שבת בבסיס: חופשי זה לגמרי לבד / יוני לב ארי

יש אוהדים, שנהנים מהפגרה בין העונות יותר מאשר מהעונה עצמה. הריגוש הזה, לקום בבוקר ל-Breaking News, עם לוגו של קבוצתך האהובה, ופתאום פנים חדשות מקשטות את הסגל שלכם. לי, אישית, זכורה במיוחד החתמת מארק טשיירה, בכריסמס 2008, החתמה שגרמה לי ולאשתי להפסיק לראות סרט בשישי בערב (:

העונה הזו קיבלנו מצב יוצא דופן. חודש בתוך הפגרה הכל הופסק, החל ה-Lock-Out, ואסור היה לדבר עם שחקנים או בין הנהלות. בלילה שבין חמישי לשישי שעבר החלון הזה נפתח שוב, לחודש אחד של פגרה, כשלא מעט שמות עדיין חיפשו קבוצה, חלקם עד היום. אז זוהי תמונת מצב השחקנים החופשיים, שמונה ימים בתוך החלון, ושלושה שבועות מזריקת הפיץ' הרשמי הראשון.

קרלוס קוריאה (צילום: eldiariony.com)

עדיין חופשיים:

  • קרלוס קוריאה

גיל: 27

תפקיד: שורט סטופ

קבוצה קודמת: יוסטון אסטרוז

המלפפון החם ביותר עדיין מסתובב ללא סלט. קוריאה, שבשבע העונות שלו במייג'ורס ירה במדי האסטרוז 133 הום ראנס (19 לעונה), נחשב לאחד הקלאץ' היטרס שהליגה ראתה בדור הנוכחי. חזרה ליוסטון בהחלט על הפרק, אך חצי ליגה עדיין נלחמת על שירותיו.

לא אמור לחזור לקהל בקולורדו. סטורי (צילום: chatsports.com)
  • טרוור סטורי

גיל: 29

תפקיד: שורט סטופ

קבוצה קודמת: קולורדו רוקיז

פרס ניחומים למי שלא מצליח להחתים את קוריאה. סטורי הוא בעיקר סלאגר, שלמעט עונת הקורונה לא ירד מ-24 הום ראנס בקריירה (ממוצע של 29.4 לעונה בלי 2020 המקוצרת), ובלי הרבה הגנה.

לא מצאתי תמונות שלו תופס כדורים, רק מעיף כאלה. קאסטייאנוס (צילום: currently.att.yahoo.com)
  • ניק קאסטייאנוס

גיל: 30

תפקיד: אאוטפילדר

קבוצה קודמת: סינסינטי רדס

מדובר בשחקן התקפה נפלא, שצריך להחביא בהגנה (קצת קשה בבייסבול). 34 הום ראנס בעונה שעברה, ממוצע חבטות 309., והיו עוד כמה עונות דומות. קאסטייאנוס ייתן לך הרבה תפוקה התקפית, אך מי שמחפש אאוטפילדר שתופס את כל מה שמגיע אליו – צריך לחפש במקום אחר.

ימשיך להתלהב בניו יורק. ריזו (צילום: eldiariony.com)

חתמו במהלך הפגרה, השמות החמים (מסודר לפי ה-א-ב):

  • אנתוני ריזו

גיל: 32

תפקיד: בסיס ראשון

קבוצה קודמת: ניו יורק יאנקיז

קבוצה חדשה: ניו יורק יאנקיז

סוג של פשרה. היאנקיז חלמו לקבל את פרדי פרימן, אך כשהבינו שמדובר במו"מ מורכב, ולאור העובדה שבמהלך העונה הקרובה ארון ג'אג' צפוי לקבל לא מעט דולרים, הוחלט ללכת על בטוח ולהחזיר את האיש שמילא את התפקיד לא רע בכלל בסיום העונה הקודמת.

ריזו, שהיה חלק מפירוק הקאבס בדד ליין האחרון, השתלב מצוין בניו יורק והפך לאחד האהובים על הקהל. מדובר בשחקן הגנה מצוין, לפטי עם מעט פאוור (העיף 22 הום ראנס בעונה שעברה), שמייצר מגע עם הכדור, דבר לא מובן מאליו בקבוצה מהברונקס. ריזו יקבל 32 מיליון דולר בשתי העונות הבאות, בהחלט החתמה ראויה.

תתרגלו. חאבי טייגרס (צילום: primerahora.com)
  • חאבי באייז

גיל: 29

תפקיד: אינפילדר

קבוצה קודמת: ניו יורק מטס

קבוצה חדשה: דטרויט טייגרס

מבין כל יוצאי הקאבס במהלך העונה שעברה, באייז היה היחיד שחתם על חוזה חדש עוד לפני הלוק-אאוט. חאבי, שהשתלב מצוין בחצי העונה במדי המטס, ואף הספיק לריב עם הקהל בסיטי פילד ולהשלים, ירוויח בדטרויט 140 מיליון דולר בשש העונות הבאות. מה שהוא כנראה לא יעשה שם – זה לנצח משחקים, לפחות לא בעונה הקרובה.

שרזר מגיע למתחם האימונים של המטס (צילום: boatre.coachoutletew.com)
  • מקס שרזר

גיל: 37

תפקיד: סטארטר

קבוצה קודמת: לוס אנג'לס דודג'רס

קבוצה חדשה: ניו יורק מטס

כנראה הפיצ'ר הדומיננטי ביותר שנראה במייג'ורס בעשור וחצי האחרונים, מצטרף לג'ייקוב דגראם בניו יורק, והשניים ייצרו את ה-1-2 פאנץ' הטוב בליגה, בלי שום ספק. מאז עבר שרזר לדודג'רס, בחצי השני של העונה שעברה, הוא העמיד מאזן של 0:7 עם ERA של 1.98. ההצגה הטובה בעיר מגיעה לעיר הטובה בעולם.

נוסע מערבה. סינדרגארד (צילום: Beyond the Box Score)
  • נח סינדרגארד

גיל: 29 (מרגיש הרבה יותר)

תפקיד: סטארטר

קבוצה קודמת: ניו יורק מטס

קבוצה חדשה: לוס אנג'לס איינג'לס

זה שבא וזה שהולך. אחרי שש עונות במדי המטס, שם הוא הבטיח, וכשלא היה פצוע גם קיים, סינדרגארד מנסה את מזלו במערב, כשחתם על חוזה לעונה אחת בלבד תמורת 21 מיליון דולר. עונה טובה ובפגרה הבאה הוא יהיה השם החם ביותר.

ימשיך לרוץ? מארטה (צילום: pittsburghsportscastle.com)
  • סטארלינג מארטה

גיל: 33

תפקיד: סנטר פילדר

קבוצה קודמת: אוקלנד את'לטיקס

קבוצה חדשה: ניו יורק מטס

מצד אחד מדובר בשחקן שהמהירות וההגנה שלו הם כלים משמעותיים, והוא כבר לא ילד. מצד שני, מארטה לא הראה שום סימן של עייפות בשנים האחרונות, כשהוא חבט 316. בחצי העונה באוקלנד וגנב 25 בסיסים. המטס ישלמו לו 78 מיליון דולר בארבע העונות הבאות.

פרדי על הבוקר. וולקאם (צילום: septimaentrada.com)
  • פרדי פרימן

גיל: 32

תפקיד: בסיס ראשון

קבוצה קודמת: אטלנטה ברייבס

קבוצה חדשה: לוס אנג'לס דודג'רס

המלפפון המפתיע מכולם. האיש שהיה הפנים של הבריייבס למעלה מעשור (החל מ-2010), היה, לדעת כל המומחים, אמור לחתום על הארכת חוזה באלופה הטרייה. אחרי שזכה ב-MVP בעונת 2020 המקוצרת, וירה 38 ו-31 הום ראנס בשתי העונות שעטפו אותה (2019 ו-2021), פרימן נחשב ללא ספק לאחד השחקנים הטובים בליגה, והעובדה שעמדת ה-DH נפתחה גם לנשיונל ליג, פותחת בפני פרימן בן ה-32 אפשרויות חדשות.

וכך מצא את עצמו האינפילדר יליד קליפורניה (וילה פארק, פרוור של לוס אנג'לס) במפלצת הכחולה, שחיפשה לפטי מחליף בליינאפ לקורי סיגר, אליו נגיע בהמשך. בהחלט תחליף ראוי. פרימן ישתלב מצוין בדודג'רס, שהרוויחו לא רק שחקן מצוין, אלא גם מנהיג שיחבר את שדרת הכוכבים של LA כמו שרק הוא יודע. ופרימן? הוא ירוויח 162 מיליון דולר בשש העונות הבאות. ווין ווין.

בגדי המלך החדשים. סיגר בטקסס (צילום: dmn-dallas-news-prod.cdn.arcpublishing.com)
  • קורי סיגר

גיל: 27

תפקיד: שורט סטופ

קבוצה קודמת: לוס אנג'לס דודג'רס

קבוצה חדשה: טקסס ריינג'רס

החתמה נפלאה של הריינג'רס, שמנסים לבנות קבוצה חדשה לאצטדיון החדש שהם בנו. סיגר הוא בהחלט חוליה ראויה, שורט סטופ הגנתי מעולה, לפטי, קלאץ', שכבר היה במעמדים הגדולים והראה למה הוא מסוגל. ודבר אחד לא פחות חשוב – קונטאקט היטר – סיגר לא יורה הום ראנס בלי הכרה, אלא מייצר מגע, מצרך די נדיר בימינו אנו. לצד כל זה, חוזה לעשר עונות תמורת 325 מיליון דולר, לשחקן שדי אוהב להיפצע, זה סוג של הימור.

אין חדש תחת הקרשואו (צילום: chatsports.com)
  • קלייטון קרשואו

גיל: 33

תפקיד: סטארטר

קבוצה קודמת: לוס אנג'לס דודג'רס

קבוצה חדשה: לוס אנג'לס דודג'רס

לא שלמישהו היה באמת ספק (אבל גם במקרה של פרימן לא היה ספק ו…), קרשואו החל ויסיים את הקריירה במדים הכחולים, בסיומה יהפוך לאחד מסמלי הקבוצה. 185 ניצחונות הוא כבר הספיק לרשום במדי הדודג'רס, כשבעונה שעברה נעצר עם 8:10 עם 3.55. קרשואו, שזכה במדי הדודג'רס שלוש פעמים בסיי יאנג, חתם על חוזה לעונה בודדת אחת, וינסה להוסיף לרזומה שלו אליפות שניה.

ביי ביי סן פרנסיסקו. בראיינט (צילום: twnews.nl)
  • קריס בראיינט

גיל: 30

תפקיד: אינפילדר

קבוצה קודמת: סן פרנסיסקו ג'איינטס

קבוצה חדשה: קולורדו רוקיז

השלישי ברשימה הזו מחבורת יוצאי הקאבס בדד ליין האחרון מחליף שוב בית. בראיינט, שלאורך רוב הקריירה שיחק בבסיס שלישי, אך גם בסיס ראשון והפינות של האאוטפילד מוכרות לו, עבר בסוף יולי לג'איינטס, שם הוא השתלב לא רע. אך בסופו של דבר, נראה שבראיינט חיפש ללכת למקום ששילם לו הכי הרבה. אליפות? זו שהוא חגג ב-2016 במדי הקאבס כנראה הספיקה לו.

בראיינט חתם על חוזה לשבע עונות בקולורדו, תמורת 182 מיליון דולר, ואמור להחליף בליינאפ את טרוור סטורי, שעדיין מחפש קבוצה. הרוקיז, כזכור, סיימו את העונה הקודמת עם מאזן של 87:74, כך שבראיינט לבדו לא באמת יעשה את ההבדל, בטח בבית כל כך חזק, שכולל קבוצות כמו הדודג'רס, הג'איינטס והפאדרס.

מכיר את הפוזה הזאת בניו יורק. אוטאווינו (צילום: localcincinnatinews.com)

ראויים לאזכור (מסודר לפי ה-א-ב):

  • אדם אוטאווינו

המטס, שעבדו מאוד קשה בחצי הראשון של הפגרה, השלימו את העבודה בשבוע האחרון בדמות הרליבר הדומיננטי. אוטאווינו, ששיחק בעונות האחרונות במדי הרד סוקס והיאנקיז, בהחלט מודע להתמודדות עם הלחץ הניו יורקי. מדובר בהחתמה לעונה אחת, תמורת ארבעה מיליון דולר.

  • אנדרלטון סימונס

בתחתית רשימת השורט סטופים החופשיים בפגרה הזו, תמצאו את סימונס בן ה-32, שבשלב הזה של הקריירה מציג בעיקר הגנה. הוא נבחר למלא את החלל העצום שנפער בסגל של הקאבס, עם חוזה לעונה אחת תמורת ארבעה מיליון דולר.

יפגוש לא מעט את המטס. פאמיליה (צילום: albat.com)
  • בראד הנד

הפיליס החליטו להמר על הרליבר, שמשום מה קרס בעונה שעברה, עם ERA של 7.27 במדי הבלו ג'ייז. חוזה לעונה אחת תמורת שישה מיליון דולר בהחלט נחשב הימור סביר.

  • ג'אוריס פאמילייה

הרליבר הוותיק (32) יחזק בעונה הקרובה את הבולפן של הפיליס, וצפוי לפגוש לא מעט פעמים את האקסית מהקווינס.

  • זאק גרינקי

שב הביתה. הפיצ'ר בן ה-38 סוגר מעגל, וחתם במדי קנזס סיטי רויאלס, שם הוא החל את הקריירה אי שם ב-2004. גרינקי, שניצח 11 משחקים בעונה שעברה במדי יוסטון, עם ERA של 4.16, חתם בקבוצה לעונה אחת.

במדים המוכרים. גרינקי בקנזס סיטי (צילום: septimaentrada.com)
  • יוסיי קיקוצ'י

הסטארטר היפני בן ה-30 מגיע לחלק האחורי של הרוטיישן בטורונטו, אחרי שלוש עונות סבירות בסיאטל (15:24 עם ERA של 4.97). קיקוצ'י ירוויח בשלוש העונות הבאות 36 מיליון דולר.

  • מרכוס סטרומן

אחת ההחתמות המוקדמות של הקאבס, עוד לפני השביתה, היתה של הסטארטר בן ה-30, שעוזב את המטס אחרי עונה וחצי. ERA קריירה של 3.63, כשבעונה שעברה עצר אותו על 3.02, בהחלט נראה טוב.

  • מרכוס סימיין

השורט-סטופ / סקנד בייסמן, שהיה חלק מהמכונה הנפלאה של טורונטו בעונה שעברה, מצטרף לסיגר באינפילד המתחדש של טקסס, וירוויח בשבע העונות הבאות 175 מיליון דולר. לא מעט.

יורד דרומה. סימיין (צילום: fivethirtyeight.com)
  • נלסון קרוז

הסלאגר הבלתי נגמר מנצל גם הוא את פתיחת עמדת ה-DH  לכל הליגה, ויככב במדי הנשיונלס בעונה הבאה, תמורת 15 מיליון דולר, לא מעט כסף. מצד שני, אם קרוז בן ה-41 יעיף שוב 32 הומרס, כמו שעשה בגיל 40, זה הימור בהחלט משתלם.

  • סיירה סוזוקי

כאן רב הנסתר על הגלוי. הקאבס החליטו להמר על הכוכב היפני, שחתם במדי הקבוצה משיקגו לחמש עונות, תמורת 85 מיליון דולר.

  • קווין גאוזמן

לאחר שתי עונות מוצלחות במדי הג'איינטס (9:17 עם 3.00), גאוזמן בן ה-31 יחליף את רובי ריי בטורונטו, שם הוא ירוויח בחמש העונות הבאות 110 מיליון דולר.

ימשיך להעיף הום ראנס. קרוז (צילום: espn.ph)
  • קייל שווארבר

הסלאגר, שעבר במהלך העונה לרד סוקס, מצא לעצמו בית חדש, כשחתם במדי הפיליז, לשם הוא ינסה להביא את 32 ההום ראנס שהעיף בעונה שעברה. הוא יחלק את זמנו בין הבסיס הראשון, האאוטפילד וה-DH.

  • קרלוס רודון

הלפטי המצוין, שכיכב במדי הווייט סוקס מאז החל את הקריירה ב-2015, עובר מערבה, ויחליף את קווין גאוזמן ברוטיישן של הג'איינטס. רודון בן ה-29, שרשם בעונת 2021 מאזן של 5:13 עם 2.37, ירוויח בשתי העונות הבאות 44 מיליון דולר, לא מעט כסף.

  • רובי ריי

זוכה הסיי יאנגי הטרי עוזב את טורונטו אחרי עונה וחצי בלבד, וחותם במדי המארינרס. ריי בן ה-30 ירוויח בחמש העונות הבאות 115 מיליון דולר, ויהיה האייס של סיאטל.

יוני לב ארי

die hard yankee fan, חי ונושם סביב הפאסט בול

לפוסט הזה יש 8 תגובות

  1. תודה יוני, עושה סדר בחדר.
    מבחינת המטס שרזר במקום סינדרגרארד, אם מישהו היה אומר לי את זה בעונה הקודמת הייתי חושב שהוא על סמים קשים, אבל בהחלט לקבל מניה בטוחה כמו שרזר מאחורי (!) דה גרום זה כמו להגיד שאין תפוחי אדמה עם הסטייק, בוא ניתן לך פואה גרא. עכשיו ששניהם ישארו בריאים ותגידו שלום. אם כבר שלום, גם בראד הנד שיותר אכזב מקיים, וגם ג׳אוריס ״פעם הייתי קלוזר״ פאמיליה יעשו את הפדיחות שלהם בפיליס. ואם כבר פיליס, שווארבר שעשה למטס את המוות ולעצמו את החוזה באותו חודש הזוי שבו הוא איים לשבור שיאי ליגה בהומראנס אבל בסוף מתח את ההאמסטרינג ונרגע. נראה איזה שווארבר נקבל השנה.
    את דעתי על מה שקרה אם פרימן אמרתי בפרק הבא של הפודקאסט, אבל אומר רק שאם אני אוהד של הברייבס זה עילה לעבור קבוצה.
    חבל על מה שקרה עם בראיינט, כנראה שאחרי שהקאבס עשו עליו את הסיבוב הרגיל של להעלות אחרי חודש כדי לסחוט עוד שנה ואז בעטו בטרייד כדי לא לאבד אותו בלי כלום הוא החליט שאם שם המשחק זה כסף ולעזאזל השאר אז גם הוא יכול. חבל על שחקן כזה נהדר שיתבזבז בגבהים של דנבר.
    קרלוס רודון יכול להיות ההפתעה של העונה, הוא עבר תקופה לא קלה עם ערימה של פציעות בוויט סוקס שאפילו וויתרו על שירותיו הטובים ב2020 אבל החתימו אותו שוב ב2021. אם הוא באמת כשיר ולא יפצע, ועם התמיכה של הג׳איינטס שיודעים לעבוד עם פיצ׳רים, הוא יכול להפוך לכוכב ענק.
    לדעתי היאנקיז הרוויחו ולא הפסידו מההחתמה של ריזו, שחקן בחסד שגם ממלא להם בדיוק את המשבצת שהם צריכים.

  2. איזו קבוצה הדודג'רס בנו, מפחיד.
    אגב, זאת רק הפעם החמישית בלבד שבקבוצה אחת משחקים ארבעה MVP יחד. הפעם הרביעית היתה… הדודג'רס של שנה שעברה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט