אירועי דיומא – 12.11.2021 – כדורגל, כדורסל ושחמט

חסר מאפיין alt לתמונה הזו; שם הקובץ הוא A-Deyoma-4.jpeg

כדורגל

מוקדמות המונדיאל 2022 / ניר מועלם :

בית ג' : המצב בבית הוא כזה שאיטליה במקום הראשון עם 14 נקודות, ואחריה שוויץ עם אותו מספר נקודות ועם 2 שערים פחות בהפרש שערים, ואחריהן יש את בולגריה עם 8 נקודות ומשחק עודף, משמע – הקרב על המקום הראשון יהיה בין איטליה לשוויץ.

21:45 איטליה – שוויץ, ספורט 4 : קרב ישיר על ההעפלה למונדיאל, כאשר במקרה של תיקו ההכרעה תעבור למחזור האחרון. איטליה מגיע אחרי שניצחה בגביע האומות 2-1 את בלגיה, אך משחקה האחרון במוקדמות המונדיאל היה למעשה בספטמבר, אז ניצחה 5-0 את ליטא, ואילו אצל שוויץ מגיעים אחרי ששיחקו באוקטובר מול ליטא והביסו אותה 4-0. חשוב לציין ששתי הנבחרות נפגשו כבר לפני חודשיים בשוויץ, אז המשחק נגמר בתיקו 0-0, מה שהעביר את ההכרעה להיום, ואם וכאשר לא תהיה הכרעה גם כאן אז איטליה תצטרך לנצח את צפון אירלנד בעוד שלושה ימים בכדי לעלות למונדיאל, בעוד שוויץ תקווה למעידה איטלקית, ולניצחון ביתי שלה על בולגריה. הימור – ההכרעה תהיה כבר היום, ואני הולך עם איטליה לאורך כל הדרך.

21:45 צפון אירלנד – ליטא : 2 הנבחרות האחרונות בטבלה נפגשות למשחק על מיקום בלבד, כאשר צפון אירלנד הרביעית תארח את ליטא האחרונה שנמצאת במקום החמישי. צפון אירלנד מגיעה אחרי הפסד חוץ 2-1 לבולגריה, ואילו ליטא אחרי הפסד ביתי 4-0 לשוויץ. הימור – צפון אירלנד תנצח.

בית ו' : הבית הישראלי בו דנמרק הבטיחה את מקומה במונדיאל, והקרב הוא על הכרטיס לפליאוף בו סקוטלנד מחזיקה עם רגל וחצי כמעט, כאשר יש לה 17 נקודות, בעוד לישראל יש 13 נקודות ונותרו רק 6 נקודות בקופה, משמע אלה אם כן לא יקרה איזה נס חנוכה סקוטלנד היא זו שתגיע לפליאוף.

19:00 מולדובה – סקוטלנד, ספורט 1 : סקוטלנד יודעת שניצחון בקישינב יבטיח לה את הכרטיס לפליאוף ועם סיכוי להגיע למונדיאל, והיא פוגשת את מולדובה, הנבחרת החלשה בבית שיש לה 7 הפסדים ותיקו אחד, שגם הוא היה מול איי פארו, וכמו שזה נראה אין כל כך סיכוי להפתעה ואני אהמר על ניצחון סקוטי, מה שלמעשה יסיים את הסיכוי של נבחרת ישראל להגיע למונדיאל בקטאר.

21:45 אוסטריה – ישראל, כאן 11 : משחק מאוד חשוב לנבחרת כאשר יש לנו עדיין סיכוי להעפיל לפליאוף על המונדיאל, אבל אם נהיה מציאותיים, סקוטלנד כנראה תנצח את המשחק המוקדם ותגמור את הסיכוי הזה, אבל אנחנו עדיין רוצים לסיים במקום השלישי בבית כדי שנוכל להיות מדורגים גבוה יותר בהגרלות הבאות, ולשם כך אפילו תיקו יספיק לנו, כי אנחנו נמצאים בפער של 3 נקודות מאוסטריה, ועם יחס שערים עדיף של 3 מול 3-. אוסטריה מגיעה למשחק אחרי הפסד חוץ 1-0 לדנמרק, ואילו ישראל מגיעה אחרי 2-1 ביתי על מולדובה. הימור – קשה לי להמר נגד ישראל, אבל אני באמת לא כל כך רואה סיכוי שננצח שם, ואני אהמר על תיקו.

21:45 דנמרק – איי פארו, 5 סטארס : משחק לפרוטוקול בלבד, כאשר דנמרק שבמקום הראשון עם 8 ניצחונות מ-8 משחקים, תארח את איי פארו שנמצאת במקום הלפני אחרון, וככל הנראה תסיים שם את הקמפיין. דנמרק מגיעה אחרי 1-0 על אוסטריה, ואילו איי פארו אחרי הפסד 1-0 לסקוטלנד. הימור – דנמרק תנצח.

בית ט' :3 נבחרות נלחמות ביניהן על הכרטיס למונדיאל, כאשר אנגליה ראשונה עם 20 נקודות, פולין שניה עם 17 נקודות, ובמקום ה-3 נמצאת אלבניה עם 15 נקודות, כאשר הסיכוי שלה הוא להגיע לפליאוף על חשבון פולין.

21:45 פולין – אנדורה, ספורט 2 : פולין חייבת לנצח את המשחק כדי לשמור לעצמה סיכוי להגיע למקום הראשון, והיא פוגשת את אנדורה שנמצאת במקום ה-5, וכמובן חשוב לזכור שגם כאשר פולין מסתכלת למעלה אל עבר המקום הראשון, היא צריכה להסתכל גם למטה, כי מתחתיה יש את אלבניה במרחק של 2 נקודות בלבד. אנדורה מגיעה אחרי 3-0 על סן מרינו בחוץ, ואילו פולין מגיעה אחרי 1-0 בחוץ על אלבניה, מה שהעלה אותה למקום השני על חשבון אלבניה. הימור – פולין בקלילות.

21:45 אנגליה – אלבניה, 5 פלוס : משחק חשוב לשתי הנבחרות אך גם לפולין שיכולה להרוויח מכל תוצאה כאן. אנגליה במקום הראשון ובמרחק 3 נקודות מפולין ו-5 מאלבניה, כאשר ניצחון היום יבטיח כמעט בוודאות את המקום של האנגלים במונדיאל, כי במחזור האחרון בעוד שלושה ימים הם נוסעים לסן מרינו, וסביר להניח שהם לא ימעדו שם, ומנגד אלבניה שמגיעה אחרי הפסד 1-0 לפולין יודעת שרק ניצחון היום ישאיר לה סיכוי להתמודד על הפליאוף. הימור – אנגליה מנצחת, וכמעט בוודאות מבטיחה לעצמה את המקום במונדיאל, והיא תהיה צריכה תיקו בסן מרינו כדי לקבל את הכרטיס.

21:45 הונגריה – סן מרינו : הונגריה במקום ה-4 פוגשת את סן מרינו האחרונה בטבלה, וכרגע הונגריה נמצאת במרחק של 4 מאלבניה ורק ניצחון היום והפסד של אלבניה יוכל להשאיר להונגריה סיכוי להגיע למקום ה-3, שלא מבטיח כאמור אפילו לא כרטיס לפליאוף, אבל כן יכול לגרום להונגריה להיות מדורגת גבוה יותר בהגרלה הבאה. הונגריה מגיעה אחרי 1-1 מול אנגליה בחוץ, ואילו סן מרינו עם 8 הפסדים מ-8 משחקים, ככל הנראה תפסיד גם את המשחק היום.

כדורסל

יורוליג/דרור פישר:

19:00: זניט – אולימפיאקוס:

שתי קבוצות שאף אחד לא חשב שהן יהיו במקום שהן יהיו, בערך. המארחת ממשיכה מאיפה שהיא סיימה את עונת היורוליג הקודמת ויש לה את הפוטנציאל להישאר בטופ גם השנה, כשהיא נמצא במקום השביעי במאזן 3-5. הסגל האיכותי שהרוסים מעמידים מציבים אותם כרגע כקבוצה הטובה ביותר מהחלק המזרחי של היבשת עם כדורסל יחסית יעיל והגנה חזקה, כמו שצ'אבי פסקוואל אוהב. מנגד, האורחת נחשבת לאחת ההפתעות הגדולות של העונה בזכות רכש מדויק וכדורסל מלהיב, כשההפסדים היחידים שלה עד כה הם לקבוצות בעלות סגל הרבה יותר טוב, כמו ברצלונה וצסקא מוסקבה. הפריחה של טיילר דורסי, לצד המשך ההישענות על כוכבי על ותיקים כמו קוסטאס סלוקאס ויורגוס פריזינטיס, נותנת לקבוצה היוונית את האיזון הנכון להצלחה בשלב יחסית מוקדם ולפי הפתיחה שלה עד כה, נראה שהיא הולכת לדבר חזק בצמרת העונה.

19:45: פנרבחצ'ה – מילאנו:

יכול להיות שהיינו מדברים על המפגש הזה כמשחק המחזור של היום, אבל משום מה, זה לא המצב. המארחת פתחה את העונה בצורה נוראית ונמצאת במקום העשירי במאזן 5-3. החבורה הטורקית סובלת ממה שמכבי ת"א סבלה בו בעונה שעברה, וזה חוסר היכולת לנצח משחקים צמודים. מתוך חמשת ההפסדים שלה, ארבעה היו בהפרש של 4 נקודות ומטה, כשהניצחונות אותן השיגה הגיעו גם ל-39 הפרש. משהו בהתקפה, או בהגנה, לא עובד בצורה חלקה, וזה משהו שננדו דה קולו וחבריו צריכים לדעת לפתור. מהצד השני, האורחת היא מוליכת הטבלה ומגיעה בכושר מעולה, עם מרקם קבוצתי נהדר ומאמן מבריק בדמותו של אטורה מסינה, שרואה את כל החלקים שלו מתחברים יחדיו. מה שיכול להיות בעיה עבורו היא פציעתו של מלקולם דילייני, שצפוי לחזור רק בשבוע הבא ובינתיים ישאיר את קבוצתו רק עם רכז אחד בכיר. נגד באיירן מינכן ראינו שזה לא עזר, האם זה יעזור מול הטורקים

21:00: מונאקו – באיירן מינכן:

עוד אחת שמפתיעה מול זאת שהפתיעה בעונה שעברה. הקבוצה מהנסיכות הצרפתית חווה לראשונה את היורוליג ומגלה שלעיתים, זה מפעל קשוח מאוד. אחרי שניצחה את צסקא מוסקבה במשחק הירואי, הגיע הפסד לאולימפיאקוס אחרי שהובילה ביתרון מבטיח ברבע הראשון ושינה את כל התמונה. בבית, מונאקו היא קבוצה מעולה שמתבססת לרוב על משחק קבוצתי ועל מייק ג'יימס אחד. מהצד השני, באיירן מינכן סיימה לאסוף את שברי הקורונה והפציעות מתחילת העונה ורוצה להתקדם אל עבר הצמרת. היא לא הייתה רחוקה מלנצח את ריאל מדריד במחזור שעבר, מה שעצר רצף של שלושה ניצחונות אחרי פתיחת עונה איומה. ניצחון על מונאקו יסמן את עלייתה המחודשת של הבווארים אל החלק העליון של הטבלה, במטרה לשחזר את המקום החמישי מהעונה שעברה ולהמשיך להיות הקבוצה הבולטת בכדורסל הגרמני.

21:45: ריאל מדריד – ז'לגיריס:

המשחק החד צדדי של המחזור. מצד אחד מגיעה קבוצה במשבר, שלא מצליחה לנצח משחקים כמו בעבר ואנשים ציפו ממנה לקצת יותר, במיוחד לאור הסגל שהיא מציגה. בצד השני נמצאת ז'לגיריס. ריאל מדריד היא אחת הקבוצות הטובות ביותר במפעל, עם אחד הסגלים הכי מרשימים והמקום הרביעי בו היא נמצאת גם מעיד על כך, אבל הקבוצה עצמה פשוט לא נראית שלמה. אדי טבארז הוא עדיין הסנטר הטוב בליגה, גרשון יבוסלה הוא הסמול פורוורד הטוב בליגה וסרחיו יוי חווה פריחה מחודשת, אך עדיין נדמה כי המקום האמיתי של הבלאנקוס צריך להיות בפסגה, ולא בשוויון נקודות יחד עם וילרבאן. מנגד, הליטאים עדיין ללא ניצחון ביורוליג, ואין סיבה שהם ישיגו אותו דווקא במדריד. במושגים של יורוליג, אפשר להגיד שהם הולכים לעונה פיננסית בה יסתמכו יותר ויותר על הקהל הביתי, אבל אף אחד לא ירצה לבוא לראות קבוצה שמתפרקת פעם אחר פעם אחר פעם. אם היו יורדות במפעל, הם נחשבים כרגע ליורדת הבטוחה ביותר.

שחמט – אליפות אירופה לנבחרות נפתחת היום

בסלובניה מתחילה היום אליפות אירופה לנבחרות. יש כמובן תחרות כללית ותחרות נשים –

היום בסיבוב הראשון, הנבחרות המובילות יקבלו יריבות נוחות. ישראל (15) תשחק מול סלובניה 2 (34).

בתחרות הכללית, הנבחרות הבולטות לפי מד כושר ממוצע של חבריהן הן:
רוסיה(2726) – העומק האדיר של הרוסים מאפשר להם להרכיב נבחרת שהיא גם צעירה וגם חזקה.
גרישצ'וק הוא הותיק, ואיתו אסיפנקו, דובוב, ארטמייב ואלכסנקו הצעירים.
אזרבייג'אן(2717) – עם ממדיארוב ורג'בוב.
צרפת(2708)- עם לגראב ופירוז'ה.
אלה שלוש הנבחרות החזקות כאשר אחריהן בדירוג מופיעות: פולין עם דודא, אנגליה, והולנד עם גירי.
ישראל מדורגת כאמור 15 לפי מד-כושר (2595), מתוך 39 נבחרות.

כל נבחרת מורכבת מ 4 שחקנים ושחקן חמישי מחליף.
בסגל יופיעו: נבאתי, מיכלבסקי, סמירין, פוסטני ואביטל בורוכובסקי (ללא גלפנד ורודשטיין).
מדובר בסגל בין דורי מעניין, כאשר נבאתי מצוי בשיא הקריירה. סמירין, מיכלבסקי ופוסטני הם שחקנים ותיקים. ואביטל בורוכובסקי הוא רב אמן צעיר יחסית (ומחזיק בשיא של רב האמן הצעיר ביותר לקבל את הדרגה בישראל).

בתחרות הנשים, הנבחרות הבולטות הן: רוסיה – הרבה מעל כולן, ואחריה גרוזיה, פולין, אוקראינה, אזרבייג'אן וצרפת.
ישראל מדורגת 19 לפי מד-כושר, מתוך 31 נבחרות, ותפגוש יריבה חזקה, את אוקראינה (4).

בסגל יופיעו: יוליה שווייגר, מאשה קלינובה, מאיה פורת, רונית לויתן ומישל קטקוב (ללא אפרויימסקי ולהב).
גם כאן הסדל מגוון, שווייגר ופורת בשיא הקריירה. קלינובה שמשחקת כ 30 שנה בנבחרת היא שחקנית ותיקה. ואילו לויתן וקטקוב הן תלמידות תיכון מוכשרות שפרצו בשנים האחרונות, ומקבלות הזדמנות ראשונה לייצג את ישראל בתחרות כזו.

נאחל הצלחה לכולם

לפוסט הזה יש 13 תגובות

  1. לכל מי שמתגעגע וגם לאלה שלא הכירו.
    קבלו את הנשר (עיט). בזכותו התחלתי לאהוד את ריאל.
    https://www.youtube.com/watch?v=KUipECbVENk
    מספר 7 אותו החליף מספר שבע אחר רונאלדו הגדול.
    בכלל במדריד יש לי כמה גדולים שאני מאד אהבתי/אוהב כמו זיזו, מודריץ, זאמוראנו, רוברטו קארלוס, קאסיאס, פיגו, רונאלדו וראול. הכי אהבתי את אמיליו וראול.
    אגב, בעברית קראו לו השדרים עיט והשם דבק בו אבל התרגום הנכון הוא נשר ולא עיט.
    אחת מהבעיות שלי עם עיתונאים זה שהם כותבים כשאין לחלקם מושג. מאד פשוט להרים טלפון לזואולוג באוניברסיטה ולקבל דעה ממומחה לפני שמפרסמים.

  2. השבוע נערכים גם משחקים בטורניר מוקדמות גביע העולם בדרום אמריקה (מחזורים 13 ו-14).
    אתמול ניצחה ברזיל את קולומביה בתוצאה 0:1 משער של לוקאס פקאטה. המשחק לא התעלה לרמה גבוהה והקולומביאנים שלטו במחצית הראשונה והגיעו למספר הזדמנויות. ברזיל הבטיחה את עלייתה למונדיאל. הקולומביאנים לא הבקיעו כבר ארבעה מחזורים ברציפות. נזכיר שבשורותיהם משחקים חלוצים כשרוניים כמו דובאן זפאטה, לואיס מוריאל ורדמאל פלקאו שהפעם לא שיחק עקב פציעה.
    .
    משחקים נוספים שנערכו הלילה:
    אקוואדור-ונצואלה 0:1 קטן שמבסס את מעמדה במקום השלישי עם 20 נק'. את השער הבקיע הבלם הצעיר פיירו הינקאפייה שעבר מטאז'רס קורדובה לבאייר לברקוזן. את אקוואדור מאמן בהצלחה עד כה המאמן הארגנטיני גוסטבו אלפארו.
    .
    פרגוואי-צ'ילה 0:1. ניצחון חוץ מרשים לצ'יליאנים במגרש קשה ביותר משער עצמי של השוער אנתוני סילבה. צ'ילה עם ניצחון שלישי ברציפות והיא עם 16 נק' ובמצב טוב להעפיל למונדיאל. חבורת הלוחמים הותיקה שכוללת, בין היתר, את קלאודיו בראבו השוער, גארי מדל הקשוח, ארתורו וידאל ואלכסיס סאנצ'ז ושהביאה אותה להצלחות עם העפלות לטורנירי הגביע העולמי ושתי זכיות מרשימות ביותר בקופה אמריקה רושמת ניצחון שלישי ברציפות.
    .
    פרו-בוליביה 0:3. הפרואנים לא בטורניר כל כך מוצלח אבל שמרו על סיכויים להגיע למונדיאל. יש להם 12 נק' כאשר לנבחרות המדורגות במקומות 4-6 יש 16 נק' כאשר יש עוד חמישה משחקים לסיום טורניר המוקדמות
    את השערים לפרו הבקיעו ג'אנלוקה לפאדולה המתאזרח האיטלקי, כריסטיאן קואבה הטוב וסרחיו פנייה.
    את פרו מאמן הארגנטיני ריקרדו גארקה (אל טיגרה) שהוביל אותה להופעה היסטורית במונדיאל שעבר אחרי הרבה שנים ללא הצלחה. כמו כן לסגנות ולמקום שלישי בטורנירי הקופה אמריקה האחרונים.
    את בוליביה מאמן סזאר פאריאס מונצואלה. עד להפסד הלילה היא ניצחה את שני משחקיה האחרונים ויש לה 12 נק' כך שבטורניר כל כך קשה וצמוד יש לה עוד סיכוי לעלות (אם כי קלוש עקב היותה אחת משתי הנבחרות החלשות ביבשת ביחד עם ונצואלה).
    .
    הלילה ייערך במונטבידאו המשחק הנוסף בין אורוגוואי לארגנטינה. בין שתי הנבחרות שוררת יריבות מרה וארוכה. אורוגוואי מגיעה ללא כמה שחקנים פצועים: אדינסון קבאני סבסטיאן קואטס הבלם
    ומקסי גומז. אורוגוואי נמצאת במשבר גדול ובירידה חדה ממה שהורגלנו אליו בשנים האחרונות. בצמד המחזורים האחרונים היא ספגה תבוסות מארגנטינה וברזיל (3:0 ו-4:1 בהתאמה) וסיימה בתיקו מאופס עם קולומביה.
    .
    המשחק ישודר בערוץ ספורט 1 החל משעה 00:50 הלילה.
    .
    הנה קישור לכתבה שעוסקת באוסקר וושינגטון טאבארס מאמנה האגדי (ממש כך) של אורוגוואי שכאמור, נמצאת במשבר חריף.
    https://sports.walla.co.il/item/3470705

כתיבת תגובה

סגירת תפריט