חגיגה בצהוב – סיקור הניצחון של מכבי על ברצלונה ודיון על הרכבים / צוות הופס כדורסל אירופי

(אתר היורוליג)

מכבי תל-אביב (5- 2) – ברצלונה (6- 1) 85- 68:

קמרון טיילור עלה הפעם בחמישייה, בעיקר למטרות הגנה, אבל המהלך הראשון הסתיים בשלשה מדויקת שלו, אם כי מירוטיץ' מיד ענה מחוץ לקשת באחת משלו. איבוד של קלאת'ס והחטאה של טיילור היו המהלכים הבאים שהסתיימו ללא נקודות עד לתוצאה של 11- 10 לזכות מכבי, אבל אז הגיעו כמה החטאות משני הצדדים ואיבודים של ברצלונה והמחליפים נכנסו כשמכבי ביתרון 13- 12.

בשלב הזה, וויליאמס לקח אחריות עם נאנלי וריינולדס המחליפים, בזמן שההגנה הצהובה התהדקה, וב-4:40 הדקות שנותרו לרבע ברצלונה קלעו 6 בלבד, לעומת 15 של השלישייה הזאת. שלשה של וויליאמס קבעה יתרון 10 ואחת נוספת של ווילבקין סגרה את הרבע כשמכבי עם יתרון 31- 18 – הכי הרבה שברצלונה ספגו העונה ברבע.

הרבע השני נפתח עם סל של נאנלי, אליו קלאת'ס הגיב בשלשה, אבל רומן סורקין, נאנלי ואוונס הגיבו עם ריצת 9- 0 מכבי שהקפיצו את ההפרש ל-19 ושלחו את שאראס לפסק זמן. מירוטיץ' הגיב עם שלשה, אבל נאנלי ענה באחת משלו ונקודות של טיילור עשו מזה 21 הפרש. דיוויס, מירוטיץ' והיגינס ניסו לצמצם, אבל 6 נקודות של זיזיץ' ושלשה של נאנלי שמרו על יתרון ה-20.

דיוויס וסמיתס הצליחו לצמצם ל-18 לפני שווילבקין החזיר את ההפרש ל-20 בתוך הדקה האחרונה של המחצית, ואז גם עלה לפרקט יפתח זיו ל-34 שניות. סמיתס החטיא וסקוטי הוריד שעון עם הכדור האחרון תוך כדי שההגנה מתמקדת בו. השמירה הכפולה הגיעה וגרמה לווילבקין למסור לזיו לשלשה שהקפיצה עוד יותר את הקהל הצהוב, אבל היא הייתה אחרי הזמן ונפסלה. בכל מקרה, 56- 36 מדהים למכבי במחצית.

הרבע השלישי נפתח עם 2 שלשות של מירוטיץ' וסל של דיוויס, ותוך דקה וחצי ההפרש ירד ל-12. מכאן והלאה ההגנות שלטו בשני הצדדים, ההתקפות לא פגעו, ושאר 8:21 הדקות של הרבע הסתיימו בתוצאה 10- 9 לזכות האורחים, כלומר 65- 54 למכבי בסיום הרבע. מירוטיץ' קלע 9 ברבע, היגינס 5 ודיוויס וקלאת'ס 2 כל אחד, בזמן שה-9 של מכבי התחלקו בין שלשה של ווילבקין, 2/4 מהקו של וויליאמס וסלים של קלויארו וריינולדס.

ווילבקין לקח אחריות בתחילת הרבע האחרון עם אסיסטים לריינולדס ולשלשה של נאנלי, ושוב ההפרש עומד על 16. לפרוויטולה וקלאת'ס צמצמו לתריסר את הפער, אבל אוונס הגיב עם 2 מהקו וסקוטי שם עוד סל, וזה שוב 16 הפרש ופסק זמן של ברצלונה. דקה וחצי ללא נקודות זה דבר שעובד לטובת הקבוצה המובילה בדרך כלל, במיוחד כשמדובר בהפרש כזה ואנחנו כבר עמוק ברבע האחרון, והרצף הזה נעצר על ידי דיוויס שדייק פעמיים מהקו.

ווילבקין מצא את זיזיץ' במהלך הבא וסיים בעצמו עם 2 בזה שאחריו, ושוב מכבי ביתרון 18, יתרון שנותר על כנו גם אחרי שלשה של היגינס מצד אחד ומהלך סל ועבירה של וויליאמס מהצד השני. היגינס הגיע ל-20 נקודות אישיות עם עוד 2, אבל גם מכבי הביאו את ההפרש ל-20 עם סלים של אוונס ונאנלי. לפרוויטובה קלע שלשה עם קצת יותר מדקה על השעון, וכל שאר הזריקות הלכו החוצה. בסיום – 85- 68 גדול למכבי שמנחילה לברצלונה הפסד בכורה העונה.

נאנלי ממשיך להוביל את קלעי מכבי, הפעם עם 17 נקודות ו-4 אסיסטים, ווילבקין קלע 16 עם 5 אסיסטים, וויליאמס קלע 12, זיזיץ' וריינולדס קלעו 10 עם 4 ריבאונדים כל אחד, כאשר ריינולדס גם הוסיף 4 אסיסטים ו-4 חטיפות, אוונס קלע 9, טיילור קלע 7, קלויארו וסורקין קלעו 2 כל אחד וזיו קלע שלשה שנפסלה ב-34 שניות, כך שלמעשה הוא לא קלע על פי דפי הסטטיסטיקה.

אני אמנם צפיתי במשחק מהבית, אבל אוסיף בכל זאת תמונה שקיבלתי מהיציע, וממנה אפשר לראות את ההיכל המלא – מחזה שמאוד התגעגענו אליו בשנה וחצי הקודמות והופך חזרה לשגרה לשמחתנו.

קרדיט – אלעד פוקס

המצטיינים:

היום כל מי ששיחק ראוי להיות מוזכר כאן. החלוקה תהיה לפי כמות הדקות…

קינן אוונס – דווקא במשחק שבו הוא קלע קצת פחות מהקודמים הוא קיבל הכי הרבה דקות, וזה בעיקר מעיד על הביטחון של המאמן לתת לו לנהל את העניינים בדקות המנוחה של השחקנים המובילים האחרים.

סקוטי ווילבקין – קליעה משופרת עם 50% אפקטיבי, הפעם הראשונה מאז צמד משחקי הפתיחה, ניהול משחק טוב עם 5 אסיסטים, ולקיחת אחריות ברגעים שברצלונה איימו קצת להתקרב.

דריק וויליאמס – הפעם וויליאמס קלע רק 1/4 לשלוש אחרי 9/14 עד כה העונה, אבל הוא המשיך בשיפור בהגעה לצבע ובקליעה ממנו, חילק 3 אסיסטים אחרי 3 בכל 6 המשחקים הקודמים ושוב נתן סל או שניים ברגעים חשובים.

ג'יימס נאנלי – כרגיל, הקלעי המוביל של מכבי. הפעם ברצלונה סגרו לו טוב את המשחק בצבע, והוא סיים עם 3/7 ל-2 לעומת 22/32 עד כה העונה, אבל הוא הגיב עם 3/4 לשלוש והשתדרג ל-35.3% מבחוץ העונה.

ג'יילן ריינולדס – הצליח לקלוע יותר מאשר בכל אחד ממשחקי הבית הקודמים, שוב חילק 4 אסיסטים, כולל אחד מרשים במיוחד לשלשה של נאנלי, והוסיף גם 4 חטיפות במשחק הגנה טוב מאוד.

אנג'לו קלויארו – הגנה. קלויארו שיחק 20:37 דקות, ובהן ברצלונה קלעו 25 נקודות ב-8/27 מהשדה. בשאר 19:23 הדקות ברצלונה קלעו 43 ב-15/27 מהשדה. קלויארו הוא גם שומר אישי טוב בדיוק באופן המתאים נגד מירוטיץ', אבל הוא זה שיודע לחפות על כל חילוף או כל התאמה שצריך לעשות תוך כדי המהלך, וזה מאפשר לאחרים ללחוץ ולהמר על חטיפות.

אנטה זיזיץ' – חזר מהפציעה עם הגנה משופרת בצבע ובחילופים, וסיומת טובה ואמינה בצבע.

קמרון טיילור – עלה בחמישייה מסיבות הגנתיות, אבל רשם הופעת שיא התקפית עם 7 נקודות, אחרי 8 מצטברות קודם לכן העונה.

רומן סורקין – עלה לכמה דקות, אותן מכבי ניצחו 12- 6, ותרם הגנה טובה ומאבק על הריבאונד, כולל סל אחד מריבאונד התקפה.

יפתח זיו – חבל רק שפסלו לו את השלשה, אבל אולי זה יתן לו ביטחון והוא יוכל לתרום כשיקבל הזדמנות אמיתית.

הנתון של המשחק:

מחצית 1 – מכבי עם 56 נקודות, 22/34 מהשדה, 6/10 לשלוש, 13 אסיסטים על 3 איבודים ומדד משוקלל של 70.

מחצית 2 – מכבי עם 29 נקודות, 11/30 מהשדה, 2/9 לשלוש, 7 אסיסטים על 5 איבודים ומדד משוקלל של 30.

הפער בין המחציות ברור, אבל אולי ברבעים זה יהיה יותר ברור.

נפצל את זה לרבעים:

רבע 1 – מכבי עם 31 נקודות, 13/18 מהשדה, 3/5 לשלוש, 7 אסיסטים על 0 איבודים ומדד משוקלל של 38.

רבע 2 – מכבי עם 25 נקודות, 9/16 מהשדה, 3/5 לשלוש, 6 אסיסטים על 3 איבודים ומדד משוקלל של 32.

רבע 3 – מכבי עם 9 נקודות, 3/14 מהשדה, 1/5 לשלוש, 3 אסיסטים על 4 איבודים ומדד משוקלל של 6

רבע 4 – מכבי עם 20 נקודות, 8/16 מהשדה, 1/4 לשלוש, 4 אסיסטים על איבוד אחד ומדד משוקלל של 24.

עם הפיצול לרבעים, הפער כאן ברור, כאשר יש לנו את רבעים 1, 2 ו-4 המצוינים התקפית, במיוחד כשבכל אחד מהם מכבי קלעו 20 ומעלה וברצלונה קלעו 18 בכל אחד מ-3 הרבעים הראשונים ו-14 באחרון, ולעומת זאת היה את הרבע השלישי עם הבעיות ההתקפיות, אבל ההגנה החזיקה את ההגנה באותו רבע, ואז בדקות האחרונות שוב הצליחה מכבי להחזיר את ההתקפה לקדמת הבמה.

הדיון:

(אתר היורוליג)

שבוע כפול שני של היורוליג, והערב מכבי תארח את ברצלונה בשעה 21:05. לרגל השבוע הכפול, התקבצו כאן כמה מחברי הצוות וניסינו לגבש מסקנות ראשוניות בכל מיני שאלות שקשורות להרכבים והרוטציות השונות של מכבי.

איתנו היום בצוות – אהרון שדה, דרור פישר, שחר צ'קוטאי ועמיחי קטן.

שאלה 1: יש למכבי 4 שחקנים שיכולים לאייש את עמדת הרכז לכאורה – ווילבקין, אוונס, זיו ודיברתולומאו. מי מהם צריך לנהל את ההתקפה ביורוליג ואיזה שילובים ביניהם יכולים להתאים?

אהרון: הרכז המוביל צריך להיות אוונס, כי ווילבקין צריך לשחק בעיקר כקלעי. זיו עוד לא הגיע לעונה, ובכלל השילוב שלו עם ווילבקין לא כל כך מוצלח, בזמן שדיברתולומאו לכל היותר משנה את המשחק כמחליף. במילים אחרות – אוונס הרכז המוביל ובדקות בלעדיו קצת דיברתולומאו וקצת ווילבקין.

דרור: לדעתי זאת לא שאלה בכלל – קינן אוונס צריך לנהל את המשחק של מכבי. ראינו במשחק נגד וילרבאן ובמחצית הראשונה נגד פנאתנייקוס שהוא טיפה השתחרר ודברים טובים קרו כשהוא מוביל את ההתקפות. הרצון העז של ספרופולוס לחיות ולמות על ווילבקין הוא מוטעה מהיסוד, כי קבוצה היא יותר ממכלול של שחקנים שעובדים בשביל כוכב אחד, אולי למעט מקרים בודדים שמדובר בשחקן ממש, אבל ממש, טוב. ווילבקין הוא קלע שמתאים לשחק כסקנד גארד ולשמור על הרכז במקרה הצורך, ולא רכז, בעוד שאם דיברתולומאו ישתפר וזיו ישחזר את היכולת מהגליל הם יהיו אלטרנטיבה ראויה בדקות המנוחה של אוונס.

שחר: עם כל אהבתי לזיו, הוא לא ברמה של היורוליג עדיין. סקוטי הכי טוב בקליעה, אבל להסתמך על ניהול משחק שלו זה כמו לקלח תינוק אחרי האוכל, הוא לא יציב ונוטה להקיא, ואילו ג'ון-די נהדר מהספסל, במיוחד בצד ההגנתי. לכן, השילוב הראוי זה אוונס וסקוטי בחמישייה, כאשר אוונס לוקח על עצמו את ניהול המשחק, ובדקות המנוחה שלו יעלה בעיקר ג'ון-די וקצת זיו.

עמיחי: קינן אוונס הוא הרכז המוביל של מכבי, ובמשחקים האחרונים הוא מוכיח את עצמו, כאשר אחרי 5 נקודות ב-2 וחצי המשחקים הראשונים של העונה הוא הוסיף 38 ב-3 וחצי המשחקים מאז. בדקות שלו על הספסל אפשר לתת לווילבקין לנהל את המשחק, אבל רק בהרכבים בהם יש שחקני מטרה אחרים, עם עדיפות לזיזיץ' ונאנלי, שאליהם רוב הכדורים הולכים. זיו צריך להיזרק למים לאט אחרי הניסיון הלא מוצלח בינתיים, ואילו דיברתולומאו שווה משהו כמו 5 דקות בכל משחק, אבל חייב מוביל כדור אחר לידו, כי הוא מפוזר מאוד.

שאלה 2: למכבי יש רק שחקן אחד שהעמדה המובהקת שלו היא עמדת הסמול-פורוורד – ג'יימס נאנלי. באילו פתרונות מכבי צריכה להשתמש בשאר הזמן?

אהרון: קמרון טיילור שהוא גארד עם הגודל והיכולות ההגנתיות כדי לשחק ב-3 ולפעמים הרכבי 3 גארדים בהם מחביאים את ווילבקין על הסמול פורוורד אם מדובר בשחקן התקפה פחות טוב. בשעת דחק גדולה אפשר גם קלויארו. געגועים לזוסמן…

דרור: הפתרונות של מכבי כרגע הם אנג'לו קלויארו, שמאייש כל תפקיד כבר ארבע שנים בצהוב, או קמרון טיילור האנמי שלא ברור למה הביאו אותו ולא מישהו מוכח בעמדות האלה כמו קולסון של קרשיאקה. מי שאמור לאייש את עמדה 3 בגזרה הישראלית הוא עוז בלייזר, אבל ההגנה שלו על העמדות הללו ביורוליג היא לא מספיק טובה ושחקנים אתלטיים חוגגים עליו בכל הזדמנות שקיבל בשנה שעברה. ראינו במסגרות המקומיות את יאניס מעלה 3 מהגארדים, כלומר אוונס, ווילבקין ואחד מבין דיברתולומאו או זיו, וככל ששני האחרונים ישתפרו הם יוכלו להיות אלטרנטיבה בעמדות הגארד ואז ההרכב הזה, שבו למעשה אוונס משחק בעמדה 3, יתאפשר גם ביורוליג.

שחר: מכבי יכולה לשחק עם חמישייה גבוהה במיוחד כאשר בלייזר או סורקין עולים בעמדה זו, או כמובן קלויארו. אפשרות נוספת היא לשחק עם חמישייה נמוכה ולעלות 3 גארדים שיכולים לעשות צרות בהתקפה, ואז השאלה מי מהם ישמור על הסמול-פורוורד של היריבה תלוי בזהות שלה.

עמיחי: קלויארו הוא הפתרון ההגנתי ברוב המקרים, ובמקרים האחרים, כלומר נגד יריבות שמשחקות בהרכבים נמוכים, הפתרון ההגנתי הוא טיילור. בנוסף לזה, הרכב מעניין יכול להיות עם ווילבקין, אוונס וזיו, אחרי שיעבור את טבילת האש בהצלחה, בהם דווקא זיו הוא זה שמחזיק בסייז המתאים כדי לשמור על סמול-פורוורדים.

שאלה 3: נכון לעכשיו, יש למכבי 3 סנטרים. איך צריכה להתנהל בחלוקה ביניהם?

אהרון: רוב הסנטרים ביורוליג משחקים 15-20 דקות, ולפעמים אפשר לשחק עם ריינולדס, שיש לו קליעה מחצי מרחק ואפילו טיפה מעבר לזה, בעמדה 4, ככה שיש מספיק מקום ל-3 הסנטרים.

דרור: אם ניקח לרגע את המודל היחיד שהצליח למכבי בעשור האחרון, הסנטר הפותח שלה תמיד היה מאסיבי מאוד והמחליף, וזה שסוגר משחקים, היה אתלט עם קליעה רכה בחצי מרחק והגנה נהדרת על הטבעת. זה שילוב שעבד טוב בתקופת סופו הראשונה עם הנדריקס, בתקופת סופו השנייה עם טיוס (וגם זיזיץ' הגדול שעלה לג'אמפ בול בפתיחה וירד לספסל מהר) ולפני שנתיים עם בלאק והאנטר.
עוד לא ראינו מספיק מז'יז'יץ' העונה בשביל לדעת מה הוא יביא למכבי ביורוליג. הוא לא היה מנקודות האור בעונה שעברה, אבל הוא היה ונשאר כוח התקפי שקשה להתעלם ממנו. לכן, קשה לי לדעת מה צריך לעבוד או יכול לעבוד במכבי השנה וזה תלוי מאוד, לדעתי, בשאלה איך ריינולדס יעשה הגנה במשחקים הקרובים. נכון לעכשיו – ז'יז'יץ' בחמישייה, ריינולדס בספסל, לסור ביציע, כי הוא מפוזר מדי לטעמי, למרות שהוא פצצת אנרגיה משוגעת.

שחר: ריינולדס פותח, זיזיץ' ספסל ולסור משלים. נכון לעכשיו, ריינולדס הוא זה שהכי הוכיח את עצמו ברמת היורוליג, ולכן הוא זה שצריך להוביל את הדרך. זיזיץ' יכול לתרום כמחליף שעולה בתור שחקן מטרה התקפי, ואילו לסור הוא לא יותר משחקן משלים, אבל כזה שכן שווה כמה דקות של אנרגיות.

עמיחי: ריינולדס מעולם לא היה שחקן שעולה בחמישייה ברמת היורוליג, ואחד היתרונות המשמעותיים שלו הוא העלייה מהספסל. בניגוד אליו, זיזיץ' מרגיש דווקא נוח יותר בחמישייה, ולכן החלוקה ביניהם ברורה. לגבי לסור, תמיד טוב שיש גיבוי, ותמיד יש דקות ביניים ברבע השני או השלישי בהן הוא יכול לתרום באנרגיות ובהגנה.

שאלה 4: מי מהישראלים שווה דקות קבועות ביורוליג?

אהרון: כרגע רק סורקין. לא הכי יציב, אבל לפחות נותן תרומה משמעותית מדי פעם ויכול גם להיות פתרון ישראלי בקו הקדמי לטווח הארוך.

דרור: רומן סורקין בעמדה מספר 4 הוא הבחירה הכי הגיונית כאן ולא צריך להסביר ממש למה. אם הבחור ישפר את הקליעה שלו מ-3, הוא עם פוטנציאל להיות הישראלי המוביל של מכבי ת"א בעמדה 4 מאז נדב הנפלד וגור שלף.
מעבר אליו, אסור שסקוטי יהיה רכז, לכן הייתי מביא דקות גם לג'ונדי וזיו ולא משתמש בהם בתור נערי פוסטר. יכול להיות שהייתי מנסה לשלב את ג'ייק כהן בכל החבילה הזאת, אבל האיש לא פוגע ועושה רק נזק מאז שחזר מספרד. בלייזר יכול לתת פה ושם דקות, אבל לדעתי לא כשחקן רוטציה קבוע.

שחר: ג'ון-די, זיו וסורקין. דיברתולומאו וזיו מביאים איתם על הנייר יכולות ניהול משחק והגנה שאין לווילבקין, בזמן שסורקין מביא הגנה ואנרגיות.

עמיחי: כל עוד קלויארו משחק בעמדה 3, סורקין תפס את מעמדו כפאוור-פורוורד המחליף, ותורם הגנה ואנרגיות. דיברתולומאו יכול לתת אנרגיות וקליעה לכמה דקות, ואולי לשמור על סוג מאוד ספציפי של גארדים, בזמן שאני מאמין בפוטנציאל של זיו להיות מחליף קבוע, אבל הוא רחוק משם כרגע, וג'ייק כהן יכול לתרום על הנייר, אבל הוא בכושר לא טוב ולא בכדי עוד לא ראה פרקט יורוליג העונה.

שאלה 5: מה צריכה להיות החמישייה של מכבי ברגעי ההכרעה?

אהרון: אוונס, ווילבקין, נאנלי, קלויארו וריינולדס.

דרור: אוואנס, סקוטי, נאנלי, וויליאמס, ריינולדס. זה צריך להיות הבסיס. השינויים (גם על חשבון סקוטי) יבואו לפי מהלך המשחק ומי שחם באותו הרגע.

שחר: אוונס, סקוטי, נאנלי קלויארו וריינולדס.

עמיחי: אוונס, ווילבקין, נאנלי, וויליאמס וזיזיץ' זו נקודת המוצא. חמישייה שבה כל אחד יכול להיות שחקן מטרה התקפי כמו גם זה שמפנה לאחרים, ולרוב ההגנה אמורה להיות מספיק טובה. אפשר כמובן להביא את ריינולדס במקום זיזיץ' במקרים מסוימים, את קלויארו במקום כל אחד ובכל עמדה ואולי גם חילוף בעמדות הגארד במקרים חריגים.

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.

לפוסט הזה יש 38 תגובות

  1. תודה רבה,כתוב נהדר. זה השני סנט שלי על השאלות.
    1. קינן אוונס, הוא מאוד זריז, והיכולת שלו לפרקים קצרים נראית מאוד טובה. אבל חושב שעדיף שרוב הדקות יהיו בחמישייה "השנייה".
    2. אני כמו שאפשר לשים לב לא חסיד של קלויארו, מה שהוא כן הראה במשחק האחרון זו יכולת מסירה לא רעה, אבל נאנלי עולה עליו ברוב הפרמטרים, ובחמישייה השנייה של מכבי שמוגבלת התקפית זה פחות נראה לי, לכן מה שנשאר זה נאנלי\טיילור\בלייזר. טיילור לדעתי עדיף,אבל עוד לא באמת בחנו אותו כמו שצריך.
    3.זיזיץ' חמישייה ראשונה מוקף בקלעים, וריינולדס\לסור חמשייה .
    4. לצערי אף אחד, מקווה שישתנה. סורקין לא מספיק טוב כרגע בעמדה מספר ארבע, אבל אין כזה ברירות.
    5. אוואנס,סקוטי,נאנלי,ווילאמס ואנטה. זה הכי טוב שיש התקפית, אבל הגנתית לא להיט.
    נ.ב
    בנוגע לחמישייה שנייה משום שיש מחסור בכשרון צריך לעשות אחד מהשניים, או לרוץ , או לדעתי לנסות לשחק עם על פיק אנד פופ של אוואנס וריינולדס, ריינולדס שיפר את הקליעה שלו ,וזה יפתח לאוונס את הצבע, אם רוצים פיק אנד רול התחושה שלי שלסור דווקא יותר טוב בזה.
    הייתי מנסה לשחק עם חמישייה שנייה של אוונס, ג'ונדי,טיילור,סורקין\אנגלו\בלייזר וריינולס. מול מחליפים זה יהיה יותר סביר.
    יאללה מכבי היום הולך להיות משחק קשה אחושילינג.

    1. ריינולדס קלעי לא רע מחצי מרחק, אבל יש ימים שהוא קולע וימים שלא, אז קשה לסמוך על זה באופן קבוע. פיק אנד פופ זו המומחיות של ג'ייק כהן, אבל קשה יהיה להביא לו דקות מכל בחינה אחרת.

  2. 1. אין למכבי רכז ברמת יורליג, את האחוזים הגבוהים ביותר בקריירת היורליג שלו וילביקין השיג לצד נייט וולטרס. רכז יורוליג ביונוני פלוס
    2. דרק ווילאמס יכול לשחק SF
    3. מכבי בבעיה חריפה בעמדה, זיזיץ לא סנטר לרמות הגבוהות (או הנמוכות של היורליג), לסור מסיים חוזה, ריינולדס סביר ומטה
    4. ג’ייק כהן כבר הוכיח שהוא יכול לשחק ביורוליג בעבר
    לגביי החמשייה ברגעי ההכרעה, זה פאקינג לא משנה
    נסיון העבר מלמד שסקוטי יכדרר את עצמו למוות ויקח זריקה לא טובה על סוף שעון, זה שווה ניצחון מול 3 הפסדים בכל משחק צמוד

      1. תסביר מה בעייתי בדיוק?
        וילבקין לא שיקח לצד רכז בעל שיעור קומה
        כששיחק לצד רכז אמיתי ולא בזבז אנרגיה בריכוז האחוזים שלו היו גבוהים וטובים
        וילבקין לא מנוצל בצורה טובה במכבי
        וולטרס פירק את מכבי בהיכל רק לפני שבועיים עם הכוכב האדום בלגרד
        בכלל, כל רכז ממוצע ומעלה חוג מול מכבי
        ספוילר- ניק קאלתס יפרק היום

        1. אני לא חולק על הטיעון שווילבקין טוב יותר ליד רכז טוב. השימוש בוולטרס כהוכחה לזה הוא בעייתי, כי וולטרס היה פצוע ולא שיחק הרבה באותה עונה, ככה שאי אפשר לומר שהנוכחות שלו הפכה את ווילבקין לטוב יותר.

  3. נקודה קטנה, יאניס "פתר" את בעיית הרכב בכך שניסה שכל רגע יהיה אחד מאוואנס וסקוטי על המגרש, רעיון טוב, ובינתיים זה עובד.

  4. אם היו אומרים לי שהיום המאמן קומאן פוטר, וגם המאמן של הקבוצה הבכירה של ירושלים פוטר, הייתי חושב שזו אותה ידיעה ולא שתיים שונות…

  5. משחק ענק של מכבי
    והכי מדהים שהיא בפעם הראשונה שמרה על ההפרש לאורך כל הדרך ולא ירדה כמדומני מחד ספרתי …אפילו שהייתה קרובה
    ניצחון מאד מעודד
    מכבי קיבלה לוח משחקים קל מאד בחודש הראשון ועמדה ביעד המינימלי של 2-5
    מאד חששתי מהחודש הזה כאשר הקבוצה לא עשתה הכנה טובה ואני שמח שמכבי עמדה ביעד

    החודש הקרוב רצחני ביותר ויכלול כמעט רק משחקי חוץ
    שישי הבא בבאסקוניה (5/11)
    חמישי אחריו בצסק"א (11/11)
    אח"כ מכבי מארחת את מונאקו במשחק הביתי היחידי החודש ( 17/11)
    כאשר יומיים אח"כ תצא לאולימפיקוס ( 19/11)
    החודש יסתיים בברלין ביום 25/11
    בקיצור חודש לא קל עם 4 משחקי חוץ כולל במוסקבה אתונה ובסקוניה.
    אם מכבי תגנוב משחק אחד במגרשים אלו ותדע לנצח בברלין ובבית את מונאקו
    דיינו קניתי בענק

  6. קצת תובנות , ניתוח מקצועי ותובנות ראשונות לעונה

    1. במבט כולל מכבי עמדה ביעד בחודש הראשון
    המטרה הייתה 2-5 לאור הלוח הקל ומכבי עשתה זאת אמנם חבל על ההפסד המיותר לכוכב כאן מצד שני הניצחון בצרפת ובעיקר הניצחון אתמול מחפים על זה .

    2. בכל זאת החלק הקשה מתחיל החודש עם משחקים בבסקוניה, מוסקבה ואתונה ( אולימפיקוס)
    ועדיין חובת ההוכחה על מכבי

    3. נראה שהזרים המובילים השתלבו היטב נאנלי משמש ככוכב שני ממשי לוולביקין מה שלא קרה עד היום
    כאשר גם ווילימאס מתחיל להשתפר הגבוהים רינדולס וזיזיץ תורמים את שלהם אוואנס מתחיל להשתלב וקוליארו תורם בכל אספקט

    הבעיה היא ברוטציה הרחבה יותר
    הרבה שחקנים לא השתלבו בעיקר הישראלים (זולת סורקין )
    כאשר כהן זיו ובלייזר לגמרי נמחקו ואתמול גם דוברתילומאו
    בעונה ארוכה שכזו לא ניתן להסתמך על רוטציה קצרה שכזו
    זה היה נכון אולי לאותו משחק קריטי בוילארבן אך לא כשיטה .

    4. יאניס מגיע עם תוכנית משחק מסודרת שבדרך כלל מצליחה .
    בכל 5 הניצחונות מכבי ניצחה 3/4 הרבעים ( כאשר גם ב 2 ההפסדים הם ניצחו 2/4)

    הבעיה שלו שברגע שהקבוצה השנייה משתלטת אפילו לזמן קצר היא נוגסת בהפרש ומנצחת בנוקאאוט

    אתמול ברצלונה קצת חזרה אבל בפעם הראשונה זה היה מתון יותר ומכבי להבנתי לא יצאה מחד ספרתי ..

    בשורה התחתונה הקבוצה בגרף התקדמות אבל עדיין יש על מה לעבוד ומה לשפר .
    ובעיקר את מי להכניס לרוטציה .

    1. יאניס פשוט קרא את התגובות שלך והבין שצריך מאזן 5- 2. אני משער שעכשיו זה הוא ינסה להעמיק קצת את הרוטציה. הביצוע בפועל יהיה תלוי ברמה שיפגינו הישראלים בפועל.

  7. עמיחי, תודה רבה. אהבתי את הרעיון של שילוב הצוות והשאלות. יישר כח על כך.
    בטוחני כי הנהלת מכבי ומנהלת הליגה לא מצליחות לעצום עין בשל כך, אך אתה מכיר את דעותיי בקשר לעניינים הללו. קבוצה אמריקאית טובה מאוד, שמודרכת היטב על ידי מאמן יווני, גברה על קבוצה אחרת.

    1. תודה.
      דעתך בנושא ידועה לי, ואני מכבד אותה, אבל עיון קל בחדשות ישראל וספרד, ולמעשה כל אירופה, מראה שנכתב שאלופת ישראל הביסה את אלופת ספרד. השאיפה ששחקנים ישראלים יצליחו לא אמורה לבוא על חשבון הצלחת המועדונים הישראלים.

        1. הפועל גלבוע/גליל שיחקו השבוע בחו"ל, ובגלל בעיות עם הוויזות רק השחקנים הישראלים טסו למשחק. זה נגמר ב-40 הפרש… אני מעדיף שהקבוצה הישראלית תנצח עם זרים מאשר שתפסיד עם ישראלים, ואני מאמין שהשחקן הישראלי לא ישתפר אם לא תהיה לו תחרות עם זרים.

          1. מסכים לגבי התחרות עם הזרים, אבל היא לא חייבת להיות בבחינת "שחור או לבן". מה גם שהתחרות מול הזרים עשויה לבוא לידי ביטוי בכך שישחקו ככל היותר מול שחקנים זרים וקבוצות חזקות יותר. במקרה כזה, מדובר בתהליך שיארך כמה עשרות שנים, אבל עשוי להביא לתוצאות חיוביות לעשרות השנים הבאות.

            1. אני מאמין שהמצב הנוכחי, והשינויים שנעשו בחוקים בשנים האחרונות (ביטול החוק הרוסי למשל) מובילים לתהליך חיובי, ויש הרבה ישראלים צעירים ומוכשרים בליגה המקומית ובחו"ל (כולל אחד ב-NBA). בעוד כמה שנים זה יהיה בולט יותר, מכיוון שרוב השחקנים הישראלים הטובים היום הם בני 20-24

כתיבת תגובה

סגירת תפריט