מעורב הופס ליום ששי / מנחם לס

0. אני כותב זאת באותיות קטנות: אחה"צ והערב האינטרנט ואתרי העתונאים כולם מפוצצים עם הידיעה שבן סימונס יעלה לשחק במשחק הרביעי נגד הסלטיקס.

1.כמה חמורה היא הפציעה של כריס מידלטון, ומפגש הופס בסוכות, וזה פרק שניכנס ראשון בגלל המילה "סכייה" שהובילה ל'מפגש הופס'

כמה שניות לפני הפציעה של כריס מידלטון מהבאקס

הסכייה (פרוגנוזה) של פציעתו של כריס מידלטון היא מתיחת רצועת ה-MCL (- ה-MIDDLE COLLATERAL LIGAMENT). רק MIR שנעשה הבוקר ותוצאותיו לא ידועות עדיין ייתן מושג מתי כריס חוזר לפלייאוף, ואם ישנה קריעה (אפילו חלקית) ברצועה הוא לא חוזר בכלל לפלייאוף.

************

ה-MCL היא אחת מארבעת הרצועות הראשיות השומרות על יציבות הברך, ודואגות שתנועות הברך תהיינה בגבולות המורשים ע"י האלסטיות של הרצועות. ה-MCL היא הרצועה הפנימית של הברך (ז"א הרצועה של הברך הימנית נמצאת בצד השמאלי של הברך) שה-ORIGIN שלה הוא הצד הפנימי של סוף עצם הפמור, וה-INSERTION היא עצם הטיביה. בכך הפונקציה הראשית שלה היא להתנגד לתנועות סיבוב מוגזמות של הברך (נסה לסובב את הברך הימנית ימינה מבלי לסובב את הירך…) וכן להתנגד לכוח מוגזם המגיע מצידה הימני של הברך.

מתיחת הרצועה כואבת ביותר ודורשת מנוחה, קרח, והרמת הברך – לתקופה שה-MRI יקבע וכמובן הכאב. קריעת הרצועה מחייב ניתוח. אני חייב להוסיף שברוב המקרים פציעת ה-MCL אינה ספציפית לרצועה אלא קורית יחד עם קריעת המיניסקוס ופציעת ה-ACL – הכל כמובן תלוי במסיביות של הכוח החיצוני שגרם לפציעה.

************

הערב נודע שלפי ה-MRI של הברך של כריס מידלטון, הוא ייעדר לפחות 3-4 שבועות

************

. עכשיו בעניין ה-"סכייה": תראו, אני כבר 61 שנה בגולה. העברית מתפתחת, ישנן מילים חדשות, והחבר הטוב ביותר שלי עתה הוא מילון אנגלי-עברי של שמעון זילברמן מ-1997. אם ישנו מילון חדש יותר ארכוש אותו בארץ כשאבוא למפגש הופס בסוכות.. אז הלכתי למילה PROGNOSIS ומצאתי "פרוגנוזה" ו-"סכייה".

אז אם הזכרתי את 'מפגש הופס' התכנית המקורית הייתה להגיע ארצה הקיץ. מה שקרה בינתיים הוא שנכדתי דריה מגיעה הנה בקיץ לבשל ולדאוג שדירתו של שקד יעקובי שלנו תהיה נקייה, אבל קודם שניהם באים אלינו לאטלנטה, והנכדה השנייה אמי מגיעה הנה לקמפ יהודי (עם דגש ישראלי) גדול כאן בהרי האפלשים של ג'ורג'יה – שעה נסיעה מאיתנו – להיות אחראית על מחלקת התרבות, והיא תקפוץ אלינו כל וויקאנד.

אז במקום שנגיע ארצה הארץ מגיעה אלינו.

אז התכנית העכשווית היא להגיע ארצה בסוכות. אבל בגילנו – 86 ואני אהיה בן 85, וגייל עם מחלת פרקינסון מאומה לא חתום בסלע, ועד שלא יהיה לי כרטיס טיסה ביד הכל זה רק "בתוכנית".

2. מבחר טוויטרים על המשחק המבייש והגרוע של קווין דוראנט אמש

KD and Kyrie struggled Wednesday like never before.

It's the first time in 55 games as teammates (regular & postseason) that both shot worse than 33% FG.

Durant: 4-17 (24%)
Irving: 4-13 (31%) pic.twitter.com/kJ4nUVVJl4

**********

Never could’ve imagined that Kevin Durant playing poorly could be the reason the Nets get bounced in the first round. Thought his production was a given. Credit the Celtics, but KD has been so underwhelming

**********

Kendrick Perkins@KendrickPerkinsKD is in the The Boston Celtics Correctional Facility… I mean he’s under the jailhouse! God Bless America.9:26 PM · Apr 20, 2022

**********

Armand@Armand27·Replying to @TommyBeerThey are lucky they don't play for the Knicks, they would be getting roasted by this city

3. כמה רצינית היא הפציעה של דווין בוקר?

בוקר מתח את שריר ההמסטרינג. פעולות שריר ההמסטרינג – ולכן האימון המיוחד שהוא דורש – הוסבר כבר על ידי בעבר ביסודיות (שעור שני בקינזיולוגיה: כיצד לאמן שריר דו-מפרקי כמו ההמסטרינג / מנחם לס – Hoops). שריר ההמסטרינג מסובך אפילו יותר משרירים דו-מפרקיים אחרים כי כי רק אחד משלושת השרירים מהם השם 'המסטרינג' מורכב הוא שריר דו-מפרקי – ה-BICEPS FEMORIS. שני השרירים האחרים – סמיטנדנוסיס וסמיממברנוסיס הם שרירים חד-מפרקיים.

כמו כל שריר שנימתח ישנן דרגות שונות של מתיחה. בוקר סובל ממתיחה ברמה "1" שהיא הפחות תובענית: ברמה הזאת רק כמה סיבי השריר נקרעים ובד"כ מנוחה של 2-3 שבועות מחזירה את השריר למצבו לפני המתיחה. אבל כאן האזהרה: השריר שנימתח וחוזר למצבו המקורי הוא החולייה החלשה בשרשרת אם אותה תנועה חוזרת על עצמה (ראה ג'יימס הארדן). הווה אומר שאם הרופאים והטריינרים של בוקר רוצים למנוע פציעות חוזרות ונישנות בשריר, עליהם להבטיח מנוחה מספקת והחשוב אפילו יותר – תירגול נכון. מה שאני מנסה לומר זה ש-2-3 שבועות של מנוחה עם תרגול קל (אבל תירגול נכון!) שעולה ברמת הקושי שלו בהדרגה, וכמובן טיפולים עם קרח, מסאג'ים (נכונים!), ובמקרים רבים ACCUPUNCTURE (אקופונקטורה) זה המינימום שבמינימום.

אם יחזור לפני כן אז או שמתיחת השריר שלו הייתה מינימלית, או שהמטפלים בו מוכנים להסתכן בגרימת בעייה כרונית בהמסטרינג – כמו זו של הארדן – והשאלה היא אם זאת ההחלטה לאחר התייעצות עם בוקר, או בלי להסביר לו את הסיכון של חזרה מוקדמת למאמצים מקסימליים של השריר.

4. הקליפרס ומיאמי היט הן המועמדות הרציניות ביותר ל-BUYOUT של ג'ון וול בסיום העונה

אם הרוקטס לא יצליחו למצוא טרייד עבור ג'ון וול לפני ה-23 ליוני, יום הדראפט, מקורות אמינים ב-NBAמ בטוחים כמעט שיוסטון וסוכניו של וול יחדשו את השיחות על BUYOUT לפני השוק החופשי ביולי. וול יהפוך לשחקן חופשי, ומקורות ב-NBA מצביעים על הקליפרס וההיט כעל שתי הקבוצות עם הפוטנציאל הגדול ביותר להיות מקום הנחיתה שלו.

5. מזמן לא דיברנו על הלייקרס. מוכנים לעשות זאת עכשיו?

מי שמעוניין, HOOPSHYPE ראיין שלושה נציגים שעוסקים בטריידים, בבייאאוטבס, ומה לא – כמקצוע. הנה דיון מעניין בביותר על עתידם של ווסטברוק, לברון, AD, ומאליק מונק בלייקרס: Lakers Rumors: Russell Westbrook, LeBron, Anthony Davis, Malik Monk (hoopshype.com)

6. דמר דרוזן הגיע ל-SUMMIT של הר יאניס…

7. החלק שחסר לפאזל: עם ג'ורדן פול הווריורס השלימו את 'חמישיית המוות' שלהם

החלק שהיה חסר בפאזל

סטפן קרי…קליי ת'ומפסון…ג'ורדן פול…אנדרו ויגינס…דריימונד גרין…

כשהווריורס נמצאים בריטמיות הנכונה הם הופכים ל-AVALANCHE – מפולת שלגים. הם נראים לי בריטמיות הנכונה ממש עכשיו. לא כולם במיטבם, אבל כיחידה אחת חסרונות קטנים של חלקי הקבוצה נבלעים בתוך המצויינות של מכונת הלוחמים מסן פרנציסקו. הקבוצה העכשווית מתחילה להיכנס לאט-לאט אל הנעליים של אחותם מ-2015 עד 2018, וכל משחק שעובר ההרגשה של פעם חוזרת עם כל משחק שעובר.

בן רורבאק, שבפוסט שלו נעזרתי לכתיבת פוסט זה (https://sports.yahoo.com/jordan-poole-has-resurrected-the-golden-state-warriors-death-lineup-nba-development-163218800.html) מתאר את הווריורס של אז – ועכשיו הם מגיעים לאותה קואורדינציה – כך:

Keep the ball moving. Steal possessions and do not give them back. Play with pace. Force decisions until someone chooses wrong. Threes fall. Lanes open. Opponents fracture. The more momentum, the harder to stop. Meet the avalanche's energy or cower in fear, whether you are rooting for destruction or in its path.

עכשיו נראה שעם ג'ורדן פול – בחירה מאוחרת של איש השנה השלישית – ועם אנדרו וויגינס, הווריורס נראים יותר ויותר כמו אז, במיוחד עתה כשבסטף קרי, קליי ת'ומפסון, ודריימונד גרין – השלישייה שהיוותה את הגרעין הם דופקים על כל הבוכנות והורסים את דנבר. במשחק השני נגד דנבר, הם שיחקו יחד 6 דקות ו-23 שניות של כדורסל כמעט מושלם, וקלעו בהן 27 נקודות ב-11 מ-12, עם 10 אסיסטים, והפכו דפיציט של 8 נקודות לפני החצי ל-BLOWOUT. הם מזכירים יותר ויותראת כל קבוצות הלוחמים הנפלאות הללו -וניכנסים לכושר של אז, בדיוק בזמן הנכון.

ההפתעה הגדולה ביותר הוא ה-1.94 ג'ורדן פול. איש לא ביקש ממנו להעתיק את סטפן קרי – סטפן קרי הוא כל כך מקורי שלא ניתן להעתיק אותו – אבל פול החליט לשים לב כיצד סטפן קרי קולע, ונע ללא הפסק בצורה ש'מעקמת' את כל ההגנה ומוציאה אותה מעמדתה המקורית.

Poole has studied what makes Curry great, incorporated it into his practice and applied it on the biggest stage, fusing it with his own improvisational style, like how Miles Davis learned at the hand of Charlie Parker and made jazz music his own. Only Wilt Chamberlain scored more points than Poole's 59 in his first two playoff games for the Warriors. As encouraging as Poole's development has been, no one saw this coming.

גרין מסכם:

"He's been watching Steph a lot, and he's doing his best impression," Green said, "and it is incredible."

רורבק מתאר את משחקו שדל פול כך:

Trap Curry on one side, and Poole is on the other. In between is Green, arguably the game's most brilliant facilitator from the pocket. Defensive game plans only become theories when Thompson is a tertiary option, because you cannot stop the avalanche. You can try to ride it, the way the Chase Center crowd does, like a skier keeping apace on the crest of chaos, or you can be consumed by it. At least basketball has timeouts.

מאמן דנבר מייקל מלון מסביר את הווריורס של היום כך:

"You have three players that can get it on their own, and they do such a great job of passing, cutting, moving and making plays for each other," said Nuggets coach Michael Malone, who knew this lineup was coming and still cannot come up with an answer. "I learned back in the day, CYO basketball, St. Agnes: The most dangerous guy on the floor is the guy who just passed the ball, and Steph Curry is the embodiment of that, and he's been doing it for years. He gives the ball up, you relax, and he's flying off another screen, and he makes you pay. And Jordan Poole, his understudy, has paid attention, done his homework and is playing the same way. Those three on the floor with a Wiggins and a Draymond Green is very, very effective."

סימן השאלה היחיד לגבי הווריורס הוא ה-SIZE שלהם. 'חמישיית המוות' היא הנמוכה ביותר בליגה. למאמן סטיב קאר יש מה לומר בנידון:

"Technically, I guess we are undersized, but you have to bring a defensive force and effort and energy, and then you can just turn it into an advantage on the other end of the floor," Curry told reporters on Saturday. "Seeing [Poole] be able to make plays in the pick-and-roll with me and Klay spaced, and Draymond setting and [Wiggins] slashing, it checks a lot of boxes on the list of like what you would want for a potent offensive lineup. If we can do the .job defensively, it puts us in a good position to make teams pay on the other end."

אני לא האמנתי שהווריורס יעפילו עוד העונה אל ראש ההר. אני מאמין שהם הגיעו כבר, ואם לא אז הם בדרך לשם. כל מה שיש לי לומר לסיום הוא "היזהרי ליגה. ה-AVALANCH של הלוחמים הוא בדרך"

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 63 תגובות

  1. תודה מנחם על עוד מעורב נפלא.
    .
    אני לפני 8 שנים במהלך משחק כדורסל סובבתי את הברך לא טוב, כשכל המשקל שלי היה על אותה הברך ושחקן הגנה נכנס לי בברך מהצד, סבלתי מקריעה מלאה של הצולבת הקידמית, קריעה חלקית של שני המניסקוסים וקרע מלא ב mcl.
    .
    לא התאוששתי לעולם מהפציעה הזו, מאדם אתלט שמתאמן 5/7 ימים בשבוע הפכתי לתפוח אדמה קורסאתי לצערי. מאז, אני לא מסוגל לראות סרטוני וידאו של סיבובי ברכיים או קרסוליים.

    1. מבין אותך שרת.
      כדאי למצוא את הכח להתחיל עם תרגילי גמישות ויציבה פשוטים, ולאורך זמן הם יחזירו לך בריבית דריבית

      1. +1
        העיקר לא להפסיק עם האימונים והספורט!
        ברגע שאתה הופך לבטטת כורסא, תמא טקס.
        חברים שנחתו לא טוב קפיצות ומגה לופים עם פריקות וקריעות נחלקים ל 2, כאלה שחזרו לספורט והבטטות. עדיף לחזור בהדרגה ולהיות קצת יותר זהירים. או לחליפין לחפש ספורט יותר סלחני.
        למזלי אני אקטומורף אז ממעט להיפצע בפציעות אורטופדיות

            1. יוצא לפעמים לריצות או לרכיבות אופניים, אבל אין ספק שאני צריך למצוא יותא אפשרויות לזה תוך כדי מירוץ החיים…

        1. עשיתי שניים. הפציעה השלישית אפוסתרפיה על אף המלצות המנתחים 'המומחים'.
          מאז רץ, משחק ונהנה מהחיים, בלי ניתוח

    2. שרת כבר פרסמתי פה בעבר. ממליץ על ben patrick
      Thekneeocertoesguy
      יש סיכוי טוב שהוא ישנה לך את החיים
      בהצלחה
      .
      נ.ב
      .
      ניתוחים זה מה שעושים הרופאים המושחתים שאין להם מושג בבריאות.

          1. הנה שתי הוכחות:
            https://www.freedommag.org/magazine/florida/201910-clearwater-citizen/i-am-a-citizen-of-clearwater-i-am-a-scientologist.html
            https://www.freedommag.org/magazine/florida/201910-clearwater-citizen/ben-patrick.html
            (פרידום מגזין הוא העיתון הרשמי של "כנסיית" הסיינטולוגיה)
            .
            אני ממליץ לכל בן אדם כשהוא שומע עצות מהסיינטולוגים, ובטח מעסק רשמי שלהם, בנוגע לרפואה, פיזיותרפיה, וכל דבר שקשור לבריאות – להריץ קודם דרך כל גורם מומחה אפשרי. כמות החרטוט שיוצאת מהם בנושאים האלו הם פסיכיים יותר מברוב הדברים שהם מוציאים.
            בשביל ההגינות אגיד דבר אחד אגיד לטובת ל. רון הבארד, כי עכשיו אני אהיה חייב לפזר סיפורים מגוחכים מהחיים שלו ברגעים שהם יתאימו – הבארד, לפי כל הסיפורים גם של נשים שלא היה להן סיבה להגיד עליו דברים טובים, היה סקס טוב במיוחד.
            .
            תודה לך, צל. כל כך מסביר המון מהקשקושים שלך. זה מקור לקשקושים הרבה יותר טוב ממה שחשבתי שיש לך (למרות שיכול להיות שזה מגיע מההם ואתה פשוט מוצא שפה משותפת עם הסיינטולוגים פה) וזו פעם ראשונה שאני נתקל במישהו שהסיינטולוגיה עשתה עליו מספר, אז כבוד גם לי.

            1. עכשיו קשה להחליט אם אתה יותר פתטי או יותר אהבל. אולי שניהם?

  2. כל הכבוד לקר. מתחיל להזכיר את פיל ג׳קסום שידע להוציא את המקסימום מהשחקנים. לעומת זאת בנטס אף אחד לא נגע בכדור שהוא לא דוראנט בהתקפות האחרונות. זה היה נורא קיירי לא רצה את הכדור והכדור נתקע ולא זז בין אף אחד. איך תמיד אומרים? הרבה יותר קל להגן ככה.

    1. The Athletic
      @TheAthletic
      Jay Wright's resume over 21 seasons at Villanova:

      ◽️ 2x National Champion
      ◽️ 4x Final Fours
      ◽️ 8x Big East titles
      ◽️ 2× Naismith College Coach of the Year
      ◽️ AP Coach of the Decade (2010s)

      1. לא. שני משחקים גדולים של יוקיץ' שבהם הוא גם מנצח ונקבל עליו שיר הלל.
        בסוף נראה גמר מערב של מינסוטה נגד אוקלהומה.

      2. זה היה הכי קליר פאת שיש.
        אני גם הימרתי עליהם.
        הם סוף חוזרים שלושתם ביחד ורק זה כשלעצמו יכול לבנות מומנטם ואנרגיה מטורפת בצ'ייס סנטר. תוסיף לזה את ג'ורדן פול , תוסיף לזה את השחקן שהפך להיות וויגינס תוסיף לזה את השטף התנועה והזרימה אז זה לא כל כך משנה כמה סייז יש לך בצבע אתה נעקץ מכל הכיוונים.
        כמובן שהכי חשוב המאמן הכי טוב בליגה בודאי הכי אינטילגנטי שבנה לקבוצה הזאת תוכנית והיא כבר שנים מתרגלת ליישם אותה וקיבלת אלופה בפוטנציה.
        היה קל להמר עליהם השנה וגם הדבר הכי הגיוני לעשות.

  3. תודה מנחם
    מיני הובילה ב-26 ואז אחד מעוזרי המאמן נכנס לבראקט שלי – מייד העביר הודעה לפינץ׳ ולשופטים – הסוף ידוע
    😃😃😃
    😭😭😭

          1. אני אחכה עוד שני משחקים בשביל להביע דעה על מוריה המחסל….
            אבל אם כן, אזזזזזזז
            אזזזזז יש מצב שבוסטון תפגוש את מילווקי בלי מידלטון וכבר התחילו לדבר על זה באתרים השונים.
            יאניס וגרו יכולים להקשות על בוסטון אבל בלי מידלטון יהיה להם קשה מאד.
            שמעתי שסימונס חוזר השבוע והולך לקלוע ב 60% מחוץ לקשת.

            1. רזיאל יש רק בעייה אחת במגדלים היפים שאתה בונה פה – אני באמת (אבל באמת!) מאמין שאתם עוברים אותנו. תגנבו משחק אחד בברוקלין והסדרה גמורה. באסה לנו, איזה כיף לכם
              🙂

            2. ואתה, באמת? אבל מאמת, חושב שאני מאמין שזה ישנה?….
              מי שתשחק יותר טוב גם תנצח.

  4. תודה דוקטור על השיעור המקיף באנטומיה
    פעם יהודה שישליק הלך לרופא, אמר לו דוקטור! המצב שלי על הפנים! אני נוגע בבטן כואב לי! נוגע בתחת כואב לי, נוגע ברגל כואב לי! הגוף שלי מתפרק!!
    הדוקטור שלח את שישליק לבדיקות קומפלט, CT, MRI
    אמר לשישליק – וואלה הגוף שלך פיקס אבל האצבע שלך שבורה!
    מומי סוחב פציעה בשריר הפרמשתק מהתקופה שלו באוקראינה
    עבר טיפולים של פיזיותרפיה + האפי אנדינג ע״י מדקרת סינית תאילנדית
    מומי בהמלצה של חבר מקפיד לאכול הרבה אגוזים, במקום כדור כחול מומלץ על אוכמניות כחולות שעושים ניסים לאשכים.
    תכלס הפליאוף בינתיים ברמת בית שימוש, משחקים בסדר אין איזה סדרה שתפיל לסילבי את הציצי לרצפה.

    1. מומי, פעם לפני איזה 30 שנה בליתי אותם 5-10 ליום עד שהחציל הקטן שלי שינה הצבע שלו לכחול. הרופא אמר לי לקחת מברשת וצבע ולצבוע אותו כתום. הן רואות כתום ומתחילות להוריד את הבגדים עוד לפני שבקשת.

  5. המשחק של הווריורס שוטף ויפה לעין.
    גם של דנבר לא רע בכלל, אבל מבוסס הרבה על יוקיץ'.
    הבדל גדול מאד מיוטה/דאלאס שם הכל מבצעים אישיים.
    דריימונד יודע למסור, אבל הוא לא איום התקפי, ומקל על סנטרים ששומרים עליו.

    1. דריי וגם אייגי עובדים בשביל האחרים. מאמן חכם יהדק את השמירה על סטף פול ותומפסון במחיר של סלים לאיגי ודריי.
      לדעתי זה שווה את המחיר. כפי שנאמר, קבוצה גבוהה ואתלטית יכולה להיות אבן הנגף של ג"ס בתנאי שיתנו יד בהגנה וישחקו על סטף גם בהגנה וגם בהתקפה.

      1. הבעיה שיוקיץ' לא עוזר בכלל בשמירה ויוצא ששחקן של דנבר צריך לשמור על מי שמקבל את החסימה פלוס לנסות לעבור לבד את החסימה בלי עזרה של יוקיץ

  6. דרימונד מתחמק מסקרינים לא חוקיים חופשי כל הקריירה. לפול יש קליעה וגם אתלטיות מדהימה אבל רוקד הרבה. קיבלו קבוצה בהזמנה דנבר מנסים לנצח עם שחקנים משלימים טובים אבל לא יכולים לשמש בתור כינור שני/שלישי, אם הקיץ יש סיכוי שיוקיץ' לא יישאר בדנבר לא היה מופתע.

  7. יהיה מעניין לראות את איגי בחצי גמר המערב מול הקבוצה שבייסיקלי אמר עליה שהם לא מספיק טובים בשבילו.
    אם למוראנט חסרה מוטיבציה – הנה אחת…

כתיבת תגובה

סגירת תפריט