חם מהתנור – הליגה נוקטת בצעדים למניעת דחיית משחקים

ה-NBA מתמודדת בשבועות האחרונים עם התפרצות מחודשת של וירוס הקורונה. כרגע מעל 70 שחקנים נמצאים בפרוטוקול קורונה כולל מספר כוכבים כמו קווין דורנט, יאניס אנדטקומבו וטריי יאנג ועוד מספר מאמנים (האחרון שבהם הוא פרנק ווגל מהלייקרס). כתוצאה מכך נדחו כבר שני משחקים של הבולס בשבוע שעבר ואתמול הליגה נאלצה לדחות עוד חמישה משחקים. הסיבה לדחייה היא שקבוצה חייבת להופיע עם 8 שחקנים בסגל למשחק וקבוצות שסובלות מהתפרצות מסיבית פשוט לא הצליחו לארגן מספיק שחקנים בזמן (כי כל הג'י-ליג התכנס בלאס וגאס לסדרת משחקים).

על מנת להתמודד עם ההתפרצות הליגה החליטה לנסות עד כמה שניתן להימנע מדחית משחקים נוספים. עד עתה התאפשר לקבוצה שחסרו לה ארבעה ויותר שחקנים בסגל להחתים שחקנים על חוזים זמניים על מנת למלא את הסגל. הבעיה שלקבוצות לא תמיד יש אינטרס להחתים שחקנים זוטרים כשכל הכוכבים שלהם יושבים בחוץ. כמו כן להחתמות אלה היו השלכות כלכליות בנוגע לתשלומי המס של חלק מהקבוצות .

כדי לכפות למעשה על הקבוצות להמשיך לשחק הליגה יחד עם ארגון השחקנים הגיעו להסכמה כי מעכשיו החתמת שחקנים מחליפים על חוזים זמנים לא תשפיע על תשלומי מס מותרות או תקרת השכר. שחקנים על חוזים דו-כיוונייים לא יוגבלו במספר המשחקים בהם הם יכולים להיות בסגל הקבוצה (עד עתה הגבול היה 50 משחקים). כמו כן קבוצה תוכל ישירות להחתים שחקן מחליף עבור כל שחקן שנכנס לפרוטוקול קורונה ולא תצטרך לחכות שיהיו ארבעה שחקנים מושבתים מסיבות אלו או אחרות. אבל מעבר לכל זה קבוצות יהיו עכשיו מחויבות להחתים שחקנים מחליפים ברגע שיהיה להם יותר משחקן אחד בפרוטוקול קורונה:

  • קבוצות עם שני שחקנים בפרוטוקול קורונה יהיו חייבות להחתים שחקן מחליף אחד.
  • קבוצות עם שלושה שחקנים בפרוטוקול קורונה יהיו חייבות להחתים שני שחקנים מחליפים .
  • קבוצות עם ארבעה שחקנים או יותר בפרוטוקול קורונה יהיו חייבות להחתים שלושה שחקנים מחליפים.

השחקנים המחליפים הם בדרך כלל כאלה המשחקים בליגת הפיתוח והם זוכים לחוזים לעשרה ימים. ההסכם יהיה כרגע בתוקף עד ה19.1.2022 אז הליגה תודיע לקבוצות איך מתקדמים מכאן. בכל מקרה מדובר בצעדים דרסטיים שבהחלט ניתן להטיל ספק בספורטיביות שלהם מכיוון שמידת הפגיעה בכל קבוצה היא שונה. אבל הליגה החליטה שזו הדרך הנכונה למנוע הפסדים כספיים גם לאור העובדה שרוב השחחקנים אינם סובלים מסימפטומים או מסימפטומים קלים בלבד ואז רובם יחזרו אחרי עשרת הימים הקבועים בפרוקטול. בנוסף שחקנים שלא קיבלו זריקת בוסטר מחויבים מהשבוע בבדיקות יומיות (על פי דיווחים מדובר בערך ב-40% מהשחקנים).

למעוניינים במעקב אחרי רשימת השחקנים הנמצאים בפרוקטוקול קורונה ניתן לבדוק ברשימה המתעדכנת יומית כאן.

לפוסט הזה יש 24 תגובות

  1. פתרון זמני, אבל עדיין הצופים רוצים לראות את הכוכבים ולא ממלאי מקום מהג'י-ליג. בקצב הזה ה-NBA יהיה דומה לתחנת הרכבת של הליגה הישראלית עם התחלופה הבלתי פוסקת של הזרים…

    1. בדיוק. היתרון הכי גדול של הNBA על אירופה (בלי להיכנס לדיון על הרמה) זה שאפשר להבין מה הולך שם מבחינת השחקנים והקבוצות, פתאום נראה כל מיני שחקנים שהגיעו לרגע והלכו.
      לפחות נצא מהשנה הזו עם הרבה סיפורים על "תגליות חדשות שלא קיבלו הזדמנות עד עכשיו…"

      1. בסה"כ יצאו לחופשת לואד מרוכזת אולי לאפשר לשיקצה לצבור קצת נצחונות ולהתרחק מהאזור המסוכן. הלייקרס תכלס צריכים להימנע ממפגש עם הסאנס ועם עם קליר פאת לגמר המערב. מי תכלס ינצח אותם? יוקיץ? חחחח יוטה? חחחחחח פורטלנד? חחחחחחח מיניסוטה? חחחחחחח
        גולדן? חחחח (אולי אם קליי חוזר קרוב למה שהיה) ממפיס? חחחחח (ינטרלו את ביין וברוקס ישר ב4 עבירות אם יעמדו ליד השיקצה).
        אחכ אומרים לי השחקנים משחקנים הרבה ומשחקים 3 פעמים בשבוע חחחח הם כל הזמן בין מנוחות מכל מיני סיבות….
        מה עם ההגבלת דק של דוראנט הוא שולח דש

            1. חחחחח… קחחחח… פחחחחח…. 🤪

            2. והנא אחד שגילה את אמריקה.
              🙂 הסמיילי הזה מוכיח שאני עדיין בתקופת האבן.

            3. בהנחה שאתה משתמש בPC ולא באפל: תלחץ על המקש של חלונות (4 הריבועים ביחד) ועל המקש של הנקודה-פסיק.
              ואז אתה יכול 🤣😏🤨 וגם 🎅🎄🍨🛴 כל היום.
              חחח זה פשוט לכתוב 3 פעמים את "ח".
              מרי קריטמס הו הו הו 🎅

            4. עכשיו אני רק צריך להבין איך מכניסים פנימה תמונות.
              [img]https://theblackwallsttimes.com/wp-content/uploads/2021/12/Untitled-design-22.jpg[/img]

        1. שמעון אתה מפרגן יותר מדי ללייקרס.
          אין ללייקרס שום סיכוי לקחת את המערב 0אלא אם יהיה טרייד מטורף שישנה את התמונה).
          כל קבוצה שתגיע לפליאוף במערב סביר להניח שתהיה פייבורטית מול הלייקרס בטח ובטח שנהיה ללא יתרון ביתיות

          1. עזוב שטויות בוא עכשיו בהנחה שכל הביג 3 שלכם בריא בפלייאוף+הזברות מי ינצח אתכם?

            1. לוקה? הוא טוב אבל לא מספיק וסביבו זבל נפל מהפרק.
            2. יוקיץ? אם מורי חוזר אולי סיכוי של 35%. בשיאם בבועה הם לא ניצחו אתכם אז עכשיו? אבל עם מורי בכושר שיא כמו בעבר ויוקיץ בכושר שיא נותן להם 35% בסידרה מולכם. הם קליר פאת מול השיקצה ודיוויס ובפלייאוף דיוויס יעלה הילוך. בלי מורי? אין אפילו מה לדבר יקרצפו איתם את הפרקט.

            3. יוטה? אל תצחיק אותי דיוויס יעשה מגובר צחוק, אין סרט שהם לוקחים 4 משחקים מהלייקרס. מי ישמור על השיקצה אינגלס או בוגדן 🙂 רויס אוניל ינוטרל עי הפרשים באפור. יכולים למשוך לסידרה קשה 6-7 משחקים אבל לא לנצח.

            4. ממפיס? כן הם יכולים קשוחים ונמרצים ועם סופרסטאר שיעשה צחוק מהזקנים של הלייקרס אבל פה נכנסים השופטים והם ינטרלו חזק את ברוקס וביין בשמירה על לברון ואנוני דיוויס יעשה צחוק מאדמס וJJJ. יכולים למשוך ל6-7 משחקים אבל הליגה לא תתן לזה לקרות עד הסוף.

            5. פורטלנד? חחחחחחחחח לילי כריות? סוויפ בייבי סוויפ בלי מאץ אפילו כולל קליר פאת משובח.

            6. סאנס- החוליה החלשה זה פול הוא ישלשל רק מלראות את לברון כמו בעונה שעברה אבל הסאנס מספיק קשוחים לגבור עליהם, אייטון יכול לעשות נזקים בצבע ולשמור ויש להם את קראודר וברידגס שיכולים להציק לשיקצה יפה מאד וספסל הרבה יותר טוב אבל זה פה זה 55-45 לסאנס.

            7. גולדן? אם קליי חוזר לכושר קרוב ללפני הפציעה בהחלט כן אבל אם לא נראה לך שהם יקחו 4 מהלייקרס? דיוויס יעשה מהם צחוק בצבע וקר אוהב לתת ללברון ללברון לחגוג לו על התחת כל הזמן ב1 על 1. דריי הנגר? יכולים למשוך אותם ל6 משחקים אבל לברון גדול על סטיב קר הוא לא יודע מה לעשות מולו חולשת המאמן תבוא לידי ביטוי שם.

            עכשיו תגיד לי מי לדעתך חוץ מהסאנס מסוגלת לגבור על הלייקרס 4 פעמים בסידרה ?

            1. אתה מסתכל על השמות ואכן לפי השמות אז כן אתה צודק אבל מה לעשות ששמות לא משחקים.הלייקרס נראים זוועה ואם למדנו משהו משנה שעברה זה שאם אתה נראה זוועה וממשחק זוועה אז אתה זוועה ואתה לא יכול פתאום בהוקוס פוקוס לשחק פתאום טוב בפליאוף.
              מי תנצח את הלייקרס כרגע כל מי שמדורגת מעליה יוטה פיניקס ממפיס גולדן סטייט ואפילו הקליפרס.
              הסייג היחידי שיכול לשנות את המשוואה זה אם דיוויס יחזור ויתחיל לשחק כמו בשנה של הבועה ולא כמו שהוא נראה מאז הבועה

            2. זה לא לפי שמות. כנראה שכחת מה דיוויס יודע לעשות. הוא יזכיר לך את זה בפלייאוף. הוא ינוח עכשיו בכיף ויבוא לנגב אם לברון יאשר לו. ולאחרים לא יהיה כוח ויכולת לקחת 4 משחקים. הלוואי שלא יגיעו לפלייאוף ואם יגיעו יעופו סיב 1 אבל אני לא רואה כרגע קבוצות חזקות ממנה משמעותית בסידרה של 4 משחקים. הקבוצות שם מאד רכות

  2. מתאים לליגה ולמנטליות שלה של ההצגה חייבת להימשך, מעניין איך הנושא יתפתח, שלא חלילה נגיע שוב לבועה

  3. יש איזו בדיקה או יותר נכון סדרה של בדיקות שיכולה כנראה להראות אם מישהו מדבק או לא – גם אם הוא חיובי לקורונה, דבר שלא ידעתי שבכלל אפשרי, והליגה מנסה לרבל אישור ששחקנים כאלה יוכלו לשחק.
    נשמע קל ומובן מאליו, אבל מדובר בגופים גדולים ונושא מורכב מלכתחילה, אז נראה כמה זמן זה יקח אם בכלל.

    1. חרטוטים. הם אומרים זה חרטא אנחנו עובדים על כולם הקורונה כלל לא משפיע על השחקנים אבל אנחנו לא יכולים לרדת מהעץ אז נמציא שטויות לאוהדים ונגרום להם לשחק עם קורונה שזה מה שצריך לעשות עם כולם.
      הפלא ופלא השיקצה לא יהיה מדבק כנראה גם לא דוראנט🤣🤣🤣🤣

כתיבת תגובה

סגירת תפריט