סיכום השבוע בבייסבול: שלח להם מלאך / יוני לב ארי

ה-15 במאי, 22:00 שעון לוס אנג'לס. האיינג'לס משלימים ניצחון 4:5 על הפילדלפיה פיליס, עולים למאזן של 13:24, ותופסים את המקום הראשון באמריקן ליג ווסט. הכל נראה ורוד, אולי העונה הזו היא סוף סוף העונה של מייק טראוט ושות'?

לא פוגע. טראוט (צילום: cerocero.com.mx)

או שלא… מאז ועד לפנות בוקר לוס אנג'לס מחזיקה במאזן של 15:3, כולל רצף נוכחי של 11 הפסדים, ופתאום, עם מאזן שלילי של 28:27, המקום הראשון רחוק שמונה משחקים. וכל זה בשלושה שבועות… אז השבוע הם חטפו סוויפס מהיאנקיז ומהפיליס, והחלו סדרת בית מול בוסטון עם הפסד 1:0. לפחות טראוט השיג סינגל ועצר ריצה של 0 מ-26…

משימה בלתי אפשרית

בינתיים, היריבה לפסגה מיוסטון ניצחה בשישה משמונת המשחקים האחרונים (20:35), וכשהחדשות הטובות מגיעות מכיוון המשרד (יורדן אלווארז חתם על הארכת חוזה), אוהדי האסטרוז יכולים להמשיך לחייך. תשעה משחקים מהפסגה נמצאים הריינג'רס (28:25), שהפסידו בארבעה מחמשת המשחקים האחרונים, ועל הדרך נפרדו מקול קלאהון, שיועד למשימה (DFA).

ככה הוא חוגג חוזה חדש. אלווארז (צילום: cashflowsports.com)

מי שעושים קולות של התעוררות הם סיאטל וחוליו רודריגז הצעיר, שניצחו בחמישה מששת המשחקים האחרונים (30:25), כשהילד מנצח את הריינג'רס כמעט לבדו. נועלת הבית, אוקלנד (36:20), מצדיקה את מעמדה עם תשעה הפסדים בעשרת המשחקים האחרונים.

ישימו אקס על היאנקיז?

בבית המרכזי, קליבלנד עדיין לא ויתרה למינסוטה על הפסגה. הטווינס (24:32) הפסידו בארבעה מששת המשחקים האחרונים, וממשיכים לאבד פצועים (השבוע נכנס הסטארטר ביילי אובר לרשימת הפצועים, שכוללת כבר את סוני גריי, כריס פאדאק, קנטה מאדה ורנדי דובנאק). הלילה הטווינס יחלו סדרה מול היאנקיז, כשג'יו אורשלה וגארי סאנצ'ס יפגשו את האקסית.

מתגעגעים? אורשלה וסאנצ'ס (צילום: conlasbasesllenas.com)

הגארדיאנס (כמעט כתבתי אינדיאנס), מהצד השני, ניצחו בחמישה מששת המשחקים האחרונים, ורחוקים כעת מהמקום הראשון 4.5 משחקים בלבד (25:24). חצי משחק משם תמצאו את הווייט סוקס (27:25), שמסרבים לעלות על הגל, עם מאזן של 4:2 השבוע. דאלאס קאייקל, שמקרטע מתחילת העונה, נחתך, וחותם כנראה באריזונה.

החמישייה המופלאה

הבית המזרחי ממשיך להיות בשליטה של ניו יורק, כשהיאנקיז נהנים מסטארטינג רוטיישן מהסרטים. כשהסטארט הכי חלש שלך הוא 6.1 אינינגים של שתי ריצות, אתה עושה משהו נכון. גאריט קול, לואיס סוורינו, נסטור קורטז, ג'יימיסון טאיון וג'ורדן מונטגומרי מייצרים בינתיים את הרוטיישן הטוב במייג'ורס, ומובילים את היאנקיז לשבוע של 1:6, מאזן של 15:39 ויתרון 7.5 משחקים.

כמעט זרק משחק מושלם. טאיון (צילום: zeeznews.com)

ועל מי היתרון? על הבלו ג'ייז, שאחרי רצף של שמונה ניצחונות טיפה נעצרו, אך עדיין בכושר מצוין, עם מאזן של 22:31 וטיפה חדשות רעות, כשריו נכנס לרשימת הפצועים. הרייז נמצאים בתקופת התיקו שלהם, כשאחרי 2:2 עם היאנקיז הם הוסיפו 2:2 עם הריינג'רס. אך קינחו בהפסד בסדרה לווייט סוקס, וכעת רחוקים שמונה משחקים מניו יורק (23:31). גם פה יש בעיות, כשוונדר פרנקו נפצע וייעדר בקרוב.

מי שעושה קולות שת התעוררות, בפעם השניה העונה, היא בוסטון, עם חמישה ניצחונות ברציפות, ששולחים אותה למאזן חיובי – 27:28, אך עדיין מרחק 11.5 מהיאנקיז ומקום רביעי בלבד… מי שנותן עונה מופלאה בינתיים הוא ג'יי.די מרטינז, עם ממוצע חבטות 358., כבר לא רואים כאלה היום…

נותן עונה מצוינת. מרטינז (צילום: es.topptask.com)

כתום זה האלוף החדש?

הבית המזרחי של הנשיונל ליג, כמו אחיו התאום, בשליטה מוחלטת של החבורה מניו יורק. אם ליאנקיז יש יתרון של 7.5 משחקים, למטס יש תשעה, עם מאזן 19:37, ו-2:9 ב-11 המשחקים האחרונים. ולפנות בוקר קיבלנו עוד נאגט חביב – אדוארדו אסקובר חבט לסייקל. ועל הפציעה המוזרה של השבוע חתום פרנסיסקו לינדור, שסגר את הדלת במלון על היד…

הברייבס, שנמצאים קומה מתחת, אמנם ניצחו חמישה משחקים ברציפות ועלו למאזן חיובי (27:28), אך לעמוד בקצב של המטס קשה… הם בינתיים עושים את שלהם, עם התעוררות חביבה, כשהם הפכו השבוע לקבוצה האחרונה העונה שמנצחת שלושה משחקים ברציפות…מברוק!

זו האצבע שנפצעה? לינדור (צילום: passionmlb.com)

סיי איט איינט סו, ג'ו

האקשן השבועי בבית המזרחי מגיע מכיוון פילדלפיה. נתחיל במשחקים עצמם: חמישה הפסדים ברציפות, כולם כתומים – למטס ולג'איינטס, ובהנהלת הפיליס החליטו שמספיק ודי, ופיטרו את המנג'ר ג'ו ג'ירארדי. רוב תומפסון הוותיק מונה במקומו, ולפחות בינתיים זה הוכיח את עצמו, כשמאז הפיליס עם ארבעה ניצחונות ברציפות (29:25). ועדיין – המרחק מהמטס עומד על 11.5 משחקים…

בבית המרכזי צפוף צפוף, זהו הבית היחיד בו ההפרש בין הראשונה לשניה הוא פחות משני משחקים. בפסגה עדיין נמצאת מילווקי (23:33), עם דגש על "עדיין", אחרי שבוע של חמישה הפסדים משישה משחקים. גם הניצחון הבודד, 4:5 על סן דייגו, הגיע בזכות ארבע ריצות באינינג התשיעי…

נפרדנו כך. ג'ירארדי (צילום: flashsport.com)

אף פעם אל תהמרו נגד סיינט לואיס

הקארדינלס, לעומת זאת, ניצחו שישה משמונה, כולל סוויפ על הפאדרס החזקים, מאחורי פול גולדשמיט שנותן עונה מצוינת (343. עם 12 הום ראנס). ופתאום – ההפרש מהברוורס עומד על חצי משחק בלבד (23:32)! הקארדס, שמתחילים סדרה לא קלה בטמפה ביי, יתארחו במילווקי ב-22 ביוני, לסדרה סופר מרתקת של ארבעה משחקים.

פיטסבורג (28:24) היא כנראה המרענן הרשמי של חודש מאי, כשמאז ה-30 באפריל הם מחזיקים במאזן של 16:15, כולל, שימו לב לזה – סוויפ על הלוס אנג'לס דודג'רס, ב-LA, ו-1:5 עונתי על הכחולים. וואו. את השבוע הזה הם סגרו עם מאזן 1:5. ובתחתית? האנטר גרין, הרוקי של סינסינטי (35:18) שכולם חיכו לראות, החל את העונה חלש, אך לאט לאט נכנס לעניינים, כשהוא פוסל 20 אריזונים ברציפות במשחקו האחרון.

מאסגרוב, מזווית אחרת (צילום: newskudo.com)

צמוד על הפאסיפיק

במערב? הדודג'רס, עם שבוע חלש (5:2), כולל, כאמור, סוויפ מהפיירטס ו-2:2 עם המטס, כבר לא מחזיקים במאזן הטוב בנשיונל ליג (19:35), אך עדיין הטוב בבית המערבי, ועם הפרש הריצות הטוב בליגה (113+) וההתקפה הטובה במייג'ורס (290 ריצות, 5.3 לערב).

שני משחקים וחצי משם תחכה לכם סן דייגו, עם שבוע מתעתע – ארבעה הפסדים ברציפות, שלוו בשלושה ניצחונות ברציפות, וכל זה מביא למאזן של 22:33. מאני מצ'אדו נראה כמו מאני של פעם, כשהוא חובט 327., וג'ו מאסגרוב, אאוטינג אחרי אאוטינג, מסביר שהוא מתכוון להתחרות על הסיי יאנג עד לסיום העונה, עם ERA של 1.64, ו-נו היטר שהוא לוקח לאינינג השמיני.

מי שמתקשה להתרומם העונה היא סן פרנסיסקו, עם מאזן חביב של 24:29, מרחק 5.5 משחקים מהיריבה השנואה, ושבוע של 3:3. שני הברנדונים הוותיקים, קרופורד ובלט, מתקשים לשחזר את העונה שעברה, ובכלל, את היכולת הרגילה שלהם. אחרי עונה של 274., בלט חובט 228. בלבד, הכי נמוך בקריירה. קרופורד, שחבט 298. ב-2021, נעצר על 223., גם כאן – הנמוך בקריירה. מי מהם יתעורר? נמשיך לעקוב.

יוני לב ארי

die hard yankee fan, חי ונושם סביב הפאסט בול

לפוסט הזה יש 9 תגובות

  1. תודה יוני
    .
    דין קרמר מיודענו חזר מפציעה ופתח את העונה בצורה בינונית עם 4.1 אינינגס, 3 ראנס, 3 סטרייקאאוטס והפסד, אך לאוריולס אין הרבה ברירות אז כנראה שימשיך לפתוח עד שיהיה ממש גרוע
    .
    האיינג'לס הפגינו את הלוזריות שלהם בתקופה האחרונה עם הפסד ביזיוני ממש לפיליז, אחרי שנתנו לברייס הארפר כדור על מגש לאמצע הפלייט ביתרון 6-2 באינינג השמיני עם 2 אאוטס וקאונט 3-2 שנגמר כמובן בגראנד סלאם, ובתשיעי שוב עלו ליתרון 7-6 אך נתנו לאחד השחקנים הלא מוכרים 3 ראן ווקאוף הומר שוב עם 2 אאוטס.

  2. כרגיל, יוני, סיכום מצויין. בקשר לג'ירארדי, הבנאדם לקח א-ר-ב-ע-ה וורלד סרייס ופתאום הוא לא יודע TO MANAGE? זה פשוט עניין של "אווירה" כנראה.
    הברייבס אכן בעלייה איטית אבל מתמדת.
    חובה לציין שה-SHORT STINT של רובינסון קאנו IS OVER. הם קיוו שבן ה-39 הזה ייתן קצת OFFENSE נגד זורקים ימניים (דבר שהפדרס זקוקים לו מאד!) אבל ה-091. שלו לא הביא את הסחורה הבייתה. קונו, ששוחרר ע"י המטס לפני חודש סיים כ נראה את הקריירה הנפלאה שלו.
    וואללה שאם יהיה וורלד סרייס של הסבוויי בניו יורק אני מגיע העירה אפילו שזה יהיה הדבר האחרון שאעשה.

    1. צריך לציין שג׳ירארדי לקח 3 מה4 אליפויות כשחקן, לא כמנג׳ר, את האליפות ב2009 הוא לקח עם סגל שכמו ששלמה שרף אמר, היה צריך לקחת אליפות אם היה מאמן אותם בטלפון ומאז כלום למרות שהוא היה מאמן של היאנקיז ובפיליס היו לו שחקנים מהטובים בתקופתנו.
      הברייבס כרגע מקווים לשחזר את העונה הקודמת, בינתיים הם מצליחים לשחזר את החלק הראשון שלה באופן מרשים. נקווה בשבילם שאם יהיה חלק ב׳ שהוא לא ילווה בפציעות.

  3. לגבי פיסטבורג, מאזן של 16:15 הוא לא טוב. אני מניח שהכוונה למאזן או 1:15 או 6:15, שאומר שהיה להם מאזן של 27-9 או 22-9..

כתיבת תגובה

סגירת תפריט