גולדן סטייט ווריורס – פריביו פלייאוף / דור בלוך

מאזן: 50-31

מקום: שישי במערב (שזה שווה ערך לשלישי במזרח, סתם למקרה שתהיתם)

מאמן – מארק ג'קסון: אחרי קריירת משחק נאה, בעיקר באינדיאנה וניו יורק, החל ג'קסון לשמש כפרשן מוערך ברשת ABC. אחרי שמועות עקשניות שקשרו אותו עם מעבר לאימון הניו יורק ניקס, ג'קסון חתם דווקא כמאמן הווריורס בראשית עונת 2011-2012, והוא מסיים כעת את עונתו השלישית (והאחרונה?) במועדון. על אף שתי העפלות רצופות לפלייאוף, מעמדו של ג'קסון מעורער, מחד מדובר במאמן שמאוד פופולארי בחדר ההלבשה, ומאידך תהיות עקשניות על יכולותיו המקצועיות, וחוסר היכולת לקחת את הכישרון של גולדן סטייט לרמה הבאה שבות ועולות. הדחה בסיבוב הראשון עשויה לעלות לו במשרתו. מצד שני אם הוא שרד פרשת שחיתה בעקבות רומן שניהל מחוץ לנישואים, וצילומי עירום שנלקחו ע"י הסוחטים, כנראה שהלחץ של הבעלים ג'ו לאקוב קטן עליו.

ג'נרל מנג'ר – בוב מאיירס: שחקן מכללות מצליח למדי, וסוכן שחקנים מצליח מאוד (סה"כ עסקאות כ-600 מליון דולר לרבות ברנדון רוי, טייריק אוואנס וקנדריק פרקינס) שהפך לעוזר ג'נרל מנג'ר בווריורס ב-2011. 12 חודשים בלבד לאחר מכן הוא ירש את מקומו של קודמו, לארי ריילי. נחשב לג'נרל מנג'ר מוצלח, שיודע לרקוח עסקאות נבונות (בכל זאת סוכן) ולבחור היטב בדראפט.

חמישייה ראשונה:

PG – קפטן נאמברררר 30, סטפון, סטף, קאריייייי:

סטטיסטיקה: ממש סבבה, תודה ששאלתם. 24 נקודות, 8.5 אסיסטים, 4 ריבאונדים, ב-42.2 אחוז מהשלוש, למה אני נותן לכם את זה עד עשירית הנקודה? תכף תבינו. כמו כן קולע ב-88% מהעונשין, קריטי בפלייאוף.

עובדה כיפית: גנים מהשובחים בליגה, בנו של שחקן ה-NBA דל קארי, ושחקנית הכדורעף סוניה קארי. אחיו משחק בקבוצת ליגת הפיתוח של הווריורס ואחותו היא שחקנית כדורעף במכללות. עדיין לא מספיק כיף? קארי הוא נוצרי הדוק, והכיר את אישתו, איישה, בגיל 15 ב… חכו לזה… קבוצת הנוער של הכנסייה! לא בדיוק שחקן ה-NBA  הטיפוסי שלכם…

SG – המשלים לספלאש בראדרס, נאמברררר 11, קליי תומפסון:

סטטיסטיקה: 18.5 נקודות למשחק, לא מעסיק את עצמו יותר מדי בזוטות כמו למסור (רק 2 איסיסטים למשחק). רוצים לנחש בכמה הוא קולע מהשלוש? 42.2%!!! האחים ספלאש או מה?

עובדה כיפית: אם אחוזי השלוש שלו לא היו מספיק כיפיים בשבילכם, גם קליי הוא בן של שחקן NBA, מייקל תומפסון. יותר כיף? תומפסון החמיץ את המשחק הראשון שלו במכללות בגלל אישום בגין החזקת מריחואנה. טוב אולי לא כל כך כיף אבל בכל זאת מעניין.

SF – נאמבררררר 9, כשהוא לא פצוע, אנדרה, איגי, איגודלההההה:

סטטיסטיקה: 9 נקודות למשחק, 5 איבאונדים ו-4 אסיסטים למשחק, דיי מאכזב בסה"כ אבל הקטע של איגי זה הגנה, וכמו היונה בכבודה ובעצמה, גם איגי עושה הרבה דברים שלא כתובים בסטטיסטיקה.

עובדה כיפית: איגודלה הוא חובב משחקי וידאו, וזכה בתחרות NBA2K מול נייט רובינסון, ברוק לופס ורג'ון רונדו. True story.

PF – נאמברררר 10, דיווידדדדדדד לי

סטטיסטיקה: 18 נקודות ו-9 ריבאונדים למשחק, עונת שיא לפוואר פורוורד שהגיע מהניקס, החמיץ 14 משחקים בגלל פציעה העונה והבריאות שלו חשובה מאוד לגולדן סטייט.

עובדה כיפית: לדיוויד יש משיכה מסוימת לתעשיית הקולנוע, הוא הופיע במספר תכניות ריאליטי, וכמו כן עשה הופעות קצרצרות בסרט "כשאתה ברומא" ובסידרה "ליפסטיק ג'אנגל).

C  – נאמברררר 12, אנדרוווווווו בוגוט

סטטיסטיקה: 7 נקודות, 10 ריבאונדים, וכמעט שתי חסימות, לא ממנו אמורות לבוא הנקודות של הווריורס, הוא אמור לסגור את הצבע בפני מפלצות המערב השונות שגולדן סטייט צפויה לפגוש בפלייאוף. החמיץ 15 משחקים העונה בגלל פציעה.

עובדה כיפית: הוא אוסטרלי! חוץ מזה, הוא שיחק טניס ופוטבול בצעירותו כמו גם כדורסל כמובן. מה משותף לאנדרו בוגו ומייקל ג'ורדן? בוגוט נחתך מקבוצת המחוז שלו באוסטרליה בגיל 15, ונטען שהדבר דחף אותו להשתפר.

 ספסל (ה-19 בטיבו בליגה):

האריסון בארנס: השחקן ה-6, תורם 9.2 נקודות למשחק, ו-4 אסיסטים ב-28 דקות.

ג'רמיין אוניל: נותן דקות מנוחה קריטיות לגבוהים, 8 נקודות ו-5.5 ריבאונדים ב-20 דקות.

ג'ורדן קרופורד: 8 נקודות ב-15 דקות.

מאריס ספייטס: 6 נקודות ו-3.5 ריבאונדים ב-12 דקות.

דיימונד גרין: אכזבה מבחינתי, אחרי העונה שעברה ציפיתי שיעשה קפיצת מדרגה וזה לא קרה. 22 דקות למשחק, 6 נקודות ו-5 ריבאונדים.

סטיב בלייק: תוספת חשובה, נותן דקות מנוחה איכותיות לקרי, 21 דקות ו-4 נקודות למשחק.ממוצע האיבודים הנמוך בקבוצה מבין אלו שמקבלים מעל 10 דקות למשחק.

כמו כן הילטון ארמסטרונג, נמניה נדוביץ', ואוגניין קוזמיץ' שלא צפויים להיות פקטור, אבל מה איכפת לי לספר לכם את זה, לא עולה לי כסף.

סיפור העונה:

ההפסד בהארכה לפורטלנד ביום ראשון בלילה, שסיבך את הווריורס במאבק על המקום ה-6 במערב, סיפר את סיפור העונה של גולדן סטייט במידה רבה – חוסר יכולת לייצר יציבות ומומנטום שהכרחיים כדי לתת פייט אמיתי במערב החזק.

ספורטס אילוסטרייטד הגדירו את הסיפור שלהם העונה כ- "אנדר אצ'יבריות עם מעט גאונות שנזרקה פנימה", זאת הגדרה מעט אכזרית אבל גם קולעת.

להזכירכם, הפלייאוף האיכותי בשנה שעברה והפייט שהם נתנו לסן אנטוניו, לצד החתמתו של אנדרה איגודלה בקיץ ורצף של 10 נצחונות רצופים מסוף דצמבר עד תחילת ינואר, כולל ניצחונות על הקליפרס, פיניקס ומיאמי, יצרו ציפיות גבוהות עבור גולדן סטייט.

בתחילת העונה הפגינה הקבוצה הגנה איכותית, ולפתע הדיבורים על גמר מערב ומעבר לכך נראו ריאליים. אבל חוסר היציבות של הקבוצה, והפסד יתרון הביתיות בשלב מוקדם יחסית של העונה, הפכו אותה לקבוצה שברור שתהיה מהנה אבל אף אחד לא חושש מפניה ברצינות.

כן, סטפון קארי הוא השחקן המלהיב ביותר בליגה לטעמי, במיוחד כשהוא משחק בבית, דיוויד לי הוא דאבל דאבל שמחכה לקרות, וקליי תומפסון נראה כאילו הוא נולד לשחק לצד קארי (הימור שלי, אם הם ייפרדו יום אחד, תומפסון יהיה הרבה פחות אפקטיבי).

בסופו של דבר, גולדן סטייט לא ניצחה אף אחת מה-4 הראשונות במערב מאז פברואר, והפסדים לקליפרס, לפורטלנד ופעמיים לסן אנטוניו, והקבוצה לא הצליחה לחבר יותר מ-5 ניצחונות רצופים מאז אותו רצף בינואר. כדי לעבור את הסיבוב הראשון היא תצטרך לנצח בחוץ את אחת מ-4 הראשונות במערב לפחות פעם אחת, קשה לראות את זה קורה, אבל אם יש קבוצה שיהיה כיף לראות אותה מחוללת ניסים בפלייאוף הזה, גולדן סטייט היא הקבוצה.

חוזקות:

הגנה: עם איגודלה, לי ובוגוט בריאים, לגולדן סטייט יש את אחת ההגנות הטובות בליגה, בפלייאוף שבו ההגנה מתחילה לדבר יותר מאשר יכולת הריצה, וכולם יתחילו לשחק חזק לגולדן סטייט עשוי להיות יתרון .

קליעה מבחוץ: הספלאש בראדרס, ומעבר לזה לא צריך להוסיף דבר. כן נציין שחוץ משניהם, אין לגולדן סטייט אף שחקן שקולע במעל 35% מהשלוש, וזה מדגיש את בעיית העומק של הווריורס כשקארי יורד לספסל.

ביתיות: תעשו לעצמכם טובה, גם אם אתם לא מאלו שמפסיקים לישון בין אפריל ליוני, תכריחו את עצמכם לקום פעם אחת למשחק ביתי של גולדן סטייט, אם תיפלו על משחק צמוד, אתם צפויים לחוויה שהיא כל כך עוצמתית שהיא עוברת דרך המסך, ביחס לקהל האמריקאי המושמץ (לא תמיד בצדק), הקהל של הווריורס, עם הצבע הצהוב, ההתלהבות העצומה, ו-80 משחקי סולד אווט רצופים נותן חוויה.

חולשות:

תלות התקפית מוחלטת בקארי: פשוטו כמשמעו, החבר קארי משחק 36 דקות למשחק, זה המון לליגה הסדירה והוא יעלה לאיזור ה-40 בפלייאוף, פשוט כי בלעדיו לגולדן סטייט אין קליעה מבחוץ. סטיב בלייק הובא כדי לפתור במידה מסויימת את הבעיה הזאת, אבל בינתיים זה עוד לא זה, אם הוא יצליח להפוך להיות השחקן שציפו ממנו, ודיימונד גרין יקיים את ההבטחה מהפלייאוף הקודם, אז לגולדן סטייט יש סיכוי. אם לא, צפו לריצות של הקבוצות היריבות ברבעים השני והשלישי שבהם קארי ותומפסון יקבלו מנוחה.

פציעות: לי, איגודלה ובוגוט. השלישייה הזאת הם ההגנה של הקבוצה ומשחק הפנים שלה, בלעדיהם אין קבוצה, בלי כל אחד מהם אין לקבוצה סיכוי לעבור אף קבוצת מערב בפלייאוף הזה. שלושתם עברו השנה פציעות, הבריאות שלהם בפלייאוף היא מרכיב חיוני בהצלחה של גולדן סטייט.

מארק ג'קסון: אולי המאמן שנכנס עם זכוכית מגדלת הגדולה ביותר עליו לקראת הפלייאוף הזה. הוא במידה מסוימת קורבן של התדמית של גולדן סטייט שמרימה את הציפיות לשמיים, לאור אבק הכוכבים שנוטף מהספלאש בראדרס ומההצטרפות של איגודלה, אבל העובדה נשארת שהדחה בסיבוב הראשון תיתפס בקליפורניה ככישלון, ולמרות שהשחקנים מאוחדים מאחוריו יתכן מאוד שג'קסון יהיה זה שישלם את המחיר.

תחזית:

הפעם הקליפרס לא יכולים להרשות לעצמם הדחה בסיבוב הראשון כשיתרון הביתיות בידיהם, ולמרות שסידרת העונה הסדירה בין השתיים הסתיימה ב 2-2 הם יעברו את גולדן סטייט, לא לפני שהספלאש בראדרס יתנו הופעות לפנתיאון בבית, ולא לפני שאיגודלה ולי יוציאו לגריפין את הנשמה בטוהרה.

הדחה בסיבוב הראשון ב-6 או 7 משחקים מול הקליפרס העדיפים.

לפוסט הזה יש 17 תגובות

  1. בוגוט פצוע למשחקים הקרובים (לא יודע מאיפה הבאת את עניין החוזקה ההגנתית – היחידים שעושים שם הגנה זה בוגוט ואיגי – בטח לא לי), מה שדעתי הולך לחסל להם את עניין הפלייאוף מהר מאוד. בכל מקרה, לצערי למדו אותם השנה. קבוצה כיפיית שתעבור מהפכה בקיץ.

    1. דייויד לי אף פעם לא ידע לשחק הגנה אך בזכות איגודלה, בוגוט, גרין ואוניל הקבוצה מצויה במקום השלישי מבחינת יעילות הגנתית אחרי אינדיאנה ושיקגו.
      אגב, קרי הוא מלך האיבודים בליגה עם יחס אסיסטים איבודים של 2 וקצת כך שה8.5 אסיסטים לא כזה מרשים.
      אחלה פוסט!

  2. בלי כל צל של ספק הסדרה בין הקליפרס לווריוורס תיהיה סידרת הסיבוב הראשון הכי כייפית ומעניינת
    סדרה עם אווירה טובה קהל טוב הגנה והתקפה ומאצפ מעניין בעמדת הרכז זו סדירה ששווה לקום בשבילה בשעות לא הגיוניות בלילה
    גולדן סטייט קבוצה ממש מלהיבה שכיף לצפות בה אבל הקליפרס גם היא מלהיבה וגם בה כיף לצפות פשוט טובה יותר אם לא יקרה משהו בלתי צפוי הם יעופו שוב בסיבוב הראשון

  3. האמת שהקבוצות קליפרס וגודלן סטרייט מאוד דומות בכך שעל הניר יש להם הכל בשביל להיות אלופות אבל בכל זאת משהו לא דופק שם מבחינת המערב לטעמי אכזבת העונה אולי באמת כמו שמנחם אומר חסר להם רוע

  4. ההגנה שלהם טובה מאוד גם בלי בוגוט אבל העומק שלהם (החוסר שבו) יפיל אותם כל פעם מול קבוצה עמוקה כמו הקליפרס.
    קבוצות כמו הקליפרס והספרס עושות את הבריחות שלהם דווקא שהכוכבים נחים על הספסל אז תחמונים ויציאה מהקופסא יהיה הסיכוי היחיד שלהם מול הקליפרס.
    הם יעשו להם בעיות זה בטוח, אבל בסוף הקליפרס פשוט טובים יותר.
    אגב אני חושב שג׳קסון עשה עבודה מצויינת בקבוצה ובנה שם תלכיד מעולה עם חומר השחקנים הרכרוכי שהביאו לו

  5. קבוצה חביבה שפרצה לפני שנתיים אבל איפושהוא פיספסה בלעשות תקפיצה…מיהרו בהחתמה של בוגאט על חוזה חדש וגם בחוזה הענק לאיגי ..שחקן טוב והכל אבל מחיר בהחלט מופרז… מקסימום יעברו סיבוב אחד.. שיפור לעונה הבאה לנסות להביא עוד כוכב חוץ מקארי כולם אופציה .. טריידים אפשריים
    ווסטברוק תמורת איגי ותומסון
    ליי בארנס תמורת גוש סמית
    איגי ובארנס תמורת ויטרס והבחירה של קליבלנד

    1. אין מספיק כדורים באמריקה הצפונית כדי שקארי ווסטברוק ישחקו ביחד (לטעמי), קארי זה לא דוראנט הוא יכניס לו נוגרה.

      חוץ מזה אני דווקא הייתי שומר את החמישייה כמו שהיא, אני חושב שהיא טובה מספיק לריצה לאליפות, אם הייתי מחליף מישהו זה כנראה היה בוגוט או לי, תמורת מספיק חלקי פזל שיוכלו להיות משלימים מהספסל, אבל יכול להיות שהם יוכלו ללכת על שחקנים ותיקים שמסיימים חוזה ומוכנים לבוא תמורת חוזה מינימום בשביל סיכוי נוסף לאליפות

  6. קארי לא כופה זריקות לעומת ווסט … תאמת העיסקה יותר טובה לאוק שתקבל בדיוק מה שחסר לה… עדיין אני חושב שהשחיוב קארי ווסט יכול להיות קטלני .. לפי דעתי זה טעות להחזיק שתי שחקנים דומים צריך גיוון בקבוצה(קארי תומסון) לפי דעתי הטרייד העדיף הוא עם קליבלנד מה שיתן לקבוצה קצת מקום בתקרת השכר..

  7. אחלה פוסט ובדיוק דווח על כך שבוגוט שבר כמה צלעות וגמר את העונה, מה שעושה לקליפרס את העבודה קלה ביותר.
    מקווה שהבעלים יפנימו שמארק גקסון הוא הדבר הכי טעב שקרה להם הרבה זמן. מאז ימי מאלין לא ראו באוקלנד פעמיים פלייאוף ברציפות.

    1. סמול בול של גולדן סטייט יכול להוות פתרון
      לקליפרס כמות כלים בלתי נגמרת
      בזבוז של עונה ללוחמים תוספת של איגואדלה ושיפור של 3 ניצחונות ביחס לעונה שעברה לטעמי זה מעט מידי
      האריסון בארנס לא פרץ ונעצר ביחס לשיפור האדיר שהפגין בפלייאוף אשתקד

  8. הפציעה של בוגוט ממש מבאסת.
    מעניין כמה דקות יוכל ג'רמיין אוניל לשחק לערב בהיעדרו והאם מוריס ספייטס מוכן לתת את סדרת חייו.

  9. לא החמצתי שום משחק של גרין אייז סטף.הכי ישמח אותי אם הם ישחקו מול קבוצה אחרת מאשר הקליפרס, האלופה החדשה

  10. פריוויו נהדר, תודה רבה! ולדעתי גולדן סטייט זה קבוצה שכיף לראות. אבל חסר לה את הקצת בשביל אליפות. ובמיוחד חסר שחקן שיתן את הרוע ויכניס ראבק לשאר השחקנים

כתיבת תגובה

סגירת תפריט