ספורטלנד-  סו / 10

ספורטלנד- סו / 10

המדור עלה צפונה לסיאטל לחפש מלפפונים בעונה וחזר עם ראיון בלעדי עם סו בירד: הגברת הראשונה של כדורסל הנשים האמריקאי (וגם קצת הישראלי ), אייקון תרבות עולמי , יהודיה גאה אוהבת ישראל וגם פשוט בנאדם אינטליגנטי ,חברותי ובת-שיחה עם כברת דרך ומה ללמד. הגברת הודיעה שזוהי שנתה האחרונה ב-W והיא עושה סיבוב פרידה .

חמש מדליות זהב אולימפיות, חמש אליפויות עולם, ארבעה תארי W, חמישה תארי יורוליג, שתי אליפויות NCAA ומלכות האסיסטים של ה-W בכל הזמנים ואלו רק הבולטים שבין הישגיה של האתלטית המדהימה הזאת. כששאלתי את ה-1.75 מטר איך היא הגיעה לכל אלו היא ענתה בענווה שהיא רק דוגמה איך כל אחת יכולה עם עבודה קשה,הקשבה לגוף , ניצול הזדמנויות וגם מזל.

סו בירד של היום היא דמות אייקונית בחברה האמריקאית: היא מופיעה באין ספור פרסומות בטלוויזיה למותגים מובילים, מחווה דעות על ענייני היום ( מי2, קידום נשים, קידום להט"ב ועוד) היא גם נשואה למייגן ראפינו ( קפטנית נבחרת ארה"ב בכדורגל שגם קצת יותר מפורסמת ממנה ) ונחשבות ביחד לפאוור קאפל הלסבי הבכיר של הספורט העולמי (סליחה נברטילובה ). הנה חמש דקות :

ב-2006 היא הוציאה אזרחות ישראלית בעיקר על-מנת לשחק ברוסיה כבוסמנית ( ולא אמריקאית ) ועל כן ציונותה=קומביניותה ,אבל היא לא נרתעה מקצת לצחוק על זה ובהחלט יש למדינת ישראל הליברלית מה להרוויח מהיח"צ סביב הנושאים החברתיים על ומחוץ למגרש שהיא שגרירתן.

ברייאן ג'ניוארי – שיחקה בבנות הרצליה וברמת השרון 2010-2013.

הסיאטל סטורם כרגע בצמרת הליגה אבל נדמה לי שאין להן מספיק כוח כדי ללכת עד הסוף. יש ללא ספק קבוצות חזקות מהן כרגע ( שיקגו,ווגאס,פיניקס ) והחולשה היחסית שלהן בעמדות הגארד, להערכתי, תגרום להן לא להשיג טבעת העונה.

ביחד עם בריאנה סטיוארט : "סטואי " שחקנית נהדרת שהושבתה שנה שעברה בשל פציעה. מתמודדת רצינית ל-MVP של הליגה השנה.
הכדור הרשמי של הליגה
חדר ההלבשה של הנשים- דווקא היה יותר פתוח מזה של הבלייזרס העונה
חותמת למעריצים
ה-KEY ARENA המיתולוגי עבר שיפוץ כולל ומשמש בית ל-STORM ול-KRAKEN , קבוצת ההוקי החדשה של סיאטל. בקיבולת של 13,600 כיסאות הוא לא מתאים ל-NBA אבל בהחלט ארינה מדהימה ששקועה ארבע קומות לתוך האדמה. ברקע- הספייס נידל המפורסמת שנמצאת מאה חמישים מטר משם.

לינק לפרסומת שבה היא מסתלבטת על סטפן קרי :

https://www.insider.com/video-sue-bird-steph-curry-carmax-commercial-teasing-nba-star-2021-3

תודה לסיאטל סטורם על האירוח המזמין והמקצועיות . נמשיך לעקוב ולקוות עבור הבלייזרס (פינטוזי דוראנט ).

לפוסט הזה יש 14 תגובות

  1. נהדר!!
    סו בירד אחת השחקניות הגדולות של דורנו, רכזת נפלאה וספורטאית עילאית.
    כל שנה שומעים שזאת השנה האחרונה שלה, ולדעתי היא גם פרסמה מאמר בנושא, אבל כל פעם היא סוחבת עוד שנה ועוד אחת.
    בריאנה סטיוארט היא הכוכבת הגדולה של הקבוצה ואילולא הפציעות היא הייתה יכולה לשלוט בליגה.
    .
    לפחות לסיאטל יש קבוצת כדורסל מצליחה אחרי שלקחו להם את הסוניקס.

  2. יפה לך אורן – סמן וי על ראיון עם נציגות ה-HOF.
    ומעניין לחשוב בקונטקסט הזה איך לשתי ה'ציפורים' הייתה כזו יד.

  3. אוי, שמח על הראיון עם a joy named sue. מהאגדות החיות האלה שגם תמיד יש להן משהו מעניין להגיד.
    .
    ואם כבר זרקור ל-WNBA, רגע על הפרשה המעניינת כרגע בענף – ליז קמבג'. הגיעה העונה לספארקס והחליטה לעשות אנטי-אייטון. עם שתי שחקניות היא כבר רבה לפני תחילת העונה כשבאולימפיאדה קראה לנבחרת ניגריה, שהאחיות נקה וצ׳יני אוגוומקה רוצות לשחק בה, בכינוי הגזעני "קופים". מיד כשהגיעה היא רצתה מספר מסוים, וכשאמרו לה שהוא מיועד לפרישה, היא בחרה באחר, שכבר נמצא אצל אמנדה זהוי שסירבה לותר עליו בגלל קשר אישי. הקבוצה קבעה שהמספר עובר לליז. אחרי המון ויכוחים באימונים שסובבים סביב זה שליז מתלוננת שלא מוסרות לה מספיק כדורים לצבע, והאחרות מחזירות שהיא לא באמת נועלת את השומרת שלה ושהיא לא יורדת להגנה – הריב עלה למגרש. השחקניות החלו למסור לקמבג' את הכדור כל הזמן, גם כשהתרגיל היה אמור להיות שונה, ובסוף ליז התייאשה עזבה את האולם באמצע המשחק ומסרה לאחרות שבהצלחה, היא לא יכולה להמשיך יותר.
    הקבוצה וקמבג' הסכימו להתיר את החוזה.
    https://www.google.com/amp/s/sports.yahoo.com/amphtml/liz-cambages-sparks-divorce-featured-conflict-from-jersey-number-choice-to-gripes-in-film-sessions-and-on-the-court-sources-say-020037614.html

  4. אדיר אורן. לגמרי ראיון עם HOF על המגרש בזכות היכולות האדירות ומחוצה לו בזכות האישיות המיוחדת. הפרסומת שלה עם קארי מעולה.

  5. ממוצעי קריירה בעונה הסדירה:
    11.8 נק' עם 51.5 אחוזי יעילות מהשדה(39.3% מהשלוש ו-45.7% משתיים) ו-85.2% מהקו, 2.5 כ"ח, 5.6 אס', 1.2 חט' ו-2.4 אי' ב-31.2 דק' למשחק.

    מדוע אין ממוצעי פלייאוף???

  6. אורן, תודה גדולה. תמיד הערכתי את סו בירד ולא רק בשל שם משפחתה. היא נשמעת אינטיליגנטית מאד, וזה שישנה לה אזרחות ישראלית רק מוסיף להערכה שלי אליה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט