סיכום חודש אוקטובר ביורוליג / צוות הופס כדורסל אירופי

(אתר היורוליג)

אחרי חודש אחד, שני שבועות כפולים ושבעה מחזורי יורוליג, הגיע הזמן לסיכום חודשי. בעונות הקודמות ניסינו לסכם בכל שבוע, אבל לא כל כך הספקנו לעמוד בזמנים וההתעניינות לא הייתה גדולה במיוחד, ועל כן החלטנו לעבור למתכונת חודשית בתקווה שדברים יעבדו טוב יותר ככה.

הטבלה:

סיכום אוקטובר:

משחקי אוקטובר:

בכל חודש נשתדל לבחור כמה משחקים בולטים לפי סדר כרונולוגי וללא דירוג:

1. קאזאן – מונאקו 80- 88 (OT) – מחזור 2. – מונאקו חזרו מפיגור 8 ברבע האחרון ומייק ג'יימס החטיא זריקת עונשין וזריקה מריבאונד התקפה שהיו יכולות להוביל לניצחון, כך שהוא נאלץ להוביל את האורחים לניצחון בהארכה.

2. אנדולו אפס – צסק"א מוסקבה 96- 100 – מחזור 2. – הצגה התקפית משני הצדדים, אם כי צסק"א הובילו לאורך כל הדרך. אנדולו חזרו מפיגור 16 וכפו סיום צמוד, אבל סל קריטי של שנגלייה אפשר לגיאורגי גם לסגור את המשחק מקו העונשין. ה-100 של צסק"א זה הכי הרבה נקודות שקבוצה קלעה במשחק העונה, ומדובר גם במשחק עם הסקור הגבוה ביותר המצטבר בינתיים.

3. ברצלונה – אולימפיאקוס 79- 78 (OT) – מחזור 3. – קאמבק של אולימפיאקוס ברבע האחרון סייע לוזניקוב להשלים מהפך, אבל קוריץ' כפה הארכה. דורסי העלה את היוונים ליתרון בחצי הדקה האחרונה, אבל פייר אוריולה קלע 2 זריקות עונשין והכריע את המשחק.

4. פנרבחצ'ה – קאזאן 80- 41 – מחזור 4. – הצגה הגנתית גדולה של פנר שספגו רק 5 נקודות ברבע השלישי ו-8 בראשון, והמשחק הזה הפך מהר מאוד לתבוסה צורבת. בסוף הטורקים קצת ריחמו וזה לא הגיע ל-40 הפרש. מעניין שפנרבחצ'ה עם מאזן 2- 5 שלילי, אבל פלוס 20 במאזן הסלים, תוצאה של הניצחון הגדול הזה והרבה הפסדים צמודים…

5. מונאקו – ברצלונה 81- 85 (OT) – מחזור 4. – מייק ג'יימס סחף את המארחים ליתרון 10 ברבע הראשון, אבל ברצלונה השלימו מהפך בהמשך, והפעם מונאקו היו צריכים להשלים קאמבק משלהם ולעלות ליתרון לפני שברנדון דיוויס כפה הארכה, בה ברצלונה שלטו ושמרו על היתרון. בסך הכל, מדובר בדמשחק השלישי והאחרון בינתיים שהגיע להארכה.

6. מילאנו – וילרבאן 73- 72 – מחזור 5. – מילאנו חזרו במחצית השנייה מפיגור 16 ולקחו את היתרון, אבל הצרפתים חזרו לעניינים והגענו לרגעי הכרעה דרמטיים. שלשה של הול החזירה את היתרון למילאנזים, והחטאות של לייטי וקאודי שמרו על הניצחון אצל הקבוצה הביתית.

7. פנרבחצ'ה – ברצלונה 74- 76 – מחזור 6. – 9 נקודות בלבד של פנר ברבע השני העניקו לברצלונה יתרון, אבל ריצת 5- 0 של הטורקים בדקה האחרונה קבעה שוויון. עם זאת, מירוטיץ' קיבל כדור אחרון והכריע את המשחק לזכות ברצלונה.

הקבוצה המפתיעה:

כמעט נבחרו – מונאקו – תמיד מפתיע לראות עולה חדשה שמתברגת במרכז הטבלה בואכה צמרת, אבל הצירוף של מייק ג'יימס לסגל עמוק ולא רע בכלל גורם לכך שזו לא כל כך הפתעה בעצם.

וילרבאן:

לפי פתיחת העונה, דווקא לצרפתים יש את הקו האחורי הטוב באירופה, עם השילוב הנהדר של כריס ג'ונס ואלי אוקובו. מלבד המשחק נגד מכבי, ההגנה הצרפתית מצוינת ולא ספגה יותר מ-76 באף משחק אחר, ובממוצע 71.2 נקודות למשחק. כל זה בלי להזכיר את ההתקפה שמדורגת שישית בינתיים.

הקבוצה המאכזבת:

כמעט נבחרו – ז'לגיריס קובנה – לכל קבוצה אחרת במפעל יש 2 ניצחונות לפחות, ורק הם עדיין מחפשים את הראשון, אבל המיקום שלהם בתחתית היה די צפוי לאור השינויים בסגל בקיץ האחרון.

אנדולו אפס:

הזכייה בשנה שעברה, במיוחד אחרי הפתיחה הרעה, אולי אפשרה לטורקים קצת להוריד הילוך, אבל פתיחה של 4 הפסדים כנראה הבהילה אותם מספיק ושלחה אותם להחתים את אלייז'ה ברייאנט, אקס מכבי ששוחרר ממילווקי, כחיזוק לעמדות הגארד. מתוך 3 המשחקים האחרונים הם ניצחו שניים, אבל בין לבין הגיעה תבוסה ב-26 הפרש לפנאתנייקוס.

חמישיית אוקטובר:

מייק ג'יימס (מונאקו) – 14.4 נקודות, 4 ריבאונדים, 4.9 אסיסטים, 2.3 חטיפות, 42.3% אפקטיבי, 26.5% לשלוש, 69.2% מהקו ומדד 15. – גם בלי קליעה, ג'יימס מוביל את החבורה המוכשרת של מונאקו למקום טוב בצמרת.
אלי אוקובו (וילרבאן) – 20 נקודות, 3.9 ריבאונדים, 3.7 אסיסטים, 1.1 חטיפות, 69.9% אפקטיבי, 55.2% לשלוש, 76.9% מהקו ומדד 20.3. – אוקובו צלף 20 או יותר ב-4 מתוך 7 המשחקים, ואחוזי הקליעה הנהדרים שלו הם חלק עיקרי בהצלחה המפתיעה של וילרבאן, כולל שיא עונתי ביורוליג של 35 נקודות במשחק האחרון.
ג'יימס נאנלי (מכבי ת"א) – 14.7 נקודות, 3.9 ריבאונדים, 2.7 אסיסטים, 58.9% אפקטיבי, 35.3% לשלוש, 85% מהקו ומדד 17.4. – הסקורר המוביל של מכבי והמניה הבטוחה בכל הקשור לייצור נקודות, וגם בדברים אחרים.
ניקולה מירוטיץ' (ברצלונה) – 16.3 נקודות, 5.3 ריבאונדים, 1.3 אסיסטים, 1.6 חטיפות, 65.9% אפקטיבי, 46.4% לשלוש, 85.2% מהקו ומדד 20.6. – ממשיך להוביל את ברצלונה לראש הטבלה, והפעם גם דאג לסל ניצחון נגד פנרבחצ'ה.
אדי טבארס (ריאל מדריד) – 13.8 נקודות, 7.3 ריבאונדים, 0.7 אסיסטים, 1.8 חטיפות, 1.7 חסימות, 78.9% אפקטיבי, 74.2% מהקו ומדד 22.2. – הסנטר הטוב באירופה שהופך עם השנים ליעיל ביותר גם בהתקפה ולא רק בהגנה, וכעת עוד יותר קשה להתמודד איתו.

MVP אוקטובר:

ניקולה מירוטיץ' (ברצלונה) – הקרב הצמוד בינו ובין טבארס הוכרע לטובתנו, מכיוון שטבארס החמיץ משחק אחד, כך שהמאזן שלו עומד על 4- 2, לעומת מאזן 6- 1 של מירוטיץ', בעוד שלושת האחרים ניצבים קצת מאחור בדירוג האישי הזה. לכך אפשר להוסיף גם את סל הניצחון של מירוטיץ' נגד פנרבחצ'ה ועוד כמה הופעות טובות בקלאץ' של משחקים צמודים.

לקראת החודש הבא:

משחקים מרכזיים:

1. מילאנו – ברצלונה. מחזור 8. קרב פסגה בין 2 הראשונות בטבלה והיחידות עם הפסד אחד בלבד.

2. צסק"א מוסקבה – מכבי תל-אביב. מחזור 9. מבחן רציני ראשון למכבי המחודשת מאז שהחל רצף הניצחונות.

3. ברצלונה – צסק"א מוסקבה. מחזור 10. לאור הפתיחה הלא מאוד מרשימה של צסק"א זו יכולה להיות ההזדמנות שלהם להראות שהם עדיין בחבורה המובילה של הצמרת.

4. פנרבחצ'ה – אנדולו אפס. מחזור 12. דרבי טורקי לוהט בין שתי קבוצות שבינתיים מאכזבות ועם מאזן 2- 5, אבל יש סיכוי סביר ויותר שלפחות אחת מהן תתאושש עד אז. עם זאת, בעונה שעברה שתיהן חיכו לסיבוב השני כדי להתאושש מפתיחה רעה.

5. מילאנו – אולימפיאקוס. מחזור 12. אולימפיקוס פתחו מעולה את העונה, וזה יהיה מבחן מאוד משמעותי עבורם.

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.

לפוסט הזה יש 5 תגובות

  1. תודה רבה, מעניין. מירוטיץ' בהחלט שחקן מצויין.
    זה מרגיש בינתיים בעיקר בלאגן, כל שבוע יש הפתעות, וקבוצות חוטפות תבוסות (למשל ברצלונה ממכבי),למה לא זה מוסיף עניין.

  2. תודה רבה עמיחי סיכום נהדר
    אני אוהב את המתכונת של סיכום חודשי
    ברשותכם אהיה פרובינציאלי
    ואדבר על מכבי שלנו מכבי תל אביב ….(בחורף בקיץ בסתיו ובאביב 😉)

    1 החודש שהיה
    מכבי עמדה ביעד והשיגה מאזן 2-5 שהיה מתבקש לאור ההגרלה הקלה יחסית
    בואו ונגיד שמינכן ,פאו וקובנה שהגיעו לכאן לא יהיו בטופ 8 כך שניצחון ביתי מולם מחייב המציאות שלא לומר הכרחי
    בצד השני ההפסד למילאנו קבוצת פיינל פור אשתקד שעשויה להיות כזו גם העונה הוא הפסד שמתקבל על הדעת
    בשלושת המשחקים הנוספים מכבי ניצחה 2
    ההפסד הבודד היה דווקא במשחק הקל על הנייר כזה שמכבי הייתה חייבת לנצח מול הכוכב בבית
    מצד שני מכבי ניצחה בצרפת את וילארבן שאמנם לא סומנה כקבוצת פליאוף בפתיחת העונה אך במאזן מרשים של 2-5 הפתעת החודש כאמור קבוצה שניצחה בביתה את אנדולו וצסק"א (וגם קובנה וכן ניצחה בחוץ באתונה את פאו וקודם לכן בברלין)
    למעשה למעט מכבי היא הפסידה רק במילאנו וגם זה בנקודה ככה שזה ניצחון לא מובן מאליו
    גם לנצח אפילו בבית את ברצלונה זה ניצחון שלא מובן מאליו שכן ברצלונה ניצחה קודם לכן במינכן במונאקו ואפילו בפנרבחצ'ה שיכולה להגיע לפליאוף.

    2. החודש הצפוי
    חודש קשה מאד שכולל 4 משחקי חוץ לעומת משחק בית בודד (מונאקו )
    המשחקים בחוץ יהיו בבסקוניה ,במוסקבה ,באתונה (אולימפיקוס ) ובברלין
    2 ניצחונות יהיו סבירים וישימו את מכבי במאזן 5-7 (כ 58 אחוז קצת פחות מ 59 האחוז שהספיקו לפליאוף אשתקד …מאזן 14-20 )
    אם מכבי תסיים את החודש הקרוב במאזן חיובי קרי 3 ניצחונות ומעלה זו כבר אמירה ברורה בעיני

    3. עוד כמה תובנות
    * מכבי מנצחת את רוב הרבעים למעשה לא היה משחק שהפסידה יותר רבעים משניצחה
    בכל 5 הניצחונות מכבי ניצחה 1-3 את הרבע וב 2 ההפסדים מכבי סיימה במאזן 2-2 ברבעים
    מאזן כולל ברבעים 9-19 (יוצא מן הכלל )
    העניין הוא שיותר מדי פעמים שמכבי הפסידה ברבע היא הובסה ממש כך מכבי עם 5 הפסדים ב דו ספרתי ועוד פעמיים ב 9 הפרש
    לאחרונה העניין הזה קצת התמתן וככל שיהיה שיפור בכך ומכבי עדיין תגיע מוכנה מצבה ישתפר

    * קיצור הרוטציה
    החל מהמשחק בצרפת ולמעשה ברצף הניצחונות האחרון מכבי קיצרה את הרוטציה וכמעט מחקה את זיו דוברתולמיאו בלייזר וכהן
    היא משחקת עם 8-9 שחקנים השאלה מה יקרה אם חלילה יהיו פציעות

    * הרצף
    סוף סוף לאחר שנה שבה מכבי לא עשתה אפילו 3 רצוף יש רצף 4 ..כן ירבו

    * אי קיו כדורסל

    אני לא ממהר להסיק מסקנות מהניצחון הגדול על ברצלונה בייחוד מכיוון שיש גם יריבה שהייתה כבדה ועייפה כצפוי אגב לאחר הנסיעה לטורקיה שהסתיימה בניצחון צמוד בבזאר (פנרבחצ'ה)
    ובכל זאת חכמת משחק אי אפשר להמציא ולאחר שנה שמרטתי לא מעט שערות נראה שיש כאן קבוצה שכיף לראות אותה
    אני מקווה שנזכה להמשכיות

  3. תודה רבה.
    לגבי מכבי עוד לא החלטתי לאן מועדות פנייה,מצד אחד משחקים ממש לא טובים מצד שני ההתפוצצות מול ברצלונה בהחלט הראתה פוטנציאל גבוה..
    לדעתי השנה היא תגיע לפליאוף.
    לגבי היורוליג עצמו הסיפור עם אנדולו הוא מטורף,פתיחת עונה כזאת מזעזעת לאלופה מכהנת שלא מעט ניבו לה שחזור זה וואחד סיפור עד עכשיו

  4. תודה לצוות המסקר הנפלא. מאוד מסכים עם הדברים שנכתבו, כריס ג'ונס בעיניי כרגע השחקן הכי מפתיע במפעל העונה. ראינו אותו שנה שעברה במכבי והוא בהחלט רכז מחליף סופר לגיטימי ביורוליג אבל הקפיצה שעשה השנה שבלי ספק הקבוצה והסיטואציה מסייעות לה ממש מרשימה .

כתיבת תגובה

סגירת תפריט