מעורב הופס ליום א' / מנחם לס

1.מי המגינים הטובים ביותר ב-NBA?

"הגנה מנצחת אליפויות". איזה מאמן לא אמר זאת? הדבר המצחיק הוא שכשקבוצה מנצחת אומרים שזה היה בגלל ההגנה שלה. אבל תמיד אומרים זאת אחרי שהכל נגמר ולא כשהאליפות משוחקת לנגד עיניך.

מה הבעייה?

הבעייה היא שקל לומר 'ההגנה ניצחה', אבל קשה להוכיח זאת. למה? כי עד עתה לא הייתה שיטה אמינה במיוחד למדוד 'הגנה' באופן אובייקטיבי. אני מדבר גם על VALIDITY וגם על RELIABILITY. מצד אחד ידועה הקלישאה ש"מאז עונת 2000, כל האלופות היו 'בין עשרת קבוצות ההגנה הטובות ב-NBA"? על סמך ניתן הציון 'קבוצות ההגנה הטובות ביותר'? כנראה שעשו על כל אלופה מין 'DEFENSE EFFICIENCY' הכולל נקודות שנקלעו נגדה במשחק; נקודות שנקלעו נגדה ב-100 פוזשיונס, ועוד.

בזמן האחרון התפרסמו מטריקס'ים חדשים להגנה. למשל:

.

The league's internal effort is making rapid progress by combining player tracking data with sophisticated algorithms that codify the principles of NBA defense (e.g. denying passing lanes or staying between the offensive player and the basket) and calculate a variety of measures using AI and machine-learning techniques to extract meaningful defensive insights and stats, including identifying offense-defense player-matchup responsibilities throughout every possession.

המטריקס החדש מתחשב לא רק במספרים קבועים (כגון ריבאונדים או גניבות כדור) אלא גם בדברים אחרים כגון 'גרימת גניבת כדור' או 'חסימה ליצירת ריבאונד התקפי'.

בהתבססות על המטריקס החדשים ניתן לקבוע ביתר RELIABILITY איזה הן קבוצות ההגנה הטובות ביותר. בפוסט אחר אדסקס זאתץ אחד נחוקרים הראשיים בפיתוח המטריקס החדש הוא Kirk Goldsberry (@kirkgoldsberry) is a professor and an NBA analyst for ESPN ובהזדמנות אחרת נדבר על המטריקס שלו, וחוקרים אחרים.

הפעם אני מדווח על שחקני ההגנה הטובים ביותר שטיבם 'שוקלל' לפי תכנת המטריקס החדשה. אולי כמה ניבחרים קצת יפתיעו אתכם.

גארדים

1)מרקוס סמארט, בוסטון סלטיקס

2) פרק ואנווליט

3) מטיס ת'ייבול

Most Blocked 3-Point Attempts In 2021-22

PLAYERTEAMBLOCKS
Matisse Thybulle76ers20
Chris BoucherRaptors13
Patrick BeverleyTimberwolves12
Darius BazleyThunder12
Tyrese HaliburtonKings/Pacers12

ד) פטריק בברלי

שחקני פינה

1)מייקל ברידג'

2) יאניס

3) הרברט ג'ונס

סנטרים

1)ג'רן ג'קסון

2) רוברט ויליאנס

3) רודי גובר

4) באם אדבאיו

2. על דא ועל הא עם קייד קנינגהאם

מרק ספירס (Marc J. Spears @ Andscape) מדווח על שיחה שהייתה לו עם קייד קנינגהאם בימים טרופים אלה.

בקשר לדיווחים עליו שכאילו נולד כוכב חדש:

 I feel like there’s some narrative going out that I just started hooping after the All-Star break when I feel like I’ve been hooping. It’s just a consistency more than anything that probably changed about two months ago. I don’t even want to put a time frame on it because I feel like I’ve been hooping way longer than people have been thinking I been hooping. But maybe people are not watching our games or something. 

בקשר לדייטה שלו (הוא צמחוני):

 As a vegan, I don’t have the desire to eat meat anymore. I’m at the point now where it’s almost unappealing. I’ve done a lot of research and stuff on veganism. So, at this point, I’ve heard so many more things that are cons instead of pros about meat that it’s not really very appealing to me anymore. It’s actually crazy. I feel like I could eat less now as a vegan. My stomach has shrunk a little bit to where I don’t need as much food just because my body can use all the food that it eats. – via Marc J. Spears @ Andscape

3. הפליקנס וזאיון ויליאמסון חייבים לשבת ולהחליט מה לעזאל הם והוא רוצים

זאיון חזר להתאמן

ויליאס גווילורי כותב ב'אתלטיק'- לאור הסרטונים האחרונים המראים את זאיון ויליאמסון מדנקק מכל עבר – שההחלטה אם הוא ישחק העונה או לא חייבת להיות החלטה משותפת שלו ושל הקבוצה.

ואז כמובן המשך של משחקו בפליקנס או מעבר לקבוצה אחרת.

האם זה עניין של מי ימצמץ ראשון? זה הפך להיות עניין של כבוד עצמי. של גאווה עצמית.

זאת צריכה להיות החלטה עסקית, כמו כל החלטה ב-NBA. זה BUSINESS ובביזנס אין מקום לכבוד עצמי או גאווה עצמית. בביזנס זה מה יותר טוב לך ומה יותר טוב לך. מאחר והשניים – הפליקונס כקבוצה וזאיון – תלויים אחד בשני ורק לעתים רחוקות הסיפוק של ההחלטה הוא MUTUAL, השניים חייבים להגיע למשא ומתן שבסופו תבוא החלטה שהשניים יכולים לחיות איתה.

ויליאמסון עבר ניתוח מוצלח בכף רגלו הימנחת. היו לו כמה שברים לעצמות כף הרגל הקטנות. הוא עבר ריהביליטציה וקיבל אישור לשחק CONTACT 1X1. עתה חבוא האישור המלא לשחק.בינתיים באימונים כולם נהנו לראות את ה-

some of his patented burst and explosiveness again is fantastic after all the stress this eight-month-long saga has caused.

מאמנו אמר, "תענוג היה לראותו שוב עם כל העוצמה שלו. אני לא יכול לחכות לראותו שוב משחק בקבוצה".

כאן קבור הכלב: אף אחד לא בטוח שויליאמסון רוצה לחזוק לשחק בקבוצה. כל ה-RESTRICTIONS שהקבוצה שמה עליו אחרי הניתוח שיגעו אותו. הוא הרגיש שהקבוצה BABYING HIM. כאילו לא בוטחים ביכולתו 'להרגיש' בעצמו את עוצמת האימון.

.IT DROVE HIM CRAZY.

כאן החל המשבר: הפליקנס לוקחים את זמנם ומצד שני זאיון מת לשחק ולא מאפשרים לו.

הפליקנס כמובן טוענים שהם רוצים להבטיח שהוא 100%, ללא כל הגבלות.

הכל שטויות. מה שהפליקנס חייבים לעשות זה להיפגש עם זאיון וכל החבורה שעומדת מאחוריו ולשאול אותו שאלה פשוטה: "אתה רוצה להישאר בפליקנס ולהיות חלק מבניית הקבוצה או לא?"

אם יענה כן, אולי הוא יוכל לחזור לשחק עוד לפני סיום העונה. אם יענה 'לא', בקיץ הוא יעבור למקום אחר. כל כך פשוט.

4. אני רק אומר

ממפיס גריזליס עם ג'ה מוראנט קולעת מהשלוש 33.7%, וזה מקום 27 בליגה. ללא מוראנט הקבוצה קולעת 38.4%, וזה הדיוק מספר 1 בליגה.

הלילה ממפיס שחטו את מילווקי בלי ג'ה כמובן 102-127. אני רק אומר.

5. קיירי אירוינג יודע מי צריך להיות ה-MVP

6. השלשה הראשונה אתמול בקריירה של TACO FALL היא – במילה אחת – BEAUTIFUL

7. לברון זוכה בפרס (ותואר) 'השחקן הגרוע ביותר'

James earned the dishonorable achievement of Worst Actor for his performance in “Space Jam: A New Legacy,” per Variety. He also won the Razzie for Worst Screen Combo (together with his toon co-stars)

{ https://variety.com/2022/film/news/2022-razzie-awards-winners-full-list-1235215614/}

8. אלה המדים החדשים למשחק 'אול מקדונלד'

9. הנעל החדשה של קוואי לינארד – מנבאים שהיא תהיה מכרה זהב!

שם הנעל: KAWHI

10. מתיו לי מסיינט פיטרס מצא דרך מיוחדת לחזור למצב עמידה והטוויטר הלך VIRAL

סיינט פיטרס הפכה לסינדרלה של המרץ' מדנס. ביום ששי הם הפכר לקבוצה הראשונה המדורגת 15 להגיע ל-'עילית 8' עם נצחון מוחץ ומפתיע ביותר על פורדו אונ' מאינדיאנה עם מסורת כדורסל ארוכה. במשחק הנצחון על המדורגת 3 – ה-Boilermakers – אחד משחקני ה-PEACOCKS של סיינט פיטרס, מת'יו לי, נפל לריצפה כמו בתמונה, והצליח לעמוד על רגליו ב-BOUNCE שהפך VIRAL בכל העולם הספורט

11. ג"מס וייסמן גמר את העונה

תקוות הווריורס הזקוקה לסנטר גבוה תחת הסל שג'יימס וייסמן יחלים מניתוח הברך בזמן לפלייאוף, נמוגו – כפי שאומרים החברים שלי משדרות – כשהיום נודע שהיה SET-BACK בריהביליטציה שלו, והוא יחזור רק לעונה הבאה.

12. לקח לכריס פול רק משחק אחד כדי ששחקן הקבוצה היריבה יחפש אותו אחרי המשחק

כבר במשחקו הראשון כריס פול עשה מעשה שהוא NO-NO בקרב שחקני הכדורסל ב-NBA: הוא רץ כשאחריו ג'ף גרין מהנאגטס, ולפתע, ללא סיבה, הוא נעצר, רק כדע שג'ף גרין יתנגש בו. אחרי המשחק ג'ף גרין ניסה להיכנס לחדר ההלבשה של הסאנס להתעמת (בשפה עדינה) עם פול.

מי שרוצה לקרוא על כל התקרית במלואה אז הנה:https://milehighsports.com/nuggets-burgeoning-rivalry-with-suns-boiled-over-on-thursday-night/

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 75 תגובות

  1. נראה שקלעת בול באף עם ממפיס, כשג'ה משחק יש הרבה פחות תנועה ומסירות, הרבה פעמים פשוט עומדים ומסתכלים עליו מכדרר, הגיוני שמגיעים לשלשות פחות חופשיות. בנוסף הוא קלעי שלשות רע בעצמו.
    מי היה תפור לממפיס הזו? שרג"א.

  2. אני בפינה של סמארט וברידג'ס כבר הרבה זמן.
    2 מועמדים (לפחות לדעתי) לשחקן ההגנה של העונה (אבל יאניס ייקח, פיצוי על בחירה במישהו אחר ל-mvp),
    ושחקנים שחייבים להיבחר לחמישיית ההגנה הראשונה.
    .
    תודה, מנחם.

  3. תודה מנחם, מעורב תענוג.
    .
    מאוד מעניין ההתייחסות של קניגהאם לדיאטה שלו. תיקון קל, vegan זה טבעוני ולא צמחוני. יענו תזונתו צימחית לגמרי, לא חלב ולא בייצים ולא דבש. כל הכבוד לו, אני די משוכנע שזה יעצים את יכולתיו הגופניות, אני אישית נהנה מאוד מאכילת מזונות מהחי, ולא אתלט על, כך שעל אף שאני מאמין שהבריאות שלי נפגעת, ועל אף שאני תורם לתעשיית המזון מן החי הלא מוסרית, אני אגואיסט נהנתן שיאכל בורגר בכיף, או ספריבס בישול איטי שמתפרק מהעצם, או גמבו שריפמים עם שום על הגריל.
    .
    לברון נדפק מהתסריט הגרוע ביותר של ספייס גאם 2, האמת יכולת המשחק שלו הפתיע לטובה

      1. ראית בכלל את הסרט? או שהסתפקת רק בטריילר כפי שאתה נוהג לעשות עם המושא המדובר כל יום בהיילייטס של הקליר פאת?

    1. אמממם, מרוב תיאורים הצתת לי את התיאבון. מזל שלא הזכרת נקניקיות רומניות, זה בכלל היה מוגזם 🙂
      .
      את ספייס ג'אם לא ראיתי כי זה תת רמה (בעצם לאחרונה נהניתי מאוד מצפיה עם ביתי בסרט "המוסד" אז כנראה שאין לטעם שלי תחתית) אבל לברון שיחק בסרט trainwreck של איימי שומר ודי גנב שם את ההצגה.

  4. כריס פול עשה מאנו. שחקן שמשתמש בכל אמצעי הרמייה דליגת הwwe מאפשרת על מנת לרמות בלי שום קשר לכדורסל. נראה אותו עושה את זה ביורוליג או את כל הנםיחות ומריחות הפרקט שלו. שחקן לwwe
    ועוד החברים בתאגיד קוראים לו גאון וחכם על זה שהוא מרמה כמונשקראו להארדן שחקן ההתקםה הטוב בהיסטוריה שהיה קופץ על מגינים ונועל להם את הזרועות.
    אני הייתי מדביק טכנית לפול כי הוא יצר מגע😉

    1. אין קשר, מבחינת יכולות המשחק הטא שחקן חכם מאוד עם חכמת משחק גבוהה ויכולת מסירה משובחת ואוםי של מנהיג ושחקן שמשפר את השחקנים שסביבו והטא מהסיבות המרכזיות ליכולת המעולה של פיניקס בעונתיים האחרונות.

    1. חושב שלווריירס יש חוסר מזל היסטורי עם סנטרים… אני חשבתי שהוא סתם יסריח אצלנו ובסוף נעביר אותו לאנשהו בטרייד. כרגע בעיקר ממש חבל לי עליו.

  5. מעורב מצויין,
    הסרט של לברון מסריח מכל בחינה שהיא. זה בגלל שהוא קיבל קליר פאת'.
    (מי האידיוט ששם ביצי איסטר של התפוז המכאניי בסרט לילדים).
    ציון וניאו אורלינס חייבים להתגרש. ציון רוצה ללכת לשוק גדול והפליקנס מבינים שכבר לא יראו ממנו כדורסל (גם אף אחת אחרת)
    ג'ה פוגע במשחק של ממפיס.לדעתי צריך לטיירד אותו (במיוחד לכיוון טקסס) ותאמינו לי שאני אוביקטיבי.
    והנעל של קאווי מצחיקה אותי. שמעתי שימכרו אותה במדנט.

  6. בס"ד
    תודה רבה.
    םהטרוד את ג'ה, השאלה עבור מה? אם יקבלו שחקן בקליבר' לו וצעיר, אולי.
    פחות מזה ממש לא.
    פול תמיד היה שחקן מלוכלך.
    ויסמן, עצוב ל 2 הצדדים.
    הנעל של קוואי, עוד כמה מליונים בלי לשחק.

  7. מגניב שקנינגהם טבעוני. להבנתי גם כריס פול.
    מאז הטבעונות איבדתי לפחות 10 ק"ג. בשיא זה היה 14. זה בשילוב של לעשות הליכות כל יום ולפעמים ספרינטים (אני שונא ג'וגינג ובפעם האחרונה ששיחקתי כדורסל נפצעתי ולא יכולתי להתעמל אז החלטתי להימנע). משער שזה יותר הצורך לתכנן מה אוכלים מאשר עצם זה שלא אוכלים חלבון מן החי.

    1. נדמה לי שטבעונות לא קשור בהכרח להורדה במשקל אבל כן לבריאות.
      מה שכן כמעט ואי אפשר לצרוך ג'אנק וצריך להכין אוכל ואז אוכלים קצת יותר מסודר

      1. ממש לא בהכרח.
        הבעיה עם רוב החלבונים מהצומח היא שהם מכילים בתוכם גם הרהה פחמימות (סויה חריגה בזה מהשאר להבנתי). אז אתה מתחיל לחשב כמה לחם אתה אוכל עם הארוחה למשל. לדעתי זה קצת לא בריא להיות טבעוני בלי לשקלל את זה פנימה.
        *
        בארץ מאוד קל לאכול ג'אנק טבעוני. כל חומוסיה בערך. בטורונטו למשל הייתי צריך לחפש הרבה כדי למצוא איפה לאכול וזה כשהייתי "רק" צמחוני.

          1. לבד זה ממש לא.
            אני צורך חומוס כמו ב"אל תתעסקו עם הזוהן".
            אבל כשמוסיפים לזה תפוחי אדמה ופלאפל בטיגון עמוק, פיתה מקמח לבן, חמוצים ליד…

            1. כן, מסכים איתך פה

            2. אז אוכלים פיצה!!!

    1. מונדיאל שני רצוף שהם לא מעפילים.בכל מקרה גם אם היו מנצחים את צפון מקדוניה בחצי גמר של הבראקט שלהם בפלייאוף הם היו מפסידים לפורטוגל עמוסת הכוכבים בגמר ולא מעפילים.
      הסיבה שהם בפלייאוף היא שהם סיימו במקום השני בבית שלהם במוקדמות אחרי שוויץ שעלתה אוטומטית למונדיאל

      1. הדיבור זה שהאיטלקים עשו דווקא וסירבו להשתתף במונדיאל מושחת ולכן הם החרימו את המונדיאל ברוסיה ובקשאר שהם השיאים של המושחתות .

          1. ברור שיש אפילו הגרמנים חטאו בזה אבל יש שחיתות ויש להשתין מהמקפצה.מה שנסגר עם קאטר זה וואחד השתנה מהמקפצה על כל ציבור האוהדים.פאקינג נתנו את האירוח למדינה שאין בה תרבת כדורגל,אין בה כלום ואם זה לא מספיק העבירו את המונדיאל לחורף.ושלא נדבר על אלפי העובדים הזרים שנהרגו בשביל להקים את האצטדיונים

            1. כל מילה יניב. ביזיון גדול

            2. אתה צודק אבל זה לא שונה מאולימפיאדות ואירועים בסין או ארהב או רוסיה. בסוף הכל נקנה במזוודות. שכחת את המונדיאל באפריקה? כמו שקנו את פסז וסיטי קנו גם מונדיאל זה יותר זול :). על הדרך שימנו את ניימאר ובקאהם במאות מיליוני דולרים שיעשו להם לובי אז בשביל מה ניימר צריך לשחק כדורגל שמובטח לו 150 מיליון יורו כפני המונדיאל?

            3. הכל נכון חוץ מזה שאיטליה הפסידו בכוונה בגלל זה

  8. תודה מנחם.
    לגבי מוראנט, הוא קלעי שלשות פחות טוב מכמה מהצוות המסייע שלו, אבל הרייטינג ההתקפי שלהם יורד מ-114.9 איתו ל-111.7 בלעדיו והאחוז האפקטיבי יורד מ-52.8% ל-51.6%. במילים אחרות, ההתקפה של ממפיס משחקת שונה כשמוראנט לא משחק, אבל היא יותר טובה (ובעיקר יותר מגוונת) איתו מאשר בלעדיו. זה לא כמו דנבר שמתפרקים בלי יוקיץ', אבל זה בגלל שיש למוראנט צוות מסייע טוב מאוד, ולא בגלל משהו שמוראנט עצמו עושה פחות טוב.

    1. צודק.בכלל חצי ראשון היה מגיע לסטף וחצי שנה היה מגיע ללוקה אז אני מציע שייתנו לשניהם חצי מקום או יקראו סטף דונציץ

  9. קובי עם אוסקר
    לברון עם ראזי
    I rest my case
    כריס פול כזה דושבג, אף פעם לא אהבתי אותו
    גם כששיחק ביוסטון ארגן תגרה מול הח׳ברה לשעבר של הקליפרס

  10. בתור אחד שאוהב להמר אובר שלשות שמתי לב לקטע של ג'ה מוראנט.הבאתי 2 זכיות גדולות השבוע באובר שלשות על ממפיס כשהוא לא שיחק.כמובן אני עושה בדיקות לפני וכשהוא משחק הם באמת קטסטרופה משלוש

  11. תודה דוק
    לא ראיתי הרבה מהטווסים אבל מת'יו לי עם המוב הזה מייצג את כל הטורניר שלהם. בצורה מוזרה אך מרעננת משהו הם פרשו את נוצותיהם אל תוך התודעה הקולקטיבית של כולנו. במיוחד אוהב את דאג אדרט כי הוא מזכיר לי אותי בדרך שהוא יוצא מחסימות ויכול לפרפר ככה את השומרים שלו. גם דריל בנקס היה ענק והשאפו הכי גדול מגיע לקואוץ' שאהין הולוואי הנהדר (בואו קודם כל נעריך איזה שם מחשמל זה שאהין) עם תרגילים התקפיים מבריקים וגם ההגנה מפתיעה מאוד יחסית לקולג' כזה קטן. כמו בכל ההצלחות, יש שם אבות רבים ומגיע לכולם את הכבוד הראוי שלהם, רובם כנראה לא ימשיכו למקצוענים אז זה הרגע הכי גדול שלהם בקריירה. היום יש להם מבחן ייחודי מול הטאר הילס של המאמן (המוצלח בעצמו, במיוחד כקלעי) יובי דייויס שעד עכשיו מביא אותם לשיא בדיוק בזמן (למרות שתי טעויות שיפוט נוראיות מול ביילור שאני עדיין כועס עליהן אך מקבל בהבנה כי גם ככה לא הגיע לנו לנצח בפיגור 25 מול קבוצה חלשה מאיתנו). סיינט פיטר'ס סוף סוף פוגשת קבוצה עם מומנטום דומה (גם אם פחות טוב ופחות הדים בתקשורת מהכיוון שלהם) עם ארבעה שחקנים נהדרים (לאב,דייויס, מאנק ובייקוט) ונראה מי תפתיע כל הדרך לארבעה ניצחונות רצופים ומקום בפיינל פור. בדרך כלל המערב פרוע אך בריקוד הגדול הכל משוגע והאיזור הפרוע הוא המזרח.
    תודה שוב דוק, עוררת את מחשבותיי ויצא לי סוג של פריוויו למשחק היום. אצפה בשעה הנוחה (21:20) בקנזס – מיאמי, מאוד אוהב לראות את אוצא'י אבאג'י המעולה משחק, יבחר טופ 20 בדראפט. מיאמי יכולים ועושים בעיות לכל קבוצה אבל אשמור את הדעות והתחמושת לפריוויו שלי.

  12. מרכוס סמארט ללא ספק המגן מס' אחת בליגה- הוא הצליח במהלך אחד לדכא משמעותית את התקווה של גולדן לחזור לימי הספלאש ותוך כדי כמעט העניק לקליי זעזוע מוח. שתהיה לו שנה שחורה.

    1. ויש כאלה שמתקשים בכימות סטטיסטי לא משנה כמה פשוט עושים להם את זה.
      מה שאומר רק דבר אחר – לברון שחקן ההגנה של השנה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט