סיכום העונה של הסקרמנטו קינגס / אבי טרכטמן

סיכום העונה של הסקרמנטו קינגס / אבי טרכטמן

אני רוצה להחזיר אתכם לשמיני לפברואר האחרון. משום מקום נודע לנו על טרייד שבחיים אפילו לא חשבנו שיקרה, טייריס הליבורטן, הגארד ארוך הגפיים והמבטיח של הקינגס עובר ביחד עם הצלף המדופלם באדי הילד וטריסטן תומפסון לקבוצת האין כלום ושום דבר של הפייסרס תמורת שחקנה הטוב ביותר – דומנטאס סבוניס, אולסטאר בנוסף לג'סטין הולידיי וג'רמי לאמב. כולם כולל כולם ביקרו את המהלך הזה, כשלא מעט קולות נשמעו על כך שאילו קבוצות היו יודעות שהליבורטן אכן מועמד לטרייד, היו נותנים עבורו הרבה יותר.

ואתם יודעים מה, יש מצב שזה נכון. אבל אני רוצה לבחון את הטרייד החשוב הזה ב"לפני" ו"אחרי"

מאזנה של סקרמנטו לפני הטרייד היה 35-20 (36%) ואילו אחריו, המאזן היה 17-10 (37%), וזאת למרות שסבוניס מיעט מאד לשחק. או במילים אחרות, הקבוצה היתה דרעק ונותרה דרעק, אבל לפחות לא נעשתה יותר דרעק.

סבוניס כאמור ,שיחק רק ב 15 מתוך 27 המשחקים האלה ונתן בהם ממוצעים דומים בדיוק לאלו שנתן בפייסרס (19+12+6 פחות או יותר)

אבל ההבדל האמיתי היה בדארון פוקס. התחושה היתה שכשהוא והליבורטן משחקים ביחד, הם דורכים אחד לשני על האצבעות משל היו הארדן ואמביד, לברון וויד או ווסטברוק עם כל מי שהוא לא ווסטברוק, ואכן אחרי תחילת עונה מקרטעת מאד של פוקס (21 נקודות, 5.1 אס' לפני הטרייד) הוא סיים את העונה חזק, רגע לפני שהוא נפצע ונעלם בשל טאנקינג סוף העונה הרגיל (29 נק', 6.8 אס' במשחקים אחרי הטרייד של הליבורטן).

או במילים אחרות, הקינגס קיבלו לא רק גבוה מצוין ואולסטאר אלא גם סוג של קיבלו את דארון פוקס בכושר נורמלי ומבלי שאף אחד ידרוך לו על האצבעות. אבל במבחן הגדול – זה שבו הרעיון של הטרייד היה ניסיון של הקינגס בכל זאת להגיע לפלייאין – שם, הם ממש לא הצליחו. כלומר, אפילו הלייקרס סיימו עם מאזן טוב יותר.


יחד עם הטרייד המתוקשר הנוסף שבו הם החליפו את באגלי (שמראה ניצוצות בפיסטונס) תמורת הכלום ושום דבר של ג'וש ג'קסון וטריי ליילס, היתה זאת בסופו של דבר עוד עונה אבודה אחרי רצף של המון עונות אבודות. לוק וולטון פוטר די בתחילת העונה, וקשה לומר שאלווין ג'נטרי היה טוב בהרבה (למרות שגם אני יכול להיות מאמן טוב מוולטון), וגם הוא לא ימשיך בעונה הקרובה.

נקודות חוזק:

פוקס וסבוניס הם צמד טוב, הם אמנם לא שיחקו הרבה ביחד, אבל פוקס בן ה 24 הוא בכל זאת אחד הגארדים הטובים בליגה, וסבוניס בן ה 25 הוא בכל זאת אחד הגבוהים הטובים בליגה, ושניהם ביחד גם צעירים מספיק, גם חתומים לשנתיים (סבוניס) או יותר (פוקס) ומהווים בסיס סביר מאד לקבוצה שכן יכולה לעשות פלייאוף, וגם בסך הכל שני חבר'ה די סימפטיים.

דביון מיצ'ל וצ'ימזי מטו הם שני שחקנים צעירים שמרוויחים מעט, ושניהם הראו לא מעט ניצוצות השנה בתור שחקנים שיכולים לעלות מהספסל ולתת אימפקט של ממש. הם בהחלט סיפורי הצלחה של הקבוצה והם גם חתומים לפחות לעוד עונה אחת.

דמיאן ג'ונס הראה דברים יפים מאד, אם כי בגארבג' סיזון, הסנטר שנבחר על ידי הווריורס בדראפט לפני כחצי עשור, סוף סוף קיבל הזדמנות להראות כדורסל והראה לא מעט. אבל הוא ירצה חוזה גבוה יותר מזה שבו הוא היה חתום השנה, ואני לא בטוח שהוא שווה את זה לאור העובדה שהוא כאמור, רק שיחק בזמן פציעות.

נקודות חולשה:

הריסון בארנס פתח את עשרת המשחקים הראשונים של העונה בסערה ונראה כמו אולסטאר עם 22 נק' ו 9 ריב' בממוצע ב-11 המשחקים הראשונים, אבל בסופו של דבר נחלש מאד וסיים עוד עונה עם מספרי הריסון בארנס קלאסיים. יותר מאשר פורוורד פותח סביר הוא כבר לא יהיה והקבוצה צריכה קצת יותר מזה בשביל להתמודד. המזל? הוא חוזה נגמר בשווי כמעט 20 מיליון דולר ושחקן שבהחלט יכול לתרום לקונטנדרית. טוב תעשה הקבוצה אם תחליף אותו בצעירים מבטיחים, בחירות דראפט ושאר ירקות.

רישואן הולמס הוא אולי שחקן אנרגיה חמוד והתאום של מונטרז הארל, אבל בסופו של דבר הוא גם שחקן פציע ששיחק רק חצי מהעונה השנה, ושעם כל היכולת ההתקפית (מתחת לסל) לא ממש משחק הגנה או מרווח משחק. והכי גרוע – יש לו עוד שלוש עונות לתקוע את תקרת השכר של הקבוצה. אם כי החוזה שלו לא מטורף מדי (כ-10 מיליון בשנה).

דיוינצ'נזו, לאמב וג'וש ג'קסון סיימו את חוזיהם. אני אישית מאד אוהב את הראשון, וחושב שגם השני שווה משהו. אבל במקום סקרמנטו, הייתי משאיר רק אחד מהשניים, ומנסה לגרום לזה להיות על חוזה לא גבוה. כי אפעס, אין לקבוצה המון כסף (12 מיליון לפני מס המותרות)

וחוץ מהם, הקבוצה תקועה עם הבינוניות (אבל גם החוזים הדי נמוכים ) של ליילס, הארקלס, לן וטרנס דייויס (היחיד שאולי שווה משהו מבין הארבעה).

או במילים אחרות – לקבוצה יש צמד שיכול להיות חלק מקבוצה חזקה ושני שחקני ספסל סבירים מאד, אבל מעט מאד כסף או יכולת לצרף אליהם אפילו שחקן אחד נוסף באמת טוב. וכשמצרפים לזה את העובדה שמדובר בסקרמנטו, המרוחקת שלוש שעות מסן פרנסיסקו או מיציוויליזציה, אתה מקבל מעט מאד יכולות להתחזק באמת. אחרי הכל, סקרמנטו הוא המקום בו רוב שחקני הנ.ב.א באופן הכי מפורש לא רוצים לשחק. בקיצור:

גבוה התקפי טוב: יש

גארד מעולה: יש

גבוה הגנתי: אין

סווינגמנים וכל מיני 3&D: אין

עומק בספסל: תלוי אם מיטו ומיצ'ל שם או בחמישייה. בעיניי הם יותר ספסל מאשר חמישייה, אז נניח.

מאמן: אין, אבל גם כלום זה עדיף על לוק וולטון.

כסף מתחת לתקרה: בערך מספיק לחוזה בינוני אחד.

מסקנות לעתיד:

אז צמד שחקנים טובים יש, צמד שחקני ספסל טובים יש. עכשיו צריך להקיף אותם במשהו. הכלים? החוזה הנגמר של הריסון בארנס ובחירת לוטרי. הצורך? חבר'ה שהם 3 אנד D לדעתי. אין להם כאלה טובים היום, והצורך ממשי. במקרה הטוב, אני יכול לראות קיץ שבו בארנס עובר תמורת נכסים ואולי איזה צעיר מגניב (נניח הלייקרס. הם קבוצה שמתאימה בדיוק לטרייד מטומטם כזה, ויכולה להעביר את הורטון טאקר או את ריבס או את שניהם…) ובחירת דראפט טובה במקום שצריך (נגיד קיגן מורי או איי.ג'יי גריפין) , ובמקרה העוד יותר טוב אולי איזה פרי אייג'נט סביר ומנוסה שיכול אשכרה לתת להם משהו (קונאטון? פורטיס כסטרץ' רציני? מאליק מונק?) ואולי הקבוצה תראה סימנים שהיא מסוגלת להגיע למשהו.

אבל היי, זאת סקרמנטו. מי שלצד אורלנדו מייצגת את הקבוצה הכי סתמית היסטורית בנ.ב.א, וקשה להאמין שזה אי פעם ישתנה. אם כבר, אני חושב שההימור היותר הגיוני הוא ששנה הבאה סקרמנטו, מתישהו באמצע העונה, תחליף את דביון מיצ'ל ואת מיטו בווסטברוק ומלו…

לפוסט הזה יש 17 תגובות

  1. תודה אבי אהבתי את המשפט האחרון שלך. אני הייתי מהבודדים שחשבו שהטרייד טוב כי יצר צמד שהוא סף אולסטאר. הןא מראה אןלי על תחילת מגמת שינוי ככה זה התחיל בפיניקס.

  2. אני אוהב את הכתיבה שלך. המסקנה היחידה היא שסקרמנטו אינה עיר מתאימה לקבוצת NBA. היא קטנה מיד, והיא פוליטית מדי. סיאטל הוא המקום לקבוצה, ובצ'יק הכל ישתנה.
    גם אוקלהומה סיטי קטנה מדי לאכסן קבוצת NBA.

    1. ודיבינצנזו מאד מוצא חן בעייני ואם אני מקניר אני מחתים גם לילס. הוא בהחלט נותן קליעה מבחוץ ויכול להיות גבוהה מחליף לא רע.

  3. אלךה כתיבה.
    אני קצת מוחה בשם אורלנדו. עשו שני גמרים נפרדים בבערך 35 שנות קיומם והעמידו כמה קבוצות שנשארו בזיכרון הקולקטיבי.
    הקינגס כבר שנים לא הולכים לשום מקום. אפילו עם וובר הגג היה נמוך יותר.

  4. אחלה סיכום עונה.
    מעולה שסאבוניס הגיע, אבל לא היו צריכים לוותר על האליבורטון. האלי הוא שחקן שנוחת במועדון הזה פעם בעשור. היו צריכים לתת את פוקס ולהוסיף עוד שחקן.
    בכל מקרה במצב הנוכחי הייתי שולח את בארנס והולמס ומשיג בחירת דראפט טופ 15. יחד עם בחירת הדראפט הגבוהה שכבר יש להם ועם שחקנים כמו סאבוניס, פוקס, מיטו, מיטשל ודיוויצ'נזו אולי אפשר יהיה להגיע למשהו.

  5. תודה אבי על הסיכום עונה שהוא יותר מוצלח בהרבה מהעונה עצמה של הקינגס. נראה שגם בעונה הבאה ימשיכו לדשדש דרכם במערב במדבר האין פלייאוף

  6. תודה אבי. נהדר!!!
    יש בקבוצה שני שחקנים שכתבתי עליהם בעבר ושאני מאוד אוהב. דונטה וסבוניס יכולים לפרוח בתנאים מסויימים. כדאי לסקרמהטו להתחיל להכין את הקרקע לפריחה שלהם כדי שיקבלו כמה שיותר פירות מהם.

  7. עכשיו כשסבוניס ג'וניור בקבוצה אני צריך להיות גם (קצת) בעדה, וזו קבוצה שעד כה מילאה אותי באדישות מבורכת…
    תודה רבה על הסיכום

  8. קצת כמו אינדי, שאיתה עשתה את הטרייד, אבל עם מטען היסטורי כבד בהרבה, גם את סקרמנטו אני לא ממש מבין.
    .
    לטעמי הם תקועים אחרי הטרייד בדיוק כמו לפניו, ויתכן שעדיף להם לעשות אוקלהומה ולמכור את כל מי ששווה משהו (שזה כנראה בעיקר פוקס, סאבוניס, ואולי דיוונצנזו) עבור חוזים מתים ובחירות עתידיות.
    .
    אבל מעבר להחלטה כזו או אחרת, המועדון הזה בעיקר צריך איזה ג'רי ווסט כזה שיעלה אותו על הפסים, אבל קשה לי לראות מישהו כזה מגיע, אז לחילופין הם צריכים למצוא איזה פרסטי כזה, שבגיל 29 מונה למנג'ר, וללכת איתו את הדרך, שתהיה בכל מקרה ארוכה.
    .
    בהצלחה, הם מועדון חמוד מאד וחבל לי עליהם.

  9. תודה אבי.
    אני מאמין בסאבוניס, גם אם המחיר היה קצת גבוה, ועם חיזוק מתאים הם יכולים לעשות בעונה הבאה את מה ששיקגו עשו העונה, או לפחות משהו קרוב לזה. עבור קבוצה שלא ראתה פלייאוף מאז שלברון הופיע לראשונה בפלייאוף זו התחלה טובה.

  10. בס"ד
    שלום
    קבוצה תקועה כרגע.
    אבל צמד צעיר ונחמד.
    כדי להתקדם צריכים לבחור טוב בדראפט, ולמצוא שחקנים משלימים חופשיים.

  11. תודה אבי. מאמן טוב מזל ובחירה טובה בלוטרי והמצב לא רע. אני מאד אהבתי לראות את האלי משחק אבל אני בהחלט חושב שהמומנטום לא בהכרח השתנה לרעה כמו שהמדיה בנבא פמפמה. גברי סמית ואוסקר טיביו מהסיבוב השני והקינגס מביאים הום ראן בדראפט. או שידון וויליאמס ואוסקר טיביו. ) שידברו עם קליפרי שלא ישכנע אותם לחזור ושיסגרו עם אוסקר שהם בוחרים אותו ומחתימים אותו. למרות שהוא מבוגר אני מחתים את דיאנטוני ונותן לו לסיים תקרירה בקינגס.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט