הסופמורס של דראפט 2021 מגיעים רעבים/ יהונתן גזלה

יש משהו מרגש עבור אדם העוקב אחרי הדראפט בפתח עונתם השנייה של הרוקיז לשעבר. כי מצד אחד קיבלנו טעימה ראשונה של רוב המחזור. זו רק טעימה קצרה של עונה, הכול עוד כל כך פתוח. כי חלקם לא רעים אלא פשוט לא קיבלו הזדמנות אמיתית. חלקם קיבלו הזמנויות קצרות בהם הצטיינו כאשר אחרים זרקו את ההזדמנות לפח. זו הזדמנות לנסות ולנחש לאן הקריירה שלהם הולכת.

לכן חילקתי את הפוסט הזה ל-4 קטגוריות ותחת כל קטגוריה זרקתי פנימה בין 5-6 שחקנים.

הקטגוריה הראשונה: שחקנים שאני רואה בהם פוטנציאל אך לא ממש קיבלו הזדמנות להוכיח את עצמם.

הקטגוריה השנייה: אלה שקיבלו הזדמנות מסויימת והוכיחו את יכותם. כאלה שאני סובר שיקבלו תפקיד גדול יותר. או בדקות משחק או באחריות בקבוצה.

נקטגוריה השלישית: שחקנים שקיבלו הזדמנות. חלקם הצליחו בה גם מעל ומעבר. אך הנסיבות השנה עלולים לגרום לכך שהמסלול בו היו אמורים לצעוד עלול לקחת מפנה לרעה.

הקטגוריה הרביעית היא שחקנים שאמורים לתת קפיצת מדרגה בהפיכתם לשחקני פרנצ'ייז. אין הרבה הבדל בין קטגוריה זו לשנייה במספר. אך בעיני קטגוריה זו שמורה לשחקנים שהם כבר טובים ומבוססים בקבוצה והם בדרך לכוכבות.

אז בואו נתחיל…

עוד לא קיבלו הזדמנות בעונת הרוקי

קיון ג'ונסון (פורטלנד) – אתלט העל שנפל ביום הדראפט למרות פוטנציאל גבוה. מה גם, שבעוונותיו נבחר על ידי הקליפרס העמוסים, נקבר בג'י ליג שם הראה ניצוצות אדירים כסקורר ומגן עילי. הקליעה השתפרה אך קשה להגדירה כמעבר לממוצע, זאת למרות שהוא מדויק מעונשין. באמצע העונה עבר לבלייזרס המטנקקים. מקולם כבר לא היה, דיים היה פצוע ואפילו סיימונס שפרץ מצא עצמו יושב על אזרחי. קיון ג'ונסון פתאום קיבל הזדמנות קצרה ונראה לא רע במיוחד בצד ההגנתי אך עם לא מעט תצוגות דאבל פיגרס. ההגנה שלו במשחק הראשון מול ג'יידן אייבי בליגת הקיץ כאשר אייבי מתקשה לכדרר מולו צריכה לפתוח למאמנו את העינים

ג'יילן ג'ונסון (אטלנטה) – ווינג בגובה 9'6 סופר חזק ואתלטי עם קליעה ומסירה. אך ההוקס ראו עצמם כקבוצת פלייאוף וותיקה ולא חשבו לשלב אותו או את שאריף קופר הרוקי השני. ג'ונסון נראה גדול על הג'י ליג בשתי מידות. אך בקושי הצליח לגרד נקודות או לצבור ניסיון ברוטציה של ההוקס. זו תחושה נוראית עבורו לאחר עונת המכללות שעבר עם דוק כאשר גם שם לא הוערך כראוי. נייט מקמילן לא אוהב רוקיס בלי קשר, אך ההוקס קרטעו כל כך הרבה שהיה אולי מקום לתת לו ריצה כדי לראות מה הוא שווה. ההוקס כן רואים בו פוטנציאל והשנה הוא יקבל את ההזדמנות כאשר גאלינרי כבר לא שם וקולינס הוא שם חזק בשוק ההעברות.

ג'יימס בוקנייט (שארלוט) – קשה להאשים את ההורנטס שלא מצאו מקום לבוק ברוטציית הגארדים בלתי נגמרת שלה. העניין הוא שבוקנייט נראה איום בדקות המועטות שקיבל. בדומה למאליק מונק שהיה במצב דומה בהורנטס, כשבוקנייט כבר נכנס, שיחק עם חרב מונחת על צווארו, כאילו עוד 2 דקות המאמן ישלוף אותו החוצה ולכן התעקש להראות את כל הרפרטואר ומהר. זה נראה נורא עם זריקות איומות, איבוד אשתונות והגנה מחוררת. אני לא בטוח שהדקות של מיילס ברידג'ס יהיו שם עבורו, אבל הוא חייב לשחק רגוע ולדאוג להתחיל עם פעולות מנצחות על חשבון מצב האודישין התמידי בו הוא נמצא

טריי מרפי III (ניו אורלינס) – כשאני מסתכל על טריי בשני ליגות הקיץ אני לפעמים תוהה מדוע טריי מרפי, מוגדר כרול פלייר. אבל מרפי למרות דקות טובות שנה שעברה לא נראה עדיין בשל. דווקא הרוקי מהסיבוב השני הרב ג'ונס קיבע את מעמדו כאס הגנתי ושותה את רוב הדקות לצד אינגרם. אך מרפי כל כך מוכשר התקפית שהוא יהיה חייב לקבל עוד הזדמנויות. יש לו את הגובה, האורך, את אתלטיות והקליעה.

ג'וש פרימו (סן אנטוניו) – פרימו עלול להפוך לדוגמא חיה של אפקט פיגמליון בדראפט NBA. נכון שהוא היה די צעיר ביחס למחזור, אך פרימו שלא היה מאוד משמעותי באלבמה (8 נק' למשחק) נמשך על ידי הספרס למלוכה וקיבל נתח עצום מעוגת תקציב הפיתוח בקבוצה. מבחירה 12 בדראפט כל כך עמוק ועוד מארגון כמו הספרס, מצופה ממנו לפחות להצדיק את בחירה. אני בכלל לא ראיתי בו בחירת סיבוב ראשון אך שני דברים הספרס ראו שאחרים לא. הראשון, מסתבר שבהליך ההכנה לדראפט, הספרס בדקו צילומי רנטגן אצל רופא תפתחותי וגילו שהוא עדיין בתהליך צמיחה והם צדקו. פרימו צמח בשנה מ- 4'6 (1.93 מ') ל-6'6 (1.98 מ'). פרימו בעל ידיים ארוכות (9'6) ואתלטיות נהדרת הוא גם קלע מצויין ומוסר מוכשר. אבל נתוניו יחסית לקומבו גארד לא היו מרשימים. אך כ-SF ארוך? זה כבר יותר מעניין. הספרס נכמסו לריבליד רב שנתי וחולמים כמו כולם על ויקטור וומבניאמה. אך בינתיים הם מאוד אוהבים את השלישיה: בלייק ווסלי, מאלקיי ברנהם וג'וש פרימו, כאשר הם עוד לא וויתרו על דווין וסל. קלדן ג'ונסון מעגן חמישיית ווינגים מתחלפים כשכל אחד בעל כישורים מגוונים ומשלימים. טאנק שמח!

השידרוג במעמד בדרך – בדרך לתפקיד גדול יותר

קווינטון גריימס (הניקס) – גריימס, אחד מלהיטי ליגת הקיץ נראה הכי מוכן מצעירי הניקס לתת קפיצה. הוא שחקן מגוון ומחונן, עם וויבס של סקורר מתקופת הניינטיז. המיד ריינג' מאוד מפותח, יודע להוריד כדור לרצפה וליצור לעצמו ואחרים וחשוב לא פחות לא צפוי כמו ראנדל ובארט בעלי ה-tunnel vision. הניקס שיחקו ללא עושה משחק אמיתי שנה שעברה וזה ניכר. גריימס בעיקר הפציץ מבחוץ ופגע לא רע (38% מ-8 ניסיונות פר 36). ברונסון ינסה להוביל את התקפת הניקס וגריימס יכול למצוא עצמו בתפקיד מרכזי בקבוצה, אולי אפילו בחמישייה בשלב מסוים.

מוזס מודי (ווריורס) – מודי מאוד צעיר ויתחיל את השנה עוד בן 19, אך הוא משחק כוותיק כבר מאז התיכון. שנה שעברה היה גדול על הג'י ליג ונתן לא מעט תוצרת כשכבר קיבל דקות. מודי הוא ווינג מהזן של האצבע היציבה על ההדק. הוא תחת שליטה, לא מחפש היילייטס, ויודע היכן להתמקם גם בהתקפה וגם בהגנה. אין כמעט יסוד לקוי במשחקו. מי שיצפה שיחליף את התוצרת של אוטו פורטר או של גארי פייטון II ככל הנראה יתבדה. עדין, מודי יאלץ לשחק בעמדות הווינג ולשמור על גארדים אקספלוסיבים. למרות שהוא רק 5'6 (1.95 מ'), יש לו מוטת ידים מטורפת של 1'7 (2.16 מ') שהוא מפעיל כדי לחתוף, לחסום או לסיים באזור הטבעת. קר רואה בו אולר שווצרי לשבץ לכל עמדה בין 2-4 ולתת תפוקה. אני צופה שישחק לפחות בין 20-25 דקות השנה אצל האלופה.

ג'ונתן קומינגה (ווריורס) – קומינגה הוא האנטי מוזס מודי. אתלט מטורף! אולי באחוזון ה95 של הליגה. יצירתי בלי סוף. לא למד כדורסל מסודר עד גיל מבוגר, אך בליגת הקיץ נראה היה בהתקפה כמו קוואי לנארד בגיל 25. סבסובים, מיד ריינג' דאנקים מהדהדים וכו'. פר 36 קלע שנה שעבר כמעט 20 נקודות למשחק עם 51% מהשדה. כביכול זה נראה פשוט כאשר אתה חלק מהווריורס ושועט לדאנקים כל 2 דקות. אבל השילוב אצלו בין מהירות, כוח וניתור מאוד נדירה לילד בן 19 בגובה 7'6 במשקל 230 פאונדס. מודי בנוי כמו יאניס מיניאטורי עם רגלים ארוכות ושריריות, טורסו קצר וידיים ארוכות. בליגת הקיץ השנה ראיתי איך הוא החל כמו יאניס לבנות מהלכי יורוסטפ במקום כניסות בקו ישר. מהם הוא מגיע לטבעת או עולה למיד ריינג'. שנה שעברה עם מכת הפציעות של הגבוהים נאלץ לשחק כ-PF ולעיתים אף כסנטר. השנה יוכל לחזור לשחק כווינג. אך אם הקליעה לא תתייצב קר עלול להורידו ברוטציה לטובת אחרים.

אייזיה ג'קסון (פייסרס) – הסנטר הרזה של הפייסרס נראה כמו מקל פוגו משנות ה-80. רזה להפליא, אך עם אנרגיות מטורפות. הוא מה שנרלנס נואל היה אמור להיות בליגה. שנה שעברה הספיק ב-15 דקות משחק לקלוע 8.3 נקודות (56% מהשדה), 4 ריב' ו-1.5 בלוקים ו-0.7 חטיפות. זוהי תוצרת פסיכית פר דקת משחק. הפייסרס יתחילו את העונה בלהבליט את מיילס טרנר בתקווה שתימצא קבוצה שתלחץ על ההדק ותבצע טרייד. אך ככל שהעונה תתקדם, להערכתי נראה יותר מאייזיה ג'קסון שלדעתי יסיים את העונה כשחקן חמשייה. הוא רץ, חוסף, צולל לטבעת, אך גם יודע למסור. מדי פעם גם יכול להפגיז איזו שלשה

בונס היילנד (דנבר) – בונס הפתיע במהירות שנכנס לעניינים שנה שעברה. אך גם צריך לקחת בחשבון את מכת הפציעות של הנאגטס. מונטה מוריס תפס את מקומו של ג'מאל מורי בחמישייה והיילנד קיבל את המושכות בחמישיה השנייה. מוריס חתם השנה בוויזארדס ובונס היילנד יקבל שוב את תפקיד הרכז המחליף. צריך לראות באיזה כושר מורי חוזר ואיך קולדוול פול יתאקלם לידו. אני בהחלט רואה משחקים בהם הנגטס משחקים עם בונס לצד מורי (שניהם קלעים מצויינים אוף בול).

אלפרן שנגון (יוסטון) – יוסטון השנה חיזקה את ההגנה באופן מרשים. היא בחרה בטארי איסון ובג'בארי סמית' בבחירה השלישית. שנה שעברה אוסמן גרובה היה אמור להפוך לאס הגנתי בולט בקבוצה אך הוא רחוק התקפית מלהצדיק את דקותיו. כעת, כשכריסטיאן ווד עבר לדאלאס, הרוקטס מאוד רוצים לתת הזדמנות להתקפה שעוברת דרך שנגון. שנגון הראה יכולות מסירה מופלאות ויכולת לעשות נקודות בצבע ביעילות טובה. הרוקטס מאמינים בזריקה שלו גם מבחוץ.

שנגון – מסירות אמן המזכירות את ה-MVP

דיווין מיצ'ל (קינגס) – הדילמה הגדולה כששחקן פורץ בשליש האחרון של העונת הרוקי, היא האם זה תוצר של משחקי סוף עונה מנומנמים. כוכבים רבים מתחילים לנוח, קבוצות שכבר לא אכפת להן מורידות הילוך וכו'. מיצ'ל מיד לאחר הזכיה באליפות המכללות, זכה ב-MVP של ליגת הקיץ אשתקד ונראה היה כמהלך מוצלח של הקינגס במסגרת הרצון שלהם לנצח ומיד. בביילור שיחק כשוטינג גארד ליד ג'רד באטלר למרות היותו נמוך (2'6) וקצר במוטת ידיים (4'6). מה שלקה בגובה השלים במנוע אדיר ויכולת הגנתית לחנוק את היריב. לא סתם הכינוי שלו היה OFF NIGHT אחרי שתסכל שחקני התקפה רבים. אך המציאות נחתה מהר מאוד על פניהם של הקינגס. הוא לא פגע מבחוץ, שמר טוב אך לא ברמה ששינתה הרבה והתקשה למצוא את מקומו ברוטציה. אך ב-15 המשחקים האחרונים כשהפייסרס הבינו שהלכה עוד עונה, השיבו את דיארון פוקס ומיצ'ל נזרק לגוב האריות. הוא החזיר ב-36 דקות משחק 17 נקודות, 8 אסיסטים ובכלל הרבה התלהבות. מה גם שהקליעה נראיתה פתאום טוב יותר. הם אפילו ניצחו יותר מדי משחקים כאשר הריסון בארנס והסנטר דמיון ג'ונס קמים לתחיה.

סכנה להתדרדרות במעמד:

ג'יילן סאגס (אורלנדו) – נראה כמו מגן עילי בעמדת הגארד, מוסר מצויין ובכלל שחקן חיובי. אך כל פעם שתפס מומנטום, נפצע. שוב ושוב. בנוסף המהירות המסחררת שלו לא שווה הרבה ב-NBA אם השליטה בכדור לא מספיק טובה. ומה שיותר נורא, פחדו שהוא יהיה קלע בינוני. אז הוא הראה שהוא קלע איום ונורא. העונה יקבל צ'אנס ככל הנראה בחמישיה של המג'יק שרוצה להפוך לסיפור הסינדרלה של 2022/23. אבל גם ככה יש בקבוצה מחסור בקליעה, קול אנטוני חושב שמגיע לו יותר דקות וחזרתו החיובית של פולץ מוסיפה עליו לחץ. סאגס אחד השחקנים בעלי מוסר עבודה הכי קיצוני במחזור הזה ובכלל בדור הצעיר של הליגה. אבל אם הקליעה לא תוקנה יסיים את השנה על הספסל ומשם ההתדרדרות תהיה מהירה.

כריס דוארטה (אינדיאנה) – דוארטה נבחר כרוקי בן כמעט 24 כשהפייסרס עוד ישבו במוד של win now עם האליברטון, ברוגדון וסבוניס. הוא פתח נהדר והיה בין הרוקיס המובילים בקליעה ויעילות. הוא הראה יכולת לא רעה לסדר לעצמו מצבי קליעה ויכולת נהדרת לשמור על גארדים. אבל ככל שהעונה התקדמה כך הוא התדרדר. הוא נתן תצוגות נהדרות כל כמה משחקים בהם נראה כמו כוכב ליגיטימי, אך מיד נעלם לכמה משחקים. לקראת סוף העונה הושבת. השנה הפייסרס בחרו בבן מת'ורין שוטינג גארד שנראה כמו כוכב פוטנציאלי. הוא הרבה יותר צעיר ואטרקטיבי מדוארטה כפרוספרט. בנוסף באדי הילד ירצה להראות ערך לקראת טרייד עתידי כאשר ארון ניסמית' מגיע מהסלטיקס כשגם הוא ירצה לקחת את ההזדמנות האחרונה שלו בשתי ידיים.

קאי ג'ונס (שארלוט) – ההורנטס היו להוטים לקחת גבוה בבחירה 19 בדראפט 2021. הם דמיינו את ג'ונס כאיילה גבוהה וארוכה שתרוץ ותתפוס אלי אופס מלאמלו בול. הם ראו אותו מתפתח כגבוה וורסטילי שגם יכול להגיע כטריילר מבחוץ ולקבור שלשה. אך בסוף העונה ג'יי טי ת'ור הדרום סודני שנבחר בסיבוב השני נראה מוכן יותר לתרום. השנה ההורנטס בחרו במארק ווילאמס העצום מדוק. קאי ג'ונס נתן עונת ג'י ליג מצוינת של 18 נק' ו-10 ריב'. הפוטנציאל שלו אם ימשיך להתפתח עדיין סופר גבוהה. אך אם ווילאמס יעגן את הגנת ההורנטס ומוטרז הארל יתמקם כגרסת הסמול בול, קאי עלול ללכת לאיבוד. הוא חייב להראות קפיצה משמעותית.

זאיר ווילאמס (ממפיס) – ממפיס בחרה השנה שני שחקנים על העמדה שלו: ג'ייק לרייביה ודויד רודי. ווילאמס הבוסרי נראה מבטיח בלא מעט משחקים כווינג גבוה וארוך היודע לרווח את המגרש. הוא היה כוכב תיכונים ענק שנתן עונת מכללות מזעזעת. הגריז ראו בו ווינג ענק (10'6) שיכול לרווח את המגרש. למרות תוצרת נאה ואפילו מקום בחמישיית הגריז, הבוסריות שלו, במיוחד בפלייאוף תיתן לא מעט הזדמנויות לאחרים השנה.

פרנץ ווגנר (אורלנדו) – רגע… אל תקפצו עלי… תחזרו לקרוא את הכותרת. ווגנר נתן עונה סופר מפתיעה כאשר נבחר 8 על ידי המג'יק אחרי שבחרה בג'יילן סאגס ב-5. המג'יק קיוו שווגנר יהווה עבורם אולר שווצרי לסגל בעל נקודות תורפה רבות. היה די ברור שיהיה מגן נהדר כווינג גבוה (10'6) ואתלטי שהראה אינסטינקטים נהדרים במישיגן. גם קיוו שהזריקה מבחוץ תיכנס באחוזים טובים כדי שיוכל לרווח את המשחק. גם יכולת המסירה שלו או היכולת לחתוך לסל לא הפתיעו. אבל מה שנתפס כהפתעה היה היכולת שלו לייצר לעצמו מצבי זריקה. הוא שיפר את משחק הפיק אנד רול שלו כמוביל כדור ואת השליטה בכדור. ווגנר סיים את העונה כרוקי הכי טוב של המג'יק וכוכב עתידי של הקבוצה. אז למה הוא כאן? כי השנה מגיע פאולו. פרנץ לא פסק מלהיות אולר שווצרי. הוא יכול לשחק בכול קבוצה בכמעט כל עמדה. אך ישנו סיכוי לא קטן שהדומיננטיות של פאולו יחד עם הרצון של צעירי המג'יק לתקוע יתד במעמדם בקבוצה עלול ליצור פחות הזדמנויות עבור פרנץ. שאלה נוספת שצריכה להישאל היא האם ג'ונתן אייזיק חוזר לשחק. אף אחד לא יודע באיזה כושר הוא יחזור אחרי שנתיים בחוץ שמה שאפיין אותם זה יותר השאיפות שלו כסופר ומרצה מאשר שחקן צעיר העובד על משחקו. אך בפעם האחרונה שראינו את אייזיק בריא הוא הרים הרבה גבות בפליאה על הקפיצה ההתקפית שביצע. גם לכך עלולה להיות השפעה על מעמדו של ווגנר בקבוצה.

קפיצה לרמה הבאה

קייד קנינגהם (דיטרויט) – קייד של סיום העונה, אחרי תקופת ההתאקלמות והההחלמה מהפציעות הטורדניות, נראה כמו כוכב על גבול האול סטאר. אחרי האול סטאר קייד קלע 21.1 נק' ב-45% מהשדה עם 6.5 אס' ו-5.7 ריב' עם בלוק וחטיפה. ב-20 המשחקים ששיחק הפיסטונס היו 8-12 כשמרווין באגלי חזר לחיים ופתח עבורו נתיב לגבוה שחותך באתלטיות לסל. השנה קייד חייב לתת קפיצה קודם כול בבחירת הזריקות. ה-84% שלו מעונשין מרמזים על קלע מוצלח בהרבה מבחוץ. ג'יידן אייבי ייקח את המושכות וישחרר את קייד מהרבה מזריקות סוף השעון המיותרות שלקח והכי חשוב הוא יוצא ממפקיא הרוקיז כך שהזברות יכולות להכניס משרוקיות לפיהם ולשים אותו על הקו.

ג'יילן גרין (יוסטון) – גם גרין הסופר אתלט סיים את העונה באופן מרשים. נתוני פוסט אול סטאר שלו ב-24 משחקים 22.2 נק' (38% לשלוש ב-8 זריקות!) 4 ריב' ו-3.2 אס'. גרין הראה לא מעט פוטנציאל כמוסר. במיוחד בחדירות המהממות שלו. הוא יכול להגיע לכול אזור במגרש שבא לו. ככל שהאיום שלו מבחוץ יתחזק כך יתחיל להפוך לבלתי עציר. אבל בדומה לקייד, גם מנוע הצמיחה שלו יהיה ביכולת להגיע לקו. השופטים בליגה מתייחסים לרוקיז באופן נלעג בכול הקשור בשריקות על מגע. גרין חי על כניסות ארסיביות, אך הגיע בקושי 3.5 פעמים למשחק לקו. עד שנתו השלישית המספר הזה יקפוץ קרוב יותר ל-7-8 ונראה את ממוצע הנקודות שלו באיזור ה-25-26 נקודות למשחק להערכתי.

שיא קריירה של 41 נק' מול ההוקס

אוון מובלי (קאבס) – חביב האנליסטים וההיפסטרים המסקרים את הליגה. הוא מוביל לא מעט סטטיסטיקות מתקדמות ומדברים עליו ככוכב הכי חשוב בדראפט הזה. הוא מגן סופר עילי בעל מוביליות מדהימה לשחקן בגובהו (2.13). השילוב שלו עם ג'ארט אלן היווה את אחת ההפתעות המדהימות של השנה אחרי שמותו של עמדת הסנטר הוכרז והרעיון של מגדלי תאומים בכלל נחשב רעיון הזוי משנות ה-2000. מובלי הראה יכולת מסירה נהדרת ואינטואטיבית. הוא קורא את המשחק כמו שחקן המשחק 10 שנים בליגה. הגנתית הוא אחד השחקנים שהכי קשה לעשות עליהם סל בסוויץ'. אבל… הקאבס נראו כמו אחת הקבוצות הטובות במזרח עד הפציעה של ג'ארט אלן. דריוס גארלנד קפץ למעמד אול סטאר ואפילו קווין לאב לאורי מרקנן ריווחו את המגרש כגבוהים. הפציעה של אלן חשפה עד כמה קשה למובלי מבלי היכולת לנתב חלק מהחדירות לכיוונו של גבוה נוסף. גבוהים פיזיים נתנו לו בראש. אבל זה לא מה שהפריע לי. כי…הוא לא ממש סנטר. עדיין, חסרה לי האגרסיביות שבאה מעבר למנוע. אגרסיביות בראש. הידיעה שאתה טוב מהמגן שלך ואתה הולך להעניש אותו עד שהדאבל טים יגיע. ב-USC אחיו הגדול היה הדמות הזו (מצטרף לסגל של הקאבס השנה). בקאבס זה היה גארלנד ואלן. מובלי לאחר פציעת אלן היה צריך לשים 22 ו-12 כל משחק. במקום זה הסתפק ב-12 זריקות ו-15 נקודות ו-8.8 ריב' פוסט אול סטאר. עם סקסטון חוזר כשחקן שישי (אם לא ימצא קבוצה ויחתום על ההצעה), בכלל לא יהיו מספיק זריקות עבורו.

זה מה שהוא צריך להיות

סקוטי בארנס (טורונטו) – סקוטי לא צריך להימדד סטטיסטית. האיש יהפוך לדריימונד גרין של הראפטורס כאשר ניק נרס זיהה כבר בסוף השנה שכשבארנס הוא מוביל הכדור המרכזי והשאר מחפשים את הסל, הראפס מסוכנים בהרבה. זו עדיין הקבוצה של פסקל, אך היכולת של בארנס להיות כה דומיננטי בשני צדי המגרש גורמת ללא מעט לחשוב שהוא יהפוך לשחקן החשוב בקבוצה בשנתיים הקרובות. בכלל ישנה חשיבה להופכו לפוינט גארד הפותח א-לה בן סימונס בהתקפה ושומר הווינגים המרכזי בהגנה. זו גם האפשרות הכי טובה עבורו אם לא באמת ישפר את קליעתו הבינונית מבחוץ. הוא פשוט יהיה מוקף קלעים מסוכנים. לא בכדי הוא השם שעולה בטריידים על דוראנט מצד הנטס.

רוקי השנה היוצא. מה תגידו על פוטנציאל המסירה שלו?

ג'וש גידי (אוקלהומה סיטי ת'נדר) – התלבטתי אם לשים אותו יחד עם הקנונים הגדולים. אך המציאות בת'נדר נראית כך שעם כל הבחירות הנהדרות שלהם אין אף שחקן בסגל העכשווי עם האיי קיו של גידי בהובלת הכדור. לא SGA, לא מלדון ולא אף אחד. בליגת הקיץ גידי נראה כמשתעשע עם הטרף. הוא הראה את כל רפרטואר המסירות שלו. בדומה לסקוטי בארנס הוא לא ימדד בנקודות למשחק. אלא רק בניצחונות. בנוסף היכולת שלו לקבל כדור בחיתוך ואז להמשיך במסירה תוך כדי תנועה היא אחד הטובות בליגה. הת'נדר ישחקו סביבו עם רביעיה סופר ארוכה ללא חולשה בקליעה מבחוץ. SGA, לו דורט, ג'יילן ווילאמס וצ'ט הולמגרן.

John

כותב כשזה בוער בעצמותיי או כשעונת הדראפט בעיצומה

לפוסט הזה יש 53 תגובות

    1. איגי אתלט עליון ועושה משחק מוכשר. מודי כרגע לומד את מקומו כרול פלייר שיודע לייצר לעצמו מצבים. זה לא שהוא לא מוסר טוב. אך איגי מעמיד סטנדרט גבוה מאוד בעניין הזה. אני כן חושב שהגנתית הוא בהחלט מעניין ביכולת להתחלף. הילד עבה. גם כשהוא הוא התחלף על גבוהים לא פשוט לדחוף אותו אחורה והוא מספיק זריז כדי להתמודד עם ווינגים ורוב הגארדים

  1. תודה גון פוסט מהמם כרגיל אני מסכים, גיילן גרין נראה בסוף העונה כרוצח שכיר, הוא קולט לאט לאט איך להשתמש בסילונים שקורא להם רגליים.
    .
    לגבי גיילן ג’ונסון לצערי אני לא רואה אותו מקבל הזדמנות אצל מקמיילן הדביל, היה צפוי שהקבוצה תתפרק בפלייאוף ׳והתקפה ההיסטורית׳ והשבלונית היא לא יותר מפיקציה של העונה הרגילה. הבעיה זה בטריי יאנג והשיטה סביבו אי אפשר לבנות על שחקן אחד שיעשה הכל ו4 סטטים. גם אם ג’ונסון ייקבל דקות הוא יהפוך בהתקפה לשחקן סטטי כיוון שלא יקבל הזדמנות לגעת בכדור בטח שהביאו עוד מוביל כדור שחייב את הכדור ביד.
    .
    מסכים לחלוטין לגבי מובלי הוא חייב לגדל זוג ביצים ואופי של כוכב האיש פחד מהכדור עונה שעברה בגומה לעגל אייטון שהיה רץ מצד לצד בלי לדרוש את הכדור.
    .

      1. מקמילן הכניס משמעת הגנתית לקבוצה עם כלים הגנתיים בעייתיים. הוא גרם להם להאמין ולהתלהב. אבל קבוצות טובות מנצחים ב-X ו-O
        בפלייאוף כולם משחקנים בהתלהבות ואינטנסיביות וצריך לגרום לקבוצה שמנגד להתמודד עם החולשות. מקמילן לא נראה כמו אחד שיודע לצאת מהשבלונה ולא ראיתי את המעבר של טריי יאנג לשחק קצת ללא כדור. נראה איך יפתחו את העונה.

        1. מקמילן בסך הכל מאמן טוב מאוד, לא מצויין, אבל טוב מאוד עם יתרונות ומגבלות. לדעתי כל מה שהוא צריך זה עוזר מאמן התקפי חזק והוא יכול לקחת אותם הלאה.

          1. אברי לכדור הארץ, עד שהתחלת לכתוב דברים הגיוניים (: מקמילן נורא מקובע. הוא תריך מישהו בהתקפה ומישהו בהגנה ההגנה שלהם הסריחה איתו.

    1. מה שאני הכי אוהב בחבורה שלכם זה שאתם קוראים לכל העולם מקובעים אבל איכשהו התגובות שלכם הם התגובות הכי צפויות שיכולות להיות (וכמובן לרוב מתנפצות וטוענות שלא היו דברים מעולם)

    1. נראה לי שקר יאלץ לחיות איתו. אני מניח ששנה הבאה נראה עונה בה שומרים על סטף וקלי מכל משמר. מתוך 240 דקות משחק, קליי ישחק כ-30 דקות וסטף כ-33. וויגינס יכול לשחק 34 בקלות. זה פחות ממה שהיה רגיל. אבל גם אותו ישמרו טרי. דריי ישחק כ-10 דקות למשחק בעמדת הסנטר ועוד כ-23 בעמדה 4. בעמדת הסנטר לוני ישחק כ-25 דקות, זה משאיר ללא פציעות ומנוחות כ-85-90 דקות ספסל ללא פציעות או מנוחות. וויסמן יקבל כ-10 דקות קבועות. ג'ורדן פול ישחק סביבות ה-25 דקות, מודי כ-20-23 דקות, מה שמשאיר לקומינגה לא יותר מ–15-20-דקות. מכיוון שיהיו הרבה מנוחות\פציעות קטנות אפשר יהיה להוסיף בממוצע עוד 5 דקות למשחק לשלישייה הזו. שאר הצעירים יקבלו פירורים פה ושם.

      1. אני חושב שגרין לא יקבל יותר מ 30 דקות בממוצע.הגב שלו בעיתי והצעירים צריכים לקבל דקות. ויסמן חייב להיות על המגרש יותר מ 12 דקות. להערכתי השאיפה תהיה להגיע ל 24. גם גמייקל גרין יקבל דקות וכמובן קמינגה שיקבל בין 18 ל 24 דקות. פול לא ירד ממוצע של 30 דקות.אני מעריך שלא יגיעו איתו להסכמה על הערכת החוזה, הוא יתעקש לקבל מקס ולמיירס אין סיבה לתת לו את המקס לפני הקיץ. הקבוצה צריכה לראות אם הוא שווה מקס.
        .
        אבל זו חלוקה כאילו כולם ישחקו בכל משחק וזו לא תהה תמונת המצב. אני מעריך שקרי, גרין וקלי ישבו בצד במשחק אחד מבין שנים צמודים. יש כאלו בערך 12 בשנה. יהיו גם פציעות קטנות של יום מנוחה עד שבוע כך שכל אחד מהשלושה ישב 15 – 20 משחקים. בתקוה נשאר שם ולא נגיע למצב שגרין לא משחק שליש עונה או חמור מזה. פול יקבל יותר מהזדמנות אחת להוביל את הקבוצה בהרכב מלא כשקרי נח על הספסל

  2. תודה ג'ון, היה מעניין לקרוא. אם מודי וקומינגה ייפרצו קדימה ווייזמן יחזור להיות לפחות מה שהוא היה לפני הפציעה – החמישיה השניה של הווריירס תהיה ממש מסוכנת.

    1. לגהי אייזיאה ג'קסון, נתוניו ביחס לדקות נהדרים עד מעולים אך לא פסיכיים:
      ביחס ל-36 דקות נתוניו הם: 19.9, 9.6, 3.6 חס' ו-1.7 חט' וביחס ל-40 דק' נתוניו הם: 22.1, 10.7, 4, 1.9.

        1. צריך לשפר את השמירה על הכדור עם2.67 אי' למשחק (לעומת 0.67 אס') שזה 6.4 בנרמול ל-36 דק' ו-7.1 בנרמל ל-40 דק'

        2. לשחקן שהחל את העונה סנטר שלישי ושיחק כמעט 15 דקות אלו נתונים כמעט של אולסטאר. כמה סנטרים בליגה פר 36 שמשחקים בפועל כבר 15 דקות ומעלה נותנים 20 נק', 10 ריב' ו- 3.5 בלוקים ועוד לרוקי ועוד ב-58% מהשדה. כמה מהם שחקנים בשנים 1-3 שלהם בליגה

  3. תודה ג'ון, אחלה ניתוח,
    נראה לי שאם פולץ בריא וינהל את המשחק באורלדו אין סיבה שווגנר יתדרדר, אבל זאת קבוצה מבולגנת ללא היררכיה ברורה וכרגע עם מעט מאוד שחקנים שאפשר לסמוך עליהם.
    סביר שמודי וקומינגה יקבלו הרבה דקות השנה ע"ח דקות של הותיקים, וכתוצאה מזה יתקדמו קצת, אבל הם לא יהפכו לכוכבי הקבוצה בשנים הקרובות.

    1. הבעיה המג'יק זה חוסר איזון, יותר מדי גארדים ו-ווינגים על אותה בלטה עם הגנה רעה מאוד. הם צריכים אולי לוותר על פולץ או אנתוני כדי שסאגס יקבל הזדמנות ולאייזיק הייתי נותן לשחק קצת כדי למקסם ערך טרייד וגם אותו מטריד

      1. דור – דווקא הגנת המג'יק הייתה מצוינת. פולץ הכניס הרבה סדר בניהול המשחק. בזמן ששיחק במג'יק הם במאזן של כ-50% אולי קצת מתחת. הבעיה היא שגם סאגס מגן עילי אבל הקליעה לא שם. קול אנתוני הוא שחקן התקפה לא רע אך לא מגן טוב. בקיצור חסר להם שוטינג גארד קטלני מבחוץ שגם לא יהווה חור הגנתי. ווגנר הוא נגזרת ברורה של פאולו. יכול להיות שהכניסה של פאולו לעניינים תהיה איטית ובכך ווגנר עוד ייקח קצת את המושכות ההתקפיות. גם קול אנטוני עלול להתחיל את העונה חם. הוא עשה הרבה עבודה על המשחק הקיץ. אבל המג'יק מסתכלים קדימה ופאולו להערכתם הוא זה שינהל או יוביל את ההתקפה בבוא העת. תהרוג אותי אבל אני לא מצליח למצוא עדכון אחד אמין על ג'ונתן אייזיק. האם הוא בריא, האם הוא בכושר משחק? אם כן אנו נראה שילוב שלו סביב הצמד פאולו וונדל קרטר

        1. תודה על טור מצוין ג'ון. קשה לי להאמין שההגנה של המג'יק היתה מצליחה לעצור משהו בפלייאוף. יש שם הרבה אתלטיות אז בעונה הסדירה זה היה בסדר אבל כמו שכתבת אנתוני באמת לא שומר ואין להם סייז. ציפיתי מהאמפטון ליותר ולפולץ היום יש תקרה די ברורה ובשביל לקבע היררכיה צריך לחתוך באיזה מקום. עם פאולו פרנץ וקרטר + במבה יש להם פרונט סבבה לגמרי גם בלי אייזיק. הייתי מכין חבילה של אחד הגארדים + טרנס רוס (יופי של שחקן) תמורת בחירות ותוך שנה-שנתיים הם בעניינים

      2. הבעיה של המג'יק היא בעיקר הברור מאליו: קבוצת טנקינג סופר צעירה שצריכה להבין מי יהיה זה שיקח אותם הלאה, ומי יהיו מספרי 2 ו3 שלו. קיוו שזה יהיה סאגס, אבל כנראה שלא. עכשיו הז'יטונים על פאולו, בואו נחזיק להם אצבעות. ברגע שהעניין הפעוט הזה יסתדר הם יכולים לחשוב הלאה על אשכרה בניית קבוצה, למרות שלדעתי הם עדיין חזק בטנקינג ואני לא אתפלא אם שחקנים כמו קול אנטוני יוטרדו במהלך העונה בשביל להבטיח שלא מנצחים שם בטעות.

        1. הקטע הוא שהם כבר שנים בטנקינג. המון בחירות דראפט גבוהות והם עדיין נמושה. סקרמנטו של המזרח. אולי כדאי שיביאו את KD..?

          1. נכון, וזאת באמת בעיה. זה לא משנה את בעובדה שאין להם שום ברירה אחרת, הם לא הלייקרס שיכולים להתרומם על ידי החתמות חדשות.

      3. פולץ מנהיג ובאורלנדו הוא נחשב ותיק. הוא משחק טוב בהגנה ואם יהיה בריא הוא ישחק בקביעות. מי שימצא עצמו בחוץ זה קול אנטוני. הוא נמוך ולא מגן טוב. עוד פחות ממנו ישחק המפטון.

  4. אני עדיין בדעה כמו בערב הדראפט השחקן הכי כשרוני והכי טוב בדראפט הזה הוא גיילן גרין. הבעיות איתו הם קווין פורטר ושהוא סופט בייבי סופט.
    זורק יותר מידי בקלות ל3 ולא מנסה לחדור הרבה, הוא בלתי עציר ב1 על 1 אבל הוא עדיין לא יודע את זה.
    אני חושב שהוא יתפוצץ העונה. מאחל לפורטר לעודד מהיציע.
    הבן אדם יכול להיות מפלצת.

  5. גיילן גרין כוכב אבל הרבה פעמים מתפשר על שלשות במקום לחדור לסל כנראה הפציעה משפיע עליו. ליוסטון יש את הקור הצעיר הטוב בליגה
    למרות שנבחר בסוף הסיבוב הראשון קאם תומאס שחקן שגם שווה התייחסות הוכיח את עצמו כשחקן שמסוגל לייצור לעצמו ברמה הכי גבוהה.
    משחק חצי מרחק מעולה, לא מפחד לקחת זריקות קשות, בעונה הבאה יקבל תפקיד גדול בקבוצה שמעומדת לאליפות

    1. לא בטוח שתומאס יקבל הרבה דקות. תלוי אם קיירי או KD יהיו בקבוצה. הוא לא ממש רול פלייר כי למעט היכולת להגיע לטבעת או לזריקת מיד ריינג' הוא לא מגן טוב או קלעי טוב מבחוץ או חותך טוב לטבעת. ג'ו האריס צריך לחזור מפציעה. אם KD וקיירי לא יהיו אז בטוח יתנו לתומאס להשתולל בדרך לטאנק

  6. תודה ג׳ון.
    ג׳יילן גרין הראה בהחלט שיפור אחרי האולסטאר. למען באמת גם לפני האולסטאר הוא הראה שיפור, כשבפתיחת העונה נפצע לפרק זמן מסוים ונראה דווקא הרבה יותר טוב אחרי הפציעה מאשר לפניה. מקווה שימשיך בגרף ההשתפרות.
    שאנגן בהחלט יוכל להעמיד סטט׳ יפות העונה, כשווד כבר לא בתמונה. הילד רק חגג 20 עכשיו אבל משחק הפוסט שלו בהחלט נראה משובח. בקיצור יכול לתת עליית מדרגה יפה השנה.

  7. תודה ג'ון על פוסט מצויין. אחלה ראשי פרקים. מסכים עם כל חמשת הקרובים למעמד הבא. אולי קומינגה גם שייך לשם. אני מתפלא למנה הוא כלול בכל דיון על טרייד גדול עם הווריורס.

    1. הווריורס מפחדים קצת על קומינגה. כי הפוטנציאל עצום. אך אם הקליעה לא תתייצב יגיע לתקרה שלו די מהר בקריירה. הם מבינים שיהיה בעיה לשמור על רוב הסגל שלהם בשנים הבאות. למרות העונה האדירה אני לא רואה איך וויגינס ממשיך אם יתן עוד עונה כזו. הוא ידרוש כסף ועם הסאגה של דריימונד לא תסגר, לייקוב יצטרך לקבל החלטות קשות. קומינגה וויסמן היחידים מהסגל הצעיר שלא ממש מתיישבים מבחינת סגנון משחק עם הווריורס. את וויסמן עדין אפשר להפוך לג'אבל מקגי, אך גם לא ימאס בשלב כלשהו. קומינגה הוא שחקן שמאט את המשחק, קורא את ההגנה, חודר, עולה למיד ריינג'. הוא יודע לחתוך לסל ולשחק בדאנקר ספוט, אך זה לא באמת ממצא את היכולות שלו. לכן לדעתי גם קומינגה וגם וויסמן נזרקים במוק טריידים.

      1. לגבי קומינגה, הוא כל כך צעיר שמוקדם מידי לדבג על תקרה. וממה שראיתי ממנו דווקא אפשר לצפות להמון, גם אם הקליעה בינונית.

        1. אני חושב שהוא יכול להיות אולסטאר. אבל לא בטוח שבווריורס. נראה אם יספיק להדביק את קצב ההתפתחות ולמי הווריורס ישלמו בשנתיים הבאות

    2. אני לא רואה עסקה שמוציאה מג"ס את אחד הצעירים. לבעלים יש דרך מאד ברורה – שני צירי זמן במקביל. הוא לא יוותר על התפיסה הזו רק כי גרין רוצה הארכה ל 4 שנים ב 120 מיליון דולר. אם מישהו יוותר זה גרין.
      .
      קרי יקבל את זה כי עד היום ההנהלה צדקה בהחלטות הקריטיות שלה. גם בוויתור על איגואדלה וההבאה של וויגינס, גם בהתעקשות לא להחליף את הצעירים בותיק כמו ביל וגם בבחירה ב GP2 על פני ברדלי. ההחלטה היחידה שעדין גורלה לא הוכרע זו הבחירה בוויסמן אבל היי מישהו מדמין את למלו משחק תחת קר? מה גם ששחק בתפקיד ובכישורים של למלו זה לא מה שחסר לג"ס.
      .
      קמינגה עדין במעמד של אניגמה. הבעיה העיקרית שאני רואה אצלו זו בגרות או מחסור בתחום הזה והשקעה. לא ראיתי סיפורים על חריצותו הרבה. עדין מוקדם לחרוץ משפט. הבחור צעיר ולא הגיע מהרקע המועדף בג"ס – דור שני בנבא.
      .
      אצל וויסמן יש את הבגרות וההשקעה אבל חסר הרגש. הוא לא שיחק הרבה בשלוש שנים האחרונות ואפשר לראות בכל פעולה שהוא עושה (מאלו שאינן אוטומטיות) כיצד גלגלי השיניים במוח מסתובבים בקחתנות למצוא את ההוראה הנכונה במדריך הפעלה. אני מקווה שבמהלך העונה זה יבוא ופתאום נראה איך הוא מתחיל להרגיש את המשחק ומצליח לבצע את המהלך הנכון במהירות נבא.

  8. ממש מרשים.
    חסר לי את באטלר מיוטה.
    קיבל מעט דקות שנה הבאה.
    בקבוצה שכנראה נכנסת לבנייה הוא עשוי לקבל את המושכות אולי אפילו מקום בחמישייה.

  9. אחלה פוסט אבל לא מסכים לגבי זאיר וויליאמס.
    הרוקיז של ממפיס הם לא איום אמיתי למעמד שלו, בטח לא בשנה הראשונה וכשממפיס מכוונת גבוה וסלו מו עזב את הקבוצה בלי שהביאו לו מחליף.
    .
    גם לגבי בארנס – כמות הווינגים בטורונטו היא לא שפוייה, וחייב להיות טרייד של אחד או שניים מהם עבור גארד או אפילו סנטר. בכל מקרה לא רואה את המעמד שלו נפגע. שחקן שסירוב להטריד אותו מונע מהם לקבל את קווין דוראנט זה שחקן שהקבוצה תשים את ההתקדמות שלו בעדיפות ראשונה.

  10. מעולה!!! תודה רבה ג'ון.
    .
    בעניין פרימו – טוב לדעת שהוא ממשיך לגבוה, ובטוח שהוא יקבל המון דקות העונה (טפו טפו טפו שלא יפצע), אבל, לפחות כרגע, הוא נראה לי רבע עוף, וקשה לי לראות אותו בסמול פורוורד, אבל הוא בהחלט יכול לשחק בשתי עמדות הגארד.
    .
    קשה לדעת מה יעשו העונה עם ברנהם וווסלי, יתכן שגם הם יתחילו בג'י ליג 🤷 אבל לדעתי מוקדם לוותר על דווין וואסל. ועם זאת, את פרנץ ווגנר חמדתי עוד בפוסטים שלך לפני הדראפט, אז אם אתה אומר שאורלנדו צריכים קליעה מבחוץ והגנה בעמדות הגארד, אני חושב שוואסל מושלם בשבילם, ואם הם מציעים את ווגנר, ואולי עוד משהו, אז זה יכול להיות מעניין.

  11. תודה רבה חבר. יופי של פוסט.
    .
    מחזור חזק מאוד. מאמין שנראה את ג'יילן ג'ונסון מקבל יותר דקות השנה – הטרייד על גאלו מכריח את מקמילאן לשחק איתו.
    .
    שנגון הזה משהו משהו. מיני יוקיץ'. שמח שווד הלך ופינה לו את הבמה. עכשיו עם גרין שנגון והדרפאט האחרון הם לגמרי יכולים לתת בראש.
    .
    לא מצליח להתלהב מקייד – במובן של הנאה מהמשחק שלו. אחלה של שחקן אין ספק אבל הוא כאילו משחק נורא נכון וזה קצת משעמם.

    1. יופי של שחקן גידי ואיזה גרעין נהדר יש לרעם לעתיד. תגיד אם אני אעלה על העגלה שלהם אתה מבטיח לא להיות נודניק כמו שאתה יודע להיות, לפרגן לשחקנים שם ולא להפוך אותם לשיקוצים בשניה שהם מתחילים להצליח?

  12. פרנץ ווגנר הוא כוכב הוא לא יקבר ברוטציה. בנקרו והוא לא על אותה משבצת והם בהחלט יכולים לגדול אחד מהשני. את דויון הגדלת לתאר, הוא עבד הקיץ עם סבוניס באחד על אחד מקווה לראות את הפירות.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט