פרויקט הופס לקיץ 2022 – הרול פלייר האהוב עלי: דברי פתיחה / יהלי אולמר

מי מאיתנו אף פעם לא נתקל בשאלה: מי השחקנים שמסביבם אפשר לבנות קונטנדרית באנביאיי? עד לפני זמן קצר, האסוציאציה הראשונה שלי למשמע השאלה הזו הייתה לברון ג'יימס כמובן, אך עם הדעיכה האיטית שלו לעבר השקיעה, לשאלה הזו יש תשובות ברורות יותר. יאניס אנטטוקומפו, סטפן קרי וקווין דוראנט זה האובייס. גם מקומם של קוואי לאונרד, ג'ימי באטלר, לוקה דונצ'יץ', ניקולה יוקיץ', ג'ואל אמביד (רק שיגיע נושם לרבע האחרון) וג'ייסון טייטום מובטח ברשימה.

תראו, הבדלי הרמות בין השחקנים ברשימה הזאת הם מזעריים- תחשבו על ההבדל בין מילקשייק עם קצפת שמסודרת בצורה אסתטית להפליא לבין ההבדל בין אותו המילקשייק רק עם הנשיקה בסוף הקצפת. סביב כל אחד מהשחקנים הללו ניתן לבנות קונטנדרית שתשלוט בקונפרנס שלה ותגיע למספר גמרים, אך תנאי הכרחי לכך הוא ההתאמה הנכונה בין הסופרסטאר המוביל לצוות המסייע- צריך את הרול פליירס (שחקני רוטציה/סיוע/תפקיד) הנכונים.

ההתאמה של הרול פליירס לכוכבים היא זו שהופכת קבוצה טובה למצוינת, אחת שיכולה להתמודד על התואר. ליד כל כוכב צריך רול פליירס שמשלימים אותו בשני צידי המגרש- ליד יוקיץ' למשל, דנבר צריכה להציב שחקנים שיודעים להגן על שחקני פרימטר ולנוע בלי הכדור (ועדיף גם לקלוע טוב מבחוץ) בצד השני של המגרש. את יאניס אנטטוקומפו יש להקיף בכמה שיותר קליעה ואת קווין דוראנט בהרבה פליימייקינג (ראינו כמה שזה עבד בשנותיו במפרץ) כדי לפתוח את משחקו ללא הכדור (שבוסטון סגרה יפה מאוד בפלייאוף האחרון)

כמו כן, התפקיד של מאמן זה להתוות שיטה שתוכל לגרום לכוכב להעצים את הרול פליירס ולהפך. רודי טומג'אנוביץ' הפך את הרוקטס של אמצע שנות התשעים לקבוצת שלשות לוהטת מפני שיכולותיו של כוכב הקבוצה, האקים אולאג'ואן, שכללו משחק גב לסל פשוט משובח ויכולת מסירה החוצה לקלעים, עזרו לרול פליירס כמו קני סמית' ורוברט הורי להשיג זריקות פנויות לגמרי מבחוץ. הריווח שהשחקנים הללו יצרו נתן להאקים יותר מרווח לעבוד בפנים ולהגיע לזריקות קלות בעצמו (אורנלדו של דוויט הווארד היא גם דוגמה נהדרת לאותם יחסי כוכב-רול פליירס). סימביוזה במיטבה.

אחד מהרול פליירס היותר שקטים וטובים של השנים האחרונות

רול פליירס תמיד היו חלק חשוב בהיסטוריה של המשחק, כי לכל קבוצה אלופה לפחות שיחקה ברוטציה של 6-9 שחקנים בכירים שניתן היה לסמוך עליהם בפלייאוף ובסדרת הגמר. מעמדם נשאר יציב יחסית עד לסוף שנות ה-90, תקופה שבה הקצב ההתקפי היה יותר איטי מהמהירות של קייל אנדרסון והשיטה המרכזית להשגת סלים הייתה דרך משחק אחד על אחד, שצמצם את החשיבות של המשחק הקבוצתי ופגע בתפוקת הרול פליירס. שימו לב שבתקופה זו נכנסו לליגה שחקני בידודים מעולים כמו קובי בראיינט ואלן אייברסון. דוגמאות פרועות יותר הן סטיב פרנסיס, רייפר אלסטון ודומיהם, שהעלו ניחוח של סטריטבול במשחקם. כך עבר לו עשור לערך, עד שצורת המשחק השלטת בליגה נעשתה מודרנית יותר ויותר, כשהרול פליירס הראשונים שקיבלו את הפרחים על פועלם היו שחקני שלשות והגנה (3&D בלעז) כמו דני גרין של הספרס, שיין באטייה במיאמי, טרבור אריזה בלייקרס ויוסטון, פאטריק בברלי שהביא למיני את אליפות הפלייאין לא מזמן וג'יי קראודר, היכן שלא יהיה. כולם נהנו משכר שנתי של קרוב ל-10 מיליון דולר לעונה בשלב מסוים בקריירה שלהם וחלקם עברו את הרף הזה בקלות.

נוסף על כך, יש רול פליירס בתפקידים אחרים מאשר לקלוע שלשות ולשחק הגנה. יש שחקנים שעושים רק אחד מהשניים- קוון לוני (שמוסיף המון ריבאונד, האסל, לב, נשמה ועוד קלישאות), מיצ'ל רובינסון, באדי הילד (כדוגמה הכי נגדית לשני הראשונים) ואוון פורנייה. השחקן שהכי מסמן את עליית קרנם של הרול פליירס בעשור האחרון הוא דריימונד גרין, שנבחר לאולסטאר 4 פעמים, למרות שהוא האנטי-כוכב הכי מובהק בליגה. המעמד שלו נסק בזכות העובדה שהוא משלים כל כך טוב את קרי וקליי!

אז מה יהיה בפרויקט?

בפרויקט הזה, כל אחד יכתוב על הרול פלייר האהוב עליו. זה יכול להיות שחקן מקצה הספסל של אינדיאנה או הפותח החמישי (fifth starter) בחמישייה של פורטלנד. רק תוודאו שאתם לא כותבים על אולסטאר או שחקן ששועט אל עבר המעמד הזה (כמו סקוטי בארנס למשל). הרול פליירס הם לא שחקנים שעושים יותר מדי על המגרש, אך תרומתם של הטובים שבהם מוערכת בעשרות מיליוני דולרים. כמו כן, לפני כמה שנים פרויקט הקיץ באתר היה "שחקנים שאסור לשכוח"- לגבי רול פליירס ואחרים מהעבר שזכורים לטוב, כך שהפרויקט הזה יתמקד בשחקני הווה בלבד, על מנת לא ליצור כפילות.

הצעה לגבי מבנה הפוסט עצמו: טבעי שהפוסטים יהיו מעין כתבות פרופיל על הרול פלייר האהוב עליכם, שמפרטות את הרקע על השחקן לפני שהגיע לליגה, את מעלליו בליגה עצמה, את חוזקותיו וחולשותיו על המגרש, ואת הסיבות שבזכותן אתם אוהבים את השחקן הזה. קחו בחשבון שזו רק הצעה וכל אחד יכול ואף צריך לכתוב על הרול פלייר האהוב עליו כרצונו בלבד.

מוזמנים לפנות אלי בכל בקשה ושאלה שיש לכם בקשר לפרויקט. את כל כתבות הפרויקט ניתן למצוא תחת התגית "הרול פלייר האהוב עלי".

זה הקישור להרשמה לפרויקט:

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1zGAqL_rTjLbTKWUMZSdMCVJUvEShPCz035eEmtXib3Y/edit?usp=sharing

שימו לב- אם אתם גולשים שרוצים לכתוב ולפרסם כתבה משלכם בפרויקט קיץ זה, אנא השאירו מספר טלפון/כתובת אימייל ליצירת קשר.

מאחל לכולנו שיהיה לנו פרויקט קיץ מעשיר ומרתק, שבאמצעותו נכיר את שחקני הליגה יותר לעומק.

יהלי אולמר

אנשי כדורסל שהשפיעו עליי: פיל ג'קסון, מאנו ג'ינובילי, טים דאנקן, מייקל ג'ורדן, קובי בראיינט, סטפן קרי, ג'ייסון וויליאמס, ויקטור אולדיפו, אלן יוסטון, ניקולה יוקיץ', קיירי אירווינג, ברנדין פודז'מסקי.

לפוסט הזה יש 93 תגובות

  1. תודה
    לא יודע כמה זה נכון אבל ראיתי לראשונה טבלה שמראה את הקלעים הבולטים בפליאוף והנקודות שקלעו בפלייאוף מאז 2017.
    סטף=2082, לברון=2059, יאניס=1966, דוראנט=1939, הארדן=1909, קוואי=1765, טייטום=1693, תומפסון=1521 , גיילן בראון=1458, וקיפי-3=1442.
    הרול פלייר החביב עלי היה מרכוס סמארט כשעלה מהספסל.

            1. הוא מתכונן לקור בטורונטו….
              שמישהו כבר יתן לו את המינימוןןןןןן….

    1. שניהם מאזור סיאטל כשמורי גדול ממנו ב-5 שנים. פאולו השפיל אותו בכמה משחקים לאחרונה ונוצרה יריבות ביניהם כאשר הם יורים חצי טוויטר אחד על השני. מה שמגניב הוא הקרבה בין אטלנטה לאורלנדו הדרומיות. חבל שמעולם לא נוצר דם רע בין הקבוצות האלה אבל זו אחלה הזדמנות לקצת דם רע בליגה. אורלנדו מלאה מדי בילדים טובים כמו פולץ, פרנץ, קרטר ג'וניור או סאגס. ממש נופת צופים. אייזיק לא שייך לשבט הצופים מכיוון שהוא שקוע בכניסיה ובפוליטיקה. אם פאולו יכול להדליק קצת אש מתחת לישבן של הקבוצה הזו היא יכולה להפוך למעניינת.

        1. וסת׳ קרי לא יכול להיות "מנהל משחק" כזה?
          מאיך שהארדן משחק עכשיו נראה שהיה עדיף לסיקסרס לשלוח את סת׳ לפסיכולוג ספורט טוב (ולמישהו שיטפל בסכסוכים שלו עם החותן שלו דוק ריברס אם היה עניין כזה) ולהביא שחקן זול יותר על סימונס.

  2. אני רואה שיש שם גם שחקני עבר שהיו אולסטארים וחמישיית העונה והיום הם רול פליירז.
    שוקל לעשות על ווסטברוק.

      1. יהלי הגדיר ש"הרול פליירס הם לא שחקנים שעושים יותר מדי על המגרש", נראה לי שאני מסודר
        🤣
        סתם סתם.
        אני חושב לכוון את זה לכיוון רכז כמו שרכזים לא כוכבים היו פעם.
        מביאים את הכדור לכוכב וקולעים מידי פעם. אם ראס יגביל את עצמו ללהיות מוסר טוב ולעזרה בריבאונד ויעשה את זה בחוזה שהוא עשירית מעכשיו… אז זו תהיה יופי של גאולה.

          1. אוהדי הלייקרס חושבים שהם ייקבלו משהו יותר טוב מזה. הם בטוח צריכים יותר מזה.
            אבל זה ווישפול של כל מי שלא רק שונא אותו (אני יכול להבין אבל את כל אלה שכן מוגבלים לזה).
            זה יהיה מעניין. ווסטברוק –
            בצומת הדרכים בין להפוך לרול-פלייר לספרינג-רול.
            עוד יעשו מזה סרט.

            1. אוהדי הלייקרס המליצו לדרוס את ראסל ולנסות להוציא כסף מהביטוח, גיני באס לא הקשיבה.

        1. זה בערך מה שאני חושב על רונדו דווקא.
          גדל להיות רכז קלאסי אבל הגיע בתקופה בה התחיל להיקבע שסופרסטאר צריך להיות מנהל משחק. אז הוא התחיל לעשות את החיבור ההפוך – אני מנהל משחק ולכן כוכב על, וקצת עלה לו.

  3. בוא נראה אם תנחשו מי אמר את הקטע הבא.
    שימון, תן קודם לאחרים….
    You can have best history, best Trophies as a Club, but if you won't pay me a lot of money, I won't join you. Trophies last, money first, and then Trophies will come when my pocket feels good."
    חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח

        1. הוא אמר את האמת הנאמנות היחידה זה לקטאר איירוואיס ופליי אמרייטס.
          מעניין אם יש לו גם סעיף תשלום על הגנה בחוזה 🤣🤣🤣
          הוא היה מתאים לשחק בnba הוא גם בגובה המתאים היה מכניס להם קצת מרפקים היו בוכים כל היום האמריקאים שם

            1. פליי אמירט הם רק אחת מהספונסריות אבל לא הבעלים.
              וכן, הייתי שמח לראות אותו נותן מבט בלברון.

            2. ואם אפשר אז גם איזו נגחה לפני שהוא מקבל כרטיס אדום.
              🙂

  4. פרוייקט נהדר, יופי של רעיון. אני מניח שלכולנו יש את הפייבוריט שלנו.
    הייתי כותב על הטיים-לורד אבל פייר, זה יגמר ב: "נותן ת'תחת כל ערב, תופס לובים ולרוב מתעורר בזמן". תכלס לא יודע מה עוד יש לכתוב על הבחור, אבל בדיוק בגלל זה אנשים מוכשרים ממני כותבים כאן בהופס. ישר כח!

    1. תפרט את הרקע-איפה גדל, מה עשה במכללות, איך התפתחה הקריירה שלו בליגה. אני בטוח שתוכל לעשות עבודה טובה אברי, תנגב קצת בפוסטים ולא רק בתגובות

      1. אני אשאיר את זה למוכשרים ממני, עם המון הערכה להשקעה שלכם, והמון יומיליטי בכל הקשור לסוציומטיות שלי כאן.

    1. באינטרנט יש כל מה שאתה צריך. יאללה תירשם. אם מחפשים בסוף מוצאים ויצא פוסט מעולה. הרצון זה מה שחשוב

  5. מחשבה יפה
    השאלה איפה עובר הגבול
    אולדיפו רול פלייר?
    אל הורפורד?
    דניס רודמן?
    לדעתי הטוב בכל הזמנים שגם מוזכר בכתבה זו רוברט הורי. תרומה אמיתית לשבע אליפויות.
    הייתי בוחר את רודי גובר – בתור רול פלייר של עד 10 מיליון הוא סבבה, אבל לא יכול להיות כוכב בשום צורה.

    1. ברור שיש מן הסובייקטיבי (אליבא דה שמעון כולם, חוץ מקובי, רול פלייירס) וקיימים מקרים גבוליים אבל לרוב זה לא מסובך כמו שאתה עושה מזה. די ברור לי שדיפו והורפורד של השנים האחרונים הם רול פליירס, ורודמן זה ההגדרה המילונית של המונח הזה.
      גובר זה מקרה קצת יותר גבולי אבל כמו שאמרתי, יש גם מקרים גבוליים.

      אם מחפשים הגדרה גמישה אז מהשרוול (ואיך שאני כותב את אני מבין שזו לא הגדרה מצויינת אבל נזרום), יכול להיות שאם אתה לא אופציה 1 או 2 (או 3 במקרים מסויימים) בהתקפה של החמישייה הפותחת של הקבוצה שלך אז ההנחה היא שאתה רול פלייר, למרות שיש גם מקרים שאפשר להראות שלא. ההגדרה הזו מפספסת שחקנים כמו ג'ינובילי או הירו אבל לרוב זה עובד. לא הייתי מוסיף אלמנט של נגרות או חוסר יצירתיות התקפית כי יש רול פליירס (לדוגמא קלרקסון) שהתפקיד שלהם זה להתפוצץ מהספסל אבל גם זה עדיין סוג של רול-פלייר.

      1. גינובלי לא ענה להגדרה של רול פלייר אפילו לא קרוב. אצלי תמיד יהיה שמור מקום בלב למייקל קופר ולדרק פישר, שניים מהרוח פליירס האולטימיבים.

    1. לקחו כבר כמה בחירות מצוינות – ביין, מקונל, דורט, אנדרסון, לוני.
      אלה ההגדרה שלי לרול פליירס לקבוצה אלופה.
      נשארו על הלוח שלי מילס, קרוסו, ודרק ווייט.
      חוזה אלברדו גם הראה במאני טיים שיש לו פוטנציאל.

      1. אברי אם ייתנו אישור אני אשמח, כבר כתבתי את ההתחלה, יש לי לא מעט לכתוב עליו.
        .
        האיש שהיה שם.
        כששאלו את לארי בירד מי השומר הטוב ביותר שהתמודד נגדו, עלה שם אחד בפיו מייקל קופר. זהו האגדה על מייקל קופר, הD3 הראשון בליגה.
        כדורסל הוא משחק של כוכבים, אבל האמת היא שלא כל אחד יכול להיוולד כוכב, במקום זאת הילד הצנום שנבחר במקום ה60 ממכללה שכוחת אל בניו מקסיקו החליט להעלים אותם.

  6. הייתי כותב על דריי , האיש והאגדה . מת עליו . חלק ניכר מסיסמאות האינטרנט שלי גזורות משמו בצרות שונות .

    אבל הוא לחלוטין לא רול פלייר וגם לא בקיא בבנייה בעץ ( למרות הבדיחות ששמעון מריץ עליו ) . הוא אולסטאר ענק.
    לכן אעשה סקיפ .

      1. ברוך דריימונד האכיל אותך כל כך הרבה כובעים שאתה יכול לעשות על זה הטעם שלהם דוקטורט (לא שזה יקרה כי אתה עצלן מדי) עדיף שלפחות לא תדרדר לדרגת השמעון.

        1. איזה כובעים דריי האכיל אותי בדיוק? רודמן גם נבחר לאולסטאר הוא גם שחקן משלים. דריימונד גרין לעולם לא היה כוכב הוא השחקן המשלים האולטמיטבי לווריורס בטח בשיאו אבל הוא לא שחקן שקבוצה נבנית סביבו, הוא בשום פנים ואופן לא אחת מאופציות הראשונות בהתקפה. זה ההגדרה של שחקן משלים.

            1. חחח אתה אותם לנגר דריי? דריי לא בליגה הזאת רול.פלייר קלאסי להגדרה

          1. טוני קוקוץ בשיקגו בטח בעונות האליפות עונה בהחלט להגדרה של שחקן משלים, קווין לאב לא עונה להגדרה הזאת.

          2. פשוט קישקוש. לא כל שחקן ש"הקבוצה לא נבנית סביבו", הוא שחקן משלים . יש רבים שהם לא זה ולא זה – לא הכוכב של הקבוצה, אבל גם לא משלים . אני יכול לעבור איתך קבוצה אחרי קבוצה .

  7. אחלה רעיון יהלי, תודה רבה.
    .
    לדעתי דני גרין שלנו הוא הרול פלייר האולטימטיבי – הגנה, שלשות, אופי, חומד של בחור – בדיוק האיש שאתה רוצה לצידך כשאתה סופרסטאר (ואני אומר את זה כסופרסטאר, כן?!)
    .
    שיין באטייה זה אכזרי.
    .
    נדמה לי שהעשור האחרון יצר רול פלייר מסוג חדש – הסנטר… ריבאונדים, קצת נקודות בצבע, ולנסות לשרוד בחילופים – לפרטים נא לפנות לג'אבל מגי, והגירסאות העדכניות של דוויט הווארד ודיאנדרה ג'ורדן.

    1. ברור, הרי הכל אשמת מארקס, שעשה מה שדוראנט רצה, ונאש, שהיה המאמן שדוראנט רצה עוד מימיהם בגולדן סטייט…
      .
      אם זה נכון… אז אם זה ניסיון להוריד את המחיר שלו זה פתטי, ואם זה באמת מה שהוא חושב זה עוד יותר פתטי.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט