מעורב הופס ליום ד': לברון חיובי בקוביד 19. יחמיץ משחקים. פיניקס בטופ! / מנחם לס

1.לברון נמצא חיובי לקורונה וייעדר כמה משחקים

אפילו THE KING לא יכול להגן מפני הנגיף. TMZ ומקורות אחרים שיווחו שלברון נמצא עתה תחת ה-NBA’s Health and Safety Protocols וייעדר מכמה משחקים.

James, who has said he is fully vaccinated against the virus, will miss several games, according to ESPN. According to NBA rules, players must test negative on two separate days before they can be cleared to return. Players who test positive must sit out 10 days.

According to Michael J. Babcock, an executive producer with TMZ Sports, James took three COVID tests on Tuesday. The first came back positive, the second negative. A third test was administered as a “tie-breaker” and came back positive

2. שתי קבוצות ההתקפה הטובות בעולם נתנו קליניקה הגנתית, עד שאחת – הווריורס – נכנעה

*פיניקס סאנס ניצחה משחק אינטנסיבי ביותר בין שתי הקבוצות הטובות ביותר ב-NBA.

*הווריורס הייתה יריב שווה – ואפילו עדיף – במחצית הראשונה.

*במחצית השנייה הסאנס הובילה ב-3-4 נקודות, והווריורס קטעה לנקודה או שוויון. אבל הסאנס תמיד הייתה צעד אחד קדימה.

*בסוף המשחק – ב6-7 הדקות האחרונות – כריס פול לקח הנהנה והוכיח שוב איזה שחקן גדול הוא. הוא קלע 15 ב-7 מ-13 וחילק 11 אסיסטים אבל סיים עם +21 כשהוא – כמו גנרל גדול – מןביל את חייליו הצעירים למקומות שהוא רוצה. איזה פוינט גארד גדול הוא!

*אולי תתפלאו במה שאני עומד לומר אבל אני ממש מרגיש שגבור המשחק של הסאנס היה דיאנדרה איטון. אני לא ראיתי אותו אף פעם טוב יותר. הוא קלע 24 ב-11 מ-19 עם 11 ריב', אבל סיים עם +16, והעיקר היה שהוא שלט בצבע ונראה מצויין מתחילה ועד סוף.

*עכשיו הגיע הזמן לדבר על סטף קרי. הוא נראה איום. הסאנס חנקו אותו ממש. מתחילת המשחק הוא נראה כאילו הוא מעדיף להיות במקום אחר. מונטי ויליאמס אירגן הגנה שחנקה אותו. הוא הכריח זריקות והיה 4 מ-21 מהפאקט כולל 3 מ-14 מה-3. בואו נגיד שזה היה משחק שהוא היה רוצה לשכוח ממנו.

*מה קרה עם דווין בוקר? הוא שיחק רק 15 דקות, קלע 10 ב-4 מ-9, ואני בטוח שהיה איתו משהו שאני לא מודע לו.

*מיקאל ברידג'ס מהסאנס הוא השחקן היחיד שאני מכיר המשחק 41 דקות, קולע 1 מ-4, ומסיים עם 21+…

*אני מת על קמרון ג'ונסון. עולה כשחקן ששי, משחק 29 דקות, 5 ממ-10 מהפרקט, 3 מ-7 מהטריי, 14 נקודות. אחד המועמדים שלי ל'שחקן השיי' של העונה.

^ג'יי קראודר הוותיק פגע בווריורס אנושות. ב-28 הדקות ששיחק הוא היה 5 מ-11 מהפרקט אבל ה-4 מ-9 שלו מה-3 חנקו את הווריורס כל פעם כשהם ראו אור בקצה המנהרה. הוא סיים עם 19+ ונתן משחק גדול.

*גורדן פול נתן עוד משחק גדול לווריורס. הוא התחיל את הרבע הראשון עם 13. היו לו 20 נק' בחצי. בחצי השני הוא נרגע מעט וסיים את המשחק עם 28 ב-9 מ-15 מהפרקט ו-6 מ-12 מהטריי.

^גארי פייטון II היה מצויין עבור הווריורס גם בהגנה וגם בהתקפה אבל הוא שיחק רק 16 דקות בהם הספיק לעשות 17+ בנט פלוס-מינוס. אני תמיד מרגיש שסטיב קר לא מעריך אותו מספיק.

*טוב, 1:30. זמן ללכת לישון.

3. אחלה דרבי בתפוח הגדול

היה זה משחק מוזר. דוראנט קלע ב-12 דקות 2 נקודות. ג'יימס הארדן קלע 19. הנטס פתחו הפרש אבל דריק רוז בעצמו מקטין 9 הפרש ל]41-45. שתי טעויות של הארדן עושות 45-45.

דוראנט ניכנס ב-45-45 ומיד קולע, אבל מחטיא ומחטיא מיד-ריינג'ים.

המחצית הסתיימה 60-61 לניקס רנדל קלע 10, רובינסון 8, בורקס 13, רוז 12. לנטס דוראנט 6 נק' בלבד ב-2 מ-9. הארדן קלע כמעט ללא החטאה בחצי הראשון. 28 נק' ב-8 מ-11 ו-3 מ-4 מה-3.

בחצי השני היו שתי ריצות מוזרות: ריצת 4-19 של הנטס, ואז ריצה כמעט דומה של הניקס.

עם 1:36 היה פאול טכני על רנדל שלא מסוגל לשלוט בעצמו. דוראנט, שמתחיל להשחיל מיד ריינג'ים עושה 107-109, נטס, ואז פאול נוסף ל-107-110.

נותרו 27 שניות. הכדור של הנטס. הם יכולים להשוות עם שלשה. לנטס היה פאול לתת. הם נתנו אותו, אבל פורנייה קובר שלשה עם 17 טיקים לסיום.

כדור לדוראנט. דאבל טים עליו. הוא מוסר לג/'ונסון שעושים עליו פאול עם 2.2 שניות. הוא קולע ראשונה. קולע שנייה. 110-112.

פורנייה מנסה שלשה מחצי מגרש שפוגעת בחישוק אבל עפה החוצה.

הרדן סיים עם 34. דוראנט היה טוב מאד במחצית השנייה וסיים עם 27

לניקס בורקס 25, רנדל 24, ורוז 16.


נהניתי מאד מהמשחק אבל אני לא מאשים את הניקס שהתלוננו על השיפוט.

4. הניקס מאשימים את השופטים בהפסדם.

The Knicks blamed their defeat on the officiating in Brooklyn, and they were furious.

“I’m watching what’s going on both ways,” Tom Thibodeau said. “Hey look, they’re a good team, they played well, but I know Julius was driving that ball pretty darn hard. And I’m pissed.”

New York’s point-guard-by-committee situation worked well in Brooklyn, and it was positioned to pull off an upset. But the Knicks felt hosed by the referees and Julius Randle didn’t take it lightly. The Knicks All-Star approached referee Jason Goldenberg after the 112-110 loss and yelled in his face.

Knicks coach Tom Thibodeau is not happy with officiating during his team's loss to the Nets on Tuesday.
Knicks coach Tom Thibodeau is not happy with officiating during his team's loss to the Nets on Tuesday. (Mary Altaffer/AP)

There’s a big discrepancy in free throws. I can tell you that,” Thibodeau said. “Julius is driving the ball, and he gets two free throws. I don’t really care how the game’s called. I really don’t. You can call it tight, you can call it loose. But it’s got to be the same.

The Nets took 25 free throws. The Knicks took just 12. Randle was also whistled for a costly technical with 1:36 remaining. Brooklyn ultimately won the game at the charity stripe after Mitchell Robinson fouled James Johnson on a drive.

It was a clear swipe from Robinson but Thibodeau was already livid. The coach had wasted a timeout by challenging a foul earlier in the second half, and the Knicks had none left for their final shot, a half-court heave off the rim from Evan Fournier.

Julius Randle didn’t take it lightly. The Knicks All-Star approached referee Jason Goldenberg after the 112-110 loss and yelled in his face.

זה יעלה לו כנראה במשהו כמו $25,000, אבל אני לא מאשים אותו

*******************

5. טריי יאנג משחק עתה – לראשונה העונה – עם הריתמיות הדומיננטית שלו

לקח לטריי יאנג קצת זמן להיכנס ל-FLOW OF THE GAME ולמצוא את הקצב וריתמיות המשחק שלו. הוא אומר: "אני מרוכז מאד עכשיו. הקבוצה היא מאד FOCUSED. אני מאמין שה-MIND SET של הקבוצה הוא גורם חשוב בניצחונות ובהפסדים שלנו, וה-MIND-SET עתה הוא מאד חיובי. THE GUYS הם בטוחים בעצמם, וכשאתה בוטח בעצמך אתה משחק את הכדורסל הטוב ביותר שלך".

לא משנה מה הקומבינציה של גורמים היא – כושר גופני, ריתמיות, חוסן מנטלי – יאנג משחק את הכדורסל הטוב ביותר שלו בארבעת המשחקים האחרונים. מנובמבר 24 עד ה-26 הוא היה לשחקן הראשון בליגה לקלוע בק-טו-בק 30+ נק', ו-10+ אסיסטים. ביום ששי נגד ממפיס הוא היה הראשון בליגה לייצר 4 משחקים של 30+ ו-10+ בחיצים ובונבונים. הוא עשה זאת עד עתה 35 פעם, דבר שמעמיד אותו בשוויון עם לארי בירד להיות השחקן ה-15 בתולדות הליגה לעשות זאת.

חברה כלל לא רעה להיות בה.

ביום שני הוא נבחר ל'שחקן הקונפרנס המזרחי' לנובמבר 22-28 כשהוא הוביל את ההאוקס לרקורד של 1-3.

בינתיים בעונה זו הוא קולע טוב יותר מאשר אי פעם בקריירה שלו עם דיוק של 39.8% מהטריי, 53.5% ס"ה מהפרקט, ו-89.2% מהקו. ה-29 נק' שלו עם 9 אסיסטים למשחק שמים אותו במקום 5 בראשון ו-3 בשני.

הבעייה של יאנג הייתה דיוק בשלשות. גם כאן יש שיפור גדול, והצלחתו היחסית בזריקת שלשות ממרחקים ששחקנים אחרים לא מעיזים לזרוק משם, השתיקה הרבה פיות שטענו שזאת 'זריקת מזל'. אחד הדברים שכנראה עזר ליאנג להיכנס לריתמיות שלו הוא השיפור הניכר בכושרו הגופני. הוא נראה 'טרי' יותר מאשר הבודי אימאג' שלו היה בתחילת העונה. הוא לא היחידי שמתחיל לאט ומשתפר עם הזמן. טריי יאנג נראה עכשיו כמתקרב לשיאו.

***************************

6. הניו יורק ניקס ויוסטון מדברות על SWAPPING קמבה ווקר ו-ג'ון וול

שרוד בלייקלי מבליצ'ר רפורט מדווח הבוקר שהתחילו מגעים בין הניקס והרוקטס על מין טרייד שהדבר המרכזי בו יהיה ג'ון וול עובד לניקס וקמבה וולקר לרוקטס.

שתי הקבוצות נתקעו במצב די דומה עם הפוינט גארדס שלהן. ביוסטון ג'ון וול לא משחק בזמן שהקבוצה מנסה למצוא סידור לטרייד עליו, ובניקס קמבה וולקר הוצא מהרוטציה – הסימן הברור ביותר שהוא מלא חלק ממחשבות העתיד שלהם.

כיצד השתייפ תצלחנה להסתדר כשלראשון ישנו חוזה לשנתיים הבאות על 91 מיליון בעוד לשנייה ישנו קמבה וולקר עם שנתיים בחוזה אבל רק 18 מיליון לכיסו.

But both players seem to be rather disgruntled with the status quo right now, so a general framework based around swapping headaches with one another could make some .sense for the Rockets and Knicks.

7. התפוקה הממוצעת של שחקני וושינגטון – PLAYER PRODUCTION AVERAGE (PPA)

Player Production Average

קווין ברום כותב על הוושינגטון ויזארדס המשחקת טוב יותר מהמצופה, והוא מנסה להראות את תרומת השחקנים השונים להצלחת הקבוצה. אני הייתי מעוניין בפוסט הזה בעיקר בגלל דני אבדיה שלנו.

ה-PPA הוא מטריקס המעניק לשחקנים קרדיט על דברים שהם עושים שעוזרים לקבוצה לנצח (scoring, rebounding, play-making, defending), ו-DINGS THEM על דברים שהם עושים שפוגעים בקבוצה (missed shots, turnovers, bad defense, fouls) – כל משתנה בפרופורציה על כמה הוא עוזר או פוגע בנצחונות והפסדים.

PPA is pace neutral, accounts for defense, and includes a “degree of difficulty” factor that rewards playing more difficult minutes. There’s also an accounting for role/position. In PPA, 100 is average, higher is better, and replacement level is 45. It usually takes a score of 225 or higher to be part of the MVP conversation.

The PPA score is not saying one player is “better” than another in terms of skill, ability, athleticism, or replaceability (if the players hypothetically switched teams or were placed on a hypothetical average team). Rather, PPA shows production so far this season in terms of doing things that help teams win NBA games.

חשוב מאד:

הווה אומר שה-PPA לא קובע ששחקן זה או אחר הוא 'טוב יותר' משחקן אחר, אלא הוא מחשב את ה-PRODUCTION של השחקן בדברים שעוזרים לקבוצה לנצח, הווה אומר שחקן X יכול להיות טוב יותר משחקן Y, אבל לקבוצה המסויימת, במבנה שלה וצורת משחקה – Y יכול להיות האחד שתורם יותר.

הנה:

Wizards PPA through games played Nov 27

PLAYERGMSMPGPREVPPA
Montrezl Harrell2027.3162165
Daniel Gafford1720.7163159
Spencer Dinwiddie1729.6155141
Kentavious Caldwell-Pope2029.783115
Bradley Beal1735.9110111
Kyle Kuzma2032.99693
Deni Avdija2021.98979
Raul Neto1920.14146
Aaron Holiday2017.83827
Corey Kispert1812.66920
Dāvis Bertāns1016.721-8
Non-Rotation
Isaiah Todd32.3250250
Anthony Gill56.269138
Joel Ayayi32.0117118

The bright side of regression for the Wizards may be Bradley Beal. He has a slightly above average 111 PPA so far this season, but his career peak (so far) is 160, and he’s been around a 150 PPA over the past five seasons combined. While this could be a down year for Beal, or could be a new performance level based on changes to the league’s officiating, it’s more probable that Beal will regress towards his previous performance level over the final 62 games of the season.

8. קליי תומפסון קבר שלשה עם הבאזר בליגת G עבור סנטה קרוז ו"נראה מצויין"

קליי ת'ומפסון מתאמן עם סנטה קרוז

Every report we have gotten about Klay Thompson's rehab points to the Warriors guard looking like the sharp-shooting star of old.

Thompson has reached the final stage of Achilles rehab, which includes full contact five-on-five and three-on-three scrimmages. While the Warriors were on the East Coast, Thompson scrimmaged with the likes of Zaza Pachulia, Leandro Barbosa and rookies Jonathan Kuminga and Moses Moody.

The Warriors recently assigned Thompson to the Santa Cruz Warriors so he could continue to scrimmage with the G League club, and the five-time All-Star knocked down the game-winning three in Tuesday's scrimmage with the Sea Dubs.

זריקת הנצחון של קליי

שחקני הווריורס יודעים שלפני המשחק נגד פיניקס הם היו 2-18 ומועמדים לאליפות ה-NBA, אבל הם יודעים גם שמעתה הכל יהיה הרבה יותר קשה, וכפי שאומרים החברים שלי מיבנה, THE PARTY MIGHT BE OVER VERY SOON. לכן הידיעות שקליי תומפסון שיחק ב-FULL SPEED ובכל הכוח גורמות לשמחה גדולה בקרב שחקני הווריורס.

קומראדים, זה לא פשוט: הוא לא שיחק משחק NBA אחד כבר יותר משנתיים. סטף קרי אומר:

"Two-plus years is a long time," Curry told reporters after the win vs. the Blazers when asked about Thompson. "I think going into this particular season and him getting closer than he's ever been to getting back on the floor. Kind of predicted this would be the hardest part of his journey because he's got the basketball back in his hands every day, he's feeling like himself. He's playing pick-up [games], he's around our practices, and he's back with us in those types of situations, but he's still not on the court. And the good thing is we're talking weeks instead of months now.

"Super proud of the way he's approached this two-year window because it's — unless he wants to write a book and tell every step of the way — nobody will understand what he's been through, away from the game for so long. And it shows how much this game matters to him. And it's rare these days to have somebody as pure as Klay just feel every bit of what basketball brings to him. It's going to hit him at times, and we've got to continue to be there to support him and speak positively about him and what he's accomplished because, again, this is his journey. Nobody can speak to what he's been through."

ה-JOURNY עומד להסתיים. בקרוב מאד נוכל לראות את קליי תומפסון בעצמנו, ולשפוט בעצמנו מה קורה אחרי שנתיים-פלוס ללא כדורסל.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 107 תגובות

  1. בוקר טוב מנחם היקר ותודה רבה !
    כפי שכפר כתבתי – באינטנסיביות של הפלייאוף –
    ללוחמים יהיה קשה להוציא את תוכנית המשחק שלהם לפועל.
    גם בימים הכי טובים שלהם (ללא דוראנט) מול לברון הם הפסידו או התקשו (על אף שקיירי ולאב היו פצועים).
    לא יעזור – בד"כ ההגנות והמשחק המבוקר מנצח .

  2. אני מאמין שבמשחק ביום שישי התוצאה תהיה שונה קצת.. קרי לא יציג את אותו משחק זוועתי פעמים ברצף נגד אותה קבוצה.

  3. מנחם מעורב נפלא כרגיל.
    1. מסתבר שהשיקוץ הדביק את הקורונה, אני מקווה שהיא מתרחקת מאנשים.
    .
    2. מסכים כבר הזהרתי שלגולדן סטייט יש הרבה חולשות במיוחד מול גובה וקונטנדרית היא לא, אייטון היה בשני ראשים גבוה מכל מי שעמד מולו, מה שברידגס עשה בהגנה צריך לכתוב באותיות קידוש לבנה, הוא שחקן ההגנה הטוב בליגה.
    .
    3. חרא של משחק היה בתפוח הגדול, היה מוח אחד שמחולק ל10 שחקנים, ושני קונוסים לבנים על הקווים שמרוויחים מליונים בשביל להגיד בהצלחה לשחקנים , אפילו הילד של שמעון יכול לעשות עבודה טובה יותר, הדביל מספר 1 זה רנדל, ראס חכם לידו , הוא נצא בהיי פוסט עם שני שומרים עליו במקום שימסור מנסה לזרוק לסל.
    .
    4. יודע שזה לא שייך לטור את סקרמנטו צריך להוריד ליגה או לשרוף אחד מהשניים ולי האופציה השניה קוסמת יותר, מועדון רקוב מהיסוד.

    1. תיקון "כמו שתמיד הזהרתי" תראה איזה קטע. כל זמן שהם היו ברצפי הנצחונות שלהם לא השמעת קול. אבל העיקר שכבר הזהרת. מעניין מה יקרה במשק הבא שהלוחמים ישחקו בבית וסיכוי לא רע בכלל שהם ינצחו. מעניין אם גם אז האזהרה תעמוד בעינה

      1. תשמע לך תראה את התקציר של ראס מה שעשה להליברטון שם כמה מהלכים לא הייתי מדבר כזה הרבה 😂😂
        גם בתקציר ההייליטס של ראס הכדורים כמעט ברחו לו מהידיים כמה פעמים 😂😂😂
        לא מובן למה מישהו שומר את ראס צמוד או קופץ עליו על השלשה.
        הקינגס יתגעגעו לוולטון. מדהים שאחרי כל שנים גנטרי עוד בליגה חחח

      2. חגי חבל שאתה משקר, כתבתי פה גם ברצפי הניצחונות על הבעיות שלהם, אני מביא קישור עכשיו שיכניס אותך עמוק למכונה.

        1. ״דבר ראשון תודה תגובה מצויינת, למרות שאני לא מסכים איתה.
          בסוף ללא קרי הקבוצה לרוב לא נראית טוב, והשפעה של שחקני הספסל ועומק היא די שולית בפלייאוף.
          .
          לגולדן סטייט חסר כשרון התקפי בשביל להוות איום משמעותי בפלייאוף לדעתי, ולגבי קליי הוא בן 32 אחרי שנתיים וחצי ללא מגרש, שחקן שהיה רץ בין חסימות אני לא רואה חזרה שלו כאופציה ריאלית, הוא עדיין יהיה קלע מצויין אבל לא יהיה השחקן שהיה. וצריך לזכור את העובדה שגרין כעת בחריגה סטטיסטית שתיישר בקרוב ולרוב הוא חסרון התקפי (הוא יהיה רחוק מ57% אפקטיבי ו38% מ3), כל עונה יש את הקבוצה שרצה בתחילת העונה ונראית בלתי עצירה בעוד שאר הקבוצות משחקות בהילוך ראשון השנה זה גולדן סטייט (עונה קודמת יוטה והדיון הזה מזכיר מאוד את זה של שנה שעברה בינינו) .
          .
          הדבר השני למרוצ ההגנה הפנטסטית העונה לגולדן סטייט אין תשובה או אפשרות להגן מול גבוהים, הגנת בוקס וון כמו שהלוחמים שיחקו היום מחוסלת בשנייה מול יוקיץ דיוויס ואפילו מול אייטון (ואת זה נראה שבוע הבא) .
          .
          בסוף מה שנראה נפלא בעונה הסדירה לא עובד בפלייאוף כאשר יש התאמות ולצערי זה עוד אחד מהמקרים האלה, אני לא רואה אותם עוברים את סאנס דנבר ואפילו יוטה לדעתי מנצחת אותם בפלייאוף״ ברוך רובין 17 בנובמבר
          https://hoops.co.il/?p=247563

        2. גולדן סטייט בבעיה ביום בלי קרי צ’ק (לא כל יום פול יתפוצץ)
          הספסל שסופר משמעותי לא משמעותי לפלייאוף צ’ק
          לגודלן סטייט יש בעיה מול גובה והגנת הבוקס וון לא תעבוד מול אייטון צ’ק
          120 אחוז פגיעה

  4. ההגנה של 2 הקבוצות היא הסיבה שצמד הקבוצות הן הפייבוריטיות להיפגש בגמר המערב (טפו, טפו, טפו).
    .
    בוקר עזב את המשחק 6 דקות לסיום הרבע השני בגלל פציעה בשרירי מיתר הברך (המסטרינג).
    .
    תודה, מנחם.

  5. כמו שכתבתי בתגובות בבלוג החי, לסטף יש פחות ימי קליעה חלשים בפלייאוף מאשר ללברון או דוראנט, מה שמפריך כל תיאוריה על סטף שעציר יותר מכוכבים אחרים. הפעם הוא נפל על יום חלש, וההגנה של פיניקס בעיקר מנעה מגולדן סטייט להעניש את העזרה על סטף עם הגנה אגרסיבית שגרמה להרבה איבודים.

    1. השאלה היא איך אתה מתרגם את זה לניצחונות והישגים והתשובה היא- אתה לא.
      כל מי שראה נ.ב.א בעשר שנים האחרונות ייקח את לברון ודוראנט הרבה הרבה לפני קארי לקראת כל משחק פלייאוף חשוב. פשוט תראה את הדקות האחרונות של משחק 7 נגד קליבלנד ותבין לבד מי עציר ומי לא

      1. אני מת על איך שכשקרי נותן משחק חלש אחד כולם נזכרים בכל משחק גרוע שהיה לו. ואז מסתבר שזה לא כל כך הרבה.
        שכחו את ה"אבל למה הוא ניסה מסירה מאחורי הגב?!" האלמותי. אז מוסיף כאן.

      2. לא הייתי לוקח את לברון על סטף. לברון מעולם לא נשמר בפלייאוף כמו שסטף נשמר. מעולם בשום שלב. לברון תמיד קיבל קליר פאת עם שומר 1. על קרי עשו טראפים דאבל טים טריפל טים רדפו אחריו לכל מקום. אם לברון היה מקבל את ההגנות שסטף קיבל היה מסיים עם 10 נק בלי אוויר. תראה איך סטיב קר שמר את לברון בקליר פאת ואיך בלאט ולו שמרו את סטף…. עולם אחר

        1. לברון מביא יתרון 1 ענק וזה השופטים.
          כל מה שהוא צריך לעשות זה לזייף חדירה וליפול/לצעוק והולך לשתיים מהקו.
          סטף לא מחפש את זה, בנוסף מפוצצים אותו בלי סוף והוא הזרג של הכוכבים ולא מקבל שריקות.

          1. אכן – לברון מאציל את זכויות היתר שלו אצל השופטים על החברים לקבוצה. לדייוויס בבועה הוא אפילו סידר שלא יהיו הילוכים חוזרים
            😂😂😂
            שמעון צודק – רק על סטף וטריי מעיזים ללחוץ. ורק הקבוצות של לברון מעיזות ללחוץ אחרים (הארדן).
            לחץ על כל המגרש כל המשחק יהרוג את הכוכבים. מה שכן – על דוראנט זה לא עבד. טאקר הלך איתו לשירותים בהפסקה, עדיין קלע 50. אם רק ג'ו האריס היה קולע ג'אמפר מההיי פוסט סטייל סטיב קר/ג'ון פקסון בסוף משחק 3 – הסדרה הזאת הייתה נגמרת בסוויפ

            1. על דוראנט לא עבד באותו זמן כי 1 לא מספיק עליו בגלל יתרון הגובה העצום והקליעה האבסולוטית שלו. צריך לפעמים שיבוא עוד שחקן לפני שמגיע מיד לספוט (אצלו כל מקום במגרש זה ספוט וגם זה לא תמיד עובד כי מול ש/ארלוט השנה הוא קלע גם על דאבל טים 38 נק בגאמפים חחחחחחח). אבל דוראנט זה משהו נדיר זה 2.12 עם קליעה של סטף. על כל השאר זה יעבוד וגם על דוראנט זה יעבוד מתישהו

            2. דאבל טים זה מועיל בעיקר נגד חדירה או שחקן שחופר לצבע (למנוע ממנו את הסיבוב לסל), דוראנט בעיקר מסתובב במקום ועושה צעד אחורה, כמו נוביצקי זה לא באמת מהלך שקל להתמודד מולו, במיוחד לא דאבל טים.
              אבל זה רק ספוט מסויים של דוראנט, ודוראנט בהחלט שחקן יוצא דופן.
              הליגה לא מביאה דאבל טים בחלק מהמקרים כי זה חלק מהתרבות האמריקאית שמעדיפה לתת לכוכבים את הבמה.
              עכשיו מי אתה רוצה שיקח את הזריקה המכריעה דוראנט\קרי או איגואדלה.

            3. אם אני המאמן היריבה? ברור שאיגי יקח את הזריקה. אצלי כוכב בכלל לא היה מצליח לקבל כדור מהאאוט. שימסרו לאחרים ושהם ינסו לנצח בכיף. כוכבים היו בוכים לסילבר אחרי מחזור 1 שהיו רואים מה זה הגנה באמת. אתה צודק זה התרבות האמריקאית של הווי אר או וויטנס גאסט בי גוד אניטינג איז פוסיבול וכל החרטא הזה להראות לך שהם גדולים מהכוכבים ככה מוכרים אותם לאוהדים המפגרים ובגלל זה הם מקבלים את כל התנאים, שיפוט, הגנה רפויה, קליר פאת

        2. לברון גדול וחזק יותר וקשה יותר לשמור עליו לכן לא ניסו לעשות מה שעושים לקארי. ללברון יש עוצמה שאין לקארי.

            1. ברור, לברון תמיד היה נגר.
              איגואדלה עם יחסי ציבור

            2. עגל לברון עם הגנה נורמלית עליו היה לוקח 2 אליפויות פחות והסטט שלו היה יורד ב10 נק לפחות וגם כמות הנצחונות הייתה נחתכת לפחות ב25% לאורך הקריירה. שלא נדבר על השנים הראשונות בקאבס שהבחור היה בלי קליעה כמעט בכלל ונתנו לו לחדור לסל בקליר פאת ב1 על 1 כמעט כל התקפה. הוא לא איגי אבל המון יחסי ציבור והתרפסות. זאת האמת אין מה לעשות, לא יעזור להתעלם ממנה.

    1. קראתי היום בבוקר את תגובתך על הגב.
      כפי שסיפרתי לדוד (פאקו) היתה לי תאונת אופניים בתחילת שנות התשעים והייתי מכור למשככים 7 שנים. עברתי גם ניתוח במפרק הירך שלא פתר את הבעיה. בסופו של דבר, מה שסגרו לי את הכאב זה שחיה (הייתי מנוי במרכז הספורט של אוניברסיטת תל אביב 6 שנים) וגלישת רוח שהפעילו טוב את מפרק הירך הדואב. חבל שעברת משחייה לריצה. בשחייה יש תמיכה של המים בגב והלחץ על החוליות פחות חזק. הקורונה מבחינתי היא לא תירוץ כי אפשר להמשיך לשחות בים גם בחורף עם חליפה וסנפירי יד. ממליץ לנסות וחושב שזה דיי ממכר… ושוב ממליץ לחזק את שרירי הבטן. אצלי הם חזקים מאד בגלל שימוש רב בטרפז בזמן הגלישה.

  6. כואב לי קצת הלב על קארי
    הוא עושה דברים מדהימים, הוא לא רק סקורר על הוא כזה שלא פוגע בשטף של המשחק ובחברים שלו
    כשההסטוריה תשפוט אותו המספרים שלו יעשו לו עוול(לא מספיק אסיסטים, נקודות וכו, דומיננטי בעיקר בשלשות במונחים היסטורים)
    צריך לזכור שהוא שינה את המשחק והיכולת שלו היא תופעה
    ממש חבל שכמעט בכל סדרה יש לו משחק חלש שדופק לו את המספרים
    ב 2015 הוא היה חייב להיות ה FMVP ברגע שלא נתנו את זה ללברון

    1. מסכים,גם באליפות השלישית והשנייה עם דוראנט,משחק אחד דפק לו את הMVP.
      בכלל ההרגשה שלי שאיכשהו תמיד מגמדים את סטף והיכולות שלו.שנים שלברון זלזל בו ובכלל שאר כוכבי הליגה עשה רושם שהם מזלזלים בו כאילו איך יכול להיות ששחקן שהנתונים הפיזים שלו לא כאלה מרשימים(בלשון המעטה) והוא מנסה לעשות בהס לשאר השחקנים.
      זה דרך אגב אחת הסיבות לטעמי שעל סטף השמירה הרבה יותר קשוחה משאר הכוכבים בליגה

  7. תודה מנחם.
    מה שהופך את סטף לסופרסטאר ייחודי זה העובדה שהוא לא מרגיש צורך להיות זה שמקבל החלטות עם הכדור, לא משנה אם בקליעה או מסירה. הייתה לי תחושה היום שלא היה מזיק להם אם הוא היה מנסה להכניס את עצמו טיפה יותר בכוח, במיוחד כשוויגינס סוחב פציעה בגב וג'ורדן פול נסגר היטב אחרי הרבע הראשון הנהדר, אבל בשקלול כללי זה עדיף על פני שחקנים שרק לוקחים על עצמם.

  8. התנועה של קרי ללא הכדור זו אחת התופעות הכי יפות בכדורסל. סטף קרי הוא כמו חור שחור סופר גלקטי, העקמומיות של המרחב סביבו בכל רגע היא הגדולה ביותר מכל שאר הכוכבים בגלקסליגה.

  9. קרי המציא את המשחק מחדש.
    מבחינתי – טופ 15 ששיחקו את המשחק.

    אבל- ההשפעה של לברון ודוראנט שאקיל דאנקן או אפילו דייויס (יאניס גם שם אם ישפר טיפה את הקליעה)- גדולה בהרבה בפליאוף.

    הוא לא שם.
    אגב, כמה mvp גמר יש לקרי ?

    ושוב, אני מת עליו ובתור שחקן (להבדיל 1000 אלפי הבדלות) הייתי זורק שלשות במתפרצות עוד ב1999

    אין מה לעשות – כח וגובה הם מרכיב חשוב מאוד בnba

      1. דיוויס לא באותו קליאבר, יאניס בהחלט באותו קליאבר של קרי וגדולה ממנו משמעותית בפלייאוף . קרי בכל הקריירה המדהימה שלו אין לו משהו שמתקרב לסדרה שיאניס נתן בגמר. כתבתי כבר לפני 3 שנים יאניס שיסיים את הקריירה יהיה מועמד חזק לG.O.A.T של הענף

  10. ווסטברוק הלילה:
    20 אחוז לשלוש
    45 אחוז מהשדה
    57 אחוז עונשין
    4 איבודים על 6 אסיסטים
    וזה במשחק טוב שלו שהוביל את הקבוצה וכו

    נקווה שהוא עושה רושם על מנגרים בליגה 🙂

  11. פיניקס אדירה יש להם כל מה שצריך לקחת אליפות, התאמות מול כל קבוצה (אולי למעט אחת שניצחה אותה בגמר)
    ברגע שכריס פול נכנס למייד רינג הוא בלתי עציר, קרי נחשף מול קבוצות שבאמת משחקות הגנה אחריי כל החגיגות מול נמושות.
    מאד מעניין לראות איך קר יגיב לקראת המפגש הבא בניהם
    לגבי קליי כבר לא ילד, חוזר מפציעה שגומרת קריירה אחריי שנתיים שלא שיחק אפילו פעם אחת בצייס סנטר.
    הלוחמים מאד פגיעים בגובה אין להם אף אחד שיכל לעצור את אייטון, אם יפגשו את דנבר בסיבוב ראשון יוקיץ הולך לחגוג בצבע

    1. ביום ראשון סטף תפר את ההגנה מספר 2 בליגה. הפעם הוא היה חלש, ובפעם הבאה כנראה שלא.
      לגבי יוקיץ', הוא יחגוג על כל קבוצה בכל סדרת פלייאוף אם יהיה כשיר. אפילו כשדנבר חטפו סוויפ מפיניקס הוא נתן מספרים נהדרים.

  12. השיקוץ חטף קורונה שיבוא לכפר לטיפול
    כוס אקונומיקה בחוקן והמלצה לתליית נעליים וטיטול משומש על הראש המכוער שלו

  13. הבעיה של כריס פול שכשהאליפות היתה על הכף הוא היה פשוט גרוע בחמש דקות אחרונות בכל שלושת המשחקים האחרונים. משחק אחד עם איבוד שגמר את המשחק. משחק אחר עם עבירה על יאניס שגמרה את המשחק ועוד משחק שהוא שיחק טוב במהלך המשחק אבל התאדה בדקות האחרונות (אולי זה היה המשחק האחרון בסדרה). בנוסף, הוא כבר לא שחקן ההגנה שהיה. הוא התחבא בהגנה על טאקר ובאחד משלישיית המשחקים האחרונים הוא לא שמר עליו וזה עלה לפיניקס ביותר.

    1. סאנס מודל 21/22 חזקה מזו שהעפילה בשנה שעברה לפיינלס.
      התלות בכריס פול נמוכה יותר (לראשונה בקריירה יש לו usg נמוך מ-20),
      העומק משמעותי יותר.
      .
      בשנה שעברה הוא היה מצוין בפלייאוף.
      ההפסד לבאקס, הוא בגלל ההגנה (יאניס. הוא היה אדיר בכל הדקות שלו, אבל בדקות של אייטון על הספסל נתוניו קפצו לאזורי שאק בשיאו).
      השנה נוסף לרוטציה מגי, שאמור לתרום תרומה משמעותית יותר בדקות שאייטון על הספסל (עד כה – טפו, טפו, טפו …)

      1. אני לא מסכים עם זה. מול הלייקרס בכל המשחקים שראיתי הוא היה חלש. כששרודר לחץ אותו הוא נעלם לחלוטין. במשחק האחרון בסדרה מול הלייקרס הוא היה חלש. מול דנבר לא ראיתי. בסדרה הבאה (קליפרס?) הם הובילו 2-0 בלעדיו (כשנדמה לי שבוקר נפצע באף במשחק השני) והסתדרו טוב מאוד.

        הביאו את כריס פול כמבוגר האחראי, כשחקן שהידיים לא ירעדו לו. הוא לא כמעט שום דבר חיובי בדקות הסיום בשלושת המשחקים האחרונים. מספיק היה שבאחד מהם הוא היה טוב והסאנס היו מנצחים ומי יודע איך הסדרה היתה מסתיימת.

        1. שלוחצים את פול הוא גמור תלחץ אותו כל המשחק כל המגרש ואל תתן לו לעלות חגאמפ מיד ריינג מצג ימין והוא גופה כמו רונדו. כל מי שלחץ אותו ניטרל אותו. אין לו רגליים כבר ויגמר לו גם האוויר או שיוציאו לו את הכדור מהיד. המאמנים בליגה הזאת הם מפגרים עם דימפלומה

            1. חחחחח, מתבקש.
              גם קוואי אם "תיקח לו את הספוט" (זה כבר לא בדיחה אלא מדבריו של שמעון)

            2. פול רץ כמו סבא שלי ולא קולע רבע מסטף אין מה להשוות ביניהם

            3. לקאווי אכן יש ספוט שהוא מדדה אליו למיד ריינג מאמני הליגה נותנים לו לדדות זה הוא רץ לשם כמו קובי או מייקל מדדה לו כמו כריס פול מתמקם בלי הפרעה חופשר שעה על השומר חחח מי מאפשר דבר כזה? שסגרו לו את זה הרגו אותו די בלט.

          1. +100
            פול כל הזמן מחפש את הזריקה מצד ימין עם חצי ניתור לאחור. ראבק, תצמדו אליו. מה הוא כבר יעשה? ינסה להגיע עד לטבעת ויחטוף בלוק כי הוא נמוך?
            זה עדיף מאשר לתת לו פעם אחר פעם את הזריקה הזו.

        2. כריס פול בשנה שעברה בעונה הרגילה:
          16.5 נק' ב-55% אפקטיבי, 8.9 אס'.
          .
          כריס פול בפלייאוף האחרון:
          19 נק' ב-55% אפקטיבי, 8.6 אס'.
          .
          כריס פול בפיינלס:
          21.8 נק' ב-60% אפקטיבי, 8.2 אס'.
          .
          כמו לכל שחקן, היו עליות ומורדות. על פני פלייאוף של 20 משחקים, כולל בדרך פציעה, הוא היה בסדר גמור. אפילו יותר מכך.

          1. הסטטיסטיקה לא מעניינת במיוחד כי כריס פול הגיע כדי לתת את האקסטרה במאני טיים ואין ויכוח שהוא כשל בזה. אני רושם מהפלאפון אז קשה לי לבדוק נתונים, אבל נדמה לי שבמשחק האחרון או אחד לפניו הוא קלע 20+ ואז ב-5 דקות האחרונות התאדה לחלוטין. אז כל הכבוד לו שהוא קלע, אבל עדיף שיעשה את זה כשהידיים רועדות לצעירים.
            בנוסף, אם כריס פול לא שומר על עציץ אז גם קולעים עליו לא פחות נקודות. וכמו שציינתי, באותו משחק בגמר הוא ספג מעל 70 אחוז כשהוא לא דמר על נגר, ואני מדבר על מעל 70 אחוז לא אפקטיבי, אני לא רוצה לחשוב לאיזה מחוזות נגיע עם אפקטיבי. מזלו שהיה לו את טאקר שלא עושה כלום בהתקפה והוא יכל להתחבא עליו וגם לשמור כוחות.

  14. *עלה לפיניקס ביותר
    אם קראתי נכון את הנתונים, הוא ספג מעל 20 נקודות במעל 70 אחוז באותו משחק (זה מתיישב עם מה שראיתי).
    את המשחק של היום לא ראיתי

  15. מנחם אחלה מעורב מעולה תודה רבה. סתם ככה שם את זה פה אחרי שהעשן התפזר וכולם הלכו פשוט שיהיה רשום באיזה שהוא מקום:
    במיוחד אחרי הלילה , דוקא אחרי הלילה המזעזע בקליה שסטף עבר ואחרי ההפסד הזה אז מתנדב להיות זה שרושם את זה. כרגע אחרי מייקל יש רק שחקן אחד בראשמור וזה סטף. מי שלא מבין את זה לא מבין. תוציא אותו מגולדן סטייט העונה הם קבוצת טנקינג. הוא זה שגורם לכל ההתקפה שלהם לתפקד. הוא היצור שהכי מפחיד את מאמני היריבות והוא השחקן שדורש הכי הרבה התייחסות תשומת לב הוא משנה את המשחק הוא פותח לכל החברים שלו קליר פאת לסל של היריבה. בזמן שאחרים מצקצקים בלשון אם הוא בטופ 10 או 15 אני כבר מתלבט בינו לבין מייקל. עדין מייקל ראשון אבל נראה בסוף הקריירה של סטף מה יהיה.

    1. סטף טופ 20 היסטורית.
      שחקן לא נמדד רק בעונה הסדירה ששם הוא תופר שלשות בלי הכרה, בפלייאוף הוא נכבה יותר מדי פעמים ובגלל זה הוא לא זכה עד היום כמצטיין הגמר למרות הופעה 5 פעמים בגמר ו3 זכיות.

      1. בוא נגיד ככה גם לברון נחנק לא פעם ולא פעמיים וגם הוא חייב זכיות לכל מיני ריי אלנים למינהם אז מבחינתי אם הוא 2 הסטורי אז גם סטף יכול להיות. ובוא נגיד שגם דוראנט וכל הגולדן סטייט לא היו מגיעים לגמר 5 פעמים ברציפות ולא היו זוכים בכלום בלעדיו . נכון גם לגבי לברון ואלה ששיחקו איתו דרך אגב אז זה עניין של בחירה אישית וזו הבחירה שלי.

        1. לברון טוב משמעותית מקרי בפלייאוף אין מקום להשוואה בכלל, בכללי יש ייתרון ברור לפווארדים גבוהיים ואתלטיים היסטורית על גארדים נמוכים, קרי שחקן ענק בין הגדולים שדרכו על הפארקט, אבל לברון הוא לא.

        1. ממש לא זה שקר, לברון הרבה יותר טוב בפלייאוף מקרי, בטח זה של העשור הקודם אותו דבר דוראנט יאניס… קרי ענק אבל הוא לא שם מבחינת יכולת בפלייאוף לעומת השלושה האלה.

          1. אתה לא באמת משווה את קרי לשאקיל? קרי אולי השחקן הכי מלהיב שדרך על הפארקט אבל שאקיל לעומתו בפלייאוף אין מקום להשוואה כדורסל זה לא שחייה צורנית לא מקבלים נקודות על יופי

            1. משווה לגמרי. קרי לקח על גבו את גולדן סטייט לחמישה גמרים רצופים. Mvp פעמיים וזה שאין לו FMVP מעניין לי את התחת. סליחה כן? הוא היה צריך לקבל פעמיים. פשוט נשדד. לא פעם אחת. פעמיים. איגודלה דוראנט וכל היתר מעניינים לי את העכוז הם לא היו מגיעים לכלום בלי זה שיש שם את הקרי הזה שמרתק אליו 2-3 מגינים בכל התקפה ובכל זאת גם עושה את הנקודות שלו. כן אני משווה אותו לשאק ולדעתי הוא השחקן השני הסטורית. לא תשכנע אותי שלא. זו דעתי. זכותי. תחשוב מה שאתה רוצה.

            2. סחב את גולדן סטייט על הגב, תפסיק עם השטויות הוא אפילו לא היה אופציה 1 בהתקפה בתקופתו של דוראנט, מי שלקח אותם לגמרים ולאליפות בתקופתו של דוראנט זה דוראנט קרי היה אופציה שנייה קטלנית אבל לא טובה כמו הראשונה, אפילו לא קרוב. דוראנט נתן כמה מסדרות הגמר הטובות מאז ומעולם קרי לא שם.

            3. זה המוטו ומה שאנשים מאמינים ודוראנט עשה את שלו. אבל גם דוראנט הענק (ברשמור הפרטי שלי הוא בחמישיה הכי גדולה בהיסטוריה..) היה צריך להתחבר לסטף כדי לקחת טבעת. מזכיר לך מי היה שם קודם ומי הצטרף אליו.

            4. זה ממש לא המוטו זה מראה עיניים וסטטיסטיקה. עדיפה משמעותית.
              .
              שים את דוראנט ליד קליי במקום האפס ראס ואותו סגל מסייע וגם לו יש טבעת, זה שקרי היה שם קודם לא אומר שהוא גדול ממנו. קרי ענק בין הגדולים ביותר דוראנט הוא לא

            5. כל אחד ודעתו זה לגיטימי. מה שהכי מעניין זה שיש מצב שהשנה הקרב על האליפות יהיה בין שניהם ראש בראש. נראה. החמישיה שלי לפי העמדות היא:
              1. סטף (לא מג'יק) 2. מייקל 3.דוראנט (לא לארי ולא לברון) 4. טימי 5. קארים (שאק אחריו).
              החמישיה שלי הפרטית מזכיר לך. כל אחד שיבחר את שלו.

        1. בעיני הוא עבר לפחות שם אחד כאן והוא במרחק של עוד תואר או עוד MVP (או FMVP) כדי לעבור את רוב הרביעיה הזו. אבל זה באמת דיון לעוד כמה עונות מעכשיו…

          1. אנשים פה התחילו להזות כנראה הקור בישראל משפיע, איפה קרי איפה שאק מבחינת יכולת ויכולת בפלייאוף ?

            1. אבל הרשימה הזו היא לא רק לפי יכולת בפלייאוף.
              צ'מברליין נמצא הרבה יותר גבוה מכל אלה ולמרות שכן – הוא היה FMVP, הרקורד שלו בפלייאוף פחות מרשים.
              רוברטסון נמצא לפני קרי וגם לו יש רקורד פלייאוף פחות מרשים (של בכלל להגיע לפלייאוף). שלא לדבר על פחות אליפויות ותארי MVP רגיל מקרי.
              יודע מה – אם כל מה שחשוב זה FMVP – אז שאק לפני קובי… ותכלס שאק גם לפני ג'בר…

            2. אוסקר היה זבל כמו ראס שחקן של סטטיסטיקות ריקות,לצערי צ’מברליין היה גמור כשהגעתי לארהב והכדורסל היום טוב משמעותית.
              .
              שאק בשיאו טוב משמעותית מכל שחקן מסיבה פשוטה מאוד שלא הייתה ולא תהיה תשובה לאתלטיות. שאק במקום אמביד בפלייאוף וגם לפילי יש טבעת, הוא היה בועט בסימונס

            3. אני לא בטוח ששאק היה מסתדר בימינו.
              הוא נע בין לסרב להכיר בצורך בהגנת חילופים לבין זה שהוא היה מטפל בכל השחקנים המהירים החדשים בלהרביץ להם. לגבי הביג-O – הבנתי שבאמת התפיסה לגביו הייתה קצת כזו בזמן אמת ובימינו יש קצת גל נוסטלגיה ל"כמה קשה היה להשיג טריפל דאבל אז ומי בכלל חשב על זה". בכל מקרה – בכל טריפל דאבל שראס משיג תוך כדי שטותניקיות מוחלטת על המגרש הוא קצת מחרב את המורשת של רוברטסון.
              אם הייתי מדרג היית ישם את רוברטסון אחרי קרי ואחרי האקים (בכל מקרה). לגבי להיכנס לטופ 10 – יש סיכוי שזה תלוי במה שקרי יעשה בשתיים שלוש העונות הבאות…

כתיבת תגובה

סגירת תפריט