אש יוקדת, סמוראי- איו דוסונמו מטריף את שיקגו / תומר גבעתי

בהיעדרם של לאבין, בול וקארוסו הפצועים, איו דוסונמו לוקח פיקוד ונראה כאחת מגניבות הדראפט המרשימות של השנה

קוואמדין אייפו "איו" דוסונמו נולד בשיקגו כבן למהגרים מניגריה. מוצאו של איו מקבוצה אתנית ששמה יורבה שנמצאת במערב אפריקה ומשמעות שמו "איו" בשפת היורובה היא שמחה.

בניגוד למרבית מחבריו הצעירים שיוצאים לדראפט לאחר שנה אחת במכללות, איו נשאר באלינוי שלוש עונות ושיפר בהדרגה את האלמנטים השונים במשחק שלו. מקרה זה יצר מצב משעשע שהפך את דוסונמו לאחד מהרוקיז "המבוגרים" בליגה, גדול בשלוש שנים מחברו למחזור דראפט 21, ג'וש פרימו מסן אנטוניו.

היתרונות שלו לא סחפו את המנג'רים השונים, מה שהוביל לכך שנבחר במקום ה 38.

שרשת פציעות בקו האחורי אילצה את הבולס להתמודד ללא לונזו בול, זאק לאבין אלכס קארוסו, ודוסונמו הצעיר הוקפץ לחמישייה. הוא פתח בכל אחד מששת המשחקים האחרונים וקלע בדאבל ספרות בארבע מהם, כולל שיא קריירה של 24 נקודות הלילה נגד אוקלהומה. "הרגשתי שאני נמצא בשטף בהתקפה ובהגנה" יעיד על עצמו איו בסיום המשחק. כיאה לאומה חובבת סטטיסטיקות ספורט איזוטריות, בדקו וגילו אנשי המספרים שהופעתו המרשימה של הרוקי שברה שיא עתיק יומין. תשע הזריקות הראשונות המדוייקות שלו במשחק שברו שיא הקבוצה הקודם שנקבע על ידי הרוקי אורלנדו וולרידג' במהלך עונת 1981-82. איו ממשיך להשתפר להציג ממשחק למשחק רפרטואר יכולות מרשים ביחס לרוקי. לצד האנרגיות והמלחמה בהגנה שתמיד היו שם, הקליעה משלוש שהייתה עקב אכילס בעברו השתפרה מאוד בשנתיים האחרונות ועומדת על 45% בממוצע למשחק העונה(ממעט לזרוק אך יעיל כשזורק בעיקר במצבי קאץ אנד שוט, 33.9% מסך השלשות שלו, קולע אותן ב 44.3%), כולל 59.2% מהפינות. ממוצעי מהשדה מרשימים ועומדים על 54.5% FG, 62.9% TS, EFG 62.4.

הבעיה נמצאת על קו העונשין שם מדייק הרוקי ב 60.5% לא מרשימים במיוחד.

ממוצע הנקודות של איו למשחק אמנם נמוך ולא קופץ לעין אך ביחס לדקות המשחק, 22.5, ומדד ה USG הנמוך יחסית שלו, 13.5%, אין ספק שהנתונים ישתפרו בהדרגה.

מבט למדד Per 36, שמנסה לחשב את השפעתם על המשחק של שחקנים שלא משחקים הרבה דקות בחישוב ל 36 דקות מציג קפיצה בנתונים של דוסונמו.

מספריו משתפרים ל 11.6 נקודות, 4.0 כדורים חוזרים ו 2.9 אסיסטים בממוצע למשחק.

מבט בפילוח הזריקות שלו מגלה יעילות גבוהה באזור הטבעת, 70.2% ,שם הוא מייצר 46.6% מסך הנקודות שלו. ככל שהולכים מתרחקים מאזור הטבעת היעילות יורדת באופן טבעי עד לנקודה שעולה חזרה באזור קשת השלוש שם הוא מייצר 35% מסך הנקודות שלו.

24.9% מסך הנקודות של איו בממוצע למשחק מגיעות ממתפרצות ואילו 97.3% מסך השלשות שלו מגיעות כתוצאה מאסיסט.

Shot Distance                   EFG%

 ft.        0-3                       70.2

 ft.        5-9                       57.1

ft.     10-24                       50.0

ft.      15-19                     46.7

ft.     20-24                       63.1

מדד לדירוג ערך שוק עתידי של שחקנים בליגה צופה לאיו עתיד מזהיר תוך 5 שנים:

YR MARKET VALUE: $27.4M

דוסומו זכה לשבחים על ידי חבריו לקבוצה וצוות האימון על האנרגיה והמאמץ שהוא מביא על בסיס לילי. עכשיו כשהבולס פצועים וקצרים ברוטציה, הם יצטרכו אותו כדי שימשיך להביא את זה והוא יצטרך להוכיח שהוא יכול לעשות זאת

לפוסט הזה יש 8 תגובות

  1. נהדר, אחלה שחקן. אחלה כתבה.
    סתם הערה קטנה – נתונים זה דבר חשוב אבל זה תבלינים ולא המנה עצמה. לדעתי אפשר להוסיף קצת נפח על התקופה שלו במכללות, הקשר שלו לעיר, כי הוא יליד שיקגו שלמד באילנוי וכעת משחק בבולס. אפשר להוסיף ציטוטים של המאמן וחבריו לקבוצה עליו ומחמאות מרחבי הליגה.
    יכול להיות שאחרים לא יסכימו איתי, אני אישית אוהב את הרומנטיקה בכתבות מסוג כזה.
    ושוב פוסט נהדר על שחקן נהדר

כתיבת תגובה

סגירת תפריט