פטפוטי ביצה – החטא הקדמון / אשך טמיר המקורי

אני בעד גולדן בסדרה הזו, אמנם אוהב את שתי הקבוצות והייתי חזק בעד בוסטון כל הדרך לגמר (ויש את ווייט אהובי – פופ תתפטר), אבל ראש בראש אני קצת יותר אוהב את גולדן השנה.

לצערי, דווקא לאחר הניצחון הלילה במשחק 4 וגניבת הביתיות אני לראשונה מודאג וחושב שגולדן עלולה להפסיד את הסדרה.

וזה לאחר שהאמנתי בגולדן לאורך כל הדרך, הם מנצחים אצלי בבראקט את בוסטון 4-2, שמתי עליהם את הז'יטונים לפחות ממרץ, והמשכתי להאמין בהם גם כשפיגרו בסדרה 0-1 ו-1-2, לקראת המשחק הזה.

מדוע?

ובכן, בגלל אדם אחד – סטיב קר.
ניהול הסדרה שלו קטסטרופלי.
במשחק הראשון הוא נראה לי פשוט היסטרי, וגם לא הצליח להכין את הקבוצה מנטלית לרמת הקשיחות וההתחרות הדרושה.
ואז בהמשכה הוא באופן קבוע מתעקש על 3 טעויות קריטיות:


1. לא משתף את הספסל העמוק והאיכותי שלו – שהוא יתרונו הגדול בסדרה:
לא מספיק מפייטון, בייליצה, פורטר.
ובכלל לא מקומינגה, מודי, אנדרסון ולי.
שחקנים אלו יכלו לתת לו מענה פיזי לשחקני בוסטון האתלטיים והקשוחים, וגם לשים את הרגל על הגז כל המשחק ולהתיש את בוסטון.

2. הדקות הרבות לגרין.
כן, גרין הוא המנהיג שלך לאורך השנים, היו לו מניות רבות בעבר ויש לו חתיכת פה גדול.
אבל גרין פשוט מהווה נזק על המגרש.
הוא לא קיים התקפית – והגנת בוסטון מתעלמת ממנו לחלוטין וסוגרת את החדירות בזכות זה, ומאוד מקשה על סטף והשאר.
הוא פשוט מסרב לזרוק, ובצדק – הוא לא יכול לעשות קרש-סל, שלא לדבר על קליעה ממטר ומעלה.
וגם הגנתית – הוא לא מסוגל לעצור את גבוהי בוסטון, והרבה מהדקות שלו הוא הגבוה היחיד בהרכב.
הוא כבר לא המגן שהיה, בוסטון חוגגים עליו בריבאונד והוא מקסימום יכול להקשות מעט על בראון.
הדקות איתו הן הגרועות ביותר לגולדן, והן רבות מאוד.
במקומו אפשר לשחק במגוון דרכים – עם בייליצה כגבוה יחיד מרווח (עם איום השלשה – שלא משתמשים בה בכלל בסדרה ובפלייאוף), או עם לוני כגבוה יחיד לצד פורטר / קומינגה, או לוני לצד בייליצה אם רוצים שני גבוהים, שאחד מהם מרווח.
אבל גרין משחק או לצד לוני, ואז לקחת 2/5 מההתקפה וסתמת את הצבע, או לבד, ואז הוא פשוט אומלל בשני הצדדים וגולדן נדרסת תחת הסל.

3. החטא הקדמון עם קליי.
קליי של לאחר הפציעה זה שחקן אחר.
אולי בראש הוא עדיין אותו קליי, וניתן לראות זאת במאמץ ובחוכמה בהגנה, ובשלשות מאני מדי פעם, אבל הגוף שבור ולא מאפשר לראש להעביר את היכולת מהדימיון לפועל.
קליי איטי, לא יכול להתרומם לזריקות כמו פעם ולכן נפגעת קליעתו, לא יכול ליצור לבד, וגורם לנזק בהתקפה כי הוא סטטי לחלוטין ובראשו הוא עדיין "קליי של משחק 6" ומנסה להוכיח זאת בכוח, זורק שוב ושוב ומחטיא שוב ושוב.
קר מתעקש לפתוח איתו, ולתת לו את מירב הדקות, למרות שברור שפול הוא השחקן הטוב יותר, ובכלל השחקן מס' 2 בגולדן השנה.
זה פשוט לא הגיוני שלא להעלות את השחקנים הטובים ביותר שלך, שגם יתפקדו הכי טוב ביחד על המגרש, רק בגלל פוליטיקה.
להדיח את קליי עכשיו מהחמישייה יעשה רעש ומהומה גדולה, ויפגע אנושות בקליי, וצריך ביצים בגודל אבטיח כדי לעשות זאת (למרות שאם הניצחון וטובת הקבוצה מעל הכל – מאמן צריך לקבל החלטה כזו וגם להסביר אותה כראוי לכוכב המודח).

אבל כאן גולדן משלמת את המחיר על החטא הקדמון של קר – הקארד בלאנש שנתן לקליי ברגע שחזר למגרש.
במקום לתת לו לחזור לכושר באיזי, ובלי לחץ, ולתת את הקרדיט הראוי לפול ששיחק כמו כוכב, ושאיתו בהרכב גולדן הייתה הקבוצה מס' 1 בליגה – קר הדיח את פול ונתן לקליי לעלות מייד בחמישייה, ולעשות כרצונו במגרש.
זה פשוט להתעלם מהמציאות, ולהכשיל הן את פול, והן את קליי, ולהעניש את כל הקבוצה בשל כך.
קליי עם הדרייב המטורף שלו, אבל עם הגוף שלא יכול להיענות לדרייב הזה יותר, היה צריך שיציבו לו גבולות וילמדו אותו לתרום כפי יכולתו כיום.
ויש לו הרבה מה לתרום – הוא עדיין שחקן מצוין בשני הצדדים, מנהיג חשוב לקבוצה, קלעי מצוין, ושחקן חזק מאוד מנטלית.
לעלות מהספסל, לאחר שהיה מפנים את המצב ומבין שזה לטובת הקבוצה וגם לטובתו – היה מוציא ממנו את המיטב.

בצד השני, פול פשוט לא הצליח להתמודד עם העלייה מהספסל לאחר חזרתו של קליי, ולא חזר לתרום כבעבר.
ואנו רואים זאת גם בסדרה הנוכחית.
באתגר הקשה ביותר של גולדן בדרך לאליפות, סטף אחד פשוט לא מספיק.
כן, זה הספיק היום – אבל זה היה בעיקר מזל והתעלות אישית מפלצתית של סטף, שנמצא ב-redemption mode על ה-FMVP מאז תחילת הסדרה.
סטף שיחק, וניצח, כנגד בוסטון כולה וכנגד מאמנו, שקשר לקבוצה את הידיים מאחורי הגב עם ההחלטות שלו.
זה לא יספיק להמשך, לאורך סדרה שלמה.
גולדן צריכה את פול לצד סטף, כדי ליצור לחץ על ההגנה, דינמיות, יוצר ומוביל כדור נוסף שישחרר את כל הפקק בהתקפה, ולא במקומו, כפי שקר משחק איתו בסדרה – כשסטף יורד אז פול הוא ה"סטף" בהרכב ושוב זה אחד נגד הגנה שלמה.
יש פתרונות רבים כדי לבצע זאת.
קליי יכול לעלות ב-3 אם רוצים להמשיך להיות דיפלומטיים, או שיעלה מהספסל כמו שהכי טוב עבורו ועבור הקבוצה.
אחד מפול או סטף ירד לנוח, והשני ימשיך לשחק, כדי שיהיה מוביל כדור ויוצר כל הזמן, ואח"כ אפשר לתזמן את הדקות בהמשך.
יש מגינים מצוינים כפייטון, איגודלה, וויגינס והשאר כדי לחפות על השניים, וסטף הוא כבר מגן סביר+ עד טוב, ולא כזה נטל.
ובכל מקרה – זה פשוט יהיה שווה את זה בהתקפה, ויתעלה על כל חיסרון בהגנה.

אבל קר מתעקש לחפור לקבוצה שלו בורות כל פתיחת משחק.
גם עם גרין שפשוט מהווה משקל מת, וגם עם קליי שלא מסוגל לתת את מה שפול יכול, ואז הוא גם די מפסיד את פול שעולה ומנסה יותר מדי, ומהר מדי, ולא משחק כמעט לצידו של סטף.

הוא מסנדל ומחבל בקבוצה שלו כל הסדרה, גורם לה לשחק עם יד אחת קשורה מאחורי הגב, ושם לחץ אדיר על סטף להצליח לנצח משחקים לבד בהתעלויות פסיכיות.

קר היה האחראי הראשי להפסד האליפות ב-2016, כשפשוט שבק ולא הצליח להתאים את עצמו לסדרה משתנה.
אני מאוד מקווה שזה לא יקרה גם הפעם.
כי לאחר הניצחון היום, הוא בהחלט ימשיך עם אותם דברים שלא עובדים, ואני בהחלט רואה את בוסטון גונבת את המשחק הבא בגלל ההחלטות השגויות האלה (ומזכיר שבוסטון במיטבה כשהיא אנדרדוג), וגומרת את הסדרה בבית.
או במשחק 7 בחוץ.
כי סטף לא יוכל להמשיך להתעלות ולנצח סדרה שלמה לבד.
מאוד מקווה שקר טיפה יתגמש וייתן יותר דקות למחליפים, פחות לגרין וקליי, ויותר לפול לצד סטף (מה שעבד ברבע הרביעי והביא אותם לעמדת ניצחון אחרי שפיגרו כל המשחק), ושזה יספיק.
כי גולדן, על הנייר, הרבה יותר טובה מבוסטון.

אבל לראשונה, אני חושש שהוא ימשיך בשלו, יפסיד להם עוד סדרת גמר, ושבוסטון תיקח את זה.

אשך טמיר המקורי

was born, sort of living, will die somewhere in the future

לפוסט הזה יש 62 תגובות

  1. לא יכולתי להסכים יותר.
    קר לא מקבל החלטות כמו מאמן שלקח 3 אליפויות או כאיש כדורסל שהיה בגמר הנבא 10 פעמים. ההתאמה היחידה שהוא מבצע בסדרה הזאת זה לסמוך על קרי שיתעלה ויסחוב את הקבוצה, מה שקורה עד עכשיו אבל אין עירבון שיספיק גם לסגור את הסדרה. יודוקה מתעלה עליו מבחינת ניצול המיסמאצ'ים וההתאמות שיש בסדרה עד כה. בוסטון באמת מחפשת לתקוף את החולשות של גולדן סטייט בעוד שסטיב קר בעיקר מחפש לתת לקרי את הכדור ושיקלע.

    קליי צריך לעלות מהספסל כשחקן שישי, ולהחליף תפקידים עם פול. אין בזה בושה. הוא עבר שתי פציעות מהקשות שספורטאי יכול לעבור, רוב השחקנים שעוברים אחת מהן במקרה הטוב חוזרים לקלוע כלום נקודות ולשחק בחוזי מינימום כדוגמת קאזינס, או פשוט פורשים. עצם העובדה שהוא עבר גם ACL וגם אכילס, ועדיין מסוגל לנפק ספרות כפולות גם אם לא באותה עצימות כמו פעם, מראה על אופי, מוסר עבודה ויכולת. מהספסל התרומה שלו תהיה הכי גדולה וזה יוריד ממנו את הלחץ הרב שיש על הכתפיים שלו.
    פול כשחקן חמישייה ופול כשחקן ספסל אלה שני פולים שונים. כשפול עולה בחמישייה יש לו בטחון והוא נכנס טוב למשחק, ראינו את זה מעולה בתחילת הפלייאוף נגד דנבר. לקר כנראה זה עבר מעל הראש. פול הוא העתיד של המועדון אבל מוכן לתרום במאני טיים כבר עכשיו, הוא באמת התפתח להיות ווליום שוטר וכשהוא משחק לצד קרי הוא נהנה מהריווח ומנצל אותו כנראה בצורה הטובה ביותר מכל גולדן סטייט.

    הדקות של גרין צריכות להצטמצם. הוא צריך לקבל את התפקיד של וטרן שעולה מספסל, תומך בצעירים ונותן דקות טובות בהגנה מדי פעם עם קצת פליימייקינג. התקפית אם קרי רמה מעל כל השחקנים בסדרה אז גרין רמה מתחת וזה מתקזז כששניהם ביחד על המגרש, כי על גרין בוסטון כבר מזמן הבינו שאין מה לבזבז אנרגיה בהגנה. לוני ריבאונדר טוב ממנו ויכול להתמודד עם טיים לורד וביג אל בצבע בצורה טובה יותר. פורטר וביאליצה מוסיפים ריווח ואיום מה-3 גם במחיר של קצת הגנה (שגם ככה גרין לא ממש עושה בסדרה). אם כבר אז כבר, שוויגינס ישחק ב-4 וקליי יעלה ב-3 ואז ככה הרגשות של קליי לא יפגעו מלהיות מסופסל ופול ישחק לצד קרי עם אקסטרה ריווח. גם ההרכב הזה יותר טוב מההרכב הפותח של גולדן סטייט בסדרה כשגרין מקבל את הדקות.
    בכלל זה נראה שהוא כבר מפנטז על להצטרף לInside the NBA בשביל שינאניגנז עם שאק ובארקלי, והראש שלו לא בסדרה. אני עוד יותר מקווה שהמשחק הבא שיהיה ביתי לא יעלה לו לראש והוא יחזור לעשות שטויות, צריך לרסן אותו.

    ההחתמה של גארי פייטון היא כנראה מהלך גאוני נוסף של בוב מאיירס ושל הפרונט אופיס של גולדן סטייט. למצוא שחקן שעושה את מה שהוא עושה על המגרש ומשתלב כל כך טוב בסיסטם של הקבוצה זה משהו שרק ההנהלה של הווריורס יודעת לעשות. כל כך שמח שהוא בקבוצה, מתאים בול ומקווה שימשיך לעוד עונות טובות.

  2. 1. לא מסכים אתך לגבי שימוש בספסל. פורטר מקבל דקות אבל צריך לשמור על הרגלים שלו. הן מזכוכית. ביאליצה היה בסדר היום וגם קיבל כמות דקות ראיה. רוקיז לא מתעלים בפליאוף ולכן אם אין צורך בהחלפת שחקן רוטציה פצוע הם לא ישחקו. קמינגה בפרט לא ניצל את ההזדמנויות שקיבל. קר מעדיף את הניסיון ופוטנציל ההתפוצצות של קלי על מודי. בפלייאוף, במיוחד כשמשחקים עם מנוחה של יומיים, הרוטציה מתקצרת.
    2. קרי ופול זה קו אחורי נמוך. בעבר כשג"ס עלו עם הרכב נמוך הוא עדין היה , לרוב, גבוהה מהממוצע של היריבה. בעיקר בשנים של דורנט. קלי על הרפורד פותר לג"ס את בעית ההתאמות בשמירה. אני מסכים שקלי היה צריך לחזור מהספסל אבל זו לא היתה אופציה בגלל הפסיכולוגיה שלו. הפילוסופיה בנבא שכוכבים מנצחים משחקים ועד עכשו בכל סדרה קלי ניצח משחק אחד.
    3. גרין לא היה כל כך גרוע בהגנה כמו שאתה מציג. יש לו בעיה קשה בהתקפה והייתי שמח עם היה מפסיק עם ההתעסקות בפודקאסט אבל זה שבזמן הזה הוא היה מבלה באולם ספורט וקולע. במשחק הזה קר הושיב אותו ברבע הרביעי כשהקבוצה היתה במינוס 5 והחזיר רק כשהיו ב פלוס 3. אח"כ לקח פסק זמן מהיר כדי להוריד הוריד אותו לספסל אחרי עצירה הגנתית. אז זה לא שקר לא מתיחס לבעיה, הוא רק לא שופך את התינוק עם המים.
    4. גארי פייטון נופה מהסגל בסוף מחנה האימון והוחתם מחדש כדי לחסוך כמה גרושים, אז נכון שמאיירס בחר בו מול בראדלי שהותיקים רצו אבל הוא שיחק באש וקבוצה אחרת יכלה לחטוף את גארי.

  3. להיות מאמן כדורסל זה תפקיד מחורבן. כל קצה של החלטה שלך, או אי החלטה, חשוף לכל. היחיד שממוקם יותר נמוך בשרשרת הביקורת החיצונית זה השופט, אותם כולם אוהבים לשנוא מראש.

    תודה רבה על הטור, תמיד כיף לקרוא אותך (לסדר)

  4. תודה אשך מצויין כרגיל מסכים עם הרוב.
    גרין הוא דוגמה לשיווק טוב ולשחקן שלא עבד על עצמו מ2017 האיש נגר ביו נגרים, לא הגיוני ששחקן שמתאמן מאבד את הזריקה בצורה כל כך חדה. הוא לא מסוגל לקלוע משום טווח ממש בן סימונס, ממש 3 על 5 בהתקפה איתו ועם לוני.
    .
    קר איום הסדרה של בוסטון להפסיד, טיפה פחות איבודים ואתמול היו לוקחים

  5. תודה ,מצויין למרות שלא מסכים עם כלום.
    וויט שחקן משלים מצוין .לא שווה את הכסף ואת התאום הבעייתי עם מורי
    ברור שלוני הרבה יתר טוב מדריימונד אבל זה שני הגבוהים שיש לו לתמרן בינהם. לוני מקבל לא מעט דקות ביתר היעילות תרד. דריימונד יתר מתואם עם סטף .
    קליי בנתיים לא טוב אבל יכול תפוס משחק טוב ולמרות שההגנה בעייתית מחפה קצת על סטף ומונע פאולים . פול ההפך.
    שחקני סוף רוטציה – תחושה של מאמן כלפי מוכנות אין איך להתווכח

  6. מסכים על הכל.
    בגלל זה נזהרתי להלהל את קר כמו כמעט כולם פה אחרי שהווריירס עלו לגמר.יש לי ניסיון מר איתו מהעבר בגמרים.
    אני מת על קליי אבל בחודשים הראשונים עד שקליי חזר מפציעה סטף ופול פירקו את הליגה.כשקליי חזר הווריירס התחילו לחרוק ולהפסיד אבל אמרתי נו מילא עונה סדירה שיוריד חלודה גם כך לא משנה המיקום בעונה הסדירה אבל זה מעבר לזה.2 פציעות קשות ביותר שנתיים וחצי מחוץ למגרשים והוא כבר לא ילד.עדיין מאד אוהב את קליי והפגרה תעשה לו טוב אם יעבוד על הגוף שלו אבל מקומו כשחקן שישי בעתיד.זו לא בושה.מאנו גינובילי היה שחקן שישי והיה מכוכבי הספרס.לו וויליאמס לפני הירידה ביכולת היה שחקן שישי והיה השחקן הכי טוב של הקליפרס. לפני הגעת קוואי וגורג.הירו דפק 20+ נק' כשחקן שישי ועוד מיליון דוגמאות.
    השילוב של סטף ופול היה אדיר ב 3 חודשים הראשונים של הליגה שבו הווריירס היו הכי טובים בליגה לפני שפיניקס השתלטה על הליגה בעונה הסדירה
    סטיב קר הוא מח כדורסל הנחיל את השיטה של הווריירס ויש לו עוד 1001 יתרונות.פשוט כמנהל משחק אני פחות סומך עליו וכתבתי על זה לפני חודש חודשיים פה

    לגבי דריימונד גם אותו אוהב אבל מסכים לכל מילה שלך

  7. תודה על הפוסט אבל חולק על רוב מה שכתבת.
    1. להעלות עכשיו את הרוקיז זאת החלטה מסוכנת ורוב המאמנים לא היו זורקים למים בשיא הלחץ את מודי וקומינגה, למרות שיש לי תחושה שקומינגה כן יכול להיות אפקטיבי עם הפיזיות, העזרה בריב' ואולי קליעה מבחוץ. בכל מקרה, מבין את קר בעניין הזה.
    .
    2. קליי לא חזר לקליי של 2019 וזה ברור אבל הוא בסך הכל נותן סדרה סולידית, למעט משחק 2 שזרק לבנים.
    בעיניי, דווקא הגנתית הוא יותר רחוק מקליי של לפני הפציעות, מתקשה להזיז מספיק מהר את הרגליים.
    הוא היה מפתח ענקי בכל הריצה שלהם בחצי השני של העשור בשמירה על הגארד הדומיננטי של היריבה (הארדן, לילארד, קיירי) וחיםה על החיסרון ההגנתי של סטף.
    ועדיין, הלילה הוא נתן כמה פוזשנים הגנתיים אדירים על בראון בקלאץ'.
    לגבי קליי/פול – פול השומר הכי חלש ברוסטר, הוא משתדל אבל חסר יסודות ועבודת הרגליים הנהדרת שלו בהתקפה לא קיימת בהגנה. אם יהפוך לשומר סביר זאת תהיה קפיצה משמעותית בשביל הלוחמים. בקיצור, יש סיבה למה קליי השלים את סטף הגנתית כל השנים ופול חור אפילו יותר גדול מקארי. בהצלחה לשמור על בראון וטייטום עם קו אחורי של קארי ופול. זאת כמעט התאבדות ופול, כרגע, לא שווה את זה התקפית.
    .
    דריימונד – קודם כל לגבי הפודקאסט. אני חושב שזה בולשיט. למי איכפת מה השחקנים עושים בזמנןם הפנוי. אם היו משחקים קלפים בחדר בין המשחקים היו מגיעים יותר חדים? אני חושב שזאת דעה מיושנת שמזלזלת ביכולת של השחקנים להתנתק מהמסביב ולבוא מוכנים. אני מאזין די קבוע לפודקאסט של בר טימור ("פראש טוק") והוא מדבר על הנושא הזה הרבה. הרי כששחקן עושה תואר במקביל לקריירה אף אחד לא יגיד שזה פוגע לו במשחק.
    ועכשיו מקצועית – בקליעה הוא קטסטרופה אבל הוא מנצל טוב את העובדה שלא שומרים עליו בשביל לפנות את הקלעים לזריקות אחרי חילוף. לא סתם סיים עם 8 אס' הלילה.
    הגנתית, אני חושב שהוא היה מצוין הלילה. דיפלקשנס, חטיפות, הגנת טבעת. עושים לו עוול.
    3. לגבי קר וההתאמות – הוא עשה הלילה שינוי בחמישיה ועלה עם פורטר במקום לוני כי הרגיש שאין מספיק ריווח עם לוני וגרין על הפרקט (אגב, אף פעם לא מדברים על זה אבל הווריורס שנחשבים לקבוצת קליעה מבחוץ אדירה הם אולי הקבוצה היחידה בליגה שעולה בחמישיה עם שני נון שוטרס מובהקים כבר שנים). לי זה הרגיש התאבדות מול הורפורד ובעיקר טיים לורד שרצח אותם במשחק 3 ואכן המשחק התחיל עם דומיננטיות שלו בצבע. כשלוני נכנס התהפכו היוצרות ולא במקרה הווריורס ניצחו בגדול במאבק על הריב' – אולי המפתח החשוב ביותר בסדרה עד כה.

    1. אם היה נותן להם כמה דקות פה ושם כבר מהמשחק הראשון ומהסדרה הקודמת, זה לא היה "לזרוק אותם למים".
      הוא ייבש לחלוטין שחקנים טובים שתרמו ועכשיו יש לו את התירוץ הזה (שגם לא תופס בעיני).

      1. בסדרה שמשוחקת עם יומיים מנוחה בין כל משחק (חוץ מהלילה) אני לא רואה סיבה אמיתית להרחבת הרוטציה. גם עם 7 שחקנים אף אחד לא משחק מעל 40 דק'.
        אם כבר היו דקות אקסטרה, הייתי מת שאיגי יקבל אותן אבל או שהוא לא כשיר או שקר מבין שאי אפשר לזרוק עוד שחקן שלא פוגע ממטר. ואם לא איגי, נותן לגארי פייטון המלך עוד 5-7 דקות.

  8. בנוגע לקליי – הבעיה היא שהוא מכריח זריקות קשות. שפשוט יצמצמם את כמות הסריקות ויקח כאלה שנוחות יותר.

    קרי – נטל מוחלט בהגנה בסדרה הזו.
    בייליצה – נראה לא קשור לענף.
    קרי + פול + בייליצה – מי שומר בהרכב הזה?

    גרין – היתה התקפה אחת שסימלה את הפיכתו לנגר על. גרין במצב לא רע מרגיש שהוא נגר ולא מסוגל לעשות סל והוא מוסר ללוני שנמצא בעמדה לא יותר טובה ממנו ולוני שם שתים.
    אני לא זוכר בוודאות, אבל נראה לי שסל השדה היחיד של גרין, היה מריבאונד התקפה כשהוא היה חופשי לחלוטין, תפס טת הכדור באוויר והטביע.

  9. שמע, הדבר הכי הזוי בפוסט שלך זה משפט הפתיחה – "אני בעד גולדן בסדרה הזו". נראה לי כל אוהד בוסטון יחגוג אם מעכשיו בג"ס הרוקיז יקבלו יותר דקות ותומפסון וגרין יהפכו לשחקני ספסל, לא???

  10. טור מצוין, תודה רבה אט"ה.
    .
    מסכים בעניין דריימונד, בנוגע לשאר זה נראה לי יותר מסובך, אבל גם שינוי בדקות של דריימונד לבדו הספיק, לפחות הלילה, וצריך להמשיך בכיוון הזה. קרי לא יקלע כל לילה כמו היום, והשאלה מאיפה מביאים עוד נקודות היא קריטית. נראה עד כמה קליי יצליח לאפס את הידית, וכמה פול יקלע, ואז "נחליט", יכול להיות שאין כאן פתרון בית ספר וצריך לראות איך כל אחד מהם משחק בתחילת משחק נתון ולהתגלגל משם.

  11. מעניין לקריאה שי,
    לגבי דריימונד – כולם קצת נסחפו על כמה הוא היה רע היום. 8 אסיסטים על 2 איבודים, 9 ריבאונדים, 4 חטיפות… הוא הביא קבלות בכל מה שמצפים ממנו לעשות טוב והיה גרוע באופן יוצא דופן במה שבכלליות מעדיפים שלא יעשה. אפילו ב+/- זה התאזן ל-0. אני לא אטען שהיה לו משחק טוב אבל אי אפשר להגיד שהוא לא עושה את שלו.
    לגבי הספסל העמוק – כל העונה טענתי שהספסל העמוק של הווריירס זה מה שיביא אותם רחוק.
    אבל… לא יודע אם מול הקבוצה הזו של הסלטיקס עומק הספסל של הווריירס שווה משהו. היה כואב לראות אותם בגארבג' טיים במשחק 1 לא מצליחים לפענח איך לעבור את ההגנה של הסלטיקס שרק באה להעביר זמן. לא רואה שום יתרון שקומינגה ומודי יכולים לספק כרגע מול טייטום ובראון (שמקבילים לעמדות שלהם). זה בערך כמו שתשים אותם מול ג'ורדן ופיפן. אני לא חושב שזו טעות של קר – אני חושב שזו סיבה לפסימיות לווריירס. מהדברים שממש אשמח לטעות בהם…

            1. לא קשה בכלל כשסטף לידך.
              זה גם עלה תאנה ממש מעאפן.

  12. מסכים עם הרוב חוץ מהרעיון שגוף שלו לא יכול יותר. הוא יכול לחזור למה שהיה ואולי גם להיות טוב יותר וחזק יותר אבל הוא צריך לשנות קודם כל את הגישה שלו ואחרי זה את אורח החיים שלו. תזונה אימונים שינה פעילות רוחנית וכו.
    בגדול הוא ממש חייב לעבוד על הרגליים שלו כמו כמעט כל השחקנים בליגה. אמרו פה בתגובות על פורטר שיש לו רגלי זכוכית. למה זה מתקבל על הדעת ששחקן שמקבל מליונים יש לו רגלי זכוכית כאילו זו גזירה משמים?

  13. 1. בלי קר הווריירס לא בפלייאוף.
    2. בלי גרין הווריירס לא בפלייאוף.
    3. בלי קליי הווריירס לא בגמר.
    4. בלי קרי הווריירס לא אלופה.
    נקודה סוף

  14. גרין משחק 35.3 דק' למשחק בגמר, וקולע 4.3 נק' ב-23%.
    0-9 לשלוש, ו-50% מהעונשין.
    קליי משחק 14 דק' למשחק יותר מפול, וקולע סה"כ קצת פחות מ-5 נק' למשחק ממנו, באחוזים הרבה יותר רעים:
    לפול אחוזים יותר טובים לשלוש, והרבה יותר טובים ל-2.
    פול גם משמעותית יותר תורם בריבאונד ובאסיסטים, בהשוואה לזמן המשחק שלו.
    https://www.basketball-reference.com/playoffs/2022-nba-finals-celtics-vs-warriors.html#GSW
    .
    קר גורם לקבוצה שלו לשחק עם יד מאחורי הגב, ומשאיר את סטף לבד במערכה לנסות להציל את המולדת, משיקולי פוליטיקה.

  15. מסכים לחלוטין וכתבתי את זה כבר.
    קר מנהל רוטציות חברתיות שאותי לפחות ממש מייאשות. זה התחיל באיגי במשחק 1, בנאדם שלא קשור כבר לענף ומשתדל מאוד לא להסתכל על הסל גם כשהכדור אצלו מטר מהסל.
    זה ממשיך בהתעקשות על גרין במשחק 3 למרות שלוני על הספסל ובוסטון רוצחת אותו בריבאונד.
    וזה נמשך גם היום עד הרבע הרביעי עם ההתעקשות המוגזמת על גרין וקצת על קליי, שלמעשה יותר אשם מהמאמן כי הוא מתעקש על שלשות במעבר למרות שיש לו דרך פנויה לסל.
    אני לא בטוח שנכון להוריד את קליי לספסל, כי אתה צריך הרבה כוח אש משם ופול מתאים לזה מאוד. אני כן מסכים עם זה שפול חייב לקבל הרבה יותר דקות לצד קרי, כדי למקסם את האיום של שניהם.
    זה שסטף משחק עד עכשיו ב god mode ממש מצילה את קר, שלדעתי הוא, יחד עם גרין, הוא עקב האכילס של הווריורס בסידרה

    1. בנוסף, לא ברור הציוות של גרין כשומר של בראון הגארד המהיר. אם אתה מעלה אותו בעמדה ארבע או חמש, תן לו לשמור על אנשים בגודל שלו. בראון עושה ממנו צחוק וקר לא מתערב

      1. אגב אני קצת אופטימי לגבי גרין במשחק הבא. לדעתי במשחק בית אחרי מנוחה טובה הוא ייתן משחק חזק שיגרום לנו קצת לשכוח מהביקורות, למרות שהן עדיין יהיו נכונות

      2. כי בגדול הוא מסתדר איתו טוב (אפילו שבראון קלע עליו כמה סלים בדרגת קושי די גבוהה אבל הוא עושה את זה בערך לכולם כל הפלייאוף) והרעיון אחרי משחק אחד היה להעביר את קליי להורפורד כדי למנוע ממנו את השלשות.

        1. החדירות של בראון עליו בתחילת התקפה זה ה driving force של כל ההתקפה הירוקה. זה מייצר מבטים פנויים לוייט וסמארט. זה מאפשר ריבאונד התקפה של הוויליאמסים.
          זה נסיון יצירתי אמנם לפתור בעיה, אבל הוא לא עובד. עדיף להכניס גוף שיודע להתמודד עם בראון, שבהרבה מקרים הוא ה- facilitator של התקפת בוסטון

      3. קר ייאש אותי לחלוטין במשחק הזה.
        לא נהניתי לרגע למרות הניצחון.
        זה הפך אותי לראשונה לפסימי מאוד לקראת ההמשך.
        בוסטון פייבוריטית לגמור את זה 4-2 לדעתי, אם קר לא ישנה (וההערכה שלי שלא ישנה).

        1. הוא לומד, גם אם לאט.
          איגי כבר מחוץ לרוטציה.
          חשיבות הריבאונד וההגנה על הטבעת של לוני כנראה שהופנמה.
          דריימונד כבר לא פרה קדושה.
          .
          אני יותר אופטימי ממך

    2. פול הוא בעיה הגנתית לא קלה, וברצף משחקים שמוכרעים בעיקר על הצד שבו בוסטון תוקפת – זה הופך למשהו קריטי.
      נכון, יש כל מיני רגעים בהם גולדן סטייט מנצלת את השמירה הרחוקה מדריימונד כדי ליצור בעזרתו זריקה מהירה לפול (השומר שלו מתרחק ממנו יותר מדי אז הוא מבצע פיק'נ'רול מהיר עם פול והמגן של גרין לא נמצא באיזור לסוויץ'), אבל אפשר ועושים את זה גם עם קליי, שהוא אמנם פחות טוב בהגנה מאשר היה אבל הוכיח ברבע הרביעי במשחק האחרון שהוא מסוגל להעלות את הרמה בצד שעוזר לגולדן סטייט לנצח את הסדרה. הפעם היחידה בערך בפלייאוף הזה שמישהו הצליח לקחת מבראון את הקליעות הבלתי אפשריות שלו.
      .
      ומשפט על דריימונד וההתקפה שלו, רק כדי שלא יהיה בתגובה נוספת. כן, בוסטון הצליחה למנוע את המהלך כנראה הכי מסוכן של גולדן סטייט בשנים האחרונות – הפיק'נ'רול בין דריימונד לקרי. באמת כל הכבוד להם על זה, זה מדהים. אז הם גורמים לגרין להיראות קצת יותר… אנושי (חוץ ממשחק אחד שבו הוא באמת היה גרוע). זה עדיין לא לוקח לו את שאר הדברים שהוא עושה, את חוכמת המשחק ואת הובלת הכדור הכה חיונית להתקפת הלוחמים. ובעיקר את ההגנה שלו שאי אפשר להחליף (זה מצחיק כי סוויצ'ים או משהו).

      1. הווריורס גם ככה רצים כמו עכברים מסוממים כדי לסתום את החור אחרי חדירות של טאטום ובראון (מה שהביא לכל כך הרבה שלשות פנויות של וייט, הורפורד וסמארט במהלך הסידרה). לא רואה איך שימוש מוגבר בפול משנה את המצב הזה, שעגום גם ככה. לפחות הוא ירוויח התקפה בצד השני.

        1. אגב, זו עוד נקודה לרעת צוות האימון של גולדן סטייט – העובדה שלא מצליחים לרסן את החדירות האלו שמהוות את ה focal point של התקפת הסלטיקס

        2. זה כי המצב לא באמת עגום כל כך רוב מוחלט של הזמן, ועם פול הוא בהכרח יהיה עגום מאוד. זה פשוט לוותר טוטאלית על הסיכוי היחיד לנצח את הסדרה.

  16. מה שסשה ברון כהן עושה יותר טוב מכולם, וזה בעצם חלק מהכשרת הליצנות שעבר בצעירותו, זה ליצור דמות כל כך קיצונית מצד אחד, אבל מהצד השני מספיק בטווח הנוחות של "המטרה" כדי שהמטרה יוכל להרגיש בנוח להשתחרר וללכת יותר ויותר לצד הקיצוני ולחשוף מהצד המגוחך שלו יותר. זו שיטה שליצנים (הרציניים. אבל אפילו אלה של מסיבות של ילדים, אם חושבים על הילדים והכיף שלהם כמטרה) עושים כבר מאות בשנים.
    .
    זה היה ניסוי חברתי מרתק וחבל לי אישית שאלה התוצאות שלו.

  17. אני לא מתווכח עם תובנות הכדורסל בפוסט הזה. יש פה הרבה דברים יפים וחלקם גם נכונים.
    אבל … אתה שוכח שמדובר פה בבני אדם שהמרכיב הפסיכולוגי אצלם הוא מהותי ביותר.
    גרין קליי וסטף לטוב ולרע זה הלוחמים.
    אלופים.
    ככה הם נתפסים על ידי עצמם.
    ככה הם נתפסים על ידי המדיה.
    ככה הם נתפסים על ידי האוהדים.
    ככה הם נתפסים על ידי השופטים.
    ככה הם נתפסים על ידי הקבוצות היריבות.
    והכי חשוב ככה הם נתפסים על ידי החברים שלהם לקבוצה.
    זה עניינים פסיכולוגיים עמוקים ביותר שגורמים גם ליריבים גם לשופטים וגם ובעיקר לשחקנים שמשחקים לצידם את התחושה של הבטחון שהקבוצה הזאת איננה ניתנת להכרעה.
    ולכן החברים לקבוצה משחקים טוב יותר ראה פול.
    ולכן ברגעי ההכרעה ההגנה מתהדקת ובוסטון לא מסוגלים לשים סל.
    זה כל העניין.
    להשיג את היתרון החצי מיסטי הזה לקח שנים של דם יזע ודמעות תרתי משמע.
    לשים אחד מהם על הספסל כלא פותח?
    זה לזרוק את היתרון הפסיכולוגי החשוב ביותר שיש לך על היריב ולפעמים זה כל מה שקובע אם המשחק יוכרע בנקודה עבורך או בנקודה עבור היריב.
    אני מאוד מרוצה מניהול המשחק של קר.
    תודה אשך.
    תחושה עמוקה שהסדרה תסתיים ב 4:2 ללוחמים כמו שחזית במדויק בברקט שלך.
    נגמרו המשחקים.

    1. +1
      אני מצטרף לדגש הפסיכולוגי (שזה הצד החזק של האשך אבל הפעם דווקא הוא נופל בו) – לא מורידים כל כך מהר לספסל שחקן כמו קליי, סה"כ בן 31 או 32. הוא אמור להיות בשיאו, ולמרות הפציעה, בראש שלו הוא עדיין "זכר אלפה". קליי יותר חלש פסיכולוגית ממה שחשבתי בעבר.
      וגרין? הוא בכלל קאפקייק אמיתי, תוריד אותו לספסל ליותר מדי זמן ותרסק את האגו השברירי שלו.
      קר הולך על ביצים ומנסה לשנות קצת את המסגרת בלי לשבור את הכלים.
      אני מסכים שהוא היה צריך להתחיל עם השינויים כבר בתחילת העונה ולא עכשיו, אולי ההצלחה המוקדמת סינוורה אותם.
      .
      אף אחד לא מדבר על וויגינס אבל לדעתי הוא הקלף שיכול להביא לג"ס את האליפות. הסיכוי לסחוט מהלימון הזה עוד קצת יותר טוב מאשר לקבל את "גיים 6 קליי". מסטף אני לא מצפה ליותר.
      .
      תודה אט"מ

  18. אתה כותב יפה ומנומק אבל זה ניראה שקצת התאהבת במשחק של פול ואתה לא רואה את החסרונות והבוסריות שיש במשחקו. אתה חושב שאם פול יהיה 40 דקות על המגרש גולדן סטייט ייראו יותר טוב…לא מסכים. הוא שחקן טוב אבל חסר ניסיון במעמדים האלה. קליי אתמול ברבע הרביעי עשה דברים בהגנה ובהתקפה שפול עדיין לא מסוגל לעשות…
    בשנה הבאה ייתכן והמצב יהיה שונה אבל כיום עדיף שפול יעלה מהספסל ובטח שלא ייפתח על חשבונו של קליי.
    ראיתי בנתונים שאתה מביא את זה שפול מחלק יותר אסיסטים. לא בטוח עד הסוף אבל לדעתי לקליי יש יותר חטיפות וחסימות ממנו אם אנחנו כבר בעניין של השוואות.
    לגבי גרין. מסכים עם כל מילה שכתבת.

  19. לצערי הרב אתה צודק 116 אחוז
    קליי מכריח זריקות בצורה נוראית, כאילו מישהו לוחץ לו על המשולש בשלט כל פעם שהוא בטווח זריקה
    אגב הסיפור עם קרי כמעט מזכיר את בארסה של השנים האחרונות…יש לנו מסי והכל יהיה בסדר, האמת זה קצת הלך להם והם גנבו איזה תואר פה ושם אז אולי גם קרי יצליח..מחזיק לו אצבעות

  20. 1. לווריורס יש ספסל אבל הפלייאוף הרוטציות מתקצרות.
    ביליצ'ה שחקן חכם ומוכשר התקפית אבך הוא חור הגנתי שכל שחקני הכנף של בוסטון ישמחו לקבל. השכל שלו מחפה אבל יש גבול עם אתלטיות מוגבלת.
    הרוקיס עדיין לא בשלים ורואים את זה בדקות ששיחקו. קומינגה עדיין עושה טעויות של שחקן צעיר חסר ניסיון, ומלבד אתלטיות עילאית הוא עדיין לא מפותח מספיק בשאר התחומים.
    2. אין אחד בספסל שמסוגל לתת את השילוב שגרין נותן התקפית והגנתית בסכמות ההתקפיות והגנתיות של הווריורס.
    נכון שגרין נראה רע, בעיקר התקפית, אבל הוא עדיין נותן דברים ותורם באספקטים שונים במשחק והרבה מזה בהאסל.
    3. קליי. יש משפא שאומר שלא משנה מי מתחיל אלא מי מסיים (שהכסף על השולחן).
    יש פה גם את עניין החמישייה השנייה והיכולת להוביל אותה. תומפסון הוא לא שחקן יותר והוא בטח לא מרבה להוריד כדור לרצפה. מהבחינה הזו עדיף לתת לפול להיות מרכז העניינים עם הספסל ומול המחליפים של היריבה. הוא מסוגל ליצור לעצמו ולאחרים בצורה הרבה יוצר טובה.
    הגנתית, פול וקארי קטנים בקו האחורי ותומפסון עדיין זוכר איך לשמור.
    התקפית, קליי פשוט לא פוגע באותה יעילות שכולם היו רגילים אליה, הוא שם לעצמו רף גבוה מאוד בשנות השיא ומצפם ממנו עכשיו לתת את אותה התפוקה. ועדיין, כמו כל קלעי, הוא מסוגל להיכנס לרצף קליעות ולגמור את היריבה. ועצם העובדה שהוא על המגרש עדיין גורמת להגנה של היריב לרדוף אחריו ולחשוש ממנו, דבר שעוזר לקארי ומרווח את המגרש לאחרים.

  21. תודה אשך. אחלה פוסט למרות שאני לא מסכים עם הרוב:
    1. קומינגה קיבל הרבה הזדמנויות בפלייאוף ולא היה טוב, ואותו דבר לי שהיה בסדר נגד ממפיס ונזק נגד דאלאס. פייטון, פורטר ובייליצה מקבלים דקות (בייליצה פחות, אבל זה מה שהוא שווה כרגע לדעתי), ומבין האחרים היחיד שהייתי שוקל לתת לו הזדמנות זה מודי, אבל הווריורס לא צריכים עוד גארד כרגע.
    2. האפקט ההגנתי של דריימונד קיים, גם אם הוא כרגע בעיקר בהגנה האישית על בראון. לדעתי, סטיב קר פעל בחוכמה כשספסל אותו לפרקים, אבל ההגנה של גולדן סטייט צריכה אותו רוב הזמן.
    3. קליי נותן הגנה, וזה הדבר שגולדן סטייט הכי צריכים כרגע. התפקיד העיקרי של פול זה להוביל את ההתקפה בדקות המנוחה של סטף, ואת זה הוא עשה טוב אמש עם 2 שלשות ברבע השני, ועל הדרך הוא מלקט קצת שאריות מדי פעם. הגנתית הוא החוליה החלשה ביותר על הפרקט בסדרה הזאת, וזה מאוד משמעותי.
    4. קר עשה ויעשה טעויות, אבל לפאשלה של 2016 האחראים העיקריים הם (לא בהכרח בסדר הזה) – בברלי שפצע את סטף, דריימונד שעשה שטויות והורחק,

  22. אחלה טור
    עם כל הכבוד לסטיב קר אני לא ממש מחזיק מיכולות האימון שלו.
    אולי הוא גאון בדברים שלא רואים (וואלה יופי) אבל אם לומר את האמת גם כשהוא נעדר תקופה ארוכה הקבוצה הצליחה לרוץ מעולה וחסרונו לא הורגש.
    אבל אין להתכחיש שהוא מתאים לגולדן סטייס
    מוזר
    🙂

  23. מסכים עם הרוב,
    גרין אכן צריך לשחק פחות דקות, הוא כבר לא חד כמו פעם (היו לו שני משחקים חלשים מאוד ושניים סבירים – )
    לא הבנתי אף פעם למה לא נותנים לרוקיז לשחק, אולי זה יעלה לך במשחק או שניים בעונה הסדירה, אבל תוכל להשמש בהם בפלייאוף ובשנה הבאה יהיה להם יותר ניסיון משחק (טייטום שיחק בגמר מזרח בתור רוקי) להגיד עכשיו שהם לא שיחקו כל העונה זה תרוץ רע, מי שלא נתן להם 15 דקות למשחק בעונה הסדירה לא יכול לבכות שהם לא מוכנים.
    אבל קר עדיין מאמן מעולה, זה שהוא הולך עם מה שהצליח לו לפני שנתיים (קליי וגרין, איגי במשחק הראשון) זה קיבעון, אבל אם שניהם יתפסו יום – יגידו שהוא גאון.
    עד עכשיו בוסטון יותר טובה אבל לא סוגרת משחקים. יש מצב שזה יעלה להם באליפות,

כתיבת תגובה

סגירת תפריט