סיכום השבוע בבייסבול: ניו יורק, ניו יורק / יוני לב ארי

נכון, בשלב הזה של העונה הרבה תלוי בלו"ז של הקבוצות, ואם נפלת על פתיחה קלה יחסית, זה לא אומר הרבה. ועדיין, כמעט חודש מפתיחת עונת 2022 במייג'ור ליג בייסבול, והקבוצה הטובה ביותר בליגה היא… הניו יורק יאנקיז (חמסה חמסה), עם 6:16 מרשים – 72.7 אחוזי הצלחה. וכל זה בעיקר בזכות שלושה סוויפס – על קליבלנד גארדיאנס ובולטימור אוריולס בבית, וקנזס סיטי רויאלס בחוץ.

ג'אדג' וריזו חוגגים (צילום: lawntennisnews.com)

היאנקיז פתחו עם שבועיים של פיצ'ינג מצוין, אך בלי התקפה. או אז הגיעו הגארדיאנס העירה, והעירו את המפלצת. בתוך הרצף האחרון רשמו הפינסטרייפס שני משחקים של עשר ריצות ושניים של 12, כל זה בטווח של ארבעה ימים, מול שלוש יריבות שונות. הלילה הם יחלו סדרה בטורונטו, שם דברים עלולים להיראות קצת אחרת…

חתום בנשיקה. והום ראנס

הבלו ג'ייז, שנמצאים משחק וחצי מאחור, התמודדו השבוע עם בוסטון ויוסטון, לו"ז קצת קשה יותר. זה נגמר ב-3:7 יפה, כולל משחק בו ג'ורג' ספרינגר, האקס המיתולוגי של האסטרוס, ירה שני הום ראנס על הראש של הפרודה. זה נגמר 1:2 לטורונטו.

ספרינגר, חוגג על חשבון האקסית (צילום: theglobeandmail.com)

הרייז, שדווקא החלו את השבוע טוב, עם חמישה ניצחונות בשישה משחקים מול בוסטון וסיאטל, נעצרה בבית מול מינסוטה, עם שני הפסדים כמעט תאומים – 9:1 ו-9:3, ורחוקים כבר ארבעה משחקים מהפסגה. בינתיים הגיעו חדשות על פציעה של וונדר פרנקו, וכולם ב-טרופיקנה פילד מחזיקים אצבעות שלא מדובר במשהו רציני.

חורים בגרביים

אין ספק שעד כה האכזבה של המזרח היא בוסטון רד סוקס, עם מאזן של 14:9. בתשעת המשחקים האחרונים הסוקס הפסידו בשבעה, חלק לקבוצות חזקות כמו טורונטו, וחלק לחלשות כמו בולטימור, כולל הפסד בווק אוף באינינג העשירי לאוריולס המסכנים.

אלכס קורה פחות נהנה מבייסבול לאחרונה (צילום: essentiallysports.com)

גם הגרביים האחרות ממשיכות לפשל. הווייט סוקס, שאמורים היו לכבוש את הבית המרכזי, הפסידו ב-11 מ-13 המשחקים האחרונים (!!!), כולל כמה הפסדים ממש מפתיעים, כמו סדרה לקנזס סיטי. הפציעה של אילואי חימנס מבאסת, אין ספק, אבל זו לא סיבה להידרדרות כזו. כרגע שיקגו רחוקה כבר 4.5 משחקים מהפסגה, שם נמצאת מינסוטה.

באיירון כוכב עליון

אז הטווינס, מהצד השני, לוהטים עם 1:9 ענק בעשרת המשחקים האחרונים, כולל 1:2 מרשים בטמפה ביי על הרייז. באיירון באקסטון, יקיר הפינה, ירה את ההום ראן השביעי שלו העונה, כשגם קרלוס קוריאה מתעורר, עם משחק של שלושה היטס.

יקיר הפינה. באקסטון (צילום: bellyupsports.com)

שלושה משחקים משם תמצאו את הגרדיאנס, הקבוצה היחידה במייג'ורס שנמצאת במקום השני עם מאזן שלילי (12:10). סוויפ על האת'לטיקס באוקלנד (לראשונה מזה 22 שנה) השכיח רצף של שבעה הפסדים, כשחוסה רמירז ממשיך להתעלות מעל כולם, עם ממוצע חבטות 341. ושבעה הום ראנס. גם שיין ביבר עושה את שלו בינתיים, עם ERA של 2.45.

שלח לי מלאך

הבית המערבי נמצא כרגע בשליטה מפתיעה של האיינג'לס, עם מאזן של 8:15 ושבעה ניצחונות בשמונת המשחקים האחרונים. מייק טראוט נראה כמו מייק טראוט, עם שישה הום ראנס וממוצע חבטות 344., כשמצד שני יש חשש קל מפציעה של אוטאני. למעשה, כשיש חשש מפציעה של אוטאני, הוא אף פעם לא קל…

רק אל תיפצע. אוטאני (צילום: sahyadrimedia.com)

2.5 משחקים משם נמצאת סיאטל, עם 10:12 חביב. אחרי ארבעה ניצחונות רצופים הגיעו ארבעה הפסדים, שנעצרו לפנות בוקר עם 3:7 בפלורידה על המארלינס (סדרות בין המארלינס למארינרס תמיד בלבלו אותי). חוליו רודריגז, הילד המוכשר, העיף את ההום ראן הראשון בקריירה. בתקווה לעוד רבים כאלה.

המאכזבת של הבית עד כה היא יוסטון, עם 11:11 בינוני, כשארבעה ניצחונות רצופים (רובם בטקסס החלשה) הומרו בשני הפסדים ברציפות (בטורונטו החזקה). צמודה אליה אוקלנד, עם 12:10 ושישה הפסדים בשמונה משחקים, כולל סוויפ מהגארדיאנס (כאמור). את האייז מוביל הקאצ'ר שון מרפי, עם ארבעה הום ראנס בלבד, וזה אומר הרבה…

סוף סוף. רודריגז (צילום: a2zstreaming.com)

(סיטי) פילד אוף דרימס

אז אמרנו שליאנקיז יש את המאזן הטוב בליגה. ולמי יש את המאזן הטוב בנשיונל ליג? כן כן, הניו יורקית השניה, המטס, עם מאזן של 7:16. החבורה של באק שוולטר, שעדיין לא הפסידה סדרה העונה, ניצחה את השלוש האחרונות 1:2, כולל, וזה ה-היי לייט של השבוע – נו היטר של חמישה פיצ'רים, השני בהיסטוריה של המועדון, ועוד על הראש של הפיליס. המפתיע בליינאפ בשלב זה הוא ג'ף מקניל, שעם כל השמות מסביב מוביל את המטס עם ממוצע חבטות של 361..

שלושה משחקים משם תמצאו… דווקא את מיאמי, עם 9:12 ורצף של שבעה ניצחונות, שנעצר לפנות בוקר בהפסד ביתי לסיאטל. פאבלו לופס (ERA של 0.39!!) וחסוס לוסארדו מלהטטים על המאונד, ג'ואי וונדל וג'אז צ'יסהולם ה-ברמודי עושים את אותו הדבר בצד השני, והנה המארלינס מסתכלים מלמעלה על הפיליס והברייבס.

יש סיבה למסיבה בסיטי פילד (צילום: fanrecap.com)

צעד קדימה, שניים אחורה

הפיליס, עד שנראה היה שהם חוזרים לעצמם, עם סוויפ של ארבעה משחקים על קולורדו, פגשו שוב את המטס, וחזרו הביתה עם הפסד 2:1, וכל האויר שנכנס למפרשים – יצא. סדרת בית מול טקסס היא אחלה מתכון להחזיר קצת רוח. וכמובן, שהפיליס היו בצד הלא נכון של ה-נו היטר של המטס…

והאלופה מאטלנטה? עם עוד שבוע בינוני, של שלושה הפסדים ושלושה ניצחונות, אך התקווה תלויה ברונאלד אקוניה ג'וניור, שחזר לפני שלושה ימים מפציעה. אין ספק שהאנרגיות שלו יכולות להעיר עיר שלמה, כשכבר במשחק החזרה הוא גנב שני בסיסים (כן ארז, הוא החזיר אחד מהם). מצד שני, אדי רוסאריו נפצע וייעדר 8-12 שבועות…

התגעגעתי אז באתי. אקוניה ג'וניור (צילום: sportsboxs.com)

נולאן עצבני

הבית המרכזי נראה בדיוק כפי שכולם ציפו שייראה. בפסגה מילווקי, עם 8:15 ו-11 ניצחונות ב-14 המשחקים האחרונים, כולל 1:9 ו-1:11 על הקאבס בסופ"ש. ממש מעט מאחור נמצאים הקארדינלס מסיינט לואיס, מרחק שני משחקים ועם 9:12. הקארדס, שהפסידו חמישה משמונת המשחקים האחרונים, היו עסוקים בעיקר בעצבים של נולאן ארנאדו מול המטס, כשהכוכב של סיינט לואיס הורחק בעקבות המהומה שהקים.

פיטסבורג והקאבס תופסות את המקומות השלישי / רביעי, עם 13:9 זהה, וסינסינטי? היא ממשיכה בעיקר להפסיד, ולנעול את הליגה כולה. מאזן של 19:3, בדרך לעונה היסטורית, עם מאזן ריצות של מינוס 65, כשהרדס חוטפים 132 ריצות ב-22 משחקים (שש למשחק), קשה לנצח משחקים. אחרי 11 הפסדים רצופים הגיע ניצחון בודד, שלווה בשישה הפסדים חדשים. בינתיים….

יאלה מכות יאלה (צילום: lebanonteamgroup.com)

מי מספר 1?

במערב, שלוש הגדולות מתחילות לברוח. בפסגה תמצאו את הדודג'רס כמובן, עם 7:14 מרשים, ומאזן ריצות של 47+, הטוב במייג'ורס. כל זה נובע מפיצ'ינג נפלא ופילדינג מעולה, שהביאו את LA לספיגה של 55 ריצות בלבד ב-21 משחקים, 2.6 למשחק (שבעה ארורס – מקום שני בליגה, ו-ERA קבוצתי של 2.33, מקום ראשון).

על הדרך קלייטון (לא קלינט) קרשואו זרק את הסטרייק אאוט ה-2,697 בקריירה, ובכך הוא הפך לדודג'ר מספר 1, משאיר את דון סאטון במקום השני. תוסיפו לזה ממוצע חבטות 309. של הרכש הנוצץ, האיש החופשי פרדי, ו-ERA של 2.12 מ-ווקר ביולר, ותקבלו מקום ראשון במצעד השבועי.

מברוק, קלייטון (צילום: septimaentrada.com)

האלוף אריק

מילימטר מאחור נמצאת דווקא סן דייגו, שמפתיעה עם ההתקפה הטובה בנשיונל ליג – 109 ריצות (כמעט חמש למשחק), חמישה ניצחונות מששת המשחקים האחרונים, ו-10 מ-13 האחרונים. מחר ישוב גם מארק קלווינג'ר מפציעה ארוכה, והפאדרס, שבינתיים נשענים על 382. מטורף של אריק הוסמר, יכולים בשקט בשקט לחשוב על המקום הראשון.

יורדים עוד חצי משחק ומקום אחד, ומגיעים לענקים מסן פרנסיסקו. מאזן של 8:14, "בפער" הכי טוב למקום שלישי בכל המייג'ורס, אך דווקא הימים האחרונים פחות צבועים כתום, כשחמישה ניצחונות התחלפו בשלושה הפסדים בארבעה משחקים. בשלושת המשחקים בוושינגטון, כן כן, דווקא שם, ספגו הג'איינטס 34 ריצות, ככה לא מנצחים משחקים.

יוני לב ארי

die hard yankee fan, חי ונושם סביב הפאסט בול

לפוסט הזה יש 12 תגובות

  1. תודה יוני, כרגיל עושה המון סדר, איך אפשר בלי הסיקור השבועי שלך להבין מאיזה צד של המחבט מחזיקים אני לא יודע.
    יצא לי לצפות באיינג׳לס נגד הוויט סוקס, ואין ספק שהאיינג׳לס כרגע הם הקבוצה המעולה שתמיד רצינו(?) שתהיה, ותפסתי אותם ביום חלש של אוטאני. עדיין זו קבוצה שהאוהדים שלך צועקים לך בוז כשאתה מוליך בכוונה את השחקנים שלהם. הסוקס לעומת זאת נראית לא טוב. יש את אותה אווירת מלחמה על כל כדור והתלהבות, אבל זה פחות עובד. אולי במאי שהשחקים יורדים.
    בעיקר יצא לי לראות את הפיליס השבוע, ואיך לומר, אם בסדרה הקודמת המסר היה ״בוא ננסה לצאת מפילי לפני שהמחבטים שלהם מתאפסים״ הרי שהמחבטים שלהם אפס התאפסו, וזה הופך את האפס שהם רשמו ב29 באפריל לעוד יותר מרשים, אבל לא אלמן פילדלפיה, וסביר להניח שהמחבטים שלהם ימשיכו לדבר במהלך העונה, במיוחד שווארבר שלדעתי הולך לקרוא לבן הבא שלו ״סיטי״. הפיליס הם גם המרוויחים הגדולים מהDH שבזכותו הארפר ממשיך לתפקד למרות שהוא לא מסוגל לזרוק.
    צריך לציין את ה-סיפור של היום, וזה שכל המועדונים כאחד מחוייבים לצמצם את הסגלים שלהם מ28 ל26 כשבנוסף מסוף מאי גם אסור להחזיק יותר מ13 זורקים בסגל. היום כל המועדונים יצאו בהודעות מי נחתך/הורד ומי נשאר בינתיים שאלה דברים שיכולים לשנות צביון וכיוון של מועדון.

      1. לא אמרתי יודע, אמרתי יכול. יש לו פציעה בצד שמונעת ממנו לזרוק ולכן הפיליס נאלצים לשחק עם קסטיינוס בימין למרות שהארפר שחקן הגנה טוב יותר.

          1. בדקתי, זו פציעה במרפק, לא בצד. גם כן הוא חובט שמאלי אבל זורק ימני, ככה שיתכן שהסווינג לא יושב לו על אותה נקודה כמו הזריקה.

  2. היאניקס 0-9 ב-9 האחרונים. AARON JUDGE שוב 2 HR נגד הרויאלס ב-COME FROM BEHIND נגד הרויאלס (4-6). הסידרה נגד פילי (של המטס) הסתיימה 2-2, עם הנצחון אתמול של פילי 4-2, החותן שלי הוא ח-ו-ל-ה פילי ואני חייב לראות משחקים איתו, אפילו באמצע הפלייאוף ב-NBA.
    אתה צודק בקשר לאקונה. כאן באטלנטה זה הכל אקונה, אחרי שהאלופה פתחה את העונה די גרוע (12-10). בברייבס כולם מתלהבים מהפיצ'ר הצעיר (בן 22) ברוס אלדר. פיצ'ר אחר – קווין גאוסמן ("גאוס") – מהבלו ג'ייס זורק ברמה של סיי יאנג (אתמול ניצחו את האסטרוס 2-3 כשהוא זורק 7 אינינגס של 2 RUNS ס"ה עםמ 0 הליכות

    1. הסדרה של פילי והמטס הסתיימה 1-2 למטס שגם מובילים 3-2 בסך שתי הסדרות. השתיים יפגשו עוד פעמיים בזמן הקרוב כי משבצי המשחקים כרגיל מעשנים חומרים טובים בזמן העבודה.

  3. תודה יוני
    .
    אני מניח שדיברתם על זה בפודקאסט (עוד לא הקשבתי) אבל טרבור באוור הורחק לשנתיים מהליגה וגם מתלוננת שלישית הגישה נגדו תלונה, כך שאחרי כל הערעורים זה ייתן הקלה עצומה לדודג'רס כי המשכורת שלו תרד מהספרים, וגם הקלה לכל מי שלא סובל אותו בהנחה והוא עשה את מה שעשה
    .
    אגב ארז, לצערי בינתיים לתפוס את אוטאני ביום חלש (עם המחבט) זה הסטנדרט.. והוא גם הספיק להיפצע

כתיבת תגובה

סגירת תפריט