אירועי דיומא – 01.12.2021 – כדורגל, שחמט וסנוקר

חסר מאפיין alt לתמונה הזו; שם הקובץ הוא 77F42518-EB87-4C32-90BD-34EDDB196A16.jpeg

כדורגל

ליגת העל – מחזור 11 / ניר מועלם :

19:00 הפועל ירושלים – קריית שמונה, 5 לייב : שתי האחרונות נפגשות, כאשר ירושלים מכל ק"ש בזכות נקודה אחת יותר, כאשר ירושלים מגיעה אחרי הפסד 1-0 לאשדוד בחוץ, שקטע עבורה רצף של 2 ניצחונות רצופים, ומנגד ק"ש מגיעה עם רצף של שלושה הפסדים רצופים, האחרון שבהם 2-1 לב"ש בבית. הימור – אני אהמר על תיקו, אך כל תוצאה היא אפשרית כאן, ובכל מקרה המאמנים יצטרכו להבין שהם חייבים 3 נקודות ולא נקודה אחת שלא תקדם אותם לשום מקום.

19:30 מכבי תל אביב – נוף הגליל, ספורט 3 : מכבי תל אביב מתחילה את המחזור כשהיא עם כרטיס לפליאוף העליון ומתייצבת במקום ה-6 בטבלה, כאשר היא רחוקה 8 נקודות מב"ש ו-6 ממכבי חיפה, ומנגד נוף הגליל שבמקום ה-10 עם 3 נקודות מהקו האדום, ורק 2 נקודות ממכבי תל אביב. מכבי תל אביב מגיעה אחרי 3-1 על הפועל חיפה בסמי עופר, ומנגד נוף הגליל אחרי הפסד 2-1 לסכנין. הימור – מכבי תל אביב משיגה עוד 3 נקודות.

20:15 הפועל באר שבע – הפועל תל אביב, ספורט 4 : הפועל באר שבע חזרה לנצח במחזור האחרון, מה שגרם לה לסיים את המחזור במקום הראשון(במקרה של תיקו, מכבי חיפה הייתה עוברת אותה בזכות הפרש שערים), ומנגד היא מארחת את הפועל תל אביב שמתחילה לאבד גובה, אך היא עדיין במקום ה-5, ועדיין מקדימה את היריבה העירונית בנקודה. אז ב"ש מגיעה אחרי ניצחון חוץ 2-1 על ק"ש, ומנגד הפועל תל אביב לא מצליחה לנצח כבר שלושה מחזורים רצופים, והיא מגיעה אחרי הפסד ביתי 3-1 למכבי חיפה. הימור – ב"ש עם ניצחון נוסף, והיא תישאר שבוע נוסף בפסגה.

סרייה א' – מחזור 15 / ניר מועלם :

19:30 אינטר – ספציה, : אינטר שבמקום ה-3 ומפגרת רק ב-4 נקודות אחרי המוליכה נאפולי נמצאת בכושר נהדר והיא מארחת את ספציה של פודגראנו שנמצאת במקום ה-17, עם נקודה אחת בלבד מעל הקו האדום. אינטר מגיעה אחרי 2-0 על ונציה בחוץ, והיא עם 6 משחקי ליגה רצופים ללא הפסד, והיא מארחת את ספציה שמגיעה אחרי הפסד שני ברציפות, הפעם 1-0 לבולוניה בבית. הימור – אינטר לא מאבדת נקודות.

21:45 גנואה – מילאן, 2 ONE : גנואה נמצאת מתחת לקו האדום ובמקום ה-18, והיא מארחת את מילאן שנמצאת במקום ה-2, והיא אומנם מעל אינטר בנקודה אחת, אבל גם מתחת לנאפולי ב-3 נקודות, ובסה"כ מילאן נמצאת בדעיכה לא קטנה אחרי פתיחת עונה נהדרת, כאשר היא מפסידה בשני משחקיה האחרונים, האחרון שבהם 3-1 ביתי לסאסואולו, ובכללי בשלושת המשחקים האחרונים היא אספה נקודה אחת בלבד. מנגד גנואה, מגיעה אחרי תיקו 0-0 מול אודינזה, וניצחונה היחיד העונה הגיע במחזור ה-3 בלבד. הימור – מילאן צריכה להתאושש מול גנואה החלשה ולנצח את המשחק, אך לא אתפלא לראות אותה גם מועדת כאן.

21:45 סאסואולו – נאפולי, : מצד אחד יש לנו את סאסואולו שתמיד מצליחה להוציא נקודות נגד הגדולות, ומצד שני יש לנו את המוליכה נאפולי שנמצאת בתקופה קצת פחות טובה(למרות שבמחזור האחרון התאוששה בצורה מעולה). סאסואולו מגיעה אחרי ניצחון ענק 3-1 בסן סירו על מילאן, ומנגד נאפולי מגיעה אחרי תצוגה ענקית וניצחון עצום של 4-0 על לאציו בבית, אבל לפני כן היו לי הפסד ותיקו, מה שקירב את אינטר אליה עד כדי 4 נקודות. הימור – קשה מאוד לנצח את סאסואולו, אך אני חושב שלנאפולי יש מספיק כלים בשביל לעשות זאת ואהמר עליה.

בולוניה- רומא (19:30)/ צפריר אוזדובה

משחק חוץ קשה של הרומאים שנראה כאילו מתאוששים מהמשבר והם סופרים כבר 3 נצחונות רצופים. הם ממוקמים במקום ה 5 עם 25 נק׳ 3 פחות מהמקום שמוביל לליגת האלופות. אז כאמור רומא עם שלושה נצחונות רצופים וכל זה מאז שמוריניו שינה מערך לשיטת שלושת הבלמים שכרגע עובד לו מצוין ואפילו תמי אברהם חזר לכבוש וכבש השבוע בניצחון 1-0 על טורינו. מנגד בולוניה של מיכאלוביץ בעיצומה של עונה מופלאה. הם במקום ה 9 עם 21 נק׳ רק 4 פחות מרומא ומגיעים אחרי ניצחון 1-0 בספציה משער של החלוץ האוסטרי מרקו ארנאוטוביץ שכבש כבר 6 שערים העונה.

בעונה שעברה רומא ניצחה את שני המפגשים.

לה ליגה/ צפריר אוזדובה

ריאל מדריד אתלטיק בילבאו (22:00)

העונה של ריאל מדריד מתחילה להראות לא פחות מקסומה. בנזמה בכושר הטוב בקריירה ויניסיוס משחק כמו כוכב על שלישיית הקישור עדיין נראית דומיננטית ובמקביל היריבה הנצחית ברצלונה סוג של ירדה מנכסיה. אז השבוע ריאל ניצחה את סיביליה 2-1 וכרגע היא בודדה בפסגה בפער 4 מהשנייה אתלטיקו ועומדת על שישה נצחונות רצופים. מנגד בילבאו במקום ה 8 עם 20 נק׳ דווקא אחרי פתיחה טובה היא ברצף עגום של חמישה משחקים ללא ניצחון.
בעונה שעברה ריאל ניצחה בשני המפגשים אבל הפסידה לבילבאו בסופרקאפ.

פרמייר ליג/ צפריר אוזדובה

אברטון- ליברפול (22:15)

הדרבי של ליברפול כבר הרבה זמן לא היה כל כך חד צדדי. בעוד שליברפול השלישית בכושר מדהים ועומדת על שלושה נצחונות רצופים בעוד שאברטון מתרסקת עם 6 משחקים ללא ניצחון כש5 מהם הפסדים.
בעונה שעברה ניצחון לאברטון ותיקו.

אסטון וילה- מנצ׳סטר סיטי (22:15)

השניה פוגשת את המקום ה 13. סיטי בכושר מטורף עם חמישה נצחונות רצופים ואחד גדול השבוע על ווסטהאם והוילה עם שני נצחונות רצופים והשבוע בחוץ 2-1 על קריסטל פאלאס.

ווטפורד- צ׳לסי (21:30)

שחמט – הדו קרב לאליפות העולם 2021 קרלסן – נפומניאצ'י/שחר אלוני

אתמול במשחק 4:
קרלסן פתח בלבן, וכמו במשחק 2, הוא חיפש קו הרפתקני יחסית שמוביל לעמדות שבהן יש סיכויי ניצחון לשני הצדדים.
הוא פתח הפעם דווקא ה4 (במשחק 2 זה היה ד4), נפו הגיב בהגנת פטרוב המאד סולידית. קרלסן מצא הסתעפות מעניינת שיוצרת עמדה לא סימטרית שמחייבת את השחור לפתור הרבה בעיות ולדייק.
נפו הצליח לדייק בכל הצמתים החשובים ולהמנע מעמדות קשות והמשחק הסתיים בתיקו, בעמדה מעניינת אך שקולה.

התוצאה כרגע היא 2– 2

היום ב 14:30 משחק מספר 5, נפו בלבן.
האם המשחק שוב יתנהל בצורה מאד סולידית כמו משחקי הלבן הקודמים של נפו, או שהפעם זה יהיה יותר הרפתקני?

סנוקר / דוד "פאקו" סעדה

אליפות בריטניה – שמינית הגמר

15:00: רוני אוסליבן-נופון סנגקהאם
15:00: ז'או סינטונג-פיטר ליינס
21:00: ג'ורדן בראון-אנתוני מקגיל
21:00: קיירן ווילסון-בן וולסטון

האליפות היוקרתית ממשיכה לעשות שמות בפייבוריטים, ואתמול הקורבן היה המדורג ראשון בעולם, ג'אד טראמפ, שנכנע ללא תנאי למתיו סלט. במשחק הצמרת של הסיבוב, גבר "החקלאי העצבני" דייויד גילברט על מארק אלן במשחק דרמטי והפכפך. קרב אחר, שהיה אמור להיות איכותי על הנייר, בין סטיבן מגווייר ללוקה ברסל, היה במעמד צד אחד – זה של ברסל, שגבר על הסקוטי ללא מענה פריימים מהאחרון.

היום יתקיים החלק הראשון של שמינית הגמר (בפורמט הטוב מ-11). כפי שאפשר לראות מרשימת המשחקים, ההפתעות הרבות עד כה הביאו לכך שבאף אחד מהם אנו לא מקבלים קרב בין שני שחקני צמרת (והדבר נכון גם למשחקי מחר). מבין הקרבות של היום, נראה שהמעניין מכולם יהיה זה שיפגיש את רוקט רוני אוסליבן עם התאילנדי נופון סנגקהאם, המפגין כושר מצויין באליפות זו (כפי שמעידים נצחונותיו על אלי קארטר וסטיוארט בינגהאם). שידורים ביורוספורט 1 ב-15:00 וב-21:00.

לפוסט הזה יש 39 תגובות

            1. גם נכון.. אפילו שה-4 משחקים האחרונים נניח יהיו כאלה

            2. רעיון מעניין!

            3. הבעיה ב960 שיש מצבי פתיחה שנותנים יתרון אדיר ללבן, אבל אם נגיד יתנו למחשבים לחשב מראש איזה וריאציות התחלתיות הן שוויוניות ולהגריל רק מהם, זה יכול להיות מבריק, ואז גם אפשר לעשות טייברייק במקום פורמט מהיר, פורמט ארוך עם אפילו שעה מראש להסתכל על הלוח בנוסף לשעון הקלאסי הנוכחי, ולתת לשני השחקנים הכי טובים בעולם להתמודד ראש בראש בלי הכנה עם מחשבים שמתבססת יותר על שינון וזיכרון מאשר על כישרון טבעי כמו שהוכח עם העידן המודרני של בינות מלאכותיות כמו אלפא זירו ודומיו

    1. מקווה גם להכרעות, אבל מתחיל רושם שלא יהיו המון כאלה
      בינתיים הפעם היחידה שמישהו טעה היה קרלסן בלבן במשחק 2, ונפו לא ראה את זה (וגם שם לא בטוח במאה אחוז שהיה מכריע)

      1. אני חושב שבדו קרב הזה קרלסן מעוניין פחות להגיע לשובר שוויון מאשר מול קריאקין וקרואנה, כי נפו נחשב חזק מהם במשחקים מהירים

  1. נראה שנפו לא דייק במהלך 20, היה לו אפשרות לדחוף רגלי לג4 ואולי ליצור יתרון קטן, דווקא קרלסן הוא זה שעשה שינוי מהמשחקים הקודמים.
    .
    מאוד מעניין לצפות בשפת הגוף של שני המתמודדים בראיוי שאחרי, ואני תוהה כמה משחקי מוחות מתנהלים במהלך הראיון

  2. בינתיים 5 תיקו, אם מישהו היה קרוב להזדמנות כלשהי זה היה נפו פעמיים. היום, ובשחור במשחק מספר 2. קרלסן אמר אחרי משהו מעניין, שיש שלב בהתמודדות ארוכה כזו שתיקו הופך להיות משהו שלילי, אבל זה עדיין לא השלב. נראה לי שמגנס שומר הפתעות להמשך. הבעיה שבעידן של ימינו עם ההכנות הנהדרות שהמתמודדים עושים בעזרת המחשבים, משחקים קלאסיים בדו קרב אליפות העולם נועדו להסתיים בתיקו.

      1. פישר הוא העז אז כן. ולולא ההיסטוריה בת מעל 150 שנה של הישגים בפורמט הקלאסי, 960 היה תופס הרבה יותר חזק. אני מאמין שהאבלוצויה הזו תקרא בסופו של דבר לאט לאט, ובשנת 2025 פרוזה וקרלסן יתמודדו על התואר פישר רנדום לראשונה באירוע שימשוך יותר עניין וצופים מאשר האליפות הקלאסית

          1. הגזמתי, אולי 2030, אבל בקצב הזה ולפי השנתיים שלוש האחרונות שבהם הטורנירים והפורמטים השונים מקבלים המון במה בעידן הלייב סטרימינג, ואליפות העולם הקלאסית ממשיכה להיות תיקו עד לפורמטים מקוצרים, והחידושים היחידים בקלאסיקות מתרחשות רק בין מחשבים, נראה לי שזה יקרה יותר מוקדם ממאוחר

            1. אני אישית יותר נהנה מ speed chess championship שיש פעם בשנה (השנה לגראב הדיח בהפתעה את קרלסן בחצי, והיקארו לקח את הגמר), צופה באדיקות 3.5 שעות של כל דו קרב מהטופ 8 בערך. משחק קלאסי אני בודק בטלפון באמצע ובסוף. בתור צופה לא הכנסתי סנט למפרסמים של האליפות הקלאסית, והכנסתי מלא אימפרשנז ביוטיוב ל
              chess.com שגם התחילו לארגן אליפות 960 בה ווסלי סו הראה עליונות על קרלסן בגמר

            2. תודה על ההרחבה, אנסה לעקוב אחר אירועים כאלה בהמשך

            3. לגבי הראנדום, תשמע, הם ימצאו בסוף דרך לעשות את הדו-קרב עוד יותר הרפתקני. כולם עולים מול קרלסן עם רצון לנטרל אותו ולשחק ללא סיכונים.
              אולי יעשו ראנדום בסוף, אולי יעשו שובר שוויון לפני שהדו קרב מתחיל, ואז אחד הצדדים יצטרך לחפש ניצחון. אולי יעשו בכמה קצבים גם תוך כדי ולא רק בסוף. ימצאו משהו

כתיבת תגובה

סגירת תפריט