סיכום השבוע בבייסבול: זה עניין לאומי / יוני לב ארי

שבועיים וחצי מתחילת העונה, ומגמות מתחילות לקבל צורה. הרוב די צפוי, פה ושם יש הפתעות, אבל כן, אנחנו עדיין בשלב מאוד מאוד מוקדם. נתחיל באמריקן ליג, ונלך ממזרח למערב. הקבוצה הטובה בחצי הזה של הליגה היא, כצפוי, הבלו ג'ייז מטורונטו, למרות לו"ז מאוד לא קל. מאזן של 6:11, שבוע של 1:5, וסדרות מול בוסטון ויוסטון, לא ממש עצרו את המכונה מקנדה.

הדודג'רס ופרידמן לוהטים (צילום: withholdapadues.com)

ולדימיר משתלט על העולם

בכל משחק זה מישהו אחר שמתעלה. דאנטה בישט, ג'ורג' ספרינגר, מאט צ'פמן, קווין גאוזמן, אבל מעל כולם, ואולי בקרוב גם מעל כל הליגה, ולדימיר גררו ג'וניור, עם ממוצע חבטות 344., חמישה הום ראנס ו-OPS של 1.023. חצי משחק מתחת תמצאו את היאנקיז, במקום בו הם אמורים להיות, אחרי סוויפ ראשון העונה – על קליבלנד בבית. בניו יורק הפיצ'ינג נראה נפלא מכל כיוון, רק חסר שההתקפה תתעורר, והשמיים הם הגבול.

טמפה ביי, שבמקום השלישי עם 7:9, חזרה מארבעה הפסדים רצופים ל-2:5, אם כי באחד המשחקים איבדו הרייז No Hitter באינינג העשירי, אך עדיין חזרו מפיגור לניצחון במשחק. הרד סוקס אמנם פתחו לא טוב, עם מאזן של 10:7 ומרחק ארבעה משחקים מהבלו ג'ייז, אך לו"ז קשה, שכלל שתי סדרות מול טורונטו, אחת מול היאנקיז, אחת מול טמפה ביי ואחת מול מינסוטה, מהווים הקלה בעונש.

לא עוצר. גררו ג'וניור (צילום: quiosco.com.do)

דרום אדום

בבית המרכזי קורים דברים מעניינים. קודם כל, בכל הבית אין קבוצה אחת עם מאזן חיובי. השיקגו ווייט סוקס, שאמורים לטרוף את הליגה, רשמו לפנות בוקר הפסד שביעי ברציפות!, כולם בתוך הבית – מול מינסוטה וקליבלנד, מה שדרדר אותם למקום השלישי עם 9:6 חלש ומפתיע. הפציעה של אילואי חימנס (שוב?) לשמונה שבועות בהחלט לא משפרת את מצב הרוח בדרום שיקגו. על הדרך טים אנדרסון התגרה באוהד והורחק ממשחק. שמיייח.

הטווינס ניצלו זאת, וארבעה ניצחונות רצופים הטיסו אותם לפסגת הבית, עם 8:8. באיירון באקסטון, לו נמאס לי כבר להחמיא, לוהט עם שני הום ראנס במשחק, ובסך הכל שישה. זה, לצד ממוצע חבטות 351. ו-OPS של 1.361, הופך אותו לאחד מכוכבי הליגה. סוני גריי נפצע, אך כנראה ישוב מהר. בין לבין נמצאת קליבלנד, שחזרה מניו יורק, כאמור, עם סוויפ על הראש, אחרי שטיאטאה בעצמה את הווייט סוקס. שבוע קצת הפכפך.

באקסטון. באיירון באקסטון (צילום: thehitc.com)

Mi Amor, It's Miguel

וכמובן, כבוד ענק למיגל קאבררה. הסלאגר הוותיק השיג השבוע את ההיט ה-3,000 בקריירה, ונכנס לכמה רשימות סופר יוקרתיות. אחת מהן: הוא אחד משלושה עם לפחות 3,000 היטס, 500 הום ראנס וממוצע חבטות 300. ומעלה, שכנראה יישאר (עומד כרגע על 310.). ווילי מייז והאנק ארון איתו ביחד. בהחלט כבוד.

הבית המערבי צמוד צמוד, כשסיאטל מוליכה עם 6:10 אחרי שבוע של 1:6, במשחקים קלילים מול קנזס סיטי וטקסס, שתי נועלות טבלה שביחד מגיעות למאזן של 19:11. בין היתר חבט ג'סי ווינקר ווק אוף הום ראן. הרכש, שאמור להוביל את ההתקפה של המארינרס עדיין לא הגיע לעונה הזו, וכעת מקווים בסיאטל שהנה זה מגיע.

ותודה להוריי שהביאוני עד הלום. קאבררה (צילום: albat.com)

חוסה הלך, ברח?

במקום השני, מרחק חצי משחק, תמצאו את האיינג'לס, ששבוע של 3:4 שם אותם על 7:10. רק משחק מאחור נמצאת אוקלנד, עם 8:9, באחד הבתים שהחלו את העונה יותר צמודים… מי שסגרה שבוע חלש היא יוסטון, שהפסידה בחמישה מששת המשחקים האחרונים, שניים מהם לאותם איינג'לס מלמעלה. האסטרוז עם 9:7 בלבד, אך מרחק שלושה משחקים מהפסגה. תוסיפו לזה פציעה של חוסה אלטובה, ותקבלו סיכום שבוע עגום משהו.

בנשיונל ליג, לעומת זאת, יש לנו את שלוש הקבוצות עם המאזן הטוב במייג'ורס, ואת שתי הקבוצות עם המאזן החלש במייג'ורס. נתחיל, גם כאן, עם המזרח. המטס שולטים ביד רמה בבית הזה, עם מאזן של 5:13, השני בטיבו בליגה, וכל זה, להזכירכם, בלי האייס ג'ייקוב דגראם. המטס, פשוט, מנצחים סדרות, כשאת כל חמש הסדרות מתחילת העונה הם סיימו כשידם על העליונה. ועד שכמעט הפסידו בסיינט לואיס, הגיע לא אחר מנולאן ארנאדו, וארור שלו פתח את הדלת לראלי, וניצחון.

כואב. אלטובה (צילום: septimaentrada.com)

אכ…ז…. בה

הרחק מאחור, ארבעה וחצי משחקים ליתר דיוק, תמצאו דווקא את המיאמי מארלינס, עם 8:7, ומשחק מאחור, את שתי המאכזבות של הבית, אטלנטה ופילדלפיה ביחד, עם 10:7 כ"א. הברייבס, שעדיין לא ניצחו סדרה אחת מתחילת העונה (!!), נכנעו בבית למארלינס 2:1, אחרי 2:2 בסן דייגו ו-2:1 בלוס אנג'לס. האלופה חטפה עד כה 82 ריצות, כמעט חמש למשחק, 31 יותר מהמטס, ששיחקו משחק אחד יותר. וואו.

גם בעיר הפעמון יש תסכול, עם שבוע של 4:3, שכלל הרחקה של קייל שווארבר, רגע לאחר שהוא פתאום התעורר והתחיל להעיף כדורים. בין לבין הרשו הפיליס לווילי אדאמס לגנוב את בסיס הבית, תחתית הבאר, אם אתה אוהד פיליס… בעונה נטולת הום ראנס בליגה, הפיליס דווקא פתחו טוב, כשל-ברייס הארפר וניק קאסטייאנוס שלושה הום ראנס כ"א, ולשווארבר ארבעה, אבל מסתבר שהום ראנס לא תמיד מנצחים משחקים….

היי אדוני, מה עצבני? שווארבר (צילום: newskudo.com)

אדומים מבושה

הבית המרכזי נחלק לשניים. ארבע קבוצות, וסינסינטי אחת, שכבר די גמרה את העונה, עם 13:3 מזעזע (11 הפסדים ברציפות), המאזן החלש בליגה בפער. בראש הטבלה שתיים – סיינט לואיס עם 6:9 ומילווקי עם 7:10. עד אמש הקארדינלס שמרו על יציבות נכונה: שני ניצחונות והפסד, אך הפדיחה של ארנאדו מול המטס שברה את הסדרה. ארנאדו, אגב, החל מצוין את העונה, עם 339. וחמישה הום ראנס.

הברוורס, לעומת זאת, מסתמכים בעיקר על הגנה. 56 ריצות ב-17 משחקים זה קצת יותר משלוש למשחק – הכי מעט שקבוצה עם מאזן חיובי הגיעה אליו עד כה. מאז ההפסד בסדרת הפתיחה לקאבס, הברוורס לא הפסידו אף סדרה. מעבר לשלישייה הרגילה – קורבין ברנס, ברנדון וודרוף ופרדי פראלטה (האחרון לא התחיל טוב את העונה), הצטרף חבר חדש – אריק לאוור בן ה-26, שפתח את העונה עם 0:1 ו-ERA של 2.20.

הכדור לא נופל בסינסי לכפפה (צילום: cincinnati.com)

לו הייתי פיראט…

לאחר מכן מגיעות שתי הפתעות נעימות עד כה. הראשונה היא פיטסבורג, עם 8:8 חביב, למרות תבוסה של 21:0 לקאבס. מזל שבבייסבול 1:0 ו-21:0 הם אותו הדבר. השניה היא אותה קבוצה משיקגו, עם אחד המאזנים המוזרים שתראו. 9:7 שלילי, אך מאזן ריצות של 65:84, פלוס 19. זה קורה כשמנצחים את פיטסבורג 0:21, את הווייט סוקס 9:15 ואת מילווקי 0:9. במקביל ההפסדים היו יותר בכיוון של 6:5 ו-4:3. סייה סוזוקי ממשיך ללהטט בקאביס, עם 354. וארבעה הום ראנס.

ונסיים במערב. הצמוד. קצת מזכיר את העונה שעברה. בראש, כרגיל, הדודג'רס, עם המאזן הטוב במייג'ורס – 4:11, ויחס הריצות הטוב במייג'ורס, 38:82, פלוס 44, נראים רעננים מתמיד. ב-13 המשחקים האחרונים אל.איי ב-2:11, כשלפנות בוקר היה זה ווקר ביולר עם אירוע די נדיר במילניום הנוכחי – קומפליט גיים שאט אאוט. קודי בלינג'ר מגלה סימני התעוררות, עם ארבעה הום ראנס, וטרה טרנר מוביל את הכחולים עם 15 RBI. ופרדי פרימן? ב-אט באט הראשון שלו מול האקסית מאטלנטה – בום – הום ראן. קלאסיקה אמריקנית.

קצת כמו פעם. ביולר (צילום: espn.com.au)

חבל שאת לא פה, איתי בשביל לראות

ממש כמו בעונה שעברה, צמודה אליה סן פרנסיסקו, עם 5:12, המאזן השלישי הטוב במייג'ורס, ויחס ריצות של פלוס 39, שניה רק לאותם דודג'רס. לאחר הפסד בסדרה בסיטי פילד למטס, חזרו לעצמם הענקים, עם סוויפ קליל בוושינגטון (יחס ריצות כולל של 6:24), ועוד ניצחון במילווקי. ג'וק פידרסון, הרכש היהודי, כבר עם שישה הום ראנס – הכי הרבה במייג'ורס.

המפתיעה של הבית היא ללא ספק קולורדו, שרחוקה משחק וחצי מהפסגה עם 6:10 מעולה. אחרי פתיחה חלומית של 3:8, הרוקיז התאזנו, אך לא נפלו, והמשיכו לשמור על קצב ניצחונות סביר. השבוע היה להם 3:4, זה טוב, אבל כמובן שלא יספיק כדי להיות קרובים לגדולות של הבית. סי.ג'יי קרון ממשיך ללהוט, עם שישה הום ראנס (בפסגה עם אותו פידרסון מהפסקה הקודמת), כשג'ו קונור מסייע עם OPS של 1.039. קריס בראיינט? עדיין מחפש את הדינגר הראשון כרוקי.

התחיל חזק. מצ'אדו (צילום: noticiasdehoy.com.do)

במקום הרביעי הפאדרס, שכמו בעונה שעברה, עם מאזן סבבה של 7:10, אך בבית משוגע כזה זה רק מבטיח שלא תרד ליגה. השבוע האחרון בהחלט שיפר לפראדרס עמדות, עם 2:5 יפה, טוב שיש את סינסינטי בדרך…

מאני מצ'אדו פתח את העונה לוהט, עם ממוצע חבטות 339., שלושה הום ראנס ו-OPS של 987., כשעל עמודת הדינגרס חתום ג'וריקסון פרופאר, עם ארבעה. אריק הוסמר מפתיע עם ממוצע חבטות 375. (שישה דאבלס), כל זה בזמן ששון מנאייה (ERA של 3.47) וג'ו מאסגרוב (1.89) מטפלים בצד השני של המגרש. שתי סדרות חוץ קלות יחסית, בסינסינטי ופיטסבורג, יכולים להמשיך ולשפר את עמדת הפאדרס בשבוע הקרוב.

יוני לב ארי

die hard yankee fan, חי ונושם סביב הפאסט בול

לפוסט הזה יש 11 תגובות

  1. תודה יוני על סיכום שבוע מצויין.
    לא ביג דיל במיוחד אבל בכ"ז קרה השבוע במשחק שיצא לי לראות: אוהדי היאנקיס זורקים TRASH מכל המינים והסוגים על האאוטפילדים של הגרדיאנס מקליבלנד ב-COME FROM BEHIND נצחון 4-5. המתח עלה כשקליבלנד מובילה 4-3 עם TWO OUTS בתשיעי כשאייזיה קיינר=פלטה חבט דאבל מהפיצ'ר של קליבלנד עמנואל קלייס, ושוויון , כשה-LEFT FIELDER סטיבן קוויין נתקע בקיר. כשהטריינר הגיע לבדוק את קווין, האאוטפילדר מיילס סטרו נראה מטפס על הקיר להתעמת עם קהל היאנקיס המשתולל משמחה. המנג'ר של קליבלנד אמר אחרי המשחק שמיילס סתם נראה "STICKING UP TO HIS TEAMMATES". הוא המשיך, "הקיד קוויין מלא דם ואנחנו בודקים אם אין זעזוע מוח. אני מבין לחלוטין את מיילס". בפליי הבא גלייבר טורס חובט סינגל לנצחון, כשאוהדי היאנקיס זורקים טראש ובהקבוקי בירה אל עבר האאופילדרס של קליבלנד המנסים לרדת מהשדה כשהם פונים ימינה ושמאלה מבקבוקי בירה הנזרקים אליהם. שני ה-DOGOUTS מתרוקנים ובשדה מהומה שלמה.
    סתם עוד יום של חול בבייסבול.

    .

  2. יוני, בקשר ל-3,000 HITS של קבררה, השאלה עתה היא אם נראה עוד 3,000 בשנים הקרובות. הרי היום בבייסבול הפיצ'ינג הגיע לרמה כזאת שה-BATTING AVERAGES הם נמוכים מתמיד, ויש יותר סטרייק-אאוטס מאשר בעבר. היחיד שיכול היה, אולי, להגיע ל-3,000 הוא רובינסטון קנו שחבט 2,631, אבל הוא החמיץ את עונת 2021 בגלל שימוש בסמים, ובאוקטובר הוא יהיה בן 40.. אחרים בתור הם חוזה אלטובה עם 1,783 אבל הוא כבר בן 31, וכוכב יוסטון זה לא חבט 170 לעונה – מה שהיה נותםן לו צ'אנס עד גיל 40-42 – כבר 5 עונות. הוא גם לא משחק יותר מ-120-130 משחקים בעונה, אז הוא לא יגיע ל-3,000. מה שעזר לקבררה להגיע ל-3,000 היא העובדה שהוא במייג'ור ליג כבר מגיל 19-20. בקיצור, אני לא מדבר על 'חיי', אבל גם יוני והאחרים כאן בבייסבול, לא יזכו לראות שחקן החובט 3,000 גם בחייכם.

    1. דוק, זה לא הפיצ׳ינג, זה ההיטינג, הדגש הוא על batting for power ולא batting for average ולכן יש ירידה באחוזי החבטה. השאלה אם נראה חובט של 3000, היא רצינית, אבל צריך לזכור שזה לא היה מחזה כזה נפוץ גם בשנים עברו. מבחינת הכשרון יש לא מעט חובטים שהיו יכולים לעשות את זה, אבל כנראה שעד שלא יהיה שינוי דרמטי באופי המשחק לא נראה מישהו שמתקרב לזה.

  3. מעולה יוני, הרדס לא יכולים לגמור את העונה דוד, הם לא פתחו אותה בכלל!
    הג׳איינטס נראים כמו שחשבנו שיראו, אחרי הפרישה של פוזי והעזיבה של גאוזמן, רק יותר טוב, בכלל המוטו שלהם צריך להיות ״בדיוק כמו שחשבתם, רק יותר טוב״. הדודג׳רס זה ״בדיוק כמו שחשבתם, וזה מספיק״.
    ראיתי את הבלו ג׳ייס בהפסד לאסטרוז, ועד כמה שהאסטרוז ממשיכים ללהוט, הבלו ג׳ייז בהחלט הם הטים טו ביט, רק שיגמרו להם הפצועים והחולים, מרגיש כאילו יש שם דלת מסתובבת ברשימת הפציעות וכולנו יודעים שזה יכול להרוג עונה.
    הקארדינלס נראים מאוד מבטיח, ההגנה שלהם תביא להם הרבה נצחונות.
    והמטס? שלא יגמר לעולם.

    1. ההתקפה של שתיהן ברמה טובה, ליאנקיז יש יותר שמות גדולים ומאיימים, ג׳אדג׳, סטאנטון, ריזו, עם הרבה כח אמפרג׳ בליינאפ, למטס יש סגל פחות מפוצץ בכח ויותר בנוי מאוזן, ליד אוף, סט אפ, קלינ אפ, כזה. באוף סיזן היאנקיז הביאו דווקא שחקנים שנחשבים יותר שחקני הגנה, ואילו המטס גם חיזקו את ההגנה אבל לא הביאו סלאגרים אלא שוב שחקנים שיש להם מקום מוגדר בהרכב. אז כאמור, תלוי מה אתה מחפש ואת מי אתה שואל.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט