מעורב הופס וא"ק ליום ה' / מנחם לס

1.מיאמי היט prioritizing את קווין דוראנט על דונובן מיצ'ל למרות גילו של KD

דריק פישר מבליצ'ר רפורט מדווח שנודע לו ממקורות מוסמכים שמיאמי מעוניינת בקווין דוראנט, ורק אם טרייד על KD לא ייצא לפועל היא תלך בכל בכוח על דונובן (NBA Trade Rumors: Heat prioritizing Kevin Durant over Donovan Mitchell – Posting and Toasting)

2. מיילס ברידג'ס, שחקן חופשי מוגבל משרלוט הורנטס, PLEADED NOT GUILTY על שלוש עבירות של אלימות משפחתית

הוא נעצר על האשמת חברתו שהוא היכה אותה לעיני שני ילדיהם, שזה FELONY CHARGE. ה-CASE ימשיך ב-19 לאוגוסט. כמובן שזו אשמה חמורה בכל מקרה, אבל עם מיילס ברידג'ס שהוא בתקן שחקן חופשי מוגבל, הטיימינג הוא הגרוע ביותר עבורו.

3. יוטה ג'אז הודיעה ברבים (והניקס קוראית טוויטרים) שהיא אינה מעוניינת ב-JR BARRETT כחלק מדונובן דיל

NBA Trade Rumors: Heat prioritizing Kevin Durant over Donovan Mitchell – Posting and Toasting

4. "כל דיל על דונובן מיצ'ל ידרוש 5 בחירות דראפו סיבוב ראשון" (טוני ג'ונס מהאתלטיק)

Finally, The Athletic Tony Jones joined Marc Stein over the Stein Line Live right after the conclusion of .the Summer League and discussed all things Donovan Mitchell

כולם – אוקיי, רוב 'המומחים' שעושים זאת למחייתם בטוחים לחלוטין שהדיל ייעשה ודונובן מיצ'ל יהיה שחקן הניקס. שני המנכ"לים בשיחות יומיות. השאלה היחידה היא כמה הניקס תהיה מוכנה לתת עבור דונובן.

5. אנדרו וויגינס לא מדבר על "אליפות VERSUS חיסו" אבל אומר שהוא "מצטער שהסכמתי לעבור חיסון"

הייתי שואל אותו אם היה מסכים לאת להתחסן לפני חצי שנה ולוותר על טבעת האליפות.

6. עכשיו, שסיכויי קיירי אירוינג לשחק בלייקרס שואפים לאפס, דניס שרודר מירם אתצ ידו ואומר, "אני כאן!"

"אני כאן, ואני רוצה צ'אנס נוסף לשחק עם לברון!" (Lakers Rumor Roundup: Dennis Schröder wants to reunite with LeBron – Silver Screen and Roll)

7. לפתע מדברים על טרייד "ווסטברוק עבור באדי היילד" מהפייסרס. (WHO ASRE THEY KIDDING)

8. צ'אנס שני מהווריורס למק מקלוג הוותיק

כמה שנים אחרי שמק מקלנג הגיע ל-PROMINENCE ב-NBA הוואיורס נותנת לו צ'אנס נוסף כשהחתימה אותו לחוזה של שנה. ה-DEAL הוא הדיל הסטנדרטי במקרים כאלה: – NON-GUARANTEE, בניגוד ל-EXHIBIT10. עכשיו UTN IS UP TO HIM להוכיח אתצ עצמו במחנה האימונים של הווריורס.

9. גראנט איליאמס מהסלטיקס טוען שהווריורס לא הייתה יותר טובה בגמר. רק יותר 'ממושמעת'. הנה מה שאמר, ותשובתו של סטף ל'ממושמעת'…

סטף קרי מגיב ל-"ממושמעת"…

א"ק

10. קסטר סמניה חזרה, ואיתה חזרה הבעייה החריפה והמסובכת ביותר בספורט

אלופת העולם בריצות בסינוניות קסטר סמניה חזרה להתחרות באליפות העולם, ואיתה חזרה הבעייה המסובכת ביותר בספורט.

תמיד היא הייתה הפייבוריטית לנצחון אבל הפעם היא באה להתחרות ללא כל סיכוי לנצח. היום (אתמול) באורגון, אלופת העולם ב-800 מ' שלוש פעמים, תרוץ במקום 5,000 מ', מרחק לא מוכר לה, לא ידוע לה, ומרחק שבת ה-31 הזאת אינה פייבוריטית לנצח בו. אולי זו הפעם הראשונה שהיא על קו הזינוק בלי להיות פייבוריטית גדולה לנצחון.

הרצה הזאת העדיפה להשתתף במרחק שלא מתאים לגופה, לסגנון ריצתה, ושלא התאמנה בו מספיק זמן כי היא סירבה לחוק הא"ק הדורש שהיא תנדב את עמה, גופה, לזריקה שמטרתה להוריד את רמת הורמון הטסטסטרון הגברי שבגופה, אם ברצונה לרוץ את ה-800. במקום – הברירה שהייתה לה הייתה לרוץ 5,000 או לא להשתתף באליפות העולם.

בהצהרתה היא הסבירה את סרובה לחוק החדש שהוא נ"AFRONT TO THE SPIRIT OF THE SPORT", וכן היא מסרבת להכניס לגופה חומרים שהשפעתם עדיין לא ידועה באופן מחלט, ומה שעוד לא ידוע לחלוטין היא כמות האנטי-הורמון, והזמן לקחת אותו.

היא נולדה בת, גדלה כילדה ומכירה עתה את עצמה כאישעה. יש לה INTERSEX CONDITION הנקרא 46 XY והוא אשה שכמות ההורמון הגברי הטסטסטרון נמצא אצלה באופן מוגזם. ה=46XY נותן גם להופעתה החיצונית גוונים זכריים, בעיקר שרירים.

חשוב להדגיש שוב ושוב שהיא אינה TRANSGENDER. היא אשה עם כל אברי הנקבה – אבר מין ושדיים – אבל עם כמות גדולה יותר של טסטסטרון ולכן היא אסורה להשתתף בכל מרוץ מ-400 מטרים עד מייל (ז"א כולל 1,500). הבעיות רבות: היכן נמצא הגבול? איזה כמות טסטסטרון מותרת? כמה זמן לפני תחרות מסויימת מודדים את כמות הטסטסטרון?

אני, הסובל מסרטן בבלוטת הפרוסטטה כבר 20 שנה חייב לקחת זריקות LUFRON להקטין את רמת ה-PSA בדמי. זריקת ה-LUFRON המורידה את כמות הטסוסטרון, גורמת לחולשה רבתי משך שבועות שלמים. אני לא מאמין שהיא יכולה הייתה לנדב את גופה ל-LUFRON ולהיות חזקה מספיק להתמודד באליפות עולם.

11. עולם החי – מדוזה

מי מאיתנו לא נעקץ ממדוזה?

על המדוזה ישנם יותר סיפורי מעשיות מעובדות.

ובכן, המדוזה לא 'עוקצת'. היא מפרישה נוזל צורב שעוזר לה לקיים את עצמה בקרב כל הייצורים התת-ימיים. המדוזה הוא למעשה שם עממי לקבוצה לא פורמלית של ייצורים תת מימיים ממערכת ה-MEDUSOZOA. ייצורחם אלו לרוב מאופיינים בכך שהם עשויים מחומר דמוי ג'לי, אין להן מוח, והן אינן יודעות לשחות ונעות בעזרת הזרם, והגלים. המדוזות הן בעלי מבנה כללי המזכיר מטרייה או פעמון כאשר ה"ענבל" עשוי מספר זרועות ציד (tentacles) בעלי תאי צריבה. המדוזה מסוגלת להתקדם באופן מוגבל בעזרת פתיחה וסגירת ה"מטרייה", פעולה אשר דוחפת מים לאחור וכנגד את המדוזה קדימה. קיימים מינים אחדים שאינם ניידים ומחוברים לקרקע הים על ידי גבעולים. למדוזה הנפוצה (ממחלקת הסוככים) אין עיניים, אין אוזניים וגם לא מוח, וניתן להבחין בין זכר ונקבה רק במיקרוסקופ.

מחלקות המדוזות (נילקח מויקיפידיה)

בעבר שייכו את כל מיני המדוזות למחלקה אחת, אך כיום מינים אלה התפצלו ל-3 מחלקות:

  • מדוזות סוכך או "מדוזות אמיתיות" (Scyphozoa), הם מיני המדוזה המוכרים.
  • מדוזות קובייתיות או "מדוזות הקוביה" ו"צרעות הים" (Cubozoa), הם המדוזות הארסיות ביותר והן שקופות ומרובעות.
  • הידרתים – כוללים כמה יצורים בעלי "פעמון" כמו שלפוחן מצוי המכונה "ספינת הקרב הפורטוגזית".
  • המחלקה Staurozoa – קבוצת מדוזות בעלות גבעול.

12. אכילת מדוזה

אני אכלתי מדוזה פעמיים: פעם בצ'יינה-טאון בטורונטו, ופעם שנייה בג'מאייקה. בפעם הראשונה נגעלתי מעצם הרעיון וכל מה שזכור לי הוא שהיא טעמה כמו בצל מטוגן. כנראה כי השף צלה את גוף הגורילה במחבט. בפעם השנייה בג'מאייקה המדוזה כנראה הורתחה כמו לובסטר, ואז השף הוסיף מה שהוסיף, והפעם כבר החלטתי למפרע שאני לא נגעל מעצם הרעיון ןמנסה לשפוט את המאכל לפי טיבו גרידא, וההפתעה הייתה הפתעה רבתי: המאכל בעצם טעם לי מאד ורק הצטערתי על גודל המנה הקטן.

בכמה ארצות אסיינות מאכל המדוזה נחשב לדליקטסן כשהמדוזה עוברת מהלך הנקרא ריזוסטומה בו המדיזה 'נילחמת' וממולחת (כדי להיפטר מ-EXCESS WATER. חוקרים אוסטרליים הגדירו את מאכל המדוזה כ-"PERFECT FOOD", עשיר בפרוטאין, אבל דל באנרגיה בגלל חוסר הפחמימות שבגוף המדוזה.

ככתוב, למדוזה אין מוח, עיניים, או אוזניים. היא תלוייה כמעט לחלוטין בזרמי המים בימים השונים. התאים המפרישים נוזל צורב יכולים לפגוע באדם. לעתים עצם השהייה בקהילת מדוזות צורב את העור אפילו ללא נגיעה במדוזה. אבל צריבה כתוצאה ממגע עם המדוזה יכולה להתפתח לפצע צורף, והיו מקרי מוות מצריבת מדוזה באוסטרליה, ובכמה מהאיים הפסיפיים.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 271 תגובות

  1. תודה מנחם על עוד מעורב נפלא.
    .
    מיילס ברידגס צריך לעוף לכל הרוחות מהליגה, כמובן בהנחה שהסיפור אמיתי, הליגה צריכה להשתמש בו כדוגמא. מרחם על ילדיו שחוו את אבא שלהם מרביץ לאמא שלהם. דרך ארץ קדמה לתורה מה שנקרא, ובמקרה הזה גם קודמת לביזנס שנקרא אן בי איי. שוב מסייג (כי חזקת החפות והכל) אבל לא סתם מגישים כתב אישום מול בן אדם בקרליבר כזה.

  2. בוקר טוב ותודה רבה על מעורב מעולה.
    במקום לתלות את מיילס בכיכר העיר,
    אולי עדיף להעניק לו עזרה ולתת לו עוד צ'אנס , ובהנחה שהברגים יסתדרו -ענישה חינוכית כמו עבודה מול בני נוער, הרצאות מול אסירים וכד' .

    אפשר יהיה להפיק מסלב ברמה הזו (ובכלל מכל אדם )עזרה לציבור.
    ע"ע האלבום האחרון של קנדריק למאר .

    1. בוקר טוב.
      I O YOU חצי ליטר של בירה צוננת מהחבית.
      לא יושב לי בנוח, להיות חייב. ה-ocd והכל…
      בוא נקבע היכן ומתי, אולי יצטרפו נוספים למפגש בהופס המאולתר…
      אחלה יום, שיהיה.

    2. עזרה כן, צאנס משדר כמו בהרבה מקרים שכסף קונה ואנשים שיש להם כסף וכוח יכולים לעשות הכל לעומת אחרים שנכנסים לכלא על עבירות דומות.

  3. בוקר מנחם
    אנדרו וויגינס אהבל לא קטן,אתה ילד גדול,בחרת בחירה,שתוק
    ודרך אגב בזמנו לפני שלקח את החיסון,המניות שלו היו בתחתית הבור,
    סיכוי סביר שבלי החיסון היה מגיע לסין או לחור אחר

    1. אז בעצם וויגינס חייב את הרנסנס בקריירה לחיסון….יש מצב. אולי אם קיירי היה לוקח הוא היה יושב היום על החוזה של בראדלי ביל

      1. רק שיהיה ברור,לגבי החיסונים אין לי דעה לשם או לשם
        אני לקחתי את כולם כי אני הייתי חייב לטוס\אני שייך לאוכלוסיה בסיכון.(בחירה)
        לגבי ויגינס אני זוכר במדויק,בדיוק אז קיירי עשה סלט מהסרוב,
        היו הרבה חולים בקרב השחקנים והיה ברור שאם ויגנס לא לוקח את החיסון,גולדן היו מעיפים אותו

  4. דני איינג רוצה בחירות.כמה שיותר 8-10.לא מעניין אותו שחקנים בין אם זה אר ג'יי בארט מהניקס או טיילר הירו ממיאמי.הוא רוצה לבנות הכל מחדש.הוא יקח שחקנים בטרייד רק בשביל השלמת שכר וישר יחתוך אותם או יטריד אותם בהמשך בשביל עוד בחירות דראפט.אם על גובר השיג 4 בחירות דראפט ממיניסוטה פלוס הרוקי הסנטר שנבחר שבועיים לפני הטרייד על ידי מיניסוטה בדראפט (בעיקרון זה 5 בחירות דראפט סיבוב ראשון) אז על דונובן מיטשל הוא ידרוש כפול.השחקנים שיעברו בטרייד הם בשבילו רק משלימי שכר כדי שהטרייד של מיטשל יעבור.גם רוב השחקנים שהגיעו ממיניסוטה יוטרדו בהמשך כמו בברלי ומאליק ביזלי בשביל בחירות דראפט סיבוב שני.ינסה גם להשיג בחירות על שאר שחקנים עם ערך כמו קלארקסון ובוגדנוביץ במהלך העונה וכמובן טנקינג רציני בשביל להשיג את הבחירה הראשונה בדראפט ואם לא יהיה מזל בהגרלה אז לפחות טופ 5.יוטה יכוונו השנה למקום האחרון במערב

  5. מעורב מעניין מאוד מנחם, תודה רבה.
    .
    אני רק אגיב שהבאת דוגמא מצויינת איך חוקים שבין היתר נועדו למנוע מטרנס* להשתתף בספורט נשים – פוגעים בסוף בנשים אינטרסקס/ נשים לא טרנסיות כשבכלל אין נשים טרנסיות שרלוונטיות לתחרויות הנ"ל בפועל.
    .
    לצערי אין לי זמן לנהל דיון בנושא – כמו שאמרתי זה יקרה בפעם אחרת, אולי אגיב מעט אבל אני עמוסה ופשוט אין לי זמן להגיב לעומק.
    .
    יום טוב לכולם־ן ☺️

    1. עד כמה שאני יודע החוק הזה הוכנס במקור כנגד סימום בספורט וללא קשר לטרנס.יש כמה שיאי אתלטיקה לנשים שנקבעו תחת סימום כבד לכאורה שלא ישברו לעולם
      לדוגמא בזריקת כידון.המזרח גרמנים היו חזקים מאד בנושא.

      1. במקור זה נכון אבל בעיקר כי בעבר פשוט לא היו ספורטאיות טרנסיות להוציא כאלו חוקים נגדן.
        אחת הסיבות להישארות החוקים (והוספה של חדשים בחלק מהתחומים {ואפילו של הורדה באחרים}) קשורה גם אם לא בעיקר לנשים טרנסיות ויש דוגמאות רבות לכך ולשני הכיוונים.

      1. כי טסטוסטרון במקרה הזה עוזר בכוח מתפרץ ולא בסיבולת. מה שהופך אותו ליתרון בריצות קצרות ובבינוניות.

  6. 1. ברור שדוראנט עדיף על דונובן מיצל הוא צלף ומנייה בטוחה. לקראת האולימפיאדה אם דוראנט וסטף לא בנבחרת ושאר הנבחרות באות בהרכבים מלאים ארהב לא זוכה בזהב.

    2. איזה אהבל המיילס ברידגס הזה חחח רגע לפני חוזה כמעט מקס הוא במעצר

    3. מסכן דניס שרודר הוא חתיכת שחקן ונאלץ לקושש חוזי מינימום ולחפש את מקומו בליגה שכל מיני פסחים עושים מלא כסף. שחקנים כמו דריי למשל :). אין מה לעשות בשביל להיות גארד בNBA צריך יכולות מטורפות בניגוד לגבוהים.

    4. השקץ לא מפסיק לעשות ספינים באל איי חחח. למה יש שקט בגזרה של המדדה בצד השני של העיר?

    5. קטע מצחיק אתמול מהשכונה
    ET חגג על איזה ילד אחד על הדרך הוריד עליו עליו שלשה כמעט על הראש
    https://www.youtube.com/shorts/WXaAze6ZjgI

    ועשה לו גה מוראנט מוב שזה הופך אט אט לאחד מהסיגנטור מובס של ET
    https://www.youtube.com/shorts/-catX4aSzy4

    מה שקרה שבזמן 2 המהלכים האלה הגיע חבר של הילד ההוא למגרש וצחק והסתלבט עליו שET חוגג עליו ואמר בלי בושה שהוא מנצח את ET ב1 על 1 אחרי שההוא אמר לו בוא תשחק נגדו

    ואז הגיע החטא ועונשו 🙂

          1. חח הוא מטטרש רק אם מטטרשים עליו קודם. הוא נוהג בסופר כבוד כלפי כולם אלא אם הוא מפסיד ואז הוא הולך עצבני לצד חחחחח
            תשמע קטע מצחיק, לפני כמה זמן הם התחלקו לזוגות למשחקוני 1 על 1 שיש 6 שניות לזרוק. צוות אליו ילד כיתה ד שאמר לו שהוא יקרע אותו.
            ET ניגב אותו ואז אמר לו הפכתי אותך ליובל המבולבל (קוראים לו יובל) חחח זה טראש טוק אדיר!. הילד ההוא התחיל לבכות באימון המאמן לקח אותם לשיחה אחכ ET גם התחיל לבכות חחחחח ששו ושימחו ואני נקרעתי מצחוק האמת.

            1. גדול

            2. 😂😂

            3. אחלה יציאה

      1. חחחחחחח
        איזה נטמג כל הכבוד לילד רק שיהיה מוכן לחטוף יום אחד יבוא איזה אריזה לא נורא
        תמשיך לעבוד איתו יש לו את הפלפל זה הכי חשוב, ותנסו להעביר את הזריקה לאמצע הוא כבר נראה מספיק חזק
        פורצה ET

          1. שהכדור ייצא מול הפנים ולא מהכתף, כרגע הוא בסגנון שהולך לכיוון של סטף ויאנג, זה גם טוב אבל מגביל את המיד ריינג', חייבים ללכת לפלואוטר או לקרש. ראינו את סטף השנה בגמר מנצח את בוסטון על הקרש. עבד קשה מאוד בשביל כל סל בצבע.
            והסיפור על הטראש טוק מעולה חחח אבל עד שהוא יגיע לבוגרים שחקנים ישחקו עם פלסטרים על הפה

    1. ענק שמעון, הילד מראה נפלא משתפר בקצב אדיר, חייבים לעבור איתו על המכניקת זריקה זה הגיל. לפי הסרטונים נהיה לו מספיק כוח לזרוק כדור בזריקה נורמלית. אפשר לקנות גם לילד כדור קטן יותר ושיעבוד על המכניקה בדומה לקרי.

    2. שוב עם דריי! הוא לא סצם קבוע בחמישיית הלוחמים כבר שנים. הוא שחקן הגנה מעולה ברמה אישית וקבוצתית ושחקן עם חכמת משחק גבוהה ופוינט-פורוורד משובח עם יכולת מסירה נהדרת וגם ריבאונדר טוב ומעלה.

  7. אמר ג'סטין גטלין – יוסיין בולט לא מהיר ממני . רק ממושמע יותר.
    אמר מייקל ספינקס – מייק טייסון לא חזק ממני , רק ממושמע יותר .

    אמר גרנט וויליאמס – God , grant me some brain

    1. לא מבין מה רוצים ממנו. סל הכל אמר שיכלו לנצח אם היו משחקים נכון יותר או ממושמע יותר. למה שלא יאמין ביכולת שלהם לנצח. לא האשים אף אחד אלא לקח אחריות

  8. תודה מנחם על מעורב משובח שמציל לי את הבוקר בתקופה שחונה זאת. לא הכרתי את הסיפור על קסטר סמניה וזה מרתק ונשמע מוזר שבודקים כמות טסטוסטרון בגוף ספורטאי. הייתי מבין אם זה היה בסופרמן אבל באישה זה מוזר ואיפה ומי מחליט על הגבול?

  9. העובדה ששחקן צריך לבחור בין חיסון לאליפות, היא מהות הכפייה – לשכנע בן אדם לעשות משהו בניגוד לרצון שלו, ע"י פגיעה בפרנסה ובמעמד החברתי.
    יש כאלה שיגידו שזו כפייה למען בריאות הציבור.
    יש מטומטמים שצוחקים עליו בגלל שהוא מצטער על הבחירה בכפייה.
    מה הקשר בין אליפות לחיסון? החיסון הפך אותו לשחקן יותר טוב?
    הסכמה לחיסון – היא לא בחירה אינטלגנטית, היא לא מאמץ, היא לא מראה על יכולת או הבנה, זו בסך הכל הסכמה שידקרו אותך, רמת בחירה של תינוק בברית מילה.

    1. זו לא כפייה . זה מכורח הנסיבות . לשחק כדורסל זה לא לעבוד מהבית , כמו הייטק. הקבוצה משלמת לשחקן כדי לשחק . ואם אי קבלת חיסון מונעת ממנו לשחק , אז בבקשה שיתחסן . לא רוצה ? אף אחד לא יביא אותו בכוח למזרק , אבל הוא ישלם מחיר בקריירה .

      ע"ע קיירי עם הברגים הרופפים בראש, שעדיין חושב שכדור הארץ דיסקה שטוחה.

      1. להציג את החיסון ככורח המסיבות זו היתממות…

        כולנו מכירים אנשים שהתחסנו לא בגלל שהם קיבלו החלטה מושכלת לעשות כן אלא בגלל שהם לא עמדו בלחץ (נרמז או נאמר להם שיפוטרו, הם הודרו מלא מעט מקומות ציבוריים, התקשורת צלבה אותם, "מנהיגי" הציבור השוו אותם למחבלים ועוד ועוד)

        זה היה ארוע פשיסטי חסר תקדים, שרבים לא האמינו שהוא עדיין יתכן אחרי זוועות מלחמת העולם השנייה

        ואני מזכיר – מדובר בכפיית חיסון ניסיוני שלא היה רפרנס אמיתי על בטיחותו ויעילותו לטווח הקצר והארוך

        אז כל מי שתמך בקמפיין הפשיסטי והשתלח באנשים שכל חטאם היה שהם רצו לשמור על האוטונומיה של גופם וסירבו לקחת חלק הניסוי- מוזמן לעשות עם עצמו בדק בית, לחזור בתשובה, להתנצל ולקבל על עצמו שלעולם לא יהיה שותף (אקטיבי או פסיבי) לקמפיין זוועה דומה

        1. כדאי לך ללכת לספרי ההסטוריה וללמוד קצת על הפאשיזם , ולא לעשות זילות שלו.

          גילוי נאות – היתה לי הרבה ביקורת על דברים שנעשו בעולם בתקופת הקורונה . חלקם נעשו בלית ברירה , ולעיתים גם פוליטיקאים ומדינות הרחיבו את הסמכויות יתר על המידה . אם היית שומע אותו מדבר ומבקר לפני שנה ושנתיים , לא היית כותב לי את זה.

          ועדיין – חסרות לך פרופורציות .

          1. כדאי לך ללכת לספרי ההסטוריה וללמוד קצת על הפאשיזם , ולא לעשות זילות שלו.

            גילוי נאות – היתה לי הרבה ביקורת על דברים שנעשו בעולם בתקופת הקורונה . חלקם נעשו בלית ברירה , ולעיתים גם פוליטיקאים ומדינות הרחיבו את הסמכויות יתר על המידה . אם היית שומע אותי מדבר ומבקר לפני שנה ושנתיים , לא היית כותב לי את זה.

            ועדיין – חסרות לך פרופורציות .

            1. אולי כדאי שאתה תלך ללמוד.
              שנתיים אנשים נסגרו בבית חטפו מכות ברחוב, שילמו קנסות איבדו מקומות עבודה הוכרחו לעבור תהליכים רפואיים פולשניים, הוכרחו לחשוף את המצב הרפואי שלהם בפני כל וגם הפכו למושא ללעג והתקפות כולל פה. מה קרה לחסיון רפואי? מה קרה לשבועת היפוקרטס?
              פרופורציות? אני חושש שחסר לך ממשהו אחר

            2. מישהו היכה את קיירי ואיים להכות את וויגינס ? מישהו במדינות במערב ( אני לא מדבר על הסינים ) לקח אנשים בכפייה לקבל חיסונים ? אתה מבלבל במוח . אפילו את המשכורת קיירי הוסיף לקבל .

            3. קיירי לא קיבל 17 מליון דולר, למנוע מבנאדם את פרנסתו את חופש פועלו תנועתו ולחייב אותו בחיסון זה כפייה.

            4. מה קשור קיירי עכשיו?

            5. נחתך באמצע.
              מי שחטף מכות אלא אזרחים שאין להם את המעמד של קיירי ועדיין גם מה שעשו לקיירי וויגינס זה על אותו ספקטרום רק אלימות שונה.
              שאל את האוסטראלים שאל את הקנדים שאל את הישראלים שאל את הארגנטינאים ועוד. מצב שינה מתקדם

        2. אין לך מושג מהו פשיזם. אם היית יודע היית מביןמשאין קשר לפשיזם. הנתונים מראים שהחיסונים עזרו מאוד ואלט שהתחסנו לפחות שלוש פעמים מתים חוליים קשה מקורונה פחות מאחרים והרבה פחות מאלו שלא התחסנו כלל.

      2. איזה ״כורח נסיבות״? איזה השפעה יש לקורונה על סוסי אדם בגיל 25? החיסון גם לא נועד למנוע הדבקה אלא נועד למנוע מחלות קשות. ״כורח הנסיבות״ גרם לממשלת אוסטרליה לשלול לשנתיים שלמות את הזכויות מאזרחים שלהם בצורה חסרת תקדים אבל זה לא כפייה, קיירי כמה שהוא דפוק בראש צודק לגמרי בנוגע של הקורונה וגם וייגנס, פחד מאז ומתמיד מניע את העולם ואנשים מחפשים פעם אחר פעם אוכלוסיות שלא עשו להם כלום ושוללים את זכויותיהם על ידיו.

        1. ראה מה עניתי ל- microwave . לא חיפשו "אוכלוסיות מסויימות שלא עשו להם כלום". אם כבר – חיפשו את כולם.
          הפוליטיקאים והעומדים בראש מערכות הבריאות בכל העולם נלחצו מאוד מהמגיפה . וגם אם היתה לי הרבה ביקורת , בעולם החופשי לא עשו את הצעדים מרצון רע, גם אם הפריזו בסכנות . בסופו של דבר דובר בחיי אדם.

          1. אתה מקשיב לעצמך? שללו מאנשים זכויות בסיס ופגעו בהם בצורה חסרת תקדים, רק בגלל פחד לא רציונלי ללא ביסוס מדעי, יותר גרוע שאתה מצדיק את זה , לא קיים דבר כזה דברים שנעשו מלית ברירה, תמיד הייתה החלטה פשוט הרבה יותר קל לשלוט בציבור באמצעות פחד ותקיפת האחר.

            1. אני לא מצדיק הכל . ולי אישית יש גם כן סיפור לא סימפטי שקשור בחיסוני הקרונה ואצטרך הרבה זמן שאין לי לספר אותו
              ( החיסון פגע בי ככל הנראה ) . אבל אני לא מתבכיין, ולא מאבד פרופורציות.

            2. זהו שכן יש בסיס מדעי והחיסונים הורידו מאוד את המחלה הקשה והמוות לעומת אלו שלא התחסנו.

            3. תגיד הייט, אפשר לשאול אותך משהו?

            4. עגל – כמובן .

            5. רק עכשיו ראיתי.
              עזוב, זה סתם היה משהו קנטרני/נודניקי מצידי
              🙂

      3. בארצנו הקטנה אנשים עוד לא הפנימו מה זו כפייה.
        אולי בגלל שעוד אין לנו הרבה ניסיון בזה (יחסית) ובעיקר עשו לנו.
        הייט – מה שאתה מתאר זו כפייה.

        1. נכון – בהתניית פעולות מסויימות של האזרחים בקבלת חיסון יש אלמנט של כפייה . רמזתי קודם שזה פגע גם בי . היתה תקופה שבה , מכיוון שלא יכולתי לקבל חיסון נוסף אחרי שהראשון פגע בי ככל הנראה ונמנעתי מלקחת נוסף , לא יכולתי להיכנס למקומות מסויימים כמו קניונים ובתי מלון, ובעבודה הייתי צריך להיבדק פעם בשבוע בדיקת PCR , אחרת לא היו נותנים לי להגיע.

          ועדיין – לא לקחתי את זה אישית. יש הבדל גדול בין זה לבין כליאת מתנגדי משטר במחנות , שלא לומר גרוע מזה
          ( ע"ע פאשיזם ). צעדים שננקטים במצב שבכל העולם מזהים כמצב חירום בריאותי ונוגעים לכלל האוכלוסיה , גם אם לעיתים הם מוגזמים .

          ועוד דבר – כמי שדיעותיו עמוק בשמאל, היה הרבה בהפגנות בלפור , מתעב את הנאשם מקיסריה וחושב שחזרתו האפשרית היא סכנה גדולה למשטר בארץ, אין אחד שרגיש יותר לפאשיזם ממני , כאשר הוא באמת כזה.

          1. צ"ל – …גם הם לעיתים מוגזמים , הם רע הכרחי ומוגבל , ועובדה שהם כבר מאחורינו ( שמרות שלא אהבתי את איכוני השב"כ כאמצעי לנטר חיוביים ).

          2. זה שאתה לא לקחת את זה אישית זה מעולה בדיוק כמו זה שכן לקח את זה אישית ופה בדיוק הנקודה מתפספסת.
            מצטער לשמוע שנפגעת, שלא לצורך, מהשיקוי הזה. רק בריאות
            .
            לפי אור אין נזקי חיסון, אלה שקרים.🤷🏻‍♂️

            1. הנושא שאני מעלה פשוט – טעויות של ממשלות נעשות תמיד. השאלה היא אם במזיד או לא .מגיפת הקורונה הכניסה ממשלות וראשי מערכות בריאות לחרדה ולעיתים להיסטריה בכל העולם . ולעיתים היו צעדים לא מידתיים , שגם אם לא אהבתי, אני יכול להבין שננקטו מתוך אי רצון לקחת סיכונים.

              לא יודע מה אמר אור – בוודאי שיש נזקי חיסון . וכפי שאמרתי – נגרמו גם לי אישית ( המקרה שלי נפל ככל הנראה בסטטיסטיקה של אחד למיליון. לא משהו שמסכן חיים – אפילו לא קרוב לזה . אבל לא סימפטי , הטריד אותי חודשים ארוכים, ולקח לי זמן להיפטר מזה).
              משרדי הבריאות בכל העולם לא הודו ולא יודו בכלום , כי זה פתח לתביעות ענק.

              ועם זאת , החיסונים היו הכרחיים ועשו את העבודה. תמיד יש מי שנפגעים . גם בחיסוני השפעת שניתנים כל חורף היו מקרים נדירים של מי שהחיסונים חיסלו סופית…

            2. נו באמת shadow, חשבתי שאנחנו לא בעסקי הכנסת מילים לפה
              "שקרים על נזקי החיסון" =! "אין נזקי חיסון"
              אני בטוח שאתה מבין למה התכוונתי, ואם לא יש למטה את קישור לפוסט ההוא עם התגובות של האשך

            3. אולי הבנתי לא נכון קבל ביטול הכל טוב

          3. דבר נוסף פשיזם זו מילה שמאחוריה בנו רעיון שמושטת על משמעות המילה. אולי כדאי להבין את המשמעות קודם כל כדי לקבוע האם זה פשיזם או לא. כלומר זה לא חייב לחזור במדוייק על ההיסטוריה ברמה הביצועית אבל כן חייב להכיל את אותם דפוסי מחשבה.
            .
            אם זה עוזר אתה יכול להמציא מושג חדש כמו שעושים יום יום בשביל מניפולציות, נניח קורו-פאשיזם, נאו-פשיזם, פשיזם-מתגונן, היפי-פשיזם ועוד

          4. ביבי גרוע ועוסק בפולחן אישיות, אבל לא פחות ממנו גם לפיד המלוקק, גנץ, בנט תאב הבצע, הורוביץ החלאה, מיכאלי הבורה, ליברמן הנבער, בן גביר חדל האישים וכו'. אותם אפשר דווקא להכליל ולציין כי הינם רקובים עד העצם.
            עצוב גם שמחנה "רק לא ביבי" עקר מכל מני ערכים של אהבת האדם והזולת, בדומה מאוד למעריציו של נתניהו.

            1. +1 לגבי הכל!
              פתק לבן או לא הולכים?

            2. אינני אוהב פוליטיקאים . רובם "מתלכלכים" אחרי תקופה בשלטון, גם אם התחילו עם כוונות טובות ( ולרובם לא היו כוונות טובות מלכתחילה ).
              ובכל זאת , יש הבדלים גדולים בין הנאשם מקיסריה לבין האחרים שמנית. נגד הנאשם יש הליך משפטי עם כמה תיקים ומספר כתבי אישום . והוא לקח מדינה שלמה בת ערובה עבור האינטרסים האישיים שלו והסית מחנה שלם, באופן שאף פוליטיקאי אחר אצלנו לא היה מעז לעשות ( גם לא במדינות מערב-אירופיות ).
              כדאי שתזכור תמיד שהדמוקרטיה , עם כל חסרונותיה , היא השיטה הפחות גרועה , אני לא רוצה לחשוב לאן נגיע אם הנאשם ישיג את זממו ויקבל את ה-61 שהוא כל כך רוצה. בעצם – אני יודע היטב…

            3. לא טענתי משהו נגד הדמוקרטיה. זאת בהחלט השיטה הטובה ביותר, אך אלה שמניתי – יחלקו על דברינו וממילא ינצלו אותה לטובתם האישית.

            4. אל תשלה עצמך – גם כשאתה לא מצביע , אתה מצביע.

            5. לא להצביע. הדרך לשבור את המערכת היא להפסיק לשחק את המשחק המטופש הזה כאילו לקול שלך יש באמת ערך. אתה בסך הכל בוחר מי ישדוד אותך.
              גם אם נכנסו למערכת "בריאים" המערכת משחיתה אותם עד היסוד. זו טיבעה של פרמידה ככל שאתה עולה למעלה ככה אתה מתעצב ומצטמצם לצורה המחודדת בקצה. ככל שאתה יותר למעלה ככה אתה יותר סוציופת.

      4. אנחנו מדברים על פייזר?
        חיסון שווק כ 95% יעילות לקוהיד אבל פחות מ10% יעילות לאומיקורן. ואם תקח עוד שליש מנה תהיה עוד 45% יעילות. מי פה האידיוט???

    2. הוא נאנס – הכניסו חומר זר לגופו בכפייה – שלמעשה מסכן אותו פיזית הרבה יותר מכל אונס רגיל.
      אבל לא תשמע את שורפי הגברים כאן בהופס אשר מעלים על המוקד באקסטזה כל גבר שנאמר עליו שהטריד מינית נחלצים להגנתו.
      להיפך.
      הם צוחקים עליו ומעודדים את האנסים ותומכים באונס.
      זאת ה"נאורות", ה"ליברליות" והמחשבה בשמאל הקיצוני.
      שמאל קיצוני = ימין קיצוני = פאשיזם.

      1. מנפלאות האגף "ההומני" בהופס.
        אולי נחכה לחוכמה בדיעבד של ינון יבור.
        חס וחלילה פאשיזם, זה פלורליזם "האמת", שאתה לא מבין אותו כי אתה לא מספיק נאור.

        1. שמע לקחת את זה רחוק…
          אני לא אוהב את הביטויים לגבי נדל"ן בראש וכו', כי לדעתי הם מקטינים ומזלזלים, אבל אתה באמת צריך קצת להרפות.
          בנוגע לנושא עצמו – זה נפלא וקל מאוד לשפוט בדיעבד, בטח ובטח כשאין ולא היה לך שום אחריות כלפי שום אדם מלבד עצמך. ההחלטות שהתקבלו בזמן הקורונה היו בגבולות הסבירות ואפילו נכונות פלוס, בהתאם לידע ולהבנה של המחלה בזמן אמת, ובהתייחס לכך שמדובר בהחלטות גורפות על אוכלוסיות שלמות ולא החלטה אישית של אדם על עצמו ומשפחתו.
          אני עוד זוכר את ההמלצות להסתובב עם כפפות – זה לא נראה לכם כעת הזוי? אבל זה כל העניין – בדיעבד הכל יכול להיות הזוי.
          וכמו שכתבתי כבר קודם ישנה נקודה אחרת שכולכם מתעלמים ממנה: ההחלטות שהתקבלו היו עבור ציבור שלם, לא עבור אדם ספציפי. גם אם אני יודע שאני אנהג כאדם אחראי ולא אגיע לעבודה/לקניון אם ארגיש רע, המדינה לא יכולה לסמוך על *כל* האזרחים שינהגו כך – פשוט כי המחיר עלול להיות כבד מאוד כלפי כלל האוכלוסיה אם מישהו לא נוהג כך. ובזמנו, לפני החיסון ולפני מה שידעו על המחלה הזו, למעשים כאלו בהחלט היו יכולות להיות תוצאות הרסניות.
          אז אפשר לבכות כמה שרוצים על חקיקה ואכיפה מחמירות ודרקוניות, אבל זה רק בגלל שהתוצאות האפשריות של אי עמידה במגבלות היו יכולות להיות בעיתיות מאוד עבור כלל החברה.
          יש בספר החוקים, וגם אגב בהלכות הדתיות, הרבה מקרים שבהם עושים דברים "ליתר ביטחון". ישנן מגבלות מהירות ותנועה של 50 קמ"ש במקומות מסוימים גם אם ניתן לנסוע בביטחה במהירות קצת גבוהה יותר. ישנם איסורים על הקמת קזינו למשל כדי למנוע מאנשים להידרדר (יותר מעכשיו) להתמכרות להימורים. ישנו איסור שימוש בסמים שונים כדי למנוע התמכרות, לאו דווקא בגלל השפעת שימוש בודד בסם. ויש גם דברים שלי יותר מוזרים בעיניי, מעולם הדת, כמו איסור לנסוע על אופניים בשבת כדי שבטעות לא יתקלקלו ותצטרך לעבוד כדי להחליף שרשרת וכו'.
          אז הכבדה בחוקים שפוגעת בחלק מהאוכלוסיה זה לא דבר חדש. בטח כשהעולם לא ממש יודע מול מה מתמודדים. בדיעבד כולנו חכמים (ומחוסנים!) ולכן זה נראה over-kill, אבל בזמן אמת רוב ההחלטות (גם אם לא הסכמתי עם הרבה מהן) היו בגבולות הסביר, בהתייחס לפוזיציה ולאחריות של מי שקיבל את אותן החלטות.

          1. ינון גם בזמן אמת שום דבר לא היה בגדר הסביר זה שתשנה את המציאות כדי שתתאים לנרטיב לא תשנה את העובדות בפועל . התקבלו החלטות הזויות ללא הצדקה (דיברנו על כך בזמן אמת אין ספור פעמים אבל האגף ההומני תקף כל מי שמתנגד להגבלות הזויות) . הנזקים שנגרמו מההחלטות של הקורונה פגעו הרבה יותר מאשר הקורונה עצמה . הדוגמאות שאתה נותן בכלל לא קשורות .

            1. שיר נפלא!

            2. לפי חוכמת הבדיעבד הייתי אמור להיות כבר מיליונר..אריאל זילבר הוא גאון מוזיקלי וזה לא בדיעבד.. בשירות הצבאי שלי יום אחד לפני איזה 15 שנים לקראת סופו שרתתי באזור מתת. עולה לאוטובוס לצפת באיזה חמישי בדרך הביתה ואחרי עולה אדם חרדי, מזוקן,
              מסתכל עליו וקולט שזה אריאל זילבר.. לא העזתי לגשת אליו. מבחינת החילוני הגמור כמוני זה היה הכי קרוב לאלוהים ..
              (מבחינה מוזיקלית כמובן)

            3. לא קלטתי את כל המילים א בל אחלה שיר ומנגינה מצויינת!

          2. סביר בעיני מי? לא בעיני ולא בעיני רבים.
            אתה ישן עמוק עמוק אל תיתן לי להפריע לך.
            אין לך נדלן אצלי בראש אולי זה מה שיש לך בראש כשאתה קורא תגובה כזאת. אתה לא המרכז. התגובה היתה בשביל להציג את האבסורד של החוכמה בדיעבד שאתה היית בזמנו זה שקפץ (בדיוק כמו עכשיו) להציג את האירוניה.
            אתה יודע איזו מילה מתחברת לחוכמה בדיעבד? אני אתן לך להשלים.
            תסלח לי שאני אמנע מלהכנס לסלט הלא קשור שיצרת כדי להסיח את השיח מהדבר העיקרי. אתה ממשיך לעשות רציוניליזציה להנחות המוטעות שלך וחושב שזה משנה משהו. כל מי שהיה קשור להחלטות בזמן הקורונה אמור להיות מפוטר ממזמן ועוד תגיע השעה להתחשבן איתם.
            .
            נ.ב
            .
            אם אני מבין נכון כל מה שאתה לא "ידעת" או "המומחים/מקבלי ההחלטות" זו חוכמה בדיעבד. אולי תרים טלפון לגלילאו לדון בעניין.

            1. 1. אתה, ולא אני, שמת אותי במרכז כשהזכרת את הטוען ולא את הטיעון.
              2. אני לא יודע איזו מילה מתחברת לחוכמה בדיעבד. יש כמה. לא יודע למה אתה מתכוון.
              3. המשפט האחרון שלך לפני ה- "נ.ב." ממצה את אי ההסכמות בינינו, ולכן לא חושב שאיש מאיתנו ישתכנע (גם לא הייתי טורח לכתוב תגובה ארוכה אם לא היית מזכיר ספציפית את שמי).
              4. לגבי ה-"נ.ב.": שלח לי את הוואטסאפ שלו. נשמע שיש לנו כמה עניינים לדסקס.

            2. סבבה מקבל את עניין הזכרת השם שלך למרות שהסברתי באיזה קונטקסט זה נרשם, ברח לי הרגל הופסי טיפוסי של עוקצנות.
              בכל מקרה אתה צודק גם בסיפא. יש ביננו תהום, אני לא סגור על זה שזה פערים בערכים, אולי, אני לא מכיר אותך מספיק אבל אני חושב שזה יותר הבדלים באיך אתה חושב שצריך להכיל את אותם ערכים על הציבור. אתה, למייטב הבנתי חושב שצריך להכריח אותו ואני חושב שצריך לשכנע אותו. וכשאני אומר לשכנע, אני לא מתכוון ל"לשכנע" בשיטות של מאפיה.
              .
              בנוסף יש ביננו פערים עצומים באיך חווינו את המגיפה בגלל מיקום גאוגרפי.
              אני יכול להגיד לך שישראלים עברו את אחת ממתקפות התודעה המרושעות שנעשו לאחרונה. אולי תתקשה להבין מאיפה אני מביא את הקביעות האלה אבל אין לי ממש דרך לבהר את זה יותר בדיונים במדיומים כאלה וגם ככה אתה רואה שזה לא באמת שמישהו מקשיב.
              אם באמת תרצה לדעת תצטרך קודם להכיר בעובדה שטעית למרות שהיו אנשים שממש צעקו בזמן אמת לעצור את הטירוף, שעדיין לא הסתיים דרך אגב, ככה שאני אפילו לא סגור על "החוכמה בדיעבד", ושנית תצטרך באמת לשאול ממקום של רצון לדעת.
              .
              רק לשם הבהרה אתה כאילו טוען שיש רק צד אחד של הנרטיב, שבו אתה בחרת, ולכן היו רק סט אחד של החלטות שיכלו להתקבל, אבל האמת שהיו הרבה מאוד מתנגדים מכיוונים שונים שלא היו גוש אחד וחלקם לגיטימיים יותר או פחות, שאלה של השקפה, אבל מה שברור לחלוטין לכל בר דעת בעיני, גם בזמן אמת הוא שדרך קבלת ההחלטות והביצוע שלהם לקוח ישר מספר הטריקים של משטרים טוטאליטארים, זה שהכלוב נוצץ יותר לא אומר שאתה נשדד, זה לא הזהב שלך זה של האדון שלך שהוא הבעלים של הכלוב.
              .
              ואם כבר בעניין שירים מציע את שלמה ארצי במטוס סילון, לקח לי הרבה שנים להבין את המשמעות של השיר עבורי.
              .
              https://youtu.be/pMHdTIx2yrI

            3. גם שיר נהדר, ומילים לכאורה סתומות אבל עם מסר.
              הייתי בהופעה שלו לפני כמה שבועות, ותמיד יש את הדסוננס הזה בין הנאה מהשירים המצוינים, לעצבנות על זה שהוא שוחט אותם עם ביצועים ואלתורים מוזרים ומיותרים.
              אני לא מוצא ענין והיגיון להמשיך בדיון ההוא, ולכן אשאיר זאת כך. כנראה לא רק שחווינו את אותם ארועים באופן שונה, אלא גם פירשנו אותם אחרת.
              מאחל בריאות (פיזית ונפשית) לכולנו

            4. נ.ב
              .
              חיים לפי מבחן התוצאה ברמת המאקרו הם לא מעט פעמים הרסניים כי יכול להיות שתהיה תוצאה אבל רק בעתיד, כמו סכרת. ולכן לשאלתך חוכמה בדיעבד מתקשרת למילים כמו לא-חוכמה, טיפשות, טימטום, נאיביות, חוסר מודעות ועוד, מחק את המיותר.
              .
              בשביל לא להיות חכם בדיעבד ולהבין איך אפשר "לדעת" דברים בזמן אמת צריך דיון שלם אבל על קצה המזלג כדאי להבין שזה לא איזה דברים אתה מחליט, שזה חשוב בפני עצמו, אבל קודם חשוב איך אתה מגיע להחליט על דברים מסויימים ואיך אתה מאמין שצריך להוציא אותם לפועל ככה אתה יכול להמנע מספר רב של פעמים של חוכמה בדיעבד שאם תחשוב על זה, זו היכולת שלך להגיד לא יודע, אם אני זוכר נכון גם בזמן אמת תמכת בצעדים הנוקשים ולא ממש היית קשוב לטענות מנגד ובאופן מפתיע או שלא גם היית הראשון לבוא עם ההסבר של חוכמה בדיעבד.
              .
              נ.ב 2
              .
              אני יודע שאנשים נבהלים מאיזכורים של שנות השלושים והארבעים אבל אי שם לקראת סוף שנות השלושים כששרפו ספרים ואסרו על אנשים לעבוד במקומות מסויימים או להסתובב במקומות מסויימים אף אחד עוד לא חלם על מקלחות ורכבות, בעצם כן היו כמה והם אלה שברחו והצילו את עצמם בזמן.
              "כצאן לטבח" בדיוק כמו יציאת מצרים הם קונספטים שחוזרים עליהם בלי סוף בלי להבין את המסר שלהם.
              .
              אז רק בשביל להבהיר שלא ישתמע שאני איזה חכם גדול יודע כל שמצית רגשי נחיתות וחרדות במגיבים אחרים, אומר שגם אם הייתי טועה לגבי הנתונים עצמם או הערכות כאלה ואחרות ובטוח שטעיתי, לא הייתי טועה בערכים עצמם שהבסיסי שבהם הוא לא לחייב ולכפות על אף אדם בניגוד לרצונו שום דבר!, אם תאמץ את הערך הזה ללא סייג תבלה פחות בממלכת החוכמה בדיעבד.
              אם כן וגם כלל ברזל, אף פעם אל תעמוד לצידו של הפוליטיקאי.

            5. Shadow, ההסתה של הממשלה ומשרד הבריאות, בחסות התקשורת, וסתימת הפיות, התרחשו כנראה בגלל השימוש בכל מני חברות פרסום ויחסי ציבור. האחרונות מעסיקות אנשים שיהיו מוכנים גם למכור את משפחתם תמורת קידום מוצר, רעיון וכיו"ב. מעבר לכך, מדובר לרוב בכל מני אנשים חלקלקים ולא נעימים, שחושבים על עצמם כעל גאונים גדולים ואולי גם חסידי הליברליזם, אך בפועל לא נדיר למצוא ביניהם כל מני מטרידים מינית, סוטים ואנשים בעלי נטיות רודניות.

            6. אלכס מאורת הארנב היא עמוקה ומלאה בסיוטים הגרועים ביותר.
              בגדול אין כמעט אף פוליטיקאי או אישיות ציבורית שהוא לא סוציופת הם כמעט כולם חולי נפש, לכאורה.

            7. אמת שאדו פוליטיקאי=נוכל שודד בוזז גנב רמאי גוזמאי. כל מילה שקר הכל פרופוגנדה גם בתקשורת לכן לא ראיתי "חדשות" כבר כמה שנים חחח. כל ידיעה ב"חדשות" זו שאלה של מי מממן את הידיעה.
              יש עוד אנשים שמאמינים שהממשלה ודומיהם דואגת להם, חושבת עליהם או לטובתם חחחחחחח. הכל זה כסף.

          3. איזו חפירה יינון.
            גם בזמן אמת זה היה שטות מוחלטת והיו מספיק שצעקו את זה בקול רם וצלול.
            החלטות שנועדו לכסתח מוות המוני. והיו פחדנות מוחלטת.

            חבר לעבודה שלי חטף השבוע התקף לב אחרי שלקח בוסטר. זה מזכיר לי את מלחמת העולם הראשונה שאנשים מתו מהמסחכה הכימית כי לא אמרו להם להוריד את השסתום. והזריקות לעצמם אנטרופין כי הם חשבו כי הם חולים .
            בסוף היום זה עליך לא על המומחים.

            1. לא מלחמת העולם הראשונה. אלא מלחמת המפרץ הראשונה של 91

            2. מדוייק עידו

            3. חחחחח מלחמת המפרץ זה עוד פרק בספר הטריקים של המתקפה על התודעה הישראלית, האמריקאית ושל לא מעט שותפים בעולם.
              הזיה מוחלטת שרק פרק ב הצליח להתעלות על הראשון, אומרים שבדרך כלל סרט ההמשך הוא פחות טוב אבל פה היתה התעלות ברמת טרמינייטור 2.

            4. אני והוריי ואחי וגיסתי והאחיינים ועוד ממשפחתי המורחבת התחסנו שלוש פעמים ואף אחד לא נפגע וגם לא הייתה כל תופעת לוואי משמעותית (אצלי למשל לא היה דבר וגם לא קל).
              החיסונים עזרו הרבה בהורדת התחלואה הקשה והתמותה.

          4. ישנן כמה סיבות חאסור רכיבת אופניים בשבת וביניהן עובדין דחול (דבר שרגילים לעשות בקביעות ביום חול אסור לעשותו ביום שבת קודש) או מהחשש שיצאו עם האופניים מחוץ לתחום שבת.

            1. הכוונה לפעולות שאיהן פעולות אנושיות בסיסיות כמו להתלבש אלא פעולות מהסוג של רכיבה באופניים.

      2. Jose max, מסכים איתך לגבי הכפיה. אינני יודע אם שימוש בלחץ על מנת לגרום לציבור אנשים להזריק משהו משול לאונס, במובן של כפיה מינית, אבל עדיין מדובר במעשה שטני, במסווה של דאגה מזויפת לבריאות הציבור.

        מדיניות זאת ננקטה במדינות רבות ברחבי העולם, אך אתייחס למתיחת הקו שעשית בין השמאל הקיצוני לימין הקיצוני ואסכים איתך. לא אחת, הדמיון בין אידאולוגים ואופורטוניסטים שונים, הרואים עצמם בקצוות מנוגדים, גדול הרבה יותר מכפי שהיו מעדיפים לחשוב.

        זהו המצב, למשל, במדינה. אנשים מלוכלכים ונבערים כמו הורוביץ ובן גביר הרבה יותר קרובים במשנתם מכפי שהם עצמם רואים את הדברים וכמובן ציבור בוחריהם הסומא. רשימת הקבס כוללת גם את ביבי, בנט, ליברמן, לפיד ופוליטיקאים רבים נוספים – כולם אנשים קצרי רואי, שמשתמשים בהסתה על מנת לקדם את מטרותיהם וסוגדים לממון, הוא בורא העולם היחיד שלהם.

      3. מה יש פה עוד שורפי גברים חוץ ממני? תזכיר לי אשך בהזדמנות אולי אכתוב לך איך זה להיות גבר ולנסות לנהל את השיח הזה אל מול גברים אחרים, יכול להוציא את מילון "הברכות" השלם כבא . אה ולמרות זאת אני מסכים אתך שלחסן בכפייה או להעמיד במצב שוויגינס מתאר זה חרא. אגב בישראל עדיין יש תקנות חירום מול הקורונה שברור לכל בר דעת שאין בהם צורך במצב הקיים. פרוטוקולי הקורונה וההסכמים עם פייזר מושחרים וסגורים לציבור… אין ספק שההתנהלות בלשון המעטה רחוקה מאידיאלית. מסכים אתך שקיצון בין אם משמאל או מימיו הוא רע.

      1. השיקוץ כבר הגיב לזה חחחחחחחחחחחח איזה חננה
        ירוצו צחוקים איתו בעונה הבאה
        כולם לומדים לעשות עליו פוק בציבור

        https://twitter.com/BleacherReport/status/1549788047360786433?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1549789387893968896%7Ctwgr%5E%7Ctwcon%5Es4_&ref_url=https%3A%2F%2Fsports.walla.co.il%2Fitem%2F3519558

  10. אני עושה לכם היכרות עם אזייה ריברה מי שלא מכיר את הבן אדם הוא היה זוכה בתחרות הטבעות קליל ביותר אם היה משתתף בNBA.
    הוא עושה דברים שבן אנוש לא מסוגל לעשות גם לא בNBA. עשה 50.5 ורקטיקל השנה הוא מעביר מאחורי הגב ובין הרגליים באוויר, קופץ מעל 2 אנשים, דברים מטורפים פשוט.

    https://www.youtube.com/watch?v=kKUZNjDAFzU

    1. חחח אייזייה ריברה פראייר ליד גי דופוי דה פרנץ' ווילן, אבריבאדי הייטס כריס וכמובן ג'ורדן קילגנון האלמותי. יש כבר 4 עונות של דאנק ליג – תתקדם טריי

      1. ריברה מנגב את דופוי
        הנה הדאנקים של דופי הכל אצלו בין הרגליים הוא וואן טריק פוני והוא לא יכול לעשות את מה שריברה עושה.
        זה הדאנק הכי מטורף של דופי
        https://youtu.be/2pTEic47rxo?t=132

        קילגנון גם חזק מפה זה 4 דאנקים מדהימים
        https://youtu.be/wRGhXZmQ9FY?t=114

        היתר חלשים

        ריברה זה רמה אחרת לגמרי-הוא מס 1 בעולם דאנקים כמו שלו אף אחד לא יכול

  11. הלא נודע מכניס אנשים לפניקה ומשם לקבלת החלטות תחת לחץ. החיסונים נכון\לא נכון, ייקחו שנים לדעת את התשובה.
    על וויגנס הופעל כמו על כולנו לחץ להתחסן. להגיד מצטער על זה עכשיו זאת שטות והופכת אותו לקטן, הרי אם בתחילת השנה שעברה ייתנו לו את אפשרות לדעת מראש שהוא יזכה באליפות ויהיה שחקן סופר משמעותי בקבוצה הזאת הוא יסרב לקחת את החיסון? וואלה לא מאמין לו.
    הבנתי שבעולם של היום כולם משקרים בהינתן האינטרס האישי שלהם, ואין לזה שום משמעות מעבר לרעש סטטי כזה או אחר.

    1. Kobv – חוסר היכולת שלך להבין מציאות מורכבת הוא מדהים.
      מה לא ברור?
      שמח על האליפות, מצטער שהועמד בבחירה אם לקחת חיסון או לשחק, והתחסן.
      זה כל כך מסובך?

        1. בוחן פתע:
          על מה וויגינס שמח יותר
          -על החיסון המוצלח ושהוא בחיים?
          -על האליפות המופלאה?
          -שהוא קנדי?
          כשהוא לא במינסוטה?

      1. ברור אחלה וויגנס, אילצו אותו להתחסן בכפייה (שלילת פרנסה זה כפייה) אני לא יודע עם זה מצחיק או עצוב שאגף ההומני שתולה גברים בציבור על כל תלונה על הטרדה מיניות שותק ותומך בכפייה הזאת.
        https://hoops.co.il/?p=242647
        עצוב להסתכל ולראות תגובות שלפני שנה ושנתיים באתר.

        1. זה אירוני למדי שכל אותם "פמיניסטים" ונאורים בעיניי עצמם שקצף עולה בפיהם כל פעם שגבר כלשהו מואשם במשהו (גם אם זה רק מילה נגד מילה או שמועה), אשר כ"כ נהנים לצלוב, להעלות על המוקד ולהשמיע דברי שטנה כמו איזה KKK כל אחד שמסרב ליישר איתם קו כאן (ואני יודע שאתה אחד הנפגעים העיקריים כי אתה טורח לנסות לדבר איתם), הם בעצם הדבר שהם הכי שונאים… ציידי מכשפות.
          רק שאצלם המכשפות הם גברים.

            1. אתה ממשיך לישון אור? יש מספיק מידע שלא תקבל בארץ בטח לא בערוצים המרכזיים אבל אם תבדוק תמצא וזה מתפתח. לפני שנחזור שוב לחכמה בדיעבד הנקודה היא לא הפרטים עצמם אלא העובדה שכפו על אנשים ושסגרו אותם בבתים חסמו דעות הורידו ערוצי תוכן שלמים ברשתות החברתיות והעובדה שכמעט כולם חזרו לשדר את אותם הדברים שניסו להגיד משך כל הזמן אומר שנעשה פשע נגד חופש הביטוי. אבל שהפשע לא יטעה אותך הפשע האמיתי נעשה בחסות הצנזורה על חופש הביטוי. פשע על פשע מה שנקרא.
              חוזר ואומר לפחות לגבי, אם אתה רוצה להתחסן אין שום בעיה אבל אתה לא יכול לחייב אותי. הויכוחים שנוצרו לגבי בטיחות החיסונים נבעו בראש ובראשונה מהצעדים הטוטאליטרים בניסיון לחייב/לכפות/לשדל/לגרום לכולם להתחסן. וזה אל תשכח מגיע ארי סגר כבד במיוחד בארץ(מקרי?) שכבר הביא למצב לא יציב אישי וחברתי.
              אם מלכתחילה אף אחד לא היה ניגש לזה בצורה הזו כל הויכוחים היו נמנעים.
              אבל יש סיבה שבחרו בדרך הזאת וזה כבר לדיון אחר.

            2. איפה ראית שאני תומך או תמכתי בסגרים ודברים כאלה? אם יש לך משהו להגיד סבבה אל תפנה את זה אליי
              .
              בסה"כ מצחיק אותי הסיבוב ניצחון של האשך פה, גם להמציא שקרים (או להעתיק ולהדביק אותם במקרה שלו) כדרך להתנגד לחיסונים זו בעיה שאף אחד אף פעם לא לוקח עליה אחריות בדיעבד

            3. בסדר אני לא מתערב בצורך הקטנוני שלך או שלו להראות למי יש יותר גדול. אלה עניינים הרבה יותר חשובים, אני בסך הכל אומר שהדליקו אנשים כמו שעושים כבר מלא זמן (ע"ע "מתקפה על התודעה") בזה שסגרו אותם וניסו להכריח אותם להתחסן בטענות שונות ומשונות אז ברור שגם יתפתחו תאוריות נגד.
              אז שוב השורה התחתונה שזה לא העניין העיקרי אבל אם כבר נתקעת על זה אני לא חושב שאשך טעה. אני לא יודע אם כל המידע היה מדוייק אבל אני עדיין כופר בבטיחות החיסון שלא לדבר על היעילות שזו בדיחה בפני עצמה, גם כי יש מספיק עדויות בעידן של הסתרה ככה שבעתיד אולי נהיה שוב חכמים בדיעבד וגם כי ההנחה שלי היא שצריך להוכיח שהחיסון בטוח ולא להוכיח שהוא מסוכן עניין של ברירות מחדל ולוגיקה.

        2. זה גדול.
          מותר כבר לגלות שה FDA ממומן על ידי פייזר? שהעומס הויראלי יצא בדיוק הפוך ממה שעגל ידידי חקר ומצא? או שזה מוקדם מידי?
          השבוע באוסטרליה כבר מותר לקחת מנה ראשונה ושנייה של פייזר ביחד. לא צריך לחכות בכלל. הכל סבבה.

          1. עידו אל תפריע לאנשים בשנת הצהריים הכי ארוכה בהיסטוריה שלהם עם כל הצעקות האלה.
            חוץ מזה אל תתעסק עם האקדמיה זה "עגל" הזהב "המודרני"😉
            .
            אתה עדיין חושב שזה ימין ושמאל? כי אם כן, וזכור לי שאתה בשמאל אז לא מאוחר להתעורר עדיין אבל כדאי לפני שיהיה מאוחר מדי.

            1. עגל ידידי, לא צריך להציל את כולם החיים זה לא סופרמן 3.
              כן זה מדבק בטירוף, הפעם השנייה היתה הרבה יותר קלה.
              בשלישית זה היה צינון קל וגירוד בגרון. מחכה לרביעית.
              אולי במקום שיקויי קסם תסבירו לשיפול BMI 25. זה סוד החיים.

            2. אתה סתם פוסט-טראומתי ממה שהממשלה שלכם עשתה
              עזוב אותך, שמעתי שקנית (שוב) חולצת אליפות של פורטלנד
              🙂

            3. ליגת קייץ בייבי!

        3. פיקטיבי
          אתה נכנס לבור חדש על אותה תבנית של הבור שבדיוק הספקת לצאת ממנו.
          מה זה האגף ההומני?
          מי בדיוק שייך לקבוצה הזאת?
          מה משרת השימוש בשם הקבוצה המעורפל הזה?
          אם יש לך טענה כלפי מישהו למה במקום לטעון כלפיו אתה מסמן כביכול קבוצה לא מוגדרת של אנשים?
          .
          כאילו ברור לי למה נעשה השימוש הזה, אבל מכיוון שאתה רק אימצת אותו בלי להבין מדוע המגיב שהמציא אותו משתמש בו אולי כדאי שתבחן את הבחירה שלך לאימוץ זה.

            1. מה הטעם בעמימות?
              למה אתה לא יכול לציין מי בקבוצה הגדולה הזאת?

            2. אגב, על פי הקישור שלך מדובר בקבוצה ריקה כי לא ראיתי שם אף אחד שתמך בכפיית חיסונים על אף אדם.

            3. הצדקה של שלילת פרנסה, מסוכן לציבור…ושטויות הזויות רק על אדם שבחר לא להתחסן

            4. א) מי?
              ב) זה לא חיסונים כפויים כמו שטענת מקודם

            5. אגב, איך אתה יודע שהקבוצה שבראש שלך תואמת את הקבוצה שבראש של המגיב ממנו אימצת את הביטוי?

  12. מנחם, מעורב מצוין ותודה על כך.
    נושא קאסטר סמניה הינו כמובן מורכב ורגיש. הרצה מדרום אפריקה התפרסמה ב-2009. אז, בהיותה בת 19 ואלופת אפריקה טריה ב-800 מטר לנוער, היא זכתה בברלין גם בתואר העולמי במקצוע. לא ניתן להתעלם מהמראה החיצוני שלה ומטבע הדברים, המתחרות שלה טענו כנגד השתתפותה. בעשור הבא, סמניה המשיכה לעשות חיל וזכתה בין היתר בשתי מדליות זהב אולימפיות בשמונה מאות מטר.

    בעקבות מקרים נוספים של אתלטיות שהוגדרו כ"אינטרסקס" (או Dsd – Disorder of sex development), התאחדות האתלטיקה הבינ"ל קבעה ב-2018 כי אתלטיות שרמת הסטסטוסטרון בדמן עולה כמות מסוימת, לא יוכלו להתחרות במרחקים בין 400 ל-1500 מטר אלא אם יזריקו חומרים מסוימים להורדת הטסטוסטרון. לא ברור מדוע דווקא התמקדו במרחקים אלה, אך ייתכן שישנו קשר לשיאיה האישיים הנהדרים של סמניה בשלושתם: היא האישה היחידה אי פעם שירדה מארבע דקות ב-1500, משתי דקות ב-800 (1:55) ורצה 400 פחות מ-50 שניות. טווח הצטיינות יוצא דופן במקצועות שלא תמיד דומים בדרישות הפיזיולוגיות שלהם ובמסלולי אספקת האנרגיה בהם.
    כך חזינו בטוקיו בגמר 200 המטר בביאטריס מסילינגי ובכריסטין מבומה הצעירות מנמיביה – כשהאחרונה זכתה במדליית הכסף, אשר מחזיקות גם בשיא אישיים נהדרים – פחות מ-50 שניות ב-400 (אך נמנע מהן להשתתף במקצוע בשל ההגבלות של רמות הטסטוסטרון).
    כאמור, מדובר בנושא מורכב, שמתנגשים בו מספר עקרונות וזכויות. האתלטיות הללו נולדו כך וזהו מצבן הטבעי. בניגוד לאתלטים רבים בעולם, הן לא נטלו סמים וחומרים ממריצים. הזרקת החומרים שמדכאים את רמות הטסטוסטרון עלולה לגרום להן לבעיות בריאותיות שונות (סמניה עצמה העידה כי ניסתה זאת והדבר גרם לה להרגיש רע). עם זאת, ראוי גם לנסות ולקבוע תנאי תחרות שווים עבור האתלטיות (אם כי הדבר הפך למגוחך לאור היקף השימוש בחומרים אסורים שמאפיין את האתלטיקה כמעט בכל הרמות ובכל העולם), לכן ייתכן שישנו מקום גם לאסור על האתלטיות בעלות ה-DSD לקחת חלק גם ביתר המקצועות.

    כך או אחרת, כל הכבוד לסמניה, אישה שאוהבת את הספורט, שזינקה למוקדמות 5000 המטר, מקצוע שרחוק להיות החזק שלה, במזג אוויר חם מאוד, ורצה כפי יכולתה.

    1. זה כמו לא לתת לשחקנים מעל 2.05 לשחק כדורסל באולימפיאדה בגלל שבארץ אין לנו אף אחד בגובה הזה.
      .
      כן יש לה יתרון פיזי, וזה יתרון מולד. היא לא צריכה להעניש על כך.

      1. אכן,
        אבל השאלה שצריך לשאול למה יש בכלל הפרדה בין גברים לנשים בספורט,
        ואיך שומרים על האיזון הזה.

        לדעתי המקרה הזה שונה מהותית מגבר שמחליט להפוך לאשה, פה מדובר במישהי שככה נולדה,
        ואין לה צורך להתבייש במה שהיא.

        1. ודאי שאין לה, ולנשים נוספות במצבה, במה להתבייש. היא נולדה כך, לא נטלה שום חומרים ולא אשמה בכלום. התופעה כנראה רווחת (באופן יחסי לשאר העולם) בחלק מהמדינות שנמצאות בדרומה של יבשת אפריקה (בוצוואנה, נמיביה ודרא"פ).
          עם זאת, כאשר היא מתחרה לצד נשים בעלות טסטוסטרון נמוך יותר, שמאפיין את רוב הנשים בעולם, ייתכן שישנה פגיעה בתנאי הפתיחה של התחרות.

      2. מסכים ייתרון פיזי מולד הוא ייתרון חוקי לכל דבר, אף אחד לא בא בהאשמות ליוסיין בולט שנולד גבוה ומהיר יותר מכל הגברים בעולם, אותו דבר לגביה.

      3. ישנו הבדל, לעניות דעתי, בין יתרון פיזי כמו גובה והשפעתו במשחק הכדורסל (בו יש גם משמעות לתפקיד השחקן ולהיבטים טכניים שונים, של שליטה במיומנויות) לעומת מקצוע פחות טכני ומבוסס, כמעט גרידא, על יכולות פיזיולוגיות של מהירות, סבולת וכוח.

      4. אני מסכים איתף במאה אחוז, השאלה אם אפשר להבדיל בין מי שנוטלת הורמונים למי שנולדה ככה.
        בהנחה שאפשר השאלה היחידה שנשארה היט מי זה גבר ומי זו אישה ובמקרה הנ"ל זה נראה ברור

    2. אלכס,
      היא רצה 1.55 כשאף אחת אחרת לא יורדת את השתי דקות? זה מטורף! יותר מ-4% הבדל. זה כמו 40 מאיות יותר מהר ב-100 מטר, או 5 דקות הפרש במרתון. ממש בלתי נתפס, ומלמד שכנראה יש כאן השפעה פיזיולוגית לא זניחה בכלל.

      1. ינון, טעיתי בניסוח. כמובן שהיא לא היחידה שרצה 1:55 וכיום לא מעט רצות יורדות משתי דקות אלא שהיא מחזיקה גם בתוצאה מהירה מאוד ב-1500 ו-400 מטר. נמשיל זאת, בהערכה גסה, לאתלט שרץ כ-3:33 ב-1500 מטר, 1:43 ב-800 מטר (עד כאן הגיוני למדי) ובעל שיא אישי של 44 שניות ב-400, תוצאה של ספרינטר שמתמחה במקצוע.

    3. שאלה בנושא עניין המגדר כדי להבין. מקווה שלא ישרף השדה.
      אם קונים את תאוריית המגדר, ואתרכז כרגע, מטעמי נוחות, בשני המגדרים הפופולרים מתוך מאות ואולי אלפי המגדרים שנמצאו מחקרית ועברו ביקורת עמיתים, לפי הבנתי יש מגדר gender, ומין sex והם לא בהכרח קשורים, דיון בפני עצמו אבל ניחא.
      כלומר גבר, אישה – מגדר
      זכר, נקבה – מין
      עכשיו שמישהו יסביר לי איך העובדה שמישהו מחליט או מרגיש שהוא מגדר אחר עובר שינוי מין? כלומר המין מנותק מהמגדר. גם אם הוא או היא (מה בכלל המשמעות של התארים האלה בקונטקסטים כאלה?) עוברים ניתוח שנקרא ניתוח "לשינוי מין" הם לא באמן עוברים שינוי מין אלא עוברים סוג של ניתוח פלסטי שלפעמים כוללים סטרליזציה של אברי הרבייה.
      מישהו יכול להסביר את העניין?
      .
      מנקודת מבטי ספורט הוא משהו שמחולק לפי הפרדה מינית ולא מגדרית, בהנחה שמכריחים אותי להגדיר מגדר כמנותק ממין כמו שעושים היום.

      1. OCD זאת הפרעה מעצבנת.
        .
        בעברית קוראים לניתוח, ניתוח להתאמה מגדרית ולתהליך תהליך להתאמה מגדרית.
        רק טרנס* ממש מבוגרות/ים או אנשים מחוץ לקהילה הטרנסית משתמשים במונח 'שינוי מין'.
        זה פשוט הטעיה לטעון שאנחנו חושבות שהמין משתנה – (אפילו שלמי שלוקחות הורמונים + ניתוחים חלקו בהחלט משתנה).
        .
        ד"א – אם כבר אני כאן ועונה לך, יש לי שאלה סקרנית משלי: מה לדעתך מגדיר מגדר?
        זאת אומרת – אם זכר זה תמיד גבר ונקבה תמיד תהיה אישה – אילו איברים בגוף מגדירים זאת?
        איברי מין? כרומוזומים? הורמונים? – כל התשובות נכונות?
        .
        שואלת ברצינות – אילו זוויגים אנטומיים לדעתך מגדירים על פי הרפואה מה גבר ומה אישה?
        .
        אוסיף שאני באה לכאן בניסיון לנהל דיון, אכבד אותך כל עוד תכבד אותי והמינימום שאני דורשת זאת פניה במגדר שאני מזדהה – אישה ולכן לשון הפניה היא 'את'.
        .
        אם זה משהו שאינך יכול לעשות – לא אענה יותר.

        1. תתפלאי כמה רחוק courtesy יכולה להביא אותך.
          .
          בעניין ניתוח להתאמה מגדרית, זה אכן תאור טוב יותר למציאות בהנחה ומקבלים את ההנחות הראשונות אבל אז נשאלת השאלה אם כך מדוע זכר שהוא אישה מגדרית או נקבה שהיא גבר מגדרי מתחרה בתחרויות למין הנקבי? ועכשיו כשאני רושם את זה הבנתי את הבעיה זה מתחיל בלוגיקה של השפה. אין דבר כזה מין נשי אלא מין נקבי, המגדר הוא הנשי. בכל מקרה מעוניין בתשובה.
          בעניין ההגדרה זה חתיכת חור תולעת אבל להבנתי ההבדל הגדול הוא בתודעה שמקושרת ישירות לגוף הפיזי.
          עכשיו בשביל להיכנס לדיון הזה צריך להגדיר כל כך הרבה דברים כי לפי ההיגיון הזה ברמה הקוונטית זה הכל אותו הדבר. אם ככה מה מפריד בין מינים את אולי לא מבינה את זה אבל זה ממש לאן שהדיון הזה מוביל ולא בטוח שעד לשם רציתי להגיע כי הדיון מלכתחילה היה בהקשר לספורט.
          יותר הגיוני לשאול איך העובדה שאדם מרגיש! שהוא משהו הופך אותו למשהו הזה, איך זה עובד? נראה לי שכשיהיה פיתרון לזה אפשר יהיה לדבר על כרומוזומים רחם אשכים וכו.

          1. אני אענה רק על החלק של נקבה שהיא גבר בספורט שאתה מגדיר 'נקבי' (ובפועל הוא נשי וזאת דוגמא מצויינת):
            .
            ברגע שנקבה (סתם לידע כללי – בתוך הקהילה אנחנו מעדיפים להשתמש במונח: סומן בלידה כנקבה {באנגלית: assigned female at birth או בקיצור AFAB} מכיוון שהשימוש במונח נקבה לא נעים לחלק מהגברים הטרנסים {משמע הנקבות), לי אישית כמישהי עם הסתכלות בעיקר מדעית על הדברים זה לא מפריע ולכן אני לא מתנסחת ככה אבל היה חשוב לי לעצור להגיד את זה) מתחיל תהליך הורמונלי של נטילת טסטוסטרון, תוך כמה חודשים הוא יגיע למסת שריר שכמעט שווה עד שווה לשל זכר גבר (בנוסף לשינויים נוספים שחלקם גם משפיעים בספורט) וזה שווה ערך להשתמשות בסטרואידים.
            יש כמובן גם גברים טרנסים שלא נוטלים הורמונים ואני אפילו יודעת על אחד שהשתתף באולימפיאדה האחרונה באחת מנבחרות הכדורגל שזכו במדליה (ברח לי מהראש איזו, יש מצב שקנדה אבל באמת שאני מנחשת) – אפילו שהוא מזדה כגבר טרנס א.בינארי אבל לא ניכנס לשם כרגע ונישאר בשני המגדרים שכולם מסכימות עליהם.
            .
            לגבי החלק של נשים טרנסיות – מדגישה שוב שאני לא נכנסת לדיון כרגע, זה יצריך ממני זמן שפשוט אין לי כי זה לא דיון של תגובות בודדות.
            הדיון הזה (מצידי לפחות) יקרה אם וכאשר אפרסם כאן פוסט בנושא (מה שאני באמת ובתמים מתכוונת לעשות רק לא לפני אמצע\ סוף אוגוסט במקרה הטוב כי פשוט אין לי זמן, מדור בהמון המון חומר קריאה).
            .
            לגבי החלק האחרון – אנחנו לשם שינוי מסכימים על משהו וזאת בדיוק הנקודה שתפתח את הפוסט שלי בנושא כי היא הבסיס לכל שיח סביב הקהילה הטרנסית.
            בלי הסכמה על נושאים בסיסיים או לפחות הבנה מסודרת של התפיסות אחד של השניה זה לעולם לא יוכל לעבוד ברמת השיח ולכן אני לא רואה ערך לנהל כזה לפני שאסביר את עמדותי בצורה מסודרת – כמובן שלא חייבים להסכים אבל חשוב שתהיה הבנה של העמדות לפני שנכנסים לדיון.
            .
            מקווה שזאת תשובה מספקת בשבילך אפילו שאבין אם לא.

            1. סומן בלידה כאישה* לא נקבה חח

    4. אסרו 400 עד 1500 כי ב-100 זה הכל עניין של POWER (FORCE TIMES VELOCITY) וכמות נוספת של טסטסטרןן לא תעזור. אותו דבר ב-מעח 1,500 שזה עניין של התמדה ועודף טסטסטרןן לא יעזור. אולינ אפילו יפריע

  13. כאחד שמודע לתוכניות שלהם.השנתיים וחצי האחרונות היו קייטנה לעומת השנתיים וחצי הבאות.
    זו תוכנית מסודרת ומפורטת עד 2030.הקורונה היא רק אמצעי לא המטרה.הקרסת הכלכלה והאיפוס הגדול ומעבר למערכת כלכלית דיגיטלית עם דירוג חברתי ומס על פחמן-carbon tax(רשמתי אז בשרשור נדמה לי לניסני השלב הבא שלהם הוא האקלים) שבסופו של תהליך רק מולטי מיליונרים ומיליארדרים יוכלו לטוס ולאכול בשר וכמו כן רוב האנשים ישלמו מס גם על נהיגה ברכב.מיליארדרים כמו גייטס משתלטים על אדמות חקלאיות.
    על האינפלציה ובעיות באספקת המזון אני יודע כבר שנתיים וחצי עוד כשביבי וטראמפ היו בשלטון.אין לזה קשר לימין ושמאל (הכל תיאטרון בובות).אני למשל בחיים לא אצביע יותר בבחירות.
    הם רוצים כאוס.נושא ההפלות הוא השלב השני אחרי החיסונים כהכנה לציבור שלאדם אין זכות על גופו
    הכל מתוכנן כולל המלחמה באוקראינה.
    המצב בארצות הברית יהיה הכי גרוע במערב ונהרות של דם ישפכו שם עד 2030 והירידה הסופית של ארצות הברית מהבמה כאימפריה.יש עוד מיליון ואחד דברים אבל זה נכתב בהקשר לחברה למעלה שרשמו שנעשו טעויות והממשלות לא ידעו איך להתמודד עם זה.שום טעות לא נעשתה.הממשלות הן בובות שמקבלות הוראות והכל לפי תוכנית מוסדרת

    1. כמובן לא התחסנתי אפילו בחיסון הראשון (התעוררתי במרץ 20 תשעה חודשים לפני החיסונים) מעולם לא עשיתי בדיקת קורונה ולא הייתי חולה כבר 3 וחצי שנים.אפילו לא צינון קל.כמו כן לא הלכתי עם מסיכות גם בתקופה הראשונה כולל ליד בני משפחה מבוגרים (סבא וסבתא)

        1. הוא לא סיכן אף אחד. אתה לא אחראי על זה שיש וירוסים באויר שעוברים דרך בני אדם זה כמו להאשים אותך שאתה פולט פחמן דו חמצני וגורם לשינוי אקלים. רגע….

  14. קפריסין, ישראל ורומניה.
    3 מדינות,
    כל אחת התמודדה אחרת עם הקורונה –
    בישראל יש 11,000 נפטרים מקורונה,
    ברומניה 65,000 (פי 3 מישראל בחישוב נפטרים למיליון תושבים),
    ובקפריסין 1,100 נפטרים (25% פחות נפטרים מישראל בחישוב מקרי מוות למיליון תושבים).
    .
    ההבדלים בין המדינות הם הגישות השונות –
    ברומניה לקח לציבור המון זמן להחליט להתחסן. הפניקס ניוז השתולל כמו אש בשדה קוצים, והתוצאה נוראית.
    ישראל לקפריסין ברות השווה בגלל ש-2 המדינות הן "מדינות אי", כאשר בקפריסין קצב החיסונים היה נמוך יותר בגלל ההיצע (הביקוש היה קיים).
    ההבדל הגדול הוא המשמעת העצמית –
    לפני החיסונים הקפריסאים הקפידו על קיום ההנחיות (מסיכות, המנעות מהתקהלויות) והתוצאה ניכרת.
    .
    אלו עובדות.
    לא יותר, לא פחות.
    .
    אני אישית, בדומה לרוב מוחלט של מי שהם חלק מהממסד הרפואי (אני לא רופא, ביולוג, או כל דבר קרוב לכך),
    מתנגד והתנגדתי בעבר לכפייה.
    אני גם חושב שלא מעט מבצעים שננקטו היו מיותרים מוטי פוליטיקה.
    זה לא משנה את עמדתי שהפייק ניוז הרג (וכנראה עוד יהרוג הרבה בעתיד) לא מעט אנשים בתקופת מגפת הקורונה.
    הפחד מארצות הברית גרם לאומנים להמנע מחיסונים והתוצאות ניכרות.
    65,000
    זה נתון מטורף.
    בארצות הברית עצמה אוכלוסיות המיעוטים התחסנות באחוזים נמוכים בגלל פחד מושרש מהממסד.
    התוצאות גם שם ניכרות.
    פייק ניוז הורג.
    .
    אין לי מושג למה שוב אני דוחף את האף לדיון שהוא כבר מזמן התנצחות ולא דיון,
    אולי בגלל שיצא לי לשמוע ממקור ראשון את התסכול של רופאות, רופאים לאנשי צוות רפואי שעניינם הוא כלל לא בפוליטיקה או אינטרס כלשהו מלבד להציל חיי אדם.
    .
    יאללה,
    שנהיה כולנו בריאים,
    ושהקיץ המשעמם הזה יתעורר קצת…

    1. גיא אי אפשר להסתמך רק על סטיסטיקה במקרים כאלו. אתה מסתכל רק על הנתונים שנוחים לך, ומקשר בין החיסונים למספר הרוגים.
      אי אפשר לנתק את הלחץ הנפשי שחוו אנשים באותו זמן. התייחסו למגיפה הזאת הרבה יותר ממה שהיא, אנשים מתו מבדידות ודיכאון.
      אם תרצה אני אפנה אותך על אין ספור מחקרים איך הנפש משפיעה על הגוף והקורונה היא דוגמא קלאסית לכך.

      1. אתה טוען הרומנים היו הרבה יותר לחוצים ולכן יש שם פי 3 נפטרים?
        אתה טוען שהרופאים במחלקות הקורונה אתם דיברתי ואשר קרסו בשיא הגל השני של המחלה היו סתם לחוצים?
        לא הבינו במה חולים המאושפזים?
        .
        שוב,
        אני לא נכנס כלל לסוגיית קבלת ההחלטות (בעייתית מאוד במדינת ישראל, הן ברמת הממשלה והן ברמת כיסוי התחת מצד משרד הבריאות).
        .
        אני "מדווח" מהשטח מהצד של מי שפגשו את המחלה head on.
        אין לי בעיה עם דיון אודות "איך", "כמה" ו-"מה".
        יש לי בעיה עם מגפת הפייק ניוז.
        במקרה של הקורונה,
        מגפה זו גבתה עשרות אם לו מאות אלפי קורבנות.
        .
        אם בסטטיסטיקה עסקינן,
        אז ראיתי את הבדיקות המעמיקות שלקחו את נתוני התמותה שמפרסמים בלשכה המרכזית לסטטיסטיקה לצד נתוני אמת אודות התפרצות גלי המחלה,
        יש קורלציה כמעט מלאה בין עליית מקרי המוות לבין הגלים (בדגש על הגל השני והשלישי).
        יש גם קורלציה בין קצב ההתקדמות לצניחה בכמות המקרים הקשים/מקרי מוות.
        .
        כאמור,
        אני בעד בחירה חופשית. כתבתי זאת במפורש תמיד.
        אני מתנגד נחרצות לכפייה.
        אני מתנגד באותה נחרצות להפצת פייק ניוז.
        לצערי ל-"משפיענים" יש כוח,
        וכאשר הם מפיצים פייק ניוז הם עושים נזק.

    2. חישוב פשטני מידי גיא, קפריסין גם פחןת צפופה מישראל, מן הסתם הקפריסאים מטיילים פחות בעולם מישראל (דבר שגורם לייבא עוד נגיפים מבחוץ), ומשער שפחות יש להם אוכלוסיות בעייתיות כמו בישראל.

      בנוסף זה נראה שיש משהן גנטי בנגיף הזה, וקשה להבין את ההשפעה שלו בין מדינות שונות, ואפילו באותה מדינה.

      1. ברור שזה חישוב פשטני.
        מה שסטטיסטית מובהק זה שבמקומות בהם אחוז גבוה יותר של אנשים בחרו להתחסן כמות מקרי המוות הייתה קטנה בהרבה. משמעותית.
        אתה יכול אם אתה רוצה לראות המון מחקרים רפואיים כאלו שפורסמו בשנים האחרונות,
        מחקרים רציניים שעברו ביקורת עמיתים ויש להם בסיס עובדתי מוצק ומתודולוגיה סדורה וברורה.

    3. גיא – אלה לא מספיק נתונים להשוואה.
      צריך להשוות מדינות עם מאפייני אוכלוסיה דומים, רמת שירותי רפואה דומה, מיקום גיאוגרפי, זמן חשיפה לקורונה ועוד.
      צריך לקחת בחשבון גם אחוזי תמותה ממחלות ויראליות בעבר, איכות דיווח של הממסד הרפואי, סוגי חיסונים וכו'.
      מבחינה ערכית – להגיד "אני לא בעד כפיה" אבל לא להתנגד לשלילת זכויות של לא מחוסנים – שקול לתמיכה בכפיה.
      פייק ניוז קיים משני הצדדים, והשאלה אם הוא ברישיון או לא.

      1. השאלה היא מה זה "שלילת זכויות".
        אני נחרצות נגד פגיעה הפרנסה של מי שבחרו לא להתחסן.
        .
        יש עכשיו לא מעט מחקרים שלקחו בחשבון את כל בפרמטרים שציינת. זה תחום רותח בוירולוגיה ואפדימיולוגיה.
        התוצאות חד משמעיות.
        .
        פייק ניוז.
        לא מעניינים אותי פוליטיקאים ובעלי אינטרסים.
        אני דיברתי עם רופאים ומדענים. חלקם התנגדו למדניות הממשלה (סגרים, לדוגמה).
        יש הסכמה גורפת –
        החיסונים יעילים.
        הסיכון של החיסון בטל השישים בהשוואה לסיכון של המחלה.
        .
        כאמור,
        פייק ניוז הורג.

      1. היות ואני מכיר מספר חוקרים שפרסמו מאמרים אודות הקורונה והחיבונים,
        והיות ואני מכיר אישית חברי צוותים רפואיים שהיו בחזית ההתמודדות עם המחלה בשיאה –
        .
        כן,
        כאשר אני כותב על סכנת המחלה ללא מחוסנים,
        על יעילות החיסונים,
        על משוואת הסיכון של החיסונים,
        אני מתייחס לנתונים כאל עובדות.

        1. גיא הביקורת לא הייתה אלייך, אלא לכפייה והפגיעה חסרת תקדים בזכויות של אחרים, שהוצדקה באתר על ידי מספר רב של קוראים כן אלא שתולים כל גבר בגלל תלונה של הטרדה מינית , כן חיסון מציל חיים חד וחלק ולאוכלוסיות בסיכון התועלת גדולה מסיכון, עם זאת החיסון לא מונע ולא נועד למנוע הדבקה . חיית אדם כמו קיירי ארווינג ואנדרו וויגנס הקורונה זה שטויות למה להכריח אותם להתחסן?

  15. אם איינג' רוצה רק בחירות על מיצ'ל אז העניין אמור להיסגר בניגוד למקרה דוראנט שהוא הרבה יותר סבוך בגלל הדרישות של ברוקלין . אבל אני אישית לא חושב שהרבה בחירות דראפט בהכרח יספקו לו כוכב יותר גדול ממיצ'ל במיוחד שהם מניקס מחוזקת ומינסוטה מחוזקת. אני לא מתלהב מכל הסולל בונה הזה ,פילי היו שנים בדראפט ועד כה לא הגיעו להצלחות יוצאות דופן. אתה גם נכשל יותר ממה שאתה מצליח בבחירת שחקנים בדראפט ויש כל כך הרבה פקטורים בדרך( כמו שראינו בפילי) המאמן שאתה בוחר, ההתאמה של השחקנים , האופי שלהם הכסף שהבעלים מוכן לתת , אני לא יודע איך אוהדי יוטה מרגישים בנוגע לזה , לי זה מרגיש כמו פספוס לא לנסות למקסם מה שיש ,לבנות קבוצה סביב מיצ'ל ללא החולשות של גובר ולראות לאן זה יגיע . מקסימום עוד שנה שנתיים יכולים לתת אותו .

    1. אני משער שהוא כנראה רוצה לעזוב. לא יודע מה מצב החוזה שלו אבל בטח הוא לא רוצה להאריך ואיינג מנסה להוציא כמה שיותר

    2. מיטשל רוצה לעזוב (לא רשמית) כבר למעלה משנה.בנוסף לבחירות דראפט ממיניסוטה והניקס ליווה יהיו עוד בחירות מהשחקנים שתטריד שנמצאים אצלה כרגע בסגל גם אם רובן יהיו סיבוב שני (קלארקסון בוגדנוביץ בברלי ביזלי ועוד) בנוסף יוטה תעשה טנקינג איזה שנתיים אז יהיו לה בחירות גבוהות משל עצמה.דני רוצה הכל מחדש

  16. עצוב שהסיפור של וויגנס הפך שוב למלחמה בין מתנגדי חיסונים לבין תומכי חיסונים,
    הסיפור פה זה על אדם שמרגיש שכפו עליו להתחסן והוא מצר על כך.
    יכול להיות שזה לא רציונלי, יכול להיות שהוא טועה, הוא עדיין מרגיש ככה.

    משום מה אנשים כאלה -שחוששים לאו דווקא מאידיאולוגיה כלשהי- נרמסו על ידי ההמון, הופעלו עליהם לחצים, הפכו למצורעים, ניסו לפגוע להם בפרנסה, והם בעיקר חוששים, לא צועקים נגד, לא מעניין אותם הדיון ו mrna ודברים כאלה, רק מפחדים.

    חבל שבמקום דיון של איך מנגישים לאנשים מידע אמין, איך מתייחסים בכבוד לפחדים שלהם, הפכו אותם למשוגעים.

    שיח חיובי לא היה מזיק.

      1. הכי מצחיק היה כפיית המסכות אחרי החיסונים חח. זה היה שפעת לגמרי והפכו את זה לאיזה מגיפה. דוק לס צדק 🙂
        מה שחקני NBA צריכים חיסון חחחח הם סוסים בשיא כושרם. והבדיחה שהיה עם לברון חחחחחחח

        1. טיטולי הפנים זה קרקס בפני עצמו, היום מבחינתי זה מזהה עבורי כמו סמן לייזר אנשים שאני צריך להתרחק מהם.
          הכי אבסורדים זה אלה שיושבים לבד באוטו עם מסיכה🤦🏻‍♂️
          המגיפה הזו הוכיחה לחלוטין שגם אלה שטוענים שהם רציונאלים הם אי-רציונאלים כמו כולם אבל רוצים לכפות את "הרציונל" הלא רציונאלי שלהם על כולם.
          פה באתר זה התפלג דומה מאוד למקרו.

      2. האמת שהתחסנתי,
        פחדתי יותר מהקורונה מאשר החיסון (שמשום מה אחריו חודשיים כל לילה הלב שלי פעם על 200),
        אני מתנגד לכפייה והפחדות, התו הסגול בעיניי היה הרבה יותר ראוי מהתו הירוק,
        למשל אם אתה סטודנט שגר במעונות, אין לך יכולת להיכנס למתחם(לבית שלך) אם אין לך תו ירוק,
        מי שמע שגעון כזה??

    1. ענק
      מדהים לראות ספורטאי ענק בקנה מידה היסטורי
      Hof מובטח לפני גיל 30 שלא מסוגל לשמוע ולו טיפת ביקורת או הומור על עצמו.עושה פרצופים כמו ילדה בגן
      ….

  17. ולאלו שמתעניינים ב election או בשמו האמיתי selection(אני לא אבל אני יודע דברים).
    ביבי לא יחזור להיות ראש ממשלה לעולם (גם אם הסקרים יראו שיש לו יותר מ 60)
    דונאלד טראמפ לא יהיה המועמד של הרפובליקנים ב 24.

    שניהם סיימו את תפקידם בתיאטרון בובות

    1. פוטין גם אמור לסיים בקרוב אבל את זה גם מפרסמים במיינסטרים מדיה(בעיות בריאות/התנקשות).עוד שנה שנה וחצי מקסימום

    2. יהיו בובות חדשות כמו דה סנטיס אצל הרפובליקנים וניוסם או בוטיגג אצל הדמוקרטים.
      ביידן הוא הבובה שנבחר להפיל עליו את האשמה לציבור כי גם כך הוא רגל וחצי בקבר.למרות שהבעיות התחילו 20 שנה לפניו ואם מדקדקים אז 50 שנה מניקסון

      1. בינתיים כל הנבואות שלי בשנתיים האחרונות קורות.את מה שמדברים בחדשות אני יודע כבר מלפני שנתיים וחצי ואת מה שידברו בחדשות עוד שנתיים אני יודע כבר היום.
        ההבדל בין קונספירציה לאמת היא שנה שנתיים.
        אני לא אעזוב לשום מקום.
        דקסטר האמין ב q ובדונלד טראמפ ומייקל פלין שיבואו להציל אותו.
        כל בכירי הקונספירטורים שגיליתי ב 2020 אמרו שq זו פעולה של ה cia. אומרים חצי אמת(פדופילים וכדומה) וחצי שקר מגוחך כך שמי שרואה את השקר יחשוב שגם היא האמת היא שקר.בגלל זה חצי אמת גרועה משקר.
        לא מתכנן לעזוב לשום מקום

        1. למרות שהנבואה נתנה לשוטים אתה צודק בלא מעט. מצד שני הפרטים עצמם לא חשובים כמו העיקרון – עובדים עליכם ושודדים אתכם בזמן שמסכסכים בינכם העיקר שתמשיכו לישון.

          1. זו לא באמת נבואה.זו תוכנית מפורטת.למי שמתעורר היום יהיה יותר קשה למצוא את זה היום כי הרוב כבר צונזר מיוטיוב.ב2020 הכל היה. אבל נבנו מלא פלטפורמות אחרות.

            1. אני יודע אבל גם לתוכניות המפורטות ביותר יש כשלים, בסופו של דבר גם הן תלויות בבני אדם. אם לא היו כשלים לא היה לנו סיכוי.
              זה מה שאני כבר כמעט עשר שנים ביתר שאת מנסה להסביר לקרובים אלי, אין הרבה אפשרות לקבוע מה יהיה אבל אפשר בהחלט להתעורר ולהיות מוכן. מי שלא יתעורר בזמן יצטרך לסמוך על ה"מזל" והאינסטינקטים שלו בזמן אמת.

            2. צ"ל וביתר שאת בשלוש השנים האחרונות

            3. מת לראות את הציטוט על נתב"ג בתוך תכנית העבודה

            4. חוסר בעובדים ברוב המקצועות.גם בהוראה ועוד מקצועות.כשפיתחו את הנושא לדיון בסרטון למעלה משנתיים שראיתי שהיה מעל שעה ונכנסו לעומק דובר בדיוק על מה שקורה עכשיו בנתב״ג.עד 2030 למעלה מ 90 אחוז מהמקצועות לא יהיו רלוונטיים והכל יהיה רובוטים ו-AI.תהיה מערכת כלכלית אחרת דיגיטלית בלי בנקים.בנק מרכזי אחד בכל מדינה.אין כמובן מזומן.מערכת דירוג חברתי כמו בסין רק על סטרואידים שתחייב אותך להיות צייתן כי הם שולטים לך על הכסף וברצותם יקנסו אותך
              למעלה מ 90 אחוז מהאוכלוסייה יקבלו ubi-universal basic income
              הרבה אנשים יאבדו את הבתים שלהם עד 2030 ואיך שקלאוס שוואב אומר(הסלוגן של התוכנית)-you will own nothing and will be happy

            5. נראה לי שאתה צריך ללמוד להבחין בין הערכה, תחזית ותכנית.

            6. 2030 זה עוד מעט כאן ואני די בטוח שרובוטים לא יחליפו 90% מהאוכלוסיה. אני אמנם לא מומחה אבל גם AI עדיין מאוד פרימיטיבית אלא אם אנשי הצללים מפתחים משהו שאנחנו לא מכירים.

            7. שים לב אגב איך הקשר שיצרת בין מקצועות יהיו לא רלוונטיים בשל אוטומציה למה שקורה עכשיו בנתב"ג הוא מלאכותי לגמרי ואין כאן בעצם שום נבואה ובפועל אין שום תוצר של תכנית כלשהי שתארת שמביא לבעיות הנוכחיות בנתב"ג.

        1. אני עידן מהיום הראשון שלי באתר.
          קודם עם האוואטר של אוליביה ווילד וכשהפכו את האתר לאתר לרשום אז עם האוואטר של סטף חיים של סוניה

          1. אני יודע זה סתם הייתה תגובה קנטרנית. כי זה מאוד מאוד מזכיר את המונולוגים של דקסטר בזמנו. מה עוד שפגשתי את דקסטר באופן אישי ואני יודע מי הוא

      2. אתה עסוק בלדאוג לרפיוטיישן של אחרים בזמן שאני מחכה לעבודת הגמר שלך על גורואים וחיות אחרות. כמה זמן אני עוד אמור לחכות?🤷🏻‍♂️
        .
        נקודה למחשבה בזמן שאתה מתקדם, דיברת על "שליפה מהמותן" חשבת אולי שהסיבה שאתה לא מסוגל לשלוף מהמותן בלי "להעליב" אותי היא מחסור בידע בנושא? בנושאים שיש לי בהם "ידע" אני די זריז בתגובה וגם אם "אין לי" זמן מדובר ביום יומיים מקסימום. נראה לי כבר עברו שבועיים🤦🏻‍♂️ האמת שהתשובה לא כזו מעניינת, הייתה אולי בזמן אמת או קרוב אליו, אבל עצם העובדה שבפעם היחידה שממש ניסיתי לנהל איתך דיון קיבלתי את הרושם ש"ברחת" ממנו, לפי הסטנדרטים שלך 🤷‍♂️

        1. לא מר רגיש במיוחד. זה בגלל שאני מחקתי כבר שלוש תגובות מלאות כי הבנתי שלהעליב אותך זה לא מה שאני רוצה לעשות, אבל ממש קשה לי לכתוב בצורה שלא תפגע ברגישויות שלך.
          זה קצת מצחיק אבל בהתחשב במה שיש לי להגיד שם שאני מנסה למצוא איך לנסח בלי לפגוע בך, שאתה כותב שזו הפעם היחידה שבה ניסית לנהל איתי דיון.
          מכיוון שאתה כל כך לחוץ על העניין אז אספר לך שידע לא הוצג שם על ידך אז זה ממש לא מה שמיעה את התגובה שלי.

          1. תראה אני לא יודע איך להגיד את זה כדי שיהיה ברור אבל אולי בקטע קצת פחות נרקסיסטי תשאיר לי את האחריות אם להיפגע או לא. אי אפשר לפגוע בבני אדם הם יכולים לבחור להיפגע. גם לא יקרה כלום אם אני אבחר להיפגע מקסימום אתעצבן ואענה לך, ביג דיל.
            "מכיוון שאתה כל כך לחוץ" זה תחת הגדרת גזלייטינג או שזה סתם? אתה טועה לחשוב שמשהו משם ממש מעניין אותי ברמת הפרספקטיבה. העניין היה הדיון בכללי אם לא הבנת ולא תוכן הדיון. את מה שאני יודע על עצמי אני כבר יודע ואת מה שלא בטח שאתה לא יודע. אני לא זקוק להשקפתך כדי להבין את המציאות שלי, אני יכול להעזר בה וזהו בערך.
            בקשר לפתיח שלך בנושא הרגשות בדיוק כמו בנושא "הגורואים" אתה זורק ללא קשר אמיתי לדיון איזשהו עניין ואז מנסה למשוך אותי להסתובב סביבו, אתה לא רוצה להתקדם?

            1. אתה לא מבין אותי. אם אני מעוניין להעביר לך מסר מסוים כדי שתיקח אותו כמשהו שאולי שווה לך לחשוב עליו בהתבטאויותיך והתנהלותך העתידיות אז יש משמעות לאיך ומה אני כותב, וההסטוריה של איך אתה מבין מה שכותבים לך ומגיב אליו מציגה תמונה מאוד ברורה של אדם שנעלב בקלות רבה(זה המצב לא משנה כמה אתה מעוניין להכחיש אותו)) ומשתמש בעלבון כאמצעי להמנעות. המסקנה הברורה והפשוטה של המציאות היא שבשביל להעביר לך מסר שאולי לא תתעלם ממנו אני צריך לכתוב בתשומת לב רבה כדי שלא תעלב.

            2. 🤦🏻‍♂️
              בהצלחה בעבודת הגמר

  18. שרודר נדפק, אני לא מבין איך לשחקן כמוהו עדיין אין קבוצה.
    .
    לא מבין מספיק בקשר לקסטר סמניה, זה באמת נושא מורכב
    .
    מצד אחד נאמר שהמדוזות לא שוחות בצורה אקטיבית, אבל מצד שני הן מופיעות בנחילי ענק ממוקדים שלא מפוזרים בצורה אחידה בכל הים. זה לא מסתדר, יש להן אינטרקציה כלשהי.
    מה ההסבר רזי?
    אולי זה בגלל שהן פשוט נולדות אחת ליד השניה (וזה אומר שהן גם חיות זמן קצר בלבד) ?

    1. השוק מלא בפוינט גארדס ומנהלי משחק כיום, כמה קבוצות רוצות וצריכות גארד לא יעיל שצריך את הכדור ביד? שרודר היה דביל חמדן וסירב להארכה של 84 מליון ל4 שנים מהלייקרס עונה קודמת, הוא צריך לבוא בטענות רק לעצמו. משלמים על גרידיות עדיף 84 מליון ביד מאשר 100-120 מליון על העץ.

      1. צודק ברוך, אמרתי את זה מזמן!
        אבל, הוא צריך לפטר את הסוכן שלו שלא שכנע אותו לקחת את החוזה שכבר היה לו ביד. ציפור ענקית בשתי ידיים מול פשוש קטן על העץ.
        טיפש מטופש. הקבוצות ראו מה שרודר שווה בבוסטון שמהר מאד נפטרה ממנו. התוצאה, אין לו היום שוק!

  19. ודבר אחרון בנושא לפחות לבינתיים
    2 האחיות שלי התחסנו אחת מרצון ואחת מכפייה ממקום העבודה.שתיהן הספיקו להיות חולות בינתיים פעמיים כל אחת בקורונה.אני שלא התחסנתי ולא מאמין השטויות האלו הייתי אצל אחותי כשהייתה חולה חיבקתי אותה ישבתי לידה ולא קרה לי כלום.כבר 3 וחצי שנים(שנה מלפני הקורונה) לא הייתי חולה אפילו לא צינון.עד לפני 3 וחצי שנים כל שנה הייתי חולה פעם-פעמיים בשנה בשפעת.מאז כלום.

    1. ב 2-3 השנים האחרונות היו מעט מאוד חולי שפעת.
      כנראה שבעזרת ההקפדה על הגיינה ומסיכות . . .
      .
      תמשיך לכתוב עם הקונספירציות וכל זה, זה מעניין

      1. אני משתדל שלא. זו פעם שנייה בסך הכל שאני רושם על זה.אני מרגיש שזה מרחיק ממני כותבים כמו גיא למשל שאני מאד מחבב ופעם היה יותר מתקשר איתי(לפחות ככה אני רואה את זה).לפחות בשנים הראשונות שלי באתר.
        אני גם אף פעם לא אכתוב לגופו של אדם.שום אדם באתר לא יכול להגיד שכתבתי פעם תגובה אישית נגדו.
        בדרך כלל אני מתעלם היום עלה לי קצת

      2. אני באופן אישי דווקא מאוד מסתקרן מקונספירציות למיניהן.
        בדרך כלל אני לא מאמין בהן אבל זה מסקרן.
        מה שדקסטר כתב היה לפעמים מצחיק אבל עדיין חבל שהוא הפסיק לכתוב.
        כל אחד נופל לפעמים, מה העניין.

    2. אתה מבין שלמקרה הפרטי שאתה מציין אין כל ערך ? ושיש מדגמים גדולים שהם הקובעים ?

      גם אני, במקרה הפרטי שלי , defy the odds . אני לא מתפאר בזה ולא עושה מזה דגל .

  20. בס"ד
    תודה רבה מנחם.
    מעורב נהדר.
    את אנדרו ויגינס תעזבו בשקט.
    בטרייד על גובר עשה בלאגן בליגה.
    עכשיו הנטס והג'אז חולמות על טריידים ענקיים.
    קיירי משאר בנטס כנראה, ואולי גם דוראנט.
    לגבי מיטשל, אני מאמין שבסוף יעבור.

    ופינת הטבע… כואבת.. תודה

  21. תודה מנחם. מאחר ואני מומחה למדוזות (וד"ש לרזיאל הקולגה), עשית עימדי חסד כאן. המדוזות אכן חיות מסתוריות ומרגשות. לגבי האמירה "המדוזה לא 'עוקצת'. היא מפרישה נוזל צורב שעוזר לה לקיים את עצמה בקרב כל הייצורים התת-ימיים" – חייב לתקן כאן שיש לה זרועות ציד ובהן תאים צורבים. היא לא מפרישה שום חומר, הצריבה היא או במגע ישיר עם המדוזה, או שזרועות הציד שלה מתנתקות בשלמותן ואת פוגעות בנו…

      1. מנחם כשאתה היית ילד בבת גלים, החוטית הנודדת שהיא המין העיקרי אצלנו עדיין הייתה בשא"ש. אז היו כאן בעיקר מדוזות אחרות, שנקראות כחולות שוליים, אבל גם במקרה שלהן מדובר על חוטים שהתנתקו, או על מדוזות זעירות ולא על הפרשת חומר

      1. הן נולדות בפוליפים במעמקים, זה קצת מסתורין הסיפור הזה.
        לא מפרישות שום חומר, תאי ארס בזרועות הציד (שיכולות להיות במנותק מהמדוזה) שבמגע עם חלבון (גוף האדם) משחרר מחט זעירה עם סוג של קפיץ פסיכי שמזריקה את החומר הצורב.
        לפני יותר מעשור, כשלמדתי על זה דיברו על להשתמש במנגנון למשל ברפואת שיניים ( להזרקת חומר הרדמה).

  22. 1. למיאמי אין סיכוי בעולם להשיג את KD מכיוון שהם מסרבים לוותר על באם. שאר הנכסים לא מעניינים את הנטס
    2. מיילס יקבל את המקל מכיוון שאשתו צולמה בזמן אמת ותיעדה הכול. כולל עדות של הילד על מה קרה. הוא עשה הכול מול הילדים. שירקב. בכלא הוא יוכל להשתקם כמה שהוא רוצה. הרעיון שלבת זוג יש חוקים אחרים הוא הזוי. הרי אם היה תופס אדם מהרחוב ומפרק אותו כמו שעשה לה, היה יושב בקלות 10 שנים ברוב ארה"ב. כאן התביעה מכינה כמה תביעות נפרדות חלקן הקשורות להזנחת ילד וסיכונו כדי להגיע לענישה מקסימלית.
    .
    3+4 – יוטה מטומטמת. גובר חיפה על כל הערווה והבזיון שהלך בהגנת הג'ז. אם הג'ז מסריחים, מיצ'ל יתחיל להפוך חסר סבלנות ואז המחיר יהיה אחר. הניקס לא מטומטמים לסנדל עצמם ל-5 שנים בדראפט בשביל מיצ'ל וברונסון כאשר בינתיים עוד 3 גארדים צעירים בעליה ישארו ללא דקות…(גריימס, מקברייד וקווקלי). הניקס רוצה לתת לג'ז מספיק שחקנים וכמה בחירות בודדות. דני מתחיל להתחזר…
    .
    5. שני אמיתות יכולות להיות נכונות. הוא מצטער שהתחסן כאשר כל משפחתו הם אנטי חיסונים, אך הוא עדיין שמח על מה שהשיג. אין שום צורך להעמידו במצב אידיאולוגי בעייתי שנה אחרי בשביל כותרת. בנוסף לכל מי שכתב על זכויות אדם וזכויות חוקתיות, אני חייב לתקן את הבורות שלכם. לחברה פרטית מותר להעמיד תנאים בריאותיים ככל שהיא רוצה מול עובד גם אם הם נוגדים את אמונותיו. אם מקום עבודה מחליט שחובה על כל עובד הנכנס למתקן לעבור תהליך היטהרות (שטיפה וכו') ועלייה על בגדי מיגון, אין לאף עובד זכות ערעור על הדרישה. ה-NBA מחייב כל שחקן לעבור בדיקות רפואיות ספציפיות כתנאי לשחק בליגה (בדיקת לב, מאמץ ועוד). הצבא האמריקאי וכמעט כל משרדי הממשלה הכריחו במשך עשורים רבים להתחסן על פי דרישות כאלה ואחרות כאשר אי חיסון יכל להגיע גם לפיטורין. כל דיפלומט ישראלי היוצא למזרח מחוייב בחיסונים או שהוא לא יכול לטוס לשם. ועוד מליון דוגמאות. עדיין אזרח יכול להחליט על עצמו אם הוא מקבל או לא את דרישת מקום העבודה. חוקי אפלייה על רקע דת\גזע\מין לא רלוונטיות למקרים אלו. אין שום חדש מאז הקורונה בעניין זה.
    .
    7. ווסברוק לדעתי יתחיל את השנה. הערך שלו מעולם לא היה נמוך יותר. אם הוא יראה אפילו איזשהו שיפור, יזיזו אותו עד הטרייד דדליין. יש יותר מדי קבוצות שאוהבות את הסגל הנוכחי שלהם. כשההפסדים יצטברו קבוצות יפתחו עניים ויהיו יותר פתוחים לטרייד.
    .
    8. ההחתמה של מאק מקלוג חמודה, אך בעיני הווריורס חייבים למצוא סטופר בעמדת הגארד. פייטון השני היה דמות מאוד משמעותית בפלייאוף בטח על גארדים זריזים כשקרי התקשה. מודי הוא לא תחליף לזה אלא יותר ווינג שיכול לנוע בין עמדות. דונטה דיוונצ'נסו חוזר מפציעה והוא לא ממש מגן עילי. נראה מה יהיה
    .
    9. משמעת היא חלק מהקבוצה. דווקא הסלטיקס בעיני ניצחו את הווריורס בעניין המשמעת. הסלטיקס חסרו יכולת. אם הווריורס היו מצטיינים במשמעת רוב הסדרות שלה היו נגמרות ב-5. קליי פול, גרין ואפילו קרי הם לא שחקנים הכי מבוקרים וממושמעים.
    .
    10. הסיפור של ספורט נשי חייב לצאת מתחום האידיאולוגיה השטוחה ולחזור למטרות הספורט הנשי. עצם הקיום של ספורט נשי נועד להגן על אוכלוסיה שברוב הענפים היא בנחיתות כאשר גם אם היא באחוזון ה-98% ביחס לאוכלוסיה, הספורטאים הגברים עמוק באחוזון ה-99.9%. זה נועד לאפשר לנשים לחגוג את ניצחון הרוח ומיקסום היכולות הגופניות. מצד שני קשה להיתמם. ישנם אוכלוסיות שקיבלו גנטיקה מסויימת בלוטו בספורט הגברי ואף פעם לא הייתה דרישה להוציאם מחוץ לספורט. צריך למצוא את הדרך לא לפגוע ברוח הספורט ולהדיר אוכלוסיות מסוימות ממנה. בכול מקרה אני פתוח לכול רעיון בעניין.

    1. 5. גון אתה מדבר על חיסונים אחרים לגמרי (בבית ספר הפרטי שבו הנכדה שלי לומדת ביקשו חיסונים אף אחד מהם לא היה קורונה). כל חיסון שביקשו הוכח כמונעים מחלה לא מחלישים; מונעים ומבטלים הדבקה דבר שהחיסון נגד הקורונה לא עושה (10% בהגנה מול אומניקרון). אף פעם לא היה כפייה כל כך חזקה על חיסון עד פגיעה חופש התנועה הפרנסה הפרטיות…
      .
      ווסטברוק עונה הבאה בסין ,אתה צודק הוא יתחיל את השנה כיוון שאף אחת לא רוצה לגעת בנבלה

      1. ברוך אתה מציג היבטוריה אלטרנטיבית. נכון שהאומיקרון הושפע פחות מהחיסון אבל גם פגע הרבה פחות. החיסון הגן בהצלחה כנגד הוריאציות שקדמו לאומיקרון והקטין בצורה מאד משמעותית את התחלואה מקורונה.
        .
        חיסון זו פעולה דו משמעית גם אדם כלפי עצמו וגם תרומה לחברה. ככל שיותר אנשים מחוסנים כנגד וירוס / חידק כלשהוא מספר האנשים שידבקו ומספר המוטציות שיוצרו יהיה נמוך. הסטאטיסטיקה מראה את זה לכל אורך המאה העשים (אז החלו חיסונים מסיביים באוכלוסיות). אתה יכול לדמות את הפגיעה של וירוס באוכלוסיה מחוסננת לפגיעה באוכלוסיה לא מחוסנת לסיכויי הפגיעה של כדור ביליארד אחד בשולחן מלא מול הסיכוי לפגיעה בשולחן ריק כאשר החבטה מכונת לנקודה אקראית.
        .
        ברוב החברות בוחרים שלא לחייב אנשים להתחסן אבל אדם שבוחר שלא להתחסן בהחלט מחליש את העמידות של כלל החברה ולכן מוצדק להטיל עליו יותר הגבלות או דרישות להקטנת הסיכון שידביק אדם אחר.
        .
        אי אפשר להשוואת בין היכולת של האנושות להתגונן כנגד נגיף הקורונה היום למצב שהיה לפני שנתיים וחצי. העובדה היא שהמחזות שהיו באיטליה בחודשיים הראשונים (עד שהוטל שם סגר) ובניו יורק לא חוזרים על עצמם. החיסונים עוזרים, לבתי החולים יש פרוטוקולי טיפול יעילים ועמידות האוכלוסיה עלתה.

        1. מי שמחליש את החברה לדעתי אלה אנשים מושחתים שהתעללו בגוף שלהם כל חייהם והיום כשמערכת החיסון שלהם כמעט לא קיימת ברור שחיסון זה מה שהם חושבים שהם צריכים זה עוד צעד במורד השחיתות. במקום לדאוג לעצמך קח כדור קח שיקוי כמו באמריקה יש על זה שיר.
          .
          לאנשים אין מושג לגבי הגוף שלהם שלא לדבר על המוח והתודעה. ספצים בשפות תיכנות, אלקטרוניקה מתמטיקה הנדסה פרסום ועוד אוגרים ידע לא רלוונטי בתחומי אקטואליה ספורט בידור ועוד חרטא ברטא של הסכות דעת אבל דקה לא ישקיעו בעצמם. הזיה מוחלטת

          1. נִקַּח כַּדּוּר, נִקַּח מַשְׁקֶה, נִקַּח זְרִיקָה, כְּמוֹ בַּאֲמֶרִיקָה
            כבר אמרו הכל לאורך כל ההיסטוריה. רק צריך לפתוח את העיניים.
            גם מאיר אריאל מדבר אלייך מהמתי

    2. חולק עליך בנוגע לגארדים של ג"ס. GP2 הצטיין אבל הדקות שקיבל השנה יתחלקו בין מודי לדהוינצנזו. מודי הראה שיש לו יכולת לתרום בסידרת פליאוף ואני לא חושב שGP2 היה הגורם שהכריע בסדרה מול סלטיקס. מודי צריך לקבל זמן משחק. זו גם הסיבה שדמיין לי נשלח לרעות בשדות זרים. דהוינצנזו במידה ויחזור לרמה שהפגין במילוואקי (אף פעם לא הבנתי למה נתנו לו ללכת) סוגר רוטציה של חמישה גארדים שכל קבוצה היתה חולמת עליה (קרי, פול, קלי, מודי ודה וינצנזו).
      .
      ההחתמה של גמייקל גרין מכסה את החור שהעזיבה של פורטר יצרה. אני לא סומך על קמינגה כמי שיכול למלא את החור הזה. מצד שני פורטר לא היה יציב לאורך כל העונה. כמו רוב הקבוצה נחלש (ונפצע) אחרי החודשיים הראשונים וחזר לעצמו רק במהלך הפלייאוף.

      1. ג'מייקל וקוומינגה יעלו מהספסל במקום וויגס , וג'מיייקל יוכל לתת מנוחה גם לדריי.
        בעמדה 5 ווייזמן יהיה תוספת חשובה מאוד . רק שלא ייפצע שוב.

        ועדיין יש מקום פנוי אחד ברוסטר.

      2. ג'מייקל גרין די גופה. הוא לא מספק את הקליעה מבחוץ ההגנה והריבאונד שפורטר נתן
        הצעירים יקבלו זמן משחק. ועדיין כשיגיעו גארדים באמת קשים ומהירים, מודי הוא פחות התשובה לטעמי. דוונצ'נזו אחרי סדרת פציעות ולא ידוע באיזה רמה הוא מגיע. לא נראה טוב בקצת שחזר.
        לגבי קומינגה. מעולם לא שיחק בעמדה שלו בגולדן סטייט. הוא לא 8'6 או כל מני אגדות אחרות. הוא 6'6 (כן נמוך מגרין וויגינס) עם ידיים קצת ארוכות (11'6) שבגלל הניתור, הכוח והמחסור האקוטי בגבוהים נאלץ לשחק בעמדה 4 ולעיתים בעמדה 5. השנה כפי שראינו בליגת הקיץ ישחק בכנף והיתרונות שלו יוכלו לבוא לידי ביטוי.

        1. את סיפור הגופה של הרול פליירס שהווריורס מחתימים אני שומע כבר שנים .
          ג'מייקל רחוק מלהיות גופה כבר היום .
          ואיכשהו , גם הגופות מתעוררות אצלנו לחיים חדשים.
          חזון העצמות היבשות .

כתיבת תגובה

סגירת תפריט