יומן שיקגו – רואים רחוק רואים אדום/ שחר צ'קוטאי

אחרי חודשיים מאז היומן הקודם הספיקה שיקגו לאבד את הקו הקדמי שלה, ועדיין להישאר בראשות הליגה.

A big list of Bulls 2021-22 season predictions - Blog a Bull
ג'ף היינס דרך גטי אימג'ס

מאזן 21-39, מקום ראשון במזרח (בשיוויון עם מיאמי)

ורגע לפני פגרת האול-סטאר עם ההפסד של מיאמי לדאלאס, שיקגו ניצלה את זה ועלתה למקום הראשון, ואז מיאמי ניצחה את שארלוט ועלתה לשיוויון על המקום הראשון.

אקס שיקגו בולס והכוכב האחרון שהביא את הקבוצה לפלייאוף דיבר על ההצלחה של האדומים באול סטאר – "מגיע להם לנצח, יש לי כל כך הרבה אהבה לשיקגו ותמיד תהיה".

המעקב:

הביג 3: דמאר דרוזן בעונתו הטובה ביותר מבחינת קליעה ממשיך להיות המנהיג הראשי והגו-טו-גאי של השוורים. דרוזן מספק משחקי ענק, ונמצא גבוה בראש הליגה בנק' למשחק. הוא גם שבר שיא היסטורי כאשר קלע מעל 7 משחקים 35 נק' ומעלה ביותר מ-50% מהשדה. הוא חלף על ווילט צ'מברליין ועוד אחד שלבש גופיה של שיקגו, אחד העונה לשם מייקל ג'ורדן. הוא שלישי בליגה בנק' עם 28 נק'. אך יותר חשוב מזה, הוא קולע באחוזים מצוינים וקולע נהדר בקלאץ'. אפילו לוקה התייחס ליכולת הקליעה שלו מחצי מרחק:

זאק לווין החסיר לאחרונה משחקים אך גם הוא קולע בשקט 25 נק'. בחודשיים האחרונים הוא ירד בממוצעים אחרי חודש בו הוא קלע קרוב כ- 28 נק'. הוא קולע כ-3 שלשות ב-40%.

ניקולה ווצ'ביץ' התחיל את הקדנציה שלו בשיקגו לא טוב, בעונה שעברה הוא קלע סביר אך הקבוצה הפסידה והחמיצה את הפלייאין. העונה הוא התחיל לא טוב והחסיר תקופה בגלל קורונה, אך בחודשיים האחרונים הוא בעלייה משמעותית ובחודש הנוכחי הוא קולע 24 נק' וקוטף 13.2 רב' למשחק. הוא נעץ שלשה משמעותית בסיום המשחק מול טורונטו. ניקולה הפך להיות משמעותי מאוד עבור הבולס במיוחד בהיעדר לוין. כעת הוא רק צריך להמשיך להיות יציב עבור הבולס.  

השלישייה הזאת מספקת מגוון איומים רבים והיא מעמידה את היריבים בהתלבטות הקשה "בחר את הרעל שלך". השלישייה הזאת עומדת בחודש ינואר ומעט בפברואר על נט-רייטינג של 8.

שלושתם משחקים כדורסל ללא עמדות – הם יכולים לקלוע מבחוץ, מחצי מרחק ומבפנים. בכל יום נתון כל אחד יכול לקלוע מעל 30 נק', למסור מעל 10 אס' ולקטוף מעל 10 רב'.

הצוות המשלים:

  • אחרי שעבר בטרייד לאינדיאנה האלוף לשעבר טריסטן תומפסון נחתך מהפייסרס וחתם מהר בשכנה לבית המרכזי. הוא עדיין לא שיחק במדים האדומים אך הוא יכול להוסיף הרבה.  הוא יוסיף ניסיון רב בקבוצת אליפות, ויוסיף גבוה נוסף שמתמקם מצויין ושואב כדורים רציני, תחום שצריך חיזוק רציני בשיקגו.
  • הפריחה של איו דוסומו – "אין את לונזו? אין את קארוסו? קחו איו!". הרוקי המבוגר בשנתון (22, לא עלינו), התחיל טוב והפך לאחד הכלים המרכזיים של שיקגו בחודש האחרון. הוא משחק כ-39 דק' במשחק וקולע 11, אבל זה לא התחום המרכזי – הוא מוסר בחודש פברואר 7.4 אס' על 1.7 אב'.  היכולת שלו להעלות את הרמה ככל שהעונה מתקדמת, גם בהגנה וגם בהתקפה, מורידה את הלחץ מבילי דונובן בעמדת הרכז הפותח בהיעדר בול.
  • האקס פקטור – שאלת האקס פקטור תמיד מסקרנת, התוספת הזאת שאף אחד לא מצפה לה יכולה להגיע מכיוונים שונים ומגוונים. האפשרויות בשיקגו רבות ומגוונות. קובי וויט חזר מהפציעה ומתהליך הורדת החלודה ונראה נהדר בחודש הנוכחי, הוא קולע 18.3 נק' כאשר הוא קולע ב-50.8% משלוש. שם נוסף הוא אלכס קארוסו שאמנם לא קולע הרבה אך הגנתית הוא משמעותי מאוד. נקווה שיחזור בריא וחזק יותר מהפציעה ביד בגלל הצורר ממילווקי. איו וגרין שכבר כתבתי עליהם (כאן) יכולים להיות אקס פקטורים נהדרים. גרין קולע טוב בחודש פברואר ומציב איום נוסף על הטבעת (ומסכנה הטבעת). איו מוסר ומגן בחסד. לבינתיים הם משתפשפים עוד קצת כדי להתחזק לקראת הפלייאוף.

מה הלאה?

שיקגו מגיעה למאני טיים, היא עדיין לא הבטיחה את מקומה בפלייאוף והמרחק מהפלייאין הוא רק 5 משחקים.  הפלייאוף מעבר לפינה, וכעת על הבולס להצליח לא לקרוס מול הלו"ז הקשה העומד בדרכה. היא הלילה תארח את אטלנטה הנפיצה, ותסגור את החודש מול ממפיס ולאחר מכן מול מיאמי. בחודש הבא הבולס יפגשו את כל צמרת המזרח ואז גם את צמרת המערב, יהיו לה פה ושם משחקים נוחים מול דטרויט, נ"א ניו יורק וושינגטון וקליפרס. היא תקנח בחודש אפריל עם מיאמי, מילווקי, בוסטון ושארלוט. ואם ממש יהיה צורך אז אולי גם מול מינסוטה.

האם היא תצליח להיכנס לפלייאוף? מקווה שכן, האם אני אופטימי לגבי המקום הראשון במזרח? לא.

בהצלחה לקבוצה האדומה ובהצלחה לאוהדים.

לפוסט הזה יש 16 תגובות

  1. מעולה תודה.

    קובי ווייט כשוטינג גארד זו הברקה. הרגשתי מאוד אמביבלנטי לבחירה שלו מכיוון שהבולס היו צריכים שחקן כמו לונזו. אז באיחור של כמה שנים זה קרה, אז וויט לא החליף אותו שוב אלא משחק כקלע קאץ' אנד שוט או סלאשר לסל אחרי הוצאת כדור של עושי המשחק המרכזיים שזה איו דסומנו אך בסופי משחקים דמאר. ההרכב האופטימלי שלהם קדימה יהיה: לונזו, לאבין, דרוזן, ווילאמס ווצ'וביץ'. אך הספסל של איו, וויט, קרוזו, ג'בונטה גרין עם תומפסון תהיה אחד מהספסלים המלהיבים. עוד לא קניתי אותם כקונטנדרים אבל הם בהחלט בשכבה שיכולה לעשות רעש.

      1. לונזו היה גורם חשוב בפתיחה הרצחנית שלהם. הוא מזיז נהדר את הכדור והפך לקלעי קאץ' אנג שוט מעולה. הוא אכן קצת אוברייטד בהגנת אחד על אחד. אבל הוא פלוס התקפי נהדר לדעתי

        1. לדעתי במחיר שלו היו מביאים 2 בולדוגים נגרים היה עוזר להם יותר לפלייאוף. קארוסו וקובי יכולים למלא את המקום שלו והרבה יותר טוב גם לדעתי. חסר להם בשר וכוח. לונזו די מיותר, כמו גו האריס בנטס

  2. קצת רכים הגנתית ורוב הקבוצות לדעתי יעדיפו לפגוש אותם על פני ההיט והבאקס, בוסטון או פילי. נראה איך יחזיקו בפלייאוף. תודה צ'יקו

  3. לאבין עושה מאמצים גדולים להמשיך את סוף העונה ונקווה שזה לא יעלה לו. בכל מקרה נראה שאת המטרה החושבה של העונה הבולס השיגו – לאבין יחתום בקיץ בקבוצה.

  4. הספסל באמת מרגש. שחקנים שכיף לאהוב.
    איו זו חתיכת גניבה, שחקן כל כך חכם שמבין את המשחק.
    ג׳בונטה פשוט אדיר עם ההאסל והעבודה השחורה (וקליעה, שהוא פנוי)
    קובי זה מייקרווייב רציני. קאץ׳ אנד שוט מהטובים בליגה ושהוא מתחיל לקלוע ומקבל ביטחון הוא הופך לשחקן שמעיף את כל הקהל לשמיים.
    גם דריק ג׳ונס מוסיף האסל ואנרגיות עם מהלכי אנד וואן ודאנקים.
    עם תומפסון ישתלב טוב זה אחלה ספסל במיוחד הגנתית.

  5. כרגע הנטס במקום השמיני, ככה שבהנחה וזה נשאר המקום הראשון זה הדבר האחרון שכל קבוצה במזרח תרצה. אגב, המצב במזרח כזה מטורף שאם הפלייאוף מתחיל היום, 2 הקבוצות החזקות נמצאות בכלל ב 5-8, כשגם טורונטו ובוסטון הן לא פרייאריות

  6. מצוין, חשבתי שהם יהיו ברביעייה, אבל הם התעלו כל כל הציפיות.
    דרוזן זה אותו שחקן של סוף הקדנציה בסאן אנטוניו. גם אצלנו הוא היה קטלני וקלאץ', ואצלנו הוא השתפר וניקה את משחקו.
    ההבדל – הצוות מסביבו.
    בספרס לא ידעו לבנות צוות מסייע מספיק חזק סביב, ופופ בדקות המכריעות פשוט היה שם את הכדור בידיים שלו ושיעשה הכל לבד.
    שזה מאוד קשה כי כל הפוקוס עליך, ועדיין היה מצוין בזה, למרות שזה לא תמיד הספיק.
    בשיקגו הוא מוקף שחקנים טובים ויש עוד 2 כוכבים שיכולים להוריד עומס, לא ראיתי אותם מספיק אבל כנראה קשה יותר לשמור אותם מאת הספרס בגלל האופציות האחרות ויותר קל לדרוזן להביא את מלוא יכולתו בקלאץ'.
    עם לונזו וקרוסו הם קבוצה שלמה, שיכולה לצאת מהמזרח ביום בהיר.
    בלעדיהם סיבוב שני – גמר מזרח זה התקרה.

  7. מעולה צ'יקו
    לא יודע כמה תומפסון השלושת רבעי גמור יועיל להם יותר מטוני "העציץ" בראדלי, אולי לפחות יוסיף ניסיון ומנהיגות וטרנית. יכול להיות חשוב לסגל צעיר ללא אף שחקן עם ניסיון פלייאוף משמעותי חוץ מדרוזן. מעניין אם זאק יתגלה בפלייאוף הראשון שלו כגיימר כמו בוקר בשנה שעברה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט