מכה אפורה – הפועלים האפורים הטובים בליגה / הגולש אסף

רוצים לכתוב להופס? שלחו לנו מייל! Hoopsil2020 בג'ימייל.

*

שני שליש עונה כמעט מאחורינו. עוד מעט מגיעה אלינו פגרת האולסטאר וזהו בדיוק השלב בעונה בו מתחילים לצוץ כפטריות אחר הגשם הקולות, הרינונים והוויכוחים על פרסי מצטייני העונה השונים: ה-MVP, שחקן ההגנה של העונה, רוקי העונה וכו'.

כדי קצת לגוון את הדיון החלטתי לייסד קטגוריה חדשה של פרס אישי והיא השחקן האפור של העונה, פרס שייתן את הכבוד לאותם שחקני משנה, מעט מוגבלים לעתים ביכולות מסוימות אך כאלה שכל קבוצה מנצחת חייבת אותם. אלו שלא יהססו לקפוץ על עוד ריבאונד או כדור אבוד, אלו שעבורם חסימה או חטיפה שווה לא פחות משתי נק', אלא מי שהיו הדבק של הקבוצה.

לכן מהיום שננו את התואר החדש ברחבי הליגה- MUWP (most unskilled worker player).

כמו לכל תואר אישי גם כאן צריך שיהיו מדדים סטטיסטיים כלשהם ולכן ע"פ דעתי היחידה והקובעת הוחלט על המדדים הבאים כדי להיכלל במרוץ לתואר היוקרתי: מספר חד-ספרתי של נק', שחקן רוטציה משמעותי (20+ דק' לערב ומינימום של 35 משחקים העונה), לפחות 1 למשחק בממוצע מבחינת חטיפות או חסימות. לצערי רף כמות המשחקים הוריד לפחות שניים מיקירי האתר והאשך בפרט מהרשימה בשלב זה של העונה והסליחה עם צמד הגארדים הלבנבנים הכי חביב בליגה, אלכס קארוסו וטי ג'יי מקונל.

אז אחרי ההקדמה והחפירה קבלו את הטופ 10 שלי, המועמדים ל-MUWP עד כה.

10.מייסון פלאמלי (שרלוט הורנטס)

הסנטר הפותח של ההורנטס עושה הכל כמעט בקטגוריות הנדרשות וזוכה למקום של כבוד  במירוץ לתואר הנחשק עם 7 נק', 7.5 ריב', 1 חס', 1 חט' ואפילו 3 אס'. הוא לא מלהיב כמו לאמלו, קולע כמו היווארד או מפחיד כמו סקארי טרי אבל הוא האיש שלא יהסס לשים גוף, להילחם על עוד ריבאונד או לפרגן במסירה טובה לשתי נק' לחבר.

9.איביצה זובאץ (לוס אנג'לס קליפרס)

הקליפרס, בין ים הכוכבים (כשהם בריאים), חייבים איזה איש נטול אגו במרכז הצבע. 9.5 נק', 8 ריב' וחסימה אחת הן מנות חלקו של הבוסני נטול החיוך ונטול הדרישות לכדור בהתקפה. כאשר כבר מגיע הכדור באזור הטבעת הוא יודע לנווט אותו היטב פנימה, בנוסף לחסימות טובות כשצריך.

8.רויס אוניל (יוטה ג'אז)

הפורוורד הפותח של הג'אז הוא חוליה חשובה ומרכזית בקבוצה שכבר עונה שניה רצה חזקה בצמרת המערב והליגה. רויס מתמחה בהגנה האישית עם 1.5 חט' למשחק בנוסף ל-7.5 נק', 5 ריב' ו-2.5 אס'. רויס עושה מעט מכל דבר והכל מתחבר ללא מעט בכלל, כולל אפילו יד קטלנית מעבר לקשת עם 1.5 שלשות למשחק ב-41%.

7.ג'ארד ונדרבליט (מינסוטה טימברוולבס)

הפורוורד הפותח של הזאבים בחלקים לא קטנים של העונה, משלים בכלל לא רע ובמיוחד בצד ההגנתי את קא"ט ובצד ההתקפי חי בשמחה מהשאריות שלו. 7 נק', 9 ריב', חסימה ו-1.5 חט' הם מנת חלקו של הבחור שנמצא בסוג של עונת פריצה ועושה עבודה נהדרת בהגנה.

6.קייל אנדרסון (ממפיס גריזליס)

אם לוינס קרטר קראו ההיילט האנושי אז אנדרסון הוא הסלואו מושן האנושי. על אף שגם בצפייה בו בזמן אמת נראה לך כאילו המשחק משודר בהילוך איטי, קייל הוא בורג מרכזי מספסל הדובים ותופס את תפקיד המבוגר האחראי בין מוראנט המלהיב וביין וטריפל J הצעירים והמבטיחים. אנדרסון עושה זאת עם שורה סטטיסטית לתפארת השחקן האפור. 8 נק', 5.5 ריב', 2.5 אס', וחטיפה בודדה למשחק.

5.רוברט קובינגטון (פורטלנד טרייל בלייזרס)

נכון שפורטלנד בעונה לא משהו בכלל אבל קובינגטון דווקא עושה עבודה לא רעה בכלל. 8 נק',5.5 ריב', 1.5 חט' ו-1.5 חס', ידו בכל קטגוריה סטטיסטית כמעט והוא מתקבע כפועל השחור של החבורה בשחור -אדום מאורגון, בדומה למה שעשה בכל תחנה בקריריה.

4.רוברט וויליאמס (בוסטון סלטיקס)

הסנטר הצעיר של הסלטיקס מראה שאין לו חשש או היסוס לקחת חלק בעבודה השחורה הקבוצתית על הפרקט. הוא שולט בריבאונד, חוסם היטב באזור הצבע וקיבע את מקומו בחמישייה בעונתו הרביעית בליגה. השורה הסטטיסטית כוללת 9.8 נק', 9.5 ריב', 2 חס' וחטיפה בודדת.

3.פי ג'יי טאקר (מיאמי היט)

האיש והאגדה, הטרקטור האנושי ויקיר העיר חולון. שחקן שמגובה של 1.96 מ' מוצא עצמו מנהל מאבקים ומלחמות עם ענקים. טאקר הוא הדבק בכל קבוצה אליה מגיע, לא בוחל באמצעים ותמיד נראה שמקבל את מקומו ותפקידו בקבוצה בהבנה. כמו בפיניקס,יוסטון ומילווקי בעבר כך גם בהיט הפך לחוליה חשובה ויעילה. 8.5 נק', 5.5 ריב', חטיפה ואפילו 2 אס' למשחק הם חלקו של מי שלעד יחזיק בכינוי "מלך הפחים" וקולע באחוז נהדר לשלוש העונה.

2.ג'יי קראודר (פיניקס סאנס)

מיצב את מעמדו כפורוורד הפותח בקבוצת השמש העולה בשנתיים האחרונות. לא ספק נקודות, אך יודע להנות מהמבטים הפנויים שהצמד פול את בוקר מספקים, משלים קו קדמי לוחמני ויעיל הגנתית עם אייטון ולא מהסס לרדוף אחרי כוכבים של הקבוצה השניה שלא אחת מופקד עליהם כמשימה אישית הגנתית. 9 נק', 5 ריב', 1.5 חט' ו-1.5 אסיסטים מדרגים אותו במרחק נגיעה מהתואר הנכסף.

1.דריימונד גרין (גולדן סטייט ווריורס)

כן אולסטאר / לא אולסטאר, תלוי אם אתה שייך למחנה שב"ר או טנ"ש (הייתי חייב, קבלו בהבנה).  מה שבטוח: אי אפשר לחלוק על כך שמדובר בחוליה מרכזית בקבוצה שזכתה ב-3 אליפויות. הדבק המחבר והמנהיג של הלוחמים, האיש שזוכר כל אחד מ-34 השמות שנבחרו לפניו בליל הדראפט ולא יהסס לעשות דבר למען הצלחת הקבוצה, מלוכלך יותר או פחות. לוחם שלא מוותר לעולם ואם טרם הבנתם – חד משמעית אול-סטאר, לדעת הכותב.

8 נק', 7.5 ריב',7.5 אס', 1.5 חט' וחסימה אחת הן ששמות את האיש נכון לעכשיו כמועמד הבכיר להיות הזוכה הראשון בתואר היוקרתי-MUWP!

לפוסט הזה יש 35 תגובות

  1. תודה אסף, כתבה נהדרת. קולחת, עם בדיחות ומתומצת נהדר.
    .
    אפשר לשים לב לכך שמרבית השחקנים הללו הם פוורורדים, מעניין למה.
    השחקנים האפורים עושים לי את המשחק. חולה עליהם.

  2. תודה.
    טאקר לוקח בהליכה כי הוא בול עונה על ההגדרה.
    גרין הוא לא רק אולסטאר וhof בקלות, הוא בחמישייה הראשונה שלי בכל מצב, כאוהד וכמאמן וכחבר לקבוצה

  3. תודה למגיבים לגבי השם חפשתי משהו שיתאר את המונח פועל שחור במובן החיובי ,תכלס גילרי ההצעה השמית שלך יותר מוצלחת. ולגבי הקריטריונים לגמרי פתוח לויכוח אבל בתור הוגה הפרס אדבוק בדעתי היחידה..😂

  4. אחלה טור.
    לגבי כינוי, מה דעתך על משהו סופר ישראלי – חיילי המסייעת?
    גרין הוא אכן השחקן שהביא את זה לרמה אחרת. גולדן סטייט עמוסה בפועלים כאלה עם JTA, לוני, פורטר, לי…

  5. כבר אכלתי את הכובע (טבול בשמן זיית וזעתר) לגבי הטיימלורד, כמובן באדיבותו הרבה של אברי. כן הטיימלורד מעולה כרים פרוטקטור וגם שם נקודות קרוב לסל וגם מהקו.
    הוא השתפר השנה ואני חושב שאברי צודק ונקבל שחקן טוב לחמישייה עם 15 נקודות ו 11 ריבאונד למשחק בעתיד.
    טעיתי!

  6. אצלי דריי ברשימה אחרת, הרבה יותר מסתם פועל אפחור.
    חלק ממה שהוא עושה לא מופיע כמובן בסטט. אינטליגנציה ספורטיבית מהגבוהות באן בי איי, אולי קצת פחות מהגאון.

  7. תודה דוקטור…מסכים על גרין.. לא באותה רמה אבל גם טאקר וקראודר עושים לא מעט דברים שלא מופיעים בסטטיסטיקה

  8. אם נוציא את גרין האולסטאר הצבעוני(אפור הוא לא. ברצינות רגע) ואת ג'יי( מי? ) קראודר שחי מהיכולת של ציפי3 נישאר בפסגה עם קבלן האליפויות טאקר, שמביא טבעת וצלחת חומוס מוזהבת לשולחן
    😍

    1. חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
      כן אתה צודק, טאקר הוא שר הטבעות וה MVP של העפרורים.
      חבל שלא עשה שיניים מזהב.

  9. תודה אבי.. האמת שההערה על שניהם נכונה.. מבטיח לעקוב ולפרסם את הזוכה בסוף העונה.. כנראה שסילבר לא יאמץ את הפרס אז לפחות הופס כן.. גילרי גם הציע שם מתוקן מוצלח יותר לפרס

    1. פרוייקט נחמד. לא שלא ציפית לתגובה הצפויה שלי אבל פלמלי לא מהווה דבק ולא נעליים הוא מהווה נטל קשה מנשוא. הוא משחק עם כדורסלן יוצר בדמות למלו בקבוצה משופעת בגארדים ופורוודים אתלטיים ויוצרים – שחקנים שהמילה אנוכיות רחוקה מהם כמו מזרח ממערב ומכל הטוב הזה הוא לא מסוגל לייצר יותר מ 8 נקודות עלובות לערב אפילו בריבאונד הוא לא הראשון בקבוצה. הוא שחקן גרוע אם למלו היה משחק עם סנטר נורמלי מספר האיבודים שלו היה יורד בחצי. הוא חסר קורדינציה לחלוטין והוא לא מסוגל להתמודד עם אף סנטר בליגה ולכן ההגנה של שארלוט שהוא אמור להיות המוקד שלה היא בעצם חור יותר גדול משל יצאנית בת 60 (סליחה על הוולגריות). פלמילי הוא אפס מוחלט הוא שחקן גרוע ביותר שמחרב את המשחק של שארלוט. הוא הסיבה לכך שהקבוצה הנפלאה הזאת לא נמצאת הרבה יותר גבוה. הוא מעולם לא שיחק סנטר פותח בליגה.
      35% מהקו זה הממוצע שלו השנה. יותר גרוע מכל השחקנים בליגה. עלאק תורם.
      נורא.
      הטרלת את הטרול – רצית תגובה – קיבלת. לילה טוב.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט