אירועי דיומא – 05.12.2021 – כדורגל, שחמט, טניס ואתלטיקה

חסר מאפיין alt לתמונה הזו; שם הקובץ הוא B30C0A12-628C-4B81-B8F2-4BE91F56E75F.jpeg

כדורגל

ליגת העל – מחזור 12 / ניר מועלם

19:30 הפועל תל אביב – הפועל ירושלים : הפועל תל אביב פתחה נהדר את העונה, אך היא נמצאת כבר ארבעה משחקים רצופים ללא ניצחון, מתוכם שני הפסדים רצופים, האחרון שבהם 2-1 לבאר שבע, והם פוגשים את הפועל ירושלים שנמצאת במקום האחרון ומגיעה גם היא אחרי שני הפסדים רצופים של 1-0, האחרון בהם לק"ש, והחדשות הטובות הם שלפחות לאחת מהן הרצף הרע יפסק. הימור – הפועל תל אביב לדעתי תנצח את המשחק.

20:15 נוף הגליל – מכבי חיפה : נוף הגליל שבמקום ה-13 מארחת את מכבי חיפה שבמקום השני, כאשר נוף הגליל מגיעה אחרי 1-1 מעולה מבחינתה מול מכבי תל אביב בחוץ, ואילו מכבי חיפה אחרי 5-1 מדהים בדרבי על הפועל, ורק אזכיר שבחמישי הקרוב חיפה נוסעת להולנד למשחק מול פיינורד בקונפרנס ליג, למשחק לפרוטוקול בלבד, וסביר להניח שלא נראה את ברק בכר נותן לשחקנים לנוח מול נוף הגליל עקב כך. הימור – חיפה עם עוד 3 נקודות.

20:45 ביתר ירושלים – מכבי תל אביב : מפגש בין שתי קבוצות ללא מאמן קבוע, כאשר ביתר במקום העשירי בטבלה ורק 2 נקודות מהקו האדום, ומהשבוע גם ללא המאמן ארווין קומאן שהתפטר וגם פרש מאימון, ורוצים במועדון הירושלמי למנות כנראה את יוסי מזרחי במקומו, והם יארחו את מכבי תל אביב של המאמן הזמני ברק יצחקי שנמצאת במקום ה-6 בלבד וכבר רחוקה עשר נקודות מהמוליכה ב"ש. ביתר מגיעה אחרי הפסד 2-0 לסכנין בחוץ, ואילו מכבי אחרי 1-1 מול נוף הגליל, ורק אזכיר שבחמישי הקרוב מכבי תשחק בקונפרנס ליג מול אלשקארט בחוץ. הימור – מכבי טובה יותר ונמצאת למרות התקופה האחרונה הפחות יציבה, בכושר טוב יותר מביתר ואני מאמין שנראה אותה מנצחת.

סרייה א' – מחזור 16 / ניר מועלם :

13:30 בולוניה – פיורנטינה : בולוניה שבמקום ה-8 מארחת את פיורנטינה שבמקום ה-6 ולשתיהן אותו מספר נקודות. בולוניה מגיעה אחרי 2 ניצחונות רצופים, האחרון 1-0 על רומא, ואילו פיורנטינה אחרי 3-1 על סמפדוריה. הימור – קשה לי ללכת נגד הויולה אבל למרות זאת מרגיש לי שבולוניה תנצח.

21:45 יובנטוס – גנואה : יובנטוס שבמקום ה-7 מארחת את גנואה שמתחת לקו האדום, במקום ה-18. יובנטוס כבר בפער של 14 נקודות אחרי הניצחון אתמול של מילאן, ואילו גנואה עם נקודה מתחת לקו האדום. יובנטוס מגיעה אחרי ניצחון 2-0 על סרלנטינה ואילו גנואה אחרי הפסד ביתי 3-0 למילאן. הימור – יובנטוס בקלילות.

שחמט – הדו קרב לאליפות העולם 2021 קרלסן – נפומניאצ'י/שחר אלוני

אתמול במשחק 7:
נפו פתח בלבן שוב בספרדית (כמו במשחקים 1, 3 , 5 הסולידיים). המשחק נכנס להסתעפות דומה לכזו שכבר הופיעה לפני מספר ימים. לאחר שעתיים וחצי בלבד הוסכם על תיקו זריז בעמדה "מתה".
שני המתמודדים היו כנראה צריכים קצת מנוחה אחרי הטירוף של אתמול.

הדו קרב מגיע לנקודת האמצע שלו לאחר 7 סיבובים.
נשארו לנפו 3 משחקים בלבן כדי לנסות להשיג ניצחון ולהשוות.

התוצאה כרגע היא 3– 4 לקרלסן

היום ב 14:30 משחק מספר 8, קרלסן בלבן
האם קרלסן יכנס שוב להרפתקאות כמו בכל משחקי הלבן שלו עד כה וינסה להכריע, או שבעקבות יתרונו ילך על קו סולידי?

גלפנד משתתף בתחרות "אנגליה נגד שאר העולם":

אתמול התקיים הסיבוב השני. גלפנד הפסיד הפעם
אנגליה ניצחה 2.5 – 0.5
התוצאה כרגע 3.5 – 2.5 לאנגליה

סנוקר / דוד "פאקו" סעדה

אליפות בריטניה – הגמר

15:00, 21:00: לוקה ברסל-ז'או סינטונג (יורוספורט 2 ואח"כ יורוספורט 1)

חצי הגמר של אתמול הביא לנו שתי תצוגות סנוקר שהדרך היחידה לתאר אותן היא כמפעימות. בראשונה, ראינו את לוקה ברסל מצליח לגבור על משחק לא רע של קיירן ווילסון בעזרת תצוגת סנוקר מרהיבה, שהביאה לו ארבעה סנצ'וריז ואת הניצחון במשחק. במשחק הערב ראינו תצוגת יחיד של ז'או סינטונג, שהפך את בארי הוקינס הוותיק לסטטיסט בהצגה. הסיני הצעיר, בתצוגת סנוקר קלינית שכללה אחוזי הטבעה של כ-95% לאורך רוב המשחק, השתלט על המשחק מתחילתו, ולא הותיר מקום לספק לגבי זהות המנצח.
*המלצת צפייה* גמר האליפות היוקרתית היום (בפורמט הטוב מ-19 פריימים) יפגיש את לוקה ברסל וז'או סינטונג. הגמר הזה קובע מספר תקדימים היסטוריים: מלבד העובדה שמובטח לנו אלוף חדש, הרי שמדובר בפעם הראשונה שבה שני השחקנים בגמר אינם מהאיים הבריטיים (והראשונה לשחקן מהיבשת הישנה – ברסל). זוהי גם הפעם הראשונה בה שני השחקנים לא מגיעים מתוך ה-16 הראשונים בעולם (ז'או מדורג 26, ברסל 40). גם לא ממש זכורה הפעם האחרונה שבה סכום גילאי השחקנים לא עולה על 50 (ברסל בן 26, ז'או בן 24). כל אלה הן סיבות מספיק טובות לכך שמדובר בגמר מעניין, כי הרי הענף משווע לדם חדש של שחקנים בצמרת, ודומה שהשנים האחרונות מצויות בשליטה מוחלטת של החברים מהגווארדיה הוותיקה. אלא שזו אפילו לא הסיבה העיקרית מדוע הגמר הזה הוא חובת צפייה לחובבי הענף. והסיבה העיקרית היא שמדובר בשניים מהכשרונות הבולטים ביותר בענף, שניים שמייצרים דרך קבע סנוקר התקפי, מהיר ובוטח, מה שמבטיח לנו גמר מהנה במיוחד. מבין השניים, ברסל הוא הטיפוס הצבעוני יותר, אחד שיודע לייצר מהלכי סנוקר שומטי לסתות לפעמים, אך כזה שגם סבל בשנתיים האחרונות מחוסר יציבות שלקח אותו מטה במורד הדירוג. היריב הסיני שממול הוא לעומת זאת מישהו שנראה כמו סופרסטאר בהתהוות: כשרון יחיד במינו שגדל בתוך האליפות הנוכחית, ומזכיר במשחקיו הטובים את שורת הגדולים של הענף. קשה מאד להמר מי ינצח היום, בכל מקרה נראה כאן היסטוריה מהנה במיוחד.

טניס / אלכס דוקורסקי

גביע דייויס – הגמר

17:00: רוסיה – קרואטיה: כזכור, שיטת המשחקים של הטורניר שונתה לפני שנתיים. הדבר התבטא, בין היתר, במעבר ממשחקים במשך מספר פעמים לאורך השנה לטורניר גמר מרוכז במשך כעשרה ימים, שבו משחקות 18 נבחרות אשר מחולקות לשישה בתים. לפני שנתיים, ספרד, כשבהרכבה הופיע נדאל, זכתה בגביע. בשנה שעברה לא התקיים הטורניר בגלל הקורונה. השנה, טורניר הגמר התקיים בעשרת הימים האחרונים בשלוש ערים: מדריד, טורינו ואינסברוק. רוסיה וקרואטיה, אם כך, העפילו לגמר בבירת ספרד, שיתקיים בשיטת הטוב משלושה משחקים: שני משחקי יחידים ומשחק זוגות, שיכריע במידה והתוצאה תהיה מאוזנת עם תום שני המשחקים. הרוסים (עם הקפטן, שנושא בתפקיד כמעט חצי מאה, שמיל טרפישב), שזכו בעבר פעמיים בגביע (2002 ו-2006) וניצחו בחצי הגמר את גרמניה (ללא זברב), מועמדים לנצח בגלל יתרונם בשחקני היחידים, כשדניאיל מדבדייב ואנדריי רובליוב נמנים על החמישייה הראשונה בדירוג העולמי. יריבתם, שגברה בחצי הגמר על סרביה, שבהרכבה הופיע נובאק דג'וקוביץ' (ניצח בכל משחקי היחידים שלו בטורניר השנה), מחזיקה ביתרון בזוגות, כשהצמד ניקולה מקיטיץ' ומאטה פאביץ' מדורגים ראשונים בעולם. שחקן היחידים הבכיר של הקרואטים, אלופי המפעל ב-2005 ו-2018, הוא מארין צ'יליץ', שזכה לפני שבע שנים באליפות ארה"ב וכיום מדורג במקום ה-30 בעולם.

אתלטיקה / אלכס דוקורסקי

מרתון ולנסיה

09:15 (ערוץ 55, יורוספורט ויוטיוב, הקישור יובא בתחתית הדברים): המסלול "בעיר התפוזים" הספרדית נחשב למהיר למדי והנעליים המיוחדות והשנויות מאוד במחלוקת של הרצים יתרמו אף הן להעלאת איכות התוצאות. הרץ המסקרן ביותר בשדה הוא ג'ופריי קמוורור. הרץ הקנייתי בן ה-29 הינו אחד המגוונים ביותר בצמרת העולמית, כשבאמתחתו זכיות באליפויות העולם במירוצי שדה ובחצי מרתון וקביעת השיא העולמי במקצוע האחרון (שהספיק להישבר מספר פעמים מאז). שיאו האישי של קמוורור, שניצח פעמיים בניו-יורק, במרתון, הוא 2:06:12 והינו מ-2012, לכן אינו מעיד בהכרח על יכולתו, שכוללת גם הצטיינות במסלול (מהר יותר מ-27 דקות ב-10,000 ומ-13 בחצי המרחק). שניים מיריביו המרכזיים (יהיו כמובן הרבה יותר. שדה המתחרים איכותי מאוד) הם לורנס צ'רונו, בן ארצו, שניצח בעבר בבוסטון ובשיקגו ושיאו האישי הנהדר הוא 2:03:04 וקינדה אטנאו האתיופי, שניצח בולנסיה לפני שנתיים עם שיא אישי מצויין של 2:03:51.

הקישור לצפייה ביוטיוב נמצא כאן.

לפוסט הזה יש 43 תגובות

  1. תודה רבה לכולם.
    פאקו וואו איזה פריוויו ואיזה גמר מצפה לנו. אליפות נהדרת בברביקן וללא ספק תענוג יהיה לראות דם חדש גם במעמד הגדול.
    באמת שכתבת הכל בצורה נהדרת נותר רק להצטרף להמלצה.
    אוסיף גם שיש מירוץ פורמולה 1 היום, אחד לפני האחרון של העונה הדרמתית, המילטון יזנק ראשון בפיגור שמונה נקודות מוורשטאפן שיזנק שלישי אחרי שריסק את ישבן המכונית שלו אתמול שניות ספורות לפני שהיה לוקח את הפול פוזישן.

    1. התוצאות 5-1, 1-0, 3-1, 2-0, 3-0 הן תוצאות של הפסדים בתוך טקסט עברי. כדי שהתוצאות יוכלו להיחשב לתוצאות של ניצחונות בכתבה בעברית יש לכתוב הפוך מאשר כותבים בכתבה באנגלית את תוצאות המשחקים מבחינת המנצחת, כלומר להקליד בהתחלה את השערים של מפחידה ובסוף את השערים של המנצחת ואז מקבלים: 1-5, 0-1, 1-3, 0-2, 0-3.

  2. כפי שכתבתי לעיל בשרשור בטעות, תוצאת משחקי הכדורגל נכתבו בצטרהשהיא התוצאות מבחינת המפסידות. כדי שהתוצאות יהיו בכתבה עברית התוצאות מבחינת המנצחת יש לכתוב/להקליד: 1-5, 0-1, 1-3, 0-2 0-3.

  3. אז קרלסן פתח סולידי ודווקא נפו חיפש לפתוח כשבחר לא להצריח, כרגע החלקים שוים אבל לקרלן יתרון עמדתי שיכול להתפתח ליתרון מכריע אם נפו לא יזהר

    1. מסכים עם הניתוח,
      קרלסן שוב הפתיע ופתח ה4, נפו בחר בהגנת פטרוב המאד סולידית (ולא נגיד בסיציליאנית),
      פה קרלסן הלך על הסתעפות מאד סולידית וסימטרית (בניגוד למשחק 4 שבו הוא הלך על וריאנט סבוך ולא סימטרי).
      הוא בעצם אותת לנפו שהוא לא מתכוון לקחת סיכונים מיותרים יותר.
      נפו בשלב הזה בחר לא ללכת על ההמשך הכי סימטרי שהיה מביא לשוויון עם החלפת מלכות,
      אלא עשה ויתור מסוים כשהזיז את המלך, ועכשיו המלכות עדיין על הלוח, אבל נראה שאם כבר למישהו יש יתרון קל , זה ללבן.

    2. נפו בדילמה אם להרוג את המשחק (מה שהוא כבר לא עשה הפעם) או לסבך אותו, נראה בינתיים שהוא עלול להסתבך בעקבות המסע ה 21 שלו

          1. אני קופץ בין צ'ס24 לבין צ'סבומב, עכשיו מסע 23 ונראה שנפו הסתבך, תעשה ריפרש, אולי זה נתקע.
            גם צ'סבייס טוב.
            נפו יצטרך להתעלות כדי להחזיק מעמד אם קרלסן ידייק

            1. אכן נתקע לי מקודם, נראה שקלרסן בדרך לניצחון

            2. נפו ממש לא דייק היום. יצא מפוקוס

  4. נפו יצא חלש היום, נתן לקרלסן ניצחון במתנה כי היה לחוץ לפתוח משחק שנועד לתיקו, היתה לי תחושה כזו לפני המשחק, לצערי היא הוגשמה, ציפיתי מנפו לדו קרב הרבה יותר מאוזן. קרלסן עושה לו בית ספר, ונראה שהנסיון הרב שלו במעמד באסטרטגיות וטקטיקות הן לטווח הקצר והן לטווח הארוך עושות את ההבדל.

      1. זה מחזיר אותי להתבטאות של קרלסן בנוגע למשמעות של תיקו בדו קרב ארוך אחרי משחק 4 או 5, נראה לי שברמות האסטרטגיות העמוקות ביותר בין שני המופלאים האלה קרלסן נמצא כמה צעדים מלפנים, כנראה בזכות הנסיון, אבל כמובן שגם בזכות הכישרון, הנורבגי הזה מבסס את מעמדו בראשמור גבוה מאוד

        1. ראיתי בלייב את המסיבת עיתונאים, מחפש את הציטוט המדוייק, אבל הוא נאמר אחרי משחק 4 או 5, וכבר אז חשבתי שיש בו הרבה משמעות פסיכולוגית

    1. מאוד התרשמתי מנפו והעמידות שלו במשחקים הראשונים. ההפסד במשחק 6 קצת עשה לו בעיות והוא נאלץ לשנות אסטרטגיה, אם כי כנראה היה עדיף לו לחכות ליום המנוחה.

      1. בעמדה שהתפתחה שינוי האסטרטגיה הזה היה נועד להפסד, זה היה ברור שהוא היה צריך לסיים היום בתיקו ולחכות ליום אחר, עשה טעות שלדעתי נובעת מחיסרון פסיכולוגי מסויים כמו ששחר ציין.

      2. כן, אתמול נפו היה עקבי עם האסטרטגיה שלו ושיחק על תיקו סולידי בלבן.
        היום הוא לא רצה עמדה סימטרית לגמרי בשחור והלך על סיבוכים.
        עד מהרה המשחק נשמט ממנו. היה ביום לא טוב שלו.
        היה עדיף לסגור את היום זריז עם תיקו קל בשחור ולעשות חושבים מחר ביום המנוחה. עכשיו זה 2-0 אז זה ממש מאתגר

  5. תודה רבה לכולם.
    מעט על מרתון ולנסיה וגמר גביע דייויס.
    לורנס צ'רונו הקנייתי ניצח בתוצאה של 2:05:12 ובת ארצו, ננסי ג'לגט, הגיעה ראשונה בין הנשים בזמן של 2:19:31.

    מספר רצים ישראלים השתתפו במרתון והגיעו להישגים יפים. גשאו איילה בן ה-26 רץ לראשונה מרחק זה וקבע 2:09:31. דוד טאייצ'או, אחד מארבעת הישראלים שרצו מהר יותר מ-1:50 ב-800 מטר, סיים את המרחק (גם כן, לראשונה) בתוצאה של 2:13:07. דניאל גואדי קבע 2:18:13.

    בשעה זאת מתקיים המשחק השני בגמר גביע הדייויס, כשדניאיל מדבדייב ומארין צ'יליץ' (שניהם זכו בעבר, הקרוב יותר והרחוק, באליפות ארה"ב) מתמודדים ביניהם. רוסיה עלתה ל-1:0, לאחר שאנדריי רובליוב ניצח במשחק הראשון את בורנה ג'וג'ו.

    1. תוצאות ממש יפות לישראלים. הפכנו למעצמה בזעיר אנפין בריצות ארוכות ובעיקר במרתון. זה בעיקר בזכות הרצים ממדינות מזרח אפריקה כגון אתיופיה שחזקים בזה מאד

  6. תודה לכולם על העדכונים המעניינים
    אשר לשחמט אתה לא מסתכן ככה מול קרלסן חבל התחרות די הסתיימה היום .
    אשר למרתון הישגים יפים לישראלי
    אשר לדיווויס לא יודע אני לא אוהב את הפורמט הזה.

  7. אכן תוצאות יפות מאוד. גשאו איילה הפך לישראלי התשיעי שירד משעתיים ועשר דקות, כשעוד באוגוסט 2018, השיא הישראלי עמד על 2014 (מארו טפרי קבע 2:13:00 באליפות אירופה בברלין ומשם חלה התקדמות מאוד משמעותית). קשה להסביר קפיצה כזאת בסיבה אחת. רמת האימון כיום גבוהה מאוד (אם כי היתה, לעניות דעתי, לא פחות טובה גם בשנים עברו) והאתלטים טסים הרבה למחנות אימונים שונים למזרח אפריקה וגם למקומות אחרים. בנוסף, ישנה תחרות בין האתלטים היריבים-חברים, שמניבה תוצאות טובות.

    כמובן שלא ניתן להתעלם מהשימוש בנעליים המיוחדות, בעלות הסוליה הגבוהה וסיבי הפחמן, שמשמשים "כקפיץ" עבור הרצים והביאו לשיפור די דרמטי של התוצאות הן בקרב הרצים המקצוענים והן בקרב החובבים.
    נעילת הנעליים הללו (על אף שאושרה על ידי ההתאחדות הבינלאומית), לעניות דעתי, משולה לסימום טכנולוגי עקב השפעתם הגדולה, כאמור, על איכות התוצאות. למעשה, ההתאחדות הבינלאומית "נמכרה" ליצרני הנעליים, שכמובן מהווים נותני חסות משמעותיים לאתלטים השונים ולמירוצים הרבים ברחבי העולם.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט