שבת בבסיס: סוף עונת המחבטים / יוני לב ארי

אחרי עונה מקוצרת ומבאסת (אלא אם אתה אוהד של הדודג'רס), עונת 2021 הבטיחה – וקיימה. קיבלנו אלופה חדשה, שלא זכתה מאז 1995, תוסיפו לזה כמה נפילות מפתיעות, לא מעט הפתעות לטובה, פרשה אחת גדולה סביב הכדור (לא נכנס לזה היום), וכך סגרנו את עונת הבייסבול האחרונה עם חיוך. סיכום אחרון בהחלט.

יוצאים לפגרה (צילום: Rising Apple)

מועדון ה-100

שלוש קבוצות שונות חצו העונה את רף מאה הניצחונות, אף אחת מהן לא חגגה אליפות בסיומה. טמפה ביי רייז, עם 100 ניצחונות בדיוק, הודחה כבר בשלב הדיוויז'ן, כשלא הצליחה להתמודד עם ההתקפה של בוסטון.

הג'איינטס מסן פרנסיסקו, עם המאזן הטוב במייג'ורס (107 ניצחונות), נכנעו גם הם בסדרת הדיוויז'ן, ללוס אנג'לס דודג'רס – הקבוצה השלישית ברשימה (106). הכחולים הגיעו הכי רחוק – כשהם מפסידים לברייבס בצ'מפיונשיפ סירייס. והאלופה? ניצחה 88 משחקים בעונה הסדירה….

חלק חשוב במאה. מוקי בטס ומקס מאנסי (צילום: eprimefeed.com)

רק חסר עוד קצת מייפל

תעיפו מבט בטבלה המצורפת, תבינו עד כמה ההתקפה של טורונטו בלו ג'ייז קטלנית. למעט מרכוס סימיין, שהפך לשחקן חופשי, כל שאר החובטים המפחידים חתומים לעוד עונה. אם הקנדיים יצליחו להשאיר אותו, ולחזק מעט את הרוטיישן, נגיד, בקווין גוזמן, השמיים הם הגבול, והוא מעבר לגבול עם קנדה.

קטגוריהמיקום במייג'ורסנתון
ריצות3863
חבטות21,455
דאבלים6285
הום ראנס1262
RBI2816
SO11,218
ממוצע חבטות2267.
OBP4330.
SLG1466.
OPS1797.

אכזבת העונה, אמריקן ליג

המינסוטה טווינס הפכו לחברים של קבע בחלק העליון של האמריקן ליג מרכז. 101 ניצחונות ב-2019, מקום ראשון בבית גם בעונה המקוצרת. אך 2021 לא האירה לתאומים ממיניאפוליס. מקום אחרון בבית, 45.1 אחוזי הצלחה בלבד, כשמה-16 באפריל ועד לסיום העונה הם במקום הרביעי ומטה (שלושה ימים הם היו במקום השלישי). בדיוויז'ן כל כך חלש, להיות הכי חלש, לקבוצה שהיתה לפני שנה כל כך טובה – זה לא פשוט.

הניחו את הכפפה בצד (צילום: Call to the Pen)

אכזבת העונה – נשיונל ליג

הסן דייגו פאדרס נכנסו לעונה הזו בקול תרועה גדולה. רכש נוצץ, בדמות יו דארוויש ובלייק סנל, לצד כל הכישרון שעטף את פרננדו טטיס ג'וניור ומאני מצ'אדו, הקבוצה הזו היתה אמורה ללכת ראש בראש עם הדודג'רס על ראש הבית המערבי. זה גם החל לא רע, כשב-30 במאי הפאדרס תפסו את המקום הראשון, וב-25 ביוני עדיין היו במקום השני, 4.5 משחקים מהפסגה.

אך החצי השני של העונה היה כישלון טוטאלי, כשהם נכנסו אליו עם מאזן 34:49, וייצרו בו מאזן של 49:30. את העונה סיימו טטיס ומצ'אדו כשהם רבים על הספסל, הוויכוח כנראה היה: מי מצליח לראות עם משקפת את הג'איינטס, שהיו רחוקים מהם 28 משחקים! הרבה עבודה יש לקבוצה הזו בפגרה.

טאטיס ומצ'אדו, סוגרים עונה בכיף (צילום: hackear.samtinic.com)

Run, Cardinal, Run

אין ספק שעל הריצה של השנה חתומים הקארדינלס מסיינט לואיס. ב-10 בספטמבר הקארדס החזיקו מאזן של 69:71, במקום השלישי, מרחק 15 משחקים ממילווקי שבמקום הראשון, ומשחק וחצי מהכרטיס השני לוויילד קארד. הם היו בתמונה לפלייאוף, אך היו צריכים לעקוף גם את סינסינטי וגם את הפאדרס.

אף אחד לא חשב, שהניצחון 4:6 על הרדס למחרת יביא איתו שינוי כל כך גדול. מפה ועד ליום הלפני אחרון של העונה הקארדינלס לא הפסידו – 17 ניצחונות ב-17 משחקים, שהביאו אותם מרחק חמישה משחקים בלבד ממילווקי, אך חשוב מזה – סידר להם את הכרטיס השני של הוויילד קארד, מרחק, שימו לב, עשרה משחקים מאותם פאדרס. וואו.

נתנו להם קצת נחת. אוהדי הקארדינלס (צילום: Sporting News)

רמאות פלוס

כולם חיכו (כולל אותי, מודה) מעבר לפינה שתחל העונה הזו, והפלופ הגדול של האסטרוז יתגלה לנגד עינינו. קהל עוין קיבל אותם בכל מגרש פרט לזה שביוסטון, פחים נזרקו עליהם, מה לא… ועדיין, השחקנים של דאסטי בייקר התעסקו רק בדבר אחד – לנצח.

החל מה-9 במאי ועד לסיום העונה האסטרוז לא ירדו מהמקום השני, כשמה-20 ביוני הפך המקום הראשון לבית הקבוע שלהם. עונה עם מאזן של 67:95, לצד פלייאוף מוצלח פלוס, בהחלט משתיק אותי ואת כל המבקרים. כנראה, איך ארז אומר, גם אם אומרים לך מה יזרקו לך, צריך לדעת מה לעשות עם זה….

עוד פח שאוהדי האיינג'לס זרקו לכיוון שחקני יוסטון (צילום: abc7.com)

הענק בגנו

זוכרים את הטבלה של טורונטו לפני כמה פסקאות? אז הסן פרנסיסקו ג'איינטס, שניצחו 107 משחקים במהלך העונה, תופסים את המקום השני בהום ראנס, הרביעי בסלאגינג והרביעי ב-OPS. מעבר לזה, אין להם נציגות בטופ 5 של אף אחת מהקטגוריות. מה שהביא את הג'איינטס כל כך גבוה, היה פיצ'ינג, פילדינג, ובייסבול פשוט ונכון.

ברנדון קרופורד (בגיל 34) ובאסטר פוזי (34) הגיעו עם מנהיגות ויכולת, כשמייק יסטרמצקי וברנדון בלט השלימו רביעייה מצוינת. בצד הפיצ'ינג קווין גאוזמן נתן את עונת חייו, וביחד עם עונות טובות של אנתוני דסקאלפני, לוגן ווב ואלכס ווד, יצרו רוטיישן מצוין. האם הקסם הזה יכול להמשיך עוד עונה? לא בטוח.

אחד הענקים שהיו פה. באסטר פוזי (צילום: albat.com)

המזרח הרחוק (מלהראות יכולת)

כל חמש קבוצות הבית המזרחי של הנשיונל ליג, הברייבס, הפיליס, המטס, המארלינס והנשיונלס, ייצרו ביחד 379 ניצחונות במהלך העונה הסדירה. זה הכי מעט בליגה, בפער גדול, כשהבית הבא הוא המרכזי של האמריקן ליג, עם 397. ועדיין, מהבית הזה הגיעה האלופה, כמו גם האלופה בעונה המלאה הקודמת (נשיונלס, 2019).

היכולת ב-NL EAST במהלך העונה היתה כל כך ירודה, אך לאורך רוב הזמן התנחמנו בדרמה – כששלוש קבוצות התמודדו על הפסגה צמוד צמוד. גם זה הלך לאיבוד בחודש האחרון, כשהברייבס ברחו למטס ולפיליס (נכון יותר יהיה להגיד שהמטס והפיליס ברחו לברייבס).

הוביל את מילווקי לעונה מצוינת. ברנס (צילום: Milwaukee Journal Sentinel)

משולש בהפתעה

אף אחד לא חשב שדווקא המילווקי ברוורס יהיו אלה שיברחו לבית שלהם יותר מאחרות. ב-19 ביוני ניצחו הברוורס 2:7 את הרדס, עלו למקום הראשון, ושמרו עליו עד לסיום העונה, כשבשיא עמד היתרון על המקום השני על 14 משחקים!

מי שחתומים על ההצלחה הזו יותר מכולם, הם שלישיית הסטארטרים, קורבין ברנס (5:11, 2.43), ברנדון וודרוף (9:10, 2.56) ופרדי פארלטה (5:10, 2.81). בקטגוריית ה-ERA, ברנס מוביל את המייג'ורס, וודרוף רביעי. בסטרייק אאוטס ברנס חמישי, ובסטרייק אאוטס פר תשעה אינינגים הוא מוביל את הליגה עם 12.6. השלישייה הזאת, בני 27, 28 ו-25 בהתאמה, רק תלך ותשתפר.

שני חברים יצאו לדרך, בים, בם, בום. בראיינט וריזו (צילום: The Comeback)

פרקו את המונית לחלקים

ה-2 בנובמבר 2016. השיקגו קאבס מנצחים את הקליבלנד אינדיאנס 7:8, באינינג העשירי, בצורה הכי דרמטית שאפשר, וזוכה באליפות מרגשת, לראשונה מאז 1908. מנהיגי ההישג: חאבי באייז, אנתוני ריזו וקריס בראיינט, כשכל אחד מהם השיג היט במשחק המפורסם, באייז התעלה על עצמו עם הום ראן.

ה-31 ביולי 2021. הקאבס רחוקים 11.5 משחקים מהמקום הראשון בבית. באייז הולך למטס, ריזו ליאנקיז ובראיינט לג'איינטס, כשרק ב-2019, העונה המלאה האחרונה, השלישייה הזאת ייצרה 87 הום ראנס ביחד. תוסיפו לרשימה הזו את קרייג קימברל, ראיין טפארה, טרוור וויליאמס וג'ק מאריזניק, ותקבלו חצי סגל שנשלח ביום אחד.

הלוגו החדש (צילום: celebslatestnews.com)

האינדיאנים נטשו

הנושא הזה עולה מדי פעם לדיון ציבורי – הפגיעה של הקליבלנד אינדיאנס, שמם והלוגו שלהם, בנייטיב אמריקנס. אז בשעה טובה החליטו באוהיו לעשות לסיפור הזה סוף, כשב-13 בדצמבר 2020, לפני כשנה, פורסמה הודעה כי בתום עונת 2021 המועדון יחליף את שמו, ובמהלך העונה פורסם השם החדש – הקליבלנד גארדיאנס. קצת מאכזב, כמו שם של עיתון מקומי, אבל זה מה יש.

הדוד סלוודור

אין התקדמות יותר קונסיסטנטית מזו. סלוודור פרס הגיע לליגה שלנו ב-2011, היישר לתחנה בה הוא נמצא היום – הקנזס סיטי רויאלס. מאז, אם לשים את עונת הקורונה בצד, זה קצב התקדמות ההום ראנס שלו: 3, 11, 13, 17, 21, 22, 27, 27. עד העונה, כשהקאצ'ר המוכשר בן ה-31 התפוצץ עם 48 דינגרס, הוביל את המייג'ורס, ומפה אפשר רק לדמיין לאן הוא ימשיך.

שלכם באהבה. פרס (צילום: Garden City Telegram)

האחרון שסיים את העונה עם תואר מלך ההום ראנס, ועונה לאחר מכן שיפר עמדות היה נלסון קרוז. הדי.אייג' הוותיק ירה ב-2014 לא פחות מ-40 הום ראנס, שהעניקו לו את המקום הראשון. עונה לאחר מכן הוא נעצר על 44. קרוז היה אז בן 34, לפרס יש עוד קצת זמן להשתפר….

יוני לב ארי

die hard yankee fan, חי ונושם סביב הפאסט בול

לפוסט הזה יש 7 תגובות

  1. תודה רבה יוני, סיקרת יפה את כל מה שפחות היה בכותרות. הייתי מוסיף גם את אוטאני כי חייבים 😉
    .
    אגב באסטר פוזי הוא פרש השבוע, HOF די ודאי

    1. לגמרי, שלוש אליפויות, WAR ב150 הראשונים בהסטוריה, ואפילו שינו חוקים בשבילו. קצת לא ברמה של הגדולים מבחינת סטטיסטיקות של חבטה, אבל אני חושב שהוא מספיק גבולי כדי להכנס.

  2. סיכום מעולה של העונה. נהניתי לקרוא כל מילה. עבורי הוורלד סרייס ואטלנטה ברייבס היו הכפרה על כל העוונות. נצחונם עשה עבורי את כל העונה! עכשיו השאלה היא מה יישאר מהם לעונה הבאה. בכלל זה כל כך מוזר: אף פעם לא הייתי אוהד של קבוצה מהנשיונל ליג אבל קבוצה המשחקת 20 דקות מהדירה שלי עשתה זאת העונה עבורי.

  3. סיכום נהדר יוני, ושוב תודה על עוד עונה שאתה עושה סדר בבלגן לכולנו.
    הקאבס עברו למוד בניה, העיפו את כל הסגל תמורת פרוספקטס וינסו להפסיד מה שיותר משחקים בעונות הקרובות כדי לקבל עוד כמה בחירות דראפט ואז נראה מה הם קיבלו. לפחות מהשניים וחצי שמות שאני מכיר שהם קיבלו יש להם פוטנציאל נהדר. מצד שני, בניות כאלה הן תמיד הימור, לפעמים יוצאת אסטרוז, לפעמים יוצא דרעק.
    הג׳איינטס לדעתי נתנו את הלאסט דאנס שלהם. פוזי פרש, קרופורד פרי אייג׳נט, ולונגוריה נתן עונה ענקית אבל הכיוון שלו לגמרי החוצה. לפני העונה פיללתי שהסגל הזה יתן עונת פרידה טובה, והוטרנים האלה סתמו הרבה פיות, ועכשיו אפשר להפרד כמו שצריך מהקבוצה הענקית הזו שלקחה שלוש אליפויות בתחילת העשור הקודם.
    אם כבר לאסט דאנס, האסטרוז מסתובבים עם המון סימני שאלה. קוריאה יהיה ה-סיפור של הקיץ, אבל אם וכאשר הוא יעזוב זו תהיה עונה שניה שהם מאבדים את הכוכב הגדול שלהם, ולא ממש מביאים מישהו במקומו. הבנתי שדאסטי בייקר ממשיך, זה יופי, המשכיות זה חשוב, עכשיו צריך להבין לאן הם הולכים. וההתנהלות שמה מרגישה כאילו האסטרוז הולכים להיות המכירת חיסול של הטרייד דד ליין הבא יותר מאשר הגעה נוספת לפלייאוף.
    הבלו ג׳ייס צריכים לעשות שני דברים, ואולי שלישי. הדבר הראשון הוא לשמור את סמיאן, יעלה כמה שיעלה. שניים להבין מה הם חייבים לעשות כדי לשפר עמדות, להביא עוד פיצ׳רים איכותיים, לחזק את ההגנה, ולהבין למה הם לא הצליחו להגיע גבוה יותר מול טאמפה ובוסטון והיאנקיז. ואם כל זה לא עובד, אז זה הזמן להעביר את המועדון למרכז ארה״ב, איפה שהם לא צריכים להתחרות מול כל מני יאנקיז ורייז.
    הברייבז כבר מדברים על הגדלת התקציב, נכון שזה נשמע כאילו ״עם האוכל בא התאבון״ אבל הם מבינים שלא כל יום פורים, התאפסות בסיטי פילד ושיפור בפילדלפיה ובעונה הבאה הם משחקים תופסת עם המארלינס. הקטע הוא שהלקח מהאליפות הוא שבסופו של דבר זה לא התג מחיר שמגיע עם השחקן, אלא ההתאמה שלו והיכולת וכמובן שיתחמם ברגעים הנכונים, זה גם עוד 50 מליון בפיירול לא יתנו להם. יש להם את אקוניה, שישאירו את דובאל ויביאו עוד סטארטר טוב וישמרו על הרוח שפיעמה אצלהם מאז ספטמבר וסיכוי גבוה שהם יהיו בסיפור גם בעונה הבאה. יזרקו כסף על שחקנים שינסו להעיף הומראנס על חשבון שחקני נשמה כמו דובאל ופרימן ויהיה לנו שידור חוזר של העונה, לא בטוח שעם אותו פיניש.
    הדודג׳רס צריכים להסביר איך קבוצה עם כזה קאדר, ששחקנים בדאבל איי שלהם מקבלים משכורת של שחקנים בטאמפה, והם מגיעים לפלייאוף בלי סטארטרים ועם דלת מסתובבת בבסיס הראשון. זה משהו שאתה מצפה מהמארלינס, לא מהדודג׳רס.
    אם כבר השקעות ודגשים, הפאדרס מסתובבים כאילו רק צריך לסתום חור בבולפן ולחזק בורג בהגנה והנה הם בוורלד סירייס, בעוד שהעונה האחרונה כמו זו שלפניה מלמדת שהם ממש לא באזור הזה. הפאדרס הם קבוצה שצריכה נסיון והמשכיות, לא צרור טריידים באוף סיזן/מיד סיזן לפוש האחרון. בינתיים כל מהלך כזה רק פוער להם חור יותר גדול בקבוצה. טאטיס שהוחתם על חוזה עתק כאילו מדובר בשחקן עם 5-6 שנים ברזומה בינתיים יותר עסוק בלהפצע, ועכשיו הוא הועבר לאאוטפילד בתקווה שזה גם יקל עליו את הלחץ וגם יוריד את כמות הנזק שהוא עושה הגנתית לקבוצה, ואם מצ׳אדו אומר לך שאתה אגואיסט אז כנראה שבאמת המצב חמור. אבל מצ׳אדו לא כזה קדוש מעונה, וקבוצה יכולה להרשות לעצמה טאטיס או מצ׳אדו אחד, לא שניים ולא שלושה. משהו שמה חייב להשתנות, או שהפאדרס ימשיכו להיות הוורסיה הנאשיונליגית של האיינג׳לס.
    האינדיאנס אמנם הלכו וקראו את המדריך לניהול משברים יחצניים אבל משומה חשבו שמדובר במדריך מה לא לעשות. הניהול היה גרוע ומטה והתוצאה לא רק מגוחכת, זה גם השם של קבוצת רולר דרבי מקומית שתובעת אותם על זה. ליצנות. או שעושים וושינגון ומוחקים את השם ה״פוגעני״ על המקום ואז מחליטים פנינו לאן, או שעושים אטלנטה וממשיכים כאילו כלום כולל הטומהוק על החולצה ושיקפצו לנו. הלהיות עם ולהרגיש בלי ואז להחליף לשם הדבילי הזה עם הלוגו שנעשה בצייר על ווינדוס 98? לא מקרין שיש מבוגר אחראי בסיפור.
    ועכשיו שמישהו יסביר לי איך הוויט סוקס רשמו ווי בכל אחת מהקטגוריות הרלוונטיות בעונה ונראו כל כך אבודים בפלייאוף כי אני עדיין לא מבין מה קרה שמה.

    1. גם אני חושב שהברייבס לא צריכים להוסיף כלום.
      גם ככה יחזרו (בתקווה) אקוניה וסורוקה, והכל מוכן לריפיט.
      וואי, קיבלתי תיאבון, צריך לחזור מהר לפרופורציות….
      יוני, תודה רבה על (עוד) סיכום מצוין.

  4. תודה רבה יוני (וארז) על סיכום עונה נהדר.
    .
    האם הסיבה שקבוצות ה-NL מזרח כ"כ טובות בפלייאוף היא העובדה שכולם שומרים על מתח גבוה לאורך העונה? ראינו את זה גם בכיוון ההפוך עם קבוצות כמו טמפה ביי שפשוט לא הגיעו לפלייאוף.
    .
    האם גוזמן הוא השחקן החופשי החשוב ביותר של הקיץ? פיטצ'ר שנכנס לשיא של הקריירה שלו, בהחלט יכול להיות משמעותי עבור קבוצה שרוצה לכוון לאליפות.
    .
    הגארדיאנס – היופי במהלך הזה הוא שלא רק שהשם גרוע, הם גם גנבו אותו מקבוצת רולר דרבי. לטענת הקבוצה המקורית הם הציעו סכום מגוחך על השם ולאחר שסרבו הם החליטו לעשות את זה בלי אישור. לא נראה לי שיהיה עוד שינוי של השם, אבל הם יצטרכו כנראה לשלם עליו הרבה מאוד כסף…

    1. זה לא מוחלט, מצד אחד קבוצות כמו הברייבס, הדודג׳רס והג׳איינטס שנלחמו עד הדקה האחרונה על מיקום באמת הצטיינו בפלייאוף, מצד שני האסטרוז שהשיגו את המקום הראשון הרבה לפני אוקטובר עברו את הרד סוקס שגם נלחמו על מקום עד המשחק האחרון.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט