מילווקי שוחטת ועולה. גולדן סטייט בשיניים וגם עולה, בערב רביעי גדול! / אבי טרכטמן

מילווקי שוחטת ועולה. גולדן סטייט בשיניים וגם עולה, בערב רביעי גדול! / אבי טרכטמן

מילווקי 116 – שיקגו 100 – מילווקי עולה לשלב הבא עם 1:4

להגיד שהיה קשה למילווקי בלי מידלטון מול שיקגו בלי כל הגארדים שלה פרט לדוסמונו הבינוני להחריד? לא, לא נגיד. להגיד שלרגע אחד היה ספק בזהות המנצחת במשחק הזה? לא, גם את זה לא נגיד. להגיד שדרוזן עוד פעם נחנק במשחק פלייאוף? את זה אפשר להגיד. כך או כך, אני חייב להגיד שאם יש סדרה אחת שאני מצפה לה בסיבוב הבא זה בוסטון מול מילווקי. מישהו אמר גיים 7?

אז המשחק התחיל ויאניס שלט (15 נקודות ברבע הראשון), ואז המשחק המשיך ויאניס המשיך לשלוט, אם כי רק עם 8 נקודות ברבע, אבל זה לא משנה, כי זה רבע שהסתיים ב-18 הפרש ובמשחק בעצם כשהיחיד ששיחק בשיקגו כמו שצריך ברבע הזה היה קובי וויט. אבל היי, זה קובי וויט, לא קובי ברייאנט ואפילו לא רנדי וויט (מי? שואלים את עצמם הצעירים…). זה לא כאילו ששלושה סלים שלו ישנו יותר מדי את מהלך המשחק

אישית, אני לא אוהב לכתוב על משחקים שהם די לפרוטוקול בלבד החל מהרבע הראשון. אבל צריך לציין כמה דברים בשיקגו – ווצ'ביץ' היה טוב אבל נעצר יותר מדי, דרוזן נעצר עוד יותר, וגם היה סתם עצור.

ברבע השלישי היו אלו פורטיס (בהתחלה) וקונאטון (בסוף) שהמשיכו לטחון את שיקגו, כשדרוזן אמנם משמש כמנהל משחק בפועל, אבל כשמו כן הוא – מנהל ומוסר, מוסר ומנהל, אבל לא זורק ובטח שלא קולע, כשמילווקי מצידה עולה כבר ל-27 הפרש והופכת את המשחק, כאמור, למשחק לפרוטוקול.

ומה עכשיו? שיקגו תנסה לראות איך היא מבריאה את הגארדים שלה ואולי גם מביאה גבוה הגנתי נורמלי. מילווקי הולכת לקרב עקוב מדם מול בוסטון, קרב שממנו עשויה לבוא האלופה הבאה (או הנוכחית) של הנ.ב.א, או שלא.

יאניס כרגיל הוביל את מילווקי עם 33 נקודות והרבה קליעות עונשין מדויקות (11-14). קונאטון במשחק מדויק קלע 6 מ-9 הזריקות שלו מהשלוש בדרך ל-20 נקודות. פורטיס נתן דאבל דאבל נאה במיוחד של 14 נק' ו 17 ריב'. גרייסון אלן קלע 13, ברוק לופז 12 (בלי ניסיון שלשה!!!) וג'רו הוסיף 10 בנקודות ו-9 באסיסטים.

בשיקגו היה זה פטריק ווליאמס עם 4-7 מהשלוש, 23 נקודות וחוץ מזה, ריבאונד אחד ואפס אסיסטים. 16 ריבאונדים ו-6 אסיסטים בנוסף ל-19 נקודות היו לסנטר המונטנגרי, קובי (לא ברייאנט) וויט (לא רנדי) קלע 17, דרוזן רק עם 10 זריקות ורק עם 11 נקודות וטרוי בראון הוסיף עשירייה, כשזאק לאוין ופרוטוקול הקורונה צופה מהצד יחד עם קארוסו ולונזו.

גולדן סטייט 102 – דנבר 98: הווריורס עולים עם 1:4 בסדרה

הייתי במשחק, ועבדכם הנאמן אף כתב עליו מעט הגיגים כאן, אם כי שגב עשה את מרב העבודה. רק אקצר ואומר שהיתה מחצית ראשונה גרועה וצמודה, רבע שלישי שבו דנבר פתחה פער נאה, ורבע אחרון בו הווריורס חזרו עד הנצחון, בעיקר בזכות סטף. מה שנשאר זה קלעים.

בווריורס – סטף עם מהלכי קלאץ' גדולים סיים עם 30 למרות עוד שתי החטאות מהעונשין. קליי שהוריד 9 ריבאונדים אבל בעיקר פייטון במשחק עצום בשני צדי המגרש, זה שהוא ממש אוהב וזה שהוא קצת פחות אוהב אבל לא כל כך רע בו – עם 15 כ"א. וויגינס קלע 12 בלתי מורגשות לחלוטין, דריימונד 11 ופול במשחק חלש התבלבל מהעובדה שהוא עלה בחמישייה יחד עם סטף וקליי (טעות בעיניי) והסתפק ב-8 בלבד.

את דנבר הוביל כרגיל יוקיץ' עם 30 נק', 19 ריב', 8 אס', 5 עבירות וכמה טעויות ברבע האחרון. גם הסנטר האחר של הקבוצה, קאזינס היה בלתי עציר בדקות בהן הוא שיחק עם 19 נקודות (ואני עדיין טוען שהוא היה צריך לחלוק דקות עם יוקיץ' בשביל לנסות ולנצח את המשחק), ארון גורדון היה השחקן היחיד הטוב במגרש (גם בווריורס וגם בנאגטס) בחצי הראשון של המשחק, ונעלם לגמרי כולל כמה שטויות בחצי השני. הוא סיים עם 15. בארטון ומוריס קלעו 14 כ"א.

לפוסט הזה יש 68 תגובות

  1. אבי תודה על הסיקור.
    שלוש נקודות.
    1. כשגרייסון אלן עלה לשחק הקהל במילווקי שרק לו בוז. זה כמובן היה בצחוק אבל אם מישהו הבין את הבדיחה אשמח לתרגום. מדהים כמה העניין עם מידלטון יהיה משמעותי בפליאוף הזה בנתיים זה נראה חסר השפעה על הבאקס.
    2. סטף עלה בחמישיית סופר סמול בול לוני ירד לספסל לא פול. הלוחמים לא היו טובים עם החמישיה הזאת.
    בסוף המשחק היה ראיון עם סטף והוא אמר משהו שנשמע לי כמו never again על האפשרות שיעלה שוב מהספסל. אני לא בטוח ששמעתי טוב אבל אם זה מאכזב.
    3. זה נראה די סופי. יש חילוף משמרות בליגה. חוץ מהלוחמים ומיאמי כל הקבוצות שהתקדמו מונהגות על ידי שחקנים בשנות ה 20 האמצעיות שלהם או פחות . נראה לי שהעידן של לברון פול ג',ורג ראס ודומיהם הסתיים.
    4. מתנצל שהזכרתי את לברון כבר כמה ימים אנחנו לא שומעים עליו וזה טוב. נתרכז בסימונס
    🙂

    1. בשיקגו שורקים לו כל פעם בוז בגלל שהוא השבית באופן די מלולכך את קארוסו יקיר העם.
      אז בבאקס רצו לתת לו תחושה שהוא רגיל אליה…

    2. מאכזב……אתה באמת מצפה ששחקן טופ 15 היסטורי שנמצא די בשיא יעלה מהספסל? אמיתי? תגיד תודה שהוא הסכים לשמש כגימיק של קר לכמה משחקים. טרול לעלות מהספסל זה עלבון לכל שחקן גם אם הוא משחק 38 דק אח"כ. אין דבר כזה ששחקן רוצה לעלות מהספסל. לא להביא לי את מאנו או הירו הם לא כוכבים ברמה של סטף והם לא "כוכבים" בכלל אפילו באולסטאר לא היו כמדומני.

            1. נכון.
              ובכל זאת מרגיש שיאניס וסטף משחקים יחסית הרבה עם הספסל ביחס לשחקנים פותחים אחרים ובמיוחד כוכבים

            2. זה שווה בדיקה. אולי בהזדמנות.

            3. יאניס עולה מהספסל? איפה. ובגלל מה שאתה אומר הוא כנראה קולע 30 נק ב28 דק 🙂

            4. בדרכ הוא יוצא מוקדם ברבע הראשון כדי שיוכל לעלות שוב עם הספסל וכנל ולשלישי וג"כ החלוקת דקות של סטף די מיוחדת..
              נגיד בדנבר אין משחקים-כל הפותחים משחקים עד השלוש הדקות האחרונות של הרבע וחוזרים בהדרגה לשמונה הדקות של הרבע הבא,בזמן האחרון מאלון מצליח לשחרר קצת מהקיבעון הזה אבל זה בעיקר בגלל אילוצים.

            5. גם שמתי לב לרודי גובר שמחלק ככה דקות,לפני שקאזינס הגיע בזמן שלנאגטס היה חסר סנטר אז גובר ממש דרס את הספסל שלהם אבל בגדול הוא לא כזה מאיים אז לאף אחד לא אכפת

      1. זה שכל שחקן רוצה לשחק חמישייה, כמה שיותר דקות וכו זה ברור.
        בין זה לבין לאמר כמו כרמלו בזמנו שלא משנה מה המאמן חושב או מה טוב לקבוצה אני עולה חמישייה יש מרחק גדול

          1. אם אין סיבה אז למה שיעלה מהספסל? הוא צריך לסמוך על המאמן ולא להיות פרימדונה.
            ברור שהוא השחקן הטוב בקבוצה ואין סיבה שיעלה מהספסל. לא שמעתי את הראיון, אבל זה שאין סיבה לא אומר שבעתיד לא תהיה, ובכל מקרה הוא צריך לעשות מה שטוב לקבוצה

          1. א' כי הוא השחקן הכי טוב בקבוצה.
            ב' בגלל שבניגוד למה ש thetroll חושב יש לו אגו ועוד איך. זה לא בריא לקבוצה שהחברה ברמה הזאת יעלו מהספסל (אותו דבר לגבי קליי). לפחות כל עוד הם כוכבים, כשהם יהיו כוכבים מזדקנים סטייל כרמלו (מה עם ראס, למה הוא לא עולה מהספסל?) זה יהיה יותר מתאים.
            (התאוששות מפציעה זה משהו אחר)

            1. א) אז אם לסוגריים שלך – זה לא תמיד.
              אתה לא רואה אף סיטואציה בה יכול להיות שיהיה עדיף לשחקן הכי טוב בקבוצה לעלות מהספסל? לפי הסיפורים, רד אורבך הפך את זה לאסטרטגיה.
              והאם רק בגלל שמישהו חזק הוא גם פוטנציאלית בכיין (לא קרי), זה אומר שחייבים לקפוץ לכל דרישה שלו?
              ב) יופי, טיעונים. ככה אפשר לפתח שיח ולא להפיל את האתר ל-Soundbites מעצבנים. צריך להיזהר עם ה"***** צודק".

            2. לא כל כך הבנתי מה התכוונת בשורה הראשונה. בהחלט יכול להיות מצב שעדיף ששחקן בכיר יעלה מהספסל, אבל אלו מקרים נקודתיים ודי יחודיים. ברוב המקרים השחקנים לא רגילים למצב הזה וגם שאר בקבוצה קצת מתערערת ההיררכיה. זה לא כמו ביחידה צבאית מובחרת שכולם שווים יחסית. מאנו ג'ינובילי היה דוגמא הפוכה, אבל הוא באמת ייחודי.
              לגבי ב' והטיעונים – בדרך כלל אין לי זמן להרחיב, מודה שלכתוב "שמעון צודק" זה קצת כואב 🙂
              היה פעם סומסום צדק, לא? נשבע שכבר שכחתי את הפרטים הקטנים של מה שהלך שם

            3. זה היה אמור להיות "אם מתייחסים לסוגריים שלך", כלומר שכבר אתה טענת שלא תמיד צריך להיות כך המצב.
              ההיררכיה שחשובה היא זו שבה שחקנים ישחקו בדקות ומול היריבים שבהם הם יכולים לתרום הכי הרבה בקבוצה, לא? למה אנחנו צריכים לרצות לשמר כל היררכיה אחרת, במיוחד אחת שעלולה לפגוע בזו שחשובה יותר?

            4. עכשיו הבנתי מה התכוונת עם הסוגריים.
              כן, יש יוצאים מן הכלל. אבל ככלל עדיף שהשחקנים המובילים יעלו ראשונים ויתנו את הטון, וזה כנראה גם מה שהיריבה תעשה. אפשר לבלבל את האויב אבל זה צריך להיות קלף ששולפים מהשרוול עם הכנה לשחקנים של הקבוצה שלך.
              לא רואים את זה הרבה אז כנראה שהשחקנים עצמם לא אוהבים את זה (מעבר לסיפורי סטט והאדרה של שמעון)

      2. לא נולדתי אתמול אבל האמת שכן. מסטף ציפיתי. אבל כנראה שיש גבול. כי זה ברור לגמרי שכשהוא עלה מהספסל פול עשה עבודה טובה וההרכב הזה היה בלתי מנוצח. בכל מקרה החמישיה המאולצת שקר העלה הערב נאבקה ולא היתה טובה.
        לדעתי קר היה שמח להמשיך להעלות אותו מהספסל.

        1. לא מצאתי שום אמירה או התבטאות כזאת של סטף. בכל מקרה, ההרכב שבו סטף עולה מהספסל עבד ב-2 המשחקים הראשונים ופחות בהמשך, וברור שזה לא רעיון טוב להמשך.

          1. הוא אמר לגרינברג בסוף המשחק וזה היה מחויך וגם יותר "בתקווה שלא שוב" ו לא משהו חד משמעי.
            steph will be steph

            1. אז שמעתי טוב 🙂 הוא רמז לכאורה לפציעה אבל בפועל העביר מסר בין השורות. ככה אני הרגשתי.

          2. אני דוקא חושב שזה רעיון מעולה בסהכ פול הוכיח את עצמו. הלילה הם עלו עם חמישיה כזאת מגוכחת. קר לא רוצה להוריד את פול חזרה לספסל. זה משדר מסר אדיר בעייני לקבוצה וליתר השחקנים. אהבתי את זה שסטף כמנהיג הקבוצה שיתף עם זה פעולה אבל כנראה שאפילו הוא… האגו מדבר

            1. סטף על הספסל אומר שהוא ישחק קצת פחות, וזה לא מומלץ. האידיאלי זה פול, אבל אם זה פוגע ביכולת שלו עדיף לעלות עם הרכב המוות. יהיו ימים שזה יעבוד טוב יותר, וגם ככה אפשר להחליף אחרי 3-4 דקות אם צריך.

  2. סיקור מצוין תודה רבה אבי, המסקר המתמיד של הפלייאוף.
    .
    לשיקגו לא היה סיכוי, ודרוזן לא אשם שכל ההגנה התמקדה בו, הם פשוט קצרים מדי. הפצועים יחזרו ושנה הבאה הם יהיו טובים יותר.
    .
    למילווקי יהיה קשה נגד בוסטון בכלל, ובלי מידלטון בפרט.
    .
    תובנות מהרבע הרביעי – דנבר עשו את המקסימום, אבל גם הלוחמים, ובסוף, כשכולם נפלו מהרגליים, העומק והניסיון ניצחו. מסכים עם אבי שהיה כדאי לנסות לטחון את גולדן בצבע עם קאזינס ויוקיץ' ביחד, אבל ניחא. דנבר יכולה להיות מאוד מרוצה מהעונה הזו, ואם הפצועים חוזרים היא קונטנדרית לכל דבר בעונה הבאה.

      1. לא רק הגנתית, גם התקפית – זה היה מכריח את יוקיץ לשחק למעלה ופחות או יותר הורג כל אופציה להתגלגלות שלו לסל.

    1. לא יודע אם היה עובד, אבל אם אילו שני השחקנים הטובים בקבוצה, מסכים שצריך לנסות למצוא דרך לגרום לזה לעבוד.
      החסרונות ההגנתיים וההתקפיים ברורים – דורחים אחד לשני על הבלטה, אבל מהצד השני אפילו לא לנסות? קצת לחשוב על סכימה שמשלבת את שנעהם? היה גם זמן לבדוק את זה במשחקים של העונה הרגילה (AKA משחקי אימון)

        1. ברור שקשה למצוא סכימה טובה לשניהם גם הגנתית וגם התקפית. מצד שני ברור שקאזינס שחקן טוב יותר מכל שחקני החמישייה (פרט ליוקיץ) בהינתן כל הפציעות. גם אני לא יודע מתי היה ברור שהפצועים לא יהיו בפלייאוף, כי לעבוד על משהו שלא ישתמשו בו זה חבל.
          בפלייאוף זה קצת מאוחר לנסיונות כאילו, כי זה תלוי גם בשאר השחקנים, וזה לא משהו אוטומטי.
          מעניין אם אפשר למצוא שיטה למקסם את שניהם. מזכיר שבעבר היו קבוצות ששיחקו עם שני גבוהי ובהצלחה לא מבוטלת

          1. קאזינס טוב כרגע בעיקר בגלל שהוא מול הווריורס למרות שבכללי הוא היה תוספת מעולה עבורם. עדיין הוא נקודת תורפה הגנתית. לשחק עם שני גבוהים בעבר היה יותר קל מסיבות ברורות – היום אתם משלם קנסות מאד כבדים אלא אם הגבוהים האלה מאד ניידים (רחוק מאד מהמקרה שלנו)

      1. אין לשניהם מה לעשות יחד שניהם קליר פאת בהגנה ואיטיים זה מבוא ל45 הפרש ישר ועוד נגד הגארדים של גולדן סטייט??? מילא נגד הגארדים של אורלנדו, הוקס וכאלה אולי אפשר לנסות. ובהתקפה זה לא שהם יקלעו כל התקפה ישלחו להם ידיים וכו. במקקרה הזה הנזק עולה על התועלת של ריב אונדים בהתקפה וכו

    2. מבין את ההסתייגויות שלכם, אבל בכל זאת – לטעמי חלק מההחטאות של גולדן נבעו לא רק מההגנה, שגם ככה לא הצליחה יותר מדי, ויותר מהעייפות של הלוחמים. אאל"ט הייתה שם ריצה של 16-6, ועדיף היה לדנבר שיהיה 20-15 או משהו כזה. ומכיוון שקאזינס יכול לשחק מבחוץ יוקיץ 'לא חייב היה להישאר בחוץ. לא נדע מה היה אילו, אבל אם קאזינס נשאר שם, הייתי מנסה קומבינציה כזו לקראת העונה הבאה. קשה מאד לעצור שני נפילים שקולעים משלוש, זה נותן יתרון בריבאונד התקפה, ועוד.

      1. מה יוצא לך מקאזינס משחק בחוץ? כל הרווח שלך ממנו הוא שקשה להתמודד איתו בפנים. שיעמוד יזרוק בחוץ כמה שהוא רוצה – אפשר לחשוב איזה אחוזים יש לו.

        1. אם נותנים לו מטר הוא יזרוק, גם תחת שמירה, כי השומר נמוך ממנו. אם לא נותנים לו מטר, הוא יכול לחסום ולהתגלג, ללכת לריבאונד התקפה, ולקלוע מהצבע. לא ממליץ באופן גורף, אבל במשחק כמו אתמול, כשאף אחד לא הצליח לקלוע, זה שווה ניסיון לדעתי.

      1. ב-19 הפסידה בבית גיים 7 לסיג׳יי מקולום, אמרו לא נורא הם צעירים חסרי ניסיון שנה הבאה הם קונטנדרים
        ב-20 הפסידו בגמר המערב אחרי חזרות הירואיות ממינוסים קשים אמרו שנה הבאה הם בטוח קונטנדרים
        אשתקד חטפו מטאטא בסיב השני אמרו הם פצועים שנה הבאה יהיו קונטנדרים
        השנה ג׳נטלמני בסיב הראשון ושנה הבאה הם קונטנדרים
        🙂

    1. חחח… מצוין
      יש סיכוי אבל שעם מורי ופורטר ג'וניור בריאים נראה שם קבוצה מרשימה. גורדון גם מרשים אותי יותר ויותר, הבחור משחק הגנה קשוחה ומצליח לתפקד בכמה עמדות. עוד ייזכרו אותו לא רק בתור זה ש"התלונן שנשדד בתחרות ההטבעות".

      1. הוא תותח בהגנה ותמיד היה גם במגיק. פשוט אף אחד לא צפה במגיק אז לא ידעו 🙂
        לי יצא לראות כמה קטעי משחקים של המגיק פה ושם והוא היה תותח בהגנה ויכול לשמור כמה עמדות גם. חבל שהוא כזה נגר בהתקפה שלא פיתח אפילו קליעה סבירה אבל הוא נותן לך אחלה סייז וכוח וקשיחות. למשל חמישייה של מורי, פורטר, גורדון, יוקיץ, מיילס טרנר תהיה חזקה מאד, גם הגנה שתחפה על יוקיץ בצבע גם סייז טרנר גם בהתקפה יכול לרווח ולא להיות תקוע בצבע

          1. אני פתוח להצעות
            שנה אחרונה בחוזה, 18 מיל', אחרי פציעה.
            היילנד, ג'מייקל גרין (להשלמת משכורות, לא בדקתי אבל לדעתי יש לו 8 מיל' לשנה הבאה) ובחירת סיבוב ראשון (מוגנת לוטרי), ואני מוסיף בחירת סיבוב שני.
            את היילנד אני רוצה, ג'מייקל גרין לא אכפת לי שירוץ בעמדות הפורוורד המדולדלות שלי עונה ובחירה זה בחירה, אני רוצה לבחור שם טוב וחוזה מובטח לגרעין הצעיר שמתחיל להתגבש לי.

      2. אני חושש שפורטר ג'וניור הוא מהסוג של דיוויס וקיירי. לא מצליחים לשחק יותר מ-60 משחקים בעונה. במקרה הטוב. לא סתם דיוויס פרח בבועה, לא סתם קיירי השנה לא נפצע.

  3. מול כל קבוצה עם סנטר רציני גולדן סטייט תאכל אותה. הוא אפילו לא צריך גיבוי לידו. יאללה, לאילו קבוצות יש סנטר יותר רציני מיוקיץ'?

    1. מה רציני בדיוק ביוקיץ'?
      רק תסתכל לכיוון פיניקס. יש להם גם את ביומבו וגם את מקגי. בהצלחה איתם.

    1. תראה איזה חוף משגע.
      מלווקי ברחו מהנטס ובוסטון דווקא רצו אותם, יצא שבוסטון קיבלו מנוחה לפני מלווקי וגם הביתיות אצלם שמידלטון יהיה חסר ולגנוב משחק חוץ אחד לפחות יהיה קשה ביותר.
      אני מהמר בוסטון בג'נטלמני. סליחה יאניס😐

כתיבת תגובה

סגירת תפריט