אירועי דיומא 04.12.2021 – כדורגל, שחמט וסנוקר

כדורגל

ליגת העל – מחזור 12 / ניר מועלם

15:00 חדרה – בני סכנין : איזה שבוע עבר על בני סכנין, ניצחון ענק על ביתר, איום על סגירת דוחא ואז איום בחזרה של סכנין שיצאו מהליגה, בקיצור לא היה חסר אקשן בסכנין, ואילו בחדרה מנסים לזכור מתי הם ניצחו לאחרונה בליגה, ובשביל זה אני כאן כדי להזכיר שזה קרה לפני 6 מחזורים, ב-17/10 מול ק"ש בחוץ, אז הם ניצחו 1-0, והם מגיעים אחרי רצף של שלוש תוצאות תיקו רצופות. הימור – סכנין בתנופה נהדרת ואני מאמין שנראה אותה אוספת 3 נקודות נוספות, והיא תישאר מחזור נוסף במקום ה-3.

17:30 מכבי פתח תקווה – אשדוד : פתח תקווה במקום ה-13, מתחת לקו האדום, והיא מארחת את אשדוד שבמקום ה-8 ונמצאת ברצף מעולה של חמישה משחקים ללא הפסד, מתוכם 3 ניצחונות, וזה קורה בעיקר לאור העובדה שחזרו להם המון שחקנים מפציעות. פתח תקווה מגיעה אחרי 1-1 מול חדרה, ואשדוד אחרי 1-0 מול נתניה. הימור – אשדוד קבוצה טובה יותר, אבל אני חושב שבמושבה פתח תקווה תוכל להוציא תיקו.

19:50 קריית שמונה – מכבי נתניה : ק"ש שבמקום ה-12 עם 11 נקודות, תארח את נתניה שבמקום ה-11 ועם נקודה אחת יותר מק"ש. ק"ש מגיעה אחרי 1-0 על הפועל ירושלים בחוץ, ואילו נתניה אחרי הפסד 1-0 לאשדוד, אבל נתניה בבעיה חמורה כי יש לה כבר שני משחקים רצופים עם מורחקים, ויש שם בעיית משמעת חמורה שאותה חייב לפתור המאמן בני לם, ובינתיים אני לא חושב שהם יצליחו לצאת עם נקודות מהצפון, ואני אהמר על ניצחון של קריית שמונה.

סרייה א

מילאן – סלרנטינה (16:00)/ ניר מועלם

מילאן שבמקום ה-2 מארחת את סלרנטינה האחרונה בטבלה והיא יודעת שכל תוצאה מלבד ניצחון, יכולה להוריד אותה למקום השלישי בסוף היום במידה ואינטר תנצח את רומא בחוץ, ואין דרך טובה יותר להבטיח עוד מחזור מעל היריבה העירונית אם לא מול האחרונה בטבלה ועוד בסן סירו. מילאן מגיעה אחרי 3-0 על גנואה, אבל חשוב לזכור שיש להם משחק גורלי בשלישי הקרוב מול ליברפול באלופות במשחק שבו הם יכולים לעלות לשמינית הגמר(לא תלויים בעצמם), ומנגד סלרנטינה מגיעה אחרי הפסד 2-0 בבית ליובנטוס. הימור – הרוסונרי לא ימעדו וינצחו.

רומא- אינטר (19:00)/ צפריר אוזדובה

הרומאים מגיעים למשחק הזה להוכיח שהם מסוגלים לנצח קבוצות גדולות כי בשנה שעברה וגם השנה הם עדיין ללא ניצחון על קבוצה גדולה. העונה הפסידה למילאן לאציו יובנטוס סיימה בתיקו נגד נאפולי ובעונה שעברה היה לה את המאזן הפנימי הגרוע בין שש הראשונות. הם מגיעים אחרי הפסד 1-0 בבולוניה שקטע רצף של שלושה נצחונות ואומנם המקום החמישי עדיין שייך להם אך הפער מאטלנטה הרביעית גדל ל 6 נק ואיתו המקום לאלופות. מנגד הנראזורי מגיעים במומנטום חיובי הם כרגע במקום השלישי אך נקודה פחות ממילאן ושתיים פחות מ נאפולי וחשוב מכך רצף הנצחונות שלהם עומד על ארבעה.
בעונה שעברה תיקו 2 ברומא וניצחון 3-1 לאינטר במילאנו.

שווה צפייה : נאפולי – אטאלנטה (21:45)/ ניר מועלם

משחק צמרת בין הראשונה בטבלה נאפולי לבין הרביעית אטאלנטה כאשר 5 נקודות בלבד מפרידות ביניהן ועוד באמצע יש לנו את אינטר ומילאן אשר רק מחכות למעידה נוספת של נאפולי שמגיעה אחרי 2-2 מול סאסואולו בחוץ, ובסה"כ בארבעת המחזורים האחרונים היא השיגה רק 5 נקודות מתוך 12 אפשריות, וגם חשוב לזכור שיש לה משחק חשוב בחמישי בליגה האירופית מול לסטר, במשחק שבו במקרה של ניצחון היא יכולה להעפיל לפליאוף או לשמינית הגמר, ומנגד אנו רואים את אטאלנטה שנמצאת בכושר נהדר לאחרונה והיא מגיעה אחרי 4 ניצחונות ליגה רצופים, האחרון בהם 4-0 על ונציה של דור פרץ, וביום רביעי הם ישחקו באלופות מול ויאריאל, במשחק שבו הם תלויים בעצם בלבד, ורק ניצחון יעלה אותם לשמינית הגמר. הימור – אטאלנטה בכושר נהדר ואני לא רואה אותם מפסידים את המשחק, ואם צריך לדייק אז אני אפילו מאמין שהם מסוגלים לנצח.

לה ליגה/ צפריר אוזדובה

ריאל סוסיאדד- ריאל מדריד (22:00)

נראה שריאל מדריד השתלטה על הליגה הספרדית עם 7 נצחונות רצופים פריחה של בנזמה ווניסיוס והקישור חזר להראות כמו הקישור שהביא שלוש פעמים את גביע האלופות. הם כרגע שבע נקודות מאתלטיקו השניה עם משחק עודף ואחרי ניצחון על הבאסקים של בילבאו הפעם יתארחו אצל הבאסקים של סוסיאדד. סוסיאדד במקום השלישי קצת איבדה מומנטום אבל עדיין קבוצה מסוכנת בבית. הם שני מחזורים רצופים ללא ניצחון אבל ניצחו השבוע בגביע קבוצה מהליגה השלישית.
בעונה שעברה שני המפגשים הסתיימו בתיקו.

ברצלונה- בטיס (17:15)

ברצלונה השביעית עם 23 נק׳ השיגה כבר שני נצחונות ליגה רצופים מאז הגעתו של צ׳אבי ונראה שהקבוצה מלוכדת ואף ממושמעת יותר. מעבר לניסיון של הקבוצה להחזיק בכדור היא גם מנסה לזכות בו מיד אחרי שהוא הולך לאיבוד ועולים פנטזיות על הסגנון של פפ. רק שהשחקנים קצת פחות טובים. מנגד האנדלוסים מהמקום ה 5 עם 27 נק׳ הקבוצה של מנואל פלגריני ברצף של ארבעה נצחונות רצופים ולא תבוא לקאמפ נואו להתגונן.
בעונה שעברה ברצלונה ניצחה את שני המפגשים.

אתלטיקו מדריד- מאיורקה (19:30)

האלופה עוברת עונה לא יציבה עד עכשיו. היא אומנם במקום השני אך הפער מריאל עומד על 7 נק׳ (למרות המשחק החסר) ולמרות ששיפרה את הסגל היא מאבדת הרבה נקודות. היא גם לא אחת משלושת ההגנות הטובות בליגה וגם ההתקפה מקרטעת. היא ניצחה במחזור הקודם 4-1 את קאדיס אבל הפסידה בבית למילאן באלופות. מנגד מאיורקה במקום ה 14 עם 16 נק׳ אבל כבר עם 7 משחקים ללא ניצחון אז קשה להמר עליה במשחק שאתלטיקו חייבת נקודות כדי לא לאבד את ריאל.

סיביליה- ויאריאל (15:00)

בונדסליגה/ צפריר אוזדובה

דורטמונד- באיירן מינכן (19:30)

משחק העונה בגרמניה מגיע בטעם חמוץ עם ההחלטה בגרמניה להפחית את כמות הקהל המותר ל 15,000 צופים בלבד. לדורטומונד לפני הקורונה היה את ממוצע הקהל הטוב באירופה 81 אלף צופים במשחק ועכשיו היא תאלץ להסתפק במה שמותר. עדיין הקבוצה מהמקום השני עם רק נקודה פחות ממינכן מסוכנת בבית ועומדת על שמונה נצחונות בית רצופים. עם זאת צריך לזכור מי עומדת מולה, הבאוורים של הנזי פליק הם גם קבוצת ההתקפה הטובה ביותר וגם ההגנה הטובה ביותר (בצוותא עם פרייבורג) ובששת המפגשים האחרונים מול דורטמונד היא ניצחה בכולם.

פרמייר ליג/ אבי נוביק

ווסטאהם – צ׳לסי (14:30)

ווסטהאם הרביעית תפגוש את מוליכת הטבלה
הקבוצה של מויס מפתיעה לטובה ומצליחה להיות במקום המוביל לאירופה.
הפטישים עם תוצאות פחות טובות במשחקי הבית (11 נק' מתוך 21 אפשריות) ינסו להוציא נקודות מהמובילה ויצטרכו את אנטוניו במיטבו (6 שערים ו-3 בישולים)
מהצד השני הלונדונים ינסו לחזור למסלול הניצחונות לאחר התיקו הלא מוצדק נגד יונייטד
כשסיטי וליברפול דולקות אחריה כל איבוד נקודות כנראה יגרור הדחה מראשות הטבלה.
ג׳יימס מאונט עם 4 שערים יוביל את הקבוצה, בתקווה שלוקאקו יחזור להבקיע (3 שערים).

בחמשת המפגשים האחרונים צ׳לסי עם 3 נצחונות ווסטהאם עם 2.

הפטישים יחסרו את אוגובונה וקרסוול בספק.
לטוכל יחסרו קובאצ׳יץ׳ (5 בישולים), קונטה, צ׳ילוול ושאלובה.

וולבס – ליברפול (17:00)

הזאבים מהמקום ה-8 ינסו לגרד נקודות מהטוענת לכתר האדומה. הקבוצה של לאגה עם חצי מכמות הנקודות האפשריות (21 מ42) ויחס שערים 12:12, חמינס מוביל את ההתקפה של וולבס עם 3 שערים ו-2 בישולים

מהצד השני הקבוצה של קלופ, רוקנרול במיטבו שמצליח להפיק מסאלח את המיטב עם 13 שערים ו-8 בישולים.
הקבוצה במקום השלישי עם 31 נק' (2 נק' מצ׳לסי המוליכה) ויחס שערים 43:12 .
וולבס יחסרו שחקנים רבים: פודנסה, מארקל, קאסטרו, בואנו, בולי, נטו ומוסקוארה.

לליברפול יחסרו קייטה, פירמינו, ג׳ונס, אליוט וגומז

בחמשת המפגשים האחרונים הסיפור חד צדדי עם 5 ניצחונות לליברפול.

ווטפורד – מנצ׳סטר סיטי (19:00)

מפגש קצוות, ווטפורד ממעמקי הפריימר ליג (מקום 17) שכל נקודה חשובה לה תנסה לאסוף נקודות בבית מול הקבוצה של פפ
ווטפורד עם 13 נק' ויחס שערים 7- במרחק 3 נק' מהקו האדום וכל נקודה בשבילה היא אוויר לנשימה.
סיטי מהצד השני רוצה מקום ראשון ורק ניצחון והפסד של צ׳לסי יעניקו את הרצון…
פפ הצהיר שסילבה (5 שערים ובישול) הוא השחקן הטוב בליגה ועכשיו חובת ההוכחה עליו… (בטח כשסאלח בפורמה מדהימה)
לווטפורד יחסרו סאר (5 שערים), השוער הראשון שלה פוסטר, מסינה אטבו, סמה, אנקולו, סייראלטה ובה

לסיטי יחסר רק טורס

סיטי ניצחה בכל חמשת המפגשים האחרונים בין הקבוצות

שחמט – הדו קרב לאליפות העולם 2021 קרלסן – נפומניאצ'י/שחר אלוני

אתמול במשחק 6 האלמותי:
ניצחון לקרלסן במשחק הסטורי, שראוי לפוסט נפרד.
קרלסן פתח בלבן ושוב יצר עמדה טריקית עם סיכויים וסיכונים. החמיץ בלחץ זמן הזדמנות לנצח, כך גם נפו, ושוב קרלסן. כל זאת עד המסע ה 40.
לאחר מכן התפתח סיום מאד לא סימטרי שהמחשב העריך כשקול תחת הנחה של משחק אופטימלי של שני הצדדים, אך בפרקטיקה זה הרבה יותר מסובך.
קרלסן תימרן לאורך מספר שעות בסיום, ולבסוף הצליח בקצב בליץ לקראת סיום הזמן, להשיג ניצחון.

המשחק נמשך 136 מסעים, ושבר את השיא למשחק הארוך ביותר אי פעם בדו-קרב לאליפות עולם (מבחינת מספר המסעים).
כמעט 8 שעות של מרתון

התוצאה כרגע היא 2.5 – 3.5 לקרלסן

היום ב 14:30 משחק מספר 7, נפו בלבן
האם נפו ישחק סולידי כמו במשחקי הלבן הקודמים שלו ויחפש תיקו זריז כדי להסדיר דופק לקראת יום המנוחה בעוד יומים, או שינסה מיד להסתכן ולהשיג הכרעה?

גלפנד משתתף בתחרות "אנגליה נגד שאר העולם":

אתמול התקיים הסיבוב הראשון וגלפנד סיים בתיקו.
שאר העולם מובילים כרגע 2-1 בעקבות נצחונו של הצרפתי לגארד על מקשיין.
יש שלושה שחקנים בכל קבוצה.
הבכירים הם: מייקל אדמס 2700, וניקיטה ויטיאוגוב 2731

סנוקר / דוד "פאקו" סעדה

אליפות בריטניה – חצי הגמר

15:00: לוקה ברסל-קיירן ווילסון (יורוספורט 2)
21:00: בארי הוקינס-ז'או סינטונג (יורוספורט 1)

רבע הגמר אתמול הביא לנו שלושה משחקים חד צדדיים ומותחן אחד. המותחן היה המשחק הגדול של היום, בין רוני אוסליבן לקיירן ווילסון. השניים החליפו מהלומות בקרב איכותי עד לפריים המכריע, שם הלוחם ווילסון סגר עניין עם סנצ'ורי יפה. בשאר המשחקים ראינו כאמור הכרעות ברורות: לוקה ברסל המשיך לרקוד ליד השולחן והפעם הקורבן היה אנתוני מקגיל. גם בארי הוקינס המשיך את הכושר המצויין, ואנדי היקס הוותיק לא ממש היווה תחרות עבורו. מי שאולי נתן לנו את ההצגה של הערב היה ז'או סינטונג הצעיר, שהצליח לצאת מפיגור מוקדם של שני פריימים מול ג'ק ליסובסקי תוך כדי שהוא הולם ביריב עם שישה פריימים רצופים.
מפגשי חצי הגמר של היום (בפורמט הטוב מ-11 פריימים) כבר מבשרים על כך שלאליפות זו יהיה אלוף חדש. שני המשחקים מפגישים יריבים בעלי סגנונות משחק שונים. סשן אחה"צ יפגיש את קיירן ווילסון מול לוקה ברסל. הבלגי הוא שחקן התקפי ומוכשר, שהביא לאליפות כמה תצוגות יפות, אך הלוחם ווילסון שממול הוא כנראה הקשה ביותר אותו יוכל לפגוש – שחקן איכותי ונחוש, שלא מוותר על אף כדור, ומבין השחקנים שנותרו נחשב לבכיר ביותר (ולכן גם כנראה לפייבוריט כעת לזכייה בתואר). המשחק השני יפגיש את בארי הוקינס עם ז'או סינטונג. "הנץ" הוקינס הוא שחקן ותיק וסולידי, המצוי בצמרת הענף זמן רב, וחוזר לכושר מצויין לאחר גמגום של מספר שנים. הסיני הצעיר שממול הוא הוא כשרון אדיר בעל יכולות התקפיות מצויינות ומשחק מהיר, מה שאמור להביא לנו משחק שובה עין.

לפוסט הזה יש 12 תגובות

  1. תודה רבה לכולם על התגובות, יום נפלא של כדורגל, ובראש המפגש של הקבוצה שלי אינטר מול הקבוצה של צפריר – רומא
    אני כבר אעלה תוכן לגבי ליגת העל והסרייה א' עם עוד משחקים.

  2. תודה רבה ניר על העבודה הקשה והמסורה. מקווה שרומא תעצור את הרצף השלילי מול הגדולות. למרות החסרונות של אברהם פלגריני וקרסדורף בבית זה תמיד אפשרי

  3. *ספוילר*
    משחק 7 הסתיים לא מזמן בזריזות, לאחר שעתיים וחצי בלבד,
    כל שחקן חשב כשעה ורבע עד המסע ה 40 -41 ובעמדה מתה הוסכם על תיקו

      1. בכיף,
        נראה שנפו ממשיך בדיוק באותה אסטרטגיה, כי לא היה לו הרבה זמן לגבש משהו אחר. מעניין אם אחרי יום המנוחה הוא ישנה גישה.
        עוד יש לו גם לעבור בשלום את המשחק מחר בשחור

        1. שבוע טוב. עד המשחק של אתמול לא הבנתי למה נפו לא מעיז לנסות דברים חדשים שהרי הוא מצליח להתמודד טוב מול החדשנות של מגנוס, ואחרי המשחק אתמול אני יותר מבין, אם כי נפו התמודד יפה עד שמגנוס התיש אותו.

          1. תודה אליאב, כן, מסכים, הוא לא מחפש הרפתקאות, כי לקרלסן יש יכולת לשחק מרתונים כאלה, וגם נסיון רב במעמד. נראה אם בימים הקרובים נפו ישחק אחרת או ישמור על גישתו הנוכחית

כתיבת תגובה

סגירת תפריט