מעורב הופס ליום ה': זאיון ויליאמסון הולך על MVP העונה, ויאניס לקפל את הליגה עם הג'אמפ החדש / מנחם לס

  1. החופשה המשפחתית נמשכת עד סוף השבוע

החופשה המשפחתית עדיין נמשכת. לפני שבוע הגיעה מישראל הנכדה הבוגרת שלנו דריה, שרק לפני כמה שבועות סיימה לימודיה באוניברסיטה הבין-תחומית בהרצליה (עכשיו 'אוניברסיטת רייכמן') והגיעה לפני שבוע לניו יורק להצטרף לבן זוגה שקד יעקובי שלנו, המסיים לימודיו בפיזיקה ומחשבים באוניברסיטת וואגנר עוד שנת לימודים אחת עם מילגת כדורמים בקבוצת הכדורמים המעולה המשחקת ב- DIVISION I. את דריה ושקד לא ראינו כבר למעלה משנתיים וחצי ואנחנו מבלים איתם כמה שיותר. לכן לא נשאר הרבה זמן לכתיבה, אז אני מוציא בכל זאת מעורבים תחת קצת לחץ, והם בוודאי לא יגיעו לסטנדרד הרגיל שאני מנסה להפיק כל יום.

2. הוא יעשה זאת עם המסטר שף כריסטיאן גרין

אולה קוסל היה הראשון לגלות את זאיון ויליאמסון שהתחבא מאדם ותראו אותו היום:

לאן נעלמה הכרס???

    

בני משפחה. חברים. חברי קבוצה. אוהדים. לכולם שמכירים אותו ורוצים את טובתו ישנה מטרה אחת:

To put the young Pelicans superstar in the best possible position to succeed and thereby allow for his God-given ability to consistently shine on the court.

אולה כתב זאת בצורה יותר ישירה: זאיון ויליאמסון חותר להשיג בתום העונה הבאה את ה-MVP.

אחד האנשים החשובים ביותר להשגת המטרה הוא כריסטיאן גרין, הטבח האישי של זאיון. הוא מיד מגלה שהוא רק ראש הצוות המורכב מכל מיני מומחי תזונה שלכולם מטרה אחת: להוריד את ה-1.94 מ' הזה למשקל האופטימלי של 'מפלצת' בגובה 1.94.

כאן ישנה בעייה: בכמה אתרים גובהו נימסר כ-4'6, אבל באתר הניו אורלינס פליקנס כתוב שהוא 6'6. אותה בעייה הייתה עם צ'ארלס בארקלי שגובהו היה 4'6 (כשהוא עמד על אצבעות הרגליים) אבל הקבוצות בהן שיחק דיווחו עליו כ-6'6. אני עמדתי ליד בארקלי כמה וכמה פעמים. דבר אחד אני בטוח: הוא לא היה 6'6.

טוב, נחזור לזאיון. משקלו 284 פאונדס, או 128.8 ק"ג. המשקל האופטימלי לאדם נורמלי בגובהו הוא 87 ק"ג אם סוג גופו הוא 'אקטומורי' (רזה, אף צר וארוך, אצבעות דקות וארוכות, כתפיים צרות, אגן צר, אופיו רציני, אינטרוברטי, סבור פנים, בד"כ מופנם, מדופרס, אינטיליגנטי בעל IQ גבוה). אם הוא בעל גוף מזומורפי, אתלטי, משקלו נע בסביבות ה-92 ק"ג, ואם הוא בעל סוג גוף אנדומורפי (שמנמן, פרצוף ירח, אף רחב, צוואר עבה וצר, אצבעות קצרות ושמנות, אגן רחב, כפות רגליים קצרות ועבות, נוטה לצחוק, איש חברה, אקסטרוברטי, בעל אינטיליגנציה נמוכה משני סוגי הגופות האחרים (המזומורפי הוא החצי שבין האקטומורף והאנדומורף) משקלו 107.

זאיון הוא בעל גוף ואופי שתכונותיו בין המזומורף והאנדומורף. הייתי אומר שזאיון עם גופו השרירי וסוג גופו צריך לנוע בסביבות ה-115 +-3 ק"ג. הוא חייב היה להוריד 10 ק"ג מ-י-ד, ואולי אפילו 12-13 ק"ג. רק מאמן אישי המבין בענייני FORCE כפול VELOCITY היה יכול לקבוע את משקלו האופטימלי להשגת POWER שהוא המשתנה החשוב ביותר בכדורסל מכל היכולות הגופניות.

בואו נחזור לזאיון: הידוע לכם שהוא ס"ה אחד מארבעה שחקנים לשבור 2,000 נקודות ב-85 משחקיהם הראשונים? זאיון קלע 2,187 בארבעת הראשונים. רק למייקל היו יותר נקודות ב-85 משחקיו הראשונים (2,387). זאיון הוא גם עם הממוצע הגבוע ביותר (27.0 נק' למשחק) לשחקן הקולע ב-60% דיוק לפחות (pic.twitter.com/ysIdwjJA9B).

הרבה מאמינים שהוא עדיין לא הראה אפילו חלק ממה שהוא יכול לעשות. הוא הוריד עתה 10 ק"ג ממשקלו, נראה מצויין, ומחייך מאוזן לאוזן. כשהוא הגיע לליגה אמרו שהוא 'THE NEXT BIG ONE'. כמובן שהוא איכזב. הרבה בגללו והרבה בגלל CIRCUMSTANCES, כמו שאומרים החברים שלי משער הגולן, שכמה מהם היו תלויים בו ובגללו, וכמה שלא היו תלויים בו, ובגללו.

מה שהיה, היה, קומראדים. היום הוא יום חדש וזאיון ויליאמסון מגיע לאכול את הליגה. הוא לא אומר זאת. אחרים אומרים זאת ואני בין המשתכנעים. תראו, הוא רק בן 22. בגילו רק בארץ מטיסים F-35. בארה"ב בני 22 לא יודעים את ימינם משמאלם, וזאיון הוא בן 22 שרק עכשיו מתחיל להתגלח.

הרביעי במאי 2021 היה התאריך האחרון שזאיון ויליאמסון הופיע במשחק NBA. יעברו 18 חודשים בין משחקו האחרון ומשחקו הראשון הבא. הוא שבר את עצם המטטרסאל החמישית בכף רגלו – פציעה שאורכת 10-12 שבועות להחלים. אצלו זה לקח פי 1.5 חודשים, מה לעשות. וצ'ארלס בארקלי אמר זאת נכון, מה לעשות: "הזאיון הזה לא למד שחייבים לשלוט על ייצר האכילה גם כשפצועים"

זאיון איבד כל שליטה. הוא היה ללא כל הדרכה או פיקוח, אז הוא חזה בטיווי, אכל פיצות, ושתה קוקה קולה ובירה. הוא איבד כל שליטה עצמית.

הבאת גרין לקבוצת האימון והפיקוח היה הדבר הפיקח ביותר שעשה זאיון מאז חתם על חוזהו המנופח. מסתבר שגרין אינו רק שף אלא רס"ר בטירונות

גרין אומר:

One thing that I’ve realized with athletes, especially young athletes, when they come into the league, their mindset is nine times out 10, I was eating like this when I was young and I can continue to eat like this as I go to the pros. And that’s not what it is. You can’t eat like you were in high school. Changing his diet, pulling out a lot of carbs, stripping him from a lot of different sugars, that’s been our main focus and it’s been working.”

אלה דברים בסיסיים ביותר שגרין הלביד על זאיון: פחות סוכר ופחמימות; יותר פרוטאין. אבל זאיון לא היה מודע לזה. בתיכון בספרטנבורג, דרום קרולינה, איש לא מדבר על פרוטאינים. שם מדברים אחרי עוד נצחון בכדורסל על כמה פיצות, כמה בירות, כמה ג'וינטס, ויאללה למשחק הבא.

עכשיו יש לזאיון את ג'ספר ביבס, פרסונל טריינר, ומוצחה תזונה, וגרין שהוא השף אבל משתתף בכל החלטת הארוחה הבאה. מטרת השניים היא להביא את זאיון לכושר הגופני הטוב ביותר שהיה בו בכל ימי חייו, ולמצוא את המשקל האופטימלי בשבילו.

הקבוצה המייעצת ומתפקדת כאחראית לזאיון מגחכת על כמה מה-CLAUSES בחוזה החדש של זאיון. גם הוא מגחך. הוא כבר 10 ק"ג מתחת המשקל שהציבו כמקסימלי עבורו ואולי הוא יוריד עוד. הלוואי והייתי צעיר ב-30 שנה. הייתי מציע את עזרתי. אני לא בטוח שבצוות יש מי שיודע לחשב את המשקל האופטימלי של זאיון – שחלק חשוב ממנו הוא מסת השרירים שלו – כדי שהוא יוכל להגיע ל-F X V= P מקסימלי. אבל זה יותר קובע באימון קופץ לגובה לשיא עולמי או הודף כדור ברזל למשקל אופטימלי כדי להשיכ POWER מקסימלי, מאשר לזאיון ויליאמסון. מספיק שהוא ישמור על משקלו היום וימשיך עם תזונה נכונה, והעתיד שלו ככוכב ה-NBA הבא די מובטח. לא NECESSARILY ה-GOAT אבל בוודאי אול סטאר בחמישייה הראשונה.

3. אני, דוק לס, מזהיר את כולם שיאניס עומד העונה לקפל את כל הליגה עם הקליעה החדשה שלו מהקרן

4. קיירי אירוינג מכחיש שהוא אמר שהוא "שונא את סטיב נאש ושון מארקס"

מרק סנצ'ז וג'אש קוסמן מהניו יורק פוסט כתבו השבוע, מילה במילה, שאירוינג שונא "HATES" את המאמן הראשי סטיב נאש ואת ה-GM שון מרקס (eported this week). הם ציטטו את קיירי כאומר

I“[Irving] feels that Nash is terrible and Marks is bad,” the report quoted an anonymous source close to the Nets organization as saying.

מיד אח"כ באה תגובתו של סוכנו של אירוינג:

.

I am not sure where this narrative is coming from but Kyrie does not hate Steve nor Sean,” Irving’s agent and stepmother Shetellia Riley Irving told the New York Post. “That’s not a part of his being nor how he represents himself in the world. He’s about peace, love and acceptance.”

5. ללייקרס תכנית חדשה עבור ראסל ווסטברוק: לזרוק הרבה יותר שלשות (אבל מהפינות)

הלייקרס הגיעו למסקנה שאף קבוצה לא תסכים לטרייד על ווסטברוק וחוזהו. אז בשעה שרבים מאמינים שהלייקרס יהיו טובים יותר ללא נסיונות לשלשות של ווסטברוק בכלל, הלייקרס גילו שווסטברוק קלע העונה בדיוק של 45.1% בשלשות שלו מהפינה בעוד שמכל זווית אחרת הוא היה רק 56 מ-214 (26.2%).

המסר הועבר אליו עם בקשה להתאמן בשלשות מהפינה כי זאת תהיה הזריקה החדשה שלו, וצוות המאמנים ירכיב כמה תרגיליםבמיוחד עבור ראס – 'קלעי השלשות מהפינה החדש של הלייקרס'.

מנחם לס

הזקו והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 158 תגובות

  1. 3 שחקנים,
    אחד עליו אנחנו לא באמת יודעים משהו (ציון),
    אחד עליו אפשר כבר לכתוב כמעט בוודאות שהוא פשוט לא יודע להשתנות (ראסל),
    ואחד שהראה צמיחה אישית פסיכית מהרגע בו הצטרף לליגה (יאניס).
    אז מכל כתבות הקיץ –
    יאניס מפחיד, ממש.
    ציון? אני מחזיק לו אצבעות. מה שהוא נתן כאשר שיחק היה כדורסל ברמה גבוהה מאוד.
    ראסל ווסטברוק?
    מנחם, אתה כנראה האחרון שעדיין מאמין בו.
    .
    תודה, מנחם.
    בוקר טוב.

            1. קשה יותר לשבור את הקרש.

            2. שי, לא נטעה אם נאמר שחשבת על הרבה יותר קודם, אולי אפילו לפני יותר שנים.

            3. גדול גילרי.

  2. חחח מנחם מעורב נהדר
    השף של ציון מנסה לתפוס פרסום ולדוג לקוחות. מקווה שיצליח לציון אני סקפטי לטווח הארוך. שישפר גם קליעה זה כדאי.
    ראס זורק שלשות חח זה טוב יחד עם החיתוכים וההגנה שהוא יעשה יהיה נהדר ללייקרס 🤣🤣🤣🤣
    גם הנטס עובדים והחליטו שסימונס יזרוק גאמפים בסיבוב מהמיד ריינג😏
    יאניס הפך את האחים הרננגומז לילדים בגן אתמול הוא נהיה מפלצתי לגמרי היא גדולה היא חזקה מידי. הבן אדם סוס עבודה יש לו פוטנציאל לסיים קריירה כטופ 10 היסטורי.
    מזל טוב לנכדה.

    1. אני באמת מאמין שזאיון יאכל את הליגה, הוא אכל כל דבר אחר שזז. לא אפתיע אותי עם הקציצה השוקלת 330 פאונד ייתן איזה ביס בשופט או בשחקן יריב ברגע שיגמר לו הציזבורגר, MVP בכושר שלו כרגע זה רק בתחרות במשחקי מחשב עם אייטון.

  3. שורה תחתונה – מה שגיא אמר.
    .
    פרוט לסקרנים שזמן בידם:
    .
    יאניס – אגדה, כבר בשלב הזה של הקריירה, ושחקן שצריך ללמוד ממנו, וללמד אותו, לצעירים. הם לא יהיו אתלטיים כמוהו, אבל עם רצינות ונחישות כזו יגיעו רחוק גם כרואי חשבון
    .
    זאיון – אם ינהג כיאניס, גם אם הוא יותר פציע, אולי לא יהיה יאניס, אבל יהיה מצוין. בינתיים זה ממש לא המצב
    .
    ראסל – היה הופך לצלף מהפינה – מהשחקנים השקולים האלה שיודעים בדיוק מתי לקחת את הזריקה, מתי לא, מתי לנוע לפינה, ואיפה בדיוק לעמוד – אם לסבתא היו גלגלים.
    .
    סבתא – אין לה גלגלים.

  4. מעולה מנחם
    תהנה עם המשפחה!
    יאניס זה פשוט מודל לחיקוי. עבודה קשה וחכמה, צניעות תמידית והנאה מהמשחק. כבר עכשיו הוא אחד הגדולים שדרכו על פרקט.

  5. תודה מנחם
    אני אתיחס בתגובה זו רק לציון. בתמונה באמת רואים על הפרצוץ (ץ) שהוא ירד במשקל אבל הפוטר מסתיר מה שנמצא מתחת לסנטר. יש לו עוד הרבה לעבוד בשביל להגיע לסביבות ה 120. אני מנחש שזה המספר שאליו באמת חותרים. לא מאמין שיגיע לשם אבל מחזיק לו אצבעות.
    לא חסר לנו בעיות בעולם, בין היתר ההתחממות הגלובלית והמשמעות המטורפת שלה (אגב אני יודע שלאדם יש חלק באשמה אבל התחממויות והתקררויות כבר היו בכדור הארץ לפני שהיה בכלל אדם והם נבעו מתהליכים שהתרחשו פה בלי התערבותנו, היו גם 5 הכחדות גדולות לפנינו). אחת מהבעיות היא המזון אותו אנו אוכלים והרגלי תזונה לא נכונים שנרכשים בעיקר בגיל צעיר. אנו מתרגלים לאכול מזון מתועש ומעובד וזו בעיה שאנחנו מכניסים כל מיני חומרים לא טובים במשך שנים רבות. איך אמר ניק קייב הגדול לפני יותר מ 40 שנה? כשאפילו המזון היה נגדנו….
    ציון נכנס לתוך התרבות האמריקאית של הפסט-פוד ולאכול כל מה שטעים בלי הכרה ובלי ביקורת, אם זה בילדות, בתיכון, בקולג' ורק הספורט ומטבוליזם מנעו ממנו להגיע למשקל שלא נדע. הרגלי אכילה קשה לשנות וטוב שיש לו עכשיו שף ויועץ שמסביר ועוזר לו. העניין הוא איך לשמור אחרי זה. עוד 15 שנה אולי תיגמר לו הקריירה ויצטרך להתמודד עם הבעייה.
    אגלה לכם סוד, אני בגיל העמידה וכל הספורט שלא עושים לא משנה את ירידת קצב המטבוליזם. גם רקמות הגוף משתנות כולל מערכת העיכול שמשנה צורה ודוחפת מבפנים. אני מטר שמונים וחמש (ירדתי 2 סנטימטר מאז הייתי בצבא) והגעתי בסוף החורף ל 84-85 קילו למרות הגלישה סקי וכד'. לשמחתי הרבה הצלחתי להוריד בסביבות ה 5 קילו ונשארו לי 2 קילו לרדת למשקל הטבעי שהיה לי עד לפני 3 שנים. לטעמי, הבעייה הגדולה היא כשאנחנו נותנים למזון לנהל אותנו ולא חושבים מה באמת הגוף צריך אלא מה אנחנו רוצים שזה בעיקר התמכרות למתוק (לסיפוק הנפש) ולגלוטן וכמובן גם בתיבול כל המתועש. בגלל ירידת קצב המטבוליזם ממליץ לאלה בגילי להוריד בצורה דרסטית את כמות הגלוטן שאוכלים וללכת יותר על פרוטאין. יש לי ידיד גולש בגילי בערך שהוא גם סכרתי שהשמין והיה קרוב למוות. הרופאים אמרו לו, או שתעשה עכשיו שינוי מהותי בתזונה או שתמות… שלחו אותו לדיאטן שהצליח לפטור אותו מהגלוטן והמעובד והעביר אותו לבשר חומוס (בלי פיתה) ומזון יותר טבעי. לגמרי הוציא אותו מהבצקים ואשתו אופה. כיום אנחנו שותים ערק בהזדמנויות והוא לא נוגע בבורקס שמביאים לשולחן על הבלקון.
    באמת, חפרתי

        1. כנראה. תשמע כל ספורטאי כמעט שהיה שמנמנן עגלגל בקריירה המקצוענית שלו תראה איך נראה אחרי הפרישה. זה גנים ונטייה להשמנה מהירה אצלם והם סבלו באיפוק במהלך הקריירה המקצוענית ועכשיו יכולים להתפרע

          1. הקטע שזאיון לא סובל אוכל הכל. 330 פאונד לגבי התמונה עם הגקט השחור יש סיבה למה הוא לובש ארוך (גם הארדן דרך אגב) זווית נכונה וגם דלעת יכולה להראות כמו בטטה

            1. כן, כל העמידה שלו יוצרת אשליה של מותניים צרים יותר

            1. יש אנשים שמשמינים יותר מאחרים אם שניהם עושים אותם פעולות ואוכלים אותם דברים בדיוק. זה הכוונה שלי בנטייה

            2. אין לזה שום בסיס. השמנה זו לא נטייה אלא חלק ממחלה מטבולית. שומן זה משהו שהגוף צריך וגם מייצר בעצמו. המגיפה העולמית של השמנת יתר היא מחלה מטבולית שמתפתחת בגוף מכל הזבל והרעל התעשייתי שנגזר על הגוף והנפש במשך עשורים.
              השמנה וסכרת זה כמעט אותו הדבר כל מי שנמצא עם שומן בטני נמצא כנראה במצב פרה סכרתי ועם כבר שומני.
              .
              השמנה היא מחלה שנובעת בעיקר מצריכה מופרזת של סוכר ופחמימות מעובדים שזה בערך אותו הדבר והשמניים "הצמחיים" המתועשיים מזרעים שחוממו ועובדו עם כימיכלים.

            3. זה אני מסכים איתך וידוע אבל היי אין לי בבית פרה לחלוב 🙂
              אין לי גם תרנגולת שתטיל ביצים 🙂
              אני גם בטוח שיש קשר הדוק בין כל המזון הזה למחלות סרטן וכו

            4. אני ממש לא בעל ידע נרחב בתחום, אבל ממה שאני יודע לכל גוף יש משקל "טבעי" שהוא שואף אליו.
              לחלק זה יהיה יותר, לחלק פחות.
              גם המטאבוליזם שונה מאדם לאדם, וזה גם משפיע על המשקל.
              כמובן שהמזון המעובד והמלא בסוכרים ופחממות בעת המודרנית, והשפע שלו, מושך חזק למעלה את המשקל "הטבעי" שהגוף שואף אליו, אצל רוב האנשים.

            5. בהחלט יש קשר וכנראה יותר מקשר.
              בגלל שאין לך פרה ותרנגולת בבית אתה צריך להיות יותר מודע למה הולך.
              יש סיבה שאין לך תרנגולת ופרה בבית ואפילו לא במרחק הליכה בדרך כלל.
              רוב הילדים בעולם וגם חלק מהצעירים לא יודעים בכלל אין נראית פרה ותרנגולת.
              .
              פרה אתה לא ממש צריך ותרנגולת אפשר להסתדר בלי אבל גם די קל לייצר סביבה לגידול וקל לגדל אם אתה לא גר בעיר.
              .
              בגדול אם תתמקד בפירות וירקות לא מעובדים ולא מיצים,אתה תהיה בסדר. אני מקווה שלא יהנדסו לחלוטין גם אותם.

            6. משקל זה מיתוס מה שרלוונטי זה אם האדם בריא שזו שאלה בפני עצמה אבל אדם יכול להוריד מסה ולהעלות מסה גם בשומן וגם בשריר וזה מאוד משנה היחס בינהם.
              מבנה שזה השלד יקבע כמה מסה ניתן להעמיס עליו.

            1. *רוצים

    1. אגב, תוספת קטנה, גם לגבי הבשר צריך לדעת איזה לאכול ומאיזה להימנע אם אתם לא רוצים לגמור עם סטנטים לכלי הדם ליד הלב. ממליץ על בשר עוף לסוגיו. שניצלים פולקע כנפיים ומרק עוףףףףף.

        1. 🙂
          עדיין זה חלבון טוב ונקי יחסית (אנטיביוטיקות?)
          עדיף לאכול מנה שניצל טובה וירקות מאשר בשר בקר. אפשר לגוון אבל לא ללכת לכיוון של בקר או חזיר למשל, מה גם שהאחרון טריפה.

            1. נכון
              לפחות איך שמבשלים לובסטרים זה צער בעלי חיים.

            1. השניצל עצמו אין שום ערך תזונתי, כמו כל דבר שמטוגן בשמן עמוק, בשר חזיר הוא פשוט בשר לא טעים. לובסטר טוב ממיין זה אולי המנה הטעימה בבריאה בטבע.

            2. נו אל תתפוס אותי במילה, אתה יודע כמה זמן לא אכלתי שניצל? מאז ליל הסדר… התכוונתי למה שממנו עושים את השניצל, חזה עוף. שרירי החזה של התרנגולת שאני אוכל. איך אני עושה 259גרם? מחבת טפלון עם מכסה. מחמם בחום נמוך ואחרי שמתבשל משני הצדדים ומלבין, שם בצלחת, שופך קצת שמן זית ומתבל בעשבי תיבול שונים ופלפל.
              נחה דעתך?

            3. אמא מכינה שניצלים בתנור ויוצא לא פחות טעים אך עם פחות שמן.
              כך גם בצ'יפס וסופגניות, הטעם לא פחות אוב כשמכינים בתנור, כפי שצריך להכין בתנור, אך יש פחות שמן.

    2. רזי, הדברים שכתבת הם חשובים מאד.
      מזון תעשייתי ופחמימות לא טובים לבריאות.
      בשר על גרסאותיו השונות, לא טוב לסביבה.
      יש על זה הרבה מידע, בכל מקום.

      1. תודה
        חפרתי בגלל שזה חשוב.
        אני משתדל שהמזון לא ינהל אותי אבל נזקי העבר קשים לתיקון. למרות שהייתי רוב חיי הבוגרים על 78 קילו עם עליות וירידות קטנות, הנזק שגרם המזון המעובד שאכלתי בלתי ניתן לכימות. השינוי שחל בהרגלי התזונה שלי בשנה האחרונה לא מבטיח כלום לגבי העתיד. מה גם שנחשפתי לכל מיני חומרים במהלך השנים ועוד מגיל צעיר (פורמלין למשל).

        1. במזון התעשייתי יש גם חומרים מסרטנים ומסוכנים ביותר לבריאות האדם כמו צבעי מאכל מלאכותיים שמופקים מזפת (או פחם, לא טוח בדיוק, אך נראה לי שמפיקים מהזפת).
          וכן חומרים מלאכותיים שונים מגבירים היפר אקטיביות אצל ילדים.
          אך גם דברי מזון שבריאים בפני עצמם יכולים להיות מסוכנים חבריאות אם צורכים אותם יותר מדי כמו הקינמון שהוא תבלין חזק שאם צורכים אותו קבוע יותר מגרמים בודדים ליום (משתנה לפי משקל האדם) יכול לגרום לנזק חמור לכבד וכן ללב ולמערכות גוף נוספות.

      2. איתי תיקון קטן, מזון תעשייתי לא טוב לסביבה ולא טוב לגוף.
        תחשוב על זה מה שלא טוב לסביבה לא טוב לגוף ולהיפך.

        1. גם דברי מזון טבעיים יכולים להיות מסוכנים אם צורכים אותם יותר מדי כמו קינמון שהוא תבלין חזק שאם צורכים ממנו בקהיעותמיותר מגרמים בודדים ליום (משתנה לפי משקל האדם) יעול לפגוע קשות בכבד ובלב ובמערכות גוף נוספות.

        1. הגלוטן זה לא מה שמשמין, הגלוטן הוא בעיה אחרת למערכת העיכול. מה שמשמין זה בעיקר העובדה שהוא מגיע מקמח דגנים שזה כמו קוקאין או סוכר ועוד סמים דומים.

        2. תן לי לתקן את עצמי, אנחנו מכורים לחיטה ולגלוטן שבה. הבעייה האמיתית היא פחות הגלוטן ויותר הפחמימות.
          לא הייתי ברור בבוקר.

    3. מה הולך רזי, נראה שאתה עושה מאמצים להתעורר, אני מברך אותך.
      יש לך עוד דרך ארוכה אבל שווה כל רגע. הדבר הכי חשוב שתצטרך הוא to unlearn את כל הבולשיט שדחפו לך לראש במשל עשורים. שניצל הוא גרוע בגלל פרורי הלחם הטיגון ושמן המכונות התעשייתי. כל השמנים התעשייתים הם רעל. השמן היחידי הסביר הוא שמן בכבישה קרה בעיקר זית אבוקדו וקוקוס.
      אם תרצה מידע אשתף בכיף, אלא אם כן אתה מפחד מרופאי "אליל".
      .
      כלל אצבע חשוב – אם זה מעובד להתרחק מזה.
      .
      עוד משהו זה לא רק האוכל, זה כמעט כל המוצרים. סבון, דאודורנט, שמפו, חומרי ניקוי, מדבירים, ביגוד, הנעלה, סמים חוקיים שבשיחדש נקראים "תרופות", אלקטרוניקה וכו.
      תכנס לסופר ותעשה מבחן תעבור ביןמכל המדפים ותנסה לזהות אוכל אמיתי שלא עבר עיבוד תעישייתי. כמה אחוזים משטח הסופר הוא תופס לעומת כל השאר.

        1. מי דיבר על אורגני? טבעי זה לא מה שהם כותבים אלא מה שזה באמת. אתה צריך שיכתבו לך על מלפפון שזה טבעי?
          אם כתוב על זה טבעי כנראה שזה שקר. על קורנפלקס או על מיץ יכתבו לך שטויות כאלה. "מועשר" בויטמין כל שהוא חחחחחחח🤦🏻‍♂️

        2. מסכים לגבי כלל האצבע שאם כתוב "טבעי" אז יש מקום רציני לחשוד.
          כמה טבעי כבר יכול להיות "מיץ טבעי" שנמצא קפוא בקופסת פלסטיק?
          .
          לגבי בננות אני יכול להעיד בתור מי שגידל בננות אורגניות, שהן מצוינות ואין שום חומר שנכנס אליהן. אנחנו גידלנו בננות תחת תו האיכות של דמטר בונד, שאין יותר מקפידים (שלא לומר מטורפים) מהם בעולם. הדבר היחיד אולי שניתן לחשוד בו הוא מים מהכנרת, מים מושבים או מי תהום, ואולי הקומפוסט. אגב, מחקר עדכני מראה שקומפוסט לא מועיל בכלום ליכולת של הצמח לתת פרי.
          אבל זה מיותר לגמרי, בננות רגילות טובות באותה מידה. כל ההבדל הוא שמרססים בסביבתן (מעט מאוד), מהבדיקות שאני מכיר, בגלל מבנה הצמח, שום דבר לא עולה למעלה אל הפרי.
          בננות מאזורים טרופים הן חשודות מאוד, בגלל ששם ישנםן הרבה יותר מזיקים והם מרססים ללא פיקוח. בפירות אחרים התמונה גם שונה לגמרי.

            1. חח זה גם נכון. אם יש מרכיבים זה אומר שפירקו את זה, ואז הרכיבו . . .

            2. אני אוכל רק מלפפון עבודת יד….. יש בזה הכל, ויטמינים, חלבונים, סוכרים מיסים, ביוב, ארנונה…
              חחחחחחחחחחחחחחחח

      1. היי לך מר שאדו,
        אם כבר הצעת עזרה אשמח ללמוד ממך משהו
        תחת ההנחה (אותה לא נערער כרגע) שאני חי חיים "סטנדרטיים" (דהיינו גר בעיר ועושה קניות בסופר), מה כן כדאי ואפשרי לקנות בסופר?
        ירקות ופירות, מוצרי חלב, בשר טרי/קפוא, ביצים, דגים – כל זה בצד של "הטובים"?
        מה עוד אפשרי ולא נורא כלכך?

        1. היי לך פוטנציאל בדרך למימוש, מוצרי חלב ברובם מתועשים עד ליסוד אז מבחינתי גם מחוץ לתחום. בשר דגים ועוף עדיף טרי ככל האפשר ולא קפוא. ועדיף דברים שלא התעללו בהם עד שהגיעו אלייך לצלחת.
          בשר במיוחד לדעתי הוא משהו שצריך לצרוך במידה כי יש בו הרבה ערך תזונתי וקלורי והוא לוקח זמן עיכול ארוך יותר ולכן מעמיס יותר על המערכת. מה שאתה מכניס תלוי גם במה שאתה מוציא ורוב בני האדם היום יוטב להם להימנע מבשר כי הם לא פעילים כמעט לחלוטין שזו בעיה אחרת לשיחה אחרת.
          .
          הרשימה שלך מלבד מה שאמרתי זה בערך זה. זה מזון.
          אפשר להוסיף אגוזים למיניהם לא קלויים ולא ממולחים.
          שקדים לא הכי מומלץ.
          .
          פטריות גם כן למרות שיש שיקראו לזה ירקות זה לא.
          ממלכת הירקות והפירות היא עצומה גם שם צריך להתמצא אבל אני כבר שנתיים שלמות אוכל טבעי ככל הניתן.
          .
          בגדול אם זה מעניין אותך זה מתחיל מזה שאוכל לא אמור להיות תאווה או התמכרות. זה עניין בסיסי בשביל לחיות והאבסורד הוא שרוב הצרות שלך ייעלמו אם תאכל בריא שזה היה פעם פעם בחינם לפני המהפכה החלקאית ולפני שכולם הפכו לעבדים.
          היום כבר כשאתה נולד אתה חייב כסף בשביל הדברים הטבעיים שאתה צריך בשביל לשרוד. מים אוכל ומכסה. מפה זה כבר עובר לדיון אחר.
          .
          אם יש לך עוד שאלות אשמח להרחיב במידת האפשר.

      2. טוב, אני לא אכתוב פעמים אתה מוזמן לקרוא תגובות קודמות שלי למה שכתבת לעיל.
        רק אוסיף שאינני אוכל בכלל אוכל מטוגן הימים האלה עברו מזמן. כשאני אורח אצל אחרים, לא אומר לא לקציצת פרסה אבל במינון נמוך.

  6. עוד דבר קל
    אני רואה שאין דיומא וריאל מדריד לקחו עוד תואר לפני שהתחילה העונה.
    אז תקציר לסופר קאפ שהתחולל אתמול פה:
    https://www.sport5.co.il/articles.aspx?FolderID=394&docID=411965
    יופי של עבודה של טיבו הישראלי בין קורות ריאל. ילה שיאזרחו אותו גם פה.
    גולים לדיוויד וכארים החמצות מסמרות לויני.
    אבל המלך הגדול שכארים הוא רק הסגן שלו (עבר במשחק הזה את ראול בתור סגן מלך השערים של ריאל אחרי רונאלדו) זה קארלו אנצלוטי המאמן שנראה מליון דולאר בחליפה.
    והוא גם מליון דולאר בלי החליפה. הוא מבחינתי מיצב את עצמו בתור מאמן הכדורגל הטוב בכל הזמנים. פשוט אגדה חיה. נשאר לי רק לקוות שימשיך לאמן לפחות עוד 10 או 15 שנה ויוכיח ללא שמץ של ספק שצדקתי.

  7. מנחם, תהנה עם המשפחה.
    ממש מקווה לראות עונה בריאה מזאיון הפוטנציאל שם.
    יאניס ממשיך להיות דוגמא לעבודה קשה ומגיע כל שנה עם עוד נשק בארסנל או לפחות פתרון ל"באגים" שהיו לו במשחק. יש לי תחושה שנראה ממנו עונת MVP שלישית.

  8. מרגישים שהאם הגיע לאמן
    מלבד השימוש בווסטברוק (הבית שימוש)
    הוא מתכוון להניע את ההתקפה של הלייקרס דרך AD
    שכל כך התרגש מהידיעה ונקע את הברך שלו לאחר שהתנגש בשולחן קפה.
    הוא הגיע לפיזיותרפיה ונפצע באופן קשה כשהמתין לטיפול ונרדמה לו הרגל
    הוא סוחב פציעה קשה בביצים עקב גירבוץ יתר, זאת פציעה כפולה כי גם הציפורן שלו נמצאת ב DL.
    הצוות הרפואי של הלייקרס הכין חליפת מיגון ל AD, הולכים לעטוף אותו בצמר גפן עד לתחילת העונה, התוכנית נכשלה כש AD דפק שאכטה החליפה והגבות עלו באש.
    ממרכז הרפואי הר ציון ימשיכו לעדכן על מצבו.

  9. תודה מנחם על המעורב. מקווה בשביל זאיון שיתחיל להיות באופן עקבי על המגרש קודם כל. לגבי יאניס בניגוד לכל מיני סרטוני תדמית ע"ש בן סימונס כשהוא עובד בקיץ יש מצב טוב שנראה את השיפור שלו.

  10. לגבי ציון:
    שחקן עם כל כך הרבה פוטנציאל מבחינת משחק.
    הוא צריך להקפיד על תזונה, וזה לא דבר קל, כי זה מוציא את החשק לחיות. להיות רעב, או לא ליהנות מאוכל.
    מאד קשה ומצריך שינוי מחשבתי עמוק.

    1. יש לך כמה הנחות לא מדוייקות לגבי אוכל ורעב.
      כשמכורים לסמים ורעל ובמקום לאכול מזון בריא, זה קשה כמו כל גמילה.
      דופמין אדרנאלין קורטיזול אלא התמכרויות קשות.
      .
      שמע קטע במערכת "הבריאות", "רופאים" מספקים סמים חוקים כמו רטאלין לכל דורש אפילו לילדים או שאולי בעיקר לילדים. אם תבדוק טוב תגלה שכבר יש הבנה שרוב ההפרעות בקשב וריכוז (ולא רק) אצל ילדים זה מהאוכל. מה ילדים אוכלים בעיקר? במה ההורים שלהם מרעילים אותם, בחוסר מודעות, מגיל ינקות? אתה שם לב למעגל?

      1. שמע, אם תצעק את מה שאתה חושב, גם אם זה נכון, וגם אם חזק מאד, עלי לדוגמא, זה לא עובד.
        בנאדם שרוצה לעשות שינוי תזונתי, לטובת עצמו, או לטובת הכלל, יחווה קשיים בהתחלה, בדרך כלל.
        העובדה שזה ברור לך, לא הופכת את הנושא ליותר קל עבור אחרים.

        1. לצעוק? איך אתה שומע צעקות דרך הודעות כתובות? יש לך דמיון ממש מפותח. אתה יודע מה זו השלכה?
          .
          נראה לי יותר פרודוקטיבי להתייחס לתוכן בלי מה שאתה חושב שקורה מסביב

          1. בלצעוק התכוונתי לקצב הזרמת המידע.
            מדברים כאן על שחקן שצריך לעשות שינוי תזונתי, ואתה כבר עובר לריטלין ולמערכת הרפואה, ואיך שמטעים אותנו.
            יש הרבה דברים שאני מסכים עליהם, אבל אם אמרת שמתייחסים לתוכן, אז זה גם אומר למה שקשור לנושא, ולא כל המסביב.
            כך לדעתי.

            1. אז למה רשמת צעקות? לא משנה
              הכוונה הייתה להראות שסמים מתחבאים בכל מני צורות פשוט הרגילו אותך תודעתית להתייחס אליהם אחרת.
              לכן נראה לך ששינוי בתזונה מוציא את החשק לחיות. זה לא שינוי בתזונה כי תזונה זה מלשון מזון ודי בטוח שהוא כמעט ולא צרך מזון. הוא צרך סמים תעשייתים בצורה של כל מני דברים שיש אנשים שקוראים להם אוכל. בגלל זה השתמשתי בדוגמא לרטלין שנתת לילדים ועוד כ"תרופה" למרות שזה סם חזק ביותר.

          2. צל, אני כבר שלוש שנים טבעוני ומאז השיחה שהייתה פה על הוויד ועברה לסוכר התחברתי מאד לשני דברים שאמרת.
            אחד זה לאכול את האוכל כמה שיותר קרוב למצבו הטבעי.
            השני זה להיגמל מסוכר מעובד.
            מאז לא אוכל סוכר מעובד. עברתי לתמרים ואגוזים שהייתי אוכל גם ככה כתחליף לסוכר.
            התוצאות מרשימות אותי מאד, הצורך שלי במשהו מתוק כבר כמעט לגמרי נעלם ותמר אחד או שניים ביום בשילוב עם אגוזי מלך, מקדוניה, שקדים ופקאנים ממלא את הצורך בצורה נפלאה.
            כמות המזון שאני צורך גם ירדה באופן טבעי, לא חיפשתי להוריד במשקל אבל ירדתי איזה 2 קילו.
            אני יכול להתחבר לרתיעה של איתי מהאופן שאתה מציג את הדברים, נראה לי שאני כבר התרגלתי לסגנון שלך אז הוא לא מפריע לי. אבל אולי טיפ קטן אם תרשה לי, יש מקום להוסיף קצת ענווה לדרך שאתה מציג את הדברים. אולי יתקבלו בצורה אחרת

            1. אשרייך.
              נשמע שאתה על מסלול טוב מקווה שאתה גם מרגיש יותר טוב.
              היתרונות הם כמעט בלתי נגמרים.
              השיפור בנראות הגופנית זה בונוס אבל העיקר זו הבריאות וההרגשה הטובה.
              .
              כבר העירו לי לגבי הסגנון אני לא ממש יודע איך להשתדל יותר אבל אני אנסה. בגדול אני מאמין שזה מוגבר ע"י המדיום ולכן נראה לי שעדיף להתרכז בתוכן.
              יש מגיבים שמראים שזה לא כזה ביג דיל כמוך כמו שמעון ברוך ועוד. מי שזה ממש מפריע לו יכול להתעלם, זה לא שאני רודף מגיבים.

            2. בהחלט מרגיש יותר טוב.
              בעיקר מרגיש קושי להסביר למה אני לא אוכל סוכר ונמנע מאוכל מעובד בלי שאנשים יכנסו למגננה. לפחות טבעונות זה כבר יותר מקובל ודורש פחות הסברים.

    2. אפשר לאכול בריא – ושיהיה גם טעים.
      גם מותר לו לחטוא מדי פעם… הוא לא אלרגי.
      אבל לשבת ימים שלמים בשיקום – כשאתה ספורטאי שגופו רגיל להוציא ים אנרגיה… לאכול ג'אנק פוד ולשחק פלייסטיישן, זה לא בריא לאף אחד.

  11. לא יודע אם יאניס יהפוך למכונת קליעה מהשלוש, אבל אין שום חדש בכך שהיכולת הכי חשובה אצלו זה כוח הרצון. למי שהגיע לnba לאחר שמכר שרשראות בחופים ביוון, כל דבר אחר נראה כמו הליכה קלה בפארק.
    תודה רבה על המעורב המעולה ותהנה עם המשפוחה

  12. תודה מנחם. תהנה בחופשה עם הנכדה והמשפחה.
    הצחקת אותי עם הניתוח על מבנה הגוף. היינו כבר בסיפור הזה לפני כמה שנים עם הכתבות על האוקטומורפים וכל זה – מאיפה הסטראוטיפ שמישהו רזה הוא רציני ועם IQ גבוה ובחור אנדומורפי (שמן) הוא חייכן וקצת thick?
    ומה עם שחורים, יש להם שמחת חיים וחוש קצב ומלוכסני עיניים הם חרוצים לא? אלה הבחנות של ימי הקולוניאליזם. . .
    🙂
    ציון? הוא שמנמן בואכה שמן דובון ואם הוא לא יקח את עצמו ברצינות הוא יזכר בליגה לדראון (כי הכשרון הוא עצום).
    .
    יאניס הוא מלך, כל הכבוד על העבודה הקשה.
    .
    הלוואי וראסל היה לומד ממנו, לקלוע טוב מהשלוש זה לא משהו שכדאי ללייקרס לבנות עליו.

    1. חחח הישר מדף המסרים של גבלס 😜
      צרם לי גם אבל מנחם בגילו כנראה כבר לא ישתנה, אז כל עוד זה לא נאמר בכוונה רעה אפשר להחליק אני מניח..

  13. עזבו אתכם מציון אתמול בשכונה התקיים משחק ילדים 5 על 5 משובח ברמת האינטסיביות ולא כמו wwe, הרמה קצת פחות אבל לא נתלונן. נתלונן רק על זה שהרסו לET אסיסטי זהב ומשחק שהיה צריך לסיים על 10 אס סיים עם 4. הוא קלע גם 7 סלים שאת הכי יפה המצלמה לא צילמה, היא כללה קוסט טו קוסט מעבר 2 שחקנים בקרוס וסל כמעט מהשלשה על הכוכב בן ה12 של היריבה אין דה פייס.
    בתוצאה הסופית טים ET הפסידה 20-16.
    גם הצטרפותו של טריי יאנג לקבוצת ET לא עזרה.

    אבל גולת הכותרת הייתה האנקל ברייקר של ET שכלל גם הפלה על הטוסיק
    https://www.youtube.com/shorts/hNxSSpPIQ1E

    וקבלו איזה מסירה הוא הביא לטריי יאנג
    https://www.youtube.com/shorts/w_yg5tNxk68

    1. מסירה יפה בהחלט. יש לילד כשרון.
      והוא ממש משחק עם ילדים הגדולים ממנו, הוא יהיה כוכב כשישחק מול חברה בגודל שלו.

  14. תודה מנחם. תיהנה עם המשפחה.
    אם ווסטברוק יתחיל לידות שלשות מהפינה יש מצב שאתחיל לראות משחקים שלהם. חסרה לי איזו קומדיה טובה.
    יש סרט על יאניס בנטפליקס?

  15. מקווה שפספסתי בדיחה בקטע הראשון על סוגי הגוף, כי אם התכוונת ברצינות לקשר בין זה לאופי ואינטלגנציה – עדיף שלא אענה מפאת הכבוד שאני רוחש לך.

      1. אני לא מאשים את צבא ארה"ב ב-1940 שהזמין מחקר שהיום אנו יודעים כי שאלת המחקר עצמה שבבסיסו מופרכת. בתקופה ההיא אפילו הדיון ב"אאוגניקה" (מפסגות ה"מחקר" של מדעי-החיים הנאצים) נחשב לגיטימי. היום – מבחינה מדעית טהורה – כל התחום הזה נחשב לאינפנטילי ובזוי, פסאודו-מדע וקוריוז. ואגב – מערכות הביטחון האמריקאיות תמיד הצטיינו בהקצאת משאבים ל"חקירת" הבלים, כמו תופעות "על טבעיות" וכד'.

    1. זה המשפט הכי מצחיק
      המסר הועבר אליו עם בקשה להתאמן בשלשות מהפינה כי זאת תהיה הזריקה החדשה שלו, וצוות המאמנים ירכיב כמה תרגיליםבמיוחד עבור ראס – 'קלעי השלשות מהפינה החדש של הלייקרס'.

      מעניין אם הוא קיבל את המסר או יצא מהקבוצת וואטסאפ 🙂

            1. ציון דורס כמו די9 אבל ראס יהרוס וימוטט כמו די9 בתפקיד הזה

  16. רזיאל אני ממשיך אותך בחידות
    איזה שחקן NBA אמר את המשפט הבא

    "נשים התחילו עם כל שחקן בקבוצות שלנו, לא משנה אם היינו נשואים או לא", סיפר. "זה גם לא היה משנה האם היית הכוכב של הקבוצה, או אפילו האם נראית טוב או לא. אם לא רציתי אישה מסוימת, היא היתה מציעה להביא חברה. לפעמים הדבר הכי קשה היה לגרום להן ללכת".

    🙂

    1. צמברליין
      אבל החברה האלה מיזוגנים כולל לברון גיימסוהסיפור של חידוש הנדרים עם אשתו.
      מי שהכי נפגע מהסיפור זה הנייד של לברון שנזרק על ידי אשתו כאות לשביעות רצונה מתגובתו.

  17. אני לא רוצה להפריע בחופשה, אבל האם אפשר לקבל סימוכין מדעיים לקשר שמנחם מציין בין מבנה גוף לרמת אינטילגנציה?

    נ.ב., יאניס שחקן מעורר השראה הרבה מעבר לכדורסל

    1. אין.
      רעיון של ויליאם הרברט שלדון שעוד נדחה בשנות ה1950. לא רק שאין לרעיון אישוש – האסיסטנטית של שלדון האשימה אותו בזיוף נתונים.
      .
      יאניס אכן מעורר השראה.

    2. היו כמה מחקרים בנידון. החש וב שבהם נעשה במלחמת העולם ה-II בצבא האמריקאי. אבל גם ללא מחקר, לא נראה לך שהרזים יותר רציניים ואינטרווורטים והשמנים צוחקים ומתבדחים ("השמן והרזה – באד אבוט ולו קוסטלו)

  18. מנחם, יצא לך לראות את אבדיה תופר שלשות באימונים? החכמה האמיתית היא לקלוע בשעת משחק.
    לגבי זיון-
    הדיבור כאן פעם היה שמדובר במאסה ושחקן שהוא שילוב של שאקיל ולברון,
    עד היום לא ראיתי מהשחקן הזה שום דבר חוץ מהייפ מטורף סביב הדיאטות שלו.

    ביחד עם יאניס הוא האוברייטד הכי גדול בנבא בשנים האחרונות.
    עדיין לא נתן עונת פריצה ביחס לכל ההשקעה בו.

    1. קצת מסכים עם זה, הבנאדם פרסם רצף של קליעות אימון בעמידה, אין לו אפילו ג'אמפ, והחליטו שהוא משקיע וישתפר.
      יש בעיה אחרת והרבה יותר מהותית.

      קודם אמרו פה "עזוב אותך מציון" – זה משפט שאף יהודי אסור לו להגיד.
      עכשיו אתה אומר "לגבי זיון", זה משפט לצנזורה.
      עוד מעט אלוהים נרשם לדראפט, ומה יהיה כשאלוהים יקבל בראש מג'ה?
      זמנים קשים.

  19. מנחם, למרות מחקרים כאלה ואחרים המנסים לקשור קשר בין מבנה גוף לאינטילגנציה כיום מדעני חברה יודעים לנפץ את המיתוסים האלה בקלילות.
    נתחיל בזה שמבחן ה-IQ כשלעצמו הוכח מעבר לכל ספק כמושפע מגורמי מוטיבציה, משמעת ותנאים סוציו-אקונומיים (תזונה מרכיב חשוב, חשיפה לגירויים, תנאי מחייה ובריאות). כשחזיקים את המשתנים האלה, ההבדלים נעשים חסרי משמעות. בנוסף מבחן ה-IQ היום הוא מרכיב מסויים בניבוי הצלחה במקום עבודה. ישנם מרכיבים כיום המנבאים לא פחות יכולת עבודה בשוק מתפתח ובין לאומי. למשל מצאו את הקשר בין אינטילגנציה תרבותית, אינטלגנציה רגשית עם היכולת להשפיע על קבלת ההחלטות. בנוסף, היכולת לזהות חורים מבניים בחברה, עבודה שוק וכו' ולהיות ברוקר (יש לזה כמה רמות אבל לא אכנס לזה), הוא אחד המנבאים הטובים להצלחה.
    .
    לגבי זאיון עצמו, ברור לי שיתן עונה נהדרת. הוא באמת תופעה חד פעמית של עוצמה ואתלטיות. לפי העיניים שלי הוא בסביבות 6'6 – 7'6 ולא 4'6 כפי שהיה אולי בכיתה י"א. הוא עמד לא מעט ליד אינגראם ואין ממש פער ביניהם אולי קטנטן. מצד שני הוא בבירור גבוה מלונזו שהוא 5'6.
    .
    לגבי יאניס הייתי נזהר. ההבדל המשמעותי בין הקלעים הסטטים באימונים לבין הקלעים בתוך המשחק הוא לרוב קשור ביכולת לאזן את המכניקה עם התנאים הפיסיקלים סביבך. למשל, באיזה זווית או גובה הגיע המסירה, מה המומנטום שהגעת לזריקה, האם יש לך זמן להיכנס לכל תהליך הזריקה, העומס על השרירים\עייפות וכו'. המכניקה של יאניס עדיין בתנועה לא אחידה והיא מצריכה את כל תנועת הידיים שלו. לכן הוא כבר עכשיו קלע קאץ' אנד שוט של 34% סבירים אותם קולע לרוב חופשי. הבעיה שלו היא שהוא לרוב עם הכדור ולכן בעליה מכדרור הוא סביבות ה-27%. האחוזים האלה יורדים דרסטית כשיש לידו מגן. כמובן שאני מקווה שישתפר. אבל כבר היינו בסרט הזה שנים קודמות שהוא עבד בלי סוף על הזריקה מהעונשין ומשלוש. אם הייתי רואה שיפור ליניארי הייתי יותר מתרשם. אך עונת הקליעה הכי טובה שלו הייתה ב-2019/20 ואחרי זה בעונת האליפות הקליעה נעלמה ושנה הזאת היא מעט חזרה. אז נחכה ונראה.

  20. 112 הוא לא בין מזומורף לאנדומורף אלא יותר משניהם אם ציון ויליאמסון הוא בין מזומורף לאנדומורף אז הוא צריך להיות בטווח 107-92, כשבדיוק בין שני ממדי הגוף האלו הוא בסביבות מאה ק"ג. כלומר הוא צריך להוריד +20 ק"ג ולא 10!

  21. יש בעיה אחת עם הקליעה של יאניס – הרגליים שלו נורא גדולות, אז הוא צריך להזהר לא לדרוך על קו השלוש, או על קו החוץ – שהוא יותר קרוב אליו באימונים. אני מניח שיעבדו איתו על עמידה נכונה בפינה אחרי ריצה לשם.

  22. ראסל ווסטברוק יהיה קלעי שלשות מהפינות ? לא נראה לי……..
    לגבי יאניס , מעבר להיותו כשרון כדורסל יוצא דופן , יש לו אישיות חזקה מאוד ומעוררת השראה ….בשילוב עם צניעות וענווה שזה נדיר מאוד לכוכב בסדר גודל כזה , אנחנו מקבלים אלוף !

  23. הליגה הפרישה את מספר 6 של ביל ראסל, מי שכבר עם המספר יכול לשמור אותו אבל לא ניתן יהיה לבחור בו מעכשיו

  24. בס"ד
    תודה מנחם.
    מעורב נהדר.
    זאיון, מקוה 'יתמיד בזה, כי כשרון יש לו בלי סוף.
    קיירי, מתי הוא משנה את השם למשהו כמו שלום עולמי?
    ראס, זה תרגיל שמטרתו, לשים אותו בפינה בהתקפה מסודרת, כדי שלא יפריע.
    בקיצור מעין טאקר ללא הגנה……
    יאניס, מוסיף יכולות כל פעם, כשהוא ישפר את השלשות גם מהאמצע,
    זה היה הרבה יותר שימושי ויעיל.
    ותהנו מהמשפחה והחופשה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט