סיכום השבוע בבייסבול – one down, three to go / ארז שץ

…caring deeply and passionately, really caring … is a capacity or an emotion that has almost gone out of our lives. And so it seems possible that we have come to a time when it no longer matters so much what the caring is about, how frail or foolish is the object of that concern, as long as the feeling itself can be saved. Naïveté – the infantile and ignoble joy that sends a grown man or woman to dancing in the middle of the night over the haphazardous flight of a distant ball – seems a small price to pay for such a gift.

אלו הן מילותיו האלמותיות של רוג׳ר אנגל, אחד מגדולי כותבי הבייסבול, הספורט ובכלל שהלך השבוע לעולמו. אין אתר שבו כותבים על ספורט שלא חייב לאיש הזה משהו. גם אלה שמעולם לא שמעו את שמעו, מקבלים את גדולתו מכלי שני, מהכותבים שהם עצמם קראו ושהשפיעו עליהם בכתיבה. וגם פה הקלישאה חוזרת, כי היא כל כך נכונה, בלעדיו, העולם קצת פחות מיוחד.

רוג׳ר אנגל (ימין). succeed utterly… and you have defeated time

כמו כן, בייסבול. אז השבוע בלי יותר מדי תרועות הסתיים לו הרבע הראשון של העונה, כ40 משחקים, מה שגורם לכל מי שבקטע מיד לרוץ ולקבוע קביעות בנוגע לזהותן העתידית של העולות לפלייאוף, קביעות שכמובן יתגלו כמופרכות לגמרי, בתחנה הבאה שלנו, פגרת האולסטאר, ואחריה, בישורת האחרונה של חודש ספטמבר. ובכל זאת, לכמה דברים בהחלט אפשר כבר לשים לב.

ניו יורק ועוד 14

קבוצה אחת שפתחה את העונה בסערה היא כמובן הניו יורק יאנקיז. בתחילת העונה עוד היו סימני שאלה סביב ההרכב הלא אופייני שנבנה שם, אבל כמו בקבוצה אחרת מניו יורק, יצא שעד עכשיו זה בדיוק מה שהיו צריכים בברונקס, והיאנקיז מובילים את האמריקן ליג, לא איסט, כל הליגה, עם מאזן של 10-29, ארבע משחקים מיוסטון (ו5.5 מטאמפה ביי). מה שלא מזיק למאזן הזה היא עוד סדרה מול האוריולס שהיאנקיז נצחו 3-1, וכשסטאנטון וג׳אדג׳ נותנים הצגות שלא ראו בברונקס מאז ימי הmurderes' row של לפני מאה שנה, מתחילים לתהות האם היאנקיז יכולים לשבור את השיא של 116 נצחונות בעונה שמוחזק כרגע ע״י הקאבס מ1906 והמארינרס מ2001?

ארון ג׳אדג׳ וג׳יאנקארלו סטאנטון (בגבו למצלמה). Judge, jury and executioners

מי שכאמור היו בצד הלא נכון של ההצגות היו האוריולס, שבשלב הזה בעיקר מתעסקים בלהיות ניסוי סוציולוגי בכמה אפשר להפסיד לפני שכל האוהדים הולכים, במיוחד עכשיו שהרד סוקס התחילו לנצח משחקים (5 נצחונות מ6 משחקים השבוע) ועלו מהמקום האחרון. האוריולס עשו דווקא חדשות חיוביות והעלו מהמיינורס את מי שנחשב לפרוספקט מס׳ 1 של כל הליגה, אדליי רוטשמן, קצ׳ר סוויץ׳ היטר בן 24 מפורטלנד שהם בחרו בבחירה הראשונה של דראפט 2019. רוטשמן הספיק להתרגש, וגם לרשום היט ראשון לטריפל בקריירה בהפסד לטאמפה. כמובן שבכל ההופלה אי אפשר שלא לשים לב שהאוריולס חיכו בדיוק את התקופה שהם צריכים כדי לדאוג שרוטשמן יאכל אותה בעוד שנת חוזה לפני הפרי אייג׳נסי. עכשיו הוא יהיה חייב לקחת רוקי העונה…

אדליי רוטשמן. ילד, של מי אתה?!?

תאומי המריבה

בדיוויזית המרכז, עסקים כרגיל, פחות או יותר, הטווינס ממשיכים לדרוס כל דבר שזז, וזה בעיקר יריבות מהדיוויזיה (נצחונות על הגארדיאנס והרויאלס) וגם ביקור באוקלנד לא קלקל את מצב הרוח הטוב במיניאפוליס. מי שממשיכים להיות בסימן שאלה הם היריבה הגדולה מאילינוי, הוויט סוקס שלמרות שיפור ניכר במאי עדיין רחוקים מהמקום שהם רוצים/צריכים/אמורים להיות בו, והתוצאה היא מתח רב שהביע את אותותיו בהפסד מול היאנקיז בשבת בצהריים אחרי שג׳וש דונאלדסון שגם ככה הוא לא בדיוק ה-חנה בבלי של הבייסבול התחיל לכנות את טים אנדרסון ״ג׳קי״ אחרי שאנדרסון השווה את עצמו ללא אחר מאשר ג׳קי רובינסון בריאיון ב2019. מה שברגיל היה נגמר בכרטיס מתנה להופעה של דייב שאפל כדי שדונאלדסון ילמד כמה בדיחות חדשות, פה כמעט נגמר בחילופי מכות.

טים אנדרסון (העצבן באמצע), שמישהו יחזיק אותו!

המזל של הוויט סוקס הוא כמובן שהם משחקים באמריקן ליג סנטרל, היכן שקבוצות בעיקר מצטיינות בלהפסיד אחת לשניה. מאזנים של 19-17 (קליבלנד), 25-14 (קנזס סיטי) ו26-13 (הטייגרס, אוי הטייגרס), מבטיחים לקבוצה מסאות׳ סייד שיקגו לפחות את המקום השני, אבל אם לא יתחילו לנצח הגרביים, כדאי שיחד עם אימוני חבטות כדאי שיעבדו עם השחקנים גם על anger management. בינתיים יכולים להתעודד שמה מנצחון כפול על היאנקיז בדאבל הדר ביום ראשון, שנחתם עם הומראן לשלוש ריצות של ההוא מהכמעט מכות, טים אנדרסון.

אזעקת צבע אדום

במערב האמריקן ליג, עסקים כרגיל, שזה אומר בעיקר שוהי אוטאני (הומראן ל443 פיט, 135 מטר בנצחון נגד האת׳לטיקס, תשיעי שלו העונה), מייק טראוט (3 הומראנס ו10 היטס, ממוצע חבטות 357 וOPS 1.205 כל זה השבוע) ואנת׳וני רנדון, אבל גם טיילור וורד עם 9 הומראנס השנה וOPS של 1.194 (הטוב ביותר בכל הmlb העונה) ובכלל כל מי שאמר שיהיה נחמד אם האיינג׳לס סוף סוף יתחילו לשחק בהתאם לפוטנציאל שלהם מתחיל להבין מה זה אומר שהאיינג׳לס מתחילים לשחק בהתאם לפוטנציאל שלהם. בינתיים זה ״רק״ מספיק להם למאזן 17-26 ומקום שני בדיוויזיה, מסיבה אחת ושמה היוסטון אסטרוז.

ג׳אסטין ורלנדר. אריה אריה, הוא לא יגמור אף פעם

האסטרוז מצדם ממשיכים להראות שהם here to stay, ושזה המועדון, לא הכוכבים או הרמאות. בלי קוריאה שעבר למינסוטה, אבל עם ג׳אסטין וורלנד שחזר לשחק העונה כאילו הוא לא בן 39 אחרי שנתיים על הספסל בגלל ניתוח (6 אינינגס, אפס ראנס, 8 סטרייקאאוטס, 0 walks במשחק מול הריינג׳רס בשבת, וERA של 1.22 לעונה), פראמבר וולדס שממשיך את היכולת הטובה (ERA 2.68) וגם עזרה משאר הרוטציה (חוזה אורקידי עם 10 סטרייקאאוטס בראשון) והאסטרוז ממשיכים לאיים על כל מי שמולם. כעת נותר רק לקוות שוורלאנדר לא יתפס עם איזה חומרים אסורים, ולך תדע איפה זה יגמר, וודאי כל עוד שאר היריבות לבית לא מהוות איום.

ושוב אתכם, ושוב אתכם

בנאשיונל ליג לעומת זאת, המערב חם. מה זה חם, לוהט, מה זה לוהט! שלג בקולורדו! כלומר, כמו שאומרים אצלנו, בניכוי הרוקיז והדאימונדבקס מצבנו טוב. הרוקיז כהרגלם בזבזו פתיחה טובה ויחד עם פציעה וירידה ביכולת של קריס בראיינט הפסידו שבעה מ10 המשחקים האחרונים והם כרגע עם מאזן של 19-21, שאפילו רצף של משחקים ביתיים עם לפחות שתי ריצות נקטע להם השבוע בהפסד 5-1 למטס. נראה שבכל הנוגע לקרבות בליגה, הרוקיז מעדיפים לשבת מהצד ולהסתכל על העולם כמו שג׳ואלי רודריגז נתפס עושה בcoors field בזמן הסדרה ביום ראשון. הדאיימונדבקס בינתיים מתמקדים בלא לעשות בושות, ואחרי שאכלו סוויפ מהדודג׳רס, האכילו את הקאבס בסוויפ ואולי עם קצת עזרה מקנזס סיטי יוכלו לחזור ולרשום מאזן מאוזן.

ג׳ואלי רודריגז. יושב בדנבר קולורדו על הסלעים, שוטף את העיניים בכחול ובכתום

בצד השני של הדיוויז׳ן מצויים, כמה מפתיע! הלוס אנג׳לס דודג׳רס. ונעבור למרכז. סתאאאם. הדודג׳רס מובילים לא רק את הדיוויזיה, אלא את הנאשיונל ליג כולה, ועושים את זה למרות פציעתו של האייס שלהם קלייטון ״קלינט״ קרשאו, וזאת כי הפיצ׳ינג שלהם רושם את הERA הנמוך בשתי הליגות, 2.83. מי שכן ״מפתיעים״ ולו רק בכך שהם מגשימים את הצפיות שנתלו בהם הם לא אחרים מאשר הסן דייגו פאדרס, ששוב, כמו שאוהבים במערב, נמצאים לא רק במקום השני בדיוויז׳ן, אלא בכל הנאשיונל ליג. ואת זה הם עושים בנוהל, בלי ה-סטאר שלהם טאטיס שצפוי לחזור רק בסוף יוני, כי בהעדרו עולה ופורח סטאר אחר, מני מצ׳אדו (שרשם השבוע ממוצע של 444 וOPS של 1.261) ונותן בינתיים מספרים של MVP, בין השאר על חשבון היריבה השלישית מהדיוויזיה, הג׳איינטס שחטפו סוויפ כואב מאוד 3-0 בסדרה שהסתיימה בראשון.

מני מצ׳אדו. בגדי המלך ההזויים.

Beer Belly

ובמעבר לא חד בכלל לדיויזיה שהסיבה היחידה שיש לי לכתוב עליה היא שהיא שם ולא יפה להתעלם. הברוורס ממשיכים להוביל בזכות הפיצ׳ינג האימתני שלהם (מקום ראשון באחוזי סטרייקאאוט, 27.6%), וכשהמחבטים מתעוררים (OPS של 729, החמישי בליגה) אז בכלל טוב. מה שמאוד מסייע למבשלי הבירה הוא האיזון, אחרי שווילי אדאמס שהיה המחבט החם התקרר קצת, מתחילים סימני התעוררות של כריסטיאן יליץ׳ ובמיוחד השבוע הזה היה של האנטר רנפרו (ממוצע 417 וOPS של 918 השבוע) האאוטפילדר החביב שחבט השבוע את ההיט ה500 בקריירה דאג לתפוס פיקוד בנצחונות על וושינגטון והברייבס.

האנטר רנפרו. אלוהים שלי, אשר מאחורי לוח התוצאות.

עם כל זאת, הברוורס מצויים מרחק של 3 משחקים בלבד מעל הקארדינלס, בין השאר בזכות סוויפ של סט. לואיס על הפיירטס שעזר להשכיח מהם את ההפסד למטס. הקארדינלס שלקחו חמש גולדן גלאבס בעונה הקודמת, ממשיכים לעשות חיים קשים ליריבותיהם בכל הנוגע ליכולת אישית בשדה, אבל עדיין המספרים בכללי מציבים אותם די באמצע מבחינה הגנתית (בעיה שהם נתקלו בה גם בעונות קודמות). בהתקפה ארנאדו, טומי אדמן ופול גולדשמיט רושמים ביחד WAR של יותר מ6.0 עד כה, אבל שאר הקבוצה… לא ממש. לשמחתם הדיוויזיה נותנת פייט יפה למקבילה מהאמריקן ליג, כשגם הנצחונות המעטים שמגיעים (לכשמגיעים) לקאבס, לפיירטס וכמובן לרדס מגיעים בעיקר בתוך הדיוויזיה.

הדוב הזועם

בטבלת המזרח, שוב חוזר המראה משנה שעברה ובו ל4 מחמש קבוצות מאזן שלילי כשפילדלפיה ואטלנטה עם מאזן זהה, 22-19. הברייבס הפסידו 2 מ3 לפאדרס ולברוורס אבל מפגש עם מיאמי החלשה עזר להם לשפר עמדות בעוד שפילדלפיה, אחרי שנצחו את הדודג׳רס 3 מארבעה בלוס אנג׳לס חטפו גם הם הפסדי בית 2 מ3 מול הפאדרס והדודג׳רס, ונצלו מסוויפ רק בזכות מקס מאנסי שהסתבך עם כדור פשוט שחבט לעברו אלק בוהם ואפשר לרומאן קווין להגיע הביתה מבסיס שני(!). הפיליס, שהיו אמורים לנצח כל משחק 7-6 בינתיים לא עושים לא את זה ולא את זה, כשהם משיגים רק 184 ריצות (מקום עשירי) ומאפשרים 173 ריצות (מקום 14). הברייבס מצידם נהנים מאוד מהחזרה של רונלד אקוניה (ממוצע 298, OPS 902), אבל שאר הקבוצה לא מרשימה, ועם ממוצע חבטות קבוצתי של 224 (24 בליגה) וOBP של 298 (22 בליגה), בעונה שבה הכדורים לא עוזבים את המגרשים, לא מבשר טובות להמשך דרכם של הברייבס.

בראש הדיוויז׳ן, הניו יורק מטס, סגרו עוד סדרה עם נצחון (מאזן של 11 נצחונות, תיקו אחד והפסד אחד בסדרות עד עכשיו) שכללה עוד דאבל הדר (חמישי עד עכשיו) והם כאמור במקום הראשון. אלא שבניגוד ל2021, שגם אז בילו במטס את מאי במקום הראשון, העונה מדובר בקבוצה טובה יותר שנמצאת במקום הזה בזכות, ובעיקר בזכות עוד נצחון דרמטי, הפעם ליד-אוף 2 ראן ווק-אוף הומראן של פיט אלונזו באינינג העשירי (ותודה לרץ על הבסיס השני) שמתווסף לעוד רשימה מרשימה של היילייטס שכבר החלו למלא את הפסקות הפרסומות בשידורים של mlb.tv. מנגד, המטס שב2021 רשמו מספרים די הזויים של פציעות שגרמו להם להרכיב יותר מ70 שחקנים שונים במהלך העונה, איבדו השבוע את מקס שרזר שירד במהלך משחק נגד הקרדינלס ולאחר בדיקה התברר שיעדר כ6-8 שבועות. יחד עם הפציעה של דהגראם מלפני פתיחת העונה וזו של טיילר מגיל מלפני שבוע הרוטציה של המטס הופכת מלהיות מאיימת לכזו שלא אמורה להפחיד יריבות, ולעשות הרבה כאב ראש למנג׳ר באק שוולטר. בסיטי פילד התנחמו בכך שגם עם הרוטציה המשנית הצליחו המטס לשמור את הרוקיז בדנבר על ריצה אחת משני משחקים (פלוס 11 במשחק השלישי…).

מקס שרזר מוריד את עצמו לספסל.

טבלאות הליגות

לפוסט הזה יש 7 תגובות

  1. קלייטון "קלינט" קרשואו, חחח צריך לספר לו ושיאמץ את זה רשמית
    .
    הפסד מעצבן אתמול כי בזבזתי עליו זמן שינה, אבל אלה החיים וגם אנחנו ניצחנו אותם בצורה דומה בסדרה הקומת

    1. לשמחתי הוא בקושי שיחק נגדנו, נדמה לי שהיתה לו איזה רנטה בברייבס לפני כמה שנים, אבל הוא שחקן מעולה, בלי קשר לפרסונה. עכשיו שהוא ביאנקיז ציפיתי לשמוע ממנו יותר, אבל הוא כנראה שומר את החוכמות שלו למגרשים. אם כבר מדברים אז אחרי שווינקר ביקר שוב בסיטי פילד, הפעם עם המארינרס, אפילו הכתבים של SNY התחילו להגיד שהוא מה זה מתאים פרסונלית למטס.

  2. ארז, סיכום מעולה נביותר. אני כל השבוע עסוק מעל הראש בענייני משפחה (טובים) ואפילו על כדורסל לא יכולתי להסתכל אמש. יוני ואתה זה צמד רציני ביותר בבייסבול

כתיבת תגובה

סגירת תפריט