פריוויו לפלייאוף ליגת הנשים / צוות הופס כדורסל אירופי

מנהלת ליגת הנשים

הערב יצאו לדרך סדרות חצי הגמר של ליגת העל הישראלית בכדורסל נשים וזו הזדמנות להפנות מבט אל הענף הלא מסוקר מספיק. נתחיל עם הטבלה של העונה הסדירה המסתיימת בימים אלו ונעבור לקבוצות שהעפילו לחצי הגמר ולמאצ'-אפים ביניהן. בצוות הפעם – עמיחי קטן ושחר צ'קוטאי.

טבלת הליגה:

*הקבוצות שעלו לפלייאוף מודגשות, קבוצות הבית התחתון באדום והיורדת בסגול.*

אחרי 2 סיבובים, כלומר 18 מחזורים, הליגה חולקה לבית עליון של 6 קבוצות וסיבוב אחד ולבית תחתון של 4 קבוצות ו-2 סיבובים. הבית התחתון יסתיים בימים אלו, אבל הובטח כבר שאליצור תל-אביב היא היורדת.

קבוצהניצחונותהפסדים
הפועל ראשון-לציון176
מכבי חיפה176
מכבי אשדוד167
אליצור רמלה149
א.ס. רמת השרון1211
הפועל פתח תקוה914
מכבי רמת גן1112
בנות הרצליה815
אליצור חולון815
אליצור תל-אביב320

סדרות חצי הגמר:

הפועל ראשל"צ (1) – אליצור רמלה (4):

ראשל"צ:

סגל: ג'ני סימס, קריסטי בלוק, עדן ציפל, מאי רווח, הילה קארד, דוריאן דהן סוייץ', עמית טרנר, דקייה כהן, רומי ווינר, נגה אטינגר, יעל טננבוים, תהל קוור, רוני גופר, רומי אלבז, נועה וושדי.

ג'ני סימס, הבחירה ה-13 בדראפט 2017, משחקת בארץ כבר כמה עונות והעונה היא נבחרה ל-MVP של העונה עם 29.1 נקודות, 9.3 ריבאונדים ו-6.7 אסיסטים למשחק, והיא בעיקר זו שמובילה את מוליכת הטבלה. הזרה השנייה היא קריסטי בלוק שמסתפקת ביבול צנוע יותר של 14.1 נקודות ו-7.4 ריבאונדים. הישראלית המובילה היא עדן ציפל בת ה-19, שנחשבת מועמדת אפשרית לדראפט ה-WNBA הקרוב, וקולעת 12 נקודות למשחק, ועוד נציין את דקייה כהן שנעדרה ברוב שלבי העונה, אבל כששיחקה קלעה 14.1 נקודות עם 9.9 ריבאונדים.

מאמן/ת: זיו ארז – עונה שלישית בקבוצה ובליגה. היה בעבר עוזר מאמן של דן שמיר ואימן בקבוצת הנוער של ראשל"צ.

היסטוריה: הקבוצה הוקמה ב-2004 וכעבור 3 שנים עלתה לליגה הלאומית. אחרי 3 עונות נוספות הקבוצה עלתה לליגת העל, שם היא הצליחה לשמור על מקום במרכז הטבלה – תחתית בלי להסתבך במאבקי הירידה, ועונת השיא הייתה עונת 2020 בה הן סיימו במקום הרביעי, אבל הפלייאוף בוטל בגלל הקורונה.

העונה: ראשל"צ פתחו את העונה עם 5 ניצחונות רצופים והתברגו בפסגה, עליה הן הצליחו לשמור לאורך רוב העונה במרוץ צמוד עם חיפה. הפסד לחיפה במחזור השני של הבית העליון הוריד אותן למקום השני, אבל ניצחון של רמלה על חיפה וניצחונות על אשדוד ורמלה ב-2 המחזורים האחרונים החזירו את ראשל"צ לפסגה.

רמלה:

סגל: אמה קאנון, קריסטל דנג'רפילד, פאולינה הרסלר, אליסה בארון, גילי אייזנר, קורטני דאגלס, מרים חנון, נופר שלום, מאי נשר, אופיר אליהו.

אמה קאנון היא הקלעית המובילה של רמלה עם 22.3 נקודות ו-12.8 ריבאונדים כשאחרי כמה שינויים במהלך העונה הגיעו הרכזת קריסטל דנג'רפילד עם 15.6 הנקודות ו-5.6 האסיסטים שלה ופאולינה הרסלר עם 14.1 נקודות למשחק. הישראלית המובילה היא אליסה בארון עם 13 נקודות למשחק וגילי אייזנר בת ה-19, ששיחקה בראשל"צ עד העונה שעברה, השלימה את החמישייה במשך רוב העונה.

מאמן/ת: שירה העליון – אימנה את הפועל ראשל"צ בשנים הראשונות של הקבוצה בליגה הבכירה, משם עברה למכבי רמת חן ובקיץ 2020 החליפה את אלי רבי בתפקיד באליצור רמלה. הובילה את רמת חן לגביע ב-2017 ול-2 הפסדים בגמר הליגה נגד מכבי אשדוד, והייתה עוזרת המאמן של אלי רבי בנבחרת הנשים לפני ששרון דרוקר החליף אותו ורועי לזר מרמת גן קיבל את משרת העוזר.

היסטוריה: רמלה הייתה זו שקטעה את רצף 19 האליפויות של אליצור חולון ב-1996 והיא זכתה באליפות גם שנתיים אחר כך. הדאבל של 2004 הביא להן את מעמד הקבוצה המובילה בארץ, והן שמרו עליו עם אליפות ב-2005, דאבלים ב-2007, 2008 ו-2011, אליפות ב-2013 וגביע ב-2014. ב-2015 הקבוצה הלכה להליך פירוק, אבל הוקמה מחדש די מהר וזכתה שוב בדאבל ב-2019 ומאז שוב חברה קבועה בצמרת. את התואר הכי גדול של רמלה עוד לא הזכרנו, וזה גביע היורוקאפ של 2011, שהשלים טרבל היסטורי באותה עונה.

העונה: רמלה קיבלו כרטיס אוטומטי לשלב הבתים של היורוקאפ, ובו הן סיימו במאזן 3-3, מה שנתן להן כרטיס לשלב 32 האחרונות, שם הן הודחו אחרי צמד הפסדים לבריין הבלגית. בליגה, רמלה פתחו רע והפסידו 5 מתוך 8 המשחקים הראשונים, אבל אז מצאו שחקניות חיזוק ויצאו לריצה של 7 ניצחונות רצופים שהחזירו אותן לצמרת. עוד 3 ניצחונות רצופים הבטיחו להן את המקום בבית העליון, ועם ההפסד לראשל"צ במחזור האחרון הובטח שהן גם תיפגשנה בפלייאוף.

מאזן עבר בפלייאוף: 0-0. ההופעה הראשונה של ראשל"צ בפלייאוף, כאמור.

מאזן בין הקבוצות העונה: 2- 1 לראשל"צ. כל קבוצה ניצחה את משחק הבית בעונה הרגילה, וראשל"צ ניצחו את המשחק הנוסף במחזור האחרון של הבית העליון.

מפתחות: ג'ני סימס – ה-MVP של הליגה קלעה 30.3 נקודות למשחק נגד רמלה העונה, וזה עוד אחרי שבשבוע שעבר היא סיימה עם 24 נקודות ב-1/11 לשלוש. רמלה תחפש את הדרך להאט את סימס, ואילו ראשל"צ ינסו לנצל את היכולות שלה ככל האפשר.

שמירה על הכדור – בשבוע שעבר ראשל"צ ניצחו 19- 9 במאבק האיבודים של היריבות ו-11- 4 בחטיפות, וזה אפשר להן לנצח ביום קליעה רע.

הישראליות – עדן ציפל מראשל"צ ואליסה בארון מרמלה צריכות לספק נקודות כשיש להן הזדמנות, וההגנות שיתמקדו בזרות כנראה יעניקו להן הזדמנויות.

הימור:

שחר: חולה על רמלה אבל ראשל"צ חזקה מאוד. 3- 2 לרמלה. לב של אלופות.

עמיחי: רמלה מנוסה יותר, אבל הרבה ממי שהיה חלק מהדאבל של 2019 כבר לא שם וקשה מאוד לעצור את סימס וחברותיה. 3- 2 לראשל"צ.

מכבי חיפה (2) – מכבי אשדוד (3):

חיפה:

סגל: ברניס מוסבי, קריסטל וון, צ'לסי הופקינס, שהד עבוד, אופיר קסטן, תמר זינגר, נור כיוף, שי אלון, יעל טויטו, דניאלה גיל.

ברניס מוסבי בת ה-38, האקסית של חולון, היא הקלעית המובילה של הקבוצה עם 21 נקודות ו-9 ריבאונדים למשחק, כשהזרות האחרות הן קריסטל וון, בת ה-32 שבעבר שיחקה באשדוד, וקולעת 19.1 נקודות עם 8.5 ריבאונדים, וצ'לסי הופקינס בת ה-35, שכיכבה בליגה בעבר במדי רמת חן, אשדוד וחולון, וכיום קולעת 16.1 נקודות עם 7.4 ריבאונדים ו-6.9 אסיסטים. הישראלית המובילה היא שהד עבוד, שלפני כמה שנים הייתה השחקנית הראשונה בליגה מהמגזר הערבי, והעונה היא קולעת 9.2 נקודות למשחק.

מאמן/ת: עומרי צירלין – עונה שמינית שלו בקבוצה.

היסטוריה: הקבוצה שיחקה בליגה הבכירה בשנות ה-70, אבל משנות ה-80 היא בילתה בליגות נמוכות יותר עד לעלייה ב-2019. בשנתיים הקודמות הקבוצה התקדמה לטופ 6 והעונה עשתה את קפיצת המדרגה לראשונה.

העונה: הקבוצה הפסידה בסיבוב הראשון רק לראשל"צ, אבל הפסד לראשל"צ גם במפגש השני והפסדים לאשדוד ורמלה הורידו אותן למקום השני. ניצחון על ראשל"צ בבית העליון העלה אותן למקום הראשון, וניצחון באשדוד אבל הפסד לרמלה מחזור אחד לפני הסיום הוריד אותן למקום השני, עליו הן הצליחו לשמור במאבק צמוד עם אשדוד.

אשדוד:

סגל: ויקטוריה ויויאנס, קלסי בון, אליסון הייטאוור, אלכס כהן, מאי דיין, טל סהר, טיאה פרסלי, ג'וי אוסיגוואי, מדיסון שיי, תמר קופלביץ'.

הקלעית המובילה היא ויקטוריה ויויאנס עם 20.9 נקודות ו-8.6 ריבאונדים כשהסנטרית היא קלסי בון, אחת הזרות היחידות שלא זורקת שלשות, שקולעת 18.9 נקודות עם 8.8 ריבאונדים והזרה הנוספת היא אליסון הייטאוור, שזכתה בעבר בדאבל עם רמלה ועצרה את רצף האליפויות של אשדוד, עם 12.4 נקודות ו-5.8 אסיסטים. הישראלית הבכירה היא אלכס כהן, שמשחקת ב-2 עמדות הפנים, עם 12.1 נקודות למשחק.

מאמן/ת: עדן ענבר – אימן את הפועל חיפה, מכבי רמת חן ומכבי אשדוד לפני שהגיע לרמלה בקיץ 2010. ב-5 עונות ברמלה, זכה ענבר ב-2 אליפויות, 2 גביעים וגביע יורוקאפ אחד, ואז חזר לאשדוד, שם הוא זכה בעוד 3 אליפויות ו-2 גביעים ב-3 וקצת שנים, לפני שפוטר בעונת 2019. אחרי שנה בתפקיד חזר ענבר לאשדוד, אימן בשלבי ההכרעה של העונה שעברה, התפטר שבועיים לפני תחילת העונה וחזר שוב בדצמבר האחרון.

היסטוריה: הקבוצה הוקמה בשנות ה-70 וב-2002 עלתה לראשונה לליגה הבכירה. כבר בעונה הראשונה שלה בליגה, הצליחה אשדוד להעפיל לחצי הגמר, ובהמשך היו במרכז הטבלה עד לעונת 2010 שהסתיימה בהפסד לרמת השרון בגמר, והכניסה את אשדוד רשמית לצמרת. ב-2011 אשדוד הגיעו שוב לגמר, והפסידו הפעם לרמלה, כמו גם ב-2013, אבל ב-2012 הן זכו באליפות ראשונה, אליה נוספו 5 אליפויות רצופות ב-2014-8. ב-2019 ו-2021 אשדוד הפסידו בגמר של הליגה, ואילו בגביע הם זכו ב-2012, 2013, 2016 ו-2018, כשרק ב-2013 לא נרשם דאבל.

העונה: אשדוד פתחו את העונה עם 4 ניצחונות ב-8 המחזורים הראשונים, אבל 5 ניצחונות רצופים החזירו אותן לצמרת. הרצף הזה המשיך ל-12 ניצחונות ב-13 משחקים, אבל הפסדים לראשל"צ וחיפה לא אפשרו להן לעבור את המקום השלישי.

מאזן עבר בפלייאוף: 0-0. ההופעה הראשונה של חיפה בפלייאוף, כאמור.

מאזן בין הקבוצות העונה: 2- 1 לחיפה. כל אחת מהקבוצות ניצחה את משחק הבית בעונה הרגילה, כשחיפה עשו זאת בהארכה, ובבית העליון חיפה השיגו את הניצחון שהביא להן את המקום השני בסופו של דבר.

מפתחות: צ'לסי הופקינס – עונה תשיעית שלה כבר בארץ. בעבר היא לקחה על עצמה יותר במהלך העונה, אבל ייתכן שהפעם היא מגיעה מוכנה יותר לפלייאוף, בעיקר עם הניסיון שלה במעמדים האלה בארץ.

ריבאונד – קריסטל וון לוקחת 4.8 ריבאונדים בהתקפה בממוצע למשחק, ויחד עם 2.8 של מוסבי מדובר בכוח משמעותי, שהיה לו חלק מרכזי גם בניצחון של חיפה במפגש הקודם בין הקבוצות.

הישראליות – במפגש הקודם בין הקבוצות, הישראליות של אשדוד קלעו 4 נקודות בלבד, ואילו חיפה קיבלו 11 נקודות מאופיר קסטן, ככה שבמשחק שבו רק 4 שחקניות קלעו הן הגיעו ל-74 נקודות.

הימור:

שחר: חיפה טובה וצריכה לנצח. 3- 1 לחיפה.

עמיחי: מאז 2010, אשדוד העפילו לכל גמר וסיימו במקום השני בעונה שנעצרה בגלל הקורונה, בה לא היה פלייאוף. אני אהמר על המשך הרצף הזה ו-3- 2 דרמטי לאשדוד.

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.

לפוסט הזה יש 8 תגובות

  1. בנימה אישית:
    התחלתי השנה לראות ולעקוב אחרי ליגת הנשים והרמה שם די טובה. נכון, זה לא אן,בי,איי וזה לא ליגת העל הישראלית אבל כיף גדול לראות את הליגה הזאת.
    כמעט בכל קבוצה יש שחקניות ישראליות טובות, וכיף לראות אותן מצליחות.

    בראשון לציון- ציפל ורווח עושות צרות לכל קבוצה, הנעת הכדור של הקבוצה היא מרשימה מאוד, וביחד עם השחקניות הזרות הקבוצה נראה מעולה.

    ברמלה- בארון, אייזנר וגם חנון משחקות נהדר בעיקר הגנתית, בשילוב עם הזרות הן יכולות לנצח כל קבוצה. השילוב של שחקניות הגנה יחד עם מאמנת שחיה את המשחק מקבלים קבוצה מפחידה.

  2. ג'ני סימס מראשון כמה רמות מעל כל הליגה אחת הגדולות בכל הזמנים
    יהיה פליאוף מעניין בין 2 הראשונות אך הלא מנוסות לבין 3-4 הנחותות טבלאית אך המנוסות והוותיקות
    הפליאוף הזה יכריע מה עדיף ביתיות ועדיפות מקצועית או ניסיון

  3. תודה על הסיקור והבמה שכדורסל הנשים המקומי לא מקבל מספיק. ג'ני סימס ממה שראיתי העונה היא רמה בפני עצמה ולדעתי תקח את ראשון לגמר, בסדרה השנייה הנסיון של אשדוד יהיה מכריע…

כתיבת תגובה

סגירת תפריט