אירועי דיומא – 07.11.2021 – כדורגל, טניס, שחמט, אתלטיקה וסנוקר

חסר מאפיין alt לתמונה הזו; שם הקובץ הוא A-Deyoma-3.jpeg

היום – הדרבי התל אביב בין מכבי להפועל, ובנוסף יש לנו גם את הדרבי המילאנזי בין אינטר למילאן (הדרבי דלה מדונינה).

כמו כן מסתיים היום טורניר ההזדמנות הכמעט אחרונה להכנס לתחרות המועמדים בשחמט.

לפנות ערב יתקיים גמר טורניר המאסטרס של פריז בטניס ויערך גם מרתון ניו-יורק.

כדורגל

ליגת העל – מחזור 9 / ניר מועלם :

19:00 הפועל חדרה – נוף הגליל, 5 לייב : הפועל חדרה במקום ה-5 תארח את נוף הגליל שבמקום ה-7 כאשר נקודה אחת מפרידה ביניהן. חדרה מגיעה אחרי שני הפסדים רצופים של 3-0, האחרון להפועל חיפה. נוף הגליל מגיעה למשחק אחרי ניצחון מפתיע של 1-0 על ביתר ירושלים, ניצחון שהגיע אחרי ארבעה מחזורים רצופים ללא ניצחון. הימור – תיקו.

20:15 מכבי חיפה – קריית שמונה, ספורט 4 : מכבי חיפה סיימה במחזור האחרון רק ב2-2 מול אשדוד, אך למזלה באר שבע סיימה גם כן בתיקו, ולכן הפער מב"ש נישאר כמו שהוא על 4 נקודות, אך מכבי תל אביב ניצחה והתקרבה לירוקים עד כדי 4 נקודות בלבד, ואם זה לא מספיק אז הירוקים הפסידו בחמישי האחרון 1-0 לסלביה פראג במסגרת הקונרפרנס ליג, ואילו אצל הצפוניים המצב עוד פחות טוב, כאשר הם במקום ה-12 עם נקודה אחת בלבד מעל הקו האדום, והם מגיעים אחרי הפסד ביתי למכבי תל אביב של 3-1, אחרי שהם כבר הובילו 1-0. הימור – מכבי חיפה תנצח את המשחק ותשיג 3 נקודות יקרות, וחשוב לזכור שבחמישי הקרוב היא תארח את אוניון ברלין למשחק מאוד חשוב עבורה בקונפרנס ליג, כי הפסד במשחק הזה גומר לה את הסיכויים להעפלה לשלב הבא.

*שווה צפייה* 20:45 מכבי תל אביב – הפועל תל אביב, ספורט 5 : הדרבי התל אביבי יהיה היום בסימן קצת שונה מהשנים האחרונות, כאשר הפועל תל אביב מגיעה מעמדה גבוהה יותר מאשר מכבי תל אביב, כאשר הפועל במקום ה-4, עם 14 נקודות, ואילו מכבי תל אביב במקום ה-8 עם 10 נקודות. מכבי תל אביב עדיין עם מאמן ברק יצחקי כמאמן זמני, והוא כבר השיג 2 ניצחונות מתוך 2 משחקים, כאשר הוא ניצח את קריית שמונה עם 3-1 בליגה, וגם בקונפרנס ליג הוא ניצח את הלסינקי בבית 3-0, ובצד השני הפועל תל אביב מגיעה אחרי הפסד ביתי מפתיע 3-0 לבני סכנין. הימור – מכבי תל אביב ממשיכה את המומנטום עם ברק יצחקי ומנצחת את הדרבי.

סרייה א' – מחזור 12 / ניר מועלם :

19:00 נאפולי – ורונה, 2 ONE : נאפולי הראשונה בטבלה מארחת את ורונה התשיעית. נאפולי מגיעה אחרי 1-0 על סלרנטינה בליגה במחזור האחרון, וגם בחמישי האחרון היא הביסה 4-1 את לגיה ורשה במסגרת הליגה האירופית, ומנגד ורונה מגיעה אחרי ניצחון מפתיע של 2-1 על יובנטוס. הימור – נאפולי עם ניצחון נוסף.

*שווה צפייה* 21:45 מילאן – אינטר, 2 ONE : מילאן השניה בטבלה ועם אותו מספר נקודות כמו נאפולי שמעליה, תארח את הדרבי הראשון לעונה כאשר אינטר מגיעה למשחק כאשר היא במקום השלישי ובמרחק של 7 נקודות מהרוסונרי. מילאן מגיעה אחרי ניצחון ענק במחזור האחרון 2-1 באולימפיקו על רומא, אבל באמצע השבוע היא חילצה רק תיקו 1-1 מול פורטו בבית במסגרת ליגת האלופות, ומנגד אינטר מגיעה אחרי 2 ניצחונות ליגה רצופים, האחרון עם 2-0 על אודינזה, וגם היא שיחקה באמצע השבוע במסגרת ליגת האלופות, והיא הצליחה לנצח 3-1 את שריף. אני רק אזכיר שאת שלושת המפגשים האחרונים אותם אירחה מילאן היא הפסידה לאינטר. הימור – אני כמובן לא יכול להמר נגד הקבוצה שלי, ולכן אלך עם אינטר.

שחמט – סיבוב אחרון בטורניר השווייצרי של פיד"ה שמעניק 2 כרטיסים לתחרות המועמדים/שחר אלוני

אתמול שוחק סיבוב 10 מתוך 11:
פירוז'ה התאושש יפה מהפסדו וניצח את דייויד האוול.
הרוסי הצעיר אופארין ניצח את ויטיוגוב.
גם אסיפנקו בן ה 19 ניצח את יריבו וכך גם וינסנט קיימר בן ה 17
שאר משחקי הצמרת הסתיימו בתיקו

הצמרת כרגע, לפני הסיבוב האחרון והמכריע היום-
7.5 נקודות יש רק לפירוז'ה
7 נקודות יש לקרואנה ואופארין
6.5 נקודות יש ל 11 שחקנים (מקום 4-14) ובניהם, לגראב, שירוב, יאנגיי, קיימר, האוול ואסיפנקו


גלפנד סיים בתיקו ויש לו 4.5 נקודות

לקראת הסיבוב המכריע:
מי יהיו השניים שיכנסו למועמדים?
לפירוז'ה יש סיכוי מצוין לכך, כאשר גם תיקו יספיק לו להבטחת כרטיס.

היום בסיבוב 11 האחרון (החל מהשעה שתיים):
אופארין מול פירוז'ה, כאשר הרוסי ירצה לנצח ולפירוז'ה מספיק תיקו.
קרואנה מול פרדקה מרוסיה, כאשר ניצחון יבטיח לאמריקאי את מקומו במועמדים.
יאנגיי מול לגראב, כאשר המנצח יקווה לנס שיכניס אותו לצמרת הגבוהה.

גלפנד יפגוש שחקן נוסף מנבחרת ארמניה.

טניס / אלכס דוקורסקי

גמר טורניר המאסטרס בפריז

16:00 (שידור בצ'רלטון והיכנשהו ברחבי הרשת): נובאק דג'וקוביץ' (סרביה) – דניאיל מדבדייב (רוסיה) – המדורגים בשני המקומות הראשונים בעולם ישחזרו את הגמרים שנערכו השנה באליפויות אוסטרליה וארה"ב והסתיימו בחלוקת נצחונות בין שני הטניסאים. אתמול, בחצאי הגמר, דג'וקוביץ', שיסיים את השנה במקום הראשון, גבר במשחק צמוד מאוד, שהגיע לשובר השוויון במערכה המכרעת, על הוברט הורקאץ' הפולני (שהעפלתו לחצי הגמר הבטיחה לו השתתפות בכורה בטורניר סיום בעונה, אשר יתקיים בהמשך החודש בטורינו). מדבדייב, לעומת הסרבי, חווה משחק קל יותר ואיבד ארבעה משחקונים בלבד מול האלוף האולימפי, אלכסנדר זברב.

אתלטיקה / אלכס דוקורסקי

מרתון ניו-יורק

16:15 (שידור ביורוספורט 2): עונת המרתונים הגדושה ממשיכה ותגיע היום לניו-יורק, כשהמירוץ ב"תפוח הגדול" יתקיים בפעם החמישים מאז היווסדו על ידי פרד לייבוביץ' ז"ל ומועדון הריצה המקומי. רשימת המשתתפים כוללת כמה רצים מהצמרת העולמית הגבוהה ביותר. קנניסה בקלה בן ה-39 מחזיק בתוצאה השנייה ביותר בהיסטוריה במקצוע (2:01:41) ולפני כחודש וחצי סיים במקום השלישי במרתון ברלין בתוצאה של 2:06:47. בקלה אינו נמצא אמנם בשיא כושרו, אבל אחד האתלטים הגדולים בהיסטוריה על כל סוגי המשטחים (מסלול, שדה וכביש) יימצא ברשימת המועמדים לניצחון כמעט בכל מירוץ שבו ישתתף. נציין גם את עבדי נאגייה מהולנד, סגן האלוף האולימפי בטוקיו (במירוץ שנערך בסאפורו). שני אתלטים מעניינים נוספים הם גירמאי גרברסילאסי מאריתריאה, אלוף העולם ב-2015 ומנצח המרתון בניו-יורק כעבור שנה. קיבווט קנדי הקנייתי, שיאן העולם בחצי המרתון, יתחרה לראשונה ב-42 ק"מ ויהיה מעניין לראות כיצד ירוץ.

מבין הנשים נציין כמובן את פרס ג'פצ'ירצ'יר הקנייתית, האלופה האולימפית המכהנת, ששיאה האישי הוא 2:17:16. רותי אגה האתיופית מחזיקה אף היא בשיא אישי פנטסטי של 2:18:34, מה שהופך אותה לאחת המועמדות לניצחון.

המרתון בניו-יורק אינו נחשב למהיר ביותר בגלל אופי מסלולו (פניות שונות וגשרים). לראיה, שיאי המסלול בו הם 2:05:05 ו-2:22:31, שמהוות כמובן תוצאות נהדרות, אך בעידן הנעליים המיוחדות הן הפכו לשגורות למדי בקרב הרצים הבכירים. מזג האוויר הנוח שצפוי לשרור הבוקר, יחד (כאמור) עם הנעליים וזהות הרצות והרצים הבכירים – עשויים לאתגר את השיאים הללו.

סנוקר / דוד "פאקו" סעדה

אליפות אנגליה – הגמר

15:00, 21:00: ניל רוברטסוןג'ון היגינס (יורוספורט 1)

אתמול התקיימו משחקי חצי הגמר של האליפות. חצי הגמר הראשון הפגיש את רוני אוסליבן מול ג'ון היגינס. רוקט רוני הוביל במשחק עד ל-4-2, אך טעות שלו החזירה את המכשף למשחק, שהצליח לכפות פריים מכריע, ובו גם הצליח לזכות בצורה מורטת עצבים למדי. הסשן המאוחר הפגיש את מארק קינג עם ניל רוברטסון. גם כאן קיבלנו הובלה מוקדמת של 4-2, הפעם של קינג האנדרדוג, אך רוברטסון, בפיניש נהדר של ארבעה פריימים ברצף, הצליח להפוך את התוצאה ולזכות במשחק.
הגמר של האליפות במילטון קיינס (שני סשנים בפורמט הטוב מ-17) יפגיש את ג'ון היגינס ואת ניל רוברטסון. מדובר בשניים מהשחקנים האיכותיים ביותר בענף, המצויים בצמרת שלו זמן רב. היגינס הוא אחד מהשחקנים המעוטרים ביותר בענף, שגם פתח טוב את העונה, גם אם לא הצליח לזכות בה עדיין בתואר. רוברטסון, אלוף עולם גם הוא עם לא מעט הישגים על החגורה, לא הרשים בינתיים בעונה זו, ונותר לראות אם יצליח לעשות זאת מול אולי היריב הקשה ביותר שיש.

לפוסט הזה יש 45 תגובות

  1. תודה לכולם על יופי של דיומא.
    הדרבי חובה!
    נראה לי שאצליח לראות גם חלק מגמר הטניס, אולי מהמערכה השלישית.
    מילאן? אולי, הלב רוצה אבל המח יכול להשבית כשהעיניים נעצמות.

  2. תודה לכולם
    .
    שחר, האם אופארין שיחק נגד אותם יריבים / אותה רמת יריבים כמו שאר הבכירים שאחריו? איך זה נקבע?

    1. בויקיפדיה האנגלית בערך: FIDE Grand Swiss Tournament 2021, תוכל לראות את טבלת המתמודדים כולל מד הכושר ומי שיחק מול מי בכל סיבוב

      1. היי אור, שאלה יפה,
        הטורניר מתנהל לפי השיטה השווייצרית שמקובלת בתחרויות שח גדולות. ראה בויקיפדיה יש שם הסבר טוב. ***
        הרעיון הוא שבכל סיבוב אתה מקבל שחקן עם ניקוד דומה לשלך בתחרות עד כה.
        יוצא שאם היית בינוני רוב הטורניר ואז עשית כמה תוצאות טובות, אתה יכול להיות בצמרת בלי ששיחקת מול החזקים רוב הזמן.
        כמובן שאז השובר שוויון שלך פחות טוב, במקרה של שוויון נקודות בסיום.

    1. זאת לא חכמה שיש לו יותר תארי מאסטרס מפדרר ונדאל, כי זו תוצאה של שינוי השיטה ב-2009, כששניהם כבר "בזבזו" כמה שנים בשיטה הישנה.
      טניסאי מהגדולים ביותר, אבל מבין שלושת הגדולים שזכיתי לראות (אני בענף מאז פדרר…), הוא מדורג שלישי אצלי. נתוני הרייטינג מוכיחים שאני לא היחיד שסבור ככה (אליפות ארה"ב של 2020 ו-2021 היו בירידה של עשרות אחוזים), וזה עוד בלי לעסוק באישיות, שם הפער בלתי מחיק לטובת פדרר ונדאל.

        1. בכיף אלכס
          ותגובה גם לעמיחי, לא יודע מה אתך אבל דיוקוביץ קצת השתנה בשנה האחרונה והעובדה היא שהקהל אוהב אותו מאד אז האישיות כבר לא כל כך בעייתית כפי שהיתה. חוץ מזה שהוא ייקח עוד כמה גראנד סלאמים וישאיר את השניים מאחור.
          ראוי לציין שאני איש של פדרר אבל משתדל להיות אובייקטיבי.

  3. עמיחי, אני אוהד את פדרר הרבה שנים, מאז שהפסיד למראט סאפין בחצי גמר אליפות אוסטרליה ב-2005, לכן לא אחשד בחוסר אובייקטיביות בעקבות דבריי שיובאו להלן.

    מעריך בזהירות כי איננו מכירים אישית (ואף לא דרך צד ג') אף לא אחד מן השלושה, ונוטים להסתמך על אמצעי תקשורת שונים (ואולי גם על פרשנותנו לאופן התנהגותם במהלך המשחק), שיושר, תום לב ואובייקטיביות אינם נמנים (בהכרח, לפחות) על מאפייניהם. לאור זאת, אינני מבין על סמך מה קבעת כי אופיו של מישהו אחד עולה על השני.

      1. לא הבחנתי במשהו מיוחד ויוצא דופן לרעה בהתנהלותו. מי יודע? אולי הוא, למשל, תורם בסתר, שחלק יגידו כי זאת אחת מהמעלות האנושיות הגדולות ביותר שישנן, ובעוונותיו לא מפרסם זאת ברשתות החברתיות.

        1. ברור שהידע שלי הוא חלקי, אבל הוא כולל מגוון שערוריות ציבוריות, ביום פציעות בעבר הרחוק, וזה עוד בלי להתייחס להתנהלות שלו בנושא הקורונה, ולזה אני לא נכנס כי זה שנוי במחלוקת.
          גם אם יש לנולה הרבה דברים חיוביים שאני לא יודע עליהם, במכלול הפער בינו ובין פדרר ונדאל גדול.

          1. מסכים איתך בחלק מן הדברים, בעיקר שקשורים במשחק עצמו. אינני אוהב את ההקפצות הארוכות לפני מכת הפתיחה (גם נדאל נוהג כך) ולא מחבב כל מני "פסקי זמן רפואיים" שנלקחים בעת שהשחקן בפיגור (נחלתם של רבים), אך רוצה להאמין שהאופי האנושי אינו מסתכם בכך.

            1. אני לא אומר שהאופי שלו שלילי חלילה, אלא שזה של פדרר ונדאל חיובי יותר

  4. ומעט עדכונים על מרתון ניו-יורק. אתלטי קניה היו דומיננטיים במירוץ. פרס ג'פצ'רצ'יר, האלופה האולימפית, הצליחה לברוח בישורת הסיום לבת ארצה, ויולה צ'פטו, וניצחה בתוצאה של 2:22:39, ארבע שניות מהר יותר מסגניתה.

    אלברט קוריר הקנייתי, סגן אלוף המירוץ לפני שנתיים, ניצח מבין הגברים כשהגיע לקו הסיום ב-2:08:22 והקדים ב-44 שניות את מוחמד רדה אל ערבי ממרוקו.

  5. תיקו 1 בדרבי.
    מכבי פשוט לא היו נחרצים מספיק אבל הזדמנויות היו בלי סוף ושוער הפועל נתן תצוגת שוער ענקנקית.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט