חידון ה-1000 של מכבי ופריוויו למשחק הבית נגד אולימפיאקוס / צוות הופס כדורסל אירופי

מכבי תל אביב תערוך הערב את משחקה ה-1,001 באירופה כשתארח את אולימפיאקוס במסגרת המחזור ה-21 של היורוליג. הצהובים, שמגיעים לאחר שבועיים בהם לא שיחקו בעקבות מקרי קורונה אצל יריבותיה ואצלה, הפסידו את משחקם ה-1,000 למונאקו בהפסד הראשון שלהם אי פעם לקבוצה והעלו את רצף ההפסדים ל-8, שהחל נגד אותה אולימפיאקוס.


(יורוליג)


מכבי תגיע בהרכב כמעט מלא למפגש הטעון. כל החולים החלימו, כל המבודדים יצאו מהבתים והפציעות, אם היו, כבר מאחוריהם. היחיד שככל הנראה לא יהיה בסגל הוא הרכש החדש, קיירי תומאס, שעדיין לא החלים בצורה מלאה מהפציעה ברגלו ויחכה לערוך את הבכורה במפעל הבכיר באירופה בשבוע הבא.

שני אקסים של הצהובים יגיעו לבקר בהיכל: הראשון הוא קווינסי אייסי, חביב חדר ההלבשה ביד אליהו, שנפצע במהלך עונת 2019/20 ושב לכושר רק לפני כמה חודשים. היוונים החתימו אותו במטרה שיתן להם עוד עומק וקשיחות בעמדות הפנים, אך הוא ממעט לקבל דקות ובעיקר מחמם את הספסל של יורגוס ברצוקאס.

האקס השני, שצפוי לקבל קבלת פנים צוננת במיוחד בהיכל, הוא טיילר דורסי. הקומבו גארד שיחק שנתיים במכבי ת"א והיה שותף מלא להצלחתה לפני שנתיים, אך המצב הביטחוני בעקבות מבצע 'שומר חומות' חרץ את גורלו בצהוב והוא שוחרר מהקבוצה. אצל ברצוקאס, האמריקאי החל לפרוח ונחשב לשחקן המסוכן ביותר בקבוצה. במפגש הקודם, דורסי המטיר 17 נקודות, כולל הגנבת מבטים לספסל הצהוב, שהטריפו לחלוטין את הקהל הישראלי שהבטיחו לו את אותו יחס שמקבל כיום ניקולה מירוטיץ'.

במשחק הקודם בין הקבוצות, לפני 8 מחזורים (לספירת שני הצדדים), אולימפיאקוס הביסה, או יותר נכון השפילה, את מכבי תל אביב 73-90 במשחק שלא כמו האולם, לא היו בו שלום ואחווה. היוונים פתחו מבערים מהשנייה הראשונה בדרך ל-8-35 ברבע הראשון, כשכל זריקה מקומית נכנסת וכל זריקה של האורחים קצרה מדי. מהמהלומה הזאת החבורה של יאניס ספרופולוס לא הצליחה להתאושש ורק התפללה שהמשחק ייגמר.

מכאן, הצהובים עדיין לא ניצחו ביורוליג, בעוד אולימפיאקוס המשיכה להיות עצמה ולנצח 5 משחקים מתוך ה-7 ששיחקה, שגרמו לה להתברג במקום השלישי בטבלה ולהתקרב משמעותית להבטחת המקום שלה בשלב ההצלבה. החבורה מפיראוס משחקת שונה בתכלית בין הבית לחוץ, כאשר היא הפסידה שני שליש ממשחקיה בחוץ ועומדת על מאזן מושלם בבית.

כמובן שהמצב לא אידיאלי מבחינת החבורה בצהוב. אם יש משחק שצריך לסיים את הרצף השלילי, זה עכשיו. גם ספירה חדשה, גם מול היריבה מולה נרמסה בתחילתו וגם מול עשרת אלפים איש שיבואו לעודד בכל הכוח את יאניס ושחקניו. זה משחק שאין לו אמצע – או ניצחון שמוציא את מכבי לדרך חדשה, או שבירת שיא שלילי שממנו אין דרך למנוע זעזוע רציני בקבוצה, כי אחריו העונה האירופית תהיה אבודה, כמעט באופן סופי.

את אותו הרצף, שנחשב לארוך ביותר אי פעם של הקבוצה באירופה, אמנם לא תמצאו בחידון ה-1,000, אבל הרבה דברים חיוביים כן, כמו מה שיא הנקודות לשחקן, מי בעל הממוצע הכי גבוה לעונה וגם מי היחיד שהשיג טריפל דאבל.


כאן מופיע קישור לחידון

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.

לפוסט הזה יש 18 תגובות

  1. תודה רבה. נו האם נאנלי יותר טוב מדורסי??
    אני כהרגלי העונה פסימי.
    נ.ב
    ממש סחטיין על החידון הזה, אבל הפלטפורמה דורשת להירשם\להתחבר, וזה טיפה לא נח 🙁

כתיבת תגובה

סגירת תפריט