שבת בבסיס: סוכן כפול / יוני לב ארי

יש לא מעט אוהדים, שהכיף האמיתי שלהם זו הפגרה, ולא העונה הסדירה. טריידים, שחקנים חותמים, חלק פורשים, יש הרבה אקשן, והרבה ריגושים ושינויים. אך השאלה החשובה יותר היא – חודשיים פלוס אחרי שכל ההחתמות האלה עלו על המגרש, מי הצדיק את החוזה שקיבל ומי לא. קבלו את סקירת הפרי אייג'נטס, קלאס 2022:

קווין גאוזמן (צילום: dailyhive.com)

קווין גאוזמן

גיל: 31

עמדה: סטארטר

קבוצה קודמת: סן פרנסיסקו ג'איינטס

קבוצה חדשה: טורונטו בלו ג'ייז

חוזה: חמש עונות, 110 מיליון דולר (ממוצע: 22 מיליון דולר לעונה)

בכמה מילים:

קווין גאוזמן הגיע לטורונטו, אחרי שהציג יכולת שיא בקריירה ב-2021 במדי הג'איינטס. זה לא הפריע לו לנסות ולקחת את היכולת שלו שלב אחד קדימה: ה-ERA ירד מ-2.81 ל-2.67 (מי האמין שעוד אפשר לרדת), וה-FIP (כמות ההום ראנס, הולכות ושחקנים שבהם הוא פגע, פחות סטרייק אאוטס. כלומר, מהלכים שההגנה לא מעורבת בהם) ירד לשיא קריירה בענק – 1.76 – מוביל את המייג'ורס.

ציון: 8

אם רק היה בריא. שרזר (צילום: theathletic.com)

מקס שרזר

גיל: 37

עמדה: סטארטר

קבוצה קודמת: לוס אנג'לס דודג'רס

קבוצה חדשה: ניו יורק מטס

חוזה: שלוש עונות, 130 מיליון דולר (ממוצע: 43.3 מיליון דולר לעונה)

בכמה מילים:

אין ספק שכדי לתת 43.3 מיליון דולר לעונה לפיצ'ר בן 37 – הוא צריך להיות זהב. אם יש פיצ'ר בליגה הזו שהוא זהב – זה מקס שרזר. כשהוא בריא. שמונה פתיחות בלבד באמצע יוני – זה אומר שמשהו לא בסדר. והפתיחות? היו מעולות. מאזן של 1:5, עם ERA של 2.54, לצד 59 סטרייק אאוטס ב-49.2 אינינגים, מול 11 הולכות בלבד. ללא ספק אלחה מספרים לאיש שזכה שלוש פעמים בסיי יאנג עד כה. אך המשחק האחרון שלו היה אי שם ב-18 במאי.

ציון: 8 (רק בגלל הפציעה הוא לא מקבל 9)

חביב העיר. ריזו (צילום: origin-rsnu.nbcsports.com)

אנתוני ריזו

גיל: 32

עמדה: בסיס ראשון

קבוצה קודמת: ניו יורק יאנקיז

קבוצה חדשה: ניו יורק יאנקיז (היחיד ברשימה שלא החליף קבוצה)

חוזה: שתי עונות, 32 מיליון דולר (ממוצע: 16 מיליון דולר לעונה)

בכמה מילים:

ריזו נחשב לאחד השחקנים האהובים ביותר בניו יורק. נכון, הוא לא חובט לממוצע גבוה (219.), אך מצד שני, הפעם האחרונה שהוא עבר את ה-249. היתה 2019, כך שזה הגיוני. הוא מציל המון טעויות מעמדת הבסיס הראשון, ועם 15 הום ראנס בהחלט עושה את שלו במחלקת ה-פאוור. וכמובן, כמו בכל עונה, הוא שם בדיוק כשחייבים את ההיט החשוב.

ציון: 8

השתלב מהר. פרימן (צילום: 341clarkday.blogspot.com)

פרדי פרימן

גיל: 32

עמדה: בסיס ראשון

קבוצה קודמת: אטלנטה ברייבס

קבוצה חדשה: לוס אנג'לס דודג'רס

חוזה: שש עונות, 162 מיליון דולר (ממוצע: 27 מיליון דולר לעונה)

בכמה מילים:

ה-MVP של 2020 והאלוף הטרי מג'ורג'יה, בהחלט השתלב מצוין ב-LA. בתחילת הפגרה פרימן נחשב היה להימור הבטוח – לא יזוז לשום מקום, אך מחשבות לחוד ומציאות לחוד, ופרדי שלנו נטש את אטלנטה וחתם במפלצת הכחולה. 60 משחקים בתוך 2022 ופרימן חובט 288., עם OPS של 817., אם כי ה-פאוור עדיין לא שם, רק חמישה הום ראנס.

פרימן הוא בהחלט הברומטר של הדודג'רס, כשהוא חובט 367. בניצחונות לעומת 157. בלבד בהפסדים, ולראייה – הוא פתח את העונה מצוין, כמו הדודג'רס, ונחלש משמעותית בחודש יוני, כמו הקבוצה שלו.

ציון: 7.5

לקח קצת זמן, אך בסוף הוא השתלב יפה. קוריאה (צילום: boxscorenews.com)

קרלוס קוריאה

גיל: 27

עמדה: שורט סטופ

קבוצה קודמת: יוסטון אסטרוז

קבוצה חדשה: מינסוטה טווינס

חוזה: שלוש עונות, 105.3 מיליון דולר (ממוצע: 35.1 מיליון דולר לעונה)

בכמה מילים:

אמנם עברו לקוריאה רק 40 משחקים במיניאפוליס (נפצע במהלך חודש מאי), אך גם את אלה אפשר לחלק לשניים: ב-20 המשחקים הראשונים חבט קוריאה 167. עם הום ראן בודד. מאז? במאי הוא חבט 318. עם שני הום ראנס, ובשבועיים ביוני? הוא יורה 533. עם עוד שני דינגרס, וה-OPS? 1.611. בסך הכל המספרים שלו עומדים על חמישה הום ראנס, ממוצע חבטות 278. ו-OPS של 837..

ציון: 7.5

הכי טוב שיש להם. רודון (צילום: tsn.ca)

קרלוס רודון

גיל: 29

עמדה: סטארטר

קבוצה קודמת: שיקגו ווייט סוקס

קבוצה חדשה: סן פרנסיסקו ג'איינטס

חוזה: שתי עונות, 44 מיליון דולר (ממוצע: 22 מיליון דולר לעונה)

בכמה מילים:

רודון הגיע אחרי עונת שיא בשיקגו, ובגיל 29 – הפריים של הקריירה. אבל להחליף את קווין גאוזמן ברוטיישן הקליפורני זה לא פשוט בכלל. הלפטי הוא מהטובים שיש לג'איינטס להציע, ועם ERA של 3.18, ו-83 סטרייק אאוטס ב-65 אינינגים, הוא בהחלט עושה את העבודה. לא כמו ה-2.37 בעונה שעברה, אך בהחלט לא רחוק מזה.

ציון: 7.5

ריינג'ר אמיתי. סיגר (צילום: nolanwritin.com)

קורי סיגר

גיל: 28

עמדה: שורט סטופ

קבוצה קודמת: לוס אנג'לס דודג'רס

קבוצה חדשה: טקסס ריינג'רס

חוזה: עשר עונות, 325 מיליון דולר (ממוצע: 32.5 מיליון דולר לעונה)

בכמה מילים:

סיגר של הדודג'רס הוא לא סיגר של הריינג'רס, אך עדיין לא ברור מה עדיף. אחרי שבע עונות עם ממוצע חבטות 297., השורט סטופ המוכשר חובט 218. בלבד. אבל, מצד שני, לאחר ששמר על ממוצע של 14.8 הום ראנס בעונה, הוא עומד כבר בשליש העונה על 12 כאלה, כך שהוא די התאים את עצמו לבייסבול החדש. המבחן האמיתי שלו יהיה בקלאץ', אם הריינג'רס יגיעו לשם.

ציון: 6.5

מישהו לרוץ איתו. מארטה (צילום: nypost.com)

סטאלינג מארטה

גיל: 33

עמדה: אאוטפילדר

קבוצה קודמת: אוקלנד את'לטיקס

קבוצה חדשה: ניו יורק מטס

חוזה: ארבע עונות, 78 מיליון דולר (ממוצע: 19.5 מיליון דולר לעונה)

בכמה מילים:

לאורך רוב הקריירה הקלף העיקרי של מארטה היה המהירות. בהגנה זה עדיין עובד, על הבסיסים – פחות. מארטה, שגנב ב-2021 במדי אוקלנד ומיאמי 47 בסיסים, עומד בינתיים על שמונה בלבד, אם כי מעבר לקבוצה חדשה יכול לשנות את המספרים בשל אסטרטגיה שונה של הקבוצה. ממוצע חבטות 281. בהחלט מספק, הום ראנס (7) אף פעם לא היה הקטע שלו. גיל 33 בהחלט לא לטובתו, זה בטוח.

ציון: 6.5

מאדום לאדום. שווארבר (צילום: espndeportes.espn.com)

קייל שווארבר

גיל: 29

עמדה: בסיס ראשון / אאוטפילד

קבוצה קודמת: בוסטון רד סוקס

קבוצה חדשה: פילדלפיה פיליס

חוזה: ארבע עונות, 79 מיליון דולר (ממוצע: 19.75 מיליון דולר לעונה)

בכמה מילים:

שווארבר עושה בפילדלפיה פחות או יותר את מה שמצופה ממנו. 16 הום ראנס, בלי הרבה הגנה, ובלי הרבה מגע (ממוצע חבטות 212.), מה שמביא ל-OPS של 807.. בכל עונה יש לו את השבועיים שלו, בהם הוא יורה ללא הכרה, וזה עוד לא הגיע, כך שמבחינת כח הוא צפוי לסיים עם כ-40 הום ראנס, בהחלט מרשים.

ציון: 6.5

סימיין, ליד החבר סיגר (צילום: dmn-dallas-news-prod.cdn.arcpublishing.com)

מרכוס סימיין

גיל: 31

עמדה: שורט סטופ

קבוצה קודמת: טורונטו בלו ג'ייז

קבוצה חדשה: טקסס ריינג'רס

חוזה: שבע עונות, 175 מיליון דולר (ממוצע: 25 מיליון דולר לעונה)

בכמה מילים:

סימיין הגיע לצד סיגר לארלינגטון, והשניים אמורים היו להביא את טקסס לדרך חדשה. ההתחלה של מרכוס היתה חלשה, אפילו מאוד, כשבחודש וחצי הראשונים הוא לא חבט ולא הום ראן בודד, עם ממוצעי חבטות מזעזעים. אך בשבועיים האחרונים משהו השתחרר שם, סימיין כבר עם שישה דינגרס, כשבחודש יוני הוא חובט 286.. ואיתו גם הקבוצה מתרוממת, וכבר במקום השני בבית המערבי.

ציון: 5.5

עדיין מחפש את המחבט. קאסטייאנוס (צילום: pressofatlanticcity.com)

ניק קאסטייאנוס

גיל: 30

עמדה: אאוטפילדר

קבוצה קודמת: סינסינטי רדס

קבוצה חדשה: פילדלפיה פיליס

חוזה: חמש עונות, 100 מיליון דולר (ממוצע: 20 מיליון דולר לעונה)

בכמה מילים:

אם לשים את עונת הקורונה בצד, מאז 2017 קאסטייאנוס לא ירד מה-23 הום ראנס, כשלרוב הוא באיזור ה-30. הוא גם מעולם לא ירד מממוצע חבטות 272., והנה לכם, עונה של 254. עם שבעה הום ראנס בלבד. אז להגיד שהוא מרשים – יהיה קשה. אבל צריך לתת לו הנחה של חצי עונה, רק על הסתגלות למקום החדש. בינתיים – זה לא נראה משהו.

ציון: 5.5

קבלו אותו! או שלא? בראיינט (צילום: denverpost.com)

קריס בראיינט

גיל: 30

עמדה: בסיס שלישי

קבוצה קודמת: סן פרנסיסקו ג'איינטס

קבוצה חדשה: קולורדו רוקיז

חוזה: שבע עונות, 182 מיליון דולר (ממוצע: 26 מיליון דולר לעונה)

בכמה מילים: בראיינט החל את העונה בצורה די חלשה, עם ממוצע חבטות 270. ובלי הום ראנס ב-17 משחקים, אך נפצע ב-25 באפריל, חזר בתחילת מאי לשני משחקים ונפצע שוב, כך שקשה לתת לו ציון. בכל מקרה, כשכוכב שהעיף 25 הום ראנס בעונה שעברה מגיע למקום חובב הום ראנס כמו קולורדו, וב-17 משחקים נעצר על אפס, זו בכל זאת אכזבה…

ציון: 5

היה שבוע כיף. סטורי (צילום: bosoxinjection.com)

טרוור סטורי

גיל: 29

עמדה: בסיס שני

קבוצה קודמת: קולורדו רוקיז

קבוצה חדשה: בוסטון רד סוקס

חוזה: שש עונות, 140 מיליון דולר (ממוצע: 23.3 מיליון דולר לעונה)

בכמה מילים:

השורה התחתונה שלו עד כה לא ממש מרשימה: תשעה הום ראנס, ממוצע חבטות 222., עם OPS של 728.. מה שעוד פחות מרשימה, היא העובדה שרוב הדבר הזה הגיע בשבוע אחד, בין ה-19 ל-26 במאי. בשבוע הזה הוא חבט 10 מ-29 (ממוצע חבטות 344.), עם שבעה מתוך תשעת ההום ראנס. אז תחשבו מה היו המספרים שלו בשאר הזמן… נקודה לטובתו: סטורי נאלץ לוותר על העמדה הרגילה שלו, ועבר משורט סטופ לבסיס שני, רק כדי לקבל חוזה בבוסטון.

ציון: 5

לא ראינו הרבה רגעים כאלה. באייז (צילום: mlb.com)

חאבייר באייז

גיל: 29

עמדה: שורט סטופ

קבוצה קודמת: ניו יורק מטס

קבוצה חדשה: דטרויט טייגרס

חוזה: שש עונות, 140 מיליון דולר (ממוצע: 23.3 מיליון דולר לעונה)

בכמה מילים:

באייז מתקשה להתאקלם בבית החדש שלו. אחרי שגם לניו יורק לקח לו זמן להתרגל, ומהר מאוד עזב, בדטרויט לא רואים ממנו את מה שציפו. ממוצע חבטות עלוב של 193., שלושה הום ראנס בלבד, כשעל הדרך הוא אוסף שישה ארורס… הבעיה העיקרית שלו – חובטים ימניים. האינפילדר הרייטי חובט 145. נגד ימניים, ו-357. ב-42 אט-באטס מול שמאליים.

ציון: 4.5

תצטרכו להאמין לי, זה רובי ביי (צילום: elmetropolitano.com.do)

רובי ריי

גיל: 30

עמדה: סטארטר

קבוצה קודמת: טורונטו בלו ג'ייז

קבוצה חדשה: סיאטל מארינרס

חוזה: חמש עונות, 115 מילון דולר (ממוצע: 23 מיליון דולר לעונה)

בכמה מילים:

יכול להיות שההימור על רובי ריי לא היה חכם במיוחד? עד 2021, לא היה מדובר בפיצ'ר יוצא דופן, כשלרוב ה-ERA סבב את ה-4. אך העונה שעברה היתה עונת השיא בקריירה, עם 13 ניצחונות (מי סופר את זה היום?), ERA של 2.84, פלוס 248 סטרייק אאוטס ב-193.1 אינינגים (1.3 לאינינג), הכל שיאי קריירה. וכמובן, לקינוח – סיי יאנג. העונה? ה-ERA נסק ל-4.52, כמו שהוא יודע בדרך כלל, הסטרייק אאוטס ירדו ל-81 ב-77.2 אינינגים, 1.05 לאינינג בלבד.

ציון: 4

יוני לב ארי

die hard yankee fan, חי ונושם סביב הפאסט בול

לפוסט הזה יש 5 תגובות

  1. מעולה יוני, חותך בלי לרחם, אבל האמת שאין מה להגיד, כל ציון במקום. קווין גאוזמן, אם לא ייפצע הולך לקחת סיי יאנג העונה, ורובי ריי, עוד נפילה שלפעמים אני תוהה מתי מועדונים ילמדו לא להמר על זורק שהביא עונה. ואם כבר רובי ריי, אפשר לשים לב שבעונת 2017, עדיין באריזונה גם היה לו ERA של 2.89 שאחרי זה עלה ל3.93 ונשאר במחוזות האלה עד לעונה הקודמת (בהתעלם מעונת הקורונה כמובן). קשים חיי הGM.
    פרדי פרימן שבאמת לא היה צריך לעבור קבוצה מצא בית חם בדודג׳רס ונראה שהוא מסתדר לא רע עם היותו עוד שחקן בסגל, עושה את מה שהוא צריך, לא עושה מעבר, ושלום על פרדי.
    אם מסתכלים על כל פליטי הקאבס, (שהעונה עושים הכל לשבור שיאים שליליים כאילו שיש פרס על מי שחוטפת הכי הרבה תבוסות) בכלל אפשר לראות שפרט לריזו שנשאר ריזו, כל השאר לא ממש מסתדרים. בראיינט קצת נעלם בג׳איינטס ועכשיו הוא הרבה נפצע בקולורדו. באייז הוא באייז, את הבעיות שיש לו עם המשמעת על הפלייט שום חוזה כנראה לא יפתור, וכל השאר איש איש במקומו.
    צריך גם להגיד שיש עוד אלמנט שלא נכנס בסקירה, וזה ה״ערך המוסף״, למשל ריזו, ביאנקיז שתמיד סבלו מבעיה שלא היה להם פירסט בייסמן אמיתי ועכשיו יש להם מישהו שיכול לתפוס כדורים, גם לא כאלה שנופלים לו ישר לכפפה, או למשל שרזר שעצם הנוכחות שלו הופכת את הסטארטרים של המטס ליותר טובים ושיחד עם כריס באסיט מלמד את כל הזורקים הצעירים של המטס הלכות פיצ׳ינג מהן. זה אגב עוד מינוס רציני במעבר של פרימן ללוס אנג׳לס, או במעבר של מישהו כמו באייז לטייגרס שנראה לי רק עושה נזק לקבוצה הדי חסרת אספירציות הזו.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט