שבת בבסיס: אביב הגיע / יוני לב ארי

יום חמישי, ה-7 באפריל, 20:05, יאנקי סטדיום. הניו יורק יאנקיז והבוסטון רד סוקס יפתחו את עונת 2022, באיחור קל אך בשיא הקלאס, וההמתנה הארוכה של כל אוהדי הבייסבול תגיע סוף סוף לקיצה. היום, שבועיים פחות יום מהפיץ' הראשון, נחל את סיקורי הבתים לקראת העונה, באיחור קל בשל השביתה. ולכן ניאלץ לסקר בכל שבוע שני בתים, והפעם – הבתים המערביים של הנשיונל והאמריקן ליג.

פרימן מתרגל למדים החדשים (צילום: dodgerblue.com)

נשיונל ליג מערב

לוס אנג'לס דודג'רס

רכש משמעותי: פרדי פרימן

עזיבה משמעותית: קורי סיגר ומקס שרזר

מאזן ב-2021: 56:105, מקום שני בבית, הפסד ב-NLCS לאטלנטה 4:2

בכמה מילים: למרות 106 הניצחונות בעונת 2021, לא מעט דברים לא עבדו לדודג'רס כמו שצריך. ערימה לא הגיונית של פציעות, הסיפור של טרוור באוור, יריבה מפתיעה באיכותה מכיוון סן פרנסיסקו, ועדיין, הקבוצה מ-LA הגיעה ל-NLCS. זה אמנם לא נחשב הישג, אבל היי, גם לא כישלון.

יתגעגעו אליו ב-לה לה לנד. סיגר (צילום: gabosaave.com)

העונה, למעשה, פרדי פרימן החליף בליינאפ את קורי סיגר, שעבר כמה פסקאות למטה, וטרה טרנר יחליף אותו בעמדת השורט סטופ. הליינאפ של הכחולים מפחיד כמו תמיד, הבעיה תגיע כנראה מכיוון הרוטיישן. מקס שרזר עזב, באוור לא בכיוון, ולמעט ווקר ביולר, חוליו אוריאס וקלייטון קרשואו, אין לדודג'רס תשובות ברורות. יש לא מעט שאלות, כמו האם וכיצד דאסטין מיי יחזור מפציעה, איזה דייויד פרייס נראה העונה, והאם טוני גונסולין מסוגל לתת עונה שלמה טובה. תשובות לכל השאלות האלה נראה בטבלה של סיום 2022.

תחזית: מקום ראשון, 60:102.

סן דייגו פאדרס:

רכש משמעותי: בוב מלווין

עזיבה משמעותית: מארק מלאנסון

מאזן ב-2021: 79:83, מקום שלישי בבית, לא עלו לפוסט-סיזן

יצליח לעשות את הסוויץ' במועדון? מלווין (צילום: dailycaliforniapress.com)

בכמה מילים: הפאדרס איכזבו בעונה שעברה, כשהם מסיימים במקום השלישי, וצופים בפוסט-סיזן בטלויזיה. הדבר הראשון שנעשה כדי לשנות זאת – המנג'ר ג'ייס טינגלר הוחלף בבוב מלווין המצוין, שעשה דברים יפים באוקלנד, ולצידו כמעט כל צוות האימון הוחלף. מלווין יזרים דם חדש ומאוד נחוץ במערכת הכושלת של סן דייגו.

אחרי שבעונות האחרונות הפאדרס היו מאוד עסוקים בבניית סגל, הפגרה הזו היתה שקטה יחסית. לוק ווייט הונחת, ויחלוק עם אריק הוסמר את עמדות הבסיס הראשון וה-DH, כשהליינאפ יכלול שמות כמו פרננדו טטיס ג'וניור (כשיהיה בריא), מאני מצ'אדו, וויל מאיירס וטרנט גרישם. בהחלט שישייה מבטיחה.

הרבה תלוי בבריאות שלו, פיזית ומנטלית. טאטיס ג'וניור (צילום: bolavip.com)

גם הרוטיישן רושם פוטנציאל, שבעונה שעברה לא מומש, עם שמות סטייל מייק קלבינג'ר, יו דארוויש, כריס פאדאק ובלייק סנל. פחות או יותר כל אחד פה אכזב ב-2021, עונת קאמבק משניים מתוך הארבעה תביא את הפאדרס קרוב לפוסט סיזן.

תחזית: מקום שני, 74:88.

סן פרנסיסקו ג'איינטס

רכש משמעותי: קרלוס רודון

עזיבה משמעותית: באסטר פוזי (פרש)

מאזן ב-2021: 55:107, מקום ראשון בבית, הפסידו ב-NLDS לדודג'רס 3:2

קשה לדמיין את הג'איינטס בלי האיש הזה (צילום: Sports Illustrated)

בכמה מילים: הג'איינטס התעלו על עצמם בעונה שעברה, עם 107 ניצחונות משום מקום. אך יהיה לכתומים-שחורים קשה מאוד לשחזר, או אפילו להגיע להישג דומה ב-2022. ראשית כל, הסמל של המועדון, באסטר פוזי, תלה את מסכת הקאצ'ר, והשאיר אחריו חלל עצום.

בנוסף, הרכש הנוצץ מאמצע העונה, קריס בראיינט עזב, וקווין גאוזמן, האייס של הרוטיישן, חתם בטורנטו. קרלוס רודון וג'וק פדרסון ינסו למלא את החסר, אך זה לא יהיה פשוט. וכמובן, ברנדון קרופורד (בן 35), אוואן לנגוריה (36) וברנדון בלט (33) הזדקנו בעוד שנה…

תחזית: מקום שלישי, 81:81.

יביא את ההתלהבות שלו למפרץ? רודון (צילום: bolavip.com)

אריזונה דיימונדבאקס

רכש משמעותי: מארק מלנסון

עזיבה משמעותית: קול קאלהון

מאזן ב-2021: 110:52, מקום אחרון בבית, לא עלו לפוסט-סיזן

בכמה מילים: הדיבאקס ממשיכים בתהליך הבניה. אחרי 2021 מאכזבת, בה הרבה דברים לא עבדו כמו שקיוו באריזונה, אולי השנה נראה כמה ילדים מוכשרים. פאווין סמית', סת' ביר וחראלדו פרדומו עשויים לקבל אט-באטס משמעותיים, כשכל אחד מהם מסוגל לאיים על תואר רוקי השנה. אך מעל לכל מחכים שם לאלק תומאס, האאוטפילדר שעשוי לעשות את השינוי.

חייב להישאר בריא. מארטה (צילום: elcaribe.com.do)

מהצד הוותיק יותר, הדיבאקס זקוקים לעונה שלמה מקטל מארטה הנפלא, שהיה פצוע מדי ב-2021, ולמספרים טובים ממדיסון באמגארנר, ושני שחקני הרכש – מארק מלאנסון ואיאן קנדי, שחזר לקבוצה בה הצליח הכי הרבה במהלך הקריירה. ומקווים לעונה מוצלחת מכיוונו של זאק גאלן, שפרץ בעונה שעברה, אך לא מספיק. תהליך הבניה יימשך, אבל ייקח עוד זמן עד שנראה גם הצלחות.

תחזית: מקום רביעי, 92:70.

קולורדו רוקיז

רכש משמעותי: קריס בראיינט

עזיבה משמעותית: טרוור סטורי

מאזן ב-2021: 87:74, מקום רביעי בבית, לא עלו לפוסט-סיזן

תתרגלו. בראיינט במדי הרוקיז (צילום: jaunbaba.com)

בכמה מילים: לא ברור לאן פני המועדון, דבר אחד ברור. לאן שזה לא יהיה – זה לא למקום הנכון. הצעד הראשון שהרוקיז עשו היה למנות ג'נרל מנג'ר חדש – ביל שמידט, שמונה במהלך העונה לג'נרל מנג'ר זמני. אך עד שנראה את ההשפעה שלו – ייקח עוד זמן. על צעד אחד הוא כבר חתום – הנחתת קריס בראיינט, אחד הכוכבים היותר גדולים ברשימת הפרי אייג'נט, שהגיע לתחנה בהחלט מפתיעה.

הקבוצה נפרדה משני שחקנים חשובים מאוד – טרוור סטורי, שהיה הכח ההתקפי המשמעותי האחרון שנותר לרוקיז, וג'ון גריי, פיצ'ר מצוין, שהציג יכולת נפלאה ב-2019, ומאז לא מוצא את עצמו. מצד שני, בנוסף לבראיינט, הגיעו חוסה איגלסיאס הוותיק לעמדת השורט סטופ (חבט 309. בעונה שעברה), והפיצ'רים צ'אד קול (בן 29) ואלכס קולומה הצעיר (24), שמנסה להתאושש מ-2021 חלשה. כל זה, כנראה, יספיק למקום אחרון בבית…

תחזית: מקום חמישי, 97:65.

אהבתי אתכם, מכל הלב. סטורי (צילום: solozair.com)

אמריקן ליג מערב

יוסטון אסטרוז

רכש משמעותי: ג'אסטין ורלאנדר (סוג של)

עזיבה משמעותית: קרלוס קוריאה

מאזן ב-2021: 67:95, מקום ראשון בבית, הפסידו בוורלד סירייס לאטלנטה ברייבס 4:2

בכמה מילים: למרות עונה נטולת ג'אסטין ורלאנדר הפצוע וג'ורג' ספרינגר שעזב, האסטרוז הגיעו מרחק שני ניצחונות מאליפות, הרבה בזכות יכולת התקפית נפלאה. העונה עוד חוליה משמעותית עזבה את יוסטון – קרלוס קוריאה, אולי המנהיג של החבורה, וכעת יהיה מאוד מעניין לראות כיצד ההתקפה תתפקד.

חוזר. בגדול? ורלאנדר (צילום: Sporting News)

ועדיין, יש לאסטרוז מספיק כלים התקפיים להישען עליהם – חוסה אלטובה, מייקל ברנטלי, יורדן אלבארס (לשיר זה כמו להיות יורדן?) ואלכס ברגמן יובילו את החבורה, כשקייל טאקר מצטרף ככלי משמעותי. בצד של הפיצ'ינג – ורלאנדר בן ה-39 חוזר מעונה וחצי של פציעה, ממש כמו להחתים שחקן חדש. לצד לואיס גארסיה, ג'ק אודוריזי ולאנס מקאלרס ג'וניור, יש ליוסטון רוטיישן לא רע בכלל.

תחזית: מקום ראשון, 70:92.

סיאטל מארינרס

רכש משמעותי: רובי ריי

עזיבה משמעותית: קייל סיגר (פרש)

מאזן ב-2021: 72:90, מקום שני בבית, לא עלו לפוסט-סיזן

מתרגל לבית החדש. ריי (צילום: greeleytribune.net)

בכמה מילים: אחרי 20 שנים ברציפות ללא הופעה בפלייאוף, אולי השנה זה יגיע? המארינרס פספסו את אוקטובר 2021 במילימטר, אחרי ספטמבר חלומי, אך עשו כמה שינויים וצפויים להיות חזקים יותר העונה.

סיאטל הנחיתה שלושה שחקנים מצוינים – הסטארטר רובי ריי, זוכה הסיי יאנג בעונה הקודמת (7:13 עם ERA של 2.84 בטורונטו), היוטיליטי אדם פרייזר (חבט 305. במדי פיטסבורג פיירטס וסן דייגו פאדרס בעונה שעברה) והאאוטפילדר הנפלא של סינסינטי רדס – ג'סי ווינקר, שחבט 305. והעיף 24 הום ראנס בעונה שעברה, לצד 32 דאבלס. בהחלט מרשים. מי שלא יהיה שם יותר הוא אולי הסמל של הקבוצה בעשור האחרון – קייל סיגר, שתלה את המחבט.

תחזית: מקום שני, 67:95.

ביוש. סיגר (צילום: senen.dyndns.tv)

לוס אנג'לס איינג'לס

רכש משמעותי: נח סינדרגארד

עזיבה משמעותית: אלכס קוב

מאזן ב-2021: 85:77, מקום רביעי בבית, לא עלו לפוסט-סיזן

בכמה מילים: האיינג'לס בנו העונה קבוצה מלאה בהימורים. לפני הכל, שאלת הבריאות של שלושת כוכבי הקבוצה: מייק טראוט, אנתוני רנדון ושוהיי אוטאני, שלא קישטו ביחד את הליינאפ יותר מדי פעמים בשנתיים שהם חולקים את אותו חדר ההלבשה. עונה מלאה משלושתם תהייה בהחלט צעד משמעותי בדרך להצלחה.

זה לא נח! (צילום: latimes.com)

הימור נוסף הוא על שני סטארטרים. נח סינדרגארד, שחוזר אחרי ניתוח טומי ג'ון, קיבל חוזה לשתי עונות, וינסה להוכיח שהוא אותו פיצ'ר שאוהדי המטס כל כך אהבו. מייקל לורנזן, סיפור דומה – מגיע אחרי 2019 מעולה, ו-2020 ו-2021 חלשות. אם הוא יחזור לעצמו – השמיים הם הגבול מבחינת האיינג'לס. חשוב לזכור – העונה האחרונה בה הוא שימש כסטארטר מלא היתה אי שם ב-2015…

תחזית: מקום שלישי, 76:86

טקסס ריינג'רס

רכש משמעותי: קורי סיגר

עזיבה משמעותית: ג'ורדן ליילס

מאזן ב-2021: 102:60, מקום אחרון בבית, לא עלו לפוסט-סיזן

בכמה מילים: 2021 היתה העונה החמישית ברציפות עם מאזן שלילי, ולא נראה שזה הולך להשתנות… הריינג'רס החלו בבניה מחדש, כשהחוליות הראשונות היו האמצע של האינפילד – בסיס שני בדמותו של מרכוס סימיין, ושורט סטופ חדש – קורי סיגר. השניים, משחקני ההתקפה הטובים ביותר בליגה בשנים האחרונות, יהוו בסיס איתן לתחילת בניה. אבל הדרך עוד כל כך ארוכה…

ישמח גם בטקסס? סימיין (צילום: nba2kpronos.fr)

מעבר לשניים האלה, הליינאפ של טקסס יציג את קול קאלהון, אאוטפילדר בן 34 שמגיע אחרי שנת נסיגה משמעותית בקריירה, ואדוליס גארסיה, שהעיף 31 הום ראנס בעונה שעברה. אך מפה ומטה יש ירידה משמעותית בכח ההתקפי. שמות כמו ניק סולאק, ג'ונה היים ונת'נאל לואו, לא גורמים לאף יריבה לא לישון בלילה. מבחינת פיצ'ינג, ג'ון גריי, עוד רכש, יהיה כנראה האייס של הרוטיישן, אך כמו בליינאפ, גם מאחוריו אין הרבה פיצ'רים מאיימים.

תחזית: מקום רביעי, 87:75.

אוקלנד את'לטיקס

רכש משמעותי: AAA

עזיבה משמעותית: מאט אולסן, מאט צ'פמן, סטארלינג מארטה, מארק קאנייה, בוב מלווין, והיד עוד נטויה

מאזן ב-2021: 76:86, מקום שלישי בבית, לא עלו לפוסט-סיזן

יתגעגעו להרבה, בעיקר אליו (צילום: sebelahutaraa.blogspot.com)

בכמה מילים: אם הקאבס היו מכירות החיסול של הטרייד דד ליין, האת'לטיקס הם של הפגרה הנוכחית. אחרי שעשו טרייד על מארטה ביולי, וניסו להגיע לפוסט-סיזן ללא הצלחה, הוחלט באוקלנד לפרק את החבילה ולהתחיל מחדש. מראטה ומארק קאנייה עזבו למטס, צמד ה-מאטים – אולסן וצ'פמן, נשלחו בטריידים, ונראה שהרשימה הזו עוד צפויה לטפוח במהלך השבועיים שנותרו לפתיחת העונה.

ומעל לכל – עמדת המנג'ר. בוב מלווין, שרבים חושבים שעשה נסים ונפלאות עם הסגל של האייז, עזב דרומה לסן דייגו, ובמקומו מונה מארק קוטסאי, שחקן עבר, שלאחרונה שימש כמאמן ספסל, לו זה התפקיד הראשון במייג'ורס כמנג'ר. איך קראו לזה במכבי ת"א של לוני הרציקוביץ'? עונה פיננסית….

תחזית: מקום חמישי, 92:70

יוני לב ארי

die hard yankee fan, חי ונושם סביב הפאסט בול

לפוסט הזה יש 17 תגובות

  1. ווהו!!עוד שבועיים לגמר הדיאטה החריפה הזו!!
    תודה על הסיקור הנהדר. מרגיש שזו עונת "ריקוד אחרון" של האסטרוז, למרות שלפי הרצף שלהם מאז 2017 זו העונה שהם לא מגיעים בה לוורלד סירייס…
    סן דייגו מאוד מסקרנת.
    ושאלה קצת אחרת – בתור הדיוט בבייסבול, שהתחיל לעקוב אחרי המשחק בשנים האחרונות, גם הרבה בזכות הסיקורים כאן באתר, ומחפש קבוצה להתחבר אליה – על מי הייתם ממליצים? (דודג'רס ויאנקיז לא אופציה). אני אוהד של הפייסרס והבנגאלס, כך שאני מחפש אפרפרות, קשיחות, יריבות קשות ומחסור בתארים בקבוצה שלי.

      1. מבין את ההקשר, אם כי אני לא מבקש את ההכי טובה אלא את ההכי מתאימה (ובמקרה הספציפי שלי זה ברור שאני לא מחפש את ההכי טובה אבסולוטית) זו באמת שאלה טובה. אנסה לעקוב בצורה יותר מגוונת העונה ולראות מי עושה לי את זה

    1. צ׳מע, זה ממש שאלה מרתקת. אבל ה-שאלה היותר מרתקת מבחינתי היא מה אתה מחפש לראות. יש לא מעט קבוצות ״קטנות״ ומעניינות בליגה, אלא שמי שיעקוב אחריהן הולך לראות הרבה הפסדים (אגב, בכלל אוהד בייסבול טרי, צא מהנחה שגם הקבוצה הטובה ביותר בעונה תפסיד לפחות 1 מכל 3 משחקים, זה הספורט). הרשה לי להציג כמה כיוונים:
      1. אמרת סינסינטי ואינדיאנפוליס, בוא נשאר באזור, סינסינטי רדס היא קבוצה עם עבר שבו הקימו את הביג רד משין, קבוצה שהביאה אליפויות בדיוק מהסוג שאתה אוהב. בהיסטוריה שלהם היה אחד פיט רוז, ג׳וני hussle שהוא הבלו פרינט של מה שאתה מתאר. כשרון, אבל הרבה מלחמה. יש שם כמובן גם שמות גדולים ויותר מבריקים. היום משחקים שמה שמות כמו ג׳וני ווטו הוטרן ומייק מוסטקס, אבל השם החם שלהם הוא אחד ג׳ונתן אינדיה, רוקי העונה של 2021 שבאמת כבש את מקומו בהרכב ובדירוג בזכות ולא בחסד.
      2. קצת צפונה ופחות אפור אבל לא פחות מתאים, הטורונטו בלו ג׳ייז, קבוצה טריה יחסית (הוקמה ב1977) עם שתי אליפויות ב1992 ו1993. מעבר לאנדרדוגיות המתבקשת במועדון הקנדי היחיד בליגה, יש לך גם את הסגל המדליק ביותר (בעיני) עם אינפילד שמלא ״בנים של״, עם כמובן הכוכב הגדול שלהם ולדימיר גררו ג׳וניור (שהוא ולדימיר כמו שאני הירוהיטו) שהוא כבר אחד מהקאדר המדהים של כוכבים שצומח לנו יחד עם טאטיס, סוטו, אקוניה, והפייב שלי, בו בישט, שהוא כוכב מהסוג הישן והטוב, שנותן לך אול אראונד בהתקפה ובהגנה. הם מדברים מאוד גבוה בליגה ויתכן שגם יגיעו העונה לפלייאוף ושם השמיים הם הגבול.
      יש כמובן עוד הצעות, אבל לדעתי אחת משתי אלה תתן לך גם חוויה חיובית, כשבפועל הרי זה לא ממש משנה, תבחר אחת ותתמכר, הסיבות יגיעו אחרי…

  2. לא פשוט מבחינתי להתרגל לפרימן במדי הדודג'רס, אבל חתיכת חיזוק לקבוצה שמכוונת הכי גבוה שיש.
    מעניין אם האיינג'לס יצליחו סוף סוף, או שהקבוצה של מייק טראוט תאכזב שוב, ותבזבז עוד עונה של השחקן המופלא הזה.

    1. זה לצערי הבעיה הגדולה של הבייסבול המודרני. שחקנים כמו ג׳יטר, רייט, באסטר פוזי שהתחילו וסיימו במועדון שבו הם הפכו להיות הסמל של הקבוצה הולכים להעלם לגמרי מחיינו.

  3. תודה יוני, בית מעניין מאוד ה-AL מערב.
    אצלנו לא כ"כ, נראה שגם הדודג'רס וגם הג'איינטס לא יתקרבו למה שעשו בעונה שעברה וגם הפאדרס בבעיה בלי טאטיס לזמן הקרוב

    1. יהיה מעניין לעקוב אחריו. פרימן בברייבס היה הלידר, הדה-פאקטו קפטן וסוג של מאמן האינפילד בנוסף ליכולת ההתקפית שלו. בדודג׳רס הוא לא יהיה כלום מאלה, אז השאלה היא אם התמקדות ב״רק״ להיות חובט עלית ושחקן בסיס ראשון מהטובים בליגה ישנו את היכולת שלו, אם ישנו.

    1. זה נשכח כי זה היה נונסטורי. מחר יחזירו את האיסור על ללבוש איזה צבע נעלים שאתה רוצה. יהיה חודש של כל מני שיבכו לתקשורת ויעברו הלאה.
      מה שכן יהיה מעניין לראות את פתיחת העונה הזו. בעונה הקודמת חודשיים ראשונים חשבו שמת הבייסבול ושיצטרכו להקטין את הסטרייק זון לאורך החגורה של החובט ולהוריד את המאונד לגובה הדשא, ואז הסטטיסטיקה התאזנה. איזה נו-היטר או שניים בשבועות הראשונים יכול בהחלט להחזיר את הדיבורים האלה.

  4. לבי לבי למקס מאנסי, נתן את ה-עונה שלו בקריירה, מספר אחד בדודג׳רס ב2021, והופה, הצניחו לו על הראש את פרימן. ברוך הבא לדודג׳רס, קבוצה שבה המקום שלך מובטח כל עוד הGM לא יכול להחתים מישהו במקומך. אגב, אין ספק שלקריירה, מאנסי רמה אחת מתחת פרימן, אבל ב2021 המספרים שלהם פלוס מינוס באותם איזורים, עם יתרון למאנסי בכמה קטגוריות ולפרימן בכמה אחרות, אבל מקס יאלץ לשבת על הספסל ולעשות את האייל ברקוביץ׳ שלו משם.

      1. אני ממש לא דואג למאנסי, הפואנטה שלי שהמסר הוא ״תצטיין ככל שתצטיין, בסופו של דבר מיקומך תלוי לא בך אלא ביכולת שלנו להביא פרנצ׳ייס במקומך״. מה שזה לא אומר.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט