אירועי דיומא – 11.12.21 – שחמט וסנוקר

כדורגל

ליגת העל – מחזור 13 ( סיום סיבוב ראשון)/ ניר מועלם :

15:00 סכנין – מכבי פתח תקווה : סכנין מוצאת את עצמה במקום ה-3 כרגע, ואילו פתח תקווה נמצאת מתחת לקו האדום, המקום ה-13, והיא כבר 2 נקודות מאחורי מכבי נתניה שמעליה. סכנין מגיעה אחרי הפסד מפתיע 2-1 לחדרה, ואילו פתח תקווה חזרה להפסיד עם 1-0 לאשדוד. הימור – סכנין בבית צריכה לנצח.

17:30 הפועל ירושלים – הפועל חיפה : ירושלים חזרה למקומה בתחתית הטבלה ואומנם היא סיימה את המחזור האחרון ב1-1 מול הפועל תל אביב, אבל היא כבר שלושה משחקים רצופים ללא ניצחון, והיא מארחת את הפועל חיפה שירדה עד למקום השישי והיא עם 3 הפסדים רצופים, ובמחזור האחרון היא הפסידה 1-0 להפועל באר שבע. הימור – הפועל חיפה טובה יותר, אבל לדעתי המשחק יסתיים בתיקו.

19:00 אשדוד – קריית שמונה : אשדוד הייתה עד לפני חודשיים מתחת לקו האדום אך חזרה של המון פצועים וכניסה של שחקנים לכושר העלתה אותם על הגל, והם כרגע במקום ה-7 ויכול מאוד להיות שאחרי המחזור הנוכחי הם יוכלו לטפס עד למקום שמוליך לפליאוף העליון, והם פוגשים היום את קריית שמונה שנמצאת במקום ה-9 עם 3 נקודות פחות מאשדוד. למשחק היום אשדוד מגיעה אחרי 3 ניצחונות רצופים של 1-0, האחרון שבהם על מכבי פתח תקווה, ואילו קריית שמונה אחרי 2 ניצחונות רצופים, האחרון שבהם 2-1 על נתניה. הימור – אשדוד לדעתי תנצח כאן ותסיים את הסיבוב בטופ 6.

19:50 מכבי נתניה – הפועל תל אביב :הפועל תל אביב פתחה את העונה נהדר אך היא נמצאת בתקופה נוראית עם חמישה משחקים רצופים ללא ניצחון, והיא מגיעה אחרי 1-1 מול הפועל ירושלים, מה שגרם לה לרדת עד למקום השמיני, ומעמדו של קלינגר קצת התערער לאחרונה, ומנגד מכבי נתניה של בני לם נמצאת במקום ה-12, עם 2 נקודות מעל הקו האדום, ואחרי הפסד 2-1 לק"ש. הימור – אני אלך על הפתעה קטנה ואהמר על נתניה.

סרייה א' – מחזור 17 / ניר מועלם :

19:00 ונציה – יובנטוס : יובנטוס שבמקום ה-5 עדיין חולמת להיאבק על האליפות או לפחות על כרטיס לליגת האלופות, אבל כרגע הפער בינה לבין אטאלנטה הרביעית עומד על 7 נקודות, והיא יוצאת למשחק חוץ נגד העולה החדשה ונציה שנמצאת במקום ה-16 עם 5 נקודות מעל הקו האדום. יובנטוס מגיעה למשחק אחרי ניצחון 2-0 על גנואה במחזור האחרון, אבל הסיפור המשמעותי לקראת המשחק הוא דווקא ונציה שבמחזור האחרון אירחה את הדרבי מול ורונה והיא ירדה למחצית עם יתרון מושלם של 3-0, אך המשחק הסתיים עם הפסד מביש 4-3, אגב באותו הפסד חזה דור פרץ מהספסל והוא לא היה חלק מהביזיון שקרה על המגרש, אז אולי נראה אותו היום משחק, אבל בכל מקרה אני לא צופה בעיה ליובנטוס שתשיג 3 נקודות יקרות.

21:45 אודינזה – מילאן : מילאן מוליכה את הטבלה בגאווה אך היא צריכה להיזהר כי אחריה דולקת היריבה העירונית אינטר, והיא רחוקה ממנה רק בנקודה אחת, ואילו אודינזה במקום ה-15 עם 6 נקודות פער מהקו האדום. אודינזה מגיעה למשחק אחרי הפסד 3-1 לאמפולי, ואילו מילאן מגיעה אחרי 2-0 על סלרנטינה בבית, וחשוב לציין שבאמצע השבוע היא הפסידה בבית 2-1 לליברפול, וסיימה אחרונה בבית שלה באלופות, משמע שהיא סיימה את סיפורה במפעלים של אירופה ותתרכז מעכשיו בליגה בלבד. הימור – אודינזה יכולה לעשות צרות למילאן ואני מאמין שהיא תצליח לגנוב נקודה יקרה והמשחק יסתיים בתיקו.

שחמט – הדו קרב לאליפות העולם 2021 קרלסן – נפומניאצ'י/שחר אלוני


אתמול במשחק 11:
נפו פתח ב – ה4, אך לא הלך על הספרדית אלא הפתיע עם איטלקית. המשחק נכנס להסתעפות די מיוחדת, כזו שמייצרת הרבה מתח במרכז הלוח. נפו בחר במספר צמתים ללכת על סיבוכים ולא איפשר לקרלסן לפשט את העמדה לסיום שוויוני.
בשלב מסוים בעמדה סבוכה נפו טעה בחישוב של סיבוכים טקטיים מסוימים ושגה. שגיאה פחות "גסה" מאשר במשחקים 8 ו 9, אבל עדיין כזו שעלתה לו ביוקר, שכן עמדתו הדרדרה במהירות. קרלסן פספס הזדמנות לגמור את המשחק די מהר, ונכנס לסיום זכוי שבו הוא מימש את יתרונו קצת יותר לאט וניצח.


הדו קרב הסתיים לאחר 11 משחקים מתוך ה 14 שתוכננו, בתוצאה 7.5 – 3.5 לקרלסן ששומר על תוארו כאלוף העולם

גלפנד מנצח בתחרות "אנגליה נגד שאר העולם":

שלשום התקיים הסיבוב השישי והאחרון. גלפנד עם ניצחון נוסף, הפעם על ג'ונס!
שאר העולם ניצחו אתמול 2-1 בזכות גלפנד ו-ויטיאוגוב
שאר העולם (ויטיאוגוב, גלפנד ולגארד) ניצחו 9.5 – 8.5 את אנגליה

סנוקר / דוד "פאקו" סעדה

אליפות סקוטלנד הפתוחה – חצי הגמר

15:00: רוני אוסליבן-ג'ון היגינס
21:00: לוקה ברסל-אנתוני מקגיל

ארבעה קרבות צמודים הביא לנו שלב רבע הגמר של אתמול. הדרבי הסקוטי בין אנתוני מקגיל לסטיבן מקגווייר נראה כהולך לקראת ניצחון חלק של מקגיל, אלא שמקגווייר הצליח להתאושש עם שלושה פריימים ברצף, וכמעט כפה פריים מכריע, אך כאן מקגיל סיים את הסיפור לטובתו. המפגש בין רוני אוסליבן ללי האנג התנהל כנדנדה בין שני השחקנים, עד שרוקט רוני הצליח לנצח בפריים המכריע. דינמיקה דומה קיבלנו במפגש בין לוקה ברסל למתיו סלט, כשגם כאן הגענו לפריים מכריע בו זכה הבלגי. המפגש בין דייויד גילברט לג'ון היגינס נראה בתחילתו כהולך בבלעדיות לגילברט, שהוליך ביתרון מבטיח של שלושה פריימים, אלא שכאן המכשף היגינס השתלט על המשחק, ובעזרת חמישה פריימים ברצף הצליח לנצח בו.
היום יתקיים שלב חצי הגמר של הטורניר הסקוטי, עם שני משחקים אותם ראינו כבר לא מעט בתקופה האחרונה. המפגש המוקדם יביא לנו את הקלאסיקו של הענף בין רוני אוסליבן לג'ון היגינס – שני השחקנים הפעילים המעוטרים ביותר בענף. כל תוצאה כאן כמובן לא תפתיע, אם כי לפי התוצאות של המפגשים האחרונים בין השניים בעונה הנוכחית, הכף אמורה ליטות לטובתו של המכשף היגינס. המשחק השני יפגיש את אנתוני מקגיל ולוקה ברסל, שני שחקנים המצויים בכושר מצויין. השניים נפגשו ממש לפני כשבוע ברבע גמר אליפות בריטניה, והבלגי היכה את הסקוטי הג'ינג'י שוק על ירך, בדרך לגמר של אותה האליפות. מקגיל ישאף הפעם לקבל תסריט שונה. שידורים ביורוספורט 2 ואח"כ 1.

לפוסט הזה יש 32 תגובות

  1. התחלתי להקשיב למסיבת העיתונאים המסכמת, מבטיח להשלים הקשבה ראשונית עד סופה , ואחריה להביא לקהילה פסוט חצי מתרגם חצי מסכם את תחושותיי

        1. סבבה, מעניין מה תמצא במסיבת עיתונאים. מחר תוכל להוסיף גם על טקס הסיום.
          אכתוב בלילה על משחק 11 והדוקרב בסיכומו, אעלה בטח על הבוקר מחר

  2. סורי על החפירה, אבל זה מרתק, יש הרבה דיבור שעלה כאן בשיח של הדיומא לגבי איך צריך לשנות את הפורמט, ומגנס ונפו לחלוטין זורמים על פורמט משולב של קלאסי, 960, ראפיד, בליץ
    .
    מי שמעוניין להקשיב מצרף לינק: https://youtu.be/65jXGb-17R4

    1. הם אמרו שם להבנתי שבקלאסי צריך לשחק קלאסי אבל לרענן את הפורמט ושאין להם רעיון קונקרטי איך לעשות זאת

  3. שבוע טוב, רק עכשיו התעדכנתי על המשחק אתמול,
    איזה דו קרב, איזה שוני מהפעם הקודמת, אפילו לא הגיעו למשחק 12, ולחשוב שפיד"ה הוסיפו שני משחקים

    1. כן, זה כמו שפרפר גורם להוריקאן.
      אם לא היה משחק 6 יש מב שנפו היה מחזיק כמו שהחזיק ב 1-5, והיה דו קרב שקול.
      קרלסן אמר את זה באחת ממסיבות העיתונאים, הוא השווה את זה לדוקרב עם קריאקין ואמר שגם שם אם היה משחק מוכרע באחת ההזדמנויות המוקדמות אז היו הרבה משחקים מוכרעים

      1. הוא גם אמר מפורשות שמשחק מספר 6 הכריע הכל ומאותו רגע שיחק סופר סולידי והוא מאמין שזו הטקטיקה הכי נכונה לדו קרב כזה מרגע שלוקחים יתרון. לא פלא, כי זה עבד לו פשוט חלק ונפו מהלחץ בלינדר פעם אחר פעם אחרי משחק 6.

  4. מה שכן, באופן אישי, בתור מעריץ סמוי של פירוג'ה אני שמח שנפו הגיע למועמדים ולא קרלסן. כרגע לדעתי היריב הקשה של פירוג'ה שם הוא רק קרואנה

    1. פרוזה הוא פרוספקט רציני, אבל לא מאמין שבגילו הצעיר יעפיל כבר שנה הבאה.
      .
      אני האמת מחבב את כל הצמרת. גירי, ווסלי סו, ארוניאן וגרישקצוק אני הכי מחבב מהסיכויים הריאלים בנוסף לנפו. קרואנה סתם יבש. מהצעירים כמובן את פרוזה אבל את דובוב במיוחד וגם את דודא

        1. לפי איך שנראים המועמדים כרגע, לנפו וקרואנה יש הכי הרבה סיכוי, אבל יש עוד 2 מקומות שלא נתפסו.
          עדיין מוקדם להעריך, לפני שיודעים מי כל השחקנים בתחרות.

      1. נכון שקרואנה לא חזר על הביצועים של 2018 אבל יש לי תחושה שהלאחרונה הוא חוזר לתפוס מקום חשוב בעשירייה הראשונה. ראה למשל את הטורניר האחרון (בשוויץ?) בו הוא זכה מקום שני אחרי פירוג'ה

        1. הוא מתאושש לאיטו מפגרת הקורונה 🙂
          כן, בטורניר השווייצרי (בלטביה) הוא כבר היה בסדר גמור, ואף ניצח את פירוז'ה

            1. בכיף, טורניר שווייצרי זה מעיד על השיטה של המשחקים (שיטה שווייצרית להבדיל משיטת ליגה או גביע)

    2. פירוז'ה זה מעניין, הוא עדיין לא זכה בטורניר על אמיתי מול הצמרת העולמית, ובמועמדים זה עוד יותר קשה כי כולם רואים בזה את תחרות המטרה השנתית שלהם. מה שבטוח הוא יצבור שם נסיון בגיל 19 וגם אם לא יזכה הפעם (קשה לזכות בפעם הראשונה שמגיעים לשם), הוא כבר יהיה מנוסה לאחר מכן.
      ואם כן יזכה הוא יהיה המתמודד הצעיר אי פעם בדו-קרב אם אני לא טועה 🙂

  5. 5 ימים לפני שתגיע ליד-אליהו, אלופת אירופה, אנדולו אפס, הביסה בתוצאה 140- 83 יריבה חסרת תקציב וזרים במסגרת הליגה הטורקית, וזה עוד אחרי שאף אחד מהשחקנים הבכירים של אלופת אירופה לא שיחק. שני שחקנים שונים של אנדולו רשמו טריפל-דאבל, ובראש יגטיצ'אן סאייביר שקלע 43 ב-18/20 מהשדה, יחד עם 16 ריבאונדים ו-12 אסיסטים.

    מכבי צריכה לפחד?

כתיבת תגובה

סגירת תפריט