קדימון לאחרי העונה: דובי ממפיס/רועי ויינברג

ממפיס גריזליס

מאזן: 32-50, מקום שביעי במערב

יריבה בסיבוב הראשון: אוקלהומה סיטי ת'אנדר

מאמן: דייב יורגר, עונה ראשונה כמאמן ראשי, לאחר 6 שנים כעוזר מאמן בקבוצה.

חמישייה: מייק "אנדרייטד" קונלי (17 נק' ו-6 אס' למשחק), קורטני "האלמוני" לי (11 נק' בחצי שעת כדורסל), טיישון "הנסיך" פרינס (תורם ניסיון, הגנה, וקשיחות ב-25 דקות למשחק, למרות 6 נקודות בלבד), זאק "הדוב" רנדולף (17.4 נק' ו-10 ריבאונדים בעונה הטובה ביותר שלו בשנים האחרונות), מארק "האח" גאסול (14.6 נקודות, 7 ריבאונדים ו-3.6 אסיסטים, המוסר השני בטיבו בממפיס).

ספסל: טוני "החומה" אלן (1.6 חטיפות ו-9 נקודות ב-23 דקות), ג'רלד "האיש חסר הכינוי" ביילס (8 נק' למשחק), ג'יימס "ג'יי ג'יי" ג'ונסון (7.4 נק' בערב), מייק מילר (7 נקודות לערב)

סיפור העונה: אחרי העונה הטובה בתולדות המועדון, בצעד מפתיע הגריזליס החליטו לזרוק את המאמן המוצלח, ליונל הולינס, שלא הסכים לשתף פעולה עם הסטטיסטיקות של ההנהלה, בראשות ג'ון הולינגר, מומחה הסטט' של ESPN. במקומו הם קידמו את דייב יורגר, מומחה ההגנה ועוזרו של הולינס במשך שנים. ממפיס התחילו העונה טוב, אך פציעות של מארק גאסול וטוני אלן שיבשו להם את התוכניות. הקבוצה הצליחה להשאר יציבה בנובמבר, עם 8-8, אבל בדצמבר באה הקריסה הגדולה, שהורידה אותה ל-17-13, כאשר הקבוצה מנצחת 5 משחקים מתוך 14 אפשריים בחודש.

בינואר, גאסול ואלן חוזרים, והקבוצה מתחילה לנצח. 3-12 אימתני בחודש, ורצף 6 ניצחונות בסופו (שגלש לפברואר), מעלה אותה מ-17-13 ל-20-26. צמד הפסדים לאחר מכן מאט אותה, אבל הגריזליס ממשיכה בשלה, ומסיימת את פברואר עם מאזן חיובי, 25-32.

הקבוצה מתחילה מרץ במומנטום אדיר, עם הפסד בודד ב-7 משחקים. הגריזליס ממשיכה להתקדם, וב-26 למרץ ברור לכל כי למרות פתיחת העונה החלשה, הקבוצה חזק במירוץ הפלייאוף. צמד הפסדים מאט את הגריזליס, אבל היא מסיימת את החודש במאזן 30-44, חזק במירוץ על מקומות 6-8, עם הווריורס, המאבריקס והסאנס. רוב הפרשנים, כולל הח"מ, מעריכים כי הגריזליס תסיים בחוץ, אבל הקבוצה חושבת אחרת.

הדובים מתחילים את אפריל רע, עם 2 הפסדים וניצחון, אבל נמצאים במצב שבו אם הם מנצחים את כל משחקיהם הנותרים, הם בפלייאוף. הקבוצה עושה כך, ומנצחת את כל 5 המשחקים הנותרים, כולל בפניקס ובדאלאס, מה שמבטיח לה את המקום השביעי, למרות שרוב הסיכויים היו שתסיים בתשיעי, וכך, כנגד כל הסיכויים, מגיעה לפלייאוף.

נקודות חוזק:

הגנה. ממפיס היא הקבוצה היחידה שיכולה להעלות 5 מומחים הגנתיים על המגרש, ומהווה הקבוצה השלישית שסופגת הכי מעט בערב, כ-94.5 נקודות למשחק, אחרי אינדיאנה והבולס. כמו כן, אלן, קונלי, רנדולף, פרינס, ושחקן ההגנה של 2012/13, מארק גאסול, יכולים לעצור כל שחקן אחר בעמדותיהם, ויעשו חיים קשים מאוד לדוראנט ו-ווסטרברוק בסיבוב הראשון.

עומק. החמישייה השנייה של ממפיס כוללת את ג'רלד ביילס, פוינט גארד מהיר, שיכול לעשות את ההבדל אם הגריזליס רוצה לכפות על היריבה משחק ריצה. יחד עם קונלי הוא מרכיב קו אחורי עם IQ כדורסלני גבוה, דבר שימושי נגד יריבות אינטליגנטיות. הגארד המחליף הוא טוני אלן, אחד מהסטופרים הטובים בליגה, שיכול לעצור כל שוטינג גארד, החל בכריס דאגלאס רוברטס וכלה בג'יימס הארדן. הסמול פורוורד המחליף-מייק מילר. רק 7 נקודות למשחק, אבל 45.9% מהשלוש, והבחור יכול לשנות משחקים, לראיה הגמר הקודם. פאוור פורוורד? אד דיוויס. 5.7 נקודות ו-4.1 ריב' למשחק ברבע שעה, צעיר עם פוטנציאל, יכול להתפתח לשחקן ברמה של טאג' גיבסון. סנטר? קוסטה קופוס. החליף היטב את גאסול כאשר הוא היה פצוע, וקולע 6.4 נק' עם 6 ריבאונדים ב-17 דקות לערב. עדיין לא נגענו בניק קלאת'ס, בנו אודריך וג'יימס ג'ונסון, שגם נמצאים על הספסל העמוק של ממפיס.

מומנטום. הקבוצה נכנסת לפלייאוף עם 5 ניצחונות רצופים, ו-7 מהעשר האחרונים. זה מצויין פסיכולוגית, ויתן לממפיס בוסט רציני במהלך המשחק הראשון.

נקודות חולשה:

התקפה. הגריזליס קולעת את כמות הנקודות הרביעית הנמוכה ביותר בליגה. רק הבולס, הג'אז והסלטיקס קולעות פחות. לכן יהיה להם קשה מאוד לעמוד בקצב של הת'אנדר, קבוצת ההתקפה החמישית הכי טובה בליגה.

תשישות. יכול להיות, שאחרי מירוץ פלייאוף קשה, זהה לזה שעבר על הגריזליס, הקבוצה תהיה מותשת, וזה יקשה עליה בסיבוב הראשון. תתכן גם תחושת שובע מעצם ההעפלה, דבר נוסף שעלול לפגוע בדובים.

חוסר סקורר בקו האחורי. לממפיס, נכון לעכשיו, אין קלע בולט בקו האחורי. מלבד קונלי המשובח אין עוד שחקן בדאבל פיגרס שמשחק בעמדות הפוינט/השוטינג גארד, ובסדרה מהירה זה יפגע בממפיס.

תחזית: יכולה לבוא הפתעה גדולה מהכיוון הזה, אבל אני מאמין שהת'אנדר יצליחו, בקושי, לעבור אותם. 4-3 לת'אנדר, והדחה מכובדת בסיבוב הראשון. אבל, אם הגריזליס תצליח להאט את אוקלהומה, ולכפות עליה משחק עומד, היא יכולה לקחת את הסדרה.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 16 תגובות

  1. פוסט מצויין- הקבוצה שאף קונטנדרית לא רוצה לפגוש.
    הם רעים, הם נושכים והם מסונכרנים למלחמות פלייאוף.
    הם גם הקבוצה שמעלה הכי הרבה שמאליים בחמישייה אז הם בכלל בעייתיים.
    יעשו לאוקלהומה את המוות ואו.קיי.סי יהיו חייבים את פרקינס בשיא עוצמתו. יהיו לפחות 2 מורחקים בסדרה הפיזית הזאת- הימור שלי על אדאמס שהופך להיות למבייר 2 ורנדולף שהולך לקצוץ אותו אחרי עוד איזה תרגיל מלוכלך של הניוזילנדי

  2. מסכנים אוקלהומה. באמת.
    ממפיס כאילו נבנתה כדי לחסל את אוקלהומה.
    לדעתי טוני אלן צריך להפריע לווסטברוק, ולאחר שדוראנט ישפיל את טיישון פרינס (תמיד מוזר לי לראות את שניהם עומדים אחד ליד השני, מבנה גוף מאוד דומה), שינסו עליו את ג'יימס ג'ונסון החזק.

  3. תודה על הפריוויו
    טיישון פרינס הוא החוליה החלשה מאוד בקבוצה
    עם SF נורמלי והם קונטנדרים לגיטימיים
    Okc ב 5 עם ווסטברוק הנוקם

  4. בתור אוהד אחלה סיכום
    בנוגע לחולשות שלך דווקא יש לנו סוג של סקוררים בדמות מילר כשרוצים שלשה או קורטני לי (בייליס הועבר לבוסטון תמורת לי)
    חוץ מזה ששכחת בעומק את ג׳ון לאור בעומק פפ שקולע 6.2 ומוריד3.2 ולא מפחד לקחת שלשה לפעמים
    מסכים עם אפלטון כדי לתת לשומר אחר לקחת את דוראנט ולשים את אלן על ווסטברוק שיתעצבן ויקח לדוראנט זריקות
    אם לא היו מפטרים את הולינס הייתי מהמר עלינו אבל עכשיו אין מושג במיוחד שדוראנט רעב מאוד והצוות המסייע של אוק השתפר קיצר תבואו יהיה מכות

  5. הכל תלוי בווסטברוק.
    בלי איבודים ובלי שטויות – הסדרה של הת'אנדר
    עם איבודים ועם שטויות – ממפיס יחסלו את דוראנט.

    בתיאבון

    1. אני עדיין לא מבין למה הוא לא שוטינג גארד. יחד עם רכז שיתן ניסיון, חוכמת משחק וגובה, הם קבוצה טובה יותר בהרבה. רוב המהלכים שלו הזויים לגמרי, אבל רובם מסתיימים בסל

      1. מי בדיוק יהיה הרכז? דרק פישר?
        גם לדעתי ראסל הוא שוטינג בנשמה, אבל אף רכז עם קצת שכל לא יסכים לבוא לשחק לידו.

  6. אם אוק עוברים את ממפיס הם לוקחים , ממפיס זה הקריפטונית של אוק.. דוראנט באה השנה באמת רעב.. סומך עליו שיניף גביע השנה .. אוק צריכים לשחק עם ווסט בתור 2 זה יוציא את המיטב מהם

כתיבת תגובה

סגירת תפריט