השיגעון מתחיל – היום הראשון של טורניר המכללות / הופס מכללות

NCAA Men's Basketball Tournament Tickets | 2022 College Tickets & Schedule  | Ticketmaster

הטירוף התחיל וכיאה לפתיחה, מיליוני לבבות ובראקטים נשברו ורק 192 מהבראקטים שמולאו באינטרנט נשארו מושלמים עכשיו. קנטאקי עפה בבושת פנים, פרובידנס שרדה מותחן וביילור את טנסי המשיכו בקלילות לשלב הבא.

את איזור המערב+מערב תיכון סיקר עידו גילרי, ואת הדרום+המזרח סיקר יהלי אולמר.

איזור מערב תיכון

(1) קנזס ג'ייהוקס 83 – (16) טקסס סאות'רן טייגרס 56

הגיי'הוקס משייטים לסיבוב הבא בלי בעיות מיוחדות. רמי מרטין עם 15 נקודות מהספסל וכריסטיאן בראון עם 14.

(4) -פרובידנס פריארס 66 – (13) סאות' דקוטה סטייט דקוטה ג'קראביטס 57

הארנבונים של סאות דקוטה הגיעו לטורניר על גב רצף הצלחות של 21 ניצונות רצופים אבל פרובידנס לא פרייארים (או שבעצם כן) . הם פתחו הפרש לקראת סוף המחצית הראשונה ולא אפשרו קאמבק עד לסיום. אל דורהאם נתן את הטון עבור פרובידנס עם 13 נקודות, 8 ריבאונדים ו-6 אסיסטים. הוא נעזר בנוח הורשלר עם 13 וג'רד ביינום עם 12 נקודות. בצד המפסיד ביילור שיירמן סיים עם דאבל דאבל של 18 נקודות ו-10 כדורים חוזרים.

(12) ריצ'מונד ספיידרס 67 – (5) איווה הוקאייס 63

העכבישים נתנו את העקיצה הקבועה של מדורגת 12 בסיבוב הראשון כשהם עומדים בלחץ מהקו בדקה האחרונה. ג'ייקוב גיליארד עם משחק אדיר עבור ריצ'מונד שמבטל את התצוגה הקבועה של קיגן מארי בצד השני. גיליארד קלע 24 נקודות והוסיף 6 באסיסטים וריבאונדים. טיילר ברטטון תמך בו עם 18 נקודות ו-10 ריבאונדים כשניית'ן קאיו רושם 15 כולל סל ועבירה קריטיים לקראת הסיום. כאמור קיגן מארי היה כרגיל הסקורר המוביל של ההוקאייס עם 21 נקודות ו-9 ריבאונדים כשפאט מקאפרי מסייע לו עם 18.

(9) קרייטון בלוג'ייז 72 – (8) סן דיאגו סטייט אצטקס 69 (בהארכה)

האצטקים כבר עלו ליתרון 14 נקודות במחצית הראשונה אבל הג'ייז לא נשברו והתקמבקו אט אט ולמרות ש4 דקות לסיום עוד פיגרו ב-9 הצליחו להשוות 11 שניות לסיום כשהם לא מאפשרים יותר נקודות עד לבאזר. מאט בראדלי החטיא זריקת עונשין קריטית שהייתה מעניקה לסן דיאגו סטייט את היתרון 7 שניות לסיום. טריי אלכסנדר שהביא את קרייטון להארכה גם קלע אנד-וואן מכריע בהארכה והבלוג'ייז ממשיכים הלאה.

אלכסנדר סיים עם 18 נקודות עבור הבלוג'ייז ריאן קלאקברנר הוסיף 16 עם 10 ריבאונדים ואלכס אוקונל רשם 15 נקודות. אצל האצטקס 17 נקודות לצ'אד בייקר-מאזרה ו-16 למאט בראדלי.

איזור דרום:

(11) מישיגן וולברינס 75- (6) קולורדו סטייט ראמס 63:

הוולברינס חזרו מפיגור דו ספרתי שהראמס פתחו במחצית הראשונה בדרך לניצחון בהפרש דו ספרתי והאפסט (לא באמת, יותר מ-50% מהמנחשים של ESPN בחרו במישיגן לנצח) הראשון בטורניר התרחש כבר במשחק הראשון שבו. את המנצחת הוביל הסנטר הסטאר האנטר דיקינסון עם 21 פלוס 6 קרשים ו-4 גגות. איליי ברוקס, פרנקי קולינס וקיילב יוסטן הוסיפו 16, 14 ו-13 בהתאמה. דייויד רודי לא הצליח להושיע את הקבוצה החזקה במאונטיין ווסט שסיים עם 13 נקודות ואף יצא בעבירות.

(3) טנסי וולונטירס 88- (14) לונגווד לאנסרס 56:

טנסי משייטת לניצחון מוחץ. את המתנדבים הוביל סנטיאגו וסקובי הווינג האורוגוואי עם 18 ו-6 צ'אקות מבחוץ, הוא פשוט צלף שמאלי נהדר. ג'וסיאה ג'ורדן ג'יימס הוסיף 17 ו-9 זכוכיות למנצחת. את לונגווד הובילו רק שני שחקנים בספרות כפולות: ג'אסטין היל עם 13 חיצים ודשון ווייד עם 10 מינימלי משלו.

איזור מערב

(1) גונזאגה בולדוגס 93 – (16) ג'ורג'יה סטייט פנת'רס 72

המדורגת ראשונה קצת קטעה במחצית הראשונה אבל שמה גז בשנייה כדי לדלג הלאה. במדי הבולדוגס דרו טימי הפציץ 31 נקודות עם 13 ריבאונדים. צ'ט הולמגרן רשם שורה עמוסה כרגיל של 19 נקודות, 17 ריבאונדים ו-7 חסימות. קורי אלן קלע 16 עבור הפנתרים.

(4) ארקנסו רייזורבקס 75 – (13) ורמונט קאטמאונטס 71

הרייזורבאקס נאלצו להזיע אבל הצליחו להימנע מהפתעה. סטנלי אומודה הוביל את חזירי הבר עם 21 נקודות ו-9 ריבאונדים כשסטנלי נוטיי רושם 17 נקודות כולם בחצי השני כולל שתי זריקות עונשין מכריעות. את חתולי הבר הובילו בן שונגו וריאן דיוויס עם נקודות כל אחד

(12) ניו מקסיקו סטייט אגיז 70 – (5) יוקון האסקיז 63

הדרלינג של הישראלים נפלה בסיבוב הראשון מול נציגת ה-WAC. זה קרה בעיקר בגלל התפוצצות של טדי אלן שחרך את ההאסקיז עם 37 נקודות. 20 נקודות של אר ג'יי קול מהצד השני לא הספיקו.

(9) ממפיס טייגרס 64 – (8) בוייזי סטייט ברונוקוס 53

החבורה של פני הארדווי ברחה להפרש גדול בחצי הראשון והצליחה לשמור עליו עד הסיום למרות קאמבקס של הברונקוס. דיאנדרה וויליאמס הוביל את קלעי ממפיס עם 14 נקודות כשג'יילן דורן רושם דאבל דאבל של 10 נקודות ו-11 ריבאונדים. אבו קיגאב קלע 20 נקודות למפסידים.

איזור מזרח:

(1) ביילור ביירס 85 – (16) נורפולק סטייט ספראטנס 49

האלופה לא התקשתה מול אחת הקבוצות החלשות בטורניר והיא בעצם הקבוצה היחידה שעדיין לא הפסידה בטורניר בעשור האחרון. מת'יו מאייר והשפם שלו שפכו אש הלילה כשסיימו עם 22 נקודות ו-6 ריבאונדים. פלו ת'אמבה סיים עם מספר ניקויים זהה לחברו וגם 14 נקודות משלו. אדם פלאגלר עלה 11 פעמים על הלוח וג'יימס אקינג'ו עם דאבל דאבל מינימלי בנקודות וחלוקות. את נורפולק סטייט הוביל ג'ו בראיינט (גם אתם מפחדים פתאום?) עם 15 הרעשות לכבוד ההישג היפה של המכללה הקטנה.

(15) סיינט פיטר'ס פיקוקס 85 – (2) קנטאקי וויילדקאטס 79:

ההפתעה המרעישה של ערב המשחקים הראשון, כשהחבורה של קואוץ' קאל נסחטת להארכה ומפשלת שם מול הקולג' שהיה אמור רק לא להפריע לה לחזור לבמה הגדולה. קנטאקי קלעה רק 23/35 מהקו, וניתן רק לחלום על מה היה קורה אם עוד כמה זריקות היו צוללות פנימה. את הטווסים הוביל דריל בנקס, הגארד הג'וניור ששרף את מכללת הדם הכחול וקלע 27 עם 5 בומבות מדאונטאון. הגארד הג'וניור השני, דאג אדרט, הוסיף 20 גדולות מהספסל.

(4) יו.סי.אל.איי ברואינס 57 – (13) אקרון זיפס 53:

הקולג' האנונימי מעיר הולדתו של לברון ג'יימס (לא לברון, אנחנו לא מתעסקים בלייקרס היום) כמעט הצליח לחולל סנסציה אדירה במודה סנטר, למרות שהקבוצה מסרה רק 4 אסיסטים מסכנים. את הנובורישים מלוס אנג'לס הוביל טייגר קמפבל והשיער שלו עם 16 ו-5 פינוקים, חיימה האקז ג'וניור במשחק מגוון סיים עם 15 חיצים, 9 ניקויים ו-6 בונבונים שהיו פי אחד וחצי יותר מהקבוצה היריבה. את הזיפס הוביל הגארד הג'וניור אקסבייר קאסטנדטה עם 18 פלוס שליש בקרש.

(5) סיינט מארי'ס גאלס 82 – (12) אינדיאנה הוז'יירס 53:

אינדיאנה עלו מהפירסט פור נגד וויומינג שלשום רק כדי לגלות שהטורניר עצמו הוא אופרה אחרת וקלעו 34% מהשדה ושתי שלשות רק ב-20 אחוז. כך, רבותיי, קשה לנצח. את הקדושים של מארי הוביל הגארד לוגאן ג'ונסון עם 20 ו-6 חלוקות, כשטומי קושה מוסיף 19 ו-6 בטור האסיסטים. אצל האינדיאנים בלט טרייס ג'קסון-דייויס במשחק בינוני עם 12.

(7) מארי סטייט רייסרס 92- (10) סאן פרנסיסקו דונס 87 (לאחר הארכה):

הרייסרס שרדו מותחן נגד הדונס. את המפסידה הוביל סיניור בשם ג'מארי בויי עם הצגת יחיד של 36 נקודות מטורפות, כשהוא לא ירד לשנייה מהפרקט. אולי גביע לא יהיה לו, אבל הוא לפחות קיבל חוויה ועכשיו יחלקו לו כבוד מלכים בטקס סיום הקולג'. את המנצחת הובילו קיי ג'יי וויליאמס עם 18 נקודות ו-7 ריבאונדים, טריי חניבל סייע לו מהספסל עם שורה סטטיסטית דומה פחות ריבאונד אחד. ג'סטיס היל הוסיף 15 משלו יחד עם 9 אסיסטים.

(8) צפון קרוליינה טאר הילס 95 – (9) מארקט גולדן איגלס 63:

הצגת כדורסל של צפון קרוליינה שתופסת מומנטום לאחרונה תחת יובי דייויס. זאת עונתו הראשונה של אחד מקלעי השלוש הטובים ביותר בכל הזמנים ב-NBA כמאמן ראשי במכללות והוא מצעיד את הטאר הילס לניצחון ענק על יריבה לא פשוטה בכלל. בריידי מאנק בלט אצל התכולים עם דאבל דאבל של 28 ו-11 בקרש יחד עם 5 שלשות. חברו קיילב לאב השחיל שלשה אחת יותר וסיים עם 23 יפות. את הגולדן איגלס הוביל אולייביר מאקסינס פרוספר עם 16 נקודות והשורש של זה בשלשות.

לפוסט הזה יש 8 תגובות

  1. אין ספק שההפסד של קנטקי היה ההפתעה הגדולה של יום המשחקים הראשון. אבל היו גם כתה מכללות שמדורגות גבוה שלא הציגו יכולת משכנעת.

    1. למשל פרובידנס שיחקה באש מול הארנבונים. ראיתי את המשחק והיה 3 הפרש בדקה האחרונה אבל ההגנה של דרום דקוטה בגדה בהם ולמעשה בכל המשחק לא ממש עצרה את השחורים לבנים שדי החטיאו זריקות פנויות. בכל מקרה הכחולים צהובים לא הצליחו לקלוע וההימור שלי התרסק

  2. קנטקי…איזה הפסד מבאס. בפעם הראשונה שלמאמן קליפרי ישנם שחקנים וותיקים ולא רק פרשמנים, והוא מפסיד. רבים וטובים רשמו את קנטקי כמנצחת הטורניר. גם איובה אכלה אותה.
    תודה למסקרים

כתיבת תגובה

סגירת תפריט