סיכום שבוע 12 בNFL

מאת צוות הופס פוטבול: יאן מלניקוב ורביב פייג

בדרך לראש הNFC, רודג'רס

אינדיאנפוליס קולטס (6-6) – טמפה ביי באקנירס (3-8) 38:31

אפשר לומר שאינדיאנפוליס קולטס היא הפתעה די מעניינת העונה, עם קרסון וונץ המתחדש ואחד השחקנים הבולטים השנה ושחקן חצי העונה שלנה, ג'ונתן טיילור, לכן המשחק הזה מול טמפה ביי הרגיש כמו הפתעה שמחכה לקרות. ועם העונה המשוגעת הזו, הכל אפשרי.
ואכן, קיבלנו משחק מעניין, מותח שקול וצמוד לכל אורכו עם סיום שמגיע לנו, אוהדי הפוטבול. סיום שבשביל אגדות כמו טום בריידי, הן דבר של שיגרה.
פרנק רייך פתח עם תוכנית משחק שהמעיטה להשתמש בנשק בכי טוב שלו, הרץ ג'ונתן טיילור, ולאחר רבע ראשון איטי משהו, קרסון וונץ (27/44 ל306 3 ט"ד ו2 חטיפות) גמל לו על כך והוביל את אינדיאנפוליס ל-3 ט"ד באויר וליתרון של 24-14 במחצית.
הקולטס שלטו במחצית הראשונה בעזרת שני איבודי כדור של האורחת. פאמבל שחילץ מי אם לא דריוס לאונרד וחטיפה של בריידי ברבע השני שתורגמה לט"ד.
המחצית השניה הפכה לתמונת ראי של הראשונה כשוונץ איבד כדור בדרייב הפתיחה, בפאמבל שגרם בארט, ודרייב לאחר מכן נחטף. שני איבודים אלו תורגמו לט"ד של הבקנירס שהעלו אתם לראשונה במשחק ליתרון 28-24.
כל זה הכיו אותנו לשואו דאון של הרבע הרביעי. לאחר שטמפה התרחקה עוד קצת עם שער שדה, ג'ונתן טיילור נכנס לפעולה סוף סוף ובדרייב שהיה כמעט כולו שלו עם 7 ריצות ל-58 יארד , טיילור (83 יארד וט"ד ב16 ריצות)  מצא את האנד זון להשוות את המשחק עם 3 דקות על השעון.
ו3 דקות זה נצח בשביל טום בריידי (25/34 ל225, ט"ד וחטיפה), שהנהיג דרייב לט"ד יתרון בלי שהשאיר לקולטס 20 שניות בהן ניסו הייל מרי שנחת בזרועות הגנת היריב.
אבל עם כל הכבוד לטיילור, ויש כבוד, הגיבור האמיתי של המשחק היה הרץ מהצד השני, לאונרד פורנטה שמתוך 17 ריצות ל100 יארד, ו-7 תפיסות ל31 יארד, 4 מתוכן שמו 7 נקודת על הלוח.




יוסטון טקסנס (9-2) – ניו יורק ג'טס (8-3) 21:14

דו קרב התחתיות, סיפק לנו משחק לא איכותי במיוחד.התקפות אנמיות של שני ק"ב שלא ממש מצליחים למצוא את מקומם התחילו עם חטיפות הדדיות ברבע הראשון.  הג'טס הרוויחו מזה  שער שדה והטקסנס, מגרש קצר של 24 יארד שעזר להשיג ט"ד.
הרבע שני נפתח בדרייב שהסתיים בפצצה של 40 יארד מטילור לברנדין קוקס שהעלתה את יוסטון ליתרון 14-3, ה-40 יארד האלו היו רבע מהתפוקה של טיילור באוויר (158 יארד חטיפה ו-2 ט"ד) והנקודות האחרונות של יוסטון במשחק.
מנקודה זו, ניו יורק השיגה 18 נקודות ללא מענה שכללו גם ט"ד בריצה של 3 יארד של זאק ווילסון (14/24 ל145 יארד וחטיפה) וההגנת הסילונים, לא מאפשרת ליוסטון לייצר דרייבים של יותר מ5 מהלכים כל המחצית השניה.

מיאמי דולפינס (7-5) – קרוליינה פנת'רס (7-5) 10:33

למרות ההפסד במשחק הפתיחה המלא שלו, החזרה של קאם ניוטון למדי קרולינה נראתה כמו התחלה חדשה טובה לפנתרים עם סיכוי ממשי להשיג כרטיס ווילד קארד לפלייאוף.
אבל התחושה הוכחה כקצרת מועד שבמשחק מול מיאמי, ניטון חווה נפילה קולסאלית מכושר המשחק שהצידג בשני התצוגות הקודמות שלו. קאם השלים רק 5 מתוך 21 נסיונות מסירה שלו, אם לא מחשיבים 2 מסירות שהושלמו ליריב, ולמרות שמצא את האנד זון מריצה קצרה בתחילת המשחק, אחרי 6 דרייבים שהסתיימו לבעיטת הרחקה, ויתרון של 30-10 לטובת הדולפינים בסוף הרבע השלישי מאט רול, מאמן הפנתרים, החליט לספסל אותו לטובת פי.ג'יי וולקר.
וולקר לא ממש תרם כלום ברבע ששיחק, אם לקרוא לחטיפה נוספת -תרומה. ומיאמי שייטו לנצחון קליל יחסית.
טואה שם משפחה לא ברור, לא התקשה מול הגנת הפנתרים  עם 27 השלמות מ31 נסיונות ל230 יארד וט"ד והרץ מיילס גאסקין, חתול הפרא, הוסיף שני ט"ד שלו מסנאפ ישיר אליו.
מלבד ההפסד, ופגיעה בסיכויי פלייאוף, קרוליינה איבדה את קריסטיאן מקפפרי לשארית העונה.


ג'קסונוויל ג'אגוארס (9-2) – אטלנטה פלקונס (6-5) 21:14

הפלקונס יכולים להאנח ברווחה, הם הצליחו לנצח את אחת מהקבוצות החלשות בליגה.
הג'אגוארס הצליחו לגרום לתוצאה להיות צמודה יותר עם התעוררות של 10 נקודות לקראת הרבע האחרון, אבל חטיפה ופאמבל במחצית הראשונה עזרו לאטלנטה להשיג יתרון נוח של 21-3 עד אז.
מאט ראיין החבוט (1/2 ל190 יארד, ט"ד וחטיפה)  לא הדליק את המגרש אבל קורדל פאטרסון לוקח על עצמו בשבועות האחרונים את תפקיד הרוח החיה של הניצים, והגיח ל108 יארד ב16 נשיאות ו2 ט"ד.
טרבור לורנס ממשיך עם מסע הענווה שלו תחת אורבן מאייר ומסיים עם 228 יארד ב42 נסיונות מסירה, ט"ד וחטיפה.
אטלנטה, תאמינו או לא, במאזן זהה לשישה קבוצות אחרות בNFC , שכרגע יכולות פוטנציאלית להשיג את הכרטיס השביעי של החטיבה לפלייאוף.



ניו אינגלנד פטריוטס (4-8) – טנסי טייטנס (4-8) 13:36

אל רשימת הפצועים הארוכה של טנסי הצטרף איי. ג'יי בראון, וראיין טנהיל חסר הנשקים נראה חסר אונים אצל בליצ'ק וההגנה הנהדרת שלו. רק 91 יארד במסירה נרשמו לטובת קווטרבק מיאמי לשעבר, כך שלמרות יום נפלא על הקרקע – 131 יארד לדונטרל היליארד ועוד 109 לדיאונטה פורמן, הצליחה טנסי לצבור 13 נקודות בלבד. הגנת ניו אינגלנד עזרה בגדול למאק ג'ונס כשהכריחה ארבעה איבודים – חטיפה אחת של טנהיל ועוד שלושה פאמבלים של שאר שחקני ההתקפה. גללא קשר, מאק ג'ונס המשיך את העונה הטובה שלו עם 310 יארד ושני ט"ד, שניהם לקנדריק בורן, והפטריוטס, כמו הפטרויטס, שוב בראש ה-AFC מזרח.

a blast from the past

סינסינטי בנגלס (4-7) – פיטסבורג סטילרס (1-5-5) 10:41

עדיפות חד משמעית כזו של סינסינטי על פיטסבורג היא מחזה די נדיר, במיוחד בעבר הלא רחוק. זה, אולי יותר מכל, מעיד על סופו של עידן בפיטסבורג. ההתקפה בהובלת ביג בן הייתה חסרת אונים למדי למשך רוב המשחק, כשלשמו של רותליסברגר נרשמו שתי חטיפות ופאמבל. ג'ו בורו, מצד שני, היה יעיל למדי עם 20 השלמות מתוך 24 ניסיונות מסירה לסך כולל של 190 יארד (114 מהם לטי היגינס) – אך עיקר ההצגה הייתה שוב של ג'ו מיקסון, שצבר 168 יארד ב-25 נשיאות בלבד, שתיים מהן לט"ד.

ניו יורק ג'איינטס (7-4) – פילדלפיה איגלס (7-5) 7:13

לרגע עוד נראה היה שהאיגלס מסוגלים לצאת לריצת ניצחונות גדולה, אבל לדרבי חוקים משלו. ההתקפה החמה של פילדלפיה נעצרה בדיוק במשחק בו הג'איינטס חלקו כבוד למייקל סטרייהאן. ג'יילן הרטס עשה את שלו על הקרקע, עם 77 יארד בשמונה נשיאות, אך שאר התקפת הריצה לא תפקדה, והרטס עצמו מסר לשלוש חטיפות. הפיטורים של ג'ייסון גארט לא פתרו את הבעיות ההתקפיות של הג'איינטס, שלמרות הופעה אדירה של ההגנה, כמעט והפסידו את המשחק – שתי השמטות של ג'יילן רייגור בדרייב האחרון השאירו את התוצאה הנמוכה על כנה, ועצרו את המומנטום החיובי של העיטים.


סן פרנסיסקו פורטי ניינרס (5-6) – מינסוטה ויקינגס (6-5) 26:34
המאבק על כרטיסי העלייה האחרונים לפלייאוף בחטיבת הNFC  נמצא בעיצומו ושתי המועמדות המובילות להשיגם, נפגשו באצטדיון ליוויס לשואו דאון איכותי.
שתי הקבוצות מגיעות למשחק לאחר רצף ניצחונות איכותי שהעלה את קרנן, מאזן זהה, וצורך קריטי בניצחון כדי לשמר ואף להגביר את סיכוייהן לפוסט עונה. כל זאת הכין את הקרקע למשחק פלייאוף לכל דבר.
הניינרס, ששנים כבר לא ניצחו קבוצה שאינה הלוס אנג'לס ראמס על מגרשן הבייתי, התחילו את המשחק בצורה רעה כשג'ימי גארופולו, ששיחק בצורה אחראית בשבועות האחרונים, מסר לחטיפה בדרייב הראשון, מה שסייע לויקינגס לעלות ליתרון ראשון בט"ד ראשון מתוך שניים לאדם ת'ילן.
סן פרנסיסקו ענו בט"ד משלהם בדרייב אחרי כשדיבו סמואל, מגיח מעמדת הרץ לט"ד הראשון שלו מתוך שניים על הקרקע.
ת'ילן קלט את הט"ד השני שלו בדרייב אחרי וקצת אחר כך גארופולו מצא את ג'ואן ג'נינגס להשוות את המשחק.
המחצית נגמרה בשיויון ונראה שצפוי לנו משחק צמוד ביותר.
הט"ד השני של סמואל בתחית המחצית השניה וחטיפה מאוד לא אופיינית של קירק קאזינס (20/38 ל238 יארד, 2 ט"ד וחטיפה) סידרו לניינרס 2 ט"ד מהירים בתחילת הרבע השלישי, הויקינס, בעזרת החזרה ארוכה ענו בט"ד מהיר משלהם. שער שדה וט"ד של מינסוטה, וכשהעשן התפזר מעל הרבע השלישי, הובקעו 29 נקודות ברבע והתוצאה הייתה 34-26 לטובת המארחת.
סן פרנסיסקו פתחה את הרבע הרביעי עם דרייב ארוך לגזול זמן מהשעון שבמהלכו הפרשנים כבר חתמו את המשחק ומסרו תודות לצוות, אבל הדרייב נעצר בפיספוס לא אופייני של שער שדה של רובי גולד, והויקינגס במרחק של 8 נקודות ראו אור בקצה המנהרה.
אבל 6 מהלכים אחרי זה, ובסיוע של אי שריקת ספק עבירת הולדינג הגנתי, ניסיון רביעי כשל, וגארופולו (17/26 ל230 יארד, ט"ד וחטיפה) יכל לעבור לפורמיישן ניצחון.
הויקינגס לא רק הפסידו במשחק עצמו והקשו על סיכוייהם לפלייאוף, הם גם איבדו את דלווין קוק לפציעת כתף, דומה לזו שהשביתה אותו סוף עונה שעברה.
דיבו סמואל, שצובר לעצמו שם כאחד השחקנים המלהיבים והוורסטילים בליגה, גם כן נפצע במהלך המשחק במפשעה ויפסיד לפחות את המשחק הבא מול סיאטל.

גרין ביי פאקרס (3-8) – לוס אנג'לס ראמס (4-7) 28:36

מאתיו סטאפורד, לאחר המשחק בגרין ביי, נמצא במאזן שלילי של 70-9 מול קבוצות במאזן חיובי, ובמאזן 4-1 העונה, בלוס אנג'לס ראמס. הניצחון של גרין ביי היה חד משמעי – היא הייתה הקבוצה הטובה יותר, בשני צידי הכדור. סטאפורד הצליח למצוא את אודל בקהאם לט"ד ארוך ברבע הרביעי, כשכבר היה בפיגור 19 נקודות, אך המהלכים הגדולים שלו, לפחות הפעם, באו על חשבון העקביות, שהייתה נחלתו של אהרון רוג'רס – במשחק נקי, עם שלושה ט"ד, ללא איבודי כדור ועם סאק בודד ללא אובדן יארדים.

דנבר ברונקוס (5-6) – לוס אנג'לס צ'ארג'רס (5-6) 13:28

אולי ביום החלש ביותר שלו העונה עד כה, ג'סטין הרברט לא הצליח למצוא תשובות להגנה של דנבר. שתי חטיפות נרשמו לחובתו – אחת שהוחזרה לט"ד – במשחק בו היה במרדף תמידי מול הגנה בלתי מתפשרת בהובלת ויק פאנג'יו. ודנבר? ההופעות שלה מול דאק פרסקוט וכעת מול ג'סטין הרברט מציתות את הדמיון. היכן היו הברונקוס אם היה להם קווטרבק פרנצ'ייז?

and yet

בולטימור רייבנס (3-8) – קליבלנד בראונס (6-6) 10:16

הרייבנס שרדו 4 חטיפות של לאמאר ג'קסון בתצוגה הגרועה בקריירה שלו, אל מול ההגנה העוקצנית של קליבלנד, אך למזלם המשבר שעובר על התקפת הבראונס חמור בהרבה.

ההגנות לגמרי שלטו במשחק הזה ובעוד קליבלנד כופה 4 חטיפות, היא גם איבדה  2 פאמבלים.  ההתקפות לא הצליחו לנצל את האיבודים האלו וקיבלנו משחק בו ג'סטין טאקר מנצח את המשחק עם יותר הזדמנויות לשערי שדה של הרייבנס.

בייקר מייפילד (18/37 ל247 יארד וט"ד)  זוכה להמון ביקורת, אבל הפעם משחק הריצה לא הצליח להתרומם אצל החומים.

ג'קסון, השיג בסופו של דבר 165 יארד ב32 נסיונות. ב10 מתוכם הוא ניסה למצוא את הטייט אנד, מרק אנדרוז אבל רק 4 כדורים הגיעו ליעד, אחד מהם תפיסה וירטואזית על האדמה ל39 יארד. ו4 מהם הלכו להגנת היריב.

הרייבנס ממשיכים להחזיק בראש הבית כשהם מתרחקים מקליבלנד ומפיטסבורג, אבל עדיין צריכים לדאוג מסינסנטי.



וושינגטון (6-5) – סיאטל סיהוקס (8-3) 15:17

בעונה לא אופיינית של ראסל ווילסון, היה זה משחק אופייני ביותר. התקפת סיאטל שוב לא הצליחה להניע את הכדור, שוב החזיקה בו פחות מ-20 דקות, ושוב – בפעם השביעית העונה – צברה פחות מעשרים נקודות. זה היה אמור להיות ניצחון פשוט יחסית של וושינגטון, אבל הפציעה של הבועט ג'ואי סליי, הכריחה את רון ריברה לנסות להשיג ט"ד בדאון רביעי במקום לבעוט שער שדה שהיה מעלה את המארחת ליתרון 11 נקודות וסוגר את המשחק. ווילסון עוד הצליח למצוא את פרדי סוויין לט"ד עם 15 שניות על השעון, אך מסר את ניסיון ההמרה לשתי נקודות היישר לקנדל פולר. הקבוצה מוושינגטון חוגגת ניצחון שלישי ברציפות, הקבוצה מוושינגטון האחרת עם הפסד שלישי ברציפות ועתיד לא ברור.



לפוסט הזה יש 8 תגובות

  1. תודה על סיכום מהיר וטוב
    אולי עוד יצא משהו מהניינרס העונה (ודווקא הראמס בצלילה עקבית, לך תבין)
    .
    היו כמה משחקים מעולים הפעם, ניינרס מינסוטה, פאקרס ראמס וכמובן הקולטס נגד טאמפה

  2. נצחון גדול לפקרס. ארון רוג'רס הוכיח שעדיין יש לו יד לזריקות ארוכות. נסוף סוף אטלנטה הראתה קצת חיים. למר ג'קסון הצליח לנצח את את הבראונס למרות יום בינוני. ההגנה עשתה זאת.

  3. נראה לי שזה כבר השלב שאתם צריכים להוסיף טבלאות, להבין את המירוץ לפלייאוף.

    בכל מקרה תודה רבה.
    אגב, איך רוג'רס מתקבל בקבוצה ובקרב הקהל אחרי התעלול שלו? סולחים לו כי הוא מנצח?

  4. המון תודה, מסכנים חובבי הפוטבול שמסתובבים במדבר בלי סיקור כזה לעשות להם סדר בבלגן.
    אחרי המחזור הקודם שהיה כמעט לגמרי פגז, פה ההגרלה סדרה מחזור עם כמה יציאות מעולות. אין ספק שהמפגש בין הבאקס לקולטס היה ההיילייט של המחזור. אפשר להצביע על כמה מגמות בעיקר שליליות, אבל מה שיפה זה שיש עדיין חודש לסיום העונה, חמישה שישה משחקים ויש כמה קבוצות שלך תדע, אולי יפתיעו. ואולי יפתיעו לרעה. הכל עוד פתוח! סוג של.

  5. תודה לצוות.
    NFC:
    נראה שראשי הבתים קרובים ללהיות סגורים, כשלכל אחת יש פער של לפחות 2 משחקים מהבאה בבית:
    1. אריזונה 9- 2 (הראמס עם 7- 4).
    2. גרין ביי 9- 3 (מינסוטה עם 5- 6).
    3. טמפה ביי 8- 3 (אטלנטה והסיינטס עם 5- 6).
    4. דאלאס 7- 4 (וושינגטון עם 5- 6).
    לגבי היתר:
    5. ראמס 7- 4.
    6. ניינרס 6- 5.
    7-10 – וושינגטון, מינסוטה, אטלנטה, סיינטס 5- 6.
    11-12 – פילדלפיה, קרוליינה 5- 7.
    13-14 – ג'ייאנטס, שיקגו 4- 7.
    15 – סיאטל 3- 8.
    16 – דטרויט 0- 10- 1
    דטרויט בחוץ, גם אם עוד לא רשמית, וכנראה שגם סיאטל. כל היתר במרחק של 2 ניצחונות ממקום בווילד קארד, מה שאומר שהכל פתוח.

    1. AFC:
      בגזרת ראשי הבתים:
      1. בולטימור 8- 3 (סינסינטי עם 7- 4, קליבלנד עם 6- 6 ופיטסבורג עם 5- 5- 1).
      2. ניו-אינגלנד 8- 4 (באפלו עם 7- 4).
      3. טנסי 8- 4 (אינדיאנפוליס עם 6- 6).
      4. קנזס סיטי 7- 4 (כל 3 הקבוצות האחרות בבית עם 6- 5).
      בכל הבתים, אולי למעט הדרומי, יש מרוץ צמוד מאוד, כאשר הבית המערבי והצפוני בולטים בלי אף קבוצה עם מאזן שלילי.
      לגבי היתר:
      5-6. סינסינטי, באפלו – 7- 4.
      7-9. המערביות – צ'ארג'רס, דנבר וריידרס 6- 5.
      10-11. אינדיאנפוליס, קליבלנד – 6- 6.
      12. פיטסבורג – 5- 5- 1.
      13. מיאמי – 5- 7.
      14. ג'טס – 3- 8.
      15-16. יוסטון, ג'קסונוויל – 2- 9.
      9 קבוצות עם מאזן חיובי ועוד 3 עם מאזן חצוי, מה שאומר שצפוי מאבק מאוד צמוד. מיאמי עוד יכולים להשתחל למרוץ אם ישמרו על המומנטום החיובי, ו-3 האחרונות כנראה כבר חושבות על הדראפט.

  6. afc צפון צמוד ומרתק וכך יהיה עד הסוף
    ג'ו בורו הוא כרגע הקיובי הטוב בבית הצפון
    לאמר סופר חודש נובמבר גרוע ביותר שהוריד אותו מהשיחה על ה MVP וטוב שכך , אבל הרייבנס מוצאים דרך לנצח עם קיובי מחליף פעם אחת ו"4 חטיפות והשמטה אחת " בפעם אחרת
    מייפילד רב עם כל מה שזז ובנוסף משחק פצוע ושומע באז על אי הארכת חוזה
    בן נותן הכל וזה פשוט לא מספיק , אולי שעתו של טומלין גם היא מתקרבת .

כתיבת תגובה

סגירת תפריט