אירועי דיומא – 18.06.2022 – אופניים ושחמט

חסר מאפיין alt לתמונה הזו; שם הקובץ הוא image-10.png

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

טור דה סוויס – קטע 7

קטע 6 של אתמול התקיים תחת צל כבד במיוחד שהביא לנו שוב נגיף הקורונה. כך התבשרנו עוד לפני הקטע שעוד שלוש קבוצות, בחריין-ויקטוריוס, האמירויות ואלפסין פניקס, ועוד איתן גם רוב קבוצת EF, נאלצו לנטוש את המירוץ. יתר על כן, מי שעוד נאלץ לנטוש את המירוץ היה המוביל והפייבוריט העיקרי לזכייה, אלכסנדר ולאסוב. זה הביא לכך שיאקוב פוגלסאנג קיבל את חולצת המוביל מעט לפני הקטע, ושקבוצת IPT, ללא רטו הולנשטיין ווסבסטיאן ברוויק שנאלצו לנטוש מאותה הסיבה, תזדקק להגן עליה בקטעים הקרובים. היה גם קטע מירוץ אתמול עם שני טיפוסים מהדרגה הגבוהה ביותר, ואולי כצפוי קיבלנו בו שליטה מוחלטת של קבוצת הבריחה, שלא התקשתה להישאר בחזית, לאור העובדה שהדבוקה חסרה מספר קבוצות חזקות. קבוצת הבריחה הגדולה הידלדלה בהמשך במספר הרוכבים, בעיקר בשל פעלתנות יתר של האיטלקי פאוסטו מסנאדה, שהכתיב קצב חזק בטיפוסים. בשלב מסויים נותר עימו רק ניקו דנץ, אך כיוון שלא ממש עבד עם מסנאדה, הצמד קיבל בחזרה לקראת הסיום שלושה חברים נוספים מהבריחה – קווין סימונס, קלמאן שמפוסאן וחוזה הראדה. מסנאדה ניסה שוב לשווא לנער את מתחריו, אך אלה הגיעו בכל זאת עימו אל הקו, ושם קיבלנו בסיום הטיפוס הקשה ממש מיאוץ בפוטו פיניש בין דנץ לשמפוסאן, בו דנץ הוכתר כמנצח. לגרמני מקבוצת DSM זהו סה"כ הניצחון הראשון בדרג הוורלד טור. אשר לחבורת ה-GC, זו הגיעה כשתי דקות מאחורי הבריחה, כשבסיום גראן תומאס ניסה לגנוב לפוגלסאנג את ההובלה, אך ללא הצלחה. כך בסיום הקטע פוגלסאנג נותר לעמוד בראש, ואחריו, תומאס (1+), היגיטה (10+), פאולס (26+), גרוסשארטנר (34+), לקנסונד (46+), קונג (49+), קרון (1:00+) ופוצוביבו (1:07+).
קטע 7, הקטע הלפני אחרון של המירוץ, הוא השני ברצף שבו נקבל שני טיפוסים קשים במיוחד, וגם שונים למדי – הראשון ארוך מאד אך בשיפוע סביר, והשני והמסיים קצר יותר אך בשיפוע רצחני למדי. אירועי הימים האחרונים צמצמו מאד את מספר המטפסים הכבדים, ונראה שצריך להתמקד כאן בשלושת הראשונים – פוגלסאנג, תומאס והיגיטה (מטפס מצויין המחליף את ולאסוב בעמדת ההובלה בבורה). מבין השלושה, תומאס הוא שען מצויין, מה שאמור לתת לו יתרון בקטע המסיים. לפיכך, השניים האחרים, שענים גרועים למדי, יזדקקו לפתוח פער עליו היום אם ברצונם להשאיר לעצמם סיכוי לזכות במירוץ, משימה קשה למדי בהתחשב בכושר של הוולשי. כל זאת נאמר כמובן בעירבון מוגבל, ובהינתן שלא נקבל עוד שינויים בחסות הנגיף הארור. שידור בלינק הזה ב-14:35.

שחמט – תחרות המועמדים סיבוב 2 / אינדיאני

16:00 שעון ישראל

הסיבוב הראשון נפתח בסערה (לא אופייני) כאשר שני משחקים הסתיימו בהכרעה ועוד משחק אחד היה קרוב לכך. שני הזוכים בתחרויות האחרונות ניצחו – נפו בכלים השחורים הביס את דינג לירן עם התקפה אימתנית וקרואנה לחץ על היקארו ויצא עם ניצחון. דודה הוביל במשחקו מול ראפורט כבר בסביבות המהלך העשירי אבל נפל למלכודת שגרמה לו לאבד את הייתרון שלו. פירוז'ה הזיע עם הכלים השחורים מול רדג'אבוב והצליח לשמור על עמדה שוויונית ולכפות תיקו בעמדת סיום של צריחים ורגלים.

הסיבוב הקרוב יהיה בסימן שני המנצחים בסיבוב הקודם שיפגשו אחד את השני כאשר נפו יהיה בכלים הלבנים. אם השחקנים לא יחליטו ללכת על משחק בטוח מדי ולתיקו (כמעט) מיידי ייתכן שלאחר הסיבוב הזה יהיה לנו מוביל ברור כבר לאחר הסיבוב השני.

הטבלה לאחר הסיבוב הראשון:

משחקי סיבוב 2 (לבן-שחור):

ריכארד ראפורט (1/2) – עאלי רזא פירוז'ה (1/2)

היקארו נקמורה (0) – טימור רדג'אבוב (1/2)

יאן נפומנישצ'י (1) – פביאנו קרואנה (1)

יאן קשישטוף דודה (1/2) – דינג לירן (0)

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 35 תגובות

  1. הערב תתקיים בפריס עוד תחרות בסדרת ליגת היהלום באתלטיקה.
    קישור לתכנית התחרות:
    https://paris.diamondleague.com/en/programme-results/programme-2020-results/#baseFrame#__athSchedule#ScheduleInit#Paris2022_CURRENTEVENT_JSON
    להלן כמה מהמקצים והמשתתפים הבולטים:
    קפיצה לגובה נשים-האוקראיניות המצוינות קתרינה טבצ'ניק. אירינה גרשצ'נקו וירוסלבה מהוצ'יק. כמו כן תשתתף אתלטית הקרב 7 האלופה האולימפית נאפי ת'יאם שהיא גם קופצת לגובה מעולה.
    קפיצת מוט גברים-האחים לאבילני ותיאגו בראס האלוף האולימפי מריו.
    דיסקוס נשים-ואלרי אולמן האמריקאית, בעלת התוצאות הטובות בתקופה האחרונה וסנדרה פרקוביץ האגדית מקרואטיה.
    400 מ' נשים-שוני מילר אויבו מהבהאמה.
    100 מ' נשים-שלי אן פרייזר פרייס ומארי ג'וזה טאלו. לגבי שלי אן פרייזר פרייס זו אחת התחרויות האחרונות שלה. היא הצהירה שהיא פורשת לאחר אליפות העולם שתתקיים בחודש הבא.
    .
    יש שידור ישיר בערוץ ספורט 2 החל משעה 22:00.

    1. תודה.
      אוסיף:
      1. דה גראס ב200 מ' גברים
      2. דיאז הקובני וטיילור האמריקאי המשולשת גברים
      3. דבון אלן 110 משוכות גברים (ייתכן שהוא יתקרב או ישבור את שיא העולם, תלוי בתנאי מזג האוויר והרוח)
      4. 5000 מ' גברים

      1. 19.82 שניות ב200 מ' לאדאמס הדרום אפריקאי שיורד לראשונה בחייו מגבול ה20 שניות ומנצח בענק. דה גראס מסיים רביעי.

        1. ריצה מדהימה ב3000 מ' מכשולים נשים, לדעתי בפעם השמינית בלבד בהיסטוריה שיורדות מ9 דק'. (8.56 דק' ותוצאת השנה בעולם תרצה מברוניי, שהיא במקור קנייתית)

            1. לא, דבון אלן אמנם מסיים ראשון אבל עם 13.16 שניות מאכזבות יחסית

            2. אחלה ריצה ב800 מ' גברים. רוברט הצרפתי מנצח עם שיא אישי של 1.43.74 ד'. שיא יבשתי לשני בריצה עם 1.44 חלק. כל 5 הראשונים עם שיאים אישיים. נהדר

          1. עומק יפה לצרפתים עם שני רצים נוספים של 1:44.
            פיטר בול האוסטרלי אכן קבע שיא יבשתי (אוקיאניה) של 1:44.00. פיטר סנל המנוח, מגדולי רצי הבינוניות בכל הזמנים, החזיק בשיא היבשתי במשך 56 שנה. האתלט הניו-זילנדי הדגול קבע 1:44.3 על מסלול דשא ב-1962. תוצאה ששופרה רק ב-2018.

            1. שערורייה – פסלו את רוברט המנצח כי 'דחף' לקראת הסיום.

        1. אחלה תחרות בקפיצה המשולשת כשהקובנים לוקחים מקום ראשון ושני עם 17.66 מ' ו17.65 מ', והשלישי פיצ'רדו הפורטוגלי (שהוא קובני במקור) מסיים שלישי למרות שבקפיצה המסתיימת קפץ קרוב ל18 מ' אבל פסל בסנטימטר..

          1. והנה, תוצאת השנה ב100 מ' נשים, שלי אן פרייזר פרייס עם 10.67 שניות משווה את תוצאת השנה בעולם. תחרות נהדרת בפריז במזג אוויר חם (30-38 מעלות לאורך התחרות) מסתיימת לה.

        2. כל הכבוד לכל האתלטיות והאתלטים. חשוב לציין גם את השפעתן של הנעליים בעלות סיבי הפחמן (קרבון בלעז) שגרמו לשיפור שיאים אישיים רבים (ולהעמקת האיכות) במגוון המקצועות והמרחקים.

  2. החלה אליפות העולם בשחייה בבודפשט.
    אתמול, צמד השחייניות האומנותיות הישראליות שלי בובריצקי ועדן בלכר עלו לגמר. זו פעם ראשונה לישראל.
    היום החלו המשחים בבריכה. אנסטסיה גורבנקו עלתה לחצי הגמר ב-200 מעורב אישי עם התוצאה השלישית בטיבה. נבחרת הגברים למקצה השליחים 4 כפול 100 חופשי שברה את השיא הישראלי ב-2.5 שניות בערך, אבל זה לא הספיק לעלייה לגמר.
    מאמר קצר של גל ברנע שמתייחס לתחרות:
    https://www.sport5.co.il/articles.aspx?FolderID=1659&docID=404733
    חלק מהשחיינים הבכירים לא ישתתפו בתחרות. לדוגמה אריארן טיטמוס האוסטרלית ששברה בתקופה האחרונה את שיאה של קייטי לדקי ב-400 מ' חופשי ועוד. אדם פיטי שחיין החזה הבריטי פצוע. וכמובן הרוסים שלא משתתפים עקב המלחמה באוקראינה.
    ראויה לציון הקנדית הצעירה בת ה-15 סאמר מקינטוש שקבעה לפני שלושה חודשים וחצי את הזמן השלישי בטיבו במשחה 400 מ' מעורב אישי.
    יש שידורים של משחי המוקדמות בבוקר והגמרי אחרי הצהריים בערוץ ספורט 5.

    1. ובנוסף, שני קישורים למבחנים שנערכו בארה"ב ובאוסטרליה. ניתן להשוות את התוצאות של שתי מעצמות השחייה הללו:
      ארה"ב:
      https://olympics.nbcsports.com/2022/04/30/usa-swimming-world-championships-trials-results/
      בין השחייניות החדשות נמצאת קלייר ויינשטיין. היא בת 15. גובהה 1.83. והיא קבעה את התוצאה השניה בטיבה לאחר קייטי לדקי ב-200 מ' חופשי. וקייטי גרימס בת ה-16.
      אוסטרליה:
      https://liveresults.swimming.org.au/sal/2022AUS
      הקישורים לתוצאות המשחקים בצד שמאל בעמוד.
      .
      בנוסף, מתקיימת בישראל תחרות אליפות אירופה בהתעמלות אומנותית. היום, ממש בשעה זו יש שידורים של הגמרים בערוץ ספורט 5.

  3. ובמירוץ מהדרג השלישי רוט ד'אוקסיטאני בצרפת, מייקל וודס לוקח את קטע המלך לפני חברים כמו ואלוורדה וקינטאנה, עם סיכוי מצויין לזכות במירוץ כולו מחר (קטע עם סיום שטוח). זה כחלק מאסטרטגיית איסוף הנקודות של הקבוצות בסכנה.

  4. תודה פאקו ואינדיאני.
    .
    מחר משחק גדול בין פאבי ונפו, מעריך שייגמר בתיקו, אבל אם תהיה הכרעה ההימור שלי על נפו ולא רק בגלל שהוא בלבן, הוא ניצח את דינג (מקום 2 בדירוג העולמי) בשחור באופן משכנע במשחק שעד שהייתה הסתעפות מהתאוריה זה היה משחק שדינג הכיר היטב כי הוא שיחק אותו בעבר והפסיד, נפו פשוט שחט את דינג בשחור בתאוריה שכנראה נפו התכונן אליה, אבל דינג כבר שיחק אותה בעבר. מאוד מסקרן מה יקרה בהתמודדות בין נפו לקרואנה, אינדיאני כבר השכיל את כולנו לגבי קרואנה ויכולות ההתכוננות שלו ״המחשב האנושי״… תוצאות הסיבוב הראשון שמים את שניהם כפייבוריטים, ולא פלא שהם השניים האחרונים שניצחו את תחרות המועמדים.

  5. אינדיאני – למה נפו ופביאנו הסכימו לתיקון בעמדה כל כך חריפה? (או שהשאלה טמונה התשובה). מרגיש כאילו הגיע לנו לראות לאן זה הולך.

    1. לשניהם הייתה בעיית זמן קשה מאוד (בעיקר לפאבי). הדרך היחידה שלו לשמר את הייתרון הייתה להקריב את הצריח תמורת הרץ שב b2 ולמצוא מהלכים לא פשוטים. כל דבר אחר היה יכול להוביל אותו להפסד לאור המצב של המלך שלו. לנפו לא באמת הייתה אפשרות טובה יותר מאשר חזרה על העמדה. הפסד כזה לפאבי היה יכול להיות צורב מאוד ולהשפיע על המשך התחרות. תיקו הבטיח לשניהם את ההובלה, מה גם שפאבי בפעם הבאה ישחק מול נפו בלבן.

    1. מצא וניצח. מה שמעניין אצל היקארו, שלמרות שהוא מרבה לשחק משחקים מהירים זה לא גורם לו להתקשות להתרכז בקלאסי.

  6. תודה לכל מי שהיה כאן.
    1. ישראל סוגרת אליפות אירופה מוצלחת מאוד בהתעמלות האמנותית עם הזהב של דריה אטמנוב בקרב רב של היחידות והזהב הקבוצתי. רק נזכיר שזו התחרות המשמעותית הראשונה מאז הפרישה של ניקול זליקמן והאלופה האולימפית (תמיד כיף לומר את זה) לינוי אשרם שהצטרפה לצוות האימון של הנבחרת בראשות איילת זוסמן (בחירה מעולה!).
    2. אליפות העולם בשחייה נפתחה עם כמה תוצאות יפות לישראלים, כשאנחנו כבר לא צריכים להיות מופתעים מהגמר של גורבנקו ב-200 מעורב.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט