מעורב הופס ופוטבול ליום ששי / מנחם לס

1.'התנועה' בקשר לטרייד של קווין דוראנט פסקה. הסיבה? הנטס מבקשת עבורו את פורט נוקס

בבניין הזה – פורט נוקס – נמצאים כל מטילי הזהב של ארה"ב. זהו כנראה הבניין המוגן ביותר בעולם. הדולאר האמריקאי אמור להיות מובטח ע"י ערך מטילי הזהב בפורט נוקס, אם כי היום זה יותר 'קשר רומנטי' כי תכלס, ערך הדולאר האמריקאי תלוי במה אתה יכול לקנות עבורו.

כאשר הנטס ענו למינסוטה טימברוולבס שעבור קווין דוראנט הם רוצים את KAT (קרל אנטוני-טאונס), את AE (אנטוני אדוורדס, ו-5 בחירות דראפט סיבוב ראשון, הם יכלו באותה מידה להוסיף את פורט נוקס, את אשתו של המנכ"ל איתן קסון, ואת 17 המכוניות MAYBACH EXELRO של בעל הקבוצה מרק לור. כמובן שהמינסוטה וולבס אפילו לא ענו לנטס. הנקס ביקשוו ודרשו – פחות או יותר – מכל קבוצה שהתעניינה ב-KD באותה מידה של REDICULOUSNESS.

הווה אומר? הווה אומר שהנטס לא מעוניינים באמת למלא את בקשתו של קווין דוראנט שהנטס יחפשו טרייד עליו. הנטס מסרבים 'TO DOWN' כל הצעה שהם נתנו לכל אחת מ-11 הקבוצות שפנתה אליהם (ה-17 האחרות DID NOT BOTHER). ז"א שהנטס מתכננת להתחיל את העונה עם דוראנט ועם קיירי אירוינג.

השאלה היחידה איזה מין קווין דוראנט יופיע למשחקים. אני לא מאמין שהוא יעז לשבות איטלקית. כל הלגסי, כל הטוב שהעריפו עליו כל השנים, הכל יילך לטמיון. הוא לא יכול להרשות לדבר כזה לקרות.

2. החוזה החדש של ג'יימס הארדן נושא בחובו כמה אלמנטים חשובים גם לסיקסרס וגם להארדן

ג'יימס הארדן בתיכון, לפני הזקן

החוזה החדש של ג'יימס הארדן נראה כ-'TEAM-FRUENDLY, כמו מתנת חם המולד לאןהדי הסיקסרס, אבל הארדן דאג גם לעצמו!

הארדן חתום לשנתיים בסך 68.6 מיליון, עם אופציה לשחקן בשנה השנייה (אז ביני לבין עידן, זה לא פחות ולא יותר מאשר חוזה של 1+1). זה פחות מאשר הארדן יכול היה להרוויח אם רק היה בוחר באופציית השחקן של 47.3 מיליון לעונה הבאה. אבל ראשית 68.6 (אפילו שזה לשנתיים) זה הרבה יותר מ-47.3, ושנית, החוזה החדש מאפשר לו להיות שחקן חופשי באוף-סיסון הבא, ולנהל משא ומתן על חוזה חדש. הארדן, שיש לו VETO POWER על כל טרייד בעונה הבאה יגרום לכך שהסיקסרס לא יוכלו להטריד אותו ללא הסכמתו אם היחסים בינו לבין הקבוצה יירדן דרומה. הווה אומר? הווה אומר שזה חוזה כלל לא כזה גרוע עבורו כפי שנראה במבט ראשון.

3. סרטון שהודלף למדיה מוכיח ש-NBA EXECUTIVES מלקקים לסין. מגעילים.

אנס קנטר פרידום הרגיז את החלונות הגבוהים ב-NBA כשהוא קרא לשים לב לפשעי HUMAN RIGHTS בסין. הקלדת "TUCKER CARLSON TONIGHT" מראה את הקומיסיונר אדם סילבר ואחרים מביעים חשש ש-expressing concern over Freedom angering the Chinese government.

בעל המילווקי באקס מארק לאסרי הזהיר ש-China has “taken a very aggressive stance” that it will sever ties with the NBA if players are openly criticizing the countr

ככה נכנעים לסינים. לאסרי מסביר:

It’s business. So their view is, look, you want to be in our country, you wanna do things, if you’re gonna complain about us, you’re not allowed,” Lasry said. “So what happens for the NBA is the NBA’s in a box.”

בקליפ אחר סילבר אומר לפרידום:

The big man was not violating any rule by wearing anti-China apparel but said, “Look, at the end of the day, we’re also a busines

פרידום אומר על ה-NBA"

They will care about social justice until it affects their money and business. The NBA pretends to care about social justice in America. But when that affects their business, they’re silent,” Freedom said. “Any player that goes out and says anything about it, they’re going to do anything to silence you. I’m 30 years old and they’re pushing me to retire at the age of 30 and I am not retiring. I’m going to fight until I can get back into that league again and keep exposing them.”

פרידום כבר אמר שה-NBA 'התחנן' בפניו לא לנעול סניקרס עם אמרות אנטי סיניות.( the NBA “begged” him not to wear his anti-China shoes). הוא עתה שחקן חופשי וטוען שאיש לו בוחר בו כי הבוסים של ה-NBA רוצים שהוא ייעלם מהליגה.

השורה התחתונה:

The NBA generates billions of dollars in revenue from its partnership with China. That is the reason for the hypocrisy, and the audio recordings are essentially proof of the NBA admitting that.

.

4. בעל הווריורס ג'ו לייקוב ניקנס 500K על ביקורת שתקף בה את ה-NBA בקשר ל'מס המותרות'

כנראה של-NBA נמאס מבעל הווריורס ג'ו ג'ייקוב שקודם מוציא כספים בלי לחשוב ואז כשהוא חוטף אותה במס מותרות הוא מקטרג על הליגה.

לאדם סילבר נמאס והוא קנס את היורם הזה בחצי מיליון דולארים.

5. קנדריק פרקינס מגיב ללברון: "ב-8.5 שנים בבוסטון לא שמעתי מילה גזענית אחת"


קנדריק פרקינס מגיב לטענת לברון ש-"קהל הסלטיקס הוא הגזעני ביותר מכל ערי הליגה" באומרו שב-8.5 שנות משחק הוא לא נתקל בבעייה גזענית אפילו אחת. "אני יודע שהקהל שלנו בבוסטון היה קשה ולפעמים עבר את הגבול, אבל לא בגזענות. בדברים הרבה יותר גרועים"

6. סטפן קרי היה ה-HOST של ESPYS. שחקן ה-NBA השני אחרי לברון לעשות זאת. אז הוא מצא עוד הזדמנות לעלות על לברון במילות התפתיחה שהלכו VIRAL

7. פילדלפיה סיקסרס תתגאה לפתוח את עונת 2031-32 באולם המודרני, האולטרה-טכנולוגי ADVANCED, והמרווח ביותר מכולם

Philadelphia 76ers' $1.3 billion project calls for downtown arena by 2031-32

פוטבול

1.קיילר מוריי, הק"ב המעולה של האריזונה קרדינלס חתם על החוזה היקר ביותר בפוטבול – 230.5 מיליון

החוזה הוא לחמש שנים הארכת חוזה בסך 230 מיליון, 46.1 מיליון לעונה, מה שעושה ממנו את השחקן הקבוצתי השני היקר ביותר בספורט האמריקאי.הראשון הוא ארון רוג'רס, הקוורטרבק מהגרין ביי פקרס, עם משכורת של 50.3 מיליון לעונה .תמיד 'השחקן היקר ביותר' היה כדורסלני מה-NBA. עכשיו הפוטבול עבר את ה-NBA, ואני מאמין שהחוזה החדש לפיצ'ר/חובט היפאני שוהי אוטני ישבור גם את שיא ה-NBA ושיא הפוטבול. לא אתפלא אם אוטני יקבל משהו בסביבות 60 מיליון לעונה.

החוזה שהוא עד שנת 2028 כולל 160 מיליון 'כסף מובטח'

.מאמן אוניברסיטת ג'ורג'יה בפוטבול קירבי סמארט חתם על חוזה של 112.5 מיליון לעשר שנים

עכשיו גם המאמנים בקולג' פוטבול ניכנסים למעגל הכסף הגדול. היו מאמנים בפוטבול (ניק סבן) ובכדורסל (מייק ששבסקי) שחתמו על משכורת שנתית של 10 מיליון אבל קירבי סמארט הוא הראשון שהאוניברסיטה עושה עמו כמעט חתונה קתולית.

המאמן סמארט הוביל השנה את אוניברסיטת ג'ורג'יה לאליפות המכללות הראשונה שלהם ב-41 שנה, והפרשמנים שכבר חתמו "הסכם למילגה" הם – BY FAR – כיתת הפרשמנים מס' 1 במכללות. קירבי סמארט הוא מסוג המאמנים שיעשו מג'ורג'יה 'ALABAMA FOOTBALL' כפי שסבן עשה מאלבאמה.

פינת הטבע – הקרפיון

אם תאכל הערב, ערב ששי, GEFILTE FISH – גפילטא פישד – דג ממולא – ב-99% אכלת דג קרפיון.

הקרפיון (שם מדעי CYPRINUS) הוא סוג דג החי במים מתוקים, והקרפיון שאתה אוכל בששי-שבת הוא הקרפיון המצוי, דג המאכל מס' 1 בישראל (אבל לא במסעדות הדגים!)

קיימות עדויות קדומות בכתבי אריסטו ופליניוס  על הימצאותו של הקרפיון בעולם המערבי, וכן עדויות קדומות יותר על ביותו של הקרפיון בארצות אסיה. במרוצת אלפי השנים של ביות ובהשפעת תנאים סביבתיים נוצרו זנים שונים של קרפיונים, הנבדלים זה מזה בהתנהגותם ובתכונותיהם המורפולוגיות.

כנראה שלישראל הובא קרפיון הראי (חסר הקשקשים) היוגוסלבי לראשונה בשנות השלושים, ובשנות השישים והשבעים הובאו למטרות טיפוח פרטים נוספים של קרפיונים מהולנד ובולגריה. לאותה מטרה הובא בשנת 1970 גם הקרפיון המקושקש שמוצאו מסין. לקרפיון קשקשים גדולים, סנפיר גב ארוך ובארבעה בינים ליד הפה. הוא ניזון  מהקרקעית שהוא נובר בה ומחפש בה את טרפו. בטבע עיקר מזונו הם חסרי חוליות קטנים, ובבריכות הדגים מגרעיני דורה וכופתיות.

בשנת 1952 הייתי במחנה עבודה בקיבוץ ששכחתי את שמו, בגליל העליון, והמילה השנייה בשמו הייתה 'אליהו'. שדה אליהו? אני כבר לא זוכר. ע"י כפר בלום. עבדתי כילד בן 15 במחנה העבודה 4 שעות ביום בבריכות הדגים. יום אחד המנטור שלי, שהיה הבוס של בריכות הדגים חטף התקף לב וניפטר. הקיבוץ ביקש ממני שאהפוך לאחראי על בריכות הדיג עד סוף הקיץ כשימצאו מנהל לבריכות, או יכשירו קיבוצניק אחר. בקיצור ולעניין משך 3-4 שבועות הייתי הבוס של בריכות הדגים – 8-10 שעות עבודה ביום – ומלבד הורקת שקים של דורה במקומות שונים בבריכות, והוספת איזה שהם כימיקלים אני לא זוכר מה עוד עשיתי.

ישנם בערך 20 מיני קרפיונים. הקרפיון מוצאו בסין, הוא הובא לישראל לצורך גידול בבריכות דגים. דגים רבים נמלטו מהבריכות והגיעו למערכת המים בישראל. במקרים רבים פוזרו דגיגים ממין זה כדי שיגדלו וכדי שדייגים חובבים יוכלו לדוג אותם.

רבייתו בתנאי בר – בעיקר בקיץ ובסתיו. הנקבה מטילה כ-100,000 ביצים לכל קילוגרם של משקל גופה. ההטלה מתקיימת בדרך כלל במים רדודים מאוד, והביצים מוטלות ומודבקות על אבנים וצמחים.

דג ממולא

הדג הממולא הטוב ביותר בנמצא (וזה בדוק!) הוא דג ממולא פולני סגנון גליציה. הגליציאנים היו מוסיפים להרכבת הקרפיון (הדג הממולא) סוכר והוא יוצא ממותק כלשהו. טעם גן-עדן. הסגנון הליטאי הוא ללא מתיקות, והוא רק שני ברשימת ההמלצות שלי.

https://www.cookshare.co.il/?recipe=%D7%92%D7%A4%D7%99%D7%9C%D7%98%D7%90-%D7%A4%D7%99%D7%A9-%D7%93%D7%92-%D7%9E%D7%9E%D7%95%D7%9C%D7%90-%D7%A0%D7%95%D7%A1%D7%97-%D7%92%D7%9C%D7%99%D7%A6%D7%99%D7%94-%D7%A4%D7%95%D7%9C%D7%99%D7%9F

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 334 תגובות

  1. בוקר\קפה\מעורב
    אחלה בחלה
    1,עדיף לדוראנט כרגע לא לחפש את הלגסי שלו,הלגסי עשה לו כיפה אדומה.
    2.פרידום צודק אבל נאיבי,הוא שרוף,לנ.ב.א הוא לא יחזור,ואם הוא לא יזהר,
    הזינים ילחצו בכל דרך שיקחו לו את האזרחות האמריקאית.ולטורקיה אין לו מה להתקרב.
    3.השיקוצון הרקוב כרגיל הולך למקומות רקובים.בבונים אוהבים פו ?
    אחלה יציאה של פרקינס,כנראה שלאנשים כבר נמאס מהזבל שיוצא לשיקוץ מהפה
    4.מנחם לך תראה מה יונאס עשה בתכנית טלוויזיה בבית ללברונית
    https://twitter.com/cclark_13/status/1549757726384967681?fbclid=IwAR22cKO2VedFgHQu6j-cMtZRkl-m5MGicVteD8buXXIi5lx-dDjB3tL5i0o

    1. טירוף, לא האמנתי שיוותר, איזה באסה שדינג עקף את נקמורה בסיבוב האחרון על המקום השני, נקמורה נגד נפו היה פי אלף יותר מעניין עבורינו כצופים, במיוחד ובעיקר שנקמורה הוא כוכב יוטיוב מטורף שבטוח היה מפנק אותנו במרשתת

      1. נקמורה העריך שאם הוא היה מסיים שני קרלסן לא היה פורש, כי שניהם השחמטאים הפופולריים בעולם וקרלסן לא היה לוקח את הסיכון שנקמורה יעקוף אותו בפופולריות בהרבה אם הוא היה אלוף עולם.

  2. הכל ביזנס הכל ביזנס, חרטא ברטא, שיגדלו בייצים שם באן בי איי ושיגידו לסינים, חופש ביטוי ובלה בלה בלה, לא רוצים לשדר את הליגה אם אתם נפגעים מביקורת, אל תשדרו, לא צריך, שלום ותודה, יש דברים יותר חשובים בחיים מכבוד לאומי.

    1. סליחה שרת ידידי אתה מדבר כילד, זה לא לגדל ביצים זה לעבוד בלי הראש. הNBA הוא עסק כלכלי ואתה לא מעצבן לקוח שמכניס לך מליארדים בשנה ובטח לא בא לו עם אולטימטום, הסינים הראו בעבר יכולת לפגוע בתאגידי ענק על ידי חרמות כלכליים (LVHM , הילטון, מקדונלדס …) הNBA זה רק אחרון ברשימה.
      .
      אנס קאנטר פריידום מחפש פרסום, מעניין אותו הסינים וזכויות החופש כמו שמעניין אותו מחירי התה בסין, האמת שאין לו כיום מקום בליגה וזה הדרך היחידה שלו להישאר רלוונטי.

      1. אני מסכים איתך שהנבא זה עסק וככזה אין להם מה להתחיל לחנך את העולם. אבל איזו זכות יש להם להשתיק שחקנים? יש משהו בחוזה שאוסר על השחקנים להתבטא פוליטית?

        אתה מאוד לא הוגן עם קנטר כאן, וכנראה לא עוקב אחרי מעלליו בהרבה מאוד שנים אחרונות (והמחיר שהוא שילם), גם הרבה לפני שהוא נהיה 'לא רלוונטי'. תגיד מה שתגיד עליו ותחשוב מה שתחשוב על הדעות שלו, אבל די ברור שהוא לא עושה את כל זה בשביל לקושש עוד חוזה או להרוויח עוד גרוש או שניים.

        1. ה NBA הוא עסק פרטי, אין חוק שמגן על זכויות הדיבור/ על חופש הביטוי, יש גוף שאמור להגן על העובד הנקרא NLRA ובעצם מאפשר לעובד לדבר על נושאים כמו משכורות העלאות… אבל הוא לא מכליל בתוכו חופש פוליטי.
          .
          לגבי קאנטר בדקתי לגביו, הוא יצא בביקורת מובנית מול המדינה שלו זה עלה לו בהרבה דברים לדעתי יותר חשובים מכסף (קשרים עם המשפחה), אתה צודק כאן.

          1. זה לא בדיוק עסק פרטי רגיל ברוך. יש למועדוני ספורט יחס אחר גם מבחינה משפטית כעסקים דו מהותיים, וככזה הסטנדרטים שמחילים עליהם לא זהים בדיוק לחברה פרטית רגילה בתחומים יותר ׳אפורים׳, בעיקר בנושאים של שוויון, חופש הפרט וזכויות נוספות שמקבלות ביטוי בדרכ יותר בתחומים מנהליים. קאנטר זה באמת מקרה קצת חריג וזה עלה לו בעיקר בכך שהוא לא יוכל לחזור לטורקיה של ארדואן. ברור שההתבטאויות המשפחתיות שם נאמרות מהשפה לחוץ

            1. לא לא לא, זה משהו אחר לגמרי!:-)

            2. הכל ביזנס עד שזה משהו שלא נראה לך בעין ואז זה כפייה

            3. לNBA יש זכות לדרוש חובת חיסונים. גם פה יש אלמנט של כפייה ופגיעה באחר, עם זאת מי שכפה על קיירי ואחרים להתחסן זה המדינה עצמה.

            4. עכשיו בשביל לNBA לדרוש חובת חיסוניםהיא חייבת להגיע לזה בהסכם הCBA החדש אי אפשר להיפטר משחקן כיוון שסירב להתחסן, מדובר בהפרת חוזה. לכן מה שהליגה עשתה זה הגבלות על שחקנים מסוימים. הכפייה באה מהמדינה עצמה ולכן הבעיה.

  3. מי שם את ה NBA להיות הצד המוסרי בעניין של סין?
    אם בארה"ב רוצים באמת לעשות משהו אז שיפסיקו את כל הסחר בסין , החל בנייקי ואייפון,בכל מה שיש בוולמרט, בחומרי הגלם לבניה,תרופות,חלקי מחשבים , אבל זה בחיים לא יקרה , כי האמריקאים אוהבים לקנות בזול.
    מה הדיבורים של מישהו ב NBA יכולים לעשות נגד סין? כלום, זה לא ישנה כלום ולזה לא מזיז לסין את התחת.

      1. ברור הכל זה כסף BLM לא פוגע בהם כלכלית, אחרי זה לברון משחרר העבדים היה שותק. מביעים ביקורת איפה שלא פוגע בהם.

        1. BLM חיזק אותם כלכלית….כמה עלה ג'רסי עם respect us מהדורה מוגבלת…רוצה לראות אותם עם CLM שהC מייצג סינים או JLM עבור יהודים
          זה קלאסי פרצופו של השמאל הפרוגרסיבי באמריקה….אירן וסעודיה זה בסדר כי יש להם נפט ונפט שווה כסף וכסף שווה אמריקה למרות "הזכויות הרבות" למיעוטים שונים (להטב לדוגמא) אבל ישראל מדינה עם העיר הכי גאה בעולם וצעדים קבועים עבור השונים והחלשים הם כבר מפיירי זכיות אדם חבושה לאנושות.
          זו לא צביעות רגילה…זו צביעות כדרך חיים

          1. אני לא בטוח שאתה יודע מה זה השמאל הפרוגרסיבי ומה העמדות שלו לגבי הדברים שכתבת. למעשה ברור שאין לך מושג לגבי זה. יכול להיות שאתה מתבלבל עם המרכז("שמאל") הליברלי האמריקני אבל אני לא חושב שמישהו אי פעם האמין שמשהו מלבד כסף מעניין אותם.
            .
            אני אגב תוהה מה תהיה תגובתך לשחקן NBA שמתלונן על הפרות זכויות האדם תחת שלטון ממשלות ישראל והודו ושום נושא זכויות אדם אחר.

      2. זה נכון שהם צבועים ועדיין, יש להם קייס בזה שהם מתעקשים לכאורה להגן על האחים שלהם השחורים בקהילות שלהם בארה"ב ולא מתעקשים על הלא-אחים "הצהובים" שלהם בסין.
        מה לעשות, ברור שלאמריקאים בפרט ולשחורים בפרט קצת פחות איכפת מה קורה למישהו בסין.
        אנחנו בדיוק אותו דבר.

        1. אחים שחורים, הבדיחה הטובה בספורט אם זה היה פוגע להם בכיס ״האחים השחורים״ היו נזרקים מתחת לגלגלים.

            1. ככה עובד העולם מה נעשה זו המציאות. הnba רק מבליט לך את זה מעבר לפוליטיקה וכו..

            2. שמעון, נגיד שאתה צודק ו"ככה עובד העולם", זה הופך את זה לבסדר?

            3. שי מה קשור לבסדר צודק הוגן? אני אומר מה קורה בעולם בפועל לא בעולם אלטרנטיבי.

            4. ברור ברוך,
              העניין הוא ש (ככה זה מרגיש לי לפחות – תקן אותי אם אני טועה) מכיוון שככה זה עובד אז זה בסדר מבחינתך כי אין מה לעשות נגד זה וחבל אפילו להתחיל לנסות

            5. עסקים כמו הNBA הם עניין כלכלי, לא עניין חברתי פוליטי אף עסק לא יפגע בלקוח גדול שלו זה לא רציונלי לבעלי העסקים. עד פרישתי אסרתי על העובדים שלי לדבר על פוליטיקה על נכון צודק או לא.

            6. אוקיי ברוך
              איששת את האבחנה שלי

            7. נחתכה לי התגובה, אז הדעה שלי שלא צריך לשלב פוליטיקה ועסקים, הNBA בחרו לשלב פולטיקה.רק כשזה נוח להם וזה צביעות ולכן הביקורת, אם לבנים היו מפסיקים לקנות נעליים בגלל הblm לברון היה מתנער מארגון הזה בשנייה, כמו שהוא והליגה התנערה מהשמעת עמדה בעניין של סין.

            8. צודק ברוך

            9. שי זה לא בסדר.
              אבל זה לא ישתנה צריך להכיר במציאות. זה היה ככה מאז ומעולם פשוט אנשים לפני 1000 שנה היו תמימים ולא ידעו כלום.
              למה עד היום יש לך מלחמות בעולם? אתה חושב שאנשים רגילים מעוניינים להילחם או אעפת להם משטח זה או אחר? כל אחד רוצה להיות בסבבה שלו.
              אבל הם נתונים לשליטת פסיכופטים כמו שהיה בימי רומא עותמנים וכו פסיכופטים ששולטים עליך ומחליטים שיש מלחמה…פוטין זלנסקי ביידן אתה חושב מישהו ברוסיה רוצה להילחם חוץ מכמה מפגרים?
              לכן תמיד יהיו מלחמות בעולם זה אינטרס של אנשים לעשות מזה כסף.
              ארהב צריכים מלחמות כל כמה שנים שיקנו מהם נשק וכו ובשביל השפעה וכו.
              "מלחמה בטרור"=לעשות הרבה מאד כסף

            10. שמעון, הדברים האלה שלך ברורים ונכונים
              זה שאני ואתה מבינים אותם לא אומר שאנחנו צריכים לקבל אותם או לטעון בזכותם כי ככה זה

        2. עגל צודק ומה שבאמת מצחיק כאן שקוראי הופס – יהודים ישראלים – לא רואים את זה. כולם, כולל אנחנו, עושים איפה ואיפה, נעלבים בשם האנושות כשפוגעים בקרובינו ולא מזיזים את הביצה בכל הקשור לאחרים. אנחנו הרי הראשונים שמצטעקים על אנטישמיות וייצוג לא הוגן של ישראל בתקשורת כשסין ורוסיה מעניינות לרובנו את התחת ונעשה עסקים שם כל עוד הדולר הירוק זורם. תקראו לזה צביעות עד מחר אבל ככה העולם עובד, כולל אצלנו.

            1. זה לא אתה זה שצועק מחד זכויות אדם על חיסונים, ומבטל מאידך טענות על אפליה גזעית/מגדרית בהינף אשך כי קיבינימט כל הפוליטקלי קורקט הזה תנו להגיד דברים כמו שהם. ואני ממש לא מבקר אותך על זה, אני טוען שכולנו עושים את זה.

            2. לא.
              אני תמיד בעד זכויות אדם.
              PC זה לא זכויות אדם.

  4. תודה מנחם.
    שאלה מאתתמול שלא נענתה:
    מצד אחד אומרים שהמדוזות לא שוחות בצורה אקטיבית, אבל מצד שני הן מופיעות בנחילי ענק ממוקדים שלא מפוזרים בצורה אחידה בכל הים. משהו פה לא מסתדר, יש להן אינטרקציה כלשהי.
    מה ההסבר רזי?
    אולי זה בגלל שהן פשוט נולדות אחת ליד השניה (וזה אומר שהן גם חיות זמן קצר בלבד) ?

    1. אני מחכה שהמומחה יענה לך.
      בעיקרון התנועה של המדוזות נקבעת על ידי שני גורמים, זרמי הים ותנועה עצמית. כשעוקבים אחרי התנועה של נחילי החוטית הנודדת רואים שהיא נעה מדרום לצפון וזה הכיוון של זרמי הים בקיץ וגם בחורף. חשבו שהן מגיעות מים סוף אבל היום יש גרסה חדשה שהן נוצרות (הפגיות שלהן) בסינכרניזציה בחופי הים התיכון של מצרים. בחור בשם צפריר פרסם מאמר בנידון.

      1. תודה.
        אז הן נוצרות ליד מצרים ונסחפות עם הזרם, זה בסדר. אבל כל אובייקט פסיבי אחר היה מתפזר על שטח הרבה יותר גדול כשהוא היה מגיע לחיפה וללבנון. יש פה משהו מוזר

        1. לגבי מצרים, זו הטענה החדשה. הטענה הישנה שהיתה מאד מקובלת שמקורם בים סוף וכנראה חצו דרך סואץ. האם עברו לפני עשרות שנים והתנחלו כולל רבייה במצרים צפון? זו הטענה והיא נסמכת כנראה על עדויות מהזמן האחרון.
          ושוב, הן לא אובייקט פסיבי והזרמים לכיוון צפון הם במקביל לחוף כשהזרם החזק ליד החוף. מקווה שזה מסביר יותר.

      2. אני לא מבין במדוזות אבל אם אני לא טועה יש להן מנגנון רבייה מאוד מוצלח. מה שכן אבולוציונית הן מרשימות ויעילות כנראה ממש מבחינת יכולת השרידות שלהן.

    1. זה לא מטורף, זה בהתאם להכנסות שהם מביאים, בדיוק כמו בכל עסק אחר.

      שאלה אחרת שצריכה להשאל היא מי משלם את זה – לפחות חלק גדול מגיע ממכירת חולצה ב134 דולר, וכרטיס לפאקינג ניקס נגד דטרויט במאתיים דולר, ונקנקיה במחצית במכיר של פיאט אונו. אין לי דעה ברורה בנושא אבל ברור לי שבוקר וטאונס שווים את ה50-60 מליון לעונה כי האוהדים מסכימים לשלם על זה. (כן, ברור לי שזה גם אוהדים, ולא רק אוהדים, אבל עדיין).

  5. בעניין דוראנט – לדעתי זה כבר לא יקרה הקיץ. ועדיין, בשביל מקדרמוט, ריצ'רדסון ופולטל יש על מה לדבר. שון יודע איך למצוא אותי.
    .
    שאלה לאנשי הפוטבול (נדמה לי שכבר שאלתי, ובטח עניתם, אבל אני סנילי ולא זוכר את התשובה) – למה הם הולכים על החוזים הסופר ארוכים האלה? מבחינת השחקן יש סיכון ל"תסמונת פיפן" כלומר שהתנאים בליגה יעלו מאד והחוזה יהפוך להיות גרושים. מבחינת הקבוצה יש סיכון שהשחקן יפצע ועכשיו אתה נשאר עם חוזה מת לעשור!!! ברור שגם ההפך נכון ולשחקן מובטח סכום מפלצתי, ולקבוצה מובטחת אחיזה השחקן לשנים ארוכות, אבל כל השיקולים הנ"ל, להבנתי, נכונים גם בכדורסל ובכל זאת החוזים בנ.ב.א קצרים יותר, אז אני תוהה אם יש הסבר כלשהו לעניין.

    1. החוזים הפוטבול כמעט ואף פעם לא מובטחים לגמרי,
      גם מורי עליו כתב מנחם, מתוך 230 מיליון 160 מובטחים.
      .
      עבור שחקנים בפרופיל נמוך יותר, החוזים כמעט תמיד קצרים יותר ומובטחים הרבה פחות.

      1. איגוד שחקני הפוטבול יכול רק לחלום על המצב שאליו הגיע איגוד שחקני הכדורסל. אני חושב שנקודת השבר היתה בשביתה הגדולה של ראשית שנות ה 90 (מתעצל לחפש מתי בדיוק) שבה הקבוצות הצליחו להעלות למגרשים מספיק שוברי שביתה כדי לקיים את העונה.

        1. ב87 השביתה התרחשה. הבעלים הורידו את השחקנים לברכיים ולמדו מהשביתה שהשחקנים עשו כמה עונות קודם לכן חוק פשוט הליגה חייבת להמשך ; השביתה נערכה 3 שבועות למרות שרוב השחקנים רצו לחזור אחרי שבועיים

  6. תודה רבה דוקטור.
    אחלה סיפתח ליום עם הקפה של הבוקר.
    סילבר וה-NBA זה כמו ניצן הורוביץ.
    עאלק ליברליים ופרוגרסיביים, עאלק בעד זכויות אדם.
    תומכים במה שנוח להם (BLM, להט"ב אצל הורוביץ), ומצד שני פועלים לחלוטין נגד זכויות אדם (סין, חוקי הקורונה הפוגעים בזכויות אדם בסיסיות אצל הורוביץ) כשזה לא מסתדר להם.
    שמאל קיצוני = ימין קיצוני = זבל אנושי

    1. חאלס עם הקשקוש שהתקנות בנושא הקורונה פוגעות בזכויות אזרח. זה שקר גס. אפילו הזכות להתנהגות אידיוטית נשמרת, כמו כל שאר הזכויות האזרחיות.

        1. הזכויות לתנועה, פרנסה וחופש בחירה הן לא זכויות מוחלטות. למעשה, אין זכויות שהן מוחלטות, אפילו לא הזכות לחיים.

  7. בס"ד
    תודה רבה מנחם.
    מעורב מעניין כרגיל.
    נתחיל מהסוף, פינת הטבעה איזה כיף.
    דוראנט, לא נראה שהנטס באמת רוצים להטריד אותו.
    פוטובל, איזה כסף הולך במכללות, למאמן…

  8. מנחם תודה על המעורב. קארי כמו במגרש גם מחוץ לו מסתבר עוקץ וגומר אותך עם חיוך של בייבי פייס. דוראנט הולך לצאת סמרטוט לא קטן מהעסק הזה עם ברוקלין תדמיתית ובצדק.

  9. תודה מנחם . מעורב מצויין .

    סטף אגדה . ולחשוב שרק הרופא של הבאקס הציל את הדאבס באותו טרייד ששלח את מונטה אליס תמורת אנדרו בוגוט .

    מעניין כמה יודעים שבמקור הבאקס והווריורס סיכמו על מעבר של סטף , עד שהדוקטור של הבאקס פסק נגד בגלל ה"קרסוליים מזכוכית" של סטף.

        1. מי יודע מה היה קורה עם סטף במילווקי ? הבאקס קבוצה מסוג אחר . יותר איטית ונסמכת על קו קדמי .
          לא בטוח שסטף היה מתפתח כך והיו מוכנים לבנות את הקבוצה סביבו . הווריורס עם מסורת הגארדים, RUN TMC ואחר כך בארון דיוויס, היתה בדיוק המקום עבורו, ובמיוחד אחרי שסטיב קר הגיע.

          ומהצד השני . מה היה קורה ללוחמים אם הטרייד היה קורה. מעדיף לא לחשוב…
          בקיצור, משק כנפי הפרפר.

    1. מדהים! זה בעצם מראה שאפילו אם לקבוצה יש הנהלה שעל פניו עושה מהלכים נכונים וחכמים, עדיין יכול להיות יותר מזל משכל. הנה, הווריורס והספרס – 2 מועדונים מובילים שבנו אימפריות, צריכים להגיד תודה לאלילת המזל על אבן הפינה עליה כל האימפריה נבנתה. הרופא של הבאקס במקרה של הווריורס, וטאנקינג מפואר+הגרלת לוטרי מוצלחת במקרה של הספרס (אם לא לבחור בדאנקן במס׳1, ניתן לחלץ מהמחזור ההוא רק את טימאק ואת צ׳ונסי בילאפס. השאר – מדבר).

  10. קאנטר ממש בצרות. לא רק שהוא לא יכול לשחק בקבוצות גדולות (nba או יורוליג) הוא לא יכול לשחק באירופה בקבוצה שמשחקת במפעל יותר גבוה מהליגה הבלקנית או מפעל איזורי בתוך אירופה, כי בכל שאר המפעלים, מהיורופקאפ עד היורוליג יש קבוצות טורקיות שהקבוצה תיתקל בהן בטוח, ולהיכנס לטורקיה אחרי שקראת לארדואן "היטלר המודרני" זה לא רעיון טוב.
    ביום שלישי הוא אמור להגיע לארץ בשביל מחנה כדורסל לילדים שיפעיל יחד עם תמיר גודמן ("מייקל ג׳ורדן היהודי", שמידרדר בהבאת שחקנים, מריק בארי לאמארה סטודמאייר לפרידום).
    אם יחפש בשהותו כאן קבוצה כדי לשמור על כושר, הוא יגלה שהוא יצטרך להוביל מועדון קטנטן שנאבק על ירידת ליגה.

        1. הוא אומר אמת אבל אפשר היה להוציא ספר אחרי הפרישה. צריך לעשות דברים בחכמה.
          מה שהוא אומר הליגה ועל השקץ כולנו יודעים אנחנו לא באמת צריכים שיגידו לנו את זה.
          גם דראגיץ נותן מסע ניגוב חח.
          כולם יודעים מה הולך בליגה

  11. אין מאכל יותר מזעזע מאשר גפילטע פיש, ואני מאוד נדיב כאשר אני מכנה זאת מאכל. חסר טעם, צורה ואפילו צבע, עד שנאלצים לשים על זה גזר, כדי שיהיה מה שישבור את כל האפור הזה.
    תודה רבה על המעורב ט

  12. תודה מנחם אחלה מעורב מעניין כרגיל.
    התגובות מעניינות לא פחות.
    בגדול, אני נוטה להסכים עם ברוך רובין ברוב המקרים אם כי אני יותר מתון.
    ברמה הפוליטית אני עם הטמיר. שמאל קיצוני וימין קיצוני זה אותו דרעק.
    כפיית החיסונים הייתה ביזיון. כל ההתנהלות מול הקורונה בעולם המערבי הייתה עגומה. לקחו מודל סיני-אנטי-דמוקרטי בעליל (סגרים?! רדיפות?! פגיעה בכות לפרטיות?! לקניין?!) – והלבישו אותה על העולם הדמוקרטי בלי למצמץ. "ברח" למנהיגים "הפשיסטי".
    אפרופו קורונה – הכאוס במערכות הגדולות כיום ובראשן תחום התעופה (אבל לא רק הוא) – הוא תוצאה של המדיניות מול הקורונה. החברות זורקות זXXX על הנוסעים כי לא אכפת להן כלום. הסבלים, הפקידים, הטייסים – אי אפשר כבר לאיים עליהם אחרי שישבו בבית שנתיים.
    כנ"ל גם מערכות אחרות, משרדי ממשלה, מערכת החינוך, כל נותני השירותים למיניהם, בעלי המקצוע (שרברבים, שיפוצניקים, מסעדנים, מלונאים, אנשי הסעות, כולם).
    הסגירה של המדינות נתנה לעובדים הצצה אל חיים אחרים – הם הבינו שאפשר בלי לעבוד קשה כי המדינות תמכו, חלקם הבינו שהעבודות שלהם שוחקות ולא מספיק מתגמלות, והם גילו שיש חיים גם אחרי שמאבדים אותן. אז היום רבים הורידו הילוך. אני לא יודע אם זה טוב או רע! אבל זה בטוח רע לשירות.
    מעבר להכל, לסגרים ולפגיעה בזכויות הייתה גם משמעות מוסרית. נחשפו זרמים אנטי-דמוקרטיים פסבדו-פאשיסטיים שהיו מתחת לפני המים ומסתבר לפתע שהם מאוד חזקים. יש הרבה מה לומר אך העיקר כאן היה חילול הפרטיות של האדם. השתמשו כאן במילים קשות כגון "אונס" וכד', אני משתדל להמנע מכך אבל זאת הייתה ההרגשה של רבים. ועכשיו, זה איתנו להישאר.
    נזקי הקורונה רחוקים מלהסתיים. חלק גדול ומהותי מהם עדיין לא נחשף.

    1. זה קשור לקורונה אבל בדרך אחרת.
      במשך שנתיים לא היו טיסות אז עובדי הקרקע עברו לעבודה אחרת. והיום אין מי שיפרק את המזוודה שלך כי הוא עובד אובר או ממיין תורים במרכז חיסונים.

      1. זאת הצגה פשטנית מדי של הדברים.
        לא רק ״מפרקי המזוודות״ חסרים.
        מערכות שלמות קורסות – חינוך, בריאות, ביטחון, מוניציפליות, ממשלתיות (נסה לחדש דרכון).
        בגדול – לאף אחד כבר לא אכפת.
        זאת המורשת האמיתית של הקורונה.
        למען ההגינות – זה התחיל עוד קודם. הקורונה נתנה לזה בוסט רציני.

        1. אני הייתי ברחובות ושמעתי את עובדי הקבלן של שדה התעופה. הם היו שנתיים בלי משכורת. מה אתה רוצה שיעשו? עובדי משרד ההגירה קיבלו חופשה ללא תשלום לשנתיים. מה אתה מצפה שהם יעשו? כולם כבר הסתדרו בעבודות אחרות.

          1. עוד דבר. נגיד השיפוצניקים מה שנקרא אצלנו הנגרים, היו בהפגנות במשך חודשיים. אנשים מדברים, מחליפים ווטסאפים מקימים קבוצות. היום המחיר לקבלן עלה פלאים וכולם מתואמים.

            1. מדוייק עידו.

            2. יש גם את הצד השני של המנדט. אני מהמחוסנים, ומי שלא חוסן איבד את עבודתו עד לפני חודש. נהיה מחסור לעובדים אפילו אני שלא צריך לעבוד כשכיר לקחתי עבודה בבית ספר, כי אין מורים. מורה מחליף יכול לקבל מאתיים דולר לשיעור.
              הנזק שההנהגה עשתה יצר אפקט דומינו שימשיך למשך שנים.

            3. מסכים עם כל מילה

    2. מסכים ומוסיף – מדיניות הקורונה לא רק שהייתה לא דמוקרטית ולא מוסרית – היא גם הייתה לא מדעית.
      עשו הכל בניגוד מוחלט לתו"ל המדעי, ועוד באצטלת "מדע" (ולכן אנו "מכחישי מדע").
      הסיבה? ציות לסמכות, אפקט העדר, וכמובן – $$$ של חברות התרופות וכל האירגונים החזקים שמקושרים אליהם.
      יש מקומות בעולם שמתחילים לצאת מההלם ולשאול שאלות, לא אצלנו.
      אצלנו האחראיים לא ישלמו לעולם.
      https://www.facebook.com/machatzlakorona/posts/pfbid0QVAMJa1ycnQ4mwSyuQpm2c3TM74ryFTqpbKcHMR1GADRHaNgWTBf6atjSMPBNRxTl
      .
      למעשה, הם עדיין בפעולה, דוחפים לחיסון תינוקות…
      https://www.facebook.com/machatzlakorona/posts/pfbid08YNTiNvSBfhMt63of4dbPmhcwF669GUtMBzjdUuCVW3J5w7oDwx8k3X4PER4B5Zdl

      1. יש פה כמה חבר'ה אהבלים שבזבזו הרבה מאוד שנים בלימודים בטכניון ו"באוניברסיטאות" ה"רישמיות" במקום להבין מה חשוב כמו שהטמיר המקורי מכווין אותנו, ולשאוב את כל המידע האמיתי דרך היוטיוב והפייסבוק. אשך אתה הניאו של הופס הרואה באופן בלתי אמצעי את הקוד הכתוב.

        1. לעולם לא נדע מה היה שם באמת. בעצם לא "לעולם" אלא רק 50 שנה, נדמה לי שזו תקופת החיסיון על ההסכם שבו נמכרה המדינה לפייזר.
          🙂
          לא הייתי מזלזל ביו טיוב ובפייסבוק, הם קצת יותר פלורליסטים מהתקשורת, באשר היא, שמזמרת פחות או יותר את אותן הזמירות. מי שיזייף – יורחק מהמקהלה. גם אם הוא פרופסור (היה פעם אחד בשם יורם לס, הפכו אותו לליצן החצר וכבר שנתיים פלוס נדם קולו).

            1. אם כמובן ישאר בחיים

            2. הלוואי

          1. נהיית שמעון שאתה מביא לי סרטון היילייטס?
            האמת שמה שבאמת מבאס איתך ועם שותפך לתא זו העצלנות. זה כל כך בוער לך בעצמות?? אז לך תלמד ביולוגיה ותורות וירוסים באופן יסודי ואחרי זה תראה לנו למה כולנו אהבלים שהולכים שולל. יהיה לך הרבה יותר קל להראות עד כמה עובדים על כולנו איפה מעוותים נתונים כשלא נוח עם המציאות וכו' וכו'. במקום זה אתה מעדיף להתרכז בלחיצות כפתור אקראיות. אי אפשר להתייחס ברצינות למופע כזה

        2. חגי אתה יודע מה יותר גרוע מלהיות ישן? לחשוב שאתה ער בזמן שאתה ישן ועוד יותר גרוע עוד להסביר לאחרים.
          דאנינג קרוגר אפקט הוא מקום טוב להתחיל בו

      2. לא יודע כמה פעמים עוד אפשר לומר את זה.
        הקונה הייתה מדבקת בצורה מדהימה, וקטלנית הרבה יותר מכל מה שהיכרנו בשלושים השנים האחרונות.
        זה לא רק המחקרים אומרים (והם בהחלט אומרים את זה. למרות מה שחלק מהאנשים פה חוזרים וטוענים), זה גם היה ברור על פי המבחן האהוב על אנשי הפורום – מבחן העין.
        בתור רופא מיון, אני יכול להעיד אישית גם על כמה המחלה הזאת מדבקת, וגם על כמה היא מסוכנת.
        מה שחשוב לא פחות, החיסון עבד בצורה מדהימה. הסיכון להדבקה ירד משמעותית, וראינו יפה מאוד את הירידה בחולים אחרי שמספיק אנשים התחסנו.
        מה שיותר חשוב, אבל, זה הירידה בחולים הקשים. שם ההשפעה של החיסון היתה אפילו יותר דרמטית.
        כמעט כל מי שמת מקורונה החל מחודשיים לאחר תחילת החיסונים היה לא מחוסן. וזה היה, כמעט תמיד, מתוך בחירה.
        ועכשיו, החלק שהאשך ושאר חבריו לא אוהבים לשמוע. כל מי שנפטר אחרי שהוא לא התחסן בגלל כל הדיסאינפורמציה שהופצה, חלק מהאחריות על מותו היא על מפיצי הדיסאינפורמציה. לא נעים לשמוע, אבל אמת. כי הקורונה הורגת, החיסון מציל, ויש אנשים שפחדו להתחסן בגלל מה שהם שמעו וקראו.
        נ.ב אני לא מקבל שקל מאף חברת תרופות. גם אף אחד שאני מכיר לא.

        1. מצער מאוד שאתה ממשיך להדהד דיסאינפורמציה ולהטעות אנשים.
          הקורונה אכן הייתה מדבקת מאוד. קטלנית? ממש לא.
          הסכנה שלה מאוד דיפרנציאלית (מבוגרים מאוד + אוכלוסיות בסיכון), ולאוכלוסייה כולה זניחה מאוד. בטח ביחס למחלות אחרות.
          החיסון? יעיל לווריאנט המקורי בלבד. לתקופה קצרה בלבד.
          ומצד שני מסכן יותר מאשר מועיל לרוב האוכלוסייה…
          יש מגיפת תמותה של צעירים בריאים בשנה האחרונה. כאלה שצונחים ומתים בלי סיבה או לא מתעוררים.
          וזה רק בנוגע לתמותה. תופעות הלוואי לחיסון הזה הן נרחבות וקשות.
          אתה מדבר בסיסמאות, גם אם לא מקבל שקל בשביל זה.
          "כמעט כל מי שמת מקורונה החל מחודשיים לאחר תחילת החיסונים היה לא מחוסן."
          אני כבר לא זוכר בדיוק, אבל מומחים לא שבויים בנרטיב הסבירו במדויק איך אוספים ומציגים מידע בצורה מגמתית כדי שתתקבל שורה כזו.
          על אירגון פנדה שמעת? זה המקביל הבינ"ל של מח"צ.
          מומחים ידועי שם מכל העולם שסירבו לקבל הנחתות לא מדעיות בגלל לחצים פוליטיים, ציבוריים או כלכליים.
          הנה הרצאה קטנה של ראש האירגון, מוזמן להתחיל לחקור בעצמך ולפתוח את הראש קצת מהנרטיבים שהפגיזו אותנו בהם מאז תחילת המחלה.
          https://rumble.com/v1bs0d7-80248795.html?fbclid=IwAR0mPWFdHrwFuBmSUDyeeYVeXo9Qt3rWCOkaEakuLqU0ldj2LV4t90UIb1c

        2. +1 Madmed
          ורק תוספת קטנה – כמעט כל המונשמים בגילאים צעירים יחסית היו לא מחוסנים (ועל הדרך תפסו מכונות הנשמה למבוגרים יותר/אוכלוסיות בסיכון שהתחסנו)

        3. נחמד לראות תגובות מהשטח, ולא מהמרשתת. בתור רופא משפחה, התמונה שאתה מצייר דומה למה שאני ראיתי. מבחינת מניעת תחלואה קשה ותמותה, כולל בצעירים, החיסונים יעילים מאוד. גם מבחינת בטיחות, בכל הגילאים החיסון עדיף על המחלה מבחינת 'תופעות לוואי' אם כי בצעירים גברים זה פחות משמעותי מאשר בשאר הגילאים, ובוודאי בצעירים לרוב הייתה את האופציה להיבדק על מנת לא להתחסן. מי שחושב שמחלת הקורונה 'שפירה' – לא ראה מטופל צעיר בן 36 שמתאשפז ומונשם בגלל קורונה, ולא מצליח לזוז גם שנה אחרי האשפוז, לא ראה מטופלת בהריון נפטרת מקורונה, ולא ראה 'מבוגרים' בני 50-60 עם מחלות רקע שמסתבכים קשות מקורונה, גם אלו שלא אושפזו עדיין סוחבים את המחלה חודשים קדימה. נכון, רואים את זה גם במחלות אחרות, כמו שפעת, אבל ב5 שנים שלפני הקורונה, לא ראיתי מספרים כל כל גבוהים של תחלואה קשה, תמותה , ותחלואה ממושכת אחרי מחלה כמו שראיתי בשנתיים וקצת של הקורונה

          1. דרך אגב, הבני 50-60 עם מחלות רקע שהסתבכו, מדובר כאן על א/נשים אחד/שניים מהגורמי סיכון – לחץ דם, אולי סוכרת, מחלת לב יציבה, השמנה וכו. לא על אנשים שמרותקים לביתם, אנשים במלוא אונם ובמלא מרצם.

    3. שמאל וימין זה דרעק, קיצוני או לא קיצוני. כל הקונספט הקיים הוא קישקוש מוחלט שבא להזריק אי יציבות מובנית בכל מדינה "דמוקרטית".
      הגיע הזמן להתעורר
      שום דבר לא השתנה מלפני 5000 שנה.
      המושחתים רק מחליפים תפאורה ותחפושות ואנשים בטוחים שזו הצגה אחרת.
      .
      איזה 50 שנה דה שוט?! אתה לא שם לב שהכל מאיץ? עוד 10 שנים לא תזהה את העולם ולא שעכשיו אפשר לזהות אותו אבל זה כלום. השאלה הכי חשובה היא מה רמת האלימות הפיזית שתהיה כרוכה בשינוי הזה והשאלה השנייה החשובה היא האם אתה מוכן? שכל אחד ישאל את עצמו

      1. שאדו יקר אני מסכים עקרונית אבל לא מקבל את הדרמטיות הפאטאלית של הדברים. המציאות יותר מורכבת. מאז מהפכת המחשוב לפני שלושים שנה בערך ועקבותיה מהפכות הסלולר-רשתות-חברתיות (שקשורות זו בזו) העולם די במצב סטאטי. השינויים לא דרמטיים כמו שאתה מתאר. אנחנו עדיין נוסעים במכוניות, טסים במטוסים וקונים אוכל בסופר. גם הקניונים חזרו לפרוח ואפילו חנויות הספרים.
        ילדים עדיין הולכים לבית ספר, אנשים עדיין יוצאים בבוקר לעבודה, מעמד האישה עדיין לא מספק. הרוב מתחתנים ועושים ילדים, חצי מתגרשים, כל מי שיכול קונה דירה ומפריש כסף לקרן השתלמות ולפנסיה.
        תאכלס – מאז 1789 העולם לא מאוד השתנה (למעט השינויים שציינתי לעיל).
        השינויים הגדולים לוקחים הרבה זמן.

        1. אין פה דרמטיות אולי ככה אתה קורא את זה.
          לא מאוד השתנה מאז 1789?
          לא ממש יודע מאיפה להתחיל, אולי לא הבנתי אותך נכון

      1. יש את מעין ברוך.
        אבל יותר הגיוני שאם אתה מדבר על בריכות דגים אז מדובר בעמק בית שאן, ואז בעצם זה קיבוץ שדה אליהו שנמצא ליד קיבוץ כפר רופין (ולא כפר בלום)

  13. מנחם לגבי הארדן –
    כמה שחקנים ויתרו על 15 מיליון משכורת לעונה לטובת הקבוצה שלהם?
    כמה שחקנים אתה מכיר שבאו ל- GM שלהם ואמרו להם תחזק את הקבוצה ותשלם לי מה שנותר? ( טוב נראה לי שקצת הגזים :))
    הארדן מסתכן פה בסכום הרבה יותר גדול אם יפצע משמעותית העונה – הוא יכל לעשות בראדלי ביל או לילארד וללכת על חוזה ארוך טווח עם הרבה כסף ו

    1. אף אחד לא היה נותן לו חוזה כזה.
      הוא הוכיח שהוא שחקן גמור כיום ולא שווה את הסכומים האלה.
      לא הייתה ברירה לשני הצדדים, פילי לא יכלה פשוט לוותר עליו אחרי שהביאה אותו בקול גדול בתור המשיח לאליפות, אבל מצד שני לא יכלה לחסל את עצמה לעתיד עם חוזה יקר וארוך לשחקן, שברור שלא יספק את הסחורה ויהווה נטל. (אמביד במסיבת העיתונאים: "זה לא הארדן של יוסטון").
      מבחינת הארדן, זה היה או לקחת את החוזה הגבוה לשנה, ואז להתחיל לקושש כסף עד סוף הקריירה, או להתפשר על הסכום השנתי בתמורה לביטחון כלכלי ארוך טווח יותר.
      הוא מנסה לעשות הימור עם רשת ביטחון, שיצליח לחזור להראות יכולת סבירה ואז לצאת מחוזהו ולחתום על חוזה גדול שוב.

    2. הארדן איבד את האפשרות לחוזה מקס עוד ביוסטון, עונה שעברה גם סירב להארכה שהיכולת עוד הצדיקה יחסית (בתחילה בברוקלין), הארדן והבעלים של פילי + הgm מורי חברים מאוד טובים הארדן לא הסתכן בכלום כלכלית כיוון שיש לו הסכם איתם תחת השולחן. הארדן יקבל חוזה ענק מחברת ההלבשה שיחפצע אותו במשכורת ״שאיבד״ , או חוזה עצום מפילי עונה הבאה.

    3. +1
      מדויק רפי. הארדן היה יכול לקבל חוזה ארוך טווח בקלות בסכומים גבוהים בהרבה. מדהים שהאשך וברוך עוד לא מבינים איך המערכת בנבא עובדת

      1. קל. אפילו בעונה גרועה שלו נתן מספרים של טופ 13 בליגה, איפה המספרים של הארדן ואיפה של ביל שחתם על גזיליון דולר.
        ברור שמותר לשחקן לחשוב צעד קדימה, אבל בליגה מלאה שחקנים שממש לא ייוותרו על דולר לקבוצה, הארדן יצא גדול ועזר לפילי השנה.
        לגבי שנה הבאה, הוא יבוא אחוז מטרה, אז או שייתן עונה גדולה ויצליח לו או שלא ואז יש לו מצנח.

  14. לגבי פוליטיקה.
    אני לא מסכים עם צל ואלכס דוקרסקי, ובצד של יניב ודרור.
    יש לי חברים שחושבים כמוהם, במין מחשבה אידילית של "לא לשחק את המשחק כדי לשבור את המערכת ולהחליפה באחרת!", או מחשבה טהרנית של "אף אחד לא 100% טהור ולכן כולם מושחתים באותה מידה ואין למי להצביע".
    אידיליה וטהרנות, לא עובד עם המציאות.
    לעולם לא יהיה מצב שלפתע אחוז ניכר של האזרחים לא יצביע, ולכן הפוליטיקאיים יכו על חטא ויגידו "מחליפים את השיטה!".
    לעולם לא יהיה מצב שבו אדם יהיה מושלם ב-100% ולכן נצביע רק לו (ולכל אנשי מפלגתו שטהורים ב-100%).
    מה שקורה במציאות, זה פשרות וחתירה לשיפור מתמיד, או בחירה בין אפשרויות רעות מאוד לפחות רעות.
    זה עובד ככה –
    אתה תמיד בוחר באפשרות הכי טובה / הכי פחות רעה.
    הצלחת? הנבחר שלך הצליח להיבחר ולשנות קצת מדיניות / סחף אחריו עוד אנשים שיילכו בדרכו ויהיו קצת פחות גרועים?
    שיפרת מעט את המצב.
    בפעם הבאה – יהיה מישהו טוב יותר? אל תבחר באדם הקודם שהתפשרת עליו. תבחר באפשרות הטובה יותר.
    ככה אפשר להשפיע ולשפר את המצב לאט לאט, כל פעם להצביע עבור האפשרות הטובה ביותר, בתקווה שבפעם הבאה, בזכות הכיוון הזה, תהיינה אפשרויות טובות יותר.
    מה שקורה בפועל עם מי שלא מצביע, שהוא תורם לתהליך הפוך. (כי בדר"כ מדובר באנשים שהיו מצביאים עבור אנשים ראויים ומוסריים יחסית)
    אלה שיצביאו תמיד עבור הזבל הגדול ביותר – קולם יהיה חזק יותר. תהיה להם פחות התנגדות.
    נבחרי הציבור, במקום להשתפר יותר ויותר בלחץ ציבור המצביאים שאומר את דברו, הופכים גרועים יותר ויותר.
    זה בדיוק מה שקורה בישראל.
    הקונספציה של "לא להשתתף", זה ירייה ברגל ותמיכה בהתדרדרות כללית, שמשפיעה גם עליכם עצמכם.
    בדיוק כמו שעושים מנהיגי המשותפת לאורך השנים.
    צריך לעלות לשדה המשחק כדי להשפיע על התוצאה. בדיוק כמו שמנסה לעשות מנסור עבאס במגזר הערבי.

    1. אני מסכים איתך ברוב. הדבר הראשון תמיד מצביעים לאופציה הפחות גרועה.
      הבעיה הגדולה אצלנו בנציגים שהם רק הולכים ונעים גרועים יותר ויותר ואין לך הבטחה שהנשיא הבא יהיה טוב יותר (ביידן טראמפ הילארי קלינטון בוש…) .בישראל המצב בכלל נוראי עם ביבי דווקא בשנה שהייתה צמיחה חיובית והב (רוב הציבור לא מבין בחוב לאומי וזה שביבי כמעט מוטט את הכלכלה בקורונה לרמה של יוון של בעשור הקודם, הם מצביעים בגלל חינוך מהבית )
      .
      אוסטרליה שאוהבת להחליף ראשי ממשלה בקצב שמחליפים גרביים הראתה ששינוי יכול לבוא, אילו היו ״לא משחקים את המשחק״ עדיין היו נשארים עם הנבלות שכלאו אותם שנתיים בבית.

      1. בישראל הם הולכים ונהיים גרועים כי אחוז ניכר של העם תומך בביבי ללא סייג (ליכוד + החרדים שמצביעיהם תמיד יצביעו להם), וביבי השתמש בכוח הזה כדי להעיף כל אדם חצי נורמלי מהרשימה ולתעדף אידיוטים שימושיים + קיצונים (בן גביר, סמוטריץ') על סמך נאמנות ותמיכה.
        לעומת זאת בשמאל, יש את הטהרנות והצדקנות והאידאליזם שגורם להרבה לא להצביע וכך לתת לביבי עוד כוח יחסי.
        כנ"ל הערבים, שיכלו לשנות את הסיפור נגדו אבל דוגלים ב"לא משתתפים במשחק".
        בארה"ב, יש מועמדים עצמאיים. אפשר להצביע להם ואני חושב שהמגמה הזו מתחזקת, וגם היה את סנדרס שהוא הדבר הכי קרוב לעצמאי בדמוקרטית.

      2. אני ארחיב. השנתיים שלקחו לנו גרמו לאנשים להתחיל לדבר פוליטיקה ואיך עובדים עם השיטה.
        אצלנו בחירות אזוריות. ובשביל להחליף פרלמנט צריך קודם כל להחליף את הפרלמנטר המקומי שלך.
        אצלנו גם יש בחירות חובה עם עדיפות.
        בזכות הדיאלוג הפתוח שיש עכשיו בין רוב האוכלוסיה וההבנה שהממשלות השלטון שוות לזבל.
        אז בבחירות האחרונות העצמאיים תמיד ראשונים. שמאל ימין על פי העדפה שלך ועל פי המצע. אחר כך העצמאיים של הצד השני.
        עדיפות שלישית ממשלת השלטון שלא מייצגת את האזור שלך ובסוף הפרלמנטר שלך .
        ככה גם אם לא הבאת עצמאי, החלפת פרלמנטר, שהמפלגה תחליף אותו בדם צעיר ואולי יותר טץאידאליסטי. המטרה זה שלא יהיו פה פרלמנטרים זקנים ולא יעילים.
        במרכזי הערים זה עבד יופי.
        בסנאט זה עבד כמו חלום.
        יש לנו ממשלת לייבור בלי סנאט. ככה שכל החלטה הם צריכים לשכנע עצמאיים מימין ומשמאל

    2. יפה כתבת מסכים עם הרוב.
      בעיקרון כשאתה לא מצביע – אתה מחזק את המחנה הנגדי – לא משנה מאיזה צד אתה.
      מנסור עבאס עשה מעשה גדול, במקום לבכות, לקח איתו חלק מהחברה הערבית בניסיון כנה להשתלב בחברה הישראלית/יהודית. על הדרך השיג להם גם תקציבים (שממילא היו הולכים לסחטנים אחרים).
      ברוך – יש אנשים טובים בפוליטיקה הישראלית – בנט, לפיד, גנץ, גלאון, כהנא, ליברמן (חצי קלאץ' אבל הוא גואל-ישראל כי הוא הראשון שיצא נגד נתניהו), סער (חצי קלאץ' אבל השני שיצא נגד נתניהו), מיכאלי. את אלה צריך לחזק. הם הכניסו שיח חדש לחברה הישראלית, שיח מכבד, לא מתלהם, לא מסית ופחות שקרני.
      לצערי הרב בעטו אותם מכל מיני סיבות פוליטיות פנים מפלגתיות. עכשיו צריך רק להתפלל, וללכת להצביע.

      1. מבחינה סטטיסטית כשאתה לא מצביע. אתה מחזק את מי שניצח. למעשה אתה אומר אני נותן לחוכמת ההמונים להחליט עבורי, שזה גם סוג של החלטה.
        אבל אתה משתמש מאד פעיל

      2. עם כל הכבוד למנסור שהצליח למלא את פיו מים ולהשתיק את דעותיו הידועות עד לפני שנה, הרשימה שלו היא אותו דבר כמו המשותפת מבחינת הדעות, שלא לדבר על מועצת השורא שהחזיקה יפה יפה את הממשלה בגרון אחרי שהם התפרעו בהר הבית.

        ובלי קשר אהבתי שכל האנשים הטובים בפוליטיקה הם בעצם הממשלה האחרונה ותו לא..
        "שיח מכבד, לא מתלהם, לא מסית"- חחחח אהבתי חבר יקר..

        1. אני לא אוהב את עבאס ולא את דעותיו. מסכים איתך שהוא דומה לחבריו במשותפת בתפיסת עולמו. אבל כמו סאדאת (כן כן) הוא עשה מעשה אמיץ ונכנס למשחק הפוליטי. ככל שהחלק הזה בחברה הערבית יגדל – כן ייטב. מה עדיף? שימשיך כמו טיבי ועודא לגדף ולהסית?
          וכן – הממשלה האחרונה הייתה מעולה! כשיושבים יחד שרים ממרץ, עבודה, ימינה, כחול לבן, תקווה חדשה, יש עתיד וישראל ביתנו – הם חייבים לכבד אחד את השני – וזה זולג, או היה יכול לזלוג אם היו נותנים לזה זמן. בדיוק כמו – לצערי – שהשיח המסית שהיה לפני כן זלג.

          1. אם עבאס היה במפלגה שלו אז אולי הייתי יכול להתקרב לדעתך. מאחר והוא משלח ע"י אנשים מסוימים שדעותיהם הם כמו המשותפת אז אני מתקשה לראות את התקווה…
            חבריו לרשימה והמועצה ששולטת במפלגה מסיתה אותו דבר כמו טיבי ועודה… עצוב וקצת מייאש אבל זאת המציאות..
            .
            לא יודע מה היה מעולה בממשלה האחרונה, וכנראה מבין הקצרות שהיו פה אי פעם. הסיבה היחידה בלבד שהם ישבו זה לצד זה היא בגלל אדם אחד… כל הסיבה שאתה רואה "אחדות" זה בגלל שכולם יכולים להפנות אש ורעל כלפי אדם ספציפי וככה הם יוצאים ידי חובת פוליטקאי..

            1. לפיד ובנט הכניסו לפוליטיקה שיח אחר. חבריהם בקואליציה הלכו אחריהם. שנה שלמה איילת שקד לא השמיצה את עבאס – ולהיפך. אם היו ממשיכים ארבע שנים, היינו – אולי – רואים ניצנים של שינוי.
              לגבי עבאס – נושא מורכב. אולי לפעם אחרת. בגדול, כמו שאמרתי, לא מת על דעותיו ודעות שולחיו. אבל חייבים להתחיל איפה שהוא.

          2. הוא לא דומה בכלל למשותפת – הוא פרגמט.
            לא מכיר ממש את מצעו ודעותיו האישיות.
            אבל אהבתי לשמוע אותו ברדיו – מדבר ממש לעניין.
            את טיבי אני מעריך מאוד בתור אדם, הלוואי שכולם בכנסת היו מתקרבים לרמה האנושית שלו.
            לצערי הוא נאחז באידיאלים ובוחר לא לשחק.

            1. טיבי אדם אולי חיית אדם ? זה שמתפרץ ומקלל כל שנייה , זה שתומך להסתה פרועה ולפגיעה באזרחים? נאום השהידים התמיכה החסרת תקדים במחבלים ופעולות איבה (חברו מרוואן ברגותי)… טיבי זה בן גביר מהצד השני קיצוני מסוכן שאומר את זה בגלוי.

            2. כל מה שכתבת לא נכון.

            3. פיקטיבי
              לך תבדוק מה היו מעשיו של טיבי במאי 2021.
              אני מנחש שאת פועלו של בן גביר אתה כבר מכיר אבל אם לא תבדוק גם את זה.

            4. אשך חברי בשבילך מצטער במקרה הזה אתה פשוט בוחר לעצום את העיניים בצורה גסה.
              https://youtu.be/07Hvd1Z4_TY
              ״בהיסטוריה של העמים ובמאבקיהם השהיד הוא שיא התפארת. אין ערך נעלה יותר מאשר השהאדה. השהיד הוא אשר פורץ את הדרך, ומשרטט בדמו את הדרך לחירות ולשחרור״

              https://youtu.be/u1A-8VS0Szg
              .
              למה שנה אחרונה רק? בוא נחזור אחורה טיפה פועלו של טיבי היה צריך להושיב אותו בכלא במדינה נורמלית ומדינה אחרת היה מגורש באשמת בגידה, יועצו של יאסר ערפאת תמיכה במחבלים ובפיגועים (ביקר אין ספור מחבלים בכלא) , נאומים שתומכים בשהדה קרא למתנחלים גידול סרטני שיש להסיר אותו… ממש אדם . בן גביר והתמונה של בני גולדשטיין גרסה דומה שלו מהצד השני. שניהם כשלונות מאוד ברורים של מערכת המשפט הישראלית.

            5. הפחד שלך מלהחשף למה שלא זורקים לך לאומנים לפרצוף הוא צפוי.

            6. תוג ידידי אתה לא איתנו כאן, יש אין ספור תקריות איתו, גם השנה קרא לתקרית שחיסלנו מחבלים אירוע טרור, ההפרעה לשוטרים… הנסיון שלך לחפש פרשנות למציאות הוא די צפוי, פועלו הפוליטי העלאת הצעות חוק כלכליות של תמיכה במשפחות מוחלשות, ותמיכה בטרור (:

            7. אתה חי בהטיית בחירה קשה. כן, טיבי לא קדוש אבל יש לפועלו עוד צדדים מלבד הצד היחיד שאתה מוכן להיות מודע אליו ויש הבדל ברור מאוד בפועלו במאי 21 אל מול פועלו של בן גביר באותו זמן שמציג את ההשוואה שלך באור מגוחך.
              אבל אתה כמובן לא הולך לנסות לגלות מה ההבדל הזה כי אתה מעדיף לחיות בחזון הלאומני שלך.

            8. אשך אתה מתקשה להתנתק.
              טיבי זה אותו הדבר כמו כל השאר.
              אתה פשוט מתחבר יותר לתחפושת הליצן שלו אבל זו עדיין תחפושת והוא כמו כל השאר עדיין ליצן

            9. תוג אתה צוחק כן? שבן גביר הסית ב2021 טיסי מסית שנים וקורא לפגיעה באזרחים שנים מה ההבדל? אבל מה זה משנה מה המחבל טיבי עושה/עשה מה אמר/אומר, כשהמציאות לא מתאימה לנרטיב אתה בוחר בנטריב וזה די עצוב ידידי יש לציין.

              אני יותר מאשמח שתסביר לי את את נאום השאהידים… : "אין ערך נעלה יותר מאשר השהאדה. השהיד הוא אשר פורץ את הדרך ומשרטט בדמו את הדרך לחירות ולשחרור… ברכות לאלפי השהידים במולדת ובניכר וברכות לשהידים שלנו ושלכם בקו הירוק. אלה שהכובש רצה שיכנו אותם מחבלים, בעוד שאנו אומרים כי אין דבר נעלה יותר מאלו שמתו למען המולדת"״ אשמח גם שתסביר לי את זה "ההתנחלויות הן גידול סרטני בלב האדמה הפלסטינית, ואת הגידול הזה יש להסיר".

              או את זה ״ חמאס לא ארגון טרור, זה חלק מהפלגים הפלסטינים המייצגים את העם הפלסטיני. זה חלק מהנהגת העם הפלסטיני, זה פלג לגיטימי שרבים בעם הפלסטיני בוחרים בו בקלפיות".
              .
              הביקורים של אחיו הגיבור רב המחבלים מרואן ברגותי…

            10. שדו, טיבי זה ליצן קיצוני ומסוכן שתומך מובהק בטרור ופגיעה של אזרחים חפים מפשע, כשלון מערכת המשפט בישראל שלא מעיפה וגם מאפשרת לזבל קיצוני כזה להיות כאן ״נאורות״. אותו דבר בן גביר שניהם מסוכנים לציבור אזרחים.

            11. חזרה על אותו תקליט שחוק. כמה צפוי. כאילו שלא אמרתי שזה מה שיקרה.
              אתה מבין שתרבות השהידים היא זהה לתרבות מגש הכסף והטוב למות בעד ארצנו שאנחנו כל כך אוהבים בתור יהודים ישראלים טובים?

            12. פיקטיבי
              אתה מתעקש להמנע מלבחון את מעשיו של טיבי במאי 2021, ובמקום קופץ לפעילות בכנסת. למה הצורך העז להמנע מלבחון את ההשוואה שדיברתי עליה?
              יכול להיות שאחד מהאנשים ליבה את האלימות והשני פעל למניעתה?

            13. צייינתי שאחד ליבה את האלימות, השני מלבה את האלימות והסתה במשך שנים (: שוב לא נגיע כאן להסכמות, הדמיון שעשית בין תרבות השאהידים, לתרבות הטוב למות בעד ארצנו לא מחמיא, זה ששני התרבויות מקדשות את ערך האדמה על ערך החיים לא אומרות שהם דומות והן שונות במרכיב מהותי אחד, הפגיעה באחר.

            14. אתה בכוונה מחמיץ את הפעילות למניעת אלימות במהלך הזמן והארועים המדוברים. מעניין למה.
              קידוש הפגיעה באחר זה סה"כ מה שאתה מכניס פנימה כמוחצן בתרבות של האחר ומתכחש לקיומו הבלתי נמנע בתרבות שאתה מזדהה איתה.

    3. צודק.. אוסיף שיש צורך בכמה שיותר מפלגות שחבריה נבחרים ע"י מצביעים ולא ע"י דיקטטור כזה או אחר
      ככה שתהיה יותר מעורבות של הארזחים עצמם במשחק הדמוקרטי, ככה יותר סיכוי שנראה שיפור.

      1. בישראל, רצוי לך להיות חבר מפלגה. הכח שלך ככה הוא חזק ביותר.
        עוד דבר שראוי לכם לעשות זה קבוצות חברתיות שכל הקבוצה מצביע כאיש אחד. יש בישראל 20 מנדטים שמתגלגלים על הרצפה. אם היתם יכולים להחליט לפני הבחירות למי הם הולכים הייתם קובעים את השלטון בעצמכם. בלי טובות מפוליטיקאים.

        1. מסכים בעניין חבר מפלגה. אם יש סיכוי לשינוי במדינה, זה באמצעות אזרחים מעורבים.
          על ה20 מנדטים אני כבר לא בטוח. בסוף יש אנשים שפחות מעורבים בפולטיקה ואו לא מתעניינים בכלל או מיואשים כמו כמה פה. ככה שאני לא בטוח שלאגד אותם זה אפשרי..

        1. יכול להיות, ותמיד יהיו דברים לשפר. ברור שזה עדיף מאשר דיקטטור וכמה יועצים יחליטו מי יהיה ומה כל אחד יעשה לפי ראות עיניהם וכל אחד שיפתח את פיו יבעט לשדר את משחקי הNBA..
          אפרופו קבלני קולות בדיוק השבוע דיברו על נסיון להעביר את בחירת נציגי המחוזות של מפלגת הליכוד למתפקדים עצמם ולא שיבחרו ע"י חברי המרכז.
          שוב, אם אנשים שרוצים שיהיה שינוי, הם צריכים להיות חלק ממנו, וחברות מלאה במפלגה כזאת או אחרת זאת הדרך..

          1. ואיזו מהומת עולם נהייתה שם (בליכוד).
            בפועל – המפלגה הכי "דמוקרטית" לדברי חבריה (הליכוד) נשלטת כבר למעלה מ-12 שנים ללא עוררין על ידי אדם אחד.

            1. למעלה מ-12 שנה?
              למעלה מ-25 שנה

        2. למה לא תהיה אתה גם קבלן קולות? אבל למטרות שאתה מאמין בהן?
          אני בשנות העשרים בחיי הייתי חבר ליכוד, על מנת להציל את שכונת הוריי (זה עבד יופי) ואחר כך להעלות מתונים למפלגה. מעולם אגב לא הצבעתי להם, אבל שיחקתי את המשחק והייתי על המגרש בניגוד אליך.

    4. אשך מכבד את מה שאתה אומר אבל אני רואה את זה ככה
      זה כמו לפני קצת יותר ממאה שנה שחיפשו איך לגדל/"לייצר" סוס חזק יותר. בסוף בא מישהו עם מנוע ו4 גלגלים. באותה אבן הוריד עוד ציפור ופתר את בעיית החרא של הסוסים ברחובות "שהמדענים" וכת התחזיות השחורות של אותה תקופה נבאו שבעתיד(שלהם) ערים שלמות יקברו תחת החרא שאפילו יואל לא יעזור להם. והם באמת נקברו בחרא במרוצת השנים רק שזה לא היה של סוסים. פאסט פורוורד מאה וקצת שנים לימינו ורוב בני האדם לא נגעו או ראו סוס מימיהם שלא בטלוויזיה ובטח שאין להם מושג איך מריח חרא של סוסים.
      .
      המסקנה היא שהאדם בטוח שהוא שולט וקובע מה קורה בעולם החיצוני כשלמעשה אין לא כמעט שום השפעה למרות האשליה שהוא חי בה.
      רוב בני האדם לא יודעים לשלוט בעצמם לא מכירים את עצמם את הגוף שלהם את המוח שלהם את התודעה שלהם אבל בטוחים שהם ישלטו "במציאות" האובייקטיבית כאשר אין להם אפילו שליטה על "המציאות" הסובייקטיבית שלהם.
      .
      מי שרוצה לכלות את חייו בניסיון לתקן את העולם מבחוץ שיהיה לו בהצלחה. מניסיון זה מתכון לגמור לך את החיים. אני מאמין כיום שאדם צריך לתקן קודם כל את עצמו מבפנים לפני שהוא חושב שהוא "יודע" איך לתקן העולם.
      אני מאמין שאנשים בוגרים צריכים להיות אחראים לעצמם ולגורלם. כל המבנה הזה של מערכות פוליטיות צבאיות חינוכיות בתי דין וכו גורמות לאנשים להפוך למבוגרים ילדותיים שבטוחים כל הזמן שיש איזה אמא ואבא מדומיינים שיבואו להציל אותם מהשטויות שהם עושים. תלותיים לחלוטין בסיסטם.
      זה נושא הרבה יותר מורכב מכמה משפטים ומכיל בתוכו את כל תחומי החיים. אם תרצה לקפוץ יותר לעומק אשמח לשתף.
      הגיע הזמן להפסיק לריב על אידיאולוגיות בשם אנשים אחרים ולהבין שמסיתים ומשסים אותנו אחד בשני שעה שעה יום יום כבר שנים והרבה יותר מזה.
      כמו עם "שינוי אקלים" לא יודע אם כבר נפל לך האסימון שגם פה משתמשים פוליטית במשהו שחשוב לכולם אבל בדרך מפלגת בכוונה. אני לא קונה את חרטאת האקלים שמוכרים מתחת לכל עץ שרוף. מצד שני אני נטורליסט שאוהב את הטבע ושומר עליו, אני גם בטוח שאני הרבה יותר אקולוגי באורח החיים שלי מכל הצווחנים וההיסטרים שקפצו על העגלה מהצד הפוליטי כמובן.

      1. אני הבנתי את זה רק בשנתיים וחצי האחרונות.את כל עניין התלות בסיסטם.מאז החיים שלי השתנו לחלוטין ואני מרגיש הכי טוב שהרגשתי בחיי.גופנית ונפשית.

      2. מעניין. הייתי מצמיד לך את ההגדרה שמרן…..
        בעניין הצבא דווקא נראלי היא מזניקה הרבה מאוד אנשים שיוצאים ממנה עם תכונות אופי שלא פשוט בכלל לבנות בחיים…

        1. לא יודע מה זה שמרן והגדרות זה דבר בעייתי כמו שאתה בטח יודע. אני גם לא מת להגיד על עצמי נטורליסט, בסופו של יום ההגדרה לא משנה ואולי אפילו מטעה כי היא לא "באמת" מתארת את מה שאני.

  15. תענוג של מעורב
    שישו ושמחו בנטס שנה הבאה. צריך לשים מצלמת ריאלטי בחדר ההלבשה
    🤣
    וגפילטע פיש זה קציצות דגים. לא יודע מה המשמעות ביידיש….

  16. לרגל הקרפיון,
    ובמיוחד בשבילך, מנחם. דגתי ממעמקי המרשתת קטע שיצא לי לכתוב לפני 4 שנים על אותה קציצת דגים מעוררת מחלוקת ועל גזר
    (מי שעניינו כדורסל או פוליטיקה או טקסט מעניין מוזמן לדלג על הקטע)
    .
    היום בבוקר (ליתר דיוק – בשעה 07:32), הזדעזעתי לגלות שיש מי שמפקפק בגדולתו של מי שמסוגל להפוך אפילו הרכב של נגרים, להרכב מנצח,
    מי שכסותו הראוותנית לא תמיד מתאימה לעיר האפרורית בה הוא מככב
    (לא, אני לא מתכוון לראסל ווסטברוק) –
    האבטיח המוחמץ.
    מתברר ש-Berch, יקיר המערכת, חושב שלהחמיץ אבטיח, זה מוזר.
    אז במיוחד לכבודו של Berch, החלטתי "לתעל" את השמעון שבי, ולעשות דרוג!
    סניף נשר (שלוחת רמות יצחק) של יוצאי העיר יאשי, גאה להציג:
    הפאוור רנקינגס של החמוצים הרומניים!
    אבל זו לא תהיה רשימה שמעונית קלסית,
    זו תהיה רשימה "רשעה" (רשעה = טרחנית, ארוכה, ומלאה בעובדות שלא מעניינות אף אחד).

    נתחיל בפריט מידע לא חשוב 1#
    לצרפתים, להם יש את הסומלייה (אוצר היין). סומלייה טוב יודע להתאים את היין המשולם למנת האוכל, כך שהשלוב בן ביס ללגימה יהיה קרוב ככל האפשר לשלמות.
    אנחנו הרומנים?
    לנו יש סוג אחד של יין – "יין רומני", כמובן.
    המבחן שמגלה האם זה יין רומני אמתי הוא חילוץ פקק השעם.
    לעולם פקק השעם של בקבוק יין רומני אותנטי, יתפורר בו ברגע שנעשה ניסיון נועז לחלצו.
    לעולם חולץ הפקקים יינטש, ובמקומו סכין מטבח פושטית תדחוף את שאריות פקק השעם לתוך הבקבוק, כך שאפשר יהיה למזוג יין.

    פריט מידע לא חשוב 2#
    הסומלייה הרומני, הוא לא ישאל "איזה יין למזוג לך לצד המיטיטיי?" (אותו קבב רומני מופלא)
    הוא ישאל – "יין או שפריץ?"
    (שפריץ = יין רומני בתוספת סודה. עדיף ממיכל סיפולוקס)
    למה כל ההקדמה המיותרת הנ"ל?
    כי היום אני אהיה סומלייה רומני אמתי,
    ולא זאת בלבד שאדרג את טופ 8 החמוצים (מה לעשות, זה מספר המשחקים הלילה),
    גם אתאים לכל חמוץ הקשר מה-NBA התפור למידותיו. אני אעשה זאת בדוחק, תוך כיפוף מציאות מרשים (לא ממש), והקשרים בנליים.
    הכל בשביל להוכיח לעולם הלא רומני את מקומו של האבטיח המוחמץ!
    אז ללא (עוד) שהות מיותרת,
    בבקשה:

    דטרויט פיסטונס (14 – 13) – מילווקי באקס (19 – 9)
    (02:00 לפנות בוקר)
    במקום ה-8:
    גזר.
    כל מי שאינו יוצא מזרח אירופה (וגם חלק מבוטל מאלו שכן), מפחד (ובמידה מסוימת, בצדק) מאחד הסמלים של המטבח האשכנזי –
    הגפילטע פיש.
    לגפילטע יש שורשים הגיוניים. זה לא שהפולנים אוהבים לחגוג באמצעות אוכל טפל.
    המקור של הגפילטע הוא העוני. במזרח אירופה של הפרעות, ליהודים לא היה את האמצעים לחגוג עם לוקוס טוב, טראוט (פורל), או אפילו מושט.
    מה שהיה בנמצא זה הקרפיון. אותו דג שמנמן, מלא במיליוני עצמות ("קוצים" בעממית), שכמעט בלתי ניתן לאכילה ללא אבדן משמעותי של חלקים נרחבים מהדג.
    אז מה עושה אותה רומניה קשת יום שצריכה להכין ארוחת חג מקרפיון שלם, למשפחה רעבה?
    היא מקשקשת את הדג, ובזהירות פושטת את עורו. את הבשר, על אלף עצמותיו המזעריות, טוחנת דק דק.
    מאותו בשר קרפיון טחון מכינים קציצות דג, כאשר המהדרין "מלבישים" את הקציצות בעורו של הקרפיון, ומגישים פרוס עם חזרת וגזר.
    עכשיו, הביקורת לה זוכים הפולנים מוצדקת.
    (סליחה מראש לחסידי המטבח הפולני)
    (יש באמת כאלו?)
    (בטוח שכן. יש גם מי שאוהבים סאדו – מאזו. או לצפות בסאנס משחקים)
    ראבק, החברה שמים בקציצה שלהם סוכר. ואז בשביל להיפטר מהטעם המתוק, הם אוכלים את הגפילטע עם חזרת חריפה.
    אנחנו הרומנים, נמנעים מלאכול אוכל דוחה.
    אז שדרגנו את הגפילטע.
    כן, אנחנו עדיין משתמשים בקרפיון (אבל זה בגלל התקווה הסמויה לגלות ביצי דגים בדג, ולהרוויח על הדרך מעדן נהדר – האיקרה).
    אבל אנחנו בוחרים לתבל את הדג ברוחב יד, כאשר אפילו את הקישוט שדרגנו, ובמקום פרוסת גזר עצובה, הקציצה שלנו מקושטת בגזר מוחמץ שזכה להביא למאכל טעמי שום, שמיר, ופלפל חריף,
    וכל זאת מבלי לאבד את הפריכות המחייבת.
    .
    (בהמשך כתבתי דברים חיוביים על גריפין ועל דטרויט, רחמנא ליצלן. יש דברים שלא צריך לחשוף לעולם…)

        1. התוכנית המקורית כוללת דילול אוכלוסיה עד 2030 בין שאר הדברים (הקרסת הכלכלה מעבר לכלכלה דיגיטלית עם דירוג חברתי ועוד).
          מה שהעליתי זו השערה ל 25.

          1. נשמע כמו קונספירציה הזויה במיוחד.
            בסוף היום-יום חזק מכל תיאוריה כזו או אחרת.
            מאמין שתקום ב-2030 לעולם פחות או יותר דומה להיום, השמש תזרח, הציפורים יצייצו והניקס עדיין יהיו באותו בור צואה.

            1. שמע העולם עדיין קיים גם אחרי שתי מלחמות עולם אז? לא ברור למה אתה חושב שלא יכולים להיות אירועים משמעותיים בדרך ושהעולם ישרוד אותם אבל יהיה מחיר כבד. אפילו פצצת אטום כבר זרקו פעם ואנחנו עדיין פה.
              האם זה אומר שבא לך חורף גרעיני?

            2. +1 לגבי הניקס

            3. חוץ מהניקס הכל נכון. זכור את פברואר 2029, כרגע המפנה של מועדון כדורסל ניו יורק א'.

        2. שנתיים וחצי כל מה שקראתי קרה וכל המדענים "טעו"(לא באמת טעו כי זה הכל מכוון כחלק מאגנדה).עד עכשיו הכל הולך לפי התוכנית והרע עוד לפנינו.כפי שכתבתי אתמול השנתיים וחצי האחרונות היו קייטנה לעומת השנתיים וחצי הבאות

          1. אתה אומר את זה אבל לא ברור אם יש מאחורי זה שום מידע ממשי. לא ברור שיש לך סטנדרט כלשהו על פיו אתה בוחן אם מה שקראת אכן קרה, או אם המדענים "טעו" או בעצם עשו בכוונה כמו שאתה בעצם מאמין.
            הדוגמא היחידה שלך ככאן עד כה למשהו שקרה על פי התכנית הייתה לא קשורה לתכנית שהצגת כלל ודרשה ממך התעקמות עצבנית בפרשנות כדי להגיע למסקנה שהתכנית פועלת כמו שקראת.

          2. אני חושב שאתה יותר מדי בטוח בזה שגם אם יש תוכנית יצליחו להוציא איתה לפועל ובדיוק כמו שכביכול היה בתוכנית.
            בסוף תוכנית היא רק תוכנית.

            1. אתה יותר מדי משוכנע שמדובר בתכנית.

            2. במה מדובר?
              תמיד יש תוכנית כלשהי השאלה מה היא.

            3. עידן מדבר כל הזמן על תכנית כשבפועל מדובר על מקבץ תחזיות והערכות לגבי העתיד של כל מיני אנשים.

            4. לא כתבתי בשום מקום שאני משוכנע שיש תוכנית. אפילו בתגובה רשמתי "גם אם".
              ולמרות זאת זה לא אומר שאין תוכנית. תמיד יש תוכנית וכמו שאמרתי השאלה מה היא.

            5. לא טענתי שכתבת אמרת או טענת. התכוונתי רק להבהיר להדבר שעידן קורא לו תכנית כלל אינו כזה.

            6. 👍

            7. סליחה אבל אני בכלל לא מבין על מה עידן מדבר
              במקרה אני עובד ב"תחום ה-AI" (קשה להגדיר את זה ככה בדיוק אבל שיהיה) ושום AI לא הולך להחליף 90% מהתעסוקה עד 2030 או מה שזה לא יהיה שהוא רשם שם
              והתחזיות על דילול האוכלוסייה בהוראה מלמעלה וכל זה.. אוקיי
              כמות הדברים הקונספרטיביים שנפלטים באתר הזה הזויה לגמרי אבל מבחינתם הרציונל והמדע הם הטיפשים / משת"פים / רעים בכל הסיפור

            8. הוא מנבא את ביאתו של תאנוס

            9. חשבתי על תאנוס אבל לא רציתי לכתוב משהו שיישמע מזלזל סתם

            10. אני לא רואה עוד דרך למחוק 50-80 אחוז מאוכלוסיית העולם בלי שואה גרעינית, והמקורות שלו לא צופים את האופציה הזאת.

  17. מנחם,
    ג'יימס ארדן בלי זקן דומה 2 טיפות לג'ייקובן בראון האמריקאי הכי טוב בישראל.
    לסטפן קורי יש אולי את החיוך הכי חמוד בליגה אבל הוא נופל בכל מה שנוגע לכריזמה שיש לשחקנים הגדולים,
    -הנטס יהיו חייבים להחליט אם לוותר על ארווינג או על שתיהם.
    קבוצה שתורכב מדורנט,סימונס בריא ווסטברוק תהיה לא פחות טובה מקבוצה דומה שתורכב עם ארווינג.

    אז עדיף לשחק פוטבול ולסכן את הבריאות? או להיות שחקן צעיר בנבא כמו אייטון והלרוויח מקס' בלי שום
    קבלות.

  18. הקיבוצים הקרובים ביותר לכפר בלום הם נאות מרדכי מדרום ושדה נחמיה (חוליות) ועמיר מצפון וממזרח.
    בריכות הדגים צמודות לצומת גומא (צומת גונן) על כביש 60 לקרית שמונה.

      1. מנחם עניתי לך למעלה. יש את מעין ברוך.
        אבל לדעתי אתה מתבלבל עם שדה אליהו וכפר רופין (לא בלום) שבעמק בית שאן

  19. מעורב ענק! מאיפה אתה מקריץ את כל החומרים האלה?! תודה רבה. מאוד מעניין!.
    .
    לכל הסקפטים בעניין קאנטר, אני מקווה שכולם מבינים שהוא לא בליגה מסיבה אחת בלבד….
    הליגה הזאת, שחרטה על דגלה בשנתיים האחרונות פוליטיקה בכל הכח באין ספור נושאים ושמה פס על אלה שחושבים אחרת ממנה, החליטה למלא את פיה במים באחד הנושאים היחידים שיש עליהם הסכמה כוללת והפרה קשה של זכויות אדם.
    באיזהשהוא מובן, הכסף הסיני מאפשר להם להכניס את הפוליטיקה בארה"ב לתוככי הליגה ולשים פס על נזק כספי כזה או אחר של אוהדים אמריקאים.
    .
    אחלה מעורב ואחלה תגובות
    שבת שלום לכולם

    1. קנטר אכן לא בליגה מסיבה אחת בלבד. הוא כבר לא שחקן כדורסל טוב מספיק.
      הוא בוחר בקפידה לא פחותה מהליגה לברון וכל מי שלא תרצו להוסיף לרשימה את מי הוא מבקר כי הוא יודע מי הקהל שהוא פונה אליו מה הוא רוצה לשמוע ומי מכניס לו כסף לא פחות טוב מהליגה.

      1. מדוייק לחלוטין ידידי, קאנטר לא בליגה מסיבה אחת וזה שהוא לא מספיק טוב, אין מקום בליגה היום לסנטרים כבדים בפוסט ללא הגנה גם אוקפור לא בליגה מאותה סיבה

          1. זה תלוי מה ניסית לומר בהבעת הגיחוך/צחוק/זלזול שלך ב'ליישר את העקומה'.
            אם אתה חושב שההגיון המילולי הקלוקל של ליישר את העקומה הוא הסיבה לגחך אז זה בהחלט משנה.
            אם אתה רואה בהם אותו דבר וחושב שהקונספט עצמו ראוי לגיחוך אז אין שינוי מהותי.

    1. יצא לך לשאול את עצמך שאלות לגבי הסרטון הזה.
      מה הקונטקסט של הסרטון?
      מתי הוא צולם?
      מה נאמר בשיחה הזאת מלבד מה שמוצג?

        1. סתם תהיה לגבי העמדה שאתה מציג כאן שצריך לסמוך רק על עצמך ולהתכונן לעולם בו אתה צריך לחיות לבד בלי להסתמך על אנשים אחרים

            1. מה אני הוזה? כתבת דברים ברוח זו כבר שלוש פעמים בימים האחרונים.

    1. שמח שהיא מזכירה את BlackRock ו-vanguard.
      יש אנשים (ישנים) שחושבים שנשיא ארצות הברית הוא האיש החזק או המשפיע בעולם שבפועל הוא בובה שאפילו לא בין 1000 האנשים החזקים והמשפיעים.
      אובמה לדוגמא:
      ינואר 2009-ינואר 2017-בובה(בעיקר של וולסטריט)
      פברואר 2017-היום-עדיין לא בין האנשים המשפיעים בעולם אבל כבר לא בובה ומזמן הצטרף לאלו שפועלים מאחורי הקלעים.

    2. מכיוון ששאלת הגורו נגעה בך כל כך. אז אענה לך על הנושא.
      גורו בקצרה, זה מישהו שמוכר לאנשים מצג שעל ידי הקשבה לדבריו הם יזכו לתובנה עמוקה על המציאות ו/או עצמם בעודו למעשה מקשקש דברים שאין בהם עומק אמיתי.
      אם אתה מעוניין להבין יותר למה אני מתכוון כשאני אומר גורו חפש במנוע החיפוש שבא לך decoding the gurus
      להסבר יותר מפורט על מה הוא גורו ראה – https://techhenzy.com/gurometer/

      1. מה משמעות המילה תתחיל מזה ונתקדם משם
        ברור לי מה אתה חושב על "גורואים" ומה אתה חושב שאני חושב על "גורואים" כי אתה כל הזמן אומר את זה גם אם לקח לך לא מעט זמן לכתוב זאת במפורש.
        שלא יהיה ספק בעיני אתה טועה אבל בוא נפתור את המשפט הראשון קודם.
        .
        נ.ב
        .
        מה זה "עומק אמיתי"?

        1. מה בדיוק אמרתי על גורואים כל הזמן?
          מה בדיוק הבנת מזה?
          למה אתה כל הזמן כותב "גורואים"?
          ולמה אתה כותב "עומק אמיתי" במרכאות?
          לגבי מה בדיוק אתה חושב שאני טועה?

          1. תתכבד לענות על השאלה הראשונה שלא ענית עוד מהתגובה המקורית בפוסט ההוא.
            מה אתה מסתבך עם עצמך חפש באינטרנט מה משמעות המילה גורו. זה לדוגמא משהו שברור שאינך יודע ונתקדם משם

            1. עניתי לך על השאלה. אתה מסרב לקבל את התשובה.
              כשאני אומר גורו, זה מה שאני מתכוון אליו. זו ההגדרה למילה גורו כשאני משתמש בה.
              אתה יכול לקרוא מה שכתבתי לך ב30.4 ולנסות להבין ולקבל את ההגדרה ואפילו ללחוץעל הלינק להרחבה, או שאתה יכול להמשיך להתלונן שלא עניתי לך על מה שעניתי לך מאיזה סיבה שלא תהיה.

            2. אני מניח שמכיוון שאתה כזה דוגל גדול בהבנת האדם איתו אתה מדבר אתה תלך ותקרא את הקישור שהבאתי וחתפש את מה שהצעתי לך לחפש מתוך כוונה להבין על מה אני מדבר ומה אני מנסה לומר כאשר אני כותב.

            3. סבבה את ההסבר הזה אני נקבל רק שאני התכוונתי ממש לפירוש המילוי של המילה.
              אז רק נסכם שאין לך מושג מה המילה גורו אומרת ואתה רוצה שאני אתאים עצמי למה שאתה קורא גורו כשאתה מדבר עליי ועל הגורואים שלי.
              גו – חושך
              רו – אור
              גורו, אדם שמלווה אותך במעבר מחושך לאור.
              כל אחד יכול להיות גורו ואתה יכול להפוך כל אחד לגורו שלך. אתה נותן תיאור קלאסי מעינייה של תרבות המערב ולא פלא שדווקא במערב פרחו גורואים מסוג זה.
              עוד לא סיימתי לקרוא אבל כבר באינטרודקשן הוא הולך לאיבוד בתוך הגדרות של עצמו. זה ממש ארוך ולא ממש בא לי לקרוא על כל קטגוריית גורו שהוא החליט אבל אשתדל לסיים את זה.
              ממה שכבר קראתי זה בערך איך שחשבתי מהתגובות שלך של מה זה גורו עבורך. השאלה האם זה גורו עבורי ופה אתה טועה כבר מהדיון הראשון.
              .
              אבל לפחות עכשיו כשדילגנו מעל המשוכה הזו אפשר יהיה לחזור לתוכן ולא לגורואים?

            4. כן, לחפש בגוגל במילון וויקיפדיה גם אני יודע. מצחיק שאתה חושב שיש כזה משמעות לזיהוי של מה המשמעות המילונית של מילה ומה המקור האיטמולוגי שלה. אבל לא ככה עובדת שפה ולא כך עובד שיח בין אנשים. אתה סתם איבדת את הקונטקסט של הדברים שאמרתי ונתפסת לנקודה חסרת כל משמעות אליהם בשביל הצורך הרגשי שלך להרגיש צודק. סבבה, תרגיש צודק. אני מקווה שזה עושה לך הרבה מאוד טוב.
              זה שאתה לא מצליח להבין משהו לא אומר שמישהו הולך לאיבוד בהגדרות של עצמו, יכול להיות שאתה פשוט לא מבין ואולי יאתה פשוט צריך לעשות קצת יותר מאמץ לצאת מהפוזיציה שלך בשביל להבין מה נכתב.
              אתה חוזר להחמיץ שלא אמרתי שהם גורואים עבורך. אמרתי שהם גורואים כי זה מה שהם במציאות החברתית שאנחנו חיים בה מבחינתי, כיוון שזאת ההגדרה של גורו שהשתמשתי בה כשכתבתי גורואים והיא עונה בפועל על מה שהם.
              ברצינות, כמה פעמים אתה הולך להצליח לא להבין את זה ולהפגע מזה?

            5. יכול להיות. כנראה שאני אצטרך לחכות לעבודת הגמר שלך כדי "להבין באמת" מה אתה רוצה🤷🏻‍♂️

  20. טוב, אני לא בטוח מי צריך לשמוע את זה, אבל תתכוננו – הנה האמת וכל האמת. זה הולך להיות ארוך ואולי הדבר הכי חשוב שנכתב פה אי פעם. לפחות השבוע.

    1. חלק מכם מסתובבים בעולם, לא יודעים מה קורה איתם. בטוחים שאתם ערים, אבל אתם ישנים. כל כך עמוק ישנים. אתם אפילו לא מודעים לכמה קטון האיילון. חלק מכם חיים ואתם בכלל לא יודעים איך איילון נראה, ורואים את זה.
      https://wallpapercave.com/wp/wp5215163.jpg
      אתם אפילו לא מסוגלים להתחיל את השיחה הזו. כבשים.

    2. אתם בונים על אבא אמא מערכות חברתיות סיסטם שיצילו אתכם. שמכבי האש יחנכו אתכם, שבבתי הספר ילמדו אתכם על איילונים.
      https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/c0/Lesser-malayan-mousedeer-1337250-638×425.jpg
      מה עם קצת אחריות אישית? מה עם להבין שכולם מושחתים משקרים לכם ומסתירים מכם את האיילונים?

      1. אין לי זמן לתת לך צומי היום, תצטרך להתרפק על המתוחכמות הבלתי נגמרת שלך.
        אל תדאג יהיו לך עוד מלא הזדמנויות בהמשך.

        1. אני לא יכול להכריח אף אחד לשתות. אני יכול רק להוביל את האיילון אל המים. ולהגיד לו שהוא חמוד.

    3. בינתיים כל מה שאמרתי קרה. הכל לפי התוכנית. התעוררו. או שלא. האיילונים יהיו קיימים בלעדיכם.

  21. איף. אחרי תקופה שהורדתי גז מהאתר (לא שהייתי מגיב המון) קיוויתי שהזמן יעשה את שלו וימתן את תיאוריות הקונספירציה שרצות כאן.
    נראה שזה בדיוק הפוך. חבל.

  22. אלון עידן, על דוראנט, רונאלדו וכל הג'אז הזה.
    .

    גם מי שתמך בתרבות הרקובה שייצגו, לא יכול שלא ליהנות מנפילתם של רונאלדו ודוראנט
    כריסטיאנו רונאלדו, קווין דוראנט וכוכבים נוספים מהווים דוגמא לתרבות נרקיסיסטית, קפיטליסטית וחסרת זהות שבעבר עיוותה כל קבוצה שעברו בה. כעת, כשהכישרון שלהם פחות דומיננטי, נותר לנו להתענג על נפילתם מהאולימפוס

    כריסטיאנו רונאלדו וקווין דוראנט. מענג לצפות בנפילתם מהאולימפוס
    כריסטיאנו רונאלדו וקווין דוראנט. מענג לצפות בנפילתם מהאולימפוסצילום: Jon Super, John Minchillo/אי־פי
    אלון עידן
    אלון עידן
    08:00, 22 ביולי 2022
    עקוב
    יש מידה מסוימת של עונג בידיעות שמתפרסמות לאחרונה על שורה של כוכבי-על שחווים על בשרם את הירידה האיטית והמייסרת מהאולימפוס שבו התרגלו לחיות. הידיעות על רונאלדו למשל מתחילות להזכיר את הידיעות על אברם גרנט: הנה הוא מועמד לברצלונה, לא בעצם הוא בדרך לצ'לסי, אבל אולי בכלל הוא יחתום באתלטיקו מדריד? בדיוק כמו שגרנט היה מועמד לאמן את נבחרת פולין, או בעצם את נבחרת קונגו, או שמא זאת היתה אלבניה, רגע, יש לנו דיווח על ניוקאסל, אבל לא, סנסציה – הוא מועמד לחזור לצ'לסי! א-הא, מה שתגידו.

    ובכל זאת, רונאלדו הוא לא גרנט. הוא אכן שחקן כדורגל אדיר, מהגדולים שבגדולים, אך ברגע שהחל במסע הירידה מההר, מועדונים רבים החליטו שלא להתקרב אליו – בעיקר בשל האופי האגוצנטרי, הנרקיסיסטי, הבלתי נסבל, שהופך את הסביבה שלו לתלותית ופוגע באפשרות להקים קבוצה בריאה שמסוגלת להתפתח באופן אורגני ולא מעוות. רונאלדו אמנם בן 37, אבל מצבו הגופני משובח, טוב משל מרבית שחקני הכדורגל בעולם. יעיד על כך הטורסו המסותת שלו, אותו הוא חושף בכל הזדמנות, שמא תטעו לחשוב שהוא סתם בן תמותה כמונו. כך שזה לא בהכרח ההיבט הפיזי שהופך אותו כעת למי שמתדפק על דלתות של מועדונים גדולים וממש מתחנן שייקחו אותו אליהם.

    הכדורגל הישראלי רקוב באופן יסודי. דרוש גידי וייץ שיחשוף את פרשת האפסים
    זה אמור היה להיות קרב טניס בין תפישות עולם. נתנחם ב"הגשת סבתא" בגמר
    כולם מתענגים על ההצלחה של נבחרת הנוער. גורם אחד נשכח, בגלל שנאת זרים
    זה לא מקרי שרוברט לבנדובסקי למשל, שיחגוג 34 קיצים ממש בעוד חודש – "לא צעיר" נהוג לומר – היה מוקד של מאבק סוער בין באיירן מינכן לברצלונה. לבנדובסקי חלוץ אדיר, אבל בנוסף לכך הוא לא מעוות את הקבוצות שבהן הוא משחק. מידת המגלומניה שלו, אם קיימת בכלל, לא גורמת לשחקנים האחרים להפוך למשרתים נרצעים או אויבים מרים שלו. רונאלדו מאמין שהוא ה-קבוצה, בעוד שלבנדובסקי יודע שהוא חלק מקבוצה.

    כריסטיאנו רונאלדו, העונה. מועדונים רבים החליטו שלא להתקרב אליו
    כריסטיאנו רונאלדו, העונה. מועדונים רבים החליטו שלא להתקרב אליוצילום: PEDRO NUNES/רויטרס
    גם המקרה של קווין דוראנט ב-NBA מעורר קורת רוח מסוימת, אפילו רבה. למעשה, זה לא רק דוראנט, אלא שורה של שחקנים, בהם ראסל ווסטברוק, קיירי אירווינג וג'יימס הארדן, שלנגד עינינו משלמים מחיר יקר – ומוצדק – על תרבות האינסטנט שסימלו בהווייתם הספורטיבית ככוכבי על, שכל מה שמעניין אותם זה הם עצמם, הסטטיסטיקות המיותרות ושיאי השום דבר שלהם. ובכל זאת, דוראנט הוא הדובדבן שבעוגת החנק. כישרון עצום, אולי שחקן ההתקפה הגדול בהיסטוריה, אבל גם כזה שהבחירות שעשה לאורך הקריירה הופכות אותו כעת – רגע אחרי שהודיע על נטישתו את ברוקלין וכמה שניות לפני שהוא מתחיל לצעוד במורד הגבעה – לסמל ומופת של חידלון.

    אבל תחושת ה"מגיע להם" המענגת שהולכת וקונה אחיזה בקרב רבים מחובבי הספורט, מסתירה במקביל מוסר כפול של אותם אנשים בדיוק

    את החידלון הזה מתארים באופן מטאפורי כ"שחקן בלי לב", "שכיר חרב" וכו'. זה נכון, דוראנט אכן עובר ממועדון למועדון כדי להשיג תארים סינתטיים מבלי שהצליח לבנות בעצמו – בזכות אופיו ויכולותיו – מועדון מנצח או חלילה שושלת אמיתית. גם כשכבר זכה בשתי אליפויות, זה היה בגולדן סטייט, שהיתה גם בלעדיו הקבוצה הכי טובה ב-NBA (כן, למרות שקליבלנד של לברון ג'יימס – עוד טרמפיסט – גנבה לה אליפות אחת).

    אבל תחושת ה"מגיע להם" המענגת שהולכת וקונה אחיזה בקרב רבים מחובבי הספורט, מסתירה במקביל מוסר כפול של אותם אנשים בדיוק. כי כשרונאלדו ודוראנט היו בשיאם, אותם אנשים היו הראשונים להלל ולשבח ולקלס ולהצדיק את התופעות שייצגו. כל מועדון בעולם – בין אם זה ריאל מדריד ובין אם זה גולדן סטייט – היה מוכן לפתוח את דלתו ולשלם סכומי עתק כדי לקבל את הכישרון העצום שלהם יחד עם אותם עיוותים אישיותיים שהיום מוקצים מחמת מיאוס.

    קווין דוראנט, העונה. הבחירות שעשה לאורך הקריירה הופכות אותו כעת לסמל ומופת של חידלון
    קווין דוראנט, העונה. הבחירות שעשה לאורך הקריירה הופכות אותו כעת לסמל ומופת של חידלוןצילום: Darron Cummings/אי־פי
    במלים אחרות, כל עוד רונאלדו ודוראנט סיפקו את הסחורה המקצועית, המגלומניה הוכלה על ידי כל שרשרת הפיקוד: הבעלים שפתחו בנדיבות את הכיס, ההנהלה שהפכה שפוטה, המאמנים החלשים, המנטליסטים שידעו להגיד את מילות החנופה הנכונות, שחקני המשנה שקיבלו על עצמם את מעמדם כקאסטה נמוכה והאוהדים שסגדו לעגל הזהב. ברגע שהסחורה המקצועית החלה להיפגם וכבר לא היתה סיבה לעוות כך את המערכת, אותה שרשרת פיקוד החלה להדגיש את אותן תכונות שליליות ואותם מאפיינים מגלומניים מפלצתיים.

    רונאלדו ודוראנט הם רק שתי דוגמאות ארכיטיפיות של תרבות נרקיסיסטית, מגלומנית, קפיטליסטית, חסרת זהות, שמבקשת לקצר דרכים על מנת לגעת בשמש. אבל גם העונג שנחווה בנפילתם מופק מטעמים דומים: זהו סדיזם שמבקש לנקות מאשמה את כל מי שמחא להם כפיים ותמך בכל לבו בתרבות הרקובה שייצגו.

  23. כפי שרשמתי אתמול.הקונספירציות של לפני שנתיים וחצי הן החדשות של היום במיינסטרים מדיה.
    אני לא אשכח סרטון שראיתי של ביל גייטס שאמר שבעתיד נצרוך את הפרוטאין שלנו מחרקים במקום מבשר

    https://www.ynet.co.il/news/article/h141y00lo9?utm_source=m.ynet.co.il&utm_medium=social&utm_campaign=whatsapp

      1. זאת לא הערכה.זה יקרה כבר בחורף הקרוב (רעב) ואכילת חרקים ובשר מתורבת בעתיד הקרוב כשהמערכת הכלכלית תקרוס ונעבור לכלכלה דיגיטלית עם דירוג חברתי.
        ביל גייטס הוא אחד מהפרונט פייסס של התוכנית.
        גם אילון מאסק שבימין אוהבים אותו(מי שבאמת ער אין ימין ושמאל הכל הצגה) עם ניוראלינק

        1. מה הקשר בין אכילת חרקים ובשר מתורבת לקריסת המערכת הכלכלית? מדובר במוצרים שייצורם וקיומם תלויים מאוד במערכת הכלכלית הקיימת, שמטרתם היא יצירת אלטרנטיבה תזונתית לבשר בין אםמ אתה מעוניין לטעון שזה מתוך שיקולים אקולוגים ובין אם אתה מעוניין לטעון שזה מתוך שיקולים של רווח.

          1. אני אומר שהאכילת חרקים ואיסור בשר יחל רק לאחר הפעלת המערכת כלכלית החדשה עם הדירוג החברתי בעולם ללא מזומן כשהאזרחים כבר כנועים והם שולטים לך על הכסף הדיגיטלי

            1. למה אתה חושב שמנסים לייצר בשר מתורבת ומזון מחרקים?

            2. מה שהולך עם המזומן זה חרפה הם אכן רוצים לשלוט בכסף. מביאים טענות של מלחמה בהון שחור חחח.
              מי החליט שזה תקין ושצריכים להקשיב לו? שהוא יכול לכפות את זה על אנשים?

            3. תתחיל להכין את הבן להתייצב עם הטנק מול הבנק בשירות הצבאי בין כדרור לכדרור

    1. מה בעתיד? אני היום צורך את כל החלבונים שלי מהצומח, כמו גם כל מיני ספורטאים.
      שורה תחתונה, אתה לא צריך לדאוג מהבשר אפשר להסתדר גם בלעדיו, כנראה שנסתדר יותר טוב בלי כל הפרות ושטחי המחיה שלהם.
      לגבי השאר עם הכלכלה וכל זה אני לא יודע

      1. עוד משהו שקפץ לי לראש. מה שונה איסור אכילת בשר מאיסור צריכת אלכוהול? שהיה כבר בשנות ה-20 בארצות הברית ובחלק מהמדינות נמשך עוד שנים רבות אחריו, או מאיסור צריכת מריחואנה או סמים אחרים?

        זה מאד מזכיר לי את העולם שאליו התעורר סילבסטר סטלון בסרט איש ההרס. היה אסור לאכול בשר, לצרוך מלח ולהשתמש בנייר טואלט בשירותים וכל זה עוד בשנות ה90.

        1. לא נכנס לעניין האיסורים אבל בשר מגיע מיצורים חיים.
          אם כבר האיסור צריך להיות לא נגד אכילת בשר אלא נגד התעללות בחיות והפיכתם למוצר.
          תכלס אם בני האדם היו צריכים לצוד את האוכל שלהם ולהכין אותו בעצמם רובם היו אוכלים הרבה פחות בשר גם ככה.

  24. מה זה דוקטור?
    מכל הדגים לשים דווקא קרפיון?
    כשמומי היה קטן הסבתא שלו הייתה שמה קרפיונים בגיגית עם מים, רגע לפני הטיגון הייתה דופקת מערוך בראש, חותכת לחתיכות ומטגנת עם ציפוי קמח. את הדג היו אוכלים עם רוטב לימון טרי מהעץ, הרבה שום ופטרוזיליה
    היום מומי קונה פורלים בקיבוץ דן, עושים אריזה קומפלט בתוך קלקר וקרח.
    מומי יום אחד הלך לדוג, ישב ליד דייג שכל זריקה הוציא דג. קארסים, מרמרים, בורים
    מומי ראה את הדייג בוכה
    למה אתה בוכה? תראה כמה דגים יש לך?
    אמר הדייג למומי, לפני שנה דגתי דג זהב
    נתן לי 3 משאלות
    הראשונה בכל פעם שאזרוק חכה שיצא לי דג
    המשאלה השניה שהארנק שלי יהיה מפוצץ מזומן
    נתן למומי 3 אלף בקש, החזיר הארנק לכיס והופ – מלא בכסף!!!
    אז למה את בוכה עיוני!!!
    המשאלה ה 3 שלי הייתה בכל פעם שאני האשה שלי שנגמור ביחד
    נו אז מה הבעייה???
    וולאק מאז שיצאתי לדוג כבר גמרתי 3 פעמיים

  25. אנס קאנטר הקשיב יותר מידי לקשקושי "התאגיד" של שמעון אם הוא חושב שבגלל הדברים שהוא אומר על הסינים לא רוצים לקחת אותו.
    עדיף שיתמקד בלשפר את ההגנה.

    1. הוא גמר קריירה אחת ועובד על הקריירה השניה. זה מאוד משתלם היום כלכלית לייצג את העמדות האלה בימין האמריקני.

    1. אז נתנו לכמה עתידנים לתת לדמיון שלהם לנחש מה יהיה בעוד עשור ואתה חושב שזה אומר שהיכולת שלהם לנבא שווה משהו?
      אני יכול לשלוח אותך לתחזיות של עתידנים מלפני עשר עשרים שלושים ארבעים וחמישים שנה ותראה כמה מעט מהניחושים שלהם התממשו.
      אני צריך לספר לך על רחפות לכל עובד? תרמילי ריחוף? מכוניות מעופפות? משקפי מציאות רבודה? פלטפורמות מציאות תלת מימד אימרסיביות? הולוגרמות? היתוך קר?

    2. תן לי לשאול אותך משהו. מה התחום התמחות שלך בו אתה מרגיש שאתה שולט יותר טוב מ95 מאוכלוסיית העולם?
      (השאלה בשביל שאני אתן לך תחזית בתחום כדי שתבין כמה החלומות שהחברה מדברים בקישור שלך מציאותים)

      1. אני לא שולט בשום תחום יותר טוב מ 95 אחוז מאוכלוסיית העולם.
        התעוררתי במרץ 20 בתחילת הסגר הראשון למציאות שלא הכרתי.יצא לי לראות אלפי שעות של חומר.מה שחשבתי שזבל זרקתי הצידה וגם מה שחשבתי שאמת הייתי ספקן לגביו ב 2020.היום באמצע 22 אני פחות ספקן כי הרבה דברים שלמדתי אותם ב 2020 התרחשו בדיוק כפי שצפו אותם וגם הדברים הבאים בתור בתוכנית על סף התרחשות

        1. מה זה אומר חשבתי שזבל? על בסיס מה הסינון של מה זבל ומה נשמר?
          מה בדיוק הדברים שהתרחשו וכמה ההתרחשות באמת תאמה את מה שצפו? איך אתה בוחן בפועל אם מה שנצפה תואם את מה שהתרחש?
          בינתיים אתה יושב כאן עם אפס דוגמאות לתחזית שנצפתה והתממשה. אז זה נחמד מאוד שאתה אומר שהיו כאלה אבל לא הראת שום מקרה ממשי כזה.

          1. על בסיס הגיון בריא.
            כבר יומיים אני כותב לך שאני יודע על האינפלציה ובעיות באספקת המזון ממרץ 20 לפני שנתיים וחצי הקורונה היא אמצעי לא המטרה.ידעתי בזמן אמת שהבורסה תשבור שיאי כל הזמנים בזמן הקורונה למרות שאיני מומחה בכלכלה(לבורסה כמובן אין שום קשר לכלכלה האמיתית.הפדרל ריזרב הדפיס בלי הכרה והזרים כסף לדת' מרקט וגרם לאינפלציה איומה).המטרה היא הקרסת הכלכלה והאיפוס גדול ומעבר לכלכלה דיגיטלית עם דירוג חברתי.קשה לי לתמצת לך אלפי שעות של חומר אבל הנה כמו היום שפתאום עלתה כתבה בווינט על הרעב שצפוי בחורף הקרוב ועל תחליפי הבשר וישר נזכרתי שראיתי מלא חומר על זה לפני שנתיים וחצי כולל הסרטון עם ביל גייטס.אני יודע על מס פחמן שיהיה במערכת הכלכלית החדשה שרק מיליונרים ומיליארדרים יוכלו להרשות לעצמם טיסות לחו״ל ועל כל נסיעה ברכב לא חשמלי תשלם מס.
            יהיו 2 מעמדות:
            ה טופ נקרא להם 10 אחוז
            המעמד השני 90 אחוז הנותרים

            המערכת הכלכלית הייתה אמורה לקרוס עד 2025 אבל הם כל כך התקדמו עם התוכנית שלהם כי הייתה התנגדות מועטה בשנתיים האחרונות שיש דיבורים-רק דיבורים שזה יקרה כבר בספטמבר -דצמבר הקרובים(אלו רק דיבורים התוכנית היא עד 2025).
            כל ההפגנות שראית בימי חייך מתנועת זכויות האזרח דרך רודני קינג ועד בלק לייב מטר בעשור האחרון יהיו כלום לעומת נהרות הדם שישפכו בארצות הברית בשנים הקרובות.כבר היום קליפורניה בשיא מבחינת הומלסים ואנחנו עוד לא באמצע התהליך
            שוב.יש לי טונה של חומר בראש וקשה לי(תסלח לי) לתמצת אותו בצורה קוהרנטית לא

            1. בזמן הקורונה נעשתה העברת העושר הכי גדולה שנעשתה עד היום.כל המיליארדרים הכפילו את הונם ורוב האוכלוסייה נפגעה כלכלית ועוד תיפגע יותר בהמשך. גם בגלל האינפלציה שלא רק מעלה מחירים אלא העלאת הריבית בעקבותיה והרבה אנשים יאבדו את בתיהם בשנים הקרובות.

            2. קלאוס שוואב הנאצי מאירגון הכלכלי העולמי כבר אמר את הסלוגן של התוכנית-you will own nothing and will be happy

            3. בוא נתחיל את זה הכי פשוט שאפשר.
              מה הופך שת קלאוס שוואב לנאצי?
              על פי מה שכתבת זה נבחן אצלך על בסיס הגיון בריא ונמצא כלא ראוי לזבל.

            4. אגב, הסיבה שיש לך טונה של חומר בראש וקשה לך לתמצת אותו היא בדיוק הסיבה שאתה כביכול מזהה תחזיות מוצלחות. החברה שמוכרים את הסיפורים האלה באינטרנט בנויים על מודל שתלוי בהטיית הבחירה שלך שתזכור את ההצלחות כי פתאום יהיה לך איזה קליק על משהו שאמרו ואתה יכול עם גמישות כלשהי להתאים את זה לתחזית ובאותו זמן אתה תשכח את התחזיות שלא מתממשות והן יעלמו כלא קיימות. יש כאן חברים בין המגיבים שעובדים על אותו עקרון בנבואות על מה יקרה בליגה.

            5. את העיקר רשמתי לך.את שאר המיליון דברים לא

            6. האינפלציה – לחזות תקופה של אינפלציה בכלכלה העולמית זה כמו לחזות שאנשים הולכים לשתות מים. זה חלק מאיך שהמערכת עובדת.
              בעיות באספקת המזון – זה אומר מה בדיוק? איפה התחזית כאן? יהיה רעב ומיליונים ימותו זה רחב עד כדי חוסר משמעות בלי דיוק כלשהו.
              הבורסה תשבור שיאי כל הזמנים בזמן הקורונה – למעט משברים הבורסה שוברת שיאי כל הזמנים בערך כל שנה. זה לא תחזית בכלל.

              כשאתה אומר שמשהו יהיה זה תחזית, לא תחזית שהתממשה.
              איך בדיוק אגב קריסת הכלכלה אמורה לשרת את האנשים שמרוויחים הכי הרבה ממנה?
              מה זה משנה לביליונרים אם הם הכפילו את ההון שלהם אם הוא הולך להיות חסר כל משמעות בעת קריסת המערכת הכלכלית?
              .
              באיזה נקודת זמן , לדוגמה, אתה רואה שלא מתרחש המס שמאפשר רק לעשירים לטוס במטוס (ולמה שהם בכלל ירצו את זה כאשר חלקם בעלי חלקים בחברות תעופה והרווחים שלהם תלויים בזה שאנשים יטוסו) אתה משנה את דעתך לגבי התחזית הזאת ומחליט שזה בעצם היה שגיאה או שקר?

            7. אה כן, ומערכת שבנויה להעשיר את העשירים זה משהו שרץ כבר למעלה ממאה ועשרים שנה והעלה לאוברדרייב כבר לפני ארבעים שנה.

            8. ב 2020 אף אחד מרשתות המיינסטרים לא דיווח על אינפלציה כולל כל רשתות הכלכלה בארצות הברית.הקונספירטורים כמו שאתה קורא להם היו צוחקים על האנשים מcnbc fox business ובלומברג שהם מטעים את הציבור.לא רואה את הערוצים הללו אבל השם ג'ים קריימר עלה הרבה כמושא ללעג.
              חברות התעופה לא רווחיות והמיליאדרים טסים במטוסים פרטיים.המיליארדרים כבר מזמן מושקעים בבלוקציין וחוץ מזה גם שהמערכת תשתנה הם יהיו חסינים
              לא משנה כלום ממה שרשמתי כל עוד לא אשתכנע שהיא לא נכונה כפי שרשמתי לך ביומיים האחרונים כל מה שקרה בשנתיים וחצי האחרונות או לפחות רוב הדברים ידעתי כבר מהסגר הראשון במרץ-באפריל 2020.זאת הסיבה גם שלא התחסנתי בחיסונים שהגיעו 9 חודשים מאוחר יותר כי הבנתי את המשחק

            9. חוץ מזה הכמויות נדלן ואדמות חקלאיות שהמיליארדרים קנו פלוס שעוד יקנו כשמיליוני אנשים כן מיליוני אנשים יאבדו את ביתם(לא סתם הזכרתי היום את BlackRock ו-vanguard) הן חסרות פרופורציה.ביל גייטס כבר לפני שנה הפך להיות בעל האדמות החקלאיות הגדול ביותר בארצות הברית

            10. 2020 אף אחד מרשתות המיינסטרים לא דיווח על אינפלציה כולל כל רשתות הכלכלה בארצות הברית – כי זה לא חדשות שיש טעם לדבר עליהן שנתיים מראש בתגובה לארועים שעשויים לקרות ועשויים לא לקרות. שנתיים היית צריך לחכות בשביל שהנבואה הזאת תתגשם. כל כלכלן יכול לתת לך נבואה שיהיה משבר כלכלי בשנים הקרובות והוא תמיד יהיה צודק. השאלות האלה רלוונטיות רק אם יש לך תחזית לזמן הקצר (וגם אז אם מספיק אנשים מקשיבים זה הופך להיות נבואה שמגשימה את עצמה ולא ממש נבואה שמבוססת על משהו בגלל איך שהכלכה העולמית עובדת). אם הם לא נתנו לך זמן ספציפי(פחות מרבעון) אז אתה צריך להתעלם לחלוטין ממה שאמרו כי הם פסוט לא חזו בזה כלום.
              חברות התעופה לא רווחיות – מציע לך לבדוק את הטענה הזאת. היא נכונה רק לתקופות של מגיפה עולמית שעוצרת את הטיסות.
              איך אתה חושב שלהיות מושקעים בבלוקצ'יין מגן על המיליארדרים מקריסה של המערכת הכלכלית העולמית? אתה לא מבין שקריסה כלכלית לא משרתת אותם בכלל. מה שמשרת אותם זה שהמערכת עובדת וממשיכה להזין אותם בעוד הון ועוד כח. להפיל את זה סתם דופק אותם.
              .
              אבל זו בדיוק השאלה. האם יכול להיות משהו שישכנע אותך אחרת. אתה לא מייצר לעצמך שום מסגרת ביקורתית שמסוגלת לבחון עבורך האם מדובר בתחזיות אמיתיות או בולשיט שמוזן על ידי הטיית הבחירה שלך כי אתה רוצה להאמין שיש לך ידע מיוחד שאין לאחרים.
              למה אתה חושב שמיליארדרים קונים אדמות חקלאיות?
              אתה חושב שהם צריכים אותן כדי להאכיל את עצמם בזמן שהמוני העולם גוועים ברעב?
              או שיכול להיות שהם פשוט רואים בזה השקעה טובה כמו שאר ההשקעות שלהם?

            11. ואני עדיין מחכה להסבר למה הופך שת קלאוס שוואב לנאצי?
              איך ההגיון הבריא מביא אותך לזה?

  26. מנחם,גיא או מי שלא יהיה שמטפל בענינים כאלה
    הורסים לכם את את האתר ובכלל לא מעניין אותי מי צודק ומי לא.
    אי אפשר כבר לנהל פה דיון כדורסל או ספורט בלי כל מיני ספאמס שמגיעים מכל מיני כיוונים
    פעם זה היה בקטנה אבל עכשיו זה כל התגובות כל הזמן ובתכלס אני די בטוח שלהרבה קוראים ומשתתפים פה זה נמאס בדיוק כמוני.
    ואל תזיינו לי את השכל על חופש הדיבור, תפתחו פוסט נפרד על הדברים האלה ותתווכחו את עצמכם למוות

    1. פלוס מיליון
      הדבר הזה הפך לבלתי נסבל. אותם משתמשים חופרים יום אחרי יום על תיאוריות מוזרות.
      אני גם הגבתי מוקדם יותר על זה בתגובות.

        1. אני לא חושב שאני צדיק.
          אני לא יודע איך יש לך את הכוח להכנס איתם לדיון. מוריד בפניך את הכובע. בעיני זה מיותר להיכנס לדיון עם כל אלה שפתאום "התעוררו".

            1. אולי יום אחד גם אתה תתעורר
              😀😀

            2. התעוררתי כמוהם לפני למעלה משני עשורים, בינתיים הספקתי להתעורר פעמיים ולהרדם

            3. "בינתיים הספקתי להתעורר פעמיים ולהרדם"
              חחח ענק

      1. לא מבין מה אתה מתלונן, ועוד למנחם?
        כל הדיונים האלה מתעוררים בעקבות דברים שמנחם רושם במעורב (במודע או לא זה לא משנה) וזה לא כזה קשה לדעת אחרי כל מעורב מה יקרה בתגובות, לדוגמה אתמול. בנוסף כל האנשים כאן בדיונים האלה הם מהמגיבים הרגילים של האתר ולא כאלה שבאים רק לפוסטים האלה ו"הורסים את האתר"
        בקיצור זה טבע האדם וגם מה שקורה שדברים כאלה נכתבים במעורב

          1. נישאר חלוקים, כל הדיונים האלה מתפתחים בצורה טבעית מהמעורב ומהתגובות אליו ונשמע לי שפשוט מפריע לך מה רושמים אבל אתה יוצא נגד עצם זה שרושמים, שים לב להבדל הגדול ביניהם. מבחינתי שכל אחד יגיב עם התיאוריה המוזרה שלו רק שאח"כ יגן עליה אחרי שיטילו בה ספק

            1. טראסט רשם את זה בצורה טובה. זה אתר כדורסל. לא אתר התעוררות / קונספירציה. בוא תסביר לי איך מהמעורב הגענו לדילול אוכלוסיה וכו'.
              כמה מתוך 300 התגובות כאן היו בהקשר של כדורסל?
              מה שלי אישית מפריע זה התדירות של התגובות. אפשר לרשום דברים שלא קשורים לכדורסל, אבל לא צריך לחפור עליהם בכל כך הרבה כתבות.

            2. להבנתי השיח על דילול האוכלוסיה קשור ישירות לשיח על דילול השיער על ראשו של לברון

          1. מצחיק
            כשיש במעורב קטע על חיסונים או פוליטיקה או משהו דומה, במיוחד כשגם אין כדורסל לדבר עליו, זה מה שקורה
            (התגובות היום זה פשוט המשך לאתמול)

            1. ok
              אמרתי מה שיש לי להגיד
              בהצלחה עם זה

            2. אני לא בעד חסימת מגיבים, אבל אם תחסום בדיוק שלושה מגיבים, לא רק שפתרת את כל הקשקשת הפסאדו מדעית/פילוסופית הזאת גם הרמת את רמת הדיון ושלום על ישראל. שוב, אני לא בעד חסימה, אבל רק אומר שאם ניקיון ורמת התגובות זה ערך עליון (ואני אגב לא בטוח שכך צריך להיות) אז קל יחסית לפתור את זה.

  27. פאקו, עידו, יש באג – כבר כמה פעמים מנסה להיכנס למעורב הופס ומגיע במקום לטוויטר. או שזה רק אצלי?

    1. (רק בדיחה, חברים, דונו על מה שתרצו, אבל קיוויתי שב300 התגובות אמצא הרחבות על הדרישות של הנטס על דוראנט… באמת זה מה שדרשו? חבל, שהיו מוסיפים את גובר, זה עוד ארבע בחירות סיבוב ראשון)

      1. חביבי, כלל אצבע: אם יש יותר מ200 תגובות זה או בלוג חי או שמדברים על קורונה. במילים אחרות, תתרחק אם יש לך חיים.

  28. מדובר על תקופה ללא ארועי ספורט מרכזיים, בטח לא nba. מובן בהחלט שיתפתחו דיונים על נושאים אחרים.
    .
    לא משנה עד כמה אני חושב שדעות מסוימות כאן הן הזויות במקרה הטוב, זו זכותו המלאה של כל מגיב לכתוב אותן. אף אחד לדעתי לא קילל או העליב מגיבים אחרים (שזה די מרשים עם כל כך הרבה תגובות), אז לדעתי התלונות לא במקומן (למרות שגם להן יש מקום. סוג של פרדוקס כזה…)
    מי שמתלונן מוזמן:
    א. לשמור שבת ולחסוך מעצמו את המלל
    ב. לעשות "עמיחי" ולייצר כאן תוכן איכותי אחר שקשור בכדורסל.

  29. מה שהולך במכללות זה גועל נפש של הגועל נפש. האוניברסיטאות צריכות לנתק את האת'לטיק דיפרטמנטס באופן סופי משאר האונבריסטה. הם עסק לכל דבר ועניין.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט