אירועי דיומא 16.01.2022 – כדורגל, שחמט וסנוקר

כדורגל

ליגת העל – מחזור 18 / ניר מועלם :

19:00 חדרה – אשדוד : חדרה שבמקום ה-10 עם 6 נקודות מהעל הקו האדום, מארחת את אשדוד שבמקום ה-7 ונמצאת רק 3 נקודות מעל המארחת. חדרה מגיעה אחרי תיקו 1-1 מול נתניה בליגה, אבל עם ניצחון ענק באמצע השבוע 3-0 על סכנין במשחק שמינית גמר גביע המדינה מול סכנין, ומנגד אשדוד מגיעה אחרי 2-0 בליגה על אשדוד, שהיה ניצחונה השני ברציפות בליגה. הימור – אני אהמר על הפתעה קטנה ואלך עם חדרה.

20:00 קריית שמונה – ביתר ירושלים : קריית שמונה במקום ה-6 וחולמת על פליאוף עליון, ומנגד ביתר ירושלים במקום ה-11 עם 2 נקודות בלבד מעל הקו האדום. קריית שמונה נראית טוב מאוד בתקופה האחרונה, והיא גם ניצחה במחזור האחרון 6-2 בחוץ את נוף הגליל, ומנגד הפסידה באמצע השבוע בפנדלים בשמינית גמר גביע המדינה למכבי תל אביב אחרי 2-2 בתום 120 דקות, אבל היכולת שלה מאוד השתפרה לאחרונה, וזה נראה שדראפיץ מצליח להוציא מהקבוצה הרבה יותר ממה שהוציאו ממנה בתחילת העונה, ובצד השני יש את ביתר ירושלים שעדיין לא הצליחה לנצח על המגרש בעידן יוסי מזרחי, והיא מגיעה אחרי הפסד ביתי בליגה 2-0 לאשדוד, וגם באמצע השבוע היא הובסה מול מכבי חיפה בסמי עופר במסגרת שמינית גמר גביע המדינה עם הפסד 4-0. הימור – קריית שמונה מנצחת.

פרמייר ליג/ צפריר אוזדובה

ליברפול- ברנטפורד (16:00)

משחק מסקרן יהיה לנו באנפילד כי ליברפול תגיע ללא שני כוכביה שמשחקים באליפות אפריקה מוחמד סאלח וסאדיו מאנה ובלי שניהם היא קבוצה אחרת וזה הוכח לנו השבוע בגביע הליגה כאשר ליברפול לא הצליחה לנצח בבית ארסנל שמדקה 23 הייתה בעשרה שחקנים. אחרי ההפסד של צ׳לסי אתמול לסיטי ליברפול יכולה לקחת את המקום השני ואולי אף לתת איזה סוג של פייט כי כרגע הפער הוא 14 נקודות רק שליברפול עם שני משחקים חסרים.

מנגד העולה החדשה ברנטפורד מהמקום ה 13 תגיע למשחק אחרי תבוסה 4-1 בסאוטהמפטון, תבוסה שקטעה רצף של שני נצחונות.

בסיבוב הקודם המשחק הסתיים בתיקו 3-3

המשחק בין טוטנהאם לארסנל נדחה עקב אי היכולת של ארסנל להעמיד 13 שחקנים בגלל פציעות וקורונה.

סרייה א

רומא- קאליארי (19:00)

אחרי שני ההפסדים בשבוע שעבר למילאן ויובנטוס נגמר סיפור המירוץ למקום באלופות ומתחיל המאבק על הליגה האירופית. רומא במקום ה 6 עם 32 נק׳ 9 פחות מאטאלנטה הרביעית. השבוע הגיע רכש חדש לרומא, סרג׳יו אוליביירה הקשר של פורטו שאיבד את מקומו בהרכב העונה ויצא לחפש את מזלו במועדון חדש ומה מתאים יותר ממועדון שהמנהל המקצועי שלו והמאמן הראשי הם פורטוגלים.

רומא תגיע בסגל חסר ללא 7 שחקנים ועוד שניים בספק אבל בכל זאת צריך להספיק מול הקבוצה מסרדיניה שנמצא במקום ה 18 כלומר מתחת לקו האדום.

21:45 אטאלנטה – אינטר מילאן/ ניר מועלם : אינטר שבמקום הראשון תארח את אטאלנטה שבמקום ה-4 כאשר 8 נקודות מפרידות ביניהן. אטאלנטה נמצאת בכושר נהדר והיא מגיעה אחרי ניצחון ליגה 6-2 על אודינזה בחוץ וגם עם 2-0 באמצע השבוע במסגרת הגביע האיטלקי על ונציה, אך בצד המילאנזי נמצאים גם כן בתקופה נהדרת אחרי שניצחו במחזור האחרון את לאציו 2-1, מה שהיה ניצחונם השמיני ברציפות בליגה, ורק אזכיר שבאמצע השבוע ניצחה אינטר את יובנטוס משער בדקה ה-120 וזכתה על חשבונה של הגברת הזקנה בסופר קאפ האיטלקי. הימור – משחק שכל תוצאה בו היא אפשרית וריאלית, אבל כאוהד אינטר אני חייב להמר על ניצחון של אינטר, אבל אני מגיע למשחק באמת מודאג, כי אינטר תתקשה לנצח.

שחמט – טאטא סטיל /שחר אלוני

אתמול במשחקי הסיבוב הראשון, נצחונות לדודא (על רפורט!) וגם לוידית ו-ואן-פורסט(על שנקלנד וגרנדליוס).
שלושת המנצחים מובילים כמובן את הטבלה.

היום בשלוש:

1 GM Shankland, S. (0) 2708— — GM Grandelius (0) 2672
2 GM Rapport, R. (0) 2763— — GM Van Foreest (1) 2702
3 GM P. R (½) 2612— — GM Duda, J. (1) 2760
4 GM Carlsen, M. (½) 2865— — GM Giri, Anish (½) 2772
5 GM Mamedyarov (½) 2767— — GM Esipenko, A. (½) 2714
6 GM Karjakin, S. (½) 2743— — GM Dubov, Daniil (½) 2720
7 GM Vidit, S. G. (1) 2727— — GM Caruana, F. (½) 2792
משחקי סיבוב 2 היום, השחקן מימין בלבן

דודא יחתור לניצחון בשחור מול ההודי הצעיר.
קרלסן בלבן מול גירי, וקרואנה בלבן מול וידית.

סנוקר / דוד "פאקו" סעדה

טורניר המאסטרס – הגמר

15:00, 21:00: ניל רוברטסון-בארי הוקינס (יורוספורט 1)

משחקי חצי הגמר של אתמול הביאו לנו שני מותחנים, שאחד מהם בהחלט יוכל להפוך לאינסטנט קלאסיקה של הענף. המשחק המדובר הוא המפגש המוקדם בין מארק וויליאמס לניל רוברטסון. זה נפתח ביתרון איכותי ומספרי של וויליאמס, שנראה שועט אל הניצחון בעזרת יכולת מהימים הגדולים. רוברטסון העקשן הצליח לחזור למשחק ולכפות פריים מכריע. הפריים הנ"ל היה אחת מרכבות ההרים המטורפות ביותר שראינו, עם שינויי מומנטום רבים, קרבות מכות הגנה שכללו בין השאר נסיונות הימנעות מלהטביע בטעות שחור שהיה על פי הכיס, וחזרה של רוברטסון ממצב שבו נאלץ להשיג סנוקרים על מנת לחזור למשחק – אותם הוא השיג. זה נגמר בסוף בקאמבק מטורף של רוברטסון שהצליח להכריע את המשחק על השחור האחרון. גם במשחק השני בין ג'אד טראמפ לבארי הוקינס קיבלנו מנה יפה של דרמה. הוקינס פתח הרבה יותר טוב את המשחק ונראה בדרך לניצחון. טראמפ הפך את המגמה והגיע למרחק של פריים בודד מזכייה. כאן "הנץ" הוקינס הצליח לכפות פריים מכריע, שבו גם הצליח לבסוף לזכות עם ברייק מנצח.
משחק הגמר יפגיש היום את ניל רוברטסון עם בארי הוקינס (בפורמט הטוב מ-19 פריימים). מדובר בשני שחקנים שונים למדי, ולא רק בגלל הפרשי הגבהים (רוברטסון הוא כנראה השחקן הגבוה בצמרת הענף, הוקינס הוא בין הנמוכים). על הנייר, רוברטסון הוא הפייבוריט הגדול לזכייה כאן. מדובר באלוף עולם, שזכה בכל התארים האפשריים, כולל במאסטרס, והוא מצוייד בכל התכונות הנכונות לשחזר את ההישג. מנגד, הוקינס הוא שחקן מצויין שנמצא בצמרת שנים ארוכות, אך סובל ממחסור בתארים, בעיקר עקב נטייתו להשתנק במעמדות הגבוהים. אתמול לפחות ראינו מקרה שבו הצליח להתגבר על נטייה זו, והשאלה אם יצליח לעשות זאת גם היום, על מנת להשיג את אחד התארים היוקרתיים ביותר של הענף.

לפוסט הזה יש 35 תגובות

    1. תודה רבה פאקו הגדול, הצטרפתי מאוחר אתמול למשחק המדובר וכמה שהיה שווה את זה !
      פריים אחרון שהוא מהות האהדה לענף הנהדר הזה.
      תמיד קשה לי לחזור לעקוב באדיקות אחרי שהרוקט עף ועם האיגלס היום בערב כנראה שאשלים את הגמר רק מחר (אני בחופש).
      אני מאוד אוהב את שני השחקנים והיום אני עם הוקינס, מגיע לו טורניר גדול, איזה בחור מקסים

  1. תודה לכולם
    אתמול באיירן פירקה את קלן. הפולני עם 23 שערים העונה ב 19 מחזורים, ברור שהוא מנסה לשבור את השיא שקבע בשנה שעברה, טפו טפו שלא ייפצע.
    היונייטד ניצלו יום טוב של ברונו לסיים בתיקו 2 מול הווילה. יהיו חייבים להחליף כמעט את כל הקישור וההגנה אם רוצים להתקרב לסיטי ליברפול וצלסי. השנה הזו נראית כרגע אבודה לגמרי וצריך להשתדל לסיים רביעיים בשביל האלופות בשנה הבאה.

  2. אהההה עוד דבר, מכבי תל אביב אמנם ניצחו אתמול 3:0 אבל היתה שם ממש שערוריית שיפוט עם האדום של חוזז. השופט לא היה צריך לאשר אף אחד מהצהובים האלה ואם כן? לא!!! אף אחד מהם. בפאול הראשון בכלל חוזז חטף את הבעיטה בברך… הכי הרבה, היה יכול לשרוק עבירה. בשני? על מה צהוב שני? תיקול והפלה. כן כן זו עבירה נגד חוזז אבל למה צהוב? לשופט פתרונים והיום בוועדה בטח יחטוף על הראש ומחר יישכחו לו את זה. ככה זה עם נותני שירות, כמו ברכבת, דבר ללמפה או באוטובוסים, שוב דבר לפומפה. תתלונן בשירות לקוחות….
    עמבה ישראל.

    1. 1-3 דוק.
      וזה כשבצב של 1-1 הורחק למכבי שחקן..
      פשוט שערורייה רמת השיפוט השנה בליגה הישראלית. אני נמנע במכוון לקרוא לה ליגת העל. ליגת התחת.

  3. חדרה נגד אשדוד זה משחק שנועד להרחיק אנשים מהמסך כדי לפנות להם זמן איכות עם עצמם.
    ליברפול תפרק 0-5 את ברנטפורד עם צמד של ז'וטה.
    אטלנטה נגד אינטר יכול להיות משחק מרתק עם 4-5 שערים, לחובבי הז'אנר האיטלקי (שאיני נמנע עליהם)

  4. ניר צפריר שחר ודוד תודה רבה
    עוד כמה משחקים היום הראויים לציון
    1 גמר הסופר קופה הספרדי בין ריאל מדריד לבילבאו
    (20.30)
    ריאל מגיעה לאחר ניצחון בהארכה על ברצלונה
    בילבאו מחקה פיגור לניצחון על אתלטיקו והיא גם מחזיקת הגביע מהשנה שעברה

    2. אליפות אפריקה בתים מחזור 2
    15.00 גמביה – מאלי
    18.00 חוף השנהב – סיירה ליאון
    18.00 טוניסיה – מאוריטניה
    21.00 אלגיריה – גינאה המשוונית

    אצלנו רבע גמר גביע בודד בכדורסל אחרי שכל היתר נדחו בגלל קורונה
    21.00 הפועל חולון – הפועל חיפה
    גודס קיבל את חולון בסיטואציה מטורפת של 3 משחקי הדחה ב 2 מפעלים שונים את הראשון בבשיקטש הוא שרד
    וקיבל משחק הדחה נוסף ברביעי אם ינצח יגיע לשלב טופ 16 (בית מרובע)
    בין לבין משחק להיות או לחדול בגביע
    אתגר מעניין

כתיבת תגובה

סגירת תפריט