סיכום השבוע בבייסבול: ענק זה מושג יחסי / יוני לב ארי

את עונת 2021 סיימו הג'איינטס מסן פרנסיסקו במקום הראשון של הנשיונל ליג מערב (לשם הם הוגרלו), עם מאזן סופר מפתיע של 55:107, משחק אחד מעל המפלצת מלוס אנג'לס. סדרת פלייאוף מותחת מול היריבה מ-LA שלחה את הכתומים הביתה, אך בראש מורם, אחרי עונה נפלאה.

אלכס ווד (צילום: sportskeeda.com)

2022 החלה, כשהג'איינטס, מעבר לפרידה מהסמל באסטר פוזי, לא עברו שינויים מרחיקי לכת. מצד אחד קווין גאוזמן הלך, מצד שני קרלוס רודון הגיע, והתחושה היתה שאפשר לשחזר את 2021. זה החל לא רע, עם 2:7, 5:13, 12:20 ו-27:37. אך מה-19 ביוני משהו נעצר במכונה של גייב קפלר, כשמאז הג'איינטס עומדים על 10:3, כשהשבוע, לו"ז קל יחסית (רדס, טייגרס ו-ווייט סוקס) לא באמת עזר, וסן פרנסיסקו עם 5:2.

ראש בראש, בקרב על הראש

שמונה משחקים וחצי מעל לג'איינטס תמצאו את מוליכי הבית, הדודג'רס, עם 29:49 ויתרון של 3.5 משחקים על הפאדרס, הרבה בזכות 1:3 בסדרה בין השתיים השבוע. הכחולים ניצחו את שלושת המשחקים הראשונים, ואף הוליכו באינינג התשיעי של הרביעי, רק כדי לראות את הפאדרס רושמים קאמבק מרשים ונמנעים מסוויפ. תוסיפו לזה קצת חדשות טובות, כשמוקי בטס חזר מפציעה שנראתה מסובכת יותר.

טוב שבאת. מוקי (צילום: albat.com)

סן דייגו באופן כללי עברה שבוע לא פשוט, עם 4:2 ושישה הפסדים בשמונת המשחקים האחרונים, והופ – הדו קרב הצמוד בצמרת קצת בורח להם מהידיים. באחד המשחקים האלה, אגב, אריזונה המסכנונת חזרה מפיגור ארבע ריצות כדי לנצח את הפאדרס. אאוץ'.

הרוקיז מקולורדו, שרחוקים 14.5 מהפסגה, הם אחת הקבוצות שהכי קל לנתח. החבר'ה מההר תופסים את המקום ה-27 בליגה ב-ERA (4.98) ומקום אחרון בסטרייק אאוטס (550). התקפית? מקום שני בהיטס (710), מקום ראשון בממוצע חבטות (261.) ומקום ראשון בטריפלס (18). התקפה יש. הגנה?….

התקפה יש לרוקיז (צילום: USA Today)

טלז-טאביס

בבית המרכזי הברוורס תפסו השבוע פיקוד, עם מאזן של 2:6 בשמונת המשחקים האחרונים, אך אחרי 0:2 חלק ויפה בטמפה ביי, 2:2 בלבד בפיטסבורג זה מעט מאכזב למוליכת הבית. רודי טלז, הפירסט בייסמן של הברוורס, שנכנס לשבוע הזה עם 11 הום ראנס, יצא ממנו עם 16. בהחלט מוצלח.

הדולקת בעקבות מילווקי, סיינט לואיס, עם שבוע של 4:3 חלש, ולקראת סדרה באטלנטה, לא בדיוק המקום להתאושש בו. פול גולדשמיט ממשיך ללהטט עם עונה אדירה – ממוצע חבטות 341., לצד 19 הום ראנס ו-OPS של 1.048, בהחלט מרשים.

אל תשכח להגיד תודה. טלז (צילום: wisportsheroics.com)

אוניל שם על "קרוז"

בחצי השני של הבית, הפיירטס עם שבוע די מוצלח של 3:3, למרות סדרה קשה מול הברוורס. הלהיט של הליגה, אוניל קרוז, מרשים בינתיים בכל משחק מחדש, כשהוא מביא הביתה 12 רצים ב-13 משחקים. בין לבין התופס המחליף מייקל פרז ירה שלושה הום ראנס במשחק אחד. וואו.

הקאביס עם שבוע מוצלח של 2:5, כולל שני ניצחונות על הרד הוט רד סוקס. אגב, הקאביס תופסים את המקום השלישי בכל המייג'ורס ב-OBP, עם 326. קבוצתי. אבל כשאתה 26 ב-ERA (4.74), רחוק לא תגיע. נועלת הבית מסינסינטי רשמה ארבעה הפסדים ברציפות, אך התאוששה עם ניצחון ב-ווק אוף על הברייבס המצוינים, כך שהשבוע נסגר בטעם טוב.

אתה בכלל יודע איך חוגגים? פרז (צילום: albat.com)

אני מט להיות אמיץ

מזרחה משם, התחרות על פסגת הבית האחרון של הנשיונל ליג רותחת. המטס עדיין ראשונים, אך מוליכים בשלושה משחקים וחצי בלבד על הברייבס, היתרון הנמוך ביותר מאז ה-2 במאי (למעט אתמול, אז ההפרש עמד על 2.5 משחקים). ניו יורק, עם ארבעה הפסדים בשישה משחקים, קיבלו חדשות טובות בעיקר מכיוונם של מקס שרזר וג'ייקוב דגראם, שמתקרבים לחזרה. אה, וכמובן, "חג בובי בונילה שמח" (ארז, תסביר למי שלא יודע).

הברייבס, שכבר חודש לא מפסיקים לנצח, סגרו שבוע אדום עם 2:4 על הפיליס והרדס, בדרך לתחנה אדומה שלישית – סיינט לואיס בבית. לפחות מבחינת הפיצ'ינג המנהיג של החבורה הוא מקס פריד, עם ניצחון באאוטינג שמיני ברציפות. הברייבס מוליכים את כל המייג'ורס עם 442. סלאגינג, אך רק מקום 17 ב-OBP, עם 314. – קצת סבלנות והם אפילו יהיו טובים יותר.

חג שמח! (צילום: flipboard.com)

מתגעגעים לג'ירארדי?

הפיליס ממשיכים לג'עג'ע, עם שבוע של 3:3 מול סיינט לואיס ואטלנטה, כולל 4:14 מפלצתי על הברייבס. בהיעדרו של ברייס הארפר הפצוע, קייל שווארבר הוא הכח ההתקפי העיקרי, עם 23 דינגרס בינתיים. הפיליס, אגב, תופסים את המקום השלישי בליגה בריצות – עם 385 כאלה. אם רק היה להם פיצ'ינג…

הקבוצה החמה של הבית היא דווקא מיאמי, עם ארבעה ניצחונות רצופים, ועם סנדי אלקנטרה הנפלא וה-ERA של 1.95 שלו, כמה זמן הוא עוד יישאר שם? מהצד השני תמצאו את הנשיונלס, גם הם עם רצף של ארבעה – אבל הפסדים, כשחואן סוטו אף נפצע; רק זה חסר להם… הנאטס במקומות ה-28-30 בליגה כמעט בכל קטגוריית פיצ'ינג…

להיט בראש. אלקנטרה (צילום: newskudo.com)

הכל נשאר בתוך הבית

הבית המזרחי השני נשאר בשליטה של היאנקיז, עם שבוע של 2:5 כשרק יוסטון מצליחה לעצור אותם. בעוד יומיים ניו יורק תתארח בבוסטון, בפעם הראשונה העונה, וזה תמיד מעניין. ארון ג'אג' בתקופה לא טובה, כשממוצע החבטות שלו ירד מ-309. לפני שבועיים ל-282., אך את 29 ההום ראנס שלו אי אפשר לקחת ממנו.

מעבר לניו יורק, תמצאו חבורה של שלוש קבוצות שצמודות זו לזו – בוסטון, רחוקה 13.5 משחקים מהיאנקיז, טורונטו, חצי משחק מאחור, וטמפה ביי, עוד חצי משחק משם. הרד סוקס, שנכנסו לשבוע עם שבעה ניצחונות ברציפות, נאלצו להסתפק בשניים בששת המשחקים האחרונים, כולל שני הפסדים לבלו ג'ייז.

ירד קצת לקרקע. ג'אג' (צילום: gamescope.hkc.homeip.net)

אותה טורונטו, שכאמור ניצחה פעמיים את בוסטון, הפסידה שלושה משחקים לטמפה ביי. בקיצור, הכל נשאר במשפחה. ליאנקיז, כל הריבים האלה בין השלוש קבוצות שמאחוריהם עושים רק טוב. טורונטו שיחקה שמונה משחקים ברציפות בתוך הדיוויז'ן, עם 4:4 לא מפתיע.

יש דין ויש קרמר

טמפה ביי נמצאת בתקופת רצפים מרשימה – שלושה ניצחונות, אחריהם הגיעו ארבעה הפסדים, ומשם הם המשיכו לשלושה ניצחונות. הערב הם יחלו סדרה בבוסטון, עוד סדרה שכל תוצאה בה טובה לניו יורק. ממוצע העליה של שחקני הרייס על בסיס עומד העונה על 302. – מקום 24 בליגה, מאוד מאכזב לקבוצה מהסוג הזה.

אין עליך, דין (צילום: jmoreliving.com)

בולטימור, שבשבוע שעבר עשתה קולות של מתעוררת, הפסידה ארבעה מששת המשחקים השבוע, אך האיש שלנו בקבוצה, הלגיונר דין קרמר, ממשיך להפתיע את כולם עם ERA של 1.29 בחמישה משחקים. אולי אולי זו העונה שלו?

טוני עדיין פה

בבית המרכזי הקרב בין הטווינס לגארדיאנס עולה הילוך. נכון לעכשיו מינסוטה מוליכה את הבית בשני משחקים, אחרי שבוע בינוני של 3:3, אך חשוב מזה: השתיים עברו סדרה של חמישה משחקים בקליבלנד, בה הטווינס הפסידו שלושה (ובאופן מפתיע ניצחו שניים).

עושה חיים. רודריגז (צילום: guayacanalrd.com)

הגארדיאנס רשמו גם הם שבוע של 3:3, כששיקגו, מעט מאחור, עדיין לא ויתרה על העונה הזו. מאזן שבועי של 2:5, כולל סוויפ על הג'איינטס בסן פרנסיסקו, אולי אולי מחזיר את טוני לה רוסה ושות' לעניינים, כשהם רחוקים 2.5 משחקים בלבד מקליבלנד. הכל עוד פתוח.

הבית המערבי הוא העתק של המזרחי. קבוצה אחת שולטת, שלוש נאבקות באמצע ואחת נועלת. יוסטון מטיילת לה עם 27:51 ענק, ויתרון של 13.5 משחקים על פני סיאטל וטקסס, בדיוק כמו היאנקיז. האסטרוז עם רצף של שישה ניצחונות, ושמונה מתשעה, כשגם בשני ההפסדים היחידים ב-13 המשחקים האחרונים הם איבדו את היתרון באינינג התשיעי. וואו.

כאמור, שלוש קבוצות נאבקות על המקום השני. סיאטל, עם שבוע של 1:5, מכות במשחק מול האיינג'לס ופריחה של הרוקי הנפלא, חוליו רודריגז, הרוקי המוצלח ביותר עד כה, ללא ספק, מוביל את הקבוצה עם 14 דינגרס. צמודה צמודה, המפתיעה של הבית מטקסס, שסגרה שבוע של 3:3, ושני משחקים משם נמצאים האיינג'לס, שהפסידו בארבעה מחמשת המשחקים האחרונים. ועל אוקלנד נעדיף שלא להרחיב….

טבלאות הליגות

יוני לב ארי

die hard yankee fan, חי ונושם סביב הפאסט בול

לפוסט הזה יש 14 תגובות

  1. הדברים החשובים לגבי שקרו השבוע בבייסבול הייתה ההודעה של הקומיסיונר מנפרד על הגדלת הליגה ל-32 קבוצות, שזה 2 בחזקת 5, דבר שגם על ה-NBA לעשות.
    הדבר השני הייתה הידיעה שלו על שימוש קרוב במחשבים – 'רובוטים' – לקרוא סטרייקים ובול'ים, ועוד.
    תודה על עוד טור מצויין, וממצה את הדברים החשובים שקרו. חבל שהברייבס הפסידו אתמול לרדס כשהבול פן נתן ליריב 4 ראנס באינינג נ-9.

    1. לא להאמין, עם כל זה שאני אשמח לראות קבוצה בטנסי ואת שובו של הבייסבול למונטריאול, הבייסבול צריך פחות מועדונים. הרדס ואוקלנד זרקו כל מי שהם יכלו לזרוק, טמפה ביי ומיאמי לא יודעים מה זה קהל, אז למה זה טוב? עוד שני מועדונים שיתעסקו בלהפסיד ולמשוך בחירות גבוהות בדראפט כדי לשלוח אותם לכל מני ניו יורק ולוס אנג׳לס? אולי שישימו את המועדונים החדשים כבר בניו יורק ול״א, ויחסכו לאוהדים את הכאב לב של לראות אותם עוקרים בעוד כמה שנים

  2. תודה יוני. הרגע קרמר סיים את הפתיחה הבאה שלו בטקסס ואחרי 4 אינינגס נקיים קיבל בראש 5 ראנס מה שגמר לו את הרצף על 22.2 אינינגס נקיים והכפיל לו את ה-ERA ל-2.48

  3. היאנקיז בקצב של 116 ניצחונות!!! שרק לא יושפעו במידה משמעותית מפציעותמאז יש להם סיכוי נהדרנלתת את אחת מהעונות הגדולות ביותר ולהביא אליפות מס' 28. 11 שנים ללא אליפות זה הרבה זמן בשביל היאנקיז!!!

    1. פרה פרה, יש להם סיכוי להשיג שיא נצחונות זה כן, אבל אליפות זה לא פונקציה של נצחונות בעונה, תשאל בסיאטל (ובדודג׳רס ובסן פרנסיסקו)

כתיבת תגובה

סגירת תפריט