ערב הכדורסל של ישראל – סיקור מהיר על כל קבוצה/ שחר צ'קוטאי

Image

ערב עמוס בכדורסל ישראלי לפנינו, אז עשיתי סיקור קצר של העונה של כל קבוצה. יש לנו כדורסל יפה וברמה טובה, צאו לאולמות ותחוו את המשחק שאנחנו כל כך אוהבים מקרוב.

הרשימה מסודרת על פי המיקום בטבלה.

בני הרצליה (5-10):

החבורה של אורן אהרוני נותנים עונה מצויינת, זה הביא להם גביע ביום חמישי האחרון וכעת הם שבים לליגה כשהם במקום הראשון. היא ניצחה את כל הראשונות בטבלה מלבד חולון (שהפסידה לה בגביע) והיא כעת בדרך לפגוש הערב את הפועל חיפה הממוקמת שישית.
השחקנים המובילים את הקבוצה הם כריס באב (16.6 נק') וצ'ינאנו אונואקו (14.9 נק', 10.4 רב' ו-1.8 חס').

הפועל ירושלים (5-10):

אחרי תקופה מאתגרת בה הפסידה הקבוצה את מקומה בליגת האלופות ובגביע היא נכשלה גם בליגה כאשר אילת ניצחה אותם. האדומים ניצחו את באר שבע בשבוע שעבר והיא תרצה להמשיך הערב את המומנטום מול הפועל גליל עליון.
השחקנים המובילים של הירושלמים הם רטין אובאסוהן (18 נק', 4.3 רב', 4.6 אס') סולימאן בריימו (13.6 נק' ו-7 רב') וג'יילן אדמס (13 נק').

הפועל חולון (6-9):

אחרי תקופה קשה בה נפרדה הקבוצה הסגולה מהמאמן האיטלקי, מאוריציו בוסקאליה, הגיע גיא גודס ושינה את הדרך. בהתחלה הסגולים עברו את בשיקטש בדרך ל-16 הגדולות של ליגת האלופות, המשיך בניצחון על הפועל חיפה שהעניק עלייה לחצי גמר הגביע (והדחה) וסדרת ניצחונות בליגה הביאו את הקבוצה למקום השלישי לפני מכבי תל אביב. אמש היא ניצחה את גלבוע ועלתה למקום השלישי. הסגולים נפרדו בדרך מסטיבן גריי, מארק אוגדן ועידן אלבר (שעבר לב"ש) וצירפו את אדם סמית' ואת טיירוס מגי ששב מספרד ישר לבית זרע.
השחקנים המובילים של חולון הם כריס ג'ונסון (14.7 נק', 5.7 רב', 1.5 חטיפות) וג'ו רגלנד (10.7 נק', 7.2 אס' ו-3 רב').

מכבי תל אביב (6-9)

הקבוצה הצהובה מתל אביב נמצאת בסיטואציה בעיתית, היא לא מצליחה להתרומם באירופה וזה משפיע עליה גם בזירה המקומית. היא הפסידה בדרבי בנקודה ולאחר מכן הפסידה שוב בדרבי בגביע. האוהדים והקבוצה רצו זעזוע וכך מאמן הקבוצה יאניס ספרופולוס פוטר. היום היא תרד לאילת לפגוש את התכולים.
השחקנים המובילים הם ג'יילן ריינולדס/אנטה זיזיץ ששניהם קולעים כ-13.5 קוטפים 6.7 וחוסמים 1.1. לצידם קינן אוונאס הוא המנוע. הוא קולע 11.7 ומוסר 4.6 מדי משחק.

הפועל גליל עליון (7-8):

העולה החדשה מראה שהיא לא פרייארית ומתמקמת בראשית הליגה. היא נמצאת כעת במקום החמישי בשיווין עם הפועל חיפה שניצחה אותה בשבוע שעבר. הלילה היא תצא לירושלים כדי להילחם ולעלות מקום בטבלה.
השחקנים המובילים הם: אייק אירבו (14.8 נק') שאבון לואיס (13.1 נק') ונמרוד לוי (12.7 נק' ו-8 רב').

הפועל חיפה (7-8):

חיפה התחילה לא טוב את העונה אך משם היא עלתה כל הדרך עד לתקופה האחרונה בה היא התקשתה מול גליל עליון ואז גם הפסידה לקבוצה החלשה בליגה, ראשון לציון. הערב היא תנסה לחזור למסלול הניצחונות כשהיא פוגשת את מוליכת הטבלה, בני הרצליה.
השחקנים המובילים של הקבוצה הם קאדים אלן (14.8 נק', 4.3 אס') וסוקטי ג'יימס (11.7 נק' 6.5 רב').

הפועל תל אביב (7-8):

האדומים התחילו עם ניצחון בודד בחמשת המשחקים הראשונים ואז היא ניצחה 5 רצופים עד להפסד במשחק האחרון לבאר שבע. הערב היא תצא לראשון לציון למשחק שהיא אמורה לקחת בקלות.
שחקניה המובילים של האדומים הם צמד החמד ג'יימס יאנג וג'ייקובן בראון. שניהם קולעים 16.5 נק', הראשון מוסיף 6 רב' והשני מוסר 4.4 אס' מדי משחק.

נס ציונה (8-7)

הכתומים לא יציבים העונה, אחרי ניצחון גדול על מכבי תל אביב היא הפסידה בצורה מבישה לבני הרצליה. אחרי ניצחון על בני הרצליה היא מפסידה את המשחקים הבאים והיא מונה כעת שני הפסדים. הערב היא תפגוש את באר שבע.
שחקניה המובילים: פרנק בארטלי (17.7 נק' 5 רב') ודיאנטה גארט (15.6 נק', 5.3 אס').


הפועל אילת (9-7)

הקבוצה שבעונה שעברה הגיעה לצצמרת לא מצליחה להיות יציבה. היא התחילה לא טוב אך היא כעת סופרת 3 ניצחונות בארבעת המשחקים האחרונים. הערב היא תנסה להמשיך את המומנטון כאשר היא תפגוש את מכבי תל אביב.
בריון אלן קולע מדי ערב 17.7 נק' לצד 4.5 אס', עוזר לו מאוד ג'סטין פאטון שקולע 13.4 נק', קוטף 6.2 נק' וחוספ פעמיים במשחק.

הפועל ב"ש (9-6)

ב"ש התחילה לא טוב את העונה וגם נפרדה בדרך ממאמן הקבוצה בשנים האחרונות רמי הדר, אך זה לא הועיל והיא עדיין תקועה בתחתית הליגה. היא מגיעה אחרי הפסד כואב לירושלים, דווקא אחרי שני ניצחונות. הערב היא תפגוש את נס ציונה לקרב תחתית.
שחקניה המובילים: דרק פארדון (15.3 נק', 9.1 רב'), קודי דמפס ( 14.6 נק') וג'וניור איטו (14.3 נק', 5.4 רב')

גלבוע גליל (11-6)

הקבוצה שהגיעה לגמר בעונה שעברה נמצאת כעת בקרקעית. גיא קפלן לא מצליח לחבר ניצחונות והקבוצה מפסידה ומנצחת בלי עקביות. אתמול היא הפסידה לחולון אחרי משחק צמוד.
שחקניה המובילים: סשה קיליה-ג'ונס קולע 18.4 וקוטף 8.1. רוני הארל עוזר לו עם 12.7 נק' לערב.

מכבי ראשון לציון (12-4)

אחרי פתיחת עונה נוראית ואחרי פיטורי המאמן, הקבוצה מעיר היין ממשיכה להיראות רע. הם נפרדו מלא מעט שחקנים שפתחו את העונה אצלם וכעת גם יו"ר הקבוצה החליט להתפטר. מה יהיה בהמשך, שאלה טובה.
הולואי עוד נותן סטט' יפה עם 17 נק' למשחק לצד 5 אס'.

משחק האולסטאר הישראלי יוצא לדרך:

בשושן פורים יתקיים משחק האול-סטאר הישראלי, יהיה שם גם את תחרות ההטבעות והשלשות של הליגה. מוזמנים להצביע בקישור כאן:

https://basket.co.il/ALLSTAR

לפוסט הזה יש 8 תגובות

  1. ואני אבל על כך שאין אף קבוצה שהשחקן הבולט שלה הוא ישראלי!
    מתוך 27 שחקנים שהוגדרו שבולטים, יש רק אחד ישראלי: נמרוד לוי, וגם הוא הוגדר שלישי בקבוצתו.

    1. הוגדר שלישי אבל זה רק כי מי שדירג, עשה את זה כנראה לפי סטטיסטיקה של מספר נקודות ולא ראה את הקבוצה משחקת (ואני מתנצל מראש אם אני טועה אבל מה שאני כותב מוחזק כקונצנזוס בעיני מי שרואה את המשחקים)
      .
      גם אירייבו וגם שאבון לואיס, אולי קולעים יותר מאחרים אבל רחוקים מלהיות השחקנים החשובים של הקבוצה. למעשה אירייבו הוא שחקן בינוני מינוס שאולי קולע הרבה אבל מחרב את משחק הקבוצה, לא מרכז אלא מפזר, מתסכל את השחקנים האחרים, מחזיק המון בכדור וגם מאבד המון. ההגדרה שלו במילון היא "שחקן שכונתי". ג'אבון לואיס טוב יותר ממנו אבל גם הוא לא שחקן חשוב במיוחד. פשוט הסמול בול של גליל נותן לשני הגארדים הרבה יותר הזדמנויות לקלוע מאשר לשאר השחקנים.
      השחקן הטוב והחשוב בקבוצה הוא ככל הנראה דווקא ברייס וושינגטון שלמרות שהוא רק 2.03 מצליח לתת משחק פנים סולידי יחד עם גבי צ'אצ'אשווילי שאגב, גם הוא לדעתי חשוב יותר מאירייבו. נמרוד לוי הוא פחות או יותר השחקן השני בחשיבותו בקבוצה ואם היה מצליח להיגמל ממנהגו להיעלם לרבעים שלמים, היה יכול לבלוט אפילו יותר.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט