משחק העונה 2.0, פיניקס מגיעים לסן פרנסיסקו, ובכניסה לאולם חנוכייה וסביבון!/ שגב מטוס

גולדן סטייט נגד פיניקס, צ׳ייס סנטר, סן פרנסיסקו 03.12.21

No photo description available.
כמובן שלא שוכחים אותנו פה… (:

נתחיל ב-וואו. כן. וואו מתאים פה והפעם לא רק בגלל העונה של הווריורס.

פיניקס, הפיינליסטית של העונה האחרונה, קבוצה שלא מעט אנשים ציפו שהעונה שעברה לא תחזור על עצמה וכנראה מתחילים להבין שיש פה משהו שנראה יותר כמו תקופה יפה של הסאנס מאריזונה ופחות כמו עונה אחת יוצאת דופן.

אני עדיין נותן את מירב הקרדיט לשחקן שמשפר פלאים כל קבוצה שהוא מגיע אליה, האדון העונה לשם כריס פול כמובן, היכולת שלו לסדר את המשחק ולשמש כמנטור עליו ומחוצה לו משנה לחלוטין את תמונת פיניקס הלוזרים שנדבקה אליהם לאחר שנים רבות של יכולת מאכזבת וחוסר תחרותיות אמיתית.

דווין בוקר שחקן ברמת אולסטאר, צעיר ומבטיח, קלע מחונן ויצירתי.

דיאנדרה אייטון, בחירה 1 בדראפט 2018 לפני לוקה וטריי יאנג, סנטר מוכשר ביותר עם יכולות קליעה ורסטיליות ותקרה ברמת שחקנים כמו טאונס ואמביד.

מיקאל ברידג׳ס עוד שחקן מוכשר מאוד, שחקן כנף שגם משתפר בהתקפה וגם שחקן הגנה טוב מאוד, ג׳יי קראודר שישים את הגוף שלו בהגנה קשוחה נגד השחקנים הגדולים ויתרום שלשות בהתקפה

ועדיין….

אם אני לוקח היום את כריס פול ומחליף אותו בפוינט גארד אחר שהוא לא טופ 5 בליגה ואנחנו מקבלים עדיין פיניקס שלא ממריאה, כן אי אפשר לדעת בוודאות שום דבר על שינוי בעבר אבל התחושה שלי היא שכל המועדון הזה קם ונופל על סיפי.

May be an image of crowd
הצ'ייס מפוצץ ומרוגש.

אם אתם קוראים את זה וקופצים מהכסא בטענה ש-״היי מה קורה איתך?! שכחת את מונטי???״ אז לא,

לא שכחתי את מונטי וויליאמס המאמן המצויין של פיניקס (לדעתי הוא יזכה השנה בתואר מאמן העונה אם סטיב קר לא יקח את זה ממנו בזכות עוד עונה פנומנלית של גולדן סטייט).

מונטי הוא בדיוק סוג המאמנים שאני אוהב, מאמן פסיכולוג.

אחד כזה שמנסה להבין את השחקנים שלו ולהתחבר אליהם ברמה הנפשית ולא רק ברמה המקצועית.

להסביר לשחקן מה עליו לעשות זה קל, 1, 2, 3, ו-4 זהו. תעקבו אחרי מה שאני אומר ותהיה הצלחה.

החכמה היא להבין את השחקן שלך, להבין שבני אדם זה יצור רגיש ושזה לא פוסח על אנשים שהם במקרה גם כוכבי כדורסל.

מאמן כמו מונטי וויליאמס מתחבר לשחקנים וגורם להם לא רק להיות יחידה אחת לוחמת שסומכת ומפרגנת בתוכה אלא גם אחד שהשחקנים לא ירצו לאכזב.

כש״הבוס״ שלך הוא גם קצת חבר שלך, קצת מכיר אותך, קצת מדבר איתך על דברים שלא בהכרח תמיד קשורים לעבודה, ברוב המקרים אתה תרצה להילחם בשבילו, אתה תוציא מעצמך יותר כדי לרצות מישהו שאתה מרגיש קרבה אליו. זה די הגיוני ופשוט כשחושבים על זה.

אז בסך הכל כמו שהבנתם אני דווקא מאוד אוהב את מה שקורה בפיניקס ואני אוהב גם את הנפשות הפועלות.

במשחק האחרון בין השתיים ב-30 בנובמבר קיבלנו סטף לא בעניינים מצד אחד, ומצד שני דווין בוקר שיצא ולא חזר עקב פציעה (ייעדר גם מהמשחק הערב) כבר אחרי 15 דקות וחצי.

מה כן קיבלנו?

קיבלנו מלחמה של גולדן סטייט במחצית הראשונה בעיקר מצד ג׳ורדן פול שסיים עם 28 נקודות ב-60% מהשדה.

קיבלנו אוטו פורטר שעלה מהספסל אבל קיבל כמעט 30 דקות בזכות צליפות מעמדת השלוש וסיים כקלע השני של גולדן סטייט.

אבל בעיקר קיבלנו סדר, ניהול, חכמת משחק והגנה מצויינת של פיניקס מה שיקשה מאוד על גולדן סטייט במשחק הערב אפילו שהוא בבית והתחושה בצ׳ייס סנטר היא מאוד בייתית. הנקמה על ההפסד בפיניקס פשוט מתבקש ומהצד של פיניקס הם ירצו להראות לגולדן סטייט שעם כל ההתלהבות של פתיחת עונה מדהימה, הם לא הקבוצה החזקה במערב ובליגה בכלל.

אגב עוד מילה קטנה על סטף, הוא הופיע לאחד ממשחקיו הגרועים ביותר העונה אם לא הגרוע שבהם, מעבר לזה שהוא זרק 21 זריקות ופגע רק ב-4 (19% מהשדה!!!) הוא גם סיים רק עם 3 ריבאונדים ושני אסיסטים (הוא עומד על ממוצע עונתי של 6.6 אסיסטים ו- 5.7 ריבאונדים. גם במשחקים פחות טובים שלו העונה (ואין הרבה כאלה) הוא עדיין שמר מצויין על ניהול המשחק תחתיו, לקח הרבה ריבאונדים ודאג להוביל את ההתקפה גם אם הוא אחראי בסופה על המסירה האחרונה ולא על הזריקה.

השנה גם יש לו קלעים מחוננים לידו מה שמאפשר לו באמת לקחת כל משחק בפני עצמו וכשההגנות נגדו עושות דאבל וטריפל טים יש לו את המקום לקבל החלטה ולתת את הזריקה למישהו אחר שכנראה יהיה קצת יותר פנוי.

May be an image of 4 people, people standing and indoor
סיפי מתחמם.

טרום משחק:

פיניקס מגיעים למפרץ אחרי ריצת 18-0 שכאמור בן המנוצחות ישנה גם גולדן סטייט.

פיניקס הקבוצה עם המאזן הטוב בליגה (19-3) נגד גולדן סטייט, הקבוצה במקום השני (18-3).

פיניקס ינסו לברוח ואם המשחק באריזונה לא היה מספיק הצהרת כוונות אז ניצחון בצ'ייס סנטר בהחלט יהווה הצהרה אחת ויחידה וזה שהשנה הם הולכים עד הסוף ויעשו שיעורי בית משנה שעברה כדי להתגבר על הענק היווני ממילווקי, כמובן שיש דרך ארוכה עד לשם אבל השנה באמת נראה שיש לנו גם איזון ברמת הקבוצות במזרח ובמערב, מה שפעם היה מאוד חד צדדי לטובת המערב, אז העניין גדל אפילו יותר בכל מה שקשור לפלייאוף. מעבר לזה יש לנו קבוצות באמת מצויינות השנה ויהיה מאוד מסקרן להגיע לישורת האחרונה ולהבין מה תמונת הפלייאוף שלנו כי כרגע אני יכול לזרוק לפחות 6-7 קבוצות באוויר ולא יכול להגיד בוודאות שאחת מהן בריצת פלייאוף טובה לא יכולה לקחת אליפות. הכל ממש פתוח להמון כיוונים.

חשוב לציין שלמרות הריצה המדהימה של פיניקס, הווריורס זו הקבוצה הטובה ביותר בבית העונה, מאזן 11-1, ואני אכן יכול לאשר, כמו שכתבתי בעבר, האווירה פה באולן הבייתי מאוד מאוד חמה ותומכת והאוהדים נותנים את שלהם.

באופסניב רייטינג גולדן סטייט כרגע במקום ה-3 אחרי יוטה ו-ואטלנטה, פיניקס במקום ה-6.

בדיפנסיב רייטינג אנחנו מדברים על קבוצות 1 ו-2, כאשר הווריורס מובילים, ראוי לציין בלי קשר לכלום שקליבלנד במקום השלישי בדיפנסיב רייטינג שזה אחד הנתונים המפתיעים העונה.

ב-18 משחקי הבית האחרונים של גולדן סטייט כשהם פוגשים את פיניקס המאזן הוא 16-2 לטובת הווריורס.

חייב לציין 2#, אני ממש מתרגש לפני המשחק הזה והאווירה מחוץ לאולם דווקא היתה שקטנה יחסית, כמעט בכל המשחקים שנכחתי בהם עד עכשיו היו תורי ענק מחוץ לצ'ייס גם שעתיים לפני והמולה בכניסה ודווקא היום הרגיש טיפה רגוע, אולי זה הקור שמתגבר בחוץ… כן, אני בטוח שתהיה אווירה טירוף בתוך האולם לפחות (:

חמישיות:

פיניקס: כריס פול, לאנדרי שאמט, מיקאל ברידג'ס, ג'יי קראודר, דיאנדרה אייטון

גולדן סטייט: סטף קארי, ג'ורדן פול, אנדרו וויגינס, דריימונד גרין, קיוון לוני

מהלך המשחק:

רבע ראשון:

הגנות חזקות בשני הצדדים, ברידג'ס פותח את הנקודות הערב אחרי בלוק של אייטון בהגנה על ניסיון חדירה של וויגינס.

סטף עונה בשלשה. בואו נראה מה הוא יתן היום.

שאמט שעלה במקום בוקר הפצוע עונה מיד בשלשה משלו.

הקהל בטירוף על כל מהלך בכל צד של המגרש.

אייטון כבר עם בלוק שני במשחק בפחות מ-4 דקות הפעם על פול שחוזר מדדה קצת, נקווה שלא קרה לו משהו רציני.

7:02 מפתיחת המשחק, טיים-אאוט גולדן סטייט, 12-10 ושתיים של אייטון מהקו לכשיחזרו למגרש, אייטון פתח מעולה ונלחם גם בהגנה וגם בהתקפה.

סטף נתן את השלשה שלו אבל וויגינס זה השחקן הבולט בשורות הווריורס עם 7 נקודות, גם דריימונד תרם את ההגנה ועזר בניהול המשחק בהתקפה.

5:26 לסיום הרבע הראשון, גארי פייטון ואוטו פורטר עולים מהספסל במקום סטף ולוני, בואו נראה מה הספסל תורם היום. 17-14 לווריורס.

לא עוברת חצי דקה, החטאה של וויגינס אחרי התקפה עם הנעת כדור יפה ופייטון מסתער על כדור חוזר ושם 2 קלות, מהצד השני לאנדרי קארי שאמט נותן את השלשה השניה שלו.

פול שכיכב אצל גולדן סטייט במשחק בפיניקס נותן את השתיים הראשונות שלו 3 דקות לסוף הרבע.

אייטון שנותן הכל באמת מתקשה לפגוע בזריקות קלות יחסית וחבל כי הוא הראשון לריבאונדים גם בהגנה וחשוב יותר בהתקפה, אבל שוב, את רוב מה שהוא לוקח הוא מחטיא.

2:30 דקות לסוף הרבע – 21-19, עדיין הובלה ביתית, צמוד צמוד ונקווה שישאר כך גם עד הסוף.

חואן טוסקאנו אנדרסון עולה מהספסל ומעניק דאנק מטורף על הראש של ג'אבל מגי שמעיף את כל האולם לשמיים! טירוף. כמה אני אוהב שחקנים כאלו בסטייל של אלכס קארוסו, באים נותנים הכל על המגרש גם אם הם לא המוכשרים ביותר כל כך כיף לצפות במלחמה הזאת שנותנת כל כך הרבה השראה.

סיום רבע ראשון – 28-21 לגולדן סטייט.

אני לא זוכר קבוצה עם ספסל כל כך מלהיב כמו גולדן סטייט, כל אחד עולה ו"מתאבד" על המגרש, אם זה פייטון, אם זה טוסקאנו ואם אלו בייליצה או פורטר, כל אחד מהם נותן את כל כולו וזה מדהים לראות קבוצה כל כך מגובשת שהשחקנים שעולים מהספסל ובקבוצות מסויימות החבר'ה האלה יכעסו שהם לא בחמיישיה הפותחת אז במקרה של הווריורס זה נראה כאילו רק תתנו להם לעלות על הפרקט ולהיות חלק מהחוויה. מדהים, באמת.

רבע שני:

פותחים עם שלשה של פורטר, בשביל זה הוא פה, לא?!

אנד וואן של סטף, והרבע השני נפתח בכיוון אחד. הקהל כמובן שואג "MVP MVP MVP". 

34-21 לווריורס.

כמה החטאות שלשות רצופות של גולדן סטייט והפעם סיפי מוביל התקפה דרך אייטון שמצליח לקלוע ולקבל את העבירה עליו, אופציה להוריד ל-5 הפרש. אבל הוא מפשל ומחטיא.

שלשה של קראודר מביאה לטיים-אאוט של סטיב קר, 36-31, 8:28 לסיום המחצית הראשונה.

5:10 לסיום המחצית, 10 שחקנים של גולדן סטייט כבר עם 2 נקודות לפחות.

אומנם הקלע המוביל, סטף, עם 12 נקודות בלבד אך החלוקה הזו וכמו שכתבתי הרגשת המאוחדות של הקבוצה והשיתוף של כולם פשוט מדהים.

אני כותב לכם ותוך כדי סטף משחרר עוד שלשה. איזה הבדל מהמשחק באריזונה. 4 מ-6 לשלוש, 51% מהשדה. 49-37 לווריורס.

סיכום מחצית ראשונה – 51-48

ריצה בדקות האחרונות של פיניקס ואנחנו יורדים למחצית עם הפרש 3 בלבד אחרי שגולדן סטייט כבר הובילה ב-13.

סטף חזר להיות סטף אך לא מעט החטאות ברבע השני קצת תרמו לצמצום של הסאנס.

15 נקודות ב-5 מ-13 מהשדה, הוסיף 2 אסיסטים ו-2 ריבאונדים.

בצד של פיניקס סיפי מנהל את המשחק ברמה הגבוה ביותר, באמת שחקן סופר אינטליגנטי שכל כך מהנה לצפות בו.

אייטון יורד כקלע המוביל שלהם עם 13, הוסיף גם 5 ריבאונדים, קראודר ושאמט אחריו עם 9 וסיפי עם 8 ו-5 אסיסטים.

אצל גולדן סטייט כאמור סטף הקלע אבל כל הקבוצה כולה תורמת ומעלימה במקצת את השגיאות שבדרך.

סך הכל משחק מעולה כמצופה, מלחמה בהגנה, טירוף בהתקפה והמון אמוציות.

הנתון המעניין שלי למחצית, גולדן סטייט במחצית שלמה הגיעה לקו ל-2 זריקות בלבד (פעמיים אנד וואן), פיניקס הגיעה 20 פעמים! והחטיאה 5 זריקות.

אז נכון שהווריורס זרקו 19 מתוך 49 הזריקות במחצית הראשונה לשלוש אבל הם חייבים לחדור יותר ולגרום לשחקני הסאנס לבוא איתם במעט מגע, כרגע זה לא משמעותי, בסוף המשחק זה יכול להיות גיים צ'יינג'ר.

May be an image of playing a sport, stadium and text that says 'CHASE SEOCENTER CENTER 51 48 11:47 1 35 PERMANENTE. thrive 13 HA'
מחצית. צמוד צמוד.

רבע שלישי:

סיפי עם ליי-אפ בצד אחד, שלשה של סטף צד שני והקרב של הערב ממשיך.

סטף ו-וויגינס עולים בטירוף ושלשות באק טו באק שלהם ואנחנו ב-8 הפרש.

ברוך הבא ג'ורדן פול, הכוכב של גולדן סטייט מהמשחק האחרון נגד פיניקס מכניס שלשה ראשונה משלו לערב, 5 נקודות בלבד בינתיים.

6:08 לסוף הרבע השלישי, טיים-אאוט ווריורס, נראה שדריימונד נחת לא טוב בהתקפה האחרונה של פיניקס והוא קם לאט.

הסאנס לא מוותרים, כרגע 69-60 לגולדן סטייט אבל גם הווריורס לא מנצלים את ההזדמנויות שיש להם לברוח וגם פיניקס לוקחים את המצבים והאופציות שלהם להשאר במשחק בשתי ידיים.

סטף אגב כבר עם 23 נקודות וגארי פייטון ואוטו פורטר עולים מהספסל.

דריימונד שניער את המכה שקיבל עושה הגנה פנומנלית ומשחרר את גארי פייטון לדאנק אימתני שנעצר רק בגלל עבירה, לא יאמן אבל 2 הזריקות האלו 3:50 לסיום הרבע השלישי זו הכפלה של כמות הפעמים שגולדן סטייט עמדו על הקו היום. 4 זריקות סך הכל עד עכשיו.

סוף הרבע השלישי – 80-68.

פיניקס עדיין רודפת אבל זה עדיין לא גמור, הספסל של גולדן סטייט וסטף שמצליח לתרום 23 נקודות על אף דאבל וטריפל טים עליו והווריורס בהפרש מכובד של 12 נקודות.

קמרון פיין שעלה מהספסל נתן את 4 הנקודות האחרונות של פיניקס ברבע הזה ואומנם אלו רק 4 נקודות אבל יש תחושה שהסלים האלו נתנו קצת אוויר לסאנס שסך הכל באמת נלחמים וחשוב לזכור שהם הגיעו לכאן ללא דווין בוקר הקלע המצוין שלהם.

רבע רביעי:

פיניקס פותחים טוב את הרבע האחרון ועשר דקות לסיום המשחק ההפרש יורד ל-9 בלבד.

9:33 לסיום, טיים-אאוט פיניקס אחרי שלשה של גארי פייטון שמעלה את ההפרש לגבוה ביותר הערב-15.

89-74, אני לא רואה את פיניקס חוזרים מזה ולא בגלל שזה הפרש גדול מידי או זמן קצר מידי, פשוט לא נראה שיש להם את הכלים היום בשביל לנצח.

אני כותב את השורה פה מעל וישר ברידג'ס נותן שלשה כדי שאבין שאולי זה לא הסוף.

חטיפה ודאנק של גארי פי השני וחזרנו ל-15 הפרש, התקפה אחרי חואן האיום עם סל ועבירה והנה ברחו להם הווריורס ל- 97-79. 18 הפרש, 6:38 לסיום, אולי הסאנס עוד יצמצמו אבל המשחק הזה הוכרע.

קאם ג'ונסון היחיד שמנסה לתת משהו מהצד של פיניקס ברבע האחרון והדי אבוד הזה, זה לא ממש עוזר לו עם כל הרצון הטוב אנחנו לא יורדים מה-20 הפרש בינתיים.

May be an image of 4 people, people playing sports and text that says 'WARRIO AS'
סטף קרי, קיבל את הנקמה שלו.

סיכום המשחק: 

תוצאה – 118-96

נ-ק-מ-ה.

מילה אחת שמתארת הכל בערב הזה שעבר עלינו בצ'ייס סנטר.

ניצחון מרשים מאוד של הווריורס, סטף שלא היה קיים באריזונה חוזר לעניינים עם 23-5-5, עדיין רק 8מ-20 מהשדה שזה נחמד אבל לא סטף בשיא.

מה כן מטורף?

חואן טוסקאנו אנדרסון עם 17 נקודות ב-25 דקות מהספסל ו- 7מ-8 מהשדה. הוסיף לזה 4 ריב' 4 אסי' והמון רוח לחימה.

לידו, גארי פייטון השני, הבן של, תורם כל משחק את ההגנה והטירוף יחד עם דאנקים מדהימים הערב הוא נתן לנו 19 נקודות ו-5 ריבאונדים.

חמישה שחקנים של גולדן סטייט שקולעים בדאבל פיגרז ושוב, בעיקר המון לחימה.

אצל פיניקס אייטון היה טוב עם 23-6-2 ב7 מ-16 מהשדה, סיפי השתדל וסיים עם 8 אסיסטים לצד 12 נקודות וקאם ג'ונסון תרם 12 נקודות מהספסל. זה כאמור לא הספיק באמת.

1-1 העונה בין פיניקס וגולדן סטייט. בכושר הנוכחי של שתיהן ובתקווה שבוקר יחזור מהפציעה מהר אני לא מתנגד בכלל לגמר מערב של שתיהן (ואני כותב את זה בתור אוהד לייקרס,זה לא פשוט לי אבל לייקרס נראים כמו גולדן סטייט בדיוק….רק הפוך).

חג שמח חברים ורק בשמחות!

לפוסט הזה יש 15 תגובות

  1. תודה רבה על הסיקור.
    אני אוהד ג"ס ומבחינתי פניקס תמיד הייתה ברשימה של הקבוצות שאני בעדן.
    כיף לראות את שתיהן, כיף לראות את ההגנה שהן משחקות וסדרץ גמר בהרכבים מלאים (כולל קליי) היא משהו לצפות לו.

  2. איזה כיף (וכבוד!) להיות במשחק כזה. חווייה לחיים, והצלחת להעביר אותה אלינו במלואה. איזה כבוד אתה מביא לאתר שלנו כשאנחנו כנראה אתר המדיה הישראלי היחיד שהיה שם (אלא אם מישהו יגיד לי אחרת). כן, הייתה הרגשה של נקמה.

  3. תודה שגב, אכן, אחת מן החידות הגדולות ביותר ביקום היא מה גורם לקבוצה להתחבר. אבל אני יכול לומר לך בוודאות שזה לעולם לא רק שחקן אחד בלבד (עיין ערך השנים הראשונות של מייקל ג'ורדן בשיקאגו).
    כריס פול הוא רכז מעולה, ואולי אפילו מתאים לפניקס של היום, אבל אי לא חושב שהוא לבדו הגורם להצלחה (בינתיים) של פניקס.

    1. ברור לחלוטין שזה לא שחקן אחד, הטענה שלי היא שכריס פול חיבר בין כל החלקים לכדי יצור שלם אחד באמת כמעט מושלם.
      אם לא היה את דוין בוקר סביר שהם היו פחות טובים ואפילו אם לא היה את ג׳יי קראודר או ברידג׳ס.
      אבל מה שבאמת מצליח להפוך את החבורת שחקנים האלה לקבוצה כל כך מוצלחת, לפחות לדעתי, זה סיפי ומונטי וויליאמס

כתיבת תגובה