אירועי דיומא – 27.02.2022 – כדורגל, שחמט, אופניים וסנוקר

חסר מאפיין alt לתמונה הזו; שם הקובץ הוא 99933325-9401-47D1-8B92-8C6CDB9F9D62.jpeg

כדורגל

ליגת העל – מחזור 24 / ניר מועלם (נכתב לפני תחילת המחזור) :

19:00 קריית שמונה – הפועל ירושלים : ק"ש במקום ה-9 ובמרחק טוב של 10 נקודות מהקו האדום, ואילו הפועל ירושלים אומנם נמצאת במקום ה-12 ומעל הקו האדום, אך מה שמפריד בינה לבין נוף הגליל הוא רק הפרש שערים. ק"ש כבר סופרת שני משחקים רצופים ללא הפסד, ובמחזור האחרון סיימה בתיקו 0-0 מול ב"ש בחוץ, כאשר הפועל ירושלים הצליחה לעצור שלושה הפסדים רצופים במחזור האחרון עם ניצחון 2-0 על אשדוד. הימור – אני חושב שבירושלים מצאו שוער יציב יותר מאדליי ואני חושב שהם ישיגו כאן יותר מנקודה אחת, ואני אפילו אגדיל לומר שלדעתי הם ינצחו.

20:15 ביתר ירושלים – בני סכנין : ביתר במקום ה-11, והיא כרגע עם 2 נקודות מעל הקו האדום(ועם הפרש שערים עדיף על פני שלושת הקבוצות שמתחתיה), והיא מארחת את סכנין שנמצאת במקום ה-5 שמוליך לפליאוף העליון, אך היא עדיין לא הבטיחה את עצמה שם, כאשר נתניה רק במרחק של 2 נקודות ממנה, כאשר בקופה יש עוד 9 נקודות. ביתר ירושלים מגיעה אחרי הפסד 1-0 לחדרה, ואילו סכנין נמצאת ברצף נהדר של 10 נקודות מתוך 12 אפשריות בארבעת המשחקים האחרונים, והיא ניצחה במחזור האחרון 2-0 את נוף הגליל. הימור – סכנין מנצחת בטדי וכמעט מבטיחה לעצמה את המקום בפליאוף העליון.

אנגליה, גמר גביע הליגה/ צפריר אוזדובה

צ'לסי- ליברפול (22:00)

איזה כיף של גמר יהיה באיצטדיון וומבלי הערב בגמר גביע הליגה התואר השלישי בחשיבותו באנגליה, גמר של הרבה יוקרה בין הבלוז לרדס ועל הדרך גם דרבי גרמני בין טוכל לקלופ. אז בליגה זה השניה נגד השלישית וליברפול השניה אכן מחזיקה ברצף מרשים של שישה נצחונות רצופים לעומת השישה של אלופת העולם הטרייה צ'לסי. בשנים האחרונות המשחקים בין הקבוצות מאוד צמודים והעונה שני מפגשי הליגה הסתיימו בתיקו בעוד שבעונה שעברה כל קבוצה ניצחה במגרש של יריבתה.

פירימינו יעדר בליברפול

לה ליגה/ צפריר אוזדובה

ברצלונה-אתלטיק בילבאו (22:00)

משחק קלאסי יערך בקאמפ נואו העקב כאשר בארסה המתחדשת תפגוש הבכירה של הקבוצות הבאסקיות והקבוצה שבחודש האחרון הדיחה גם אותה וגם את ריאל מגביע המלך. בארסה הרביעית (עם אותו מספר נק' כמו אתלטיקו) תגיע אחרי ההצגה שנתנה באיצטדיון דייגו מארדונה בנאפולי בחמישי כשניצחה 4-2 בהפגנץ כדורגל שוטף שכולל לחץ גבוה הרבה תנועה ומהירות בחלק הקדמי.

מנגד בילבאו השמינית עם 37 נק' (מרחק 5 מבארסה) מגיעה במצב רוח מרומם אחרי 4-0 על יריבתה הנצחית ריאל סוסיאדד ולפני המפגש בחצי גמר הגביע נגד ולנסיה בחמישי.

בארסה של העונה עדיין לא ניצחה את בילבאו כשהפסידה וסיימה בתיקו מצד שני היא נפגשה איתה בגמר הגביע בעונה שעברה ואז ניצחה 4-0 (צמד של מסי).

בבארסה בניגוד לפצועים הקבועים ג'ורדי אלבה יעדר בגלל צהובים.

ליגה איטלקית/ צפריר אוזדובה

ספציה- רומא (19:05)

רומא השמינית תתארח אצל ספציה מהמקום ה 16. שתי הקבוצות במומנטון שלילי כאשר הרומאים ברצף של ארבעה משחקים ללא ניצחון בכל המסגרות. בעוד ספציה עומדת על שלושה שאחד מהם היה תיקו נגד האחרונה סלרניטנה. רשימת החיסורים ברומא ארוכה ותכלול בין היתר את זאניולו ואל שעארווי בגלל פציעות ואת מחטריאן ושומרדוב בגלל קורונה.

בעונה שעברה ניצחון לרומא 2-0 ותיקו 2 בספציה. (וזו גם התוצאה של שני המשחקים האחרונים של רומא.)

שחמט – קרלסן זוכה מול נפו באיירתינגס מאסטרס/שחר אלוני

אתמול הסתיימה התחרות מקוונת גדולה (בקצב ראפיד) – איירתינגס מאסטרס

קרלסן ניצח ביום השני של הגמר אתמול, מול נפו בתוצאה 2.5 – 0.5
שלשום החל שלב הגמר, נפו וקרלסן סיימו בתיקו 2-2

לפני כן בחצאי הגמר:
נפו 
– אסיפנקו – 2.5 – 0.5
קרלסן – ארטמייב – 2.5 – 0.5

ברבע הגמר הושגו התוצאות הבאות:
נפו 
– וינסנט קיימר (בן 17) 2.5 – 1.5
קרלסן – לה : 2.5 – 1.5
ארטמייב – דינג: 2.5 – 1.5
אסיפנקו – האנסן : 3 – 1

לפני כן היה שלב מוקדמות בו נופו בין היתר: ארוניאן, גירי, עבדו-סאטורוב, ממדיארוב, דודא, פרגנא

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

מירוץ קורן-בריסל-קורן

סוף השבוע הפותח נפתח אתמול עם מירוץ אומלופ, בו זכה הכוכב הגדול, וואוט ואן ארט, בניצחון משכנע לאחר בריחת סולו. החלק השני של הסופ"ש מגיע היום, עם מירוץ קורן-בריסל-קורן. כמו אתמול, גם כאן יש לנו מירוץ עם לא מעט טיפוסים קצרצרים, אך עם הרבה פחות פאבה, וחשוב מכך – החלק האחרון של המסלול שטוח לחלוטין. זה הופך את המירוץ למתאים בהחלט הפעם גם למאיצים, ולא רק לקלאסיקנים. את ואן ארט לא נראה כאן היום (את שלו הוא עשה כבר אתמול), אך את רוב מי שראינו כאן אתמול – כן. כך שלצד הקלאסיקנים כקולברלי, מוהוריץ', וולנס, נסן, פידקוק, ואן אוורמאט, טרנטין, לאמפר, סאגאן, סנשל ורבים אחרים, נראה כאן מאיצים כיאקובסן, יואן, גביריה, מרלייה וקוקאר. את קבוצת IPT ייצגו מומחה הקלאסיקות, ספ ואן מארק, והמאיץ ג'אקומו ניצולו. שידור ביורוספורט 2 ב-15:30.


סנוקר / דוד "פאקו" סעדה

טורניר המאסטרס האירופאי – הגמר

21:00 ,15:00: פאן ז'נגיירוני אוסליבן (שידור בנגן יורוספורט ואח"כ ביורוספורט 1)
אתמול התקיימו שני משחקי חצי הגמר של הטורניר. בסשן המוקדם קיבלנו קרב צמוד למדי בין גרהאם דוט לפאן ז'נגיי, שנגמר לבסוף בנצחונו של הסיני הצעיר. סשן הערב בין רוני אוסליבן לליאנג וונבו היה כבר הרבה פחות צמוד, כשרוקט רוני השתלט די מהר על העניינים, וניצח בצורה נינוחה למדי.
גמר הטורניר במילטון קיינס היום (בפורמט הטוב מ-19 פריימים) יפגיש את רוני אוסליבן עם פאן ז'נגיי, למה שאמור להיות קרב בין שני שחקנים שלא יכולים להיות שונים יותר בכל הקשור למסלול הקריירה. את רוקט רוני ממש אין צורך להציג: מי שהוא אולי ה-GOAT של הענף ממשיך עדיין להפגין את הרמה הגבוהה ביותר לאחר 30 שנות קריירה. היריב בן ה-21, לעומת זאת, עושה את צעדיו הראשונים בענף. עם זאת, נראה שאולי יש לנו כאן עוד כוכב בהתהוות, שירד מפס הייצור הבלתי נגמר של הסינים הצעירים המצליחים להשיג דריסת רגל בענף. הסיני הצעיר הספציפי הזה הסיר מדרכו בטורניר זה שחקני צמרת כקיירן ווילסון, יאן בינגטאו ודייויד גילברט. נותר לראות אם יצליח לעשות זאת היום מול היריב האולי הקשה מכולם.

לפוסט הזה יש 39 תגובות

  1. תודה רבה לכולם. נדאל זכה בטורניר אקאפולקו, כשניצח בגמר, בשתי מערכות, את קמרון נורי מבריטניה. אנדריי רובליוב הניף אתמול את הגביע בדובאי, לאחר שגבר על יירי וסלי, הצ'כי המפתיע שהעפיל לטורניר מהמוקדמות, במשחק על התואר.

    1. אם כבר הזכרת טניס, אז בדירוג של מחר יעלה דניל מדבדב לפסגה, ויהיה בסך הכל השחקן החמישי ב-18 השנים האחרונות שמדורג ראשון בעולם והראשון שאינו מ-4 הגדולים מאז תחילת 2004.

  2. ניר צפריר שחר ודוד תודה רבה
    לגבי ליגת העל נעדכן כי התעדכנו דברים מאז
    הפועל ירושלים -ק"ש
    ניצחונה של מכבי פ"ת בחדרה טרף את הקלפים
    מבחינת ירושלים היא רק נקודה מעל פ"ת האחרונה ככה שהיא מחויבת ל 3 נק'
    ק"ש מצידה כרגע אך ניצחון ישים אותה 3 נק' מתחת לסכנין השישית שתשחק יותר מאוחר היום ו 4 מחדרה
    בשורה התחתונה תיקו לא טוב לשום קבוצה כשרק ניצחון ישביע את רצונה של אחת המתמודדות

    בית"ר -סכנין דומה בית"ר רק 2 מעל הקו האדום כאשר מכבי פ"ת רחוקה 3 משם סכנין כבר בשישייה וניצחון אכן ישים אותה כמעט בוודאות בבית העליון רק שבניגוד לניר אני חושב שבית"ר שמעלה ב 10,000 צופים עם יוסי אבוקסיס על הקווים והפצועים שחזרו עדיפה מסכנין ותנצח את סכנין שתלך מצידה למשחק הכרעה מול חדרה בשבוע הבא

    לגבי משחקי אירופה
    גמר גביע הליגה יהיה כמובן בצל העברת אבראמוביץ את צ'לסי לנאמנות
    צ'לסי בתקופתו זכתה בכל תואר תחרותי שזה אליפות אנגליה גביע אנגליה גביע הליגה האנגלי מגן הצדקה (הסופר קאפ המקומי )
    ליגת האלופות הליגה האירופאית הסופר קאפ האירופאי ובתחילת החודש הוא השלים את התואר האחרון שהיה חסר לו גביע עולם לקבוצות
    עדיין לא ברורה המשמעות של אבראמוביץ והאם הוא לא יחזור בסופו של יום

    עוד בליגה האנגלית קרב שולי צמרת בין ווסטהאם -לוולבס במאבק על אירופה ואולי אולי חזרה למאבק האלופות מצדה של ווסטהאם

    באיטליה המשחק המרכזי הוא של לאציו מול נאפולי ב 21.45
    נאפולי שלישית נקודה פחות מאינטר ו 3 ממילאן אך משחק חסר ביחס למילאן אם תנצח תשתווה למילאן בפסגה
    קודם לכן ונציה תצא לורונה כשהיא בתחתית
    קליארי תצא לטורינו שהיא מתחת לקו האדום

    בצרפת במוקד ליון -ליל
    בבלגיה משחק מעניין ב 14.0 קלאב ברוז -אנטוורפן
    בהולנד
    13.15 אלקמאר -פיינורד במפגש בין 2 קבוצות שהפעילו לשמינית גמר האזורית
    ב 15.30 אינדהובן תנסה להלחיץ את איאקס שתתארח אצל ספרטה רוטרדם
    ב 17.45 איאקס תצא לגו אהד איגלס לאחר 2-2 בבנפיקה בשמינית גמר האלופות
    בסקוטלנד
    14.00 היברניאן תארח את המוליכה סלטיק שהודחה השבוע מאירופה בידי בודה הנורווגית בליגה האזורית
    17.00 גלזגאו תארח את מאתרוול כשהיא מינוס 3 מסלטיק ערב המחזור גלזגאו הרשימה והדיחה את דורטמונד באירופאית והעפילה לשמינית הגמר

    בגרמניה
    16.30 לייפציג שהדיחה את סוסיאדד בחוץ באירופאית תצא לבוכום שהביסה את מינכן לא מזמן לייפציג חייבת ניצחון לחזרה לטופ 4
    18.30 דורטמונד תצא לאוגסבורג מהתחתית דורטמונד הודחה מאירופה ומהגביע וניצחון יחזיר את הפער ממינכן ל 6 הפרש

    יש גן משחק השלמה ביורוליג ממחזור 19 ב 22.00 הכוכב האדום -פנרבחצ'ה

  3. קצת על המלחמה וההשלכות המידיות בספורט העולמי ואפילו הקשר לנו

    1 גמר ליגת האלופות רגל שהיה אמור להיות בזניט הוזז רשמית לפריז
    2 רוסיה לא תוכל לארח את פליאוף המונדיאל שם הייתה אמורה לארח בחצי הגמר את פולין ואם הייתה מנצחת הייתה אמורה לארח את המנצחת שבדיה /צ'כיה
    2. א יתרה מכך פולין הודיעה כי היא תחרים את משחקה מול רוסיה וכן שבדיה הצהירה שאם תצטרך להתמודד מול רוסיה היא תחרים את המשחק כאשר צ'כיה אמרה באופן דיפלומטי שהיא לא רואה היתכנות לכך
    מעניין איך תגיב לכך פיפ,א והאם רוסיה תודח אוטומטית ?

    3 היורוליג הודיע שקבוצות רוסיות לא יוכלו לארח בביתם ייתכן והסנקציות יוחמרו אם כך יהיה 3 קבוצות רוסיה שכרגע בטופ 8 יפתחו לגמרי את המאבק על הפליאוף ואולי אולי אפילו מכבי תעלה

    4 מנור סולומון ברח מאוקראינה ושחטאר שמוליכה את הליגה שהייתה אמורה להתחדש בדיוק אתמול לאחר פגרת החורף שחטאר מוליכת הטבלה אבל לא ברור מה יקרה בהמשך סולומון די רומז לכך שבכוונתו לעזוב בסוף העונה וכרגע מסתמן שכבר לא יחזור לשחטאר

    5 פרמיטיי של ננו מהכדורסל יצאה מהמדינה ערב המלחמה מעניין מה זה יעשה בהמשך

    זהו כרגע יהיה מעניין לעקוב גם על הזווית הספורטיבית
    בכל הקשור למפעלים האירופאיים בכדורגל נציין שכל הקבוצות האוקראיניות כבר הודחו
    כאשר ברוסיה נותרה רק ספרטק מוסקבה שתפגוש בלברקוזן בשמינית גמר האירופאית ולא תוכל לארח בארצה
    על נבחרת רוסיה כבר דיברנו
    גם נבחרת אוקראינה נותרה בפליאוף אלא שמראש תוכננה לשחק בחוץ בחצי הגמר בסקוטלנד ב 24 בחודש הבא ואם תנצח תשחק אצל המנצחת ווילס -אוסטריה ב 29 למרץ

  4. בבלגיה, מהלך של טיש בנוט, ששוב ערבב את העניינים גם היום, יוצר קבוצה סופר חזקה בחזית. IPT, שפספסו את המהלך, מובילים את הרדיפה בדבוקה, בינתיים בלי יותר מדי הצלחה.

  5. דיאנה וייסמן שיפרה בחמש מאיות את שיאה הלאומי בשישים מטר וקבעה 7.23 שניות בתחרות בראשון לציון. האצנית המחוננת בת ה-23 ממכבי ראשל"צ מתאמנת תחת הדרכתה של אמה, אירינה.

  6. למי שיוצא לראות, הסשן הראשון בין אוסליבן לפאן רק התחיל, ופאן כבר עם ברייק 'של 135 בפריים הראשון. הילד הזה מראה יכולת אדירה, ולרוקט רוני יהיו חיים קשים.

        1. ורוני היה בסוג של טילט מתחילת הערב. הפריים האחרון שבו זכה (הראשון של הערב) אמנם לא היה ברמה גבוהה, אבל אמור להוציא אותו מזה.

            1. עכשיו פאן רחוק פריים אחד מהניצחון. קדימה רוני – הפוך נא את התוצאה.

  7. מצב מאבק הפליאוף בארץ
    אשדוד איבדה השבוע סיכוי באופן סופי והצטרפה לירושלמיות +נוף הגליל ופ"ת בפליאוף התחתון
    בצד השני מכבי חיפה ב"ש ומכבי תל אביב בבית העליון ממזמן המאבק על מקומות 4-6
    הטבלה 180 דק לסיום
    4 נתניה 36 נק (+5) תארח את ק"ש ותתארח אצל הפועל תל אביב

    5 סכנין 36 נק (-3) תארח את חדרה ותתארח בפ"ת

    6 חדרה 36 ( -3) תתארח בסכנין ותארח את מכבי תל אביב
    ————————————

    7 הפועל תל אביב 34 (+4) תתארח אצל הפועל ירושלים ותארח את נתניה

    8 הפועל חיפה 30 (-1) תתארח בב"ש ותארח את הפועל ירושלים

    9 ק"ש 30 (-3) תתארח בנתניה ותארח את אשדוד

    הסיכוי של חיפה ואשדוד קלוש עד לא קיים
    הם חייבות כתנאי מינימום 2 ניצחונות
    יתרה מכך אם המשחק בשבת סכנין /חדרה מסתיים ללא הכרעה 2 הקבוצות הללו הולכות הביתה
    כל היתר כולל הפועל תל אביב תלויות בעצמן

כתיבת תגובה

סגירת תפריט