החשיבות של רודי גוברט / עומר בקאל

החשיבות של רודי גוברט / עומר בקאל

בעל פודקסט בשם פיק אנד גול אשר מדבר על הNBA ועל כדורגל אירופאי. מוזמנים להיכנס לקישור ולבדוק אותו: https://rss.com/podcasts/pickandgoal/

הג'אז נמצאים כרגע ברצף של ארבעה הפסדים רצופים. על הנייר מדובר בסדרת משחקים שכל קבוצה בליגה תפגוש, ברוקלין, מילווקי, ברוקלין וגולדן סטייט הפסידו ארבעה מחמישה משחקים בשלב מוקדם יותר החודש, שיקגו רושמת שתי תבוסות רצופות וגם לפיניקס היה רצף של ארבעה משחקים בהם היא לא הצליחה לחלץ יותר מניצחון אחד. יכול להיות שיוטה תנצח במשחק הבא, תקבל את הסגל המלא שלה והרצף הזה יישכח בתוך עונה דחוסה של 82 משחקים עוד לפני הפלייאוף, אבל אני מאמין שיש כמה דברים שאנחנו יכולים ללמוד על הג'אז מההפסדים האלה ושהם לא היו לגמרי מקריים.

מתוך חמשת המשחקים האחרונים של יוטה הם הפסידו בארבעה מהם, טורונטו (סגל חסר מאוד), אינדיאנה, דטרויט וקליבלנד. היא שיחקה את אחד המשחקים בלי אף אחד מההרכב הפותח (טורונטו) ואת שאר המשחקים בסגל יחסית מלא. דונובן מיטשל סיים את ארבעת המשחקים בהם שותף עם ממוצעים של 25.3 נקודות ו5 אסיסטים והקבוצה כולה קלעה בממוצע ב37.6% מהזריקות שלה מחוץ לקשת.

ההרכב הנוכחי של יוטה נבנה על טהרת האנליטיקה. ארבעת המרכיבים של דין אוליבר לניצחון מגדירים את זה בצורה מאוד ברורה: אתה צריך לקלוע ביעילות ולמנוע מהיריבה שלך לקלוע ביעילות, לשלוט בריבאונדים, לא לאבד כדורים, להגיע לקו ולמנוע מהיריבה שלך להגיע לקו. את הנוכחות של גוברט על המגרש קשה להסביר רק דרך מבחן העין, הוא בבירור גדול וחזק יותר מ90% מהאנשים שחולקים איתו את הפרקט אבל הוא גם די ממוצע בהתקפה, מעולם לא פיתח משחק פוסט יעיל במיוחד (קולע אפילו פחות מהפוסט בשנתיים האחרונות ביחס לתחילת הקריירה) מה שנטרל את היכולת שלו להעניש חילופים כשמה שנשאר זה לסיים מסביב לטבעת. אבל את הנוכחות ההגנתית שלו קשה לפספס דרך מסך הטלוויזיה (או מהכיסא) ועוד יותר קשה לפספס אותה מהנתונים.

Utah Jazz on Twitter: "🏆🏆🏆 https://t.co/7keXT38y18" / Twitter
יוסיף את הפסלון הרביעי העונה?

יוטה העונה, עם גוברט על המגרש, הייתה ההגנה השישית בטיבה בליגה עם דירוג הגנתי (מספר הנקודות שהקבוצה סופגת פר 100 פוזשנים) של 107.2, בחמשת המשחקים האחרונים בלי גוברט היא נמצאת במקום האחד לפני אחרון, מתחת לרוקטס, עם דירוג הגנתי של 120.3. אז מאיפה מגיעות כל הנקודות הנוספות?

סגנון ההגנה של יוטה הוא פשוט. לגרום להתקפה לזרוק כמה שיותר זריקות מחצי מרחק (הזריקות הכי פחות יעילות) וכמה שפחות שלשות מהפינות וכמה שפחות זריקות במקום הכי יעיל, הטבעת. בחמשת המשחקים האחרונים היריבות של הג'אז קולעות מולה באחוזי היעילות (EFG%) הגבוהים ביותר בליגה – 57.8%, במשחקים עם גוברט העונה היא הצליחה לשמור את היריבות שלה על 50.5%, בשיוויון עם הקליפרס על המקום הרביעי הנמוך ביותר בליגה. היעילות של היריבות של יוטה בלי גוברט מתבטאת בצורה ברורה מאוד במקום אחד – הטבעת. גוברט העונה מחזיק באחוז הגנת הטבעת (Opponents field goal percantage at the rim) הטוב ביותר בליגה (מינימום של ארבעה זריקות במשחק) – 47.5%. בלי רודי בצבע יוטה נותנת ליריבות שלה לקלוע ב74.4% מהניסיונות שלהם בטבעת (מקום אחרון בליגה) לעומת 64.8% במשחקים בהם הוא שותף (אמצע הליגה). מלבד ההגעה לטבעת היריבות של יוטה מגיעות הרבה יותר לקו, מקום שני בליגה כשגוברט על המגרש לעומת 12 בליגה בלעדיו ומנצחות בקרב מתחת לסלים, אחוז הריבאונדים של יוטה ירד מ53% (מקום ראשון בליגה) ל46.4% (מקום 27).

אלו נתונים שנראיים מובנים מאליהם ממבט ראשון, שחקן ההגנה של העונה מפספס כמה משחקים, מוחלף בחסן ווייטסייד והקבוצה סופגת יותר נקודות, אבל זה הרבה יותר מזה. זה לא רק שההגנה של יוטה מתחת לטבעת נפגעה. היא בנתה את הקבוצה הזאת סביב שחקן חוץ מצוין שמסוגל לחדור לטבעת, לקלוע מחוץ לקשת ומצטיין במשחק הפיק אנד רול ושמה סביבו מספיק קלעים ורודי גוברט אחד בשביל לנצח במקומות בהם אנשי האנליטיקה אמרו שצריך לנצח. בלי גוברט על המגרש יוטה מפסידה את קרב העונשין, את קרב היעילות ואת קרב הריבאונדים ובצד השני של המגרש לא מסוגלת להתניע את ההתקפה שלה באותה הצורה ביל הפיק אנד רול הראשוני בין מיטשל לביג מן (מקום ראשון עם גוברט, 18 במשחקים בלעדיו).

Rudy Gobert Is an All-Time Great Defender, and Stats Barely Do Him Justice  | Bleacher Report | Latest News, Videos and Highlights
הגנה מנצחת משחקים.

וזה מביא אותי לנקודה האחרונה שלי, החוזה. גם אני כמו רוב אוהדי הכדורסל (חוץ מג'ון הולינג'ר) הגבתי בתדהמה מוחלטת לחוזה שגוברט קיבל מיוטה. 205,000,002 מיליון דולר מובטחים לגמרי עד עונת 2025/26 בה לגוברט יש אופציית שחקן בחוזה שרק גדל מעונה לעונה. כל סעיף בחוזה הזה מראה שזה חוזה שניתן לאבן פינה של מועדון, הרי יוטה יודעת שהם לא באמת יצליחו להעביר סנטר שלא מסוגל לזרוק עם 90,482,760 בחוזה בגיל 33. אבל הם גם יודעים שכל מה שהם בנו שם לא הגיוני בלעדיו אז לא נותרה ברירה אלא ללכת על הקופה ולבטוח במה שיצרת במו ידיך ואת זה אני יכול להעריך למרות שקשה לי לראות אותם הולכים עד הסוף עם הסגל הזה, תמיד צריך להישאר קרוב.

לפוסט הזה יש 10 תגובות

  1. תודה רבה.
    החשיבות של גובר ידועה עבור הג'אז, והוא חשוב להם, בעיקר בעונה הסדירה. אם כי לטעמי הוא אוברפייד לעונת מה שהוא מביא למשחק.
    השאלה הגדולה אם בפלייאוף הוא יצליח להישאר רלוונטי, כי שנה אחר שנה היריבות של הג'אז עוברות להרכז נמוך ויוטה נשארים ללא תשובה וגובר נראה אבוד.

  2. מעניין… תודה רבה
    הבעיה עם סטטיסטיקות זה שאם שחקן נפצע הכל הולך לפח….
    אחד הוויכוחים הגדולים שלי עם חבר דוקטור לסטטיסטיקה זה שלא משנה לאיזו סטטיסטיקה הוא יגיע לגבי הסיכוי שמשאית תפגע בי מנקודת מבט אישית זה 50%. או שתפגע בי או שלא
    🤣
    מסוכן מאוד לשים את כל הביצים בסל אחד. ראו מקרה ג'ון וול לרפרנסס

    1. אתה צודק שאסור לשים את כל הביצים בסל אחד, אבל הדוגמא שנתת נוראית:
      הסיכוי שתפגע בך משאית אינו 50%, גם לא 5% וגם לא 5 למיליון (רק בריאות).
      המושג שאתה משתמש בו אינו נכון.

  3. גובר טוב לעונה הרגילה.
    בפלייאוף שעבר הוא היה בעיה. לא סתם בעיה, בעיה הגנתית.
    בסופו של דבר הוא לא יכול לשמור על סנטרים אמיתיים כמו יוקיץ או אמביד
    לא מסוגל להחליף על שחקנים נמוכים.
    כל קבוצה שתתכונן למשחק תנצל את החולשות שלו בהגנה.
    ובהתקפה כמו שרשמת הוא בינוני.
    בסופו של דבר הוא בין החוזים הגרועים בליגה לדעתי כי בפלייאוף הוא יותר נזק מתועלת

כתיבת תגובה

סגירת תפריט