אירועי דיומא – 12.12.2021 – כדורגל, שחמט, סנוקר ופורמולה 1

חסר מאפיין alt לתמונה הזו; שם הקובץ הוא A-Deyoma-4.jpeg

כדורגל

ליגת העל – מחזור 13 (סיום סיבוב ראשון) / ניר מועלם :

20:15 הפועל באר שבע – נוף הגליל : הפועל באר שבע שבמקום הראשון תארח את נוף הגליל שבמקום ה-10 בטבלה. המצב הוא שמכבי חיפה דולקת אחרי ב"ש שבינתיים לא נלחצת וממשיכה לנצח תוך תצוגות כדורגל לא מלהיבות במיוחד, אבל בינתיים זה מגיע עם ניצחונות וזה מה שחשוב עבורם, ובצד השני נוף הגליל שפתחה את העונה במקום הראשון, כבר ירדה עד למקום ה-10 והיא כבר לא כל כך רחוקה מהקו האדום ממנו היא חששה לא מעט. ב"ש מגיעה אחרי 3 ניצחונות רצופים, האחרון 1-0 על הפועל חיפה, ומנגד נוף הגליל מגיעה אחרי ארבעה משחקים ללא ניצחון, והאחרון היה תבוסה 4-0 למכבי חיפה. הימור – ב"ש עם ניצחון נוסף.

סרייה א' – מחזור 17 / ניר מועלם:

21:45 אינטר – קליארי : אינטר שבמקום ה-2 רחוקה רק נקודה מהיריבה העירונית מילאן, ובמחזור האחרון היא חלפה על פני נאפולי וטיפסה מהמקום ה-3 ל-2, והיא מארחת היום את קליארי שנמצאת מתחת לקו האדום במקום ה-18. אינטר מגיעה למשחק אחרי ניצחון ליגה ענק 3-0 על רומא, שהיה ניצחונה הרביעי ברציפות בליגה, אך באמצע השבוע היא הפסידה לריאל מדריד בחוץ 2-0, מה שגרם לה לסיים שניה בבית שלה בליגת האלופות, ובצד השני יש את קליארי שמגיעה למשחק אחרי תיקו רביעי ברציפות, והפעם אחרי 1-1 מול טורינו. הימור – אינטר עם עוד 3 נקודות.

שחמט – אליפות ישראל הפתוחה בצפת; היום טקס הזכיה של קרלסן/שחר אלוני


המדורגים ראשונים על פי מד כושר בתחרות הם:
נבאתי, סמירין, מיכלבסקי, פוסטני ואורי קובו (כולם רבי אמנים).
יש גם כמה אורחים מחו"ל בתחרות (אלה שהצליחו להגיע למרות מגבלות הקורונה).

בסיום סיבוב 4 שהתקיים אתמול המובילים הם:
אלון גרינפלד הותיק עם 4 נקודות!
8 שחקנים עם 3.5 נקודות, בניהם מיכלבסקי, סמירין, פוסטני וקובו

לנבאתי המדורג ראשון יש 3, הוא הפסיד במפתיע משחק אחד לישעיהו צדקיה הצעיר.
3 נקודות יש גם למרסל אפרויימסקי, המדורגת ראשונה בישראל בנשים.

מחר:
גרינפלד – סמירין
צדקיה – מיכלבסקי


היום אחה"צ יתקיים טקס הזכיה של קרלסן באליפות העולם בפעם החמישית!
הוא רחוק זכיה אחת מהשיא של שש זכיות של קספרוב ולסקר.

סנוקר / דוד "פאקו" סעדה

אליפות סקוטלנד הפתוחה – הגמר

15:00, 21:00: ג'ון היגינסלוקה ברסל (יורוספורט)

שני משחקי חצי הגמר אתמול היו נצחונות במעמד צד אחד, כאלו שהיה ניתן לצפות מההתמודדויות הקודמות העונה בין אותם השחקנים. כך היה בסשן המוקדם בין רוני אוסליבן לג'ון היגינס. המכשף היגינס הפליא את מכותיו ברוקט רוני, תוך שהוא מאפשר לו פריים בודד לנחמה. תוצאה זהה קיבלנו במפגש בין לוקה ברסל לאנתוני מקגיל, כאשר בדיוק כמו ברבע גמר אליפות בריטניה לפני שבוע, ברסל לא ממש הותיר סיכוי לסקוטי הג'ינג'י שמולו.
משחק הגמר היום יפגיש את ג'ון היגינס עם לוקה ברסל (בפורמט הטוב מ-17). שני השחקנים מגיעים לגמר לאחר חצי עונה בה הראו כושר מצויין. להיגינס זהו הגמר הרביעי העונה, בעוד שברסל מגיע בדיוק שבוע לאחר שפקד את גמר אליפות בריטניה היוקרתית. אלא שאף אחד מהשניים לא הצליח לתרגם את ההגעות לגמר לכדי זכייה בתואר, מה שאומר שאחד מהם יצליח לעשות זאת היום. על הנייר הפייבוריט כאן הוא היגינס: מדובר באחד השחקנים המעוטרים והמנוסים בכל הזמנים, אחד ששולט בכל רזי המשחק, ובעיקר מדובר בשועל קר רוח, שקשה להוציא משיווי משקל, מה גם שמדובר באליפות הביתית שלו. ברסל שממול, הצעיר מהמכשף בשני עשורים, זכה סה"כ בשני תארים בקריירה עד כה, ורק בעונה הנוכחית הוא חזר להציג את הניצוצות המאפיינים את המשחק שלו, לאחר צמד עונות פחות טובות. עדיין, מדובר באחד מהכשרונות ההתקפיים יוצאי הדופן של העף, מהסוג שתענוג לצופים לחזות בו. זכייה בתואר היום מול אחד היריבים הקשים ביותר שיש תקפיץ את השחקן המוכשר הזה לרמה הבאה.

פורמולה 1 / דוד "פאקו" סעדה

מירוץ אבו דאבי

עונת הפורמולה 1 הנוכחית תסתיים היום בצורה הדרמטית ביותר האפשרית. אנו מגיעים למירוץ האחרון של העונה באבו דאבי, כאשר מקס ורסטאפן (רד בול) ולואיס המילטון (מרצדס) מגיעים למירוץ בשוויון נקודות. העונה התנהלה ברובה ביתרון של ורסטאפן, כשהמילטון הצליח לנגוס בפער במירוצים האחרונים, עד להשוואת הניקוד במירוץ הקודם. העונה כללה לא מעט מירוצים מעוררי מחלוקת, בפרט המירוץ האחרון בסעודיה, שבו התנגשות בין השניים הובילה לעונש על ההולנדי, אותו ניצל הבריטי לזכות במירוץ.
היום במירוץ ורסטאפן יזנק מהפול פוזישן, כשיריבו הבריטי יזנק שני. להולנדי יש גם יתרון בשובר השוויון של הניצחונות לאורך העונה, מה שאומר שאם השניים לא יזכו לנקודות, או שלא יסיימו את המירוץ, הוא יוכתר לאלוף. בכל מקרה אחר, האלוף יהיה זה שיקדים את יריבו. שידור בספורט 5 לייב ב-14:30.

לפוסט הזה יש 14 תגובות

  1. יוווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווו
    אליפות עולם של ורסטאפן
    גדולים ממני יסבירו מה קרה כאן

  2. הישגים יפים לרצים הישראלים באליפות אירופה במירוצי שדה, שנערכה היום בדבלין, בירת אירלנד.
    נבחרת הנערים (עד גיל 20) סיימה שלישית בתחרות הקבוצתית. שלושת הרצים הישראלים המהירים ביותר היו מתן עברי (מקום שביעי), אדיסו גואדיה (11) ויהודה דרבה איילה (19).
    הופעה מעולה גם לסלאמוויט באיולין במירוץ לבוגרות. הרצה בת ה-27, פינאלסטית אולימפית ב-5,000, סיימה את הריצה במקום השביעי.

    הנורבגים השלימו דאבל במירוצי הבוגרים. יאקוב אינגרבריגצן, האלוף האולימפיי ב-1,500 זכה בזהב ובת ארצו, קארולין ביירקלי גרובדל, שמתמחה במכשולים וריצות שדה, ניצחה אף היא שעה קלה אח"כ.

  3. סיום מדהים, אבל הדבר שהכי יזכרו מהמירוץ הזה ומהעונה כולה זה הטעויות והחוסר עקביות של מייקל מאסי (מנהל המירוצים של F1) ושל המפקחים של ה-FIA. לוארסטאפן הגיע לזכות השנה, חבל רק שיזכרו את במידה שווה לניצחון של מקס.

  4. זאת הייתה עונה מלאה בדרמות
    ואיזה פיניש!!
    וורשטאפן אמנם קשוח מאוד
    אבל אחרי הרבה פעמים שהמזל היה נגדו
    עכשיו הוא מקבל את המזל ובדיוק בזמן

  5. ריאל מנצחת בדרבי במשחק מאוד טוב.
    מאוד טקטי, ההגנה של ריאל מתייצבת וההתקפה משתפרת בכל משחק. ויני הופך לאחד הטובים בעולם, יוביץ' מראה ניצוצות ומקבל ביטחון. מרקו לדעתי היה דיי טוב באגף ימין, הוא משפר את התנועה שלו ללא כדור, ועוזר בהנעת הכדור. רואים שקרלו מאמן גדול.
    #hallamadrid

  6. מה הקשר בין מירוץ מכוניות לספורט?
    מה הקשר בין שבירת בלטות עם הראש לאומנות לחימה?
    מה הקשר בין פוטבול אמריקאי להכחדת החיה באפלו?

כתיבת תגובה

סגירת תפריט