פריוויו פלייאוף 2022 – פיניקס סאנס (1) – דאלאס מאבריקס (4) / עמיחי קטן

מאזן העונה: 3- 0 לפיניקס, ובכלל, 9 ניצחונות רצופים לסאנס על דאלאס ומאזן 11- 3 לפיניקס מאז דראפט 2018 שהניע את שתיהן למעלה.

מאזן כל הזמנים בפלייאוף: 1-1. סיבוב שני ב-2005, בו פיניקס ניצחו 4- 2, וגמר מערב ב-2006 בו היו אלה המאבס שניצחו באותה תוצאה.

פיניקס סאנס:

מאזן: 64- 18.

חמישייה: כריס פול, דווין בוקר, מיקאל ברידג'ס, ג'יי קראודר, דיאנדרה אייטון.

מחליפים בולטים: קמרון פיין, לנדרי שאמט, קמרון ג'ונסון, טורי קרייג, ג'אבל מגי, ארון הולידיי, ביסמאק ביומבו.

היסטוריה: 3 גמרים ב-1976, 1993 ובעונה שעברה, כאשר בכולם זה נגמר בהפסד 4-2, ועוד הפסדים בגמר המערב ב-1979, 1984, 1989, 1990, 2005, 2006 ו-2010, כשעד לעונה שעברה זו הייתה הופעת הפלייאוף האחרונה של הסאנס.

הפלייאוף עד כה: זה התחיל במחצית הגנתית מהטובות שנראו, ובה הסאנס עצרו את הפליקנס על 11/50 מהשדה. עם זאת, בהמשך התברר שיש לשקנאים יתרון משמעותי בריבאונד, והפציעה של בוקר במשחק 2 גם סייעה קצת לניו-אורלינס לחזור לעניינים, והם הצליחו לקחת את משחקים 2 ו-4, אבל הסאנס עשו את שלהם בהמשך, וגם נהנו מהחזרה של בוקר במשחק 6, ולקחו את הסדרה ב-6 משחקים.

למה כן: הקבוצה הטובה ביותר בליגה נאלצה להתמודד בלי השחקן הכי טוב שלה ועשתה את זה לא רע, כשכריס פול ואייטון היו נהדרים וברידג'ס הראה שוב למה הוא נחשב אחד מהשומרים האישיים הטובים בליגה. הצוות המסייע של הסאנס לא היה במיטבו, ולפחות לפי הפלייאוף שעבר, זה אומר שבהמשך הם ייכנסו לקצב ויהיו טובים יותר.

למה לא: הסדרה נגד הפליקנס הראתה כמה נקודות תורפה של פיניקס, כשהעיקריות שבהן הן הריבאונד והאחוזים מחוץ לקשת. נושא הריבאונד הוא בעייתי גם אצל המאבס, כך שזה צפוי להתקזז, אבל מחוץ לקשת דאלאס יצרו יתרון משמעותי על יוטה שהיה קריטי לאורך הסדרה, וההגנה הטובה של המאבס נגד השלשות יכולה לעשות זאת גם נגד פיניקס.

דאלאס מאבריקס:

מאזן: 50- 32.

חמישייה: לוקה דונצ'יץ', ג'יילן ברונסון, רג'י בולוק, דוריאן פיני-סמית, דוויט פאוול.

מחליפים בולטים: ספנסר דינווידי, ג'וש גרין, דאוויס ברטנס, מקסי קלבר.

היסטוריה: אליפות אחת ב-2011 וגמר נוסף ב-2006. חוץ מזה, העפלות לגמר המערב ב-1988 ו-2003 ועוד 6 פעמים בהם המאבס הודחו בסיבוב השני. עם זאת, מאז האליפות ב-2011 הם לא עברו סיבוב בפלייאוף והודחו 6 פעמים רצופות בסיבוב הראשון, רצף שנעצר רק העונה.

הפלייאוף עד כה: דאלאס פתחו את הפלייאוף בלי דונצ'יץ', אבל עם פריצה של ברונסון שנטל את המושכות והרבה שלשות, והחזרה של דונצ'יץ' הגיעה כשהמאבס ביתרון 2- 1 בסדרה. דאלאס הפסידו משחק צמוד מאוד במשחק 4 וניצחו אחד כזה במשחק 6 שסגר את הסדרה, כשבין לבין משחק 5 היה זה שבו לוקה והחברים הפגינו דומיננטיות והביסו.

למה כן: הסיבה העיקרית היא לוקה דונצ'יץ'. ב-16 משחקי פלייאוף בקריירה שלו, קלע לוקה פחות מ-19 נקודות רק פעם אחת ופעמיים פחות מ-20, עוד 4 פעמים עד 30 נקודות, עוד 5 פעמים 30-40 נקודות ועוד 5 משחקי 40 נקודות ומעלה. כל זה כשהמאבס התמודדו ב-13 מתוך 16 המשחקים עם ההגנה הטובה של הקליפרס בשנתיים הקודמות.

נוסיף לזה את ההגנה המצוינת של דאלאס, כשדונובן מיטשל הורד ל-25.5 נקודות ב-43.6% אפקטיבי אחרי שבשני הפלייאופים הקודמים הוא קלע 33.9 נקודות ב-58.5%, וכמובן את השלשות – 15.5 למשחק ב-37.1% די טובים. סיבה משמעותית נוספת היא הכושר הנהדר של ג'יילן ברונסון שקלע בסדרה 27.8 נקודות ב-58.3% אפקטיבי, והוכיח שיש לו את היכולת להנהיג את דאלאס בדקות המנוחה של דונצ'יץ'.

למה לא: פיניקס בנויה הגנתית כדי להתמודד עם דאלאס, גם מבחינת היכולת של אייטון לשמור בחילופים על גארדים והמגוון של שחקני כנף עם הגנה איכותית, וגם מבחינת היכולת לנצל את החולשה היחסית של דאלאס בצבע, כששוב זה יהיה אייטון שיצטרך לנצל את זה.

מאצ'-אפים מרכזיים:

לוקה דונצ'יץ' מול מגוון השומרים של פיניקס – נתחיל עם נתון – לאורך קריירת הפלייאוף של דונצ'יץ', הוא עומד על 37.5% (12/32) לשלוש כשמי ששומר עליו הוא סנטר, 35.5% (27/76) כשמי ששומר עליו הוא פורוורד ו-47.9% (23/48) כשמי ששמר עליו היה גארד. משהו שהסאנס בוודאי שמו לב אליו זה הפער בין הנתונים של לוקה כשבוגדנוביץ' שמר עליו מול רויס אוניל – 11.7 נקודות למשחק ב-71.7% אפקטיבי מול בוגדנוביץ' לעומת 2 נקודות למשחק ב-28.6% אפקטיבי מול אוניל.

דווין בוקר מול דוריאן פיני-סמית – פיני-סמית מגיע אחרי סדרה שהראתה שגם הוא אחד מהשומרים הבכירים בליגה כרגע כשהוא עצר את מיטשל על 17/52 מהשדה ו-3/20 לשלוש כשהוא שמר עליו (35.6% אפקטיבי), ודווין בוקר הוא שחקן קצת דומה שיכול להתקשות גם הוא מול פיני-סמית.

כריס פול ואייטון – בניגוד למקרה של בוקר, מול שני הבאים בהיררכיה אין לדאלאס שומר אידיאלי מובהק, כשפאוול וקלבר עשויים להתקשות מול אייטון וברונסון כנראה אמור לשמור על כריס פול בגלל הגודל, אבל פול יוכל לנצל את זה. מצד שני, בולוק הוא שומר מתאים לפול ואת ברונסון ניתן אולי להחביא על ברידג'ס.

השלשות – פיניקס צלחו את הסיבוב הראשון למרות 8.7 שלשות בלבד (רק יוטה קלעו פחות) ב-31.9% (מקום 13), בזמן שדאלאס קלעו 15.5 שלשות למשחק (מקום 1) ב-37.1% (מקום 6). חלק מהתלות של דאלאס בשלשות נוצרה בגלל הפציעה של דונצ'יץ' שהפסיד את 3 המשחקים הראשונים נגד יוטה, בהם דאלאס קלעו 16.3 שלשות למשחק ב-40.5%, לעומת 14.7 שלשות ב-33.8%.

תחזית:

סדרה צמודה בסלואו-מושן, ובסיומה פיניקס מנצחים ב-7 משחקים.

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.

לפוסט הזה יש 57 תגובות

  1. אייטון בצמד המשחקים בהם שותף מול דאלאס העונה:
    13.5 נק' ב-63% לצד 15 ריבאונדים.
    זו הייתה הגרסה של דאלאס עם פורזינגיס.
    .
    דאלאס עם פורזינגיס דורגו 5 בליגה בהגנה.
    ללא פורזינגיס הם במקום ה-14 בהגנה.
    .
    עכשיו, מי שומר על אייטון?
    דווייט פאוול או מקסי קלסר?
    אלו הסנטרים של הקבוצה ללא פורזינגיס,
    והם לא מתקרבים לכוח ולאתלטיות של אייטון.
    .
    היה ואייטון ימשיך לקבל את ההזדמנויות,
    יש לי תחושה שזו תהיה "הסדרה שלו".
    המאצ' אם הזה תפור עליו.
    .
    או במילים אחרות –
    חמסה, חמסה, חמסה.
    טפו, טפו, טפו …
    .
    תודה, עמיחי.

    1. זה לא נראה שאי פעם החליטו ללכת על איטון באחוזים גבוהים של פוזשנים..לא משנה המאצ אפ ומול מי..ככה שאולי תהיה לו סדרה טובה, אבל כנראה שלא ממוצע של 30 נק' וכו.
      .
      תודה רבה על הקדימון. סיכום מצוין. פול ואיטון באמת נראה כמו בעיה קשה לדאלאס

      1. בסדרה האחרונה התחלנו לראות ניצוצות של איך זה כאשר אייטון מקבל יותר מבטים.
        זה נראה מצוין.
        .
        מבחינתי, 20 עד 25 נק' באחוזי אייטון יהיו בדיוק מה שצריך בשביל לצלוח את דאלאס בהצלחה.
        .
        כאמור –
        מלח, מים, מלח, מים …

    2. לדאלאס אין סנטר קלאסי, אבל מה שיש להם אמור להיות טוב יותר בהגנה מולנצ'יונאס. זה לא סותר את זה שיש לאייטון מאצ'-אפ יחסית נוח ופיניקס יעשו בחוכמה אם ילכו עליו.

  2. לוקה מג'יק שווה משחק אולי שניים אבל פיניקס קבוצה הרבה יותר טובה.
    המאבס רחוקים שחקן גבוה טוב(עמדה 4-5) מלהיות קונטנדרית.
    קו אחורי של לוקה וברונסון לשנים הבאות זה קו אחורי אדיר.צריך את החתיכה הנוספת בצבע (אולי גובר בקיץ)
    פיניקס הקבוצה הטובה בליגה.מעבר לזה שהשלד רץ כבר כמה שנים(כריס פול שנה שנייה) הם הגיעו לבשלות והם הרבה יותר עמוקים מהקבוצה שהגיעה לגמר שנה שעברה.
    בכל מקרה אני לטובת פיניקס כי כפי שכתבתי כבר פעמיים בחודש האחרון מגיע להם(אם הווריירס יפלו בדרך אני לטובת פיניקס שתזכה)

      1. לדעתי גובר מתאים לשרלוט,זה יהיה שידוך מצויין.ייתן להם הגנה,יוביל אותם לפליאוף ותכלס זה מה שהקבוצה הזאת צריכה

  3. תודה רבה.
    אותי מעניין בעיקר איזה פיניקס נקבל. האם הסיבוב הראשון הדי פושר נבע בעיקר מפציעת בוקר או שמה הם התחילו לרעוד קצת כי פתאום הם הפייבורטים,הם הקבוצה הטובה ביותר בליגה.
    לגבי דאלאס דווקא מאמין שהם יהיו משוחררים יותר,אצל דאלאס כמו כל העונה הכל תלוי בשלשות,במידה וקלאבר,סמית וכל השאר יקלעו את השלשות אז הולכת להיות סדרה קשה לפיניקס.
    אני אדבוק בבארקט שלי ואגיד 4-2 פיניקס

  4. סאנס בשישה משחקים
    סדרה עם קצב איטי מאוד, אולי יזכיר קצת את המכללות רק עם ריווח נפלא, שני מאסטרים של קצב, פיקנרול ושליטה בכדור ובמשחק עומדים משני הצדדים. לפול צוות מסייע טוב יותר. נראה מה בראנסון שווה מול הגנה טובה בהרבה מהרכות של הפליקנס (עם כל אהבתי לחוזה "לא המדינה" אלבראדו והרברט "לא סמואל" ג'ונס).

  5. לדעתי, הפער בין הקבוצות גדול מדי, ולאורך סדרה אי אפשר להחביא אותו. 4-2 לפיניקס בהנחה שקיד ממשיך לייבש את בובאן (איתו? דאלאס מטאטאים את השמשות).
    תודה רבה על הפריוויו

  6. אתמול באנו במוד להנות מכדורסל היום זה כבר מוד מלחמה.
    אני אמשיך עם המוטו שמנחם נתן לי:
    fuck the journey.
    לא לפשל.

  7. המאצ'אפ הכי מעניין עבורי אם כי לא אחד ישיר – הוא בין שני השותפים למסע בעבר. שני הבחורים של ג'יי רייט – ג'יילן ברונסון ומאמי ברידג'ס.

    1. איזה דראפט פסיכי, דראפט 18'.
      יש 10 שחקנים מהדראפט הזה ששיחקו בפלייאוף האחרון וקלעו (עד כה) לפחות 10 נקודות למשחק.
      השנתון עם הנציגות הגדולה ביותר (במקום השני דראפט 14, יש נציגות לכל שנתון מאז דראפט 07)

  8. מעולה עמיחי, תודה רבה. הנתונים על לוקה משלוש מול עמדות השומרים מאד רלבנטיים – הוא פשוט גבוה מדי, וסטפבאק מדי, כדי שגארד ממוצע יוכל לעצור את השלשה שלו. פיניקס ינסו שזה יהיה ברידג'ס או קראודר, דאלאס ינסו לעשות חילוף כך שיקבל את בוקר, פול או פיין. נראה מי יצליח יותר.
    .
    אם כוכבית הפציעות וההמסטרינגים – פיניקס ב-6/7 משחקים. סדרה מצוינת.

    1. הם רלבנטיים אבל אם מסתכלים על נתוני העונה הסדירה ולא מה היה מול שלוש קבוצות בלבד לאורך שלוש שנים.
      זו הסתכלות מאד מטעה.

      1. וזה בעיקר קבוצה אחת כשחושבים על זה. בקיצור מאד מסוכן להסיק ממה לוקה עשה מול רג'י ג'קסון לעומת קאווי או פול ג'ורג' משהו.

      2. בדקתי את הנתונים גם כשכוללים עונה סדירה – העונה לוקה התקשה מאוד דווקא מול גארדים לעומת אחוזים מאוד גבוהים מול סנטרים, אבל לאורך הקריירה המובהקות העיקרית היא שהפורוורדים מקשים על לוקה קצת יותר.

            1. תודה.
              אז איפה המובהקות?

            2. המובהקות הייתה לפני העונה האחרונה שהוספתי אותה עכשיו בחישוב לשאר העונות שכבר היו

            3. מה שלא לקחתי בחשבון זה כשאמרתי מובהקות זה את הנתונים של העונה הנוכחית שאספתי רק עכשיו, והם שינו משמעותית את היחס מול גארדים

            4. ולפי המספרים שרשמת זה 32% מול גארדים לפני העונה.

            5. צודק. מזל שיש מי ששם לב לטעויות המתמטיות שלי.
              אני לא יודע לומר מה גרם לי להגיע למספר הזה.

            6. לא בטוח שאפשר לבדוק אבל יותר מעניין אותי לדעת אם יש הבדל באיך שהוא מצליח להיכנס לסל מול עמדות שונות.

            7. ויש פילוח לפי עמדות?
              זה מספיק קרוב.

  9. יפה מאוד, עמיחי. תודה רבה.
    בעיניי יש שתי שאלות מעניינות.
    הראשונה היא את מי דונצ'יץ' ינסה לצוד בפיניקס. הוא חי על לנענע את החוליה החלשה עד שתישבר, אבל – כמו שאמרת, פורוורדים קשים לו יותר יחסית (וברידג'ס וקאם ג'ונסון כבר יודעים איך להתמודד עם לוקה). בסנטרים הוא עדיין מתקשה יותר עם אייטון מאשר עם מרבית הסנטרים בעולם (כמו כל אדם בר תרבות). בוקר וקראודר יהיו מטרה יותר קלה, אבל גם הם יודעים להקשות עליו. וכריס פול פשוט מעצבן.
    השאלה השנייה היא על מי ג'ייסון קיד יוציא את האגרסיות הפעם אחרי שדאלאס תעוף. אני מהמר על ברטנס. או על כלב חמוד שנשכח בכלבייה.

    1. פול אייטון ובוקר הן המטרות המידיות וגם כדי להכניס אותם לבעית עבירות, אבל כמו שאמרת כריס פול שומר מעצבן אז מאמין שלוקה יטרגט את בוקר כי אייטון נייד והוא לא יכול לעשות עליו את הסטפ באק בקלות כמו מול אחרים.

  10. בס"ד
    סדרה מעניינת.
    הרבה בעיקר בגלל החולשה של הסאנס בסיבוב הראשון.
    לוקה עלול להיות יותר מדי עבור אייטון, שעלול לסבול הגנתית.

  11. בוגדנוביץ באמת הקשה על לוקה יותר משאר השומרים של יוטה, וגם ברידגס יקשה עליו יותר משאר השומרים של פיניקס. כמו שרשמת ינסו לטרגט את בוקר.
    אייטון הוא באמת הבעיה הכי קשה של דאלאס אבל אולי לנסות להוציא אותו בעבירות אפילו במחיר של כמה בלוקים.
    מהצד השני כל המפתחות אצל פיניקס, יותר מוכשרים יותר מאומנים, יותר מנוסים. כמו שגולדן למרות משחק שיא של ממפיס ניצחה, ככה גם דאלאס תצטרך משחק שיא של לוקה ועדיין לא בטוח שיספיק.
    רבל מהצד השלישי, אגדות נכתבות מתישהו, אז למה לא האגדה של לוקה?

  12. פריוויו מעולה תודה עמיחי.
    אם מסתכלים על הדברים מנקודת מבט של סטטוס נוכחי ופחות מנקודת מבט תהליכית לפיניקס יש יתרון מובהק בכל עמדה למעט עמדה 1. שם יש לכאורה יתרון לדאלאס אבל גם שם מריך לזכור שכריס פול אינו קוטל קנים. זה למשל שונה מהפער הענק שיש בסדרה המקבילה בין ג'רו הולידיי למרכוס סמארט – מה שיגרום להכרעה מהירה של הסדרה הזאת לטובת מילווקי.
    לכן פיניקס בחמש גם 4 אפשרי. אם יהיה שש אופתע.

    1. עכשיו דרך אגב מארק סטיין מדווח שסמארט בסימן שאלה לגבי משחק 2. אם פריצארד יעלה במקומו זה יכול להפוך את הסדרה הזאת לתחרותית. עפ סמארט זה יגמר בג'נטלמן סוויפ לכל היותר .

כתיבת תגובה

סגירת תפריט