סיכום השבוע בבייסבול: שני קצוות לחבל / יוני לב ארי

כ-30 משחקים לתוך העונה. מצד אחד מוקדם מדי לדבר על אוקטובר, אך יש לנו מספיק בשר כדי לזהות מגמות. והאמריקן ליג, בשבוע האחרון, מפוצץ במגמות, כשהבית שמתעלה על עצמו הוא המרכזי. שלוש קבוצות טסות למעלה, שתיים שוקעות עמוק. תקופת החלוקה.

כיף במינסוטה (צילום: fubo.tv)

נתחיל עם המוליכה ממינסוטה, שפתחה את העונה 8:4, ומאז רצה ל-3:14, עם 2:6 בשבוע האחרון. אמנם סוויפ על אוקלנד ו-2:2 עם בולטימור זה לא משהו לכתוב עליו הביתה, אך 1:2 על טמפה ביי בהחלט כן. וזה עם שבוע בו קרלוס קוריאה פצוע וצופה מהצד, מיגל סאנו יוצא לניתוח, פלוס מנג'ר ושני שחקנים ברשימת הקוביד 19. ביירון באקסטון המופלא מוביל את הקבוצה עם OPS של 1.064 ותשעה הום ראנס. רק שלא ייפצע.

כבר לא אינדיאנים

שלושה משחקים מתחת נמצאת קליבלנד, עוד פרויקט בתנופה, עם 1:5 בשבוע האחרון, כולל שלושה ניצחונות על טורונטו החזקה. הפתעת השבוע הוא ג'וש ניילור, עם גראנד סלאם שהשווה את התוצאה באינינג התשיעי מול הווייט סוקס, ועוד הום ראן מנצח ב-11 של אותו המשחק. המשחקים של קליבלנד נחשבים למהנים ביותר, עם 144 ראנס התקפיים למשחק – כמעט חמש לתשעה אינינגים, כשהם חוטפים 131, מקום שני מבין הקבוצות עם מאזן חיובי (רק לקולורדו).

מפתיע לטובה. ניילור (צילום: us.olxpraca.com)

המשתפרת השלישית בבית היא שיקגו, שאחרי עשרה הפסדים מ-11 משחקים, רשמה שבעה ניצחונות בשמונה משחקים, עד ההפסד הסופר מביך לפנות בוקר לקליבלנד, מהפסקה הקודמת. הריצה הזו הביאה את הגרביים ל-14:14, מרחק 3.5 משחקים מהטווינס. גולת הכותרת של השבוע היא הסוויפ בדרבי הגרביים, 0:3 על בוסטון, הכל במשחקים צמודים. מי שלוהט בדרום שיקגו הוא הסטארטר מייקל קופץ', עם ERA מגוחך של 0.93 בשש פתיחות!

לא ממש מלכותי

נעבור לחצי הפחות משמח של הבית. במקום הרביעי מידרדרת קנזס סיטי, עם 17:9, עם שבעה הפסדים בשמונה משחקים, חלקום לבולטימור החלשה, זאת למרות פתיחה מצוינת של שני הסטארטרים, בראד קלר (ERA של 1.74) וזאק גרינקי קשישה (2.67). נועלים את הבית הטייגרס, עם שישה הפסדים ברציפות, האחרון לאוקלנד החלשה, וכבר עכשיו המרחק בין דטרויט למינסוטה עומד על 9.5 משחקים.

מספרים מרשימים. קלר (צילום: twitter.com)

במזרח, השליטה בבית עדיין בידיים של הניו יורק יאנקיז, שרצף ה-11 ניצחונות נעצר עם הפסד בטורונטו, וגשמים בעיר ייצרו שלושה ימי חופש, אך שני ניצחונות על טקסס, באחד מהם נסטור קורטז פלירטט עם No Hitter – 7.1 אינינגים – ונראה שניו יורק שוב בשליטה.

לא שווה לעלות על זה סטורי

מהצד השני של הבית, הרחק מאחור (10.5), נמצאים הרד סוקס, עם חמישה הפסדים רצופים, ושבעה משמונה. הלילה תחל סדרה באטלנטה, לא פשוט. הרכש הנוצץ טרוור סטורי חובט בינתיים 194., עם אפס הום ראנס, כשהחדשות הרעות באמת הגיעו מכיוון כריס סייל, שהחזרה שלו למגרשים נדחית בשלב זה.

לא הולך לו. סטורי (צילום: us.olxpraca.com)

במקום השני בבית נמצאת טמפה ביי, שאחרי שישה ניצחונות ברציפות עברה לשני הפסדים, וסוגרת בימים אלה מסע למערב, שעומד בינתיים על 2:6, בהחלט יפה. וונדר פרנקו ממשיך לעשות פלאים, עם ממוצע חבטות 322., במחלקת ה-OPS מוביל ג'י-מן צ'וי, עם 944.. חביב פלוס.

טורונטו, שאמורה היתה לשטוף את הבית, קצת מתקשה לאחרונה, ונמצאת במקום השלישי, מרחק ארבעה משחקים מהיאנקיז. מאז אותה סדרה בין השתיים, אליה הבלו ג'ייז הגיעו מבלי להפסיד אף סדרה, עומדים ולדימיר גררו ג'וניור ושות' על 5:2, כשהלילה הם מגיעים לסדרה של שני משחקים מול היאנקיז, ומשם לטמפה ביי. יהיה מעניין.

ממשיך להרשים. צ'וי (צילום: fox13news.com)

לשיר זה כמו להיות יורדן

הבית המערבי מחולק לשניים. האיינג'לס ויוסטון למעלה, השאר למטה. האסטרוז, הקבוצה החמה של הבית, עם שבעה ניצחונות ברציפות, ו-11 מ-13, והלילה יתחילו סדרה סופר מסקרנת במינסוטה. על ההתקפה ביוסטון אמון כרגע יורדן אלווארז, עם שמונה הום ראנס ו-OPS של 957., הכי הרבה בקבוצה. המאכזב? יולי גוריאל, שחובט 196. עם אפס הום ראנס…

אך כל זה הביא את יוסטון ל-11:18 ורק למקום השני, מרחק משחק מהמוליכה מלוס אנג'לס. שקורעת את כל מי שבא מולה. השבוע היו אלה וושינגטון ובוסטון, עם 1:5 קליל, ועוד אחד על טמפה ביי, כשמכולם מי שבולט הוא דווקא טיילור וורד, עם שישה הום ראנס ו-OPS של 1.165.

לוהט. אלווארז (צילום: en.liderendeportes.com)

הלך הווינקר

מי שממשיכה עם הפנים למטה היא סיאטל. אחרי פתיחה של 6:11, המארינרס צונחים חופשית עם 11:2, כשגם הניצחון הבודד בשמונת המשחקים האחרונים הגיע באקסטרה אינינגס. ג'סי ווינקר, הרכש שכולם חיכו לו, עם ממוצע חבטות 200. והום ראן בודד… ככה יהיה קשה להצליח.

את הבית נועלת אוקלנד, שלא זוכרת שהיתה עם מאזן חיובי של 9:10. אחרי תשעה הפסדים רצופים זה פתאום 18:10, אם כי הניצחון לפנות בוקר בדטרויט הכניס קצת חיים. האור בקבוצה הוא הסטארטר פול בלאקבורן, עם ERA של 1.74 אחרי שש פתיחות, ומאזן של 0:4.

היחיד שפוגע באוקלנד. בלאקבורן (צילום: oddschecker.com)

הליגה הלאומית

בנשיונל ליג יש לנו שני בתים הפוכים. המזרחי, בו יש קבוצה אחת עם מאזן חיובי, וכל השאר עם שלילי. הברייבס, שבמקום השני בבית, עומדים על 16:14 אומלל, אחרי שבוע סביר של 3:3. מתחת לאטלנטה תמצאו את מיאמי (16:13), פילדלפיה (16:13) ואת הנשיונלס (20:10), כשעל לכל אלה מנצחת ניו יורק, המטס כמובן, עם 10:20 ויתרון של שישה משחקים על המקום השני, ואנחנו רק ב-10 במאי…

למטס היה שבוע סביר פלוס, עם 3:5, אך כל עוד הם לא מפסידים ליריבות בבית (2:2 עם אטלנטה, 1:2 על הפיליס), הכל טוב. החדשות הגיעו מכיוון רובינסון קאנו, ששוחרר מהקבוצה, ונראה שהקריירה של אחד השחקנים היותר מבטיחים פה בעשור האחרון, בשלבי סיום.

מה הלאה? קאנו (צילום: americatevepr.com)

הבית המערבי, לעומת זאת, הפוך לחלוטין. לכל חמש הקבוצות מאזן חיובי, וההפרש בין הראשונה לאחרונה נמוך יותר מההפרש בבית המזרחי בין הראשונה לשניה…. בראש תמצאו את הדודג'רס, עם 8:19 ו-1:6 השבוע, כולל שני ניצחונות על הג'איינטס השנואים, אחד מהם 1:9 מהדהד. הפיצ'ינג של LA בלתי נתפס באיכותו, כשהקבוצה ספגה עד כה 65 ריצות בלבד ב-27 משחקים, 2.4 למשחק בלבד. מדהים.

מאני קן דו איט

אך הם לא יכולים לנוח יותר מדי, כשהפאדרס, כן כן, דווקא הם, רחוקים משחק וחצי בלבד עם ה-11:19 שלהם. ג'ו מאסגרוב אמון על הצד ההגנתי, עם 0:4 ו-ERA של 2.08, בהתקפה, מי אם לא מאני מצ'אדו, מראה שיש לו עוד הרבה מה לתת, עם שבעה הום ראנס, ממוצע חבטות לא הגיוני של 381. ו-OPS של 1.082.

לא עוצר לרגע. מצ'אדו (צילום: lavozdelanoticiard.com)

ממש טיפה מתחת תופסים הג'איינטס את המקום השלישי, עם 12:17, שלושה משחקים מהכחולים שבפסגה. אחרי פתיחת שבוע מזעזעת וחמישה הפסדים רצופים, הגיעו שלושה ניצחונות שמעט שיפרו את התחושה, כולל 7:13 ענק על סיינט לואיס. באסטר פוזי קיבל טקס מכובד במשחק בו ווילמור פלורס ירה גראנד סלאם…

קולורדו רוקיז (13:16, שבוע של 3:3) ואריזונה (14:16) נועלות בית חיובי במיוחד. הדיימונדבאקס בכלל מרשימים, עם שבוע של 1:6, כולל סוויפ במיאמי, וכאמור, אם הם רק היו בבית המזרחי הם היו במקום השני עם מאזן כזה.

בסן פרנסיסקו עשו כבוד לפוזי (צילום: togetherweregiants.com)

ככה היא באמצע, לפי המידה

נסיים בבית המרכזי, שם הברוורס מוליכים עם 11:19 ויתרון של שני משחקים על פני סיינט לואיס, בדיוק כמו שהוא אמור להיראות. אחרי 1:9 נפלא מילווקי ירדה קצת לקרקע עם שלושה הפסדים ברציפות, כולל אחד לסינסינטי, הקבוצה החלשה בליגה, אליה תיכף נגיע. אריק לאוור ממשיך להרשים עם ERA של 1.82.

הקארדינלס חזרו מסן פרנסיסקו עם 2:2, ועכשיו עם בולטימור בבית, יש הזדמנות לרוץ קדימה. במקום השלישי הפיירטס, שפותחים את החצי השני של הבית, עם מאזן שלילי של 16:12, מרחק שישה משחקים מהפסגה. אחרי שישה משחקים של ניצחון / הפסד / ניצחון, וסדרה שמתחילה מול הדודג'רס, קשה להאמין שהם בדרך למעלה.

האזינו לפודקאסט האחרון

הקאבס פתחו עם 4:6 נחמד, אך בתשעת המשחקים האחרונים הם 8:1, והסדרה מול הפאדרס בסן דייגו ביומיים הקרובים כנראה לא תשפר את המספרים. הרדס, שמתחרים נגד המאזן הגרוע בכל הזמנים, ניצחו שני משחקים ברצף לראשונה העונה, ומי יודע, אולי יוצאים לדרך חדשה….

יוני לב ארי

die hard yankee fan, חי ונושם סביב הפאסט בול

לפוסט הזה יש 13 תגובות

  1. הברייבס קצת התאכזבו שלא הצליחו להקטין את הרווח ביניהם לבין המטס, אבל שלשום הם פרצו עם 9 ראנס נגד המובילה ב-NL סנטרל, מילווקי הברוארס בנצחון 2-9 שבאטלנטה מגדירים אותו כ'מהלך ראשון להגנה על התואר'.

    1. אני חייב לדעת מאיפה אתה קורא את הדברים האלה דוק, מי בעונה של 162 משחקים אומר שנצחון אחד 9-2 הוא מהלך ראשון למשהו? הם נצחו את המטס 2-9 שבוע שעבר אחרי דאבל הדר שהמטס נצחו 4-5 ו0-3, מה זה היה צעד קדימה שניים אחורה? שיתחילו לנצח סדרות (את הברוורס נצחו 2-1) ויפסיקו לדבר על הגנה על התואר במצב של 467 בעשירי במאי.
      הברייבס ממה שראיתי מחזיקים את כל הכלים להיות פקטור במרוץ לאליפות בעונה הזו ולהיות במרוץ לאליפות בעונה הזו, אבל כמו בעונה הקודמת, הכלים כרגע לא מתפקדים ב100%.

  2. מעולה יוני, ההשקעה ניכרת.
    נראה שעדיין אנחנו במסגרת תקופת הסקנדל או פסטיבל, מנצחים שלושה, מפסידים ארבעה, מנצחים חמישה ומפסידים שישה ולך תדע מה יהיה. בינתיים המצטיינים העיקריים שלנו הם בהחלט מצ׳אדו, ארנאדו, פראנקו (בשער שוורץ), רמירז מקליבלנד, ואחד מייק טראוט שממשיך להיות קלאסה בפני עצמה.
    הוויט סוקס סיימו להיות במגמת ירידה והם עכשיו במגמת עליה, קשה לי להאמין שהקבוצה הסופר מוכשרת הזו לא תסיים באחד משני המקומות הראשונים, אבל ימים יגידו. מה שבטוח שאם הטווינס ממשיכים ולא נפצעים הרי שהם בדרך לעוד הפסד בפלייאוף בתקווה שלהם לפתוח רצף חדש. גם זה שהדיימונדבאקס הצליחו לנצח כמה משחקים לא יציל אותם ממאבק על המקום האחרון, זה רק שאלה של זמן.
    בבית המזרחי, הברייבס והפיליס קצת מקרטעים ופתאום כולם מתחילים לדבר על המארלינס כמפתיעה. היינו כבר בסיפור הזה, בעונה שעברה גם כולם בבית התחילו (והמשיכו) גרוע, והמטס ישבו במקום הראשון רק בגלל שאף אחת אחרת לא הצליחה לנצח שני משחקים רצוף, עד שאטלנטה נזכרו איך לנצח ועלו עם מאזן של 500+ למקום הראשון. מה שכן בפילדלפיה המצב ממש חמור (בשורוק ובחולם). הם משחקים בלי הארפר במגרש ובגדול הכל אצלהם בנוי על הלונג בול, ורצוי שלושה כאלה במשחק. זה אומר 7-5 ביום ראשון, שאט אאוט בשני, והפסד 4-1 בשלישי. ככה לא בונים חומה. מי שכן בנו חומה הם הברייבס, הקבוצה הזו שבמיטבה הם מאוד מאיימים כרגע קצת אריה בחורף, אבל תנו לשמש לעלות, לאקוניה להעיף, והם יזכירו לכולם מאיזה צד של הדג וכו. הגנתית בינתים נראה שאולסן תמורת פרימן לא פגע באינפילד האימתני שלהם, ואלה עדיין רביעיה שעושה לך את המוות בהתקפה ובהגנה. באאוטפילד אקוניה טרם חזר מהפציעה. כלומר הוא משחק, אבל. אוזונה עושה טובה שהוא חובט ו/או על המגרש, דובאל בסלאמפ ורוזאריו בפציעה. כשכל אלה יחזרו לחיים, יהיה מאוד מאוד קשה מולם שבינתיים מי שנהנה מההפקר אלה המארלינס.

  3. תודה יוני + לשניכם על הפודקאסט
    .
    ברכותיי ארז על הנו-היטר 🙂
    .
    הייתי רוצה לשמוע יותר מה דעתך על הסיפור עם ג'אדג' והארכת החוזה שהוא דחה, האם גורם לך להזיע? או שבסכומים האלה ואורך החוזה שהוא רוצה כבר עדיף שיחתום במקום אחר? כי נראה שהוא רק מעלה את הערך שלו ככל שהעונה מתקדמת
    .
    הפיצ'ינג שלנו מעולה בצורה לא ממש צפויה, אבל חסר עומק אז רק נשאר לקוות למינימום פציעות + לא שיחקנו מול יותר מדי יריבות חזקות עד עכשיו

    1. תודה, היה מרגש.
      השאלה שאתה אומר שחסר עומק, מה הכוונה, עומק ברמה שאין לך חמישה ביולר וקרשאו ברוטציה, או עומק במובן שזורק מחליף בדודג׳רס הוא זורק פותח בחצי ליגה? הדודג׳רס מובילים בכמעט כל קטגוריה בפיצ׳ינג את הליגה, לא הנאשיונל, הMLB. אז בהנחה ולא כל הבולפן חוטף קוביד, אתה יכול להיות רגוע.

      1. שמע בתור קבוצה עם שאיפות לאליפות יש שלישיית פותחים חזקה ולא יותר מדי אחרי זה + בולפן בינוני. בינתיים גם קרשואו מתעלה על הציפיות וגם היני למרות שלכאורה זה קשור אליו ולצוות האימון ולא סתם מזל. בקיצור פציעה אחת והכל יכול להתדרדר

        1. אני לא רואה את זה, בינתים הלא יותר מדי והבינוני הזה מובילים כאמור את הליגה. נותר לי רק לאחל לך שלא נצטרך לבדוק את טענותיך.

  4. אי אפשר לעבור לשבוע הבא מבלי להזכיר את שוהל צאוטני ומה שעשה ביום חמישי בפנוויי פארק. עם הבסיסים מלאים הוא חבט אחד ישר אל לוח התוצאות והכדור פיצח את מספר 17, המספר שלו. אמנם זה היה רק סינגל, אבל לוח התוצאות עדיין רועד. היתה לו עוד חבטה והוא סיים 2 מ-4. וכמובן שמיד אחרי כל אינינג שדל התקפה הוא עלה מיד על הגבעה לזרוק. הוא זרק 7 אינינגס , 6 היטס, NO WALKS, עם 11 סטרייקאאוטס, ו-NO RUNS. אמנם העונה הוא חובט פחות טוב מאשר בעונה שעברה עם רק 4 הום-ראנס בינתיים. כשהקהל הביתי של בוסטון נותן סטנדינג אוביישיון לפיצ'ר אוייב שהוא גם היטר מצויין אתה יודע שזה משהו מיוחד במינו..

  5. אז קיבלנו עוד נו-היטר, הפעם של שחקן אחד – ריד דטמרס, הרוקי של האיינג'לס בפתיחה ה-11 שלו בקריירה סגר 9 אינינגס, 2 סטרייקאאוטס, הולכה אחת (ו-error אחד של ההגנה) ב-108 הגשות, והאיינג'לס ניצחו את הרייז 12-0.
    .
    עוד משהו נחמד מהמשחק, באינינג התשיעי הרייז שלחו את שחקן השדה ברט פיליפס להגיש אז רנדון החליט לחבוט ביד שמאל בפעם הראשונה בקריירה.. וזה נגמר ב 2-run הומר

כתיבת תגובה

סגירת תפריט