שבת בבסיס: ילד מזדקן / יוני לב ארי

"ילד מזדקן, ילד מתקלקל, לומד את הפרנציפ רק אחרי שהוא נופל. מדבר לא טוב, ילד תעזוב, זה מה שאומרים לו, כשהוא נופל ברחוב". כך כתב אלון אוליארצ'יק בשיר הבלתי נשכח של להקת כוורת "ילד מזדקן". אז הנה מובאים בפניכם עשרה ילדים, שבחודשיים האחרונים בהחלט הזדקנו, ועדיין מנסים ללמוד את הפרנציפ. אז מה עשו עשרת הפרספקטס הגדולים שנחתו במייג'ור ליג בייסבול מתחילת העונה?

להיט. חוליו רודריגז (צילום: union-bulletin.com)

בובי וויט ג'וניור

קבוצה: קנזס סיטי רויאלס

תפקיד: בסיס שלישי / שורט סטופ

גיל: 21

ממוצע חבטות: 215.

הום ראנס: 7

OPS: 677.

רוברט אנדרו וויט ג'וניור היה מראשוני הפרוספקטס שהשפיעו העונה בליגה של הגדולים, כשכבר ביום פתיחת העונה הוא היה כאן, עם דאבל ו-RBI שניצח לרויאלס את המשחק הראשון. מאז הוא לא ממש הצליח להתרומם, אך הבליח בשני משחקים נגד הטווינס, בהם הוא חבט יום אחרי יום 3 מ-5, כשהוא מביא הביתה חמישה רצים ומעיף הום ראן בודד.

עדיין מחכים לדבר האמיתי. בובי וויט (צילום: royalsreview.com)

וויט טוב יותר דווקא במשחקי החוץ (ממוצע חבטות 241. מול 185. בבית), כשחודש השיא שלו היה מאי, בו הוא הגיע ל-OPS בהחלט מרשים של 829.. יש לו בעיה רצינית נגד שמאליים, מולם הוא מייצר ממוצע חבטות אומלל של 085., אך לעומת זאת הבליט את ה-"קלאץ'" שלו, עם 283. כשיש רצים על בסיס שני או שלישי.

חוליו רודריגז

קבוצה: סיאטל מארינרס

תפקיד: אאוטפילדר

גיל: 21

ממוצע חבטות: 273.

הום ראנס: 7

OPS: 756.

לג'יירוד לקח זמן להניע, כשבשמונת המשחקים הראשונים הוא רשם 2 מ-28, ונראה היה אבוד בצלחת (נשמע כמו שם של סרט). אך סדרה אחת טובה מול קנזס סיטי הכניסה אותו לעניינים (5 מ-12), ולשיאו הוא הגיע נגד המטס, עם 4 מ-4 והום ראן אחד. בסך הכל, מהרגע שחודש אפריל מאחוריו, רודריגז חובט 309. מצוין עם OPS של 870..

התלהבות מנצחת. ג'יירוד (צילום: iderendeportes.com)

ג'יירוד מאוד אוהב לשחק נגד לפטים (ממוצע חבטות 340., OPS של 921.), אך הוא חייב לחתוך את כמות הסטרייק אאוטס שלו, שעומדת כרגע על 68, מקום שני בכל האמריקן ליג.

ספנסר טורקלסון

קבוצה: דטרויט טייגרס

תפקיד: בסיס ראשון

גיל: 22

ממוצע חבטות: 194.

הום ראנס: 4

OPS: 612.

הנה דוגמה לכוכב עולה, שבינתיים בעיקר יורד. טורקלסון עלה למייג'ורס בקול תרועה גדולה, אך החל בקול ענות חלושה. ארבעה משחקים ראשונים – 0 מ-10 עם שבעה סטרייק אאוטס. כמעט כל המספרים של הפירסט בייסמן מדטרויט נמוכים, לא משנה אם זה נגד ימני או שמאלי (ממוצע חבטות 182. מול 198.), באפריל, מאי או יוני (190., 219. ו-105.), בלי אאוטס, או בכל מצב אחר.

דברים שרואים משם. טורקלסון (צילום: desmoinesregister.com)

הדבר היחיד שקופץ לעין: טורקלסון נוסה בהרבה מקומות בליינאפ, למעשה בכולם למעט ראשון, שלישי או רביעי. כשהוא חובט שביעי, ספנסר מגיע לממוצע חבטות 300. ול-OPS של 953., כששלושה מארבעת ההום ראנס שלו הגיעו מעמדה זו. הייתי ממשיך לנסות בכיוון הזה.

ברייסון סטוט

קבוצה: פילדלפיה פיליס

תפקיד: אינפילדר

גיל: 24

ממוצע חבטות: 152.

הום ראנס: 2

OPS: 451.

ברייסון ג'רמי סטוט נבחר על ידי הפיליס בסיבוב הראשון של דראפט 2019, ונחשב לשורט סטופ העתיד של הקבוצה. עתיד אולי… הווה עדיין לא ממש. משחק הבכורה שלו במייג'ורס דווקא בישר טובות, עם 2 מ-4 כולל דאבל, אך אלו היו 2 מתוך ארבעת ההיטס היחידים שלו בחודש אפריל, עם 4 מ-30 כואב (שני ההיטס האחרים הגיעו גם הם במשחק אחד).

רגע אחד גדול כן היה לו. סטוט (צילום: phillysportsnetwork.com)

כמו כל פילדלפיה, גם חודש מאי היה חלש לסטוט, וכמו כל הפיליס, גם הוא מנסה לשים את כל זה בצד, ולהתחיל טוב את יוני. ובינתיים זה התחיל לא רע, כשהשורט סטופ של האדומים מעיר הפעמון חובט בינתיים 5 מ-19 בחודש השישי של השנה, פלוס שני ההום ראנס היחידים שלו בקריירה, שהגיעו בשבוע האחרון. אולי אולי, משהו שם מתעורר…

האנטר גרין

קבוצה: סינסינטי רדס

תפקיד: סטארטר

גיל: 22

ERA: 5.40

סטרייק אאוטס: 72 ב-55 אינינגים

גרין החל את העונה במדי הרדס, עם אמירה אחת ברורה: אף אחד לא זורק יותר מהר ממני. טילים במהירויות של 99-102 מייל לשעה החלו להיראות באיזור אוהיו, אך רובם היו – או ממש לא קרובים לסטרייק זון, או בול באמצע, מה שמכונה בעגה המקצועית: עוגיה, והפכו מהר מאוד לראנס.

תתרגלו למראה. האנטר גרין (צילום: jaya.mooo.com)

המחיר היה משחקים קצרים יחסית, כשגרין לא עבר את האינינג השישי עד ל-15 במאי, באאוטינג השביעי שלו. אך איפשהו מאמצע חודש מאי גרין החל לקבל ביטחון עצמי, כשבארבעה מששת המשחקים האחרונים שלו הוא הרשה שתי ריצות ומטה. השיא היה במשחק האחרון: שבעה אינינגים של אפס ריצות ושמונה סטרייק אאוטס. אייס.

ג'ואי בארט

קבוצה: סן פרנסיסקו ג'איינטס

תפקיד: תופס

גיל: 25

ממוצע חבטות: 156.

הום ראנס: 4

OPS: 596.

בארט אמור כבר מספר שנים להיות זה שיורש את מקומו של באסטר פוזי, אחד הסמלים הגדולים של הג'איינטס במילניום הנוכחי. היה ניסיון קצר שלא צלח ב-2020, ומסתמן שגם הניסיון הנוכחי לא ממש עובד. למעט סדרה אחת נגד הפאדרס בתחילת העונה, בה הוא חבט 3 מ-9, בארט לא פוגע, כשב-14 המשחקים האחרונים הוא חובט 2 מ-25…

בינתיים לא הולך לו. בארט (צילום: NBC Sports)

סי.ג'יי אברמס

קבוצה: סן דייגו פאדרס

תפקיד: שורט סטופ

גיל: 21

ממוצע חבטות: 182.

הום ראנס: 1

OPS: 543.

הבחירה השישית של דראפט 2019 הגיע לליגה של הגדולים, אבל רק טכנית. מתי הוא יגיע גם מבחינת מספרים? אנחנו ניאלץ להמתין קצת, בעיקר בשל העובדה שהחל מה-9 במאי נשלח אברמס בחזרה למיינורס, לעבוד שם, להשתפר ולחזור. בינתיים הוא חובט לא רע ב-אל פאסו מה-AAA, עם ארבעה הום ראנס ב-21 משחקים וממוצע חבטות 260., כך שיש תקווה.

הוא עוד ישוב. אברמס (צילום: albat.com)

מקנזי גור

קבוצה: סן דייגו פאדרס

תפקיד: סטארטר

גיל: 23

ERA: 1.5

סטרייק אאוטס: 57 ב-48 אינינגים

מקנזי אוואן גור, שבחר שלישי בדראפט 2017, סוף סוף פורע את השטרות. הסטארטר הצעיר רשם העונה עד כה שמונה פתיחות (ועוד משחק אחד מהבולפן), כשהמקסימום שהוא הרשה היה שלוש ריצות. משחק השיא שלו היה מול פיטסבורג בסוף החודש – שבעה אינינגים, אפס ריצות, שני היטס ותשעה סטרייק אאוטס.

מקנזי גור, ממעוף הציפור (צילום: middletownpress.com)

ככה לפחות חשבנו. ואז הגיע האאוטינג הבא שלו, במילווקי, חמישה ימים מאוחר יותר: שישה אינינגים, אפס ריצות, עשרה סטרייק אאוטס, שלושה היטס בלבד. אם ג'ו מאסגרוב לא ברוטיישן של אותה הקבוצה, גור היה האייס של סן דייגו, ללא ספק.

ג'רמי פנייה

קבוצה: יוסטון אסטרוז

תפקיד: שורט סטופ

גיל: 24

ממוצע חבטות: 278.

הום ראנס: 8

OPS: 798.

פנייה הוא ללא ספק מההפתעות המרעננות של 2022. השורט סטופ הצעיר כמעט והשכיח את השם קרלוס קוריאה, ונחשב לאחד השחקנים היציבים בליינאפ הדי מפחיד של הקבוצה הטובה באמריקן ליג ווסט. הסדרה הלוהטת ביותר של פנייה היתה באמצע מאי נגד הטווינס – עם 6 מ-10, כשבכלל, בחודש מאי הוא ירה 333. עם OPS של 872..

נהנה מהמשחק כרגע. פנייה (צילום: crawfishboxes.com)

אדלי ראצ'מן

קבוצה: בולטימור אוריולס

תפקיד: תופס

גיל: 24

ממוצע חבטות: 145.

הום ראנס: 0

OPS: 430.

עדיין לומד את המקצוע. ראצ'מן (צילום: pressboxonline.com)

כמה חיכו שהילד הזה יעלה… ובינתיים לא ראינו ממנו כלום. אבל, שתי כוכביות משמעותיות: ראצ'מן עלה למייג'ורס רק לפני כשבועיים, ב-21 במאי, חשוב מאוד לתת לו לפחות חודשיים (בגלל זה הכתבה הזו עולה עכשיו). ונקודה נוספת, ולא פחות חשובה: ראצ'מן משחק באוריולס, מהקבוצות החלשות בליגה, קשה לייצר שם מוטיבציה. ומעבר לכך, הרוטיישן של בולטימור מזעזע, ותפקיד התופס חשוב הגנתית לא פחות מהתקפית, כך שיש לו עבודה רבה.

יוני לב ארי

die hard yankee fan, חי ונושם סביב הפאסט בול

לפוסט הזה יש 4 תגובות

  1. היחיד שאני מכיר כי ראיתי משחק שלו ומאד התרשמתי הוא ג'רמי פנייה שנראה לי ככוכב הבא של האסטרוס. אבל קרה גם דבר הפוך: מהמייג'ורס למיינורס!!! הפיצ'ר של הברייבס לשעבר דלאס קוצ'ר! הסיי יאנג הזה ואריזונה דיימונדס הסכימו להורידו לקבוצת המיינור ליג של ה-די-בקס אחרי שהוא התחיל את העונה עם שיקגו ווייט סוקס והיה 5-2 עם ERA של 7.88. הוא בשנה האחרונה של חוזה ל-3 שנים במשכורת 55 מיליון. ב-18.3 מיליון לעונה הוא יכול לשלם את משכורות שאר השחקנים בקבוצתו החדשה ועוד יישאר לו המון עודף.

    1. מחזק את דברי הדוק, מבחינתי רוקי טוב הוא לאו דווקא כזה שפותח בבום אלא כזה שחודשיים. לתוך העונה הוא חלק מהסגל כמו שחקן שזו עונתו החמישית או העשירית, ופנייה הוא בדיוק זה, האסטרוז ממשיכים לייצר שחקנים צעירים מעולים שעולים לסגל ומשתלבים בקבוצה שהיא כבר כמה וכמה עונות מה3-4 הטובות בליגה. זה מרשים מאד.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט