מעורב הופס ליום שני (פורסם עם הנר ה-8): על האנליזה הפסיכולוגית שלי מידי עגל והבליצ'ק, ועל שמעון ורמת הדיונים באתר / מנחם לס

1.היום ברצוני להתייחס לכמה תגובות על המעורב מאתמול, ובעיקר האנליזות הפסיכולוגיות עלי של עגל והבליצ'ק, ותרבות הדיון בהופס

/מנחם לסמעורב הופס ליום שני: תרבות הדיונים בהופס, והאנליזה הפסיכולוגית של ד"ר עגל ווהבליחצ'ק סטוול דה בול (אני הייתי שם) על מנחם לס

***************

לפני שאני מתחיל, עלי לכתוב משהו באותיות גדולות כי זאת האמת וככה אני מרגיש: אני אוהב כאן את כולם. אפילו את עגל והבליצ'ק סטול דה בול העושים עלי אנליזה פסיכולוגית (שגוייה) בכל הזדמנות. אני עומד לעלות כאן על כמה אנשים, אבל בס"ה אני אוהב את כל מי שניכנס לאתר הזה, ועושה ממנו את האתר הקריא ביותר מכל אתרי הכדורסל האחרים בארץ עם ימים של עשרת אלפים כניסות ויותר. כולם אחראים לזה. עגל טועה: אני לא מחפש רייטינג. אבל אני מרגיש גאווה שאתר כשלנו, שכולו מבוסס ובנוי על מתנדבים 100% עם מינימום – אפשר לומר אפס – התערבות שלי – מצליח עד כדי כך. הנה עובדה שאני כה גאה בה: שלשום ואתמול היו לנו שני כתבים באולם בסן פרנציסקו: שגב מטום במשחק נגד הסאנס, ואבי טרכטמן אתמול במשחק ההפסד נגד הספארס. לא רק שאף אתר ישראלי לא יכול להתגאות בזה. לדעתי אף אתר כדורסל אחר בכל העולם לא יכול להתגאות בשני כתבים, ערב אחרי ערב, עם אקרדיטציה באולם של הגולדן סטייט ווריורס. אז אלה הדברים שגורמים לי אושר, ועוזרים לי להתגבר על הדיכאון ומועקה שאני סובל מהם. אני לא מבקש כל רחמים אבל רציתי שתדעו שהרבה ניצולים ממחלת הקורונה 19 סובלים מדיפרשיון. עם הזמן גם זה יעבור. אבל אולי זה הזמן לומר לכם שערבים רבים אני מרגיש חרא והדבר האחרון בעולם שבא לי לעשות זה לכתוב, אבל אני מכריח את עצמי כי אני אוהב את האתר, ואני מרגיש ויודע שהמעורבים שלי הפכו לחלק אינטגרלי מהיום-יום של האתר, אז אני כותב.

שוב, עם כל הביקורת שיש לי לגבי כמה תגובות, באופן אישי אני אוהב כל אחד שמופיע באתר אם בכתיבה או בתגובה.

ואתם יודעים מי הוא הידיד הקרוב ביותר שלי מכל אנשי הופס היום או בעבר?

מידן בורוכוב. מומי. הוא-הוא האחד שהיה הכוח המרכזי בארגון שבעת חברי הצוות שהחליטו לעזוב את האתר ולפתוח אתר משלהם (האחרים יאיר זעפרני, שי אבן צור, מתן, סער, אפלטון ועוד אחד ששכחתי את שמו) ואנחנו בקשר טלפוני רצוף (אני לא בקשר טלפוני עם אף איש צוות אחר!). למשל לפני 10 דקות הוא צלצל לאחל חג שמח לפני הדלקת הנר השמיני של חנוכה. למה אני חבר של אחד שהיה כוח מרכזי בעזיבת האתר של שבעת הכתבים הכול כך חשובים? כי הם רצו לנסות משהו שונה. אני עצמי לא יודע בדיוק את הסיבה לעזיבתם אבל זאת הייתה זכותם, ועובדה שאני עדיין חבר של מידן, ושי אבן צור, ומאד בקשתי מיאיר זעפרני שיחזור לכתוב באתר, והוא קיבל אפילו שם ופסוורד לכניסה לעריכה, דבר שהוא עשה פעמיים או שלוש, ומאז נעלם.

זכותו.

מתי שהוא רוצה הוא יכול להיכנס ולכתוב, בדיוק כמו מידן – מומי – שעושה זאת מדי פעם – ושי. האחרים שעזבו לא נמצאים בקשר.

עולם חופשי.

מתחילת רכישתי של האתר החלטתי שזה יהיה אתר עם שליטה מינימלית מלמעלה. יש להופס היום כ-70 כתבים מתנדבים, ולאף אחד מהם אין כל חובה לעשות דבר. ועדיין…

-כל יום מופיע פריוויו מצויין, הטוב ביותר מכל אתר ישראלי אחר, ואני – הקורא המון אתרים אמריקאים – יודע שאנחנו עדיפים בפריוויו מכל אתר אמריקאי. אז אני מעז לומר שאנחנו מופיעים עם הפריוויואים הטובים ביותר בעולם – יום יום.

אותו דבר עם הסקירות, הן הסקירות מרחוק והן מהאולמות עצמם. לא לחינם יש לי מכתב מה-NBA המברך אותנו על היותנו "האתר הבלתי מסחרי הפעיל ביותר בעולם".

עכשיו מילה על הפוטבול והבייסבול. אני לא יודע כמה מכם קוראים את הטורים שלנו על פוטבול ובייסבול. אני מעז לומר שגם בפוטבול וגם בבייסבול – הצוות של הפוטבול ויוני בבייסבול – מוציאים מוצר שיכול להתחרות עם כל מוצר אחר, ולבי מלא גאווה על כך.

אני בטוח שגם הטורים של שחר על שחמט מעולים ביותר אם כי איני מומחה בשחמט כמו שאיני מומחה בסנוקר של פאקו, אבל יש לי רושם שאנחנו יכולים להיות גאים גם בהם.

אז כך: נתתי את העריכה של האתר לצעיר בן 22 – עמיחי קטן – סתם על הרגשה שהוא יהיה אחלה מחליף לרועי ויינברג (שעזב לערוץ 1 אבל הוא עדיין אחד מעורכי האתר). כל בוקר אני ניכנס לאתר וישנן 4 עד 6,7,8 כתבות חדשות. הכול בהתנדבות. מאומה לא בדרישה. אני כבעל האתר לא יודע מה יהיה מהיום למחר, ומחר לפתע ישנו אתר מלא מכל טוב. אז תודה גדולה לכולם, גם אנשי הצוות המתנדבים וגם הגולשים.

****************

2. אנליזות פסיכולוגיות על פרופסור מנחם לס (רק הסבר כדי שיהיה ברור על ד"ר ופרופסור): אני ד"ר בתואר האקדמי, ופרופסור שהייתה הדרגה המקצועית שלי באוניברסיטה, לכן אני – ואחרים כמוני – הם גם ד"ר וגם פרופסור (או ASSOCIATE PROFESSOR – או ASSISTANTPROFESSOR – כמו עגל, שתיכף נחזור אליו).

בד"כ כשאתה מקבל משרה באוניברסיטה אתה מקבל דרגת "ASSISTANT PROFESSOR. אז תוך השנים, ותודות למחקרים ו-EVALUATION של סטודנטים, וועדת פרופסורים קובעת אם מגיעה לך עלייה בדרגה המקצועית ל-ASSOCIATE PROFESSOR, ואז – אחרי עוד הוכחות במחקר, הוראה, ותרומה לאוניברסיטה, אזתה זוכה – או לא זוכה – לעליית דרגה ל-FULL PROFESSOR. אני התקבלתי לאונ' אדלפי כאסיסטנט פרופסור ב-1967. עליתי ל-ASSOCIAIE PROFESSOR ב-1973, ול-FULL PROFESSOR ב-1979 – הכל בקריאה ראשונה.

הנה מה שעגל, מרצה לפיזיקה באוניברסיטת בן-גוריון, אבל נולד וגדל קיבוצניק, עובדה שעבורי מסבירה די הרבה בקשר לתגובותיו והאנליזה שלו עלי שוב ושוב, כבר איזה 10 שנים לדעתי. הנה תגובותיו מאתמול על המעורב שלי: לא שיניתי אף מילה. אבל כן הדגשתי בצבע בין אדום לכתום את דברי התגובה, ובצבע אפור את הדברים שברצוני להגיב עליהם:

עגל

התחבר למערכת כדי להשתתף בדיון 5 דצמ 2021 13:07:13

למה שמעון נכנס להופס? כי דה באזר דעך והיה לו משעמם. הוא סה"כ בחור טוב שלא מחפש להזיק אלא לעשות טראש טוק לא מחייב עם כל העולם ואישתו.

למה הוא נכנס לצוות וזעפרני, אפלטון והמיגדלור עזבו?

כי מנחם GM קשוח שמחפש קודם כל רייטינג, והחברה האינטלקטואליים לא סיפקו את הסחורה. וגם יש לו תסביך נחיתות מוזר מול ערסים בעלי "חוכמת חיים", אז זה הסגנון וזה מה שיהיה. יש בצוות ובמגיבים עוד רבים וטובים שאני מאוד אוהב לקרוא (בזמני שהולך ומתמעט)

תגובתי: כבר הסברתי למעלה את המוטיבציה שלי כשקניתי את האתר מסלומון ושגיא כהן: רציתי אתר פעיל, אגרסיבי, אבל אתר שמבוסס על 100% התנדבות. אני "GM קשוח"? קשוח כשנותן לכל כתב 100% חופשיות לכתוב על מה שהוא רוצה, כמה שהוא רוצה, ומתי שהוא רוצה. באמת 'קשוח'. רייטינג הוא דבר אחרון שמעניין מאותי אבל אני שמח שיש לי אתר שרבים מחשיבים כאתר הכדורסל (ולא רק כדורסל! גם לפוטבול ולבייסבול יש הרבה מה לומר) הטוב בישראל. אם עגל חושב שזה הרייטינג שהוא מדבר עליו – שיהיה. החברה האינטלקטואלים? מומי יכניס לך פגז אם תכנה אותו 'אינטלקטואל'. אותו דבר שי.

ולי יש "תסביך נחיתות מול ערסים בעלי 'חוכמת חיים'" את זה אני באמת לא מבין.

עגל

התחבר למערכת כדי להשתתף בדיון 5 דצמ 2021 14:20:30

לא אמרתי שהם עזבו בגלל שמעון.
לגבי הסגנון, אם להקצין שמעון vs זעפרני, אז ברור מה מנחם מעדיף.

כבר כתבתי: בקשתי מיאיר שיחזור. נתתי לו שם כניסה ופסוורד לעריכה. הוא כתב 3 פוסטים ונעלם. לי תמיד הייתה הרגשה שיאיר הוא סופר פובליציסט, אבל אינו עכבר כדורסל. הוא כזה מוכשר שהוא יכול לכתוב על חיי המין של חרקים, אבל הוא לא מרבה לכתוב כדורסל כי הוא – לדעתי כמובן! – אינו עכבר אמיתי.

עגל

התחבר למערכת כדי להשתתף בדיון 5 דצמ 2021 16:10:07

אני מבין שהבעיה היא עם המילה "אינטלקטואל". טעות שלי, לא הייתי צריך לכתוב אותה.
זאת לא בושה להיות לא אינטלקטואל,

מה לעשות וזעפרני סופר אינטלקטואל (ואני בטוח גם כי נפגשנו) ושמעון נשמע לי לא אינטלקטואל בעליל (לא נפגשנו אישית).

גם אישתי לא אינטלקטואלית וזה לא הפריע לי להתחתן איתה 🙂
לאשך – איזו אבחנה מוסרית קראת ממני כאן?

כבר כתבתי: אולי זעפרני הוא 'סופר אינטלקטואל', אבל לדעתי הוא אינו עכבר כדורסל!

ועתה הבליצ'ק סטול דה בול ניכנס ומתערב. הוא מסכים עם האנליזות הפסיכולוגיות של עגל:

Havlicek stole the Ball

התחבר למערכת כדי להשתתף בדיון 5 דצמ 2021 13:09:43

עגל, אחלה קליטה לגבי החולשה של מנחם (גם עם דן רוזנבלום ועוד.. אבחנה פסיכולוגית 

תודה הבליצ'ק. אולי תסביר גם לי את החולשה שלי (פעם, כשהייתי יותר צעיר, הייתה לי חולשה לנשים, ועל זה אין לי ויכוח עם אף אחד).

(עכשיו הבליצ'ק, אני הייתי שם כשהבליצ'ק גנב את הכדור. אז שיהיה לך קצת כבוד אלי)

עכשיו תגובה אוהדת:

etayle

התחבר למערכת כדי להשתתף בדיון 5 דצמ 2021 15:06:26

נראה שדברים פה קצת הקצינו.
לדעתי יהיה נחמד לעשות פוסט יותר ממוקד על זה (נראה שזה מפריע להרבה).
מישהו פה האשים את מנחם בכך שהוא מחפש רייטינג ולכן מעדיף "תוכן זול על איכות".
קודם כל יש חשיבות בליצור תוכן מעניין, שמביא קהלים אחרים.
במהלך השנים (מאז שאני קורא פה, מעל 3 שנים), עברו פה לא מעט כותבים, מי יותר מוצלחים ומי פחות. חלקם התקדמו מפה לבמות אחרות.
אני לא חושב שהייתה אפליה של כותב על סמך תוכן מסוים, לי היה נראה שדווקא כותבי הפוסטים התנשאו על המגיבים פה. וחלקם פשוט "ניצלו" את האתר להתקדם הלאה. וחלק פשוט מיצו.

לדעתי יש גם משהו מרתיע בתגובות של המגיבים פה, שמעון אולי מרתיע צד מסויים של מגבים,אבל יכול להיות שיש אנשים שמפחדים להגיב כדי לא לקבל תגובות ציניות ארסיות(שדווקא התמעטו פה בזמן האחרון).

לדוגמא מעניין מה היה קורה עם" מומי" היא מתחיל להגיב עכשיו באתר, או מפרסם את הפוסטים של פעם..

ועוד תגובה אוהדת ממגיב שתגובתו נמצאת במעורב אבל שמו ברח לי:

אין טעם להתייחס לאבחנות המוסריות של עגל,

MBK (מידן)

התחבר למערכת כדי להשתתף בדיון 5 דצמ 2021 13:57:03

עגל אתה רחוק מהאמת כמו שיוסטון רחוקה מאליפות השנה.
אף אחד לא עזב את האתר בגלל שמעון, לא היה ולא נברא
דווקא חלק נכבד ממתנגדיו הגדולים הפכו לחבר רעיו

3. ועתה לתרבות הדיונים באתר

Havlicek stole the Ball

התחבר למערכת כדי להשתתף בדיון 5 דצמ 2021 12:17:48

האם יש דוגמא טובה יותר ל-don't feed the troll ממה שקרה בהופס עם שמעון?
.
זה היה ברור לכל ברנש – עוד לפני שנכנס "לצוות" אי שם ב-2018 (צוות my ass.. הוא לא מסקר ולא עוזר בשום כלום.מה בדיוק שמעון כותב, 'הגיגים'? או את 50 האלבומים הכי טובים אי פעם – שזה אומר מאז 1980. למה? ככה!).
.
זה היה ברור שגיא והוא התחילו את השב"ר-טנ"ש (כמובן, התגובה הרגילה של שמעון – 'אתה המצאת לי ראשי תיבות, אני אמציא לך ראשי תיבות'.. אין לו באמת שיטת פעולה מלבד 'הכל חוזר אלייך וקקה בידייך')
.
עזרתם לו להרוס הן את תרבות הדיון באתר והן את רמת התגובות עם ויכוחיכם האינסופיים על כלום ושום דבר, ואז אחרי שהסיפור גדל מעבר לשליטתכם – עכשיו נמאס לכם.

שמעון, אתה כמובן תגיב לזה, אז תן לי לחסוך ממך – שילוב של האות ח' הרבה פעמים ברצף/אימוג׳ים/טנ"ש/ כמה מרמור/ניגוב/ מכבסה/'אני לא רואה אותך ממטר'/תסמונת האיש הקטן שרוצה להרשים.
.
מה שבאמת מפתיע אותי שאתם מופתעים ממנו עדיין, ברמה האינטלקטואלית והמוסרית – זה אותו האיש שאין לו שום מושג קלוש בסרטים/מוזיקה/אמנויות, עם אותם דעות על "ראשמור טראמפ" ועוד רבבות התגובות שהוא הפליץ כאן דרך קבע מ-2016 בערך – על נשים, מיעוטים, פוליטיקה, כלכלה, ומה לא…
.
סנגוריו יקפצו ויגידו ששמעון בסך הכל מבטא את "האמת שלו" (אחד המונחים שהכי מחלחלים אותי בדורנו). ואני אגיד –
א. מה ההבדל בין "האמת שלי" ל'דעתי'?
ב. איזו אמת בדיוק? הבן אדם מחליף דעות כמו גרביים, כך שלא חשוב מה יקרה – הוא צדק
.
.

תגובתי: שמעון מגיב כפי שהוא מגיב. כל זמן שהוא נשאר בדפוסי המותר (ז"א חוסר ניבולי פה, קללות, וכו'), מותר לו לכתוב מה שהוא רוצה, ולאיש אין חובה להיכנס ולקרוא אותו. ניתן פשוט לדלג על שמעון. אני לא מדלק כי הוא מעלה חיוך בפני.

טריי זריקה מחשידה

התחבר למערכת כדי להשתתף בדיון 5 דצמ 2021 12:52:55

וואלה הרבה זמן לא שמעתי את המשפט שאני הורס את תרבות הדיון בהופס😎
איזה תרבות דיון בדיוק? זכותי לומר מה שאני חושב וזה מה שאני עושה פה.
יש פה פלוריסטים וליברלים שקשה להם כנראה להכיל דעות שונות משלהם ומה ששונה משלהם מוריד את תרבות הדיון אה?
תהיה ליברל מ2 הצדדים.

חגי "התותח" ניסני

התחבר למערכת כדי להשתתף בדיון 5 דצמ 2021 14:10:44

מה הכוונה "עזרתם לו"? הבנאדם בלתי נסבל בשום אופן אבל זכותו המלאה לזיין תמוח כמה שבא לו כל עוד הוא לא עובר על כללים מסויימים (והוא לא עובר) יש ציפייה מסויימת לטקט והבנה חברתית שחסרה לו, אבל זה המחיר של פורום פתוח

הבליצ'ק סטול דה בול

אפשר להפסיק את הדיון על 'זכות'? ברור שיש לו זכות. לכל אחד ואחת יש זכות. אז מה? זו זכות להיות חסינים מביקורת?
אני אבהיר שוב – זכותו של שמעון, ושל כל מגיב או מגיבה – ללהג ולזיין את המח כמה שהוא או היא ירצו. אין כאן שאלה של 'זכות', לפחות לא מבחינתי.
.
עכשיו חגי, לשאלתך – כוונתי ב'עזרתם לו' היא שבאופן שיטתי לאורך שנים נכנסתם איתו לאותם הדיונים, על אותם דברים בדיוק, על אף אפס ציפייה לאיזשהו שינוי. על כל תגובה שלכם הוא כתב ארבע. לגבי כללים מסויימים – איזה כללים יש כאן? אין כלל נגד גזענות/מיזוגניות/תמונות של דריימונד עם כובע בצורת איבר מין. אז שמעון לא עובר על שום כלל – כי אין כאן אחד.
.
אל תפספסו את הדיון – העניין הוא לא שאין לשמעון זכות להתבטא באתר או להתבטא כמו שהוא מתבטא. זה גם לא שום שמירה על כללים מדומיינים. כשגיא (לדוג') כותב כשהוא לא מוכן יותר לענות לשמעון – שמעון הרי לא השתנה במילימטר בשנים האחרונות – מה לפתע גרם לזה? ייאוש.

דה שוט

התחבר למערכת כדי להשתתף בדיון 5 דצמ 2021 16:41:10

כינית את שמעון טרול וזה לא נכון. הוא לא מטריל כי יש המון מקרים שבהם הוא מסכים עם מגיבים.
לגבי הרמה באתר – היא גבוהה. יש כאן אנשים מובילים שחלק הארי מהם חריפים ביותר. זה בא כמו תמיד עם הומור מצויין.
יש גם נפילות אבל מי שזורק מחטיא ומי שזורק יותר מחטיא יותר. זה לא נורא.
חבל מבחינתי על אלה שעזבו כי הם היו מגיבים ואנשי צוות מצויינים. אבל זה מה שיפה בעולמנו – הכל כל הזמן משתנה. הופס 2016 זה לא הופס 2021. לגמרי לא.
אישית – נראה לי שזה של ימינו עדיף. אולי פחות ׳גבוה׳ אבל יותר מסביר פנים.
תאכלס הפורום עבר לברוניזציה – כולם חברים של כולם. אין כאן באמת דם רע. זה הכי חשוב בעיני. ונראה שאנשים מרגישים כאן די בנוח. חבל רק שאין בנות. ממש מנזר פה. אולי בזה אנחנו הכי נופלים – אבל זה כבר דיון קצת אחר.
תודה על התגובה – כל דעה ראוי וכדאי שתישמע 🙂 עם או בלי חחחחחח

מנחם לס

אני קורא את כל התגובות, כל יום, ואין בתגובות כל דבר שחייב מחיקה. עידו גילרי לא עזב את האתר. הוא החליט רק – מסיבותיו הוא – להפסיק להגיב. אבל הוא השוטר של האתר – THE POLICEMAN – והוא ימחוק כל תגובה לא ראוייה.

בקשר לרמת הדיון, זה כבר עניין אחר. זה עולם חופשי ורמת הדיון תלויה במשתתפים בו.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 238 תגובות

  1. דוקטור אתה יכול להיות רגוע, האתר עובד מעולה וברמה גבוהה מאוד, והדיונים והאווירה טובים פי 1000 ממה שהיו פעם.
    וזה בזכות שני דברים – הכניסה עם שם משתמש מזוהה והעזיבה של כמה פלצנים מתנשאים.
    מי שבוחר שלא להגיב, מסיבותיו (למשל סטוקטון שעזב אחרי שהוכנסה ההרשמה) – זכותו.
    שכ"א יעשה מה שבא לו.
    מה שקרה בסה"כ עכשיו שמגיב אחד ממורמר בחר להוריד חירבון ענק באמצע הסלון, וכמה באו להריח ומאוד התרשמו.
    הוא בטח מרגיש הקלה גדולה עכשיו, הצדיק, אחרי ששיפר את האווירה באתר.

    1. שי, בהנחה שאני הוא 'הצדיק' ש'חירבן' – בבקשה, אשמח לקרוא דעתך בנושא שהיא מעבר לשתי מילים. אתה חושב שתגובתי היא גועל נפש, אני חושב שהרבה תגובות כאן גועל נפש. אך בעוד אני ניסיתי לנמק כמיטב יכולתי, אתה זרקת את זה ועזבת. אז אנא ממך, מדוע זהו גועל נפש וחירבון?

        1. התגובה של האשך פחות או יותר מסכמת את ההתדרדרות ברמה.
          לא מנומק, רמה של גן ילדים, דעה אישית שלא מעניינת מי שלא מסכים איתה.
          רמת הדיון אכן ירדה, צריך לדלג על 10 תגובות חסרות תוכן וצפויות מראש לפני שמגיעים לאיזו שהיא תגובה מנומקת של גיא, או לפחות מעניינת או מצחיקה של מישהו.
          רמת הכתיבה נשארה טובה כמו שהיתה, רמת הדיון ירדה.

  2. למר מנחם היקר,
    אין לי דבר מלבד כבוד אלייך – אתה הסיבה העיקרית (חוץ מאחי) שנכנסתי לכדורסל, והערכתי אינסופית. לא סתם קראתי לך 'אחד מנחמינו' – אתה חסר תחליף!
    .
    לגבי הסכמתי עם עגל, אולי הדיון היה מנוסח בטעם רע, אבל עיקר הדברים עומד – הרגשתי מהצד היא שאתה מעודד ו'מאמץ' קוראים/כותבים מסוג ה'טראבל-מייקרס'. זכותך, אין בכך ביקורת.
    .
    הפוטבול (בבייסבול אני פחות מתעניין) באתר ברמה יוצאת דופן – יישר כח!
    .
    בקיצור – לא התכוונתי לשום אי כבוד כלפייך מנחם.

  3. מל!מבחינתי ביום העצמאות הקרוב אתה צריך להדליק משואה בהר הרצל עבור תרומתך לתרבות הספורט בישראל האתר הזה הוא נס כל השאר זהרכילות משרדית -עזוב אותך מהשטויות האלו עדיף שתשבור את הראש בשביל לנפק לאלפי הקוראים טור מעודכן ותחזית רצינית מי יעלה לפלייאוף השנה ולא מי מהמגיבים עשה מעצמו צחוק באופן ציבורי ומי שכח את הזיפר שלו פתוח. הכלבים נובחים אמר המשורר {שפחד מכלבים} והשיירה עוברת …

    1. אני מסכים שמנחם צריך להדליק משואה + פרס ישראל + NBA HOF כבר מזמן.

      האתר הזה הוא הישג גדול, ואני ממש נדהם שיש עכשיו גם שחמט ברמה גבוהה מאוד. בקרוב דני עם חולצה של HOOPS.

  4. לעניין הפוסט עצמו, אם העניין הוא זכותו של שמעון להגיב – ברור שכן, למרות שכמו בכל שיחה יש את עניין הסגנון (אם גיא מבקש שלא תגיב לו – תכבד). אבל ברור לי שהעניין הוא לא שמעון (שלטעמי דווקא סבבה), אלא רחב בהרבה.
    לעניין רמת התגובות ורמת הדיון – ברור שיש ירידה ואני לא חושב שמישהו יכול להתכחש לעובדה הזו. היה הארץ ונהיה וואלה. טוב? רע? אין לי תשובה ברורה לגמרי, האמת כנראה באמצע אבל גם אין ספק שיש אנשים ממש טובים ומעניינים התרחקו מכאן וחבל שכך.
    לאן מתקדמים? כבוד הדדי זו תשובה ברורה אבל ברמה היותר פרקטית הינה פתרון קצת מחוץ לקופסה: הגבלת מספר תגובות פר פוסט. הגבת יותר מחמש פעמים לפוסט אחד? יש מצב שאתה מכביד על הדיון, מאוהב בקול של עצמך וכן, גם קצת חסר מודעות עצמית. כמובן שאני מכוון לשיטור עצמי וולונטרי (לפני שקוראים לי פה פשיסט).

    1. אני שונא להטיל מגבלות. כך האתר עצמו רץ. אין הוראות מלמעלה ואין מגבלות. כל אחד אחראי לעצמו. כל אחד יחליט הבעצמו אם הוא מגיב פחות מדי או יותר מדי

    2. אני חשבתי שאופציה למנוע ממשתמשים מסויימים, להגיב לך לתגובה יכולה להיות לא רעה(למרות הטעם לפגם שיש בזה), אבל הפלטפורמת תגובות של וורדפרס לא כזאת משוכללת.

      פשוט צריך לנסות להגיב בחכמה, אם אתה רואה שבן השיח שלך מתעצבן או לא בנח לנהל איתך דיון, אז להפסיק בצורה מכובדת.

    3. לא רוצה להיתפס לקטנות אבל חשוב לי להגיד שהופס במרחק שנות אור מוואלה או כל אתר מסחרי אחר. אני לא מסוגל לבלות בתגובות של אתרים כאלה יותר מ-10 שניות לפני שאני מקבל בחילה וסוגר

    4. גם אני חושב וביקשתי לא פעם ולא פעמיים משימון שיפסיק.
      האתר נהייה יותר נעים, לפחות מבחינתי, בחודשים האחרונים וחבל לי ששימון בוחר שוב ושוב להיכנס בגיא. אני מכבד את שניהם באותה המידה וחושב שלמען הטעם הטוב רצוי שלא יגיבו זה לזה.
      חלאס עם שב"ר וטנ"ש.
      כן אני בעצמי משתמש בשמות, אני יודע, אבל כשאני רואה פה אנשים שמשתמשים בשמות כדי להנמיך אחרים, גם אני נכנס לבוץ! אותן נשמות טהורות מקבלות בוץ ישר בפנים.

        1. שמע, מה שהם (לברון ושות) לא קוראים, לא פוגע בהם.
          הכינויים ניתנו בלהט המשחק, כי זה רק ספורט, בידור להמונים (ואני המוני)

  5. מנחם קודם כל תודה על השיתוף והפריקה. אני מאוד התחברתי לתגובה שהכנסת מהדיון של דה שוט. נכון אברי שצריך תמיד לשים לב לשיח מכבד ,מרגיש שברוב המקרים זה כן מתקיים. ובאמת מבאס שאין נשים כל כך שמגיבות מחד (לאן נעלמה לילי אוהדת הגאז'?) ומנגד דווקא בנק' הזו היו פה כמה וכמה מקרים שנפלנו בשיח המכבד בסוגיות שהיו קשורות למגזר הנשי ושווה לשאול האם המקום מזמין נשים לקחת בו חלק??

    1. מנחם היקר, דבר ראשון ואחרון, תרגיש טוב, גם אתה וגם גייל. הקורונה זאת מחלה דפוקה שצריך להיזהר ממנה, ולא להדביק אף אחד גם אם "אתה צעיר ובריא כמו שור". אומרים שמצבי הרוח משתפרים עם הזמן אז קח את הזמן לאט לאט לחזור לעצמך (אם כי עושה רושם שחזרת להיות מל הישן והטוב והזועם 🙂 ).
      לגבי התגובה שלי, דבר ראשון, *אם נפגעת הרי אני מתנצל ב"מ" רבתי*. תגובתי באה בהמשך למה שהאבליצ'ק כתב ברגישות רבה אחרי שגיא, כבר מספר פעמים, איבד לגמרי את חוש ההומור אחרי ההטרלות של שמעון. תגובות מיואשות כאלה של גיא לא ראינו בעבר ולכן הגבנו מה שהגבנו ומשם זה בא. ומה לעשות אני גם מתגעגע לזעפרני, מידן, אפלטון, שי, מגדלור ואחרים. מה שכתבתי על החולשה שלך לערסים, חוכמת רחוב ובריחה ממילים גבוהות וכל זה לא היה אבחנה פסיכולוגית אלא דברים שאתה כתבת על עצמך כאן פעמים רבות.
      לעניין רמת התגובות באתר – ברור שהיא ירדה. רוב התגובות של שמעון, ולפעמים אפילו של ברוך, מספימות (spam) את הטור, ב 95% מהמקרים הן חוזרות על עצמן ומהדהדות את אותו מסר. מערכת ההרשמה היא מוצלחת מאוד.

            1. לא חושב שהבדיחות,אבל סביר שיש לי חלק קטן מאד בכך שהוא לא מגיב.
              חייב לציין שאינני גאה בכך, באמת.
              אגב, מנחם טוען שהוא עדיין בהופס

        1. אני דווקא חושב שהתגובות שלך מורידות את הרמה באתר, אולי תתנדף? כאילו אתה ממש הורס לי את השיח ולא בא לי טוב בעין. גם הכינוי שלך מעורר בי חלחלה ומזכיר לי שהדמגוג "שההומני" שיצאת להגנתו הוא זולל עגלים וחיות בכמויות מסחריות, ללא כל בעיה וגם מתגאה בזה. תשנה את השם למשהו פחות פוגעני בבקשה.

  6. מנחם היקר בריאות והחלמה נעימה קודם כל.
    אני חושב שיש מקום לקרוא לסדר מגיבים שמורידים את תרבות הדיון, ובטח לא לתת להם מקום בכותרת בלא מעט פעמים.
    מבאס לקרוא בלא מעט פעמים בתגובות מילים עם אסוציאציות מעולמות הבית שימוש, באיזהו שלב זה נמאס, לא תורם ולי אישית מוציא את החשק להגיב.
    זה השני שקל שלי לדיון.
    עדיין האתר מס' אחד בישראל ל nba….ומתגעגע לכתיבה של זעפרני

  7. תודה רבה על השיתוף מנחם! אם זאת האווירה אני חייב לאמר שהתחלתי לכתוב לאתר כאוהד מבחוץ לפני כמה שנים וההבדל בתגובות הוא ניכר. ברור שלכל אחד יש את הזכות שלו לכתוב מה שירצה אבל בתור בחור צעיר שניסה להיכנס לעולם לא מוכר היחס בתגובות הרחיק אותי מהאתר לתקופה מסוימת (נתתי ניסיון לוויינט קיק) עד שאמרתי לעצמי להתחיל לשים ז*ן על מה שאומרים ולכתוב בשביל עצמי. חזרתי וגיליתי עולם אחר בתגובות, אז גם על זה אני צריך להודות לך מנחם כמו על הרבה דברים אחרים.

  8. התגובה של עגל בהחלט אחת התגובות המבישות שקראתי אי פעם באתר, מזל שתגובות כאלה נעלמו מאתר ולצערי פה ושם עדיין צצות תגובות כאלה מכוערות.

      1. אולי תעוף מהאתר אתה מזבל אותו עם התגובות הנמוכות שלך. אתה מנסה בפאסיב אגרסיב של כאילו הומור ציני להנמיך את ברוך שוב? איך זה תורם לדיון? אתה מנסה להדליק אש שוב?

  9. תודה מנחם אחלה פוסט ואחלה אתר.
    עגל והאבליצ׳ק מגיבים יקרים וחכמים, אמרו מה שאמרו, חצי מהדברים שנאמרים כאן נכונים לזמן ולמקום בלבד. חוץ מזה, בשונה מפייסבוק וכאלה – כאן אין אפשרות לתקן. נגעת נסעת. זה קצת קשוח כי לפעמים יורים ואז אומרים להרים ידיים. אני אישית מאוד אוהב לקרוא את התגובות שלהם. וגם את של שמעון (חוץ מכדורגל, נבחרת איטליה, נו באמת…)
    שורה תחתונה – קחו בקלות – כולה כדורסל. יש דברים יותר חשובים בחיים… אהה… חחחחחח… תאכלס – לא הרבה 😀 העיקר הבריאות מנחם (וכולם) 🙂

  10. את מה שהיה לי ניסיתי לומר במעורב הקודם, אין צורך לחזור על כך. האתר הזה מצויין, היה ויהיה, אבל על כל מי שעוזב אני מצטער, כמו שאני שמח על המצטרפים. למרות זאת, יש שינוי, בעיקר בדיונים בתגובות, שהפך קצת לא נעים בעיניי.
    אין כמו אור השמש לחיטוי (למרות שהקורונה לימדה אותנו את מה שתמיד ידענו: אלכוהול עושה הכל יותר טוב), אז אולי עצם הדיון הזה יועיל, וכל אחד מאיתנו יעשה קצת יותר על מנת לשמור על תחושה קצת יותר נעימה.

    תודה רבה מנחם, על המעורב הזה ועל עשרות השנים שקדמו לו, שבגללן אנחנו פה

  11. אני רק מגיב פה ולא מהוותיקים אבל אני נהנה מאוד גם מפוסט ארוך עם המון מידע ענייני וגם מתגובה קצרה ומבדרת אבל זה טוב שכל אחד שמע את השני מה מפריע לו יותר ופחות, ומדברים כאלו יוצרים מוצר טוב יותר זה בטוח.
    אני עכבר nba ושנים חיפשתי פלטפורמה עם אנשים שנושמים nba ופה מצאתי אותה ואני אסיר תודה לאתר: למנחם היקר, לכל העורכים שעומלים כדי להפיק תוכן ברמה הגבוהה ביותר וכל המגיבים בשלל צבעיהם שכל גוון שלהם הוא עוד פסיפס בתרבות הnba באתר המופלא הזה.
    בהזדמנות של הדיון על כל הדבר המופלא הזה שנקרא הופס אני מודה לכולם על הפלטפורמה האדירה הזו.
    תודה😀

  12. מנחם האתר מעולה. כל הזמן יש מה לקרוא והכותבים מצויינים.. ועל זה מגיעה תודה ענקית ראשית לך ושנית לכותבים המצויינים.
    לעצם העניין פלורליזם זה לא מילה גסה אנחנו לא הומגנים וכל אחד מאיתנו עשוי אחרת/בא מרקע שונה בודאי באתר כמו זה שכל מי שרוצה יכול להיכנס אליו אז צריך כמו כל דבר בחיים להכיל גם את מה שנראה לנו שונה -אחד חושב שזה רדוד והשני חושב שזה מתנשא. זה הכל שטויות כל עוד לא עוברים את הגבולות בצורה בוטה מידי.
    שורה תחתונה? עובדה שבסופו של דבר כולנו פה. מקום טוב להיות בו.
    תודה מנחם תרגישו טוב אתה וגייל הכי חשוב.

  13. כל מילה אמת מנחם!
    גם כשעזבתי נשארנו חברים למרות שרבנו פעם או פעמיים 😏
    תמיד אהבתי ותמיד אוהב אותך ואני יודע שזה הדדי
    אני יודע איך שמחת לשמוע שאני חוזר לאתר ומיהרת לתת לי יוזר. מאד מעריך!

    עכשיו לגופו של עניין – האתר אמנם השתנה אבל לא ללא הכר
    אני זוכר לא מעט מהאנשים כאן
    השיח מרגיש לי קצת אחר אבל אולי זה בגלל שאני עצמי במקום אחר משהייתי. סה"כ אין שינוי דרמטי מבחינתי. הכל סבבה!

    נ.ב. מישהו יכול להסביר לי מה זה טנ"ש למען השם???

    1. טנ"ש – טכניון-נשר.
      כינוי תגובה ששמעון (ואולי ברוך?) המציאו לגיא רוזן ועידו גילרי, לאחר שגיא כינה את שמעון-ברוך רובין 'שב"ר'. לימים הורחב הכינוי 'טנ"ש' גם ljos, thog וחגי. להרחבה ראה –

      https://www.ojp.gov/ncjrs/virtual-library/abstracts/crips-and-bloods-informational-guide-investigator#:~:text=The%20Crips%20and%20Bloods%20are,than%20they%20had%20ever%20known.

  14. מנחם אני בדיוק רואה את הקאבס נגד יוטה (וואו איך קליבלנד השתפרו) ומבין כמה זה קשה לזפזפ כמוך ועוד לכתוב את המעורבים הנהדרים שלך במקביל. איש מיוחד ואשכרה צריך לקבל פרס ישראל. רק בריאות לגוף ולנפש. לי דווקא קצת קשה כאן לאחרונה. אם פעם הייתי נכנס כדי לקרוא כתבות ותגובות כמובן היום קריאת התגובות הפכה למאתגרת, הרבה בגלל שיש המון התעסקות שהיא לא רק בדיוני כדורסל אלא במה שמסביב. אתמול היתה דוגמא טובה לכך כשההסבר שלך על הפציעה של ליליארד הביאה לתגובת שרשרת שסתמה לי את הפיד. אותי זה לא מעניין ששמעון, ברוך והאשך (ששלושתם מבינים כדורסל וכותבים נהדר כשהם רוצים) חושבים שליליארד מזייף פציעה וחולקים את השטויות האלה (מתנצל מראש חברים) עם כולם בעשרות/מאות תגובות, ככה גם לגבי סימונס, קיירי, ראס, לברון ועוד ועוד ועוד, אבל מכיוון שהשמש לא זורחת לי מהתחת (היא זורחת מהתחת השמן של בארקלי כמובן) אני מקבל את זה שזה מעניין אנשים אחרים, אבל חזרה אובססיבית שוב ושוב ושוב על אותו דבר שבינינו הוא סוג של פייק, טוב זה כבר מעייף, אז אני גולל למטה לתגובות אחרות אבל הרוח כבר קצת יצאה מהמפרשים וצריך גם לעבוד קצת. בקיצור מקווה שהסברתי את עצמי כאן ואין על המשחק הזה

    1. לגמרי
      מי שלא מתחבר למה שכותב מישהו אחר, לא חייב לקרוא. אפשר לעבור הלאה
      מי קורא הכל?
      אני בטוח שיש לא מעט אנשים באתר שרואים תגובה שלי וישר מדלגים, זה לגמרי סבבה מבחינתי.

      1. תגובה אחת אפשר לדלג, אבל הלהג הבלתי נגמר של שמעון בפרט גרם לי לקרפל סינדרום מרוב גלילה כדי להגיע לתגובה שקשורה לכדורסל ולא לכינויים משפילים של שחקנים, מכבסות ושטויות מהסוג הזה. כשזה במינון נמוך, סבבה. לפעמים זה חצי מהדיון

        1. גם אני מלהג לא מעט. הבעיה שלי עם שימון היא שאני מבקש שיפסיק עם הטראש על גיא אבל אין לי בעייה שיהיה בטראש איתי. סך הכל המצב השתפר אז למה בכח להכניס את ההצקות?
          מה שהיה מת, חשוב מה שיהיה.

  15. יש משפט שאומר
    כשאתה מתווכח עם מישהו וזה נהיה קרב בוץ…. שים לב, אולי היריב שלך פשוט נהנה להתפלש בבוץ.
    רמת התגובות – עניין של טעם. גם אני פחות אוהב את תגובות הקקי פיפי חיתולים, אבל הי… אם שר הסייבר לשעבר יכול…..
    תגובה שלא מעניינת אותי אני פשוט לא מגיב אליה. זה עד כדי כך פשוט.
    ואם זה משתלט על השיח תמיד יש לי את האפשרות לעזוב. בלי להתקרבן עם לקחו לי/הרסו לי.
    זה העולם. צריך להתמודד.
    אני באתר מ 1956 כשבוב פטיט עשה גג לצ'מברליין(או משהו כזה) וחייב לציין שהיו תקופות עם תגובות יותר מגעילות.
    שבעקבותיהן רצו לחייב רישום עם שם וסיסמה.
    יש תקופות כאלה ותקופות כאלה.
    הופס 2021 זה לא הופס 2011
    והופס 2031 יהיה קצת שונה מהופס 2021
    אם יתאים לסגנון שלי, סבבה
    אם ימאס לי אני תמיד יכול לעבור לפורנהאב
    🤣

    1. 100+
      הבעיה זה בניסיונות הצנזורה וההשתקה התמידיים של אנשי ה-PC, ועכשיו זה הנפגעים, הנעלבים, וה-i don't feel safe.
      אז כל העולם צריך לצנזר את עצמו כדי שזה יתאים לרגשות שלהם.
      זה לא עובד ככה.
      מי שלא רוצה – שלא יגיב.
      גם לי היו תקופות שבחרתי לא להגיב מסיבות שונות.
      הכל בסדר.

  16. אתר מעולה עם כתבות שיא ומלא תוכן חדש.
    יחסית לאתרים אחרים שביקרתי הדיון פה ברמה !
    אני מודע שבוא לפעמים מנוסח בצורה בוטה אבל לרוב יש טענה מעניינת.
    אני אוהב בוטות מידי פעם וסהכ עם בן אדם מפריע לכם בצורת הכתיבה שלו יש לכם אפשרות לא לקרוא.
    סהכ זה כולה כדורסל ומקווה שהאתר ימשיך הרבה שנים.
    הרבה הערכה יש לי כלפיך פרופסור מל.
    אמן שתזכה לעוד שנים רבות וטובות.
    קדימה ספארס.
    ואין כמוך מנוווו. התגבות שלך זה כמו אוויר לנשימה בשבילי

  17. מנחם
    full professor מ1979
    וכותב בפתיחות על חייו האישיים
    לא משנה כמה סדנאות שליטה בכעסים לעבור
    אי אפשר להחזיר את הג׳יני לבקבוק.
    זה סוד כוחך.
    נהנה מאד מהאתר. ישר כח׳ח

  18. תרגיש טוב מנחם, ושכל התסמינים הללו יעברו במהרה.
    תודה על הפרגון 🙂
    כיף לכתוב פה, וגם לקרוא תגובות
    יישר כח לך ולכל מי שמחזיק את האתר, עמיחי וכל הכותבים והמגיבים

  19. תודה מנחם, תמשיך לכתוב לנו. המעורב והתגובות אליו זה הדבר שאני הכי אוהב לקרוא כל יום, לא רק בהופס – בהכל

  20. תודה מנחם היקר
    ההיכרות האישית שלי עם מנחם חוגגת כמעט עשור
    תמיד הייתה ביננו מערכת יחסים מיוחדת, כיבדתי אותו והוא כיבד אותי (את מומי הוא תמיד אהב יותר)
    אני די שלם עם העזיבה שלי את האתר, בעיקר בגלל הטוטאליות והאבסולטיות שלי על פני תקופה של
    כ 7 שנים של תרומה יום-יומית (ועוד עם דמות כפולה) תוך הקפדה על יצירת תוכן מקורי.
    למנחם תמיד תהיה לי פינה חמה בלב והדבר שהכי ציער אותי בעזיבה זה ״הסכסוך״ עם מנחם.
    דה-פקטו כבר אחריי 3 שבועות חזרנו להיות בקשר וכמו שמנחם ציין אני משתדל להתקשר אחת לכמה שבועות להתעדכן ולעדכן בשלומי ובשלומי.
    צריך להעריך ולכבד את מנחם על כתיבה יום-יומית, אין לכם מושג כמה זה קשה.
    מנחם כמעיין המתגבר לא סובל לעולם מעייפות החומר.
    באשר לח׳ברה הפורשים, הם על הכיפאק אחד אחד
    רובנו עייפנו בכתיבה ואיש איש פנה לדרכו שלו
    באשר לשיח באתר, לדעתי כמעט הכל מותר
    אבל בחייאת אל תזלזלו בכתיבה של פוסט/סיקור/פרוויו
    זה מינימום שעתיים עבודה וכל זאת בחינם.
    ואל תזלזלו במנחם, את רוב מה שהוא שכח רובנו לא נדע אף פעם. הוא האושייה מס 1 בישראל בכל מה שקשור לפיתוח ועידוד של כתיבה.
    נתקלתי לפי כשבוע בפוסט של רועי בערוץ הספורט והרגשתי המון גאווה, כנ״ל ח׳ברה צעירים אחרים שעברו בהופס והגיעו למחוזות רחוקים יותר.
    זה חשוב לעודד ח׳ברה צעירים לכתוב
    אם אני יכול לבקש משהו קטן זה – תשדלו לפרגן ולהאיר לכותבים צעירים. זה דור העתיד של הכותבים בארץ ועדיף שהם יהיו עם קילומטראז׳ הופסי
    הופס תמיד שמרה על צביון משפחתי, גם במשפחות הכי טובות רבים קצת, צועקים קצת אבל בסוף חוזרים לנקודת האפס שהיא האהבה למשחק
    תודה לדוק ותודה לעשרות חברים שרכשתי פה לאורך השנים

  21. תןדה רבה לכל העוסקים במלאכה וכמובן למנחם.. האתר הציל אותי אחרי שדהבאזר נסגר (לא נסלח ולא נשכח 😠)
    אני יחסית חדש כאן אז לא יודע מה היה קודם, אבל לרוב מאוד נהנה מהדיונים.
    הדיונים לא בא אני מפליטי דהבאזר

  22. תודה דוקטור!
    כל מילה בסלע!
    גם מומי פעם עשה ניתוח פסיכולגי שהיה נכנס אצל הפסיכולוג
    מומי אמר לפסיכולוג, תשמע עיוני, אני והאשה כבר לא מה שהיה פעם. יש לך פה ספה דליקטס, למה שלא ניתן פה ביצוע ותגיד לנו מה אתה חושב?
    ככה מומי היה מגיע פעמיים לשבוע
    אחריי חודשיים הפסיכולוג קרא למומי אליו עם הגברת ואמר – תשמע, אין לכם שום בעייה! הלוואי על כל זוג נשוי כאלה ביצועים! אני חושב שצריך להספיק את הטיפול
    מומי אמר לדוקטור הפסיכיאטר פסיכולוג – וואלק תשמע זאת לא אישתי.
    היום בית מלון עולה 2000
    הצימרים לוקחים 1000 ללילה לא כולל שעתיים נסיעה לכל כיוון
    אתה לוקח 500 שקל לשעה ומומי מוציא 400 שקל החזר מהביטוח הרפואי

  23. היי מנחם, תמיד יהיו את האלו שיספרו שפעם היה טוב יותר. לשימון, כמו לכולנו פה, יש חולשות וחוזקות, והכל ידוע… אם אני זוכר נכון הייתי פה לפניו ואני לא מרגיש שינוי ברמה. אם למישהו לא נאה תגובה מסויימת הוא תמיד יכול לפתח דיון בתגובה מתחת או מעל.

    1. תאר לך שעל כל דבר שתכתוב אני ישר אגיב לך בחחחחחחח אתה כזה נאיבי (יענו טמבל אבל בשפה "מכובדת") וכל מי שחושב אחרת פשוט עיוור. אתה עדיין חושב שאפשר לפתח דיון? מניסיוני זה לא ממש מועיל.

  24. מתחבר במיוחד לתגובות של מומי/ מידן ודה שוט. מנחם זה יצירה אלוהית באמת מופלאה שכולנו מברכים עליה יום יום, שעה שעה. אין מלבדו וכל העולם חסדו. הלוואי ומישהו יקח את הפרויקט ויעניקו לו פרס ישראל. מה שמגיע מגיע
    אביטל – תנסה ליצור קשר עם הבת שלי אודליה. טסה לקליפורניה בשישי. איי ניד טו ריד יור בוק! 053-5678930

  25. אני דובי ואני אוהב את מנחם ומודה לו על הזכות לכתוב בהופס כבר די הרבה שנים, מאז שהייתי זחל ואז גולם, ועכשיו חיפושית.
    כמו כן רציתי למחות על כך שחברי הכנסת בוחרים את נשיא המדינה, ולא העם ישירות. אם אי פעם משנים את צורת הבחירה מבקש בכל לשון של בקשה מידידיי לא להמליץ עליי. המעבר מערד לירושלים יהיה לי קשה, לפחות בשנים הקרובות.
    אז באמת, תודה על ההצעה, אתם מחמיאים ומרגשים אבל אנא, לא כעת.

    1. +100 לגבי הנשיא שצריך להיבחר על ידי העם.
      בנוסף, לדעתי חייבים לדאוג שכל מפלגה שנמצאת בכנסת תעבור בחירות. מפלגה שלא עורכת פריימריס (כדוגמת מרץ העבודה וליכוד) לא תוכלנה להשתתף בבחירות. נראה לי יותר דמוקרטי שהמפלגות הדתיות יעברו פריימריז כמו גם ליברמן ושות ולפיד דה שוט!

  26. מנחם תודה
    תהיה בריא
    אל תיקח ללב.
    זו הזדמנות לומר שאני קורא אותך אך לצערי הרב הזמן לתגובות הולך ומתמעט

  27. מנחם תודה על הכל. לאורך השנים בהופס והרבה לפני הבאת בשורה אמיתית לחובבי הופס וספורט בכלל בארץ. הופס בעצמו הוא אתר מיוחד ובאמת כל הכבוד לכל העושים במלאכה.
    לגבי התגובות יש באמת מגוון רחב וכל אחד יכול לבחור מה הוא קורא ומה פחות. העובדה היא שהעשייה של הכותבים היא באמת מתוך האהבה לדבר כמאמר הטי שירט המקסים ונוצרה קהילה מיוחדת של מביני עניין.

  28. הבעיה העיקרית שאני רואה כאן זה שמדי פעם כותבים פה על הבוסטון סלטיקס ואני לא מבין את זה .
    לא להאמין שיש הדרדרות כזאת .
    ואני לא חושב שזה קשור לשמעון ,זאת בעיה לאורך כל הקשת הפוליטית ועדיף שנפסיק ויפה שעה אחת קודם

    1. חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
      לגמרי צודק אבל יש לי נסיבות מקלות, הסלטיקס מחלה חשוכת מרפא.

  29. הי מנחם.
    איך המרגש?
    הבנתי ממה שכתבת שאתה חש דכאון.
    לא יודע אם זה עוזר אבל זה קרה וקורה לרבים וטובים.
    יש אור בקצה המנהרה – זה דועך בהדרגה ומפנה מקום לתחושות אחרות, נעימות בהרבה.
    אתה בר מזל שיש לך אשה לצידך, משפחה יקרה, ותנאים שמאפשרים לך נוחות ואפשרות לעסוק ולעשות בדברים שאתה אוהב ושעושים לך טוב.
    חיזוקים מכאן.

  30. מי שמעוניין להבין באמת את איכות האנשים והרמה באתר צריך להגיע למפגש הופס הבא ולראות איזה אנשים מגיעים לשם. מבטיח שהוא לא יתאכזב.
    היי ולמדתי מילה חדשה היום- לברוניזציה

  31. מנחם אמנם אני לא מהמגיבים הקבועים אבל זה האתר היחיד שאני נכנס כל בוקר לקרוא. תוכן מעניין כל יום עם דעות, תובנות, סיפורים, תרגומים ומה לא שגם אם אני לא מסכים איתן מהנות לקריאה.
    התגובות לדעתי פשוט ברמה משל עצמם ורואים את ההשקעה והאהבה של האנשים לדבר, עם הבעייתיות שציינו לפני אבל אלה החיים.
    יישר כח לך ולכל חברי הצוות והקהילה, מקווה שיישר עוד הרבה שנים לפנינו

  32. תודה מנחם. אני נהנה מהכתבות וגם מהדיונים באתר.
    גם הדיונים על פוליטיקה (כשזה מתדרדר לשם) לרוב נעשים עם הרבה כבוד לעומת כל מקום אחר. יצרת כאן (יחד עם צוות העורכים) אתר אינטרנט שכיף לבקר בו.

  33. מנחם. האתר שלך הוא מפעל חיים אדיר.
    יש תגובות שאני אוהב יותר וכאלה שאוהב פחות. היכולת לכתוב מהבטן, מהלב והראש באופן חופשי היא מה שהופך את האתר למעניין. אשמח אם פחות ייכנסו לחיים אישיים של מגיבים. באופן עקרוני אני משתדל מגיב לתגובות מהראש דרך הראש, מהבטן דרך הבטן ומהלב אל הלב. לא תמיד ערבוב עובד. אני לא סובל את לברון ג'יימס, כי המשחק שלו עושה לי פריחה אסתטית ובעיני ההתנהלות שלו אותנטית כמו שיחת כלה-חמות בליל הסדר. האם רלוונטי להראות לי את ה-PER, RPM או ה- PIPM שלו? לא ממש
    בדיוק כמו שאם אני מנתח מהלך שראיתי או מביא סטטיסטיקה זה פחות מעניין כשמישהו כותב: 'עזוב, הוא פח זבל'. לא אסור. פשוט פחות מעניין…

  34. תודה רבה מנחם,בתור אחד שנכנס לאתר מאז האליפות של מיאמי (איך פספסתי את האתר באליפות של דאלאס שנה לפני ) האתר תמיד היה מעולה,יש יש ימים יותר טובים ויש פחות אבל לדעתי אין שום בעיה עם אף תגובה כל עוד אין ניבולי פה .לדעתי גם תגובות של האבלציק חשוב שישמעו ושאף אחד לא יחשוש לכתוב כל מה שעולה על רוחו זאת מהות האתר האמיתית.
    לגבי שמעון תגידו עליו מה שתגידו אבל שמעון לעולם אבל לעולם לא נפגע שיורדים עליו ותמיד מוכן גם לחטוף לא רק להחטיף וזה סוד קסמו לעניות דעתי

    1. להלן התגובה של המחרבן בסלון:
      .
      "האם יש דוגמא טובה יותר ל-don't feed the troll ממה שקרה בהופס עם שמעון?
      .
      זה היה ברור לכל ברנש – עוד לפני שנכנס "לצוות" אי שם ב-2018 (צוות my ass.. הוא לא מסקר ולא עוזר בשום כלום.מה בדיוק שמעון כותב, 'הגיגים'? או את 50 האלבומים הכי טובים אי פעם – שזה אומר מאז 1980. למה? ככה!).
      .
      זה היה ברור שגיא והוא התחילו את השב"ר-טנ"ש (כמובן, התגובה הרגילה של שמעון – 'אתה המצאת לי ראשי תיבות, אני אמציא לך ראשי תיבות'.. אין לו באמת שיטת פעולה מלבד 'הכל חוזר אלייך וקקה בידייך')
      .
      עזרתם לו להרוס הן את תרבות הדיון באתר והן את רמת התגובות עם ויכוחיכם האינסופיים על כלום ושום דבר, ואז אחרי שהסיפור גדל מעבר לשליטתכם – עכשיו נמאס לכם.

      שמעון, אתה כמובן תגיב לזה, אז תן לי לחסוך ממך – שילוב של האות ח' הרבה פעמים ברצף/אימוג׳ים/טנ"ש/ כמה מרמור/ניגוב/ מכבסה/'אני לא רואה אותך ממטר'/תסמונת האיש הקטן שרוצה להרשים.
      .
      מה שבאמת מפתיע אותי שאתם מופתעים ממנו עדיין, ברמה האינטלקטואלית והמוסרית – זה אותו האיש שאין לו שום מושג קלוש בסרטים/מוזיקה/אמנויות, עם אותם דעות על "ראשמור טראמפ" ועוד רבבות התגובות שהוא הפליץ כאן דרך קבע מ-2016 בערך – על נשים, מיעוטים, פוליטיקה, כלכלה, ומה לא…
      .
      סנגוריו יקפצו ויגידו ששמעון בסך הכל מבטא את "האמת שלו" (אחד המונחים שהכי מחלחלים אותי בדורנו). ואני אגיד –
      א. מה ההבדל בין "האמת שלי" ל'דעתי'?
      ב. איזו אמת בדיוק? הבן אדם מחליף דעות כמו גרביים, כך שלא חשוב מה יקרה – הוא צדק."
      .
      אז לא. תגובות כאלה אין להם מקום באתר.
      כל מהותן לפגוע אישית ולהעליב מגיב ספציפי.

      1. מסכים שהיה פה ירידה בפן האישי אבל הכל טוב בטח ובטח ששמעון לא צריך להיעלב מתגובה כזאת.שמעון מה שנקרא שף מדופלם והמשפט מי שלא יכול לסבול את החום שלא ייכנס למטבח,ושמעון אין שום בעיה להיכנס למטבח.רוצה לומר שאתה מדבר טראש טוק ונהנה מהטראש טוק אתה לא יכול להיעלב מתגובה כזאת(למען הסר ספק אני לא אהבתי את התגובה ומסכים שהייתה ירידה לגופו של מגיב )

          1. ברור שזה לא מדע מדוייק אבל אני באופן אישי מעדיף שיגיבו אנשים ויגידו מה מפריע להם גם אם זה לא לרוחם של מגיבים אחרים(כן הייתי משתמש בשפה אחרת ממה שהאבלציק כתב)מאשר שפשוט יפסיקו להגיב.
            לגבי מותר לי אז בוודאי שמותר ויכולת להגיב להאבלציק ולהגיד את דעתך בנושא(יכול להיות שעשית את זה)

            1. בכוונה לא הגבתי כי לא רציתי לפגוע בו, זה לא מונע ממני לפגוע באחרים שמגיע להם לדעתי וזה כולל את מי שמקטין את שימון וברוך, למעט גיא.
              וכן הייתי שמח אם לא יתפתח דיון בין שג"אי כי זה תמיד הולך למקומות לא טובים.
              אבל זו רק משאלת לב, הם ילדים גדולים.

        1. שמעון עושה טראש טוק (קליל לרוב) עם מגיבים שזאת האינטרקציה שלו איתם.
          קרבות שב"ר – טנ"ש. שזה סיפק אגב בידור ותוכן ללא מעט קוראים.
          זה לא טראש טוק. זה סתם ירידה מתחת לחגורה ממישהו שאין לו שום אינטראקציה איתו.

  35. מנחם היקר, תודה על פועלך בכלל ועל האתר בפרט, מסב עונג להרבה מאד אנשים.
    .
    אישית אני לא מוצא טעם בכיסוחים בין מגיבים ומעדיף דיונים לגופו של עניין ולא לגופו של אדם.
    .
    נדמה לי שאנחנו כאן כדי לדבר על ספורט ולא כדי לעשות סדרות חינוך או להאיר את חולשתן של פרדיגמות מגוונות עליהן מבססים מגיבים שונים את דעתם, ואין שום חובה להתייחס לתגובה או מגיב שלדעתכם מדברים שטויות.
    .
    גם לנוכח מינונים כאלה ואחרים, אני חושב שכדאי להגיב ולפתח דיונים, לפעמים יתפתח דיון, לפעמים לא, וזה בסדר גמור.
    .
    בכל מקרה, כל הנ"ל הוא דעתי וטעמי וכל אחד יעשה מה שימצא לנכון. כל אחד חוץ מדובי, כמובן, כי הרעיון של דובי לנשיאות הוא מבריק ומועיל, ואשמח לקדם אותו, למרות סרבנותו של האיש.

  36. מנחם כל העניין פה הוא תרבות הביטול, שכל הזמן חוזרת ומנסה להרים כאן ראשה.
    "אני בוחר להיות רגיש ולהיפגע מכל דבר ולכן אסור לך להגיד את זה ואת זה ואת זה".
    וזה מפי נאורים וליברלים בעיניי עצמם, "אינטלקטואלים".
    קוראים לזה פשוט צנזורה והשתקה, מאבק על כוח ועל שליטה באחר, הפעם רק במסווה של נאורות עאלק.
    .
    ואני לא רואה את שמעון מנסה להשתיק אף אחד, להיפך.
    גם לא את ברוך.
    אני בהחלט רואה רבים שמנסים להשתיק אותם, לפעמים בפרקטיקות אלימות, פוגעניות, מזלזלות, מעליבות, מכפישות, פאסיב-אגרסיב.
    וכן, האווירה באתר ותרבות הדיונים פי מיליון טובים כיום מפעם.

    1. אבל אתה שם לב שאתה משתמש בדיוק באותן שיטות.אתה מבטל את מה שהאבלציק אמר(עזוב כרגע את השפה שלא לעניין אלא המהות) וטוען שלצד שלי לצורך העניין מותר להגיד ולעשות הכל ואילו לצד השני אסור להעיר לנו

      1. אני בהחלט אבטל מגיב שבא ותוקף אישית ומכפיש מגיב אחר, ללא שום פרובוקציה, סתם כי הוא לא נוח לו בעין.
        גם לדמוקרטיות זכות להתגונן.
        בכלל לא אותן שיטות.
        שכל אחד יכתוב מה שבא לו, התגובה הזאת עוברת את הגבול.
        שמעון לא בא וירד אישית סתם ככה על מגיב אחר, הוא עושה טראש טוק קליל ולרוב הומוריסטי עם מגיבים קבועים שזאת האינטראקציה ביניהם (עד שלגיא נמאס לאחרונה אחרי שנשאר לבד במערכה).
        קרבות טנ"ש-שב"ר היו במסגרת המקובלת, סתם ככה לקפוץ מהחור שלך ולהכפיש אישית מגיב אחר ברצינות תהומית – זה לא.

        1. אבל שוב אתה תוקף באופן כללי ולא רק את התגובה,וגם יכולת לכתוב שהתגובה הזאת לא מכבדת ולא צריך להתייחס אליה,במקום זה תקפת אותו גם באופן אישי.אתה טוען בתגובה שלך שהבעיה היא בתרבות הביטול אבל מצד השני אתה לא מוכן לצורך העניין לנהל דיון לגבי הדברים שמפריעים למגיבים אחרים ומבטל את הצד השני בכך שהם מנסים להשתיק אתכם ולא לתת לכם להתבטא.

          1. ברור שאני אתקוף את המגיב, למה אתה רוצה שאני אתקוף את התגובה? היא כתבה את עצמה?
            יש לה איזושהי ישות?
            המגיב שכתב תגובה לא מתאימה ומכוערת שחורגת מכללי הדיון – הוא אחראי לתגובה.
            .
            אני אי פעם השתקתי מישהו שהתעסק בענייניו כי אני סתם לא אוהב את ענייניו?
            כתבתי לאחרים להפסיק להביא נתונים סטטיסטיים כי זה מפריע לי?
            לא להשתמש בשפה גבוהה?
            לא לאהוד שחקן מסוים או קבוצה מסוימת כי הם מתועבים בעיניי? וזה מפריע לי להיות נוכח באתר?
            מקסימום אני צוחק עליהם ומביע את דעתי על העניין.
            כל עוד אנשים מתעסקים בענייניהם ולא נדחפים לענייני אחרים, ומנסים לצנזר אותם, אין שום בעיה.
            כל אחד יכול להחליט שכל דבר מפריע לו. זה לא בעיה שלי.
            זכותי, למשל, להשתמש בהומור פיפי קקי ולכתוב על מה שבא לי.
            מי שזה לא כוס התה שלו – מוזמן להתעלם.
            איזה דיון בדיוק אתה רוצה שאנהל עם אנשים שהחליטו שזה מפריע להם ורוצים לצנזר אותי?
            זה לא עניינם.
            כמו שאני לא אומר להם על מה לכתוב שלא יגידו לי.
            אני בהחלט אשתיק כאלה שכל עניינם להשתיק אותי.
            מה לא בסדר בזה?
            אני לא אלך ואזרוק אבנים על חלונות של אנשים, אבל אם מישהו יבוא ויזרוק אבל על חלוני אני אזרוק עליו אבן בחזרה.
            מספיק ברור?

            1. אין לי מושג איך עושים את זה לא מהסלולר אבל לא מתחבר להופס בסלולר רק בלפטופ.
              אז במקום סמיילים אני עם ה חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח….
              הקיצוניות שבי עברה מיותר מדיי ח-תים לאחד בודד, כמו בסיפור המברק של חלם וחכמיה.

          1. ליניב – הנה, למשל, אתן לך דוגמא.
            מגיע מישהו, מנסה להעליב אותי סתם.
            מה אני עושה בדר"כ? מתעלם.
            לא ארד לרמתו והוא לא מעניין אותי.
            מאוד פשוט, העניין של להתעלם.
            כ"כ קשה לאנשים להתעניין בתגובות שמעניינות אותם ולהתעלם מאלה שלא?
            הם חייבים להידחף לאחרים לחיים ולצנזר אותם לפי אמות המידה שלהם?
            (התגובה נכתבה כדוגמא ליניב, אחרת כמובן לא הייתה קיימת)

            1. ברור שזו רק תגובה ליניב. כל הנאורים משתיקים ואתה רק דמוקרטיה מתגוננת. 🗽

            2. אימוג'י די עלוב בשביל פסל החירות. אוף.

            3. יונתן, אתה נשמע נרגש, שידרגת את עצמך.

            4. חחח… נכון… 🥰🤑🦅

            5. בסוף יסתבר שאתה בעצם אוהד אטלנטה ורק קפצת לעגלה של סטף.

            6. אני אוהד אטלנטה? חחח… ובכלל הלילה, שארלוט 🧻 אותם

    2. אשך, אתה חוטא בדיוק באותה תרבות ביטול שאתה מדבר עליה ואח"כ בא בטענות. שבועות ארוכים חפרת על נושא הקורונה באתר שעוסק בכדורסל. זה נראה לך נורמלי? גם בקשות שתפסיק נענו במשהו ילדותי כמו "אני כותב מה שבא לי ואל תקרא אם אתה לא רוצה". אז אני באמת לא רוצה לקרוא על הקורונה בהופס ולא חושב שאתה צריך לכתוב על זה כאן (אני בטוח שיש מספיק פורומים לכך). לא אוהב שמבטלים אחרים, אבל לך לא יזיק אם תסתכל קצת במראה

        1. שאתה כותב בתגובות לכתבה על כדורסל שוב ושוב על הקורונה לדוגמא ולא מבין או מבין ומתעלם מכך שאחרים כאן נכנסים כדי לקרוא על כדורסל זאת תרבות ביטול פר אקסלנס או במילים יותר פשוטות – אני מבטל את דעתכם ולא אכפת לי אם בא לכם לא לקרוא את הגיגי הקורונה שלי….. זה לא עניין של סגנון שמוצא או לא מוצא חן בעיני אחרים אלא חפירה על עניינים שאין להם שום קשר לדיוני כדורסל, אז נראה לי שדווקא אתה מצנזר פה דעות של אנשים

          1. תרבות הביטול זה יותר לבטל את הנוכחות של אדם מהמרחב הציבורי כי הוא עשה דברים לא בסדר. אף אחד לא עשה את זה לאף אחד כאן. לא עשו את זה לשמעון ואשך לא עושה את זה גם.

          2. דור מי שואל אותך על מה לכתוב? אנשים הזויים.
            את עניין הקורונה והפוליטיקה הכניס מנחם בכבודו ובעצמו במעורבים שלו למשך תקופה ארוכה מאוד. אל תקרא אם לא בא לך.
            ואם אתה לא מבדיל בין תגובה שעוסקת באדם לתגובה שעוסקת בנושא, אז לא בטוח שהרמה האינטלקטואלית שלך מספיק גבוהה בשביל האתר ואלי כדאי שתשקול להפסיק לזהם פה את התגובות זה לא לעניין.

            1. מה העניינים איתך חבר? מה קפץ עליך שאתה מתעסק עם הרמה האינטלקטואלית שלי ומדבר על זיהום התגובות? אני לא נכנס לכאן כדי לקרוא על הקורונה כי מזה יש לי מספיק אלא נכנס לכאן מתוך סוג של אסקפיזם (כן, אני מתנשא אני יודע). לגבי מה שכתבתי לאשך אני רוצה לצטט אדם שאני לא מעריך שכתב כ"כ נכון: "אל תקרא אם לא בא לך". וד"א למנחם הכל מותר.

            2. למנחם מותר מה שמותר גם לאחרים. אם הוא כותב על הקורונה אז כל אחד יכול ובגדול כל אחד שיכתוב מה בא לו. האשך יכול לכתוב על קורונה ואתה יכול לדלג.
              רוב התגובות פה הן על כדורסל אז אני לא ממש מתחבר לזעקות השוד ושבר לגבי ירידת האיכות, אני דווקא חושב שהיא כל הזמן עולה.
              מדי פעם עולים נושאים אחרים שלפעמים מהדהדים יותר זמן פשוט כי אנשים מגיבים אליהם אבל גם הם עוברים בסוף.

  37. תודה רבה מנחם על הפוסט ועל כל הפעילות שלך כאן איתנו. חושב שמגיע לך הדלקת משואה ופרס ישראל לפחות. אני אחד הצעירים שבחבורה, לא תמיד מגיב אבל מגיע למפגשי הופס כשהם מתקיימים, וגם כתבתי כאן כמה פוסטים בעבר. אולי מפאת גילי אני מחזיק בנקודת מבט מעט שונה. אז ככה:
    מבחינתי, לקרוא כאן את התגובות זה כמו לקרוא עוד פוסט אחרי הפוסט המקורי שפורסם (לא משנה אם זה פריוויו או מעורב או משהו אחר), הן נעשו מעניינות יותר מדי פעם, בעיקר אחרי שבעבר כל העניין של הפסים האישיים היה גרוע הרבה יותר (וגם שילמנו בגילרי, לילי ועוד רבים מגיבים לא תמידיים כמוני). אני חושב שהאתר במגמת שיפור מתמדת, התוכן מעולם לא היה טוב ורציף יותר, יש מגוון דעות ומגוון אוהדי קבוצות/שחקנים שונים ולכולם יש מה להגיד. מה שמאחד אותנו זאת העובדה שכולנו באמת עכברי כדורסל, כמו שאמרת, וזאת תכונה שלא נעלמת. לכולנו יש מה להגיד אז אנחנו אומרים אותו כאן בתגובות, שזאת הפלטפורמה התקשורתית היחידה שלנו באתר (למי שלא כותב את הפוסטים כמובן) אז אנחנו משתמשים בה כדי להביע את עצמנו, ולכל אחד דרך קצת שונה, מותר שיווצרו מחנות ויריבויות כאלה, זאת דרכה של כל חברה כי לא הכל מושלם בחיים, וכל עוד הדברים מתבצעים בצורה שלא עוברת על הכללים, אני אמשיך להנות ממה שיש (מתכנן גם לכתוב כתבה לפה בקרוב)

  38. בגדול האתר עבר את המודרניזציה שאנחנו כחברה עברנו
    לפני חמש שנים היה פה רק דיוני ספורט(גם מאמרים וגם תגובות)וכל אחד שקל את המילים שלו אלף פעם
    היום אנחנו בתרבות שכל אחד יכול להגיד מה שהוא רוצה ואז יגידו לו שזו לא מכבד וכמה יגבו אותו כי זה הגשמה עצמית ויתחילו לטנף אחד על השני וליצור דיון שבגן סיימנו לדון בו
    כל אחד ודעתו
    אבל בין כל השיט הזה שהולך כאן יש הרבה הרבה ספורט שזה הסיבה שבאמת התכנסנו הבעיה היא שגם הסגנון של הרבה פוסטים השתנה לא זוכר לפני חמש שנים שהיה פה פוסט לוח מודעות או הגיגים על טיטולים.
    מהנקודה הזו או שאנשים הולכים כי לא מתאים להם או שאנשים שזה מה שמתאים להם מגיעים ונוצר המרקם של האתר כיום
    מקווה שהחלק הגדול של האתר שרוצה ספורט ישאר ויחתור לשם
    נ.ב.

    השתדלתי לא לדבר אישית על אף אחד או מה זה אומר על מי שמתנהל כך או אחרת כי בסוף כל אחד הוא בנאדם עם מחשבות רצונות ושגעונות וחייבים ללמוד לקבל גם שזה לא מסתדר עם ההשקפה שלי או רצון שלי כי אחרי הכל אנחנו אמורים לחיות יחד

  39. אמרו לי יש בוקר פסיכולוגיה בהופס ישר באתי לתרום את שני הרופי שלי 😉
    מנחם היקר – הדרך שלך להראות חיבה היא באמצעות עקיצות. כך עושים רובנו בחיים האמיתיים עם חברים אמיתיים. ברור שמילות הגנאי הן באמנות היהודית העתיקה של לשון סגי נהור (המכונה היום "הפוך על הפוך"). אני קורא אותך ואת האתר הזה בערך מיום לידתו ומרגיש כיצד אתה מפנק דווקא את מי שאתה אוהב בעקיצות.
    לכן הסר כל דאגה מלבך כאשר מדי פעם (מעט מדי לדעתי, יותר מדי נזהרים בכבודך 😉 ) מישהו מכנה אותך באופן שלילי. לדעתי זה מבטא תחושה של קרבה וחברות.

  40. לגבי תרבות הדיון באתר:
    כל תגובה הכוללת ניבולי פה וגסויות ותיאורים מיניים ותגובות שנאה, הן שנאה לשחקן כמו לברון והן שנאה לאדם וציבור בגלל אמונתו ודעותיו, הן תגובות המוריגות את רמת הדיון ופסולות ולא לגיטימיות מבחינה ערכית מוסרית ואין זכות לאף אחד, גם לא זכות דמוקרטית להגיב תגובות מגעילות ומכוערות כאלו ובוודאי לא לפגוע באנשים בגלל דעותיהם והשקפתם ובוודאי לא בציבור שלמרות אלפי נפשות (הכוונה למי שמגיב מלכתחילה תגובות שנאה בלי שמישהו יגיב נגדו כך ואין הכוונה למי שמגיב כנגד מישהו כזה בהתאם לתגובות).

    לגבי השבחים לקדימונים ולביקורים אני כמובן מסכים לכל מילה. אך בכל מקרה יש לי שתי הערות: חברים נתונים חשובים מאוד של נתוני קליעה למשל: לא די שכותבים ששיקן קלע 30 נק' אלא יש להביא גם את בזריקות והקליעות כי 30 נק' עם 30-10 מהשדה וגם 15-10 מהקו אינם כמו 30 נק' עם 20-10 וגם זה לא כמו עם 10-10 מהשדה וגם 10-10 מהקו או שכל הנק' הושגו עם 10-10 מהשלוש. וכן קרה לנשל שלא הובאו נתוני כ"ח של מי שהיה מהמובילים בנתון זה. וכן כשיש ער משמעותית בין הקבוצות יש להביא את הנתונים הקבוצתיים ופעמים רבות זה לא נעשה.

    לגבי ד"ר ופרופסור, שאלה למנחם, הפרופדוק הבלתי נלאה: אם קיבלת בעקבות מחקרים (ותרומה לאוניברסיטה) פרופסורה מלאה, בדומה לקבלת פרופסורה בארץ (דממה שהבנתי בארץ יש רק פרופסורה מלא ולא כדרגת הוראה בלבד), אז מדוע אתה עדיין גם ד"ר?

    1. שכחתי את ההערה שנייה לגבי הקדימונים והסיקורים:
      ישנה טעות נפוצה בין הכותבים כשכותבים את טווחי המספרים (כמו מאזן ניצחונות הפסדים ותוצאות משחקים או תוצאות ביניים) בצורה המתאימה לאנגלית וצריך לכתוב הפוך כדי שיתאים לעברית:
      בתוצאות ביניים מבחינת המובילה או תוצאת משחק מבחינת המנצחת, הנקודות של המובילה או המנצחת צריכות להופיע בצד הימני של הטווח וכשרוצים לכתוב את התוצאה מבחינת המפגרת או המפסידה אז הנקודות שלה צריכות להופיע מימין. כדי שכך ייכתבו הטווחים המספריים האלו יש לכותבם בצורה הפוכה ממה שכותבים בטקסט באנגלית. לדוגמה: במאזן של ניצחונות לעומת הפסדים יש לכתוב בהתחלה את מספר ההפסדים ובסוף את מספר הניצחונות ואז מספר הניצחונות יופיע מימין.

    2. ד"ר לס הוא התואר האקדמאי שלי. פרופסור לס היא הדרגה המקצועית שלי.
      אתה יכול להיות פרופסור ללא תואר ד"ר (PH.D) ואתה יכול להיות ד"ר ללא פרופסורה

  41. מנחם, רק בריאות.
    האתר שהרמת פה הוא מופת, במיוחד לאור העובדה שהכותבים מתנדבים – ותודה רבה לכל הכותבים !)
    אני נכנס מס' פעמים ביום לראות מה חדש … אפילו בפגרה

    לגביי הדיון הנוכחי, אני מסכים עם האבליצ'ק,
    לפעמים כמות תגובות הזבל עולה על כמות תגובות הכדורסל…
    רוצה לטעון נגד שחקן ? סבבה, אבל תביא עובדות, סטטיסטיקה, יתפתח דיון, אבל לטעון סתם כי ככה החלטת ? לא מייצר דיון איכותי.
    יש תגובות שאני מדלג עליהן (כי ידוע שהמגיב לא יתייחס לכדורסל) אבל הן מתרבות וזה נהיה מתיש.

    דובי לנשיאות זה רעיון מעולה. איפה חותמים ?

  42. צהריים טובים לכולם
    1.לא ראיתי אתמול את התגובות שהולידו את הדיון הזה , אז מתנצל אם החמצתי משהו .
    2.למנחם : קודם כל הרבה בריאות . מצטרף לקריאה להעניק לך פרס ישראל על מפעל חיים . אתה הפכת אותי לעכבר נבא בשנות הששים דרך חדשות הספורט האגדי .מאחל לך ולבני ביתך כל טוב להמשך פעילות מבורכת .
    3.לגבי שמעון : כתבתי בעבר ואני חוזר על זה . חלק מהדברים שהוא כותב גורמים לי לחרוק שיניים , אבל אני מקבל את זה בהבה , כי הוא גם כותב הרבה דברי טעם וגם כי הוא תמיד מענין ומרתק .
    אולי זה יאכזב כמה אנשים , אבל לדעתי שמעון מבין גדול בכדורסל , ובסופו של דבר זה מה שחשוב ..

  43. אשך הקשקשן,
    בהתחלה הופתעתי שלא הגבת ביותר מ"גועל נפש"
    עכשיו שהגבת, אני מופתע עוד יותר – פעם ידעת לקרוא!

    כרגיל, בלי שום קשר, הסטת את הדיון ל"זכות לכתוב/הייעלבות" ו"תרבות הביטול". מידהו רצה לבטל את שמעון או מגיב אחר? מישהו רצה להוציאו מהאתר? מישהו אמר למחוק תגובות שלו? לא. זה שינה בטקסט שכבר הכנת מראש? גם לא.
    .
    אתה טוען שקרבות שבר-טנש סיפקו תוכן ובידור להמונים – but is it? לדעתך מה ששמעון עשה לגיא זה 'טראש טוק קליל'? לדעתך זה שליוס וגילרי לא כאן (לא יודע מה הסיבה האמיתית) לא קשור לזה? שלא נדבר על כל המגיבים האחרים שצריכים לקרוא את השיט הזה.
    .
    לגבי החירבון הענקי באמצע הסלון – bitch, please.. אתה אחד המגיבים המטונפים באתר, ועל זה גם גאוותך (וחיבתיי אלייך כמגיב לפני שהתחלת להזות את הקורונה). ולא יודע, מה שקרה ב'מעורב' אתמול לפני שנכנסתי אליו גם לא היה נופת-צופים, ואפשר להגיד שגם שם ריח הקקי עלה מהדיון… וזה היה באמצע החדר!
    .
    אתה אומר שתנסה להשתיק רק מה שמשתיק אותך. שוב – מי משתיק אותך? מי רוצה 'לצנזר' אותך? בקיצור, לעניין לא הגבת, אמרת בעצמך פיפי קקי וניסית למרק את מצפונך כתומך חופש ביטוי בלי שום קשר לנושא.
    .
    אכתוב בפעם האלף – לכל אחד יש זכות לכתוב מה שהוא ירצה ב'הופס'. בסדר? כולם קראו?? אף אחד לא רוצה להשתיק אף אחד. עכשיו אפשר לחזור לדיון, או שתמשיך לעוות דברים ולהילחם למען הזכות שלך להביע דעות א-לה וולטר בלי קשר לכלום – החלטה שלך.
    .

    1. אני דווקא חושב שדווקא צריך להשתדל להגביל את הכתיבה לכדורסל/נושאי ספורט. החפירה של האשך על הקורונה לדוגמא הפחיתה את רמת העניין שלי בתגובות. לא חושב שצריך להיכנס לנושאים כאלה ומי שמתעקש אני בטוח שיש פורומים יותר מתאימים

    2. תנגב את הקצף, הוא קצת נוזל לך מרוב נאורות ורצון להעלות את רמת הדיונים באתר.
      .
      ולעניין:
      1.
      ""האם יש דוגמא טובה יותר ל-don't feed the troll ממה שקרה בהופס עם שמעון?
      .
      זה היה ברור לכל ברנש – עוד לפני שנכנס "לצוות" אי שם ב-2018 (צוות my ass.. הוא לא מסקר ולא עוזר בשום כלום.מה בדיוק שמעון כותב, 'הגיגים'? או את 50 האלבומים הכי טובים אי פעם – שזה אומר מאז 1980. למה? ככה!).
      .
      זה היה ברור שגיא והוא התחילו את השב"ר-טנ"ש (כמובן, התגובה הרגילה של שמעון – 'אתה המצאת לי ראשי תיבות, אני אמציא לך ראשי תיבות'.. אין לו באמת שיטת פעולה מלבד 'הכל חוזר אלייך וקקה בידייך')
      .
      עזרתם לו להרוס הן את תרבות הדיון באתר והן את רמת התגובות עם ויכוחיכם האינסופיים על כלום ושום דבר, ואז אחרי שהסיפור גדל מעבר לשליטתכם – עכשיו נמאס לכם.

      שמעון, אתה כמובן תגיב לזה, אז תן לי לחסוך ממך – שילוב של האות ח' הרבה פעמים ברצף/אימוג׳ים/טנ"ש/ כמה מרמור/ניגוב/ מכבסה/'אני לא רואה אותך ממטר'/תסמונת האיש הקטן שרוצה להרשים.
      .
      מה שבאמת מפתיע אותי שאתם מופתעים ממנו עדיין, ברמה האינטלקטואלית והמוסרית – זה אותו האיש שאין לו שום מושג קלוש בסרטים/מוזיקה/אמנויות, עם אותם דעות על "ראשמור טראמפ" ועוד רבבות התגובות שהוא הפליץ כאן דרך קבע מ-2016 בערך – על נשים, מיעוטים, פוליטיקה, כלכלה, ומה לא…"
      .
      מישהו רוצה לבטל את שמעון? לא, מה פתאום. בטח לא אתה.
      .
      2. בהחלט יש גולשים שמצאו עניין בקרבות שבר-טנש. זאת עובדה.
      יש אותי, זה כבר אחד, וזה מספיק בעיקרון.
      יש גם את יואל, שכתב את זה במפורש.
      ויש את שמעון וברוך, וכל המתמודדים מטעם טנ"ש לאורך הזמן, שאם לא היו מוצאים בזה עניין לא היו נוטלים בזה חלק.
      אלה הודאיים, אני בטוח שיש עוד.
      .
      3. מה שמעון עשה לגיא? כלום. ניהלו טראש טוק ארוך שנים.
      לאחרונה לגיא נמאס והוא כותב לו את זה. בסוף שמעון יפנים שהמשחק הזה נגמר.
      .
      4. מה אכפת לי למה לג'וס וגילרי לא כאן? זה עניינם. וזכותם המלאה.
      ואם אני בוחר להיפגע מהתעסקות בשחמט, כי דודי אנס אותי בילדותי והוא היה חובב שחמט גדול אז זה גורם לי לחוות את הפגיעה שוב ושוב, ואני מפסיק להגיב כאן בגלל זה? צריך להפסיק את דיוני השחמט?
      .
      5. מי רוצה להשתיק אותי ולצנזר אותי? רבים מאוד, חלקם כבר לא כאן, חלקם כן. מוזמן לעיין בתגובות.
      .
      6. אתה בדיוק עכשיו עושה מה שאתה מנסה להשליך עלי, אתה בא, מחרבן בסלון, מדרדר את השיח, פוגע אישית במגיב אחר בלי שום סיבה ומכפיש אותו, ואז מיתמם וכדי למרק את מצפונך אומר "כל אחד יש זכות לכתוב מה שהוא ירצה ב'הופס'. בסדר? כולם קראו?? אף אחד לא רוצה להשתיק אף אחד", מתיישב על הספה בניחותא ושואל אם יש עוגיות תוך התעלמות מוחלטת מהגלל הענק שעשית באמצע החדר, על הרצפה.

      1. בדיחה ענקית עם הקצף והנאורות – אתה המצאת?

        1. אמרתי ששמעון הוא טרול, נתתי את סיבותיי והצגתי את דעתי בדבר 'האכלתו'. כתבתי שהוא לא יכול להגיב לדעתי? שהוא מבוטל? שטויות במיץ. כתבתי שלדעתי לא צריך להתפלא מההתנהגות שלו, כי הוא הציג זאת באתר שוב ושוב. אתה מתנהג כאילו מישהו רודף אותך, for fuck sake.
        .
        2. לגבי 'מצאו עניין' – אולי. כמו שיש אנשים שמצאו עניין בדעה שאחרים ואני הצגנו, שאתה אמרת שהיא דעתי בלבד. גם אם זה היה בידור בשעתו, לצד אחד נמאס, וצד אחד לא הפסיק. אז לא נראה לי שזה היה מקובל על כל הצדדים כל הזמן.
        .
        3. מקבל.
        .
        4. דמגוגיה וטיעון לא קשור לכלום.
        .
        5. "רבים מאוד". שוב, תחושת נרדפות. יש בך משהו שהופך ביקורת על סגנון ואי הסכמה (אולי רדיקלית) – ל"רוצים לבטל אותי". וזה מצחיק שזה בא ממך – מגיב דעתן שיכול לצחוק ולרדת על כל נושא.
        .
        6. אני מנסה להשליך עלייך? הדוגמא של ה"חרבון בסלון" היא שלך חביבי. חשבתי ש"דרדור השיח" או "תרבות הדיון" הם מונחים שרק אני ושכמותי משתמשים בהם כדי לערער את יסודותיו המוצקים של האתר. "פוגע במגיב אחר בלי סיבה" – פירטתי את סיבותיי בכמה תגובות ולאורך זמן. "מיתמם וממרק" – לא חביבי, זה בדיוק ההבדל – פלורליזם זה לתת לשמעון להגיד את השטויות שלו כמו גם לבקר אותו על כך שהן שטויות. לא לבלבל את השכל על סתימת פיות שלא קיימת (וגם אם הייתה קיימת – מי אני בכלל? לא הבעלים של המקום וגם לא איש צוות, ואפילו לא מגיב פעיל במיוחד. אז נניח שכן – למרות שכבר ברור שלא – מה האפקטיביות שלי בנושא? 0).
        .

    3. שמע האבליצ'ק אתה על סמים או משהו? לא ברור מה נסגר איתך אבל נראה שאתה בדיסאוריינטציה רצינית. אתה פשוט מנותק לחלוטין ממה שרשמת. לא יודע מה קרה לך אתה מחוסן במקרה?

      1. צל, שוב –
        אני באמת מאוד נפגע מירידותייך העזות.
        אבל אם אתה רוצה להביע דעתך – אולי פשוט תכתוב אותה?

        1. אתה פעם ראית אדם חסר מודעות שמנסים להסביר לו והוא מבין? אם אני צריך להסביר לאינטלקטואל כמוך למה יצאת כזה קטן אחרי שיש פה כל כך הרבה תגובות שמסבירות את זה אז אולי תעשה טובה ותתנדף? לדעתי אתה מזבל את האתר עם הפלצנות ורגשי הנחיתות שלך ועלול לגרום לבריחת מגיבים והרי אתה לא רוצה להיות אחראי לבריחת מגיבים, זה כתם לכל החיים.
          מניתוח פסיכולוגי זריז שעשיתי דווקא הטרול הוא אתה ואסביר. ישבת משועמם בבית כנראה היה לך יום קשה, רצית קצת תשומת לב, אמרת מה נעשה? ממעמקי האינטלקטואליה שלך שלפת – רעיון! בוא ניכנס להופס נרד קצת על שמעון הנחות אינטלקטואלית הזה, נעשה קצת בלאגן ונקבל הרבה תשומת לב. פשוט תסתכל איך הרסת את האתר אפילו גרמת למנחם להפגע ולכתוב על זה פוסט שלם. אני לא מבין איך אחרי כל זה אתה עדיין ממשיך להגיב ולא גזרת על עצמך נידויי עצמי מהמרחב ההופסי לפחות ל30 יום.
          ברצינות תשכול ללכת להיבדק, אני מזהה ירידה קוגניטיבית בעקבות החיסון. לא ענית על זה אבל מהתגובות שלך אני מניח שאתה מחוסן. אין הסבר אחר למה שקורה.

          1. בינתיים בפוסט הזה אתה המגיב העיקרי שקראת להרחיק מגיבים.
            .
            פלצנות ורגשי נחיתות – נהדר!
            .
            הרסתי את האתר – לא יודע, נראה לי שהרבה אנשים, כולל אתה, כתבו דברים שיושבים עליהם. אם הריסת האתר היא בעינייך דיון של 24-30 שעות, fine.
            .
            לגבי השטויות החוזרות שלך על הקורונה –
            https://www.townandcountrymag.com/society/tradition/a35091190/catherine-the-great-vaccine-queen/
            .
            כל התגובה שלך – בין אם זה ה'אינטלקטואל', או הקריאה לעזיבת האתר, או בריחת המגיבים, או ההאשמה בטרוליות, או הריסת האתר – זה שוב "הכל חוזר אלייך ו…".
            .
            לגבי ה'פגיעה' במנחם – אתה מיתמם… א', מנחם לא נפגע בקלות, וגם אם הוא כן נפגע פניתי אליו בתגובה פרטית וזה נסגר. ב' – כל השיט שאתה כתבת על מנחם מאז תחילת הקורונה (וגם ללא מעט מגיבים אחרים) משאיר לי אבק.
            .
            אני מצידי סיימתי הנושא, אתה יכול להגיב ונמשיך או לשתוק גם. חלילה שאמנע ממך את זכותך!!!

            1. זה היה בציניות, אני בסך הכל משתמש בפרקטיקות שלמדתי ממך כשמישהו לא בא לי טוב בעין. אם לא הבנת (שוב מוזר שצריך להסביר לאינטלקטואל כמוך), אני לא בעד לחסום אף אחד. זו בסך הכל מראה לאיך התגובות שלך ושל עגל נראו. כשאתה בוחר להגיב לגופו של מגיב אז אין לזה סוף. כל אחד יכול לבוא לא טוב בעין למישהו.
              .
              לגבי מנחם, גם פה מוזר שאתה קובע ממה מנחם נפגע בקלות או שלא בקלות, מה זה רלוונטי? אם מישהו לא נפגע בקלות זה אומר שמותר לפגוע?
              זה שסגרת איתו זה סבבה אבל מוכיח שהיה פגם בדברייך. מה קשור אני ומנחם עכשיו? אני עניתי למנחם על דברים שכתב. אתה לא ענית לאף אחד, החלטת ליפול על שמעון ועל הדרך לעשות ניתוחים פסיכולוגים לד"ר. אתה לא קולט כמה יהיר ומתנשא זה? הרי אף אחד לא שאל אותך ואף אחד מהנמענים לא היה בדיון איתך. אתה ישן על האף בנאדם. תתעורר.

            2. א, הגזמתי בדבריי למנחם, כתבתי לו את זה, זה נסגר. אכן היה פגם בדבריי – אך כלפיי מנחם בלבד.
              .
              'זה אומר שמותר לפגוע?' – תחסוך ממני את דמעות התנין שלך. התגובות שלך ושל עוד כמה מגיבים שהתמלאו זעם קדוש על נסיון ההשתקה המדומיין שהם חוו, יכולות ואולי אכן פוגעות דרך קבע, עם שפה מטונפת פי כמה, אז אל תבלבל את המח עם ה'מותר לפגוע' שלך, מר קורא לכולם פאשיסט. פתאום כל מי שטינף פה דרך קבע נעלב מהשפה..
              .
              ודי. I'm out.

            3. מן הידוע שהכי טוב לעבור מהגנה למתקפה אבל זה לממש משנה את השטויות שרשמת את יכול להמשיך לנסות להסית את הדיון למקומות אחרים אבל זה כבר לא ישנה את העובדה שיצאת קטן. היה הרבה יותר פשוט להתנצל מאשר להמשיך להתחפר אבל צריך קצת יותר גדולה מזה.
              מכיוון שאין לי ממש עניין להסביר את עצמי בדיון שהוא לא עליי נשאיר את הפשיסט ושאר הירקות לפעם אחרת. תאמין לי זה לטובתך.
              מתישהו יפול לך האסימון.

  44. אתרום את שני הסנט שלי בתור self proclaimed intellectual עם אייקיו מאובחן כמעט כמספר הטריפל דאבלים של ווסטברוק (וסיכוי רב שגם משמעות האבחנה הזו כמשמעות הטריפל דאבלים דנן):

    פשוט מדהים כמה ילדותיים יכולים להיות חבורה של גברים בגיל העמידה או לקראתו 🙂

    והעיקר כמו שאמרו פה מעליי, מנחם תהיה בריא המעורבים שלך הם פלא שזכינו לו בימי חיינו ואמן שעוד תכתוב אותם לעד.
    גם הפוסטים האלה שמדי פעם דנים בפוליטיקות באתר הם חלק מהכיף, יש קצת אינטריגות, יש קצת עניין. זה משאיר את כולנו צעירים 🙂

    בהצלחה!

    1. חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
      אחת התגובות הכי טובות בשים האחרונות.
      ושאלה אליך מיכה, ראס עדיין לוקח מידי פעם טריפל, האם גם רמת המשכל שלך גדלה בהתאמה?
      מה יהיה כשהוא יעבור את ה 160? אתה תהיה כמו ביבי?
      🙂

      1. ראס עומד על 180 ומשהו…
        לדעתי MJ התכוון לזה שהרבה מהם לא משמעותיים… זה יכול להעמיד אותו על IQ של מוות מוחי…

        1. אכן 187 אם נדייק
          הגיל עושה את שלו וגם שמות במוחי הקדוח, אל תתפלא עם יום אחד אעלם פה מהאתר וזה לא יהיה בגלל גולש זה או אחר.

  45. טוב
    כולם סיימו להביע את דעתם ואני אומר,תהיו פרקטיים:

    יש מגיבים שאוהבים דיון ענייני,מבוסס על נתונים,וללא ירידה לגופו של שחקן ולמפרצים שהחלו לו בשיער.

    ויש מגיבים שאוהבים "טראש טוק" כלשונם,האם דלונטה ווסט ואמא של לברון bff,האם החיתול מספיק עמיד וכו

    ובטח יש כאלו שאוהבים קצת מזה וקצת מזה..

    כולם פה מספיק אינטליגנטים כדי לדעת לאיזה זאנר התגובה שכתבו שייכת,אז

    אפשר לחלק את מערכת התגובות לשניים,פינת 'דיון ענייני'
    ופינת 'טראש טוק'
    ושכל אחד יגיב באזור שנראה לו מבלי לעשות מיקס.

    כך אף אחד לא מושתק,אף אחד לא סובל מכאבי גלילה באצבעות ובא שלום על ישראל

  46. מנחם היקר!
    כמעט עשור אני פותח את היום בשעה 06:15 בקריאת מעורב הופס או כל פוסט שלך. תענוג אמיתי.
    עצם זה שאתר פוסט אפ נעלם כעבור כמה חודשים רק מראה כמה קשה לתפעל אתר ספורט.
    הרמה כאן תמיד עולה במגוון ובאיכות.
    הכתיבה שלך שווה פרס ישראל גם ללא קשר לספורט.
    ברגע שכל מגיב יכול להחליט למי להגיב ולמי לא ממילא אין רלוונטיות לרמת הדיון היות והגולש מחליט היכן להשאיר את השיח בהתאם לציפיות שלו והיכן להתעלם.
    שאר אתרי הספורט יכולים רק לקנא וללמוד.
    לאור כל הנ"ל אני מעריך שבעתיים את הזמן שהשקעת בפוסט זה

  47. אוהו, לא הייתי באתר ביום יומיים האחרונים ובום.. הרבה חומר קריאה להשלים..
    .
    דעתי בקצרה –
    לא מקבל ששמעון הוא טרול.
    עגל הוא בחור על הכיפאק, מהיכרות אישית
    הבליצ'ק מגיב מצוין. הופתעתי מעוצמת הרגשות כשכתב על שמעון במעורב של אתמול.
    האתר מבחינתי סבבה מבחינת התגובות, פשוט למדתי לדלג על תגובות או מגיבים שאני פחות מתחבר לתגובות שלהם ("טומטום", וכד').
    ודבר אחרון- מבחינתי זה האתר הטוב במרשתת לקריאה על כדורסל- הן הפוסטים והן התגובות.

        1. השם בגלל שהוא בוחר זריקות לא טובות ומכריח אותן על כל הקבוצה. העירו לו וזה יצא לו מהראש כפי שנכנס.
          הוא צריך להבין שהוא לא סטף ובטח שלא קובי.

  48. הרבה זמן לא מגיב פה,
    השיח הפך להיות מטופש, מוזר וילדותי.
    כל מיני ראשי תיבות ומילות קוד שחוזרות בלופים ארוכים, מריבות קטנוניות, ובדיחות שחוקות להחריד (מכבסה!!! וואו, ישר לסיינפלד) מעט מאוד תוכן ענייני.
    האמת קצת חבל, פעם היה ממש מרתק לעבור על התגובות, זה היה חלק מהכיף של המעורב.

  49. בחיי שזה לא כזה מורכב. כאילו באמת קשה לכם כל כך להבין את המכניזם הפשוט הזה שכאשר בשם אידאל חופש הדיבור הבלתי מוגבל נותנים לדבר על דברים שהופכים את הסביבה לרעילה או סתם בלתי נעימה עבור אנשים כך שהם מחליטים שהם מעדיפים להדיר את עצמם ממנה מאשר להמשיך לקחת חלק בקהילה שמתנהלת בסביבה הנ"ל, בפועל מה שמתרחש כאן הוא סתימת הפיות של אנשים אלו ואובדן חופש הדיבור שלהם בסביבה.
    פלורליזם זה לא רק לקבל ולהכיל את האנשים עם כל הקוצים שבהם, אלא גם יש צד שני שהוא לקבל ולהכיל את הרגישויות של האנשים האחרים ולכבד את מה שדוחף אותם החוצה מהמרחב המשותף.
    לא כולם גדלו באותו מקום ולא כולם פיתחו את אותם ספי רגישות כמו כולם וכמו שיש להתחשב בחופש להתבטא מתוך הבנה של הבדלים בצורת הביטוי והפירוש של הנאמר, יש להתחשב גם ברגישויות של אנשים מהצד השני מתוך הבנה של קיומם של הבדלים ברגישויות של אנשים שונים.
    לנהוג בסלחנות כלפי התבטאויות של אנשים עם מוגבלויות חברתיות זה דבר קביל אבל אני בספק רב אם רוב חוסר הסובלנות שאנשים כאן מפגינים כלפי אנשים סביבם נובע ממוגבלויות במיומנויות חברתיות ואם הסביבה כאן מעוניינת להגן על חופש הביטוי שלהם באופן מוחלט היא צריכה לקחת בחשבון שיש לזה מחיר והוא מגיע על חשבון חופש הביטוי של אנשים אחרים.
    אז כן, אבירי חופש הדיבור לעצמם בלבד, יכולים לקרוא לאלו שנמנעים מהסביבה תינוקות רגישים שלא יכולים להתמודד עם השיח החופשי הנעלה שלהם, ויכולים גם לשקול שאולי העניין יותר מורכב וכשאנשים בסביבה מבקשים מאנשים אחרים להיות פחות חארות כדי שהם יוכלו להשאר בה, אז אולי זה לאו דווקא עריצות דכאנית שבאה להשתיק, אלא קריאה מצד האנשים שבסביבה להתיר גם לקול שלהם להשמע מדי פעם.

    1. יפה.
      והסרטים של סטאר וורז התיישנו ממש רע. זה לא האפקטים – זה המשחק הנוראי. סתם שיהיה משהו להתווכח לגביו.

      1. האמת שאני אף פעם לא ראיתי בהם יצירות מופת. סרטי הרפתקה כייפים לצפייה ולא יותר. השאר זה מיתוס שנבנה סביב.

        1. אני דווקא כן. אבל אחרי כל סרטי האפקטים שיצאו אתה פתאום מחכה למשחק ועלילה טובה… כי מי כבר מתרגש מקצת לייזרים… אני עושה את זה בחמש דקות באפטר אפקטס. ואז אתה קולט שהשחקנים הטובים נותנים מבטים של "אני לא מאמין שאני צריך להגיד את השטויות האלה" ושאר השחקנים פשוט גרועים.
          בכל מקרה… שוב נכשלתי.

            1. אני אשנא ואוהב אתכם בו זמנית. זה יהיה קשה.

    2. מזכיר את ההתקרבנות של הblm ושחקני הnba.
      תוגוש כולם פה בוגרים וטראש טוקרים רציניים אתה ביניהם מה אתה מתקרבן כאילו את נפגע מחחחחחחחח או אימוגים של שבר?
      זה כמו שדריי יתבכיין ששיחקו איתו מלוכלך ושבר לא משחקים מלוכלך רק קשוח

        1. מה הכוונה בלמתן? לעשות חח במקום חחחחחחח?

          או 🤣 במקום 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣?
          לא יודע מה יש למתן בדיונים ותגובות פה יותר מתון מזה לא קיים. הכל פה מתון מאד.
          כולם פה מדברים לרוב יפה מאד אני לא רואה שום דבר מוגזם פה באתר

      1. פחחחח
        שוב פעם אתה מחטיא בקילומטרים או נכנס להזיות.
        כאילו ברצינות, יש לך הבנת הנקרא מינימלית או שהחוסר הבנה מובנה וקומפולסיבי או שבעצם שוב הצלחת להזות מילים שלא כתבתי בכלל? כאילו איפה אתה רואה כאן התקרבנות? לא דיברתי עלי בכלל.
        אני גדלתי בסביבת אינטרנט שההכי שלילי שקורה כאן זה חיבוקים ופרחים לידה. אני אבל לא הבן אדם היחיד כאן ויש כאן אנשים אחרים והם לא שותפים לעולם התרבותי שאני מכיר. אני מסוגל להיות מספיק מודע כדי להבין את זה ולכן אני מסביר לכל מיני אנשים שמתקשים להבין כאן את העניין. זה הכל. אם הייתי רוצה אני יכול הייתי להפוך את המקום לבלתי נסבל עבור כל אחד ואחד מהמגיבים כאן, בלי מאמץ מיוחד, אבל אני כבר לא ילד והתבגרתי ומסתבר שיש עוד דברים בעולם מלבד לחרב לאנשים את ההנאות הקטנות שלהם מהחיים.

  50. מנחם היקר, מאחל לך בריאות, אושר ועוד הרבה כתיבה.
    אני פה כבר 8 שנים, 6 מהן כאיש צוות (לאחרונה לצערי פחות כותב עקב חוסר זמן). האתר פה הוא פרויקט ייחודי שאין שני לו בארץ הקודש.
    האנשים כאן אחלה ואף מעבר לזה. עם חלקם אני בקשר. יש פה טיפוסים מכל הסוגים והצבעים וזה מה שכיף פה. להרבה מגיבים המקום הזה הוא מפלט מחיי השגרה העמוסים והלחוצים. כשמשלבים עם זה כדורסל וטסטוסטרון אז אנשים מרשים לעצמם להוציא תסכול ולהתפרק, כל אחד בדרכו.
    רוב הפעמים זה סבבה ואפילו מצחיק ומזכיר לי צוות מילואימניקים שהופכים לילדים מגודלים בן לילה. כשזה מוגזם אני מנסה לדלג לדיונים יותר ידידותיים. ממליץ לקחת הכל בקלות ולהימנע מכתישות על בסיס אישי.
    כמעט מוצאי חנוכה שמח לכולם!
    🙂

  51. אני באתר כאן כבר המון שנים כקורא בלבד, והייתי באיזה שני מפגשים לפני מלא מלא זמן. הייתי אומר הרבה מלפני 2016. מאז שהיה צריך הרשמה נעלמתי קצת. אבל העונה כל כך יותר טובה + לו"ז שאפשר לי לראות משחקים, גרר אותי לחזור להגיב. האתר ללא ספק הכי טוב למי שחובב nba בארץ, אין שאלה. הדבר שאני הכי מתגעגע אליו מפעם זה הטורים של יאיר, שהוא פשוט כותב מוכשר כמו שמנחם אמר, לא כל כך על מה הנושא. וקצת מתגעגע למומי גם.
    הרמה בתגובות בסדר גמור, יש אנשים שקצת עושים טראש טאלקינג, אבל זה לא נורא. בכלליות שמעון וגם ברוך כמעט תמיד בבלוג החי, וזה אומר שהם רואים משחקים ואוהבים אנביאי מאוד, ורק על זה אני מעריך את הדיעה שלהם. מה שכן לא יזיק להיות בכלליות יותר נחמדים בטון בתגובות, יש אנשים צעירים יותר ורגישים יותר שקוראים את התגובות, ואף פעם אתה לא יודע מה בדיוק עובר על בן אדם באותן היום, אז שום דבר לא יזיק בלנסות לכתוב נחמד יותר

        1. תוג אני לא מבין מה הבעיה שלך, אם כל הדיון הוא על כללי דיון, למה אתה מגיב לשמעון בכל שירשור באופן אובססיבי ולא למגיב לגופו של עניין על התגובה המקורית?

  52. לי יש תיאוריה לגבי גיישון. כתבי חצר של טנש אמרו שהוא נפגע ממני? בולשיט. ממה הוא נפגע? מחחחחחחחח או מהאימוגים? גיישון היה הmvp של טנש כמה שנים ברצף והסקורר המוביל שלהם ששיחק מול ההגנות הכי טובות.
    התיאוריה שלי היא כזו שקבוצת טנש עשתה לו שיחה קבוצתית שכנעו אותו בהורדת תרבות דיון וכל הזה אמרו לו אתה לא אינטלקטואל (3 שנים הבן אדם מעולם לא התלונן על זה ונהנה בכיף) וביקשו ממנו להוריד הילוך למען הקבוצה.
    אין לי ספק שהוא יכחיש את זה מכל וכל אבל אני אאמין לו כמו שאני מאמין לשיקצה.

    1. אתה יודע כאילו שכדי לבנות תאוריה צריך שיהיה לה בסיס בעובדות? איפה מישהו כתב שגיא נפגע ממך? שוב, פטריות, אתה יכול לשתף אותן ולא לחמוד את כולן לעצמך?

      1. תקרא שוב אני בטוח שתמצא כתבו פה שגיא נפגע בגללי ולכן לא מגיב יותר. כמובן שזה בולשיט
        גיישון תן רמז בלעדיך זה בירד בלי מגיק רק שאני ניגבתי אותך יותר ממה שבירד ניגב 😎
        תחשוב שהדיונים הכי טובים אי פעם על סימונס דריי ולונזו נולדו פה חביבי

    2. שימון, אפשר דיי עם הגיישון הזה?
      גיא ביקש שתפסיק, אז די. שום דבר טוב לא יוצא מזה.
      תראה גדלות רוח ותפסיק כבר.

  53. חתיכת דיון נהיה פה, בסופו של דבר זה פורום פתוח, מי שרוצה להגיב שיגיב מי שרוצה לדלג שידלג, מי שרוצה לפתח דיון אנליטי מוזמן, מי שרוצה לדבר מהלב ולטרש גם טוב, אני מאוד נהנה לטרש את שמעון באנלטיות לדוגמא, כמות השטויות שהוא פולט זה זהב למי שרוצה פורקן מילולית

    1. חשוב שנזכור שכולנו בני אדם ולנהוג אחד בשני בחמלה ואהבת רעהו.
      אינטרנט, פורום או מה שזה לא יהיה…אנו כותבים ומדברים בשפת קודש.
      מילותיינו חשובות ומעצבות מכלוליי עולם. באם אנו מודעים לכך או לא.
      חשוב שכל שותף לאתר הזה יבין כמו כל אחד אחר…ש"החיים והגורל נכתבים ע"פ הלשון" ובמקרים שלנו…ע"פ הד'כתיב.

      לא. לא מגניב אם מישהוא שיכור תחת, או אם מישהוא ביום רע והוא מחליט "לצאת" על מישהוא אחר ולשפוך עליו את הזבל שלו.

      אחד מעשרת הדברות זה "ואהבת לרעך כמוך".
      שלא נדבר על "לא תענה".

      אז לא. לא מגניב. כל דבר שאתה או אני כותבים למישהוא אחר, הוא כמו פגיון אל תוך המוח והלב שלהם…
      לא איכפת לי אם אתה בן 14 או 60. קח אחריות על המילים שלך.
      לא איכפת לי אם אתה בשם בדוי או בלי תמונה.
      אתה בן אדם. תנהג בחמלה כלפיי בני אדם אחרים.

  54. **מעתיק ומדביק מן השרשור במייל**

    אהלן מנחם וכולם,

    חשבתי מעט על השאלה שלך ותשובתי הכנה היא כזו : אני חושב שכן.
    יש מעט סלידה לאינטלקטואליזם באתר, אך זהו לא בהכרח בגלל צביונך כאדם או כהישלך ישיר של אופייך.
    האחד הוא שהחברה הישראלית הינה מאוד נהירה, קשת עורף וחותכת. מרבית הגולשים הינם בארץ והתרגלנו פה "לדבר רגיל" ו"לא לחפור".
    אני כתבתי כתבות (שאני מצטער שמחקתי) שהיו בעלות תוכן מאוד עמוק. הן מבחינת ספורט אך יותר מבחינות של רוח, פוליטיקה ופילוסופיה.
    במקום להתעמק בתוכן, ליצור שיח אמיתי שיכול להאיר בנו חבריי הצוות או הגולשים את הפינות החשוכות של התודעה והנפש, קראו לי בין היתר גזען.
    אמרו לי שאני כותב woo שזה עוד דרך לאמר שאני בוכה מהתחת.

    הדבר השני הוא כזה : כתיבת ספורט איננה ספורט. כל סוג של כתיבה, איננה ספורט. כתיבה זו פעולה אומנותית, מקצועית או טכנית.
    לא נדרש כל סוג של כושר גופני או מעמד בריאותי מסויים בכדי לבצע זאת. גם סטיבן הוקינג כתב ספרים, כאשר יש לו שיתוק מוחין.

    כולנו מעריצים אותך מנחם וחלק גדול מאיתנו גדל על ספרייך…כי הם ריגשו אותנו ונתנו לנו תחושה שאנחנו ממש במגרש לידך.
    אבל במציאות, איננו. האופן שאתה רואה את כתיבתך, הדרך שאתה כותב…מכתיב ומורה לאחרים את אותה התחושה שכתיבה היא לכאורה מעשה ספורטיבי…אך איננו.
    בעקבות כך שאנשים מעריצים אותך ורוצים להתחבב עלייך ועל דמותך, הם מחקים אותך. לכן לדעתי, כל ההתנגחויות באתר קיימות.
    כאמור, זה נובע מן "הראש" שהוא אתה…אך לא בהישלך ישיר למעשייך או אופייך.
    הכתיבה עבורך הוא מעשה יום יומי כבר שנים. אתה עיתונאי וסופר מקצועי. רוב חבריי האתר, אינם. אני למשל, לא סיימתי תיכון ואין לי תעודת בגרות.
    האופי של כתיבתך ופרשנותה ע"י האדם, מניעה בו את רוח הספורט…אך כתיבה כאמור, איננה ספורט.

    דעתי היא כזו לא בשל לדכאות את יצרך או להשבית את התאווה והשילהוב שבתוכו, אלא להסביר למה חבריי אתר רבים נקלעים למצבים לא נעימים.
    חברים צעירים עד מאוד באתר, מחקים את דמותך ועם זאת, מתנצחים אל מול אחרים…כאשר במציאות, אינם שותפים לחייהם או מעופם האישי.
    כמו שאף אחד מאיתנו, לא באמת שותף מלא לקריירה הארוכה שלך בעיתונאות ספורט.

    כן. זו התחושה הרווחת. שהכתיבה עבורך היא ספורט, אך במציאות איננה וזה מניע חברים ומבקרים רבים להתבטאות ברוח ותחושות נצחון, אשר עולים על הדעת הטוב שהוא האינטלקט.

    כחבר צוות אשר עזב כבר פעמיים, אוכל לשתף שהתחושה הזו ממש פעמה בדמי כחבר צוות. "כל יום! תכתוב! תכתוב!" לכאילו שזה איזהשהוא הישג ספורטיבי.
    "תעשה את זה! תעלה! תצליח! תכתוב! כל יום!" והתחושה הזו לבסוף מייאשת ומטרידה חברים ומבקרים רבים, אשר רוצים להנות משיח אינטלקטואלי מאשר תחרותי.
    אציין כדוגמא אישית את ההלוך ושוב שלי עם אדון אלרן ואילוא גם אדון ווינברג. בחילופי הדברים ישנו רקע לתחרותיות, לאיזושהיא פעולה מאמצת ומעייפת שדורשת כח פיזי ונפשי…אך כתיבה איננה פעולה כזו. היא מגיעה מן המוח ואיננה דורשת מאמץ פיזי כלל.

    אני סבור ששם "קבור הכלב" ואילוא הטעם אשר פוגם באתר, בשיחתה ובחברייה אשר רוצים ושואפים להשתנן על יכולתייהם האינטלקטואלים והספרותיים, אך לבסוף נגררים למלחמות אגו והטחות לכאילו שמילותיינו נמצאים על מגרש משחקים אשר בו מתרחשת תחרות.

    סיימתי היום יום עבודה של 10 שעות. פיזיות. קשות. מאמצות. לא הוספתי מאמר לאתר כבר כמה שבועות והיום עלה בדעתי רעיון לכתבה ואחל לכתוב אותה עכשיו…
    אך גם אם אני מעט עייף ותשוש, זה עדיין לא נחשב לפעולה ספורטיבית. אני הצטרפתי לאתר לאחר שכתבתי כתבה מאוד עמוקה בנושא חברה, פוליטיקה, גזע ואופנת הזמנים אשר קישרתי בדיעבד לכדורסל, אך נושא הליבה איננו היה כדורסל. אם כי רוחנו המצפוני כבני אדם והעולם שבו אנו חיים.

    בלחשוב על כל בניי טיפוחייך הטובים והמוצלחים לאורך השנים, אשר עלייהם השפעת ועיצבת באות גאון : עופר שלח, ירון טלפז, ערן סורוקה ועד רועי ווינברג ורותם אלרן…
    טוב עשית שעזרת, כיוונת, ביקרת, הערת ודחפת…כי זה היה רצונם, להפוך לעיתונאים כמוך ולהתגאות שלמדו ממך. "כל יום! תכתוב! תכתוב! תנצח!"

    אך לא תמיד הנצחון ממלא את הלב ועל כן אני אכתוב במאמר הבא שאצרף לאתר…מקווה שתקרא ותגיב.

    בענווה, חסד ובתודה

    דן

    להוסיף, כי אתה אמנם אריה…אריה בכתיב…אריה בלב ואמנם היית אריה כל חייך…
    אך כעת בגילך, אתה צריך ללמוד ולחזור להיות גוב. כי להמשיך ולהלחם בגילך הוא דבר מטומטם אשר פוגם בבריאותך.

    עמיחי הוא בחירה מעולה לעורך האתר. כי הוא גבר מאמין, חזק וישר. בעל תודעת ברזל שלא משתנה או מתעקמת מהשפעה של אופנה, לחץ חברתי או בלבולי מוח של עלומי שם ואחרים. שלא כמו רועי או אחרים, הוא לא "גדל" בצלך ויכול באמת להעניק שפיטה אימתנה ואמיתה לדבר הדכתיב. לא רק כי הוא משונן בהיד'ברת ה', אלא כי כך חקוקה נפשו. מי כמוני יודע מה זה היום בישראל שצוחקים על "האשכנזים" "הצהובים" "החנונים" אבל אני והוא במפגש לא הפלנו את הכדור בייסבול פעם אחת.

    60 קמ"ש של מסירות. ישר לתוך היד. 200 מטר. איפה אחרים היו? בבולשיט.
    לא חושב שרועי או רותם וגם ביסמוט, שלח, טלפז או סורוקה אשכרה מסוגלים לזה. רותם וגילרי בכלל לא הגיעו.
    לא רק ש"רב הנסתר על הגלוי" או ש"אל תשפוט את הספר ע"פ הכריכה שלו".
    עמיחי הוא לא רק עורך, אלא גם רב, חכם, בוגר, בעל נפש מבוטלת ומשונן.
    האתר אף ידע צמיחה דרכו, כי פחות מתעסק בשטויות והתקשקשויות של אגו…כי את שלו כבר יש לו.
    כל דבר מעבר לזאת? בתוספתא.

    עזוב. גם הוא ניו-יורקי. שלא כמו בארץ שאוהבים לרדת על אנשים כדי לצחוק ולהנות…בארה"ב אומרים…
    Balls Brazen Steel.

    השיח הוא כ'דכתיב ותו לא. זה הכל. מי שמתבטא בצורה לא יפה או בלתי משוייכת לנקרא, הוא סתם פגע רע או "לבוש".
    עמיחי ידע לזהות את זה בדיוק כמו את אותיות השם בתפילותיו.

    Good Shit All Around Homie!

    1. נהפוך הוא.

      כי העובדה שעמיחי הפך לעורך הראשי של האתר הזה, הוא לא בהכרח "ברכה" עבורו.
      כי ראוי וייזהר לאבד את נפשו על גבי הרשת. את מעוז דעתו ואת מורשת אביו.

      אני מאמין בו ובליבו שידע מתי לנהוג בחמלה וגם ביד רוצצת ואיתנה.
      כי לא אחי, אנחנו לא באינטרנט.
      אתה מדבר אליי.

      "ז'הר כפרה נשמה שלי"

    2. נהנה לקרוא אותך גם בגלל שהפילוסופייה שלך באה בטעם טוב ומתוך טוב לב.
      כפי שכתבתי לעיל, למנחמנו תמיד היתה טביעת עין לגבי אנשים שכותבים ועמיחי בחירה מצוינת גם בגלל שהוא שומר נפשו מהתנצחויות מיותרות.
      מצטער שלא הצטרפתי לבייסבול ושא שיחקתי כדורסל מעבר לזריקות אבל המפגש היה קצר מדיי והיה לי דיבור עם כמה אנשים.

  55. וכל זה כי התיקים נגד ביבי קורסים?
    כל זה כי ניר חפץ (וישועה לפניו) נראים פתטים על כסא העדים ?
    כל זה בגלל פרקליטות מושחתת ?
    משטרה מחרבת?
    כי כספים ממש הלכו לפריפריות ?

    ואף מילה על ביידן, פתאום טרמפ לא כזה נורא 🤭

    1. חביבי, בוא לא נרתום את העגלה לפני הסוסים.
      התיקים חוטפים מהלומות אבל עדיין לא קורסים. נקווה שהשופטים יעשו עבודתם נאמנה ושהנהנתן יצא זכאי אם הוא זכאי.

  56. עוד רגע שוכחים מהבלגן בתגובות ומתחילים פוליטיקה.
    להשחיז סכינים בבקשה…

    וברצינות,
    הכל הבל הבלים.
    הכל.
    שניהיה בריאים, אנחנו ויקרינו,
    כל כותבי האתר, המגבים ומנחם לס אחד יקר.

    נ.ב באמת הצטערתי לקרוא על המריבה בן שמעון לגיא.

    אין לי מושג מה הלך שם רק מקווה ששמעון התנצל.

    גיא אחד מהכותבים המנומסים באתר )שלדעתי האישית גם בד"כ צודק ומביא אסמכתאות לדבריו) בעוד שמעון הוא שמעון.
    הקוסם של השכונה (שזה קסם בפני עצמו).

    בקיצור- תשחטו כבש.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט